Sivu: 6 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 458:sta
  1. #151
    Mulle tuli maili jossa väitettiin, että reitit vois nyt suoraan ladata pc:ltä tomppaan. Onkos kukaan kokeillut asentaa päivitystä?

    Prkle kun oon nyt reissun päällä ja asensin TT:n Myconnect vai mikä v***u se onkaan reissuläppäriin, jossa pyörii paska wintoosa 8. Myconnect ei saa yhteyttä mun tomppaan, joten en pysty tekemään noita päivityksiä. Prkele kun on paska tää uus tomppa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  2. #152
    Ei pysty ainakaan vielä... Tai siis mitään uusia päivityksiä ei ole tullut vähään aikaan.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  3. #153
    Moi

    Macista siirtyi TT400:n reitti johon sai valita alku- ja päätepisteen. Ekaksi pitää Tompasta aktivoida TomTom-Palveluista (pilvi)MyDrive, sitten tietsikalla kirjautua Tomppa kiinnitettynä MyDrive Connectiin, jonka Yleiskatsauksessa on linkki MyDrive karttaohjelmaan, josta reitti imuroituu automaattisesti Tomppaan.

    Helppoa, eikö totta?
  4. #154
    Ahh... Se Tomtomin karttaohjelma (MyDrive) on kyllä ihan psska! Sillä ei tosiaan pysty tekemään mitään reittisuunnitelmaa, eli reittipisteitä ei pysty lisäämään. Ainoastaan lähtö- ja maalipiste.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 06.06.2015 klo 11:48.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  5. #155
    Joo, siinä lukee että "suunnittele reitti" sitten kun siihen menee niin "tiedät aina nopeimman reitin".
    Juupa juu, mitään ei voi muuttaa. Osaan kyllä ajaa Helsinkiin moottoritietä pitkin ilman navigaattoriakin.
  6. #156
    Peruskäytössä ihan itsessään laite on hyvä. Navigaattorin omat reittivalinnat hyvät,,kirkkaus auringon paisteellakin loistava. Tarkka paikan suhteen, risteys on siinä missä pitääkin eikä kymmeniä metrejä myöhemmin, semmoisiakin on vastaan tullut. Kääntämisominaisuus hyvä, eli pystyasennossa navigaattori näyttää vähän pitemmälle. Bensiiniasemia joita kone ilmoittaa olevan, oli matkallani ainakin kaksi haamuasemaa, eli navigaattorin mukaan olisi pitänyt olla, mutta maastosta päätellen ei ole koskaan ollutkaan. Vastaavasti puuttui useita. Päivän kilometrimäärät nähtävissä samoin kuin keskinopeus ja huippunopeus.
  7. #157
    Nyt kilometrejä navin kanssa ajettuna reipas 1500.
    Ongelmat omasta mielestä on enemmän tuolla reittipuolella kuin itse fyysisesti laitteessa (poislukien se muistikortin paikka)
    Reitin tallennusominaisuudesta olin alunperin kohtuullisen innoissani, mutta se kyllä petti aika kovasti. Ajelin letkassa yhden pätkän ja sieltä löytyi kivoja mutkapätkiä, mutta ajon lopuksi tehty tallenna reitti tallensikin todellisuudessa vain aloituspaikan ja lopetuspaikan eikä itse mutkapätkää
    Vajaan kuukauden päästä pystyn kommentoimaan miten laite toimii tuolla ulkomailla.
    Yamaha FJR 1300A vm -13
    Suzuki Bandit 600S vm -03 (ex)
  8. #158
    Lainaa walde kirjoitti Katso viesti
    Reitin tallennusominaisuudesta olin alunperin kohtuullisen innoissani, mutta se kyllä petti aika kovasti. Ajelin letkassa yhden pätkän ja sieltä löytyi kivoja mutkapätkiä, mutta ajon lopuksi tehty tallenna reitti tallensikin todellisuudessa vain aloituspaikan ja lopetuspaikan eikä itse mutkapätkää
    Sama homma täällä eli toi oli pettymys, ettei tallennettua reitti pysty ajamaan täysin samoja teitä uudestaan.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  9. #159
    Lainaa walde kirjoitti Katso viesti
    Nyt kilometrejä navin kanssa ajettuna reipas 1500.
    Ongelmat omasta mielestä on enemmän tuolla reittipuolella kuin itse fyysisesti laitteessa (poislukien se muistikortin paikka)
    Reitin tallennusominaisuudesta olin alunperin kohtuullisen innoissani, mutta se kyllä petti aika kovasti. Ajelin letkassa yhden pätkän ja sieltä löytyi kivoja mutkapätkiä, mutta ajon lopuksi tehty tallenna reitti tallensikin todellisuudessa vain aloituspaikan ja lopetuspaikan eikä itse mutkapätkää
    Vajaan kuukauden päästä pystyn kommentoimaan miten laite toimii tuolla ulkomailla.
    Täytyypä koittaa toimiiko tallennus tsydeemi Tom Tom vitosessa. Ei ole tuota tullut testattua. Olen tehnyt reitit
    läppärillä ja siirtänyt siitä tomppaan ja hyvin on homma toiminut. Tulis nyt vaan ajokelejä edes hiukka parempia kun sataa niin vietävävästi lähes taukoamatta. No ens la pyörä lauttaan lähtö 04.00 kohti Helsinkiä. Jospa kesä alkais siitä.
    rengas
  10. #160
    Lainaa walde kirjoitti Katso viesti
    Nyt kilometrejä navin kanssa ajettuna reipas 1500.
    Ongelmat omasta mielestä on enemmän tuolla reittipuolella kuin itse fyysisesti laitteessa (poislukien se muistikortin paikka)
    Reitin tallennusominaisuudesta olin alunperin kohtuullisen innoissani, mutta se kyllä petti aika kovasti. Ajelin letkassa yhden pätkän ja sieltä löytyi kivoja mutkapätkiä, mutta ajon lopuksi tehty tallenna reitti tallensikin todellisuudessa vain aloituspaikan ja lopetuspaikan eikä itse mutkapätkää
    Vajaan kuukauden päästä pystyn kommentoimaan miten laite toimii tuolla ulkomailla.
    Reittien nauhotus toimi mulla Norjan jutausreissulla hyvin, vois jopa sanoa jopa aivan kuin junan vessa. Kerran jopa jäi nauhotus päälle, kun en muistanu pysäyttää sitä, niin TT400 nauhotti uskollisesti koko yön. Parhailaan lisäilen reissuvideoihin ton gps datan käyttäen Contourin storytelleriä. Storyteller imaisee gps datan mukisematta. Tän lisäksi pystyn Storytellerissä synkkaamaan videon ja gps datan. Gpx tiedostoja oon käsin editoinu Wintoosan notdepadilla.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  11. #161
    Reitin tallennusta kokeilin eilen ja toimii ihan hyvin. "Aloita tallennus." sitten ajoa. "Lopeta tallennus" sen jälkeen kysyy esim. nimeä ja se on siinä. Sitten vaan katsoo "Omat reitit" ja valitsee sieltä oikean reitin, ottaa sen käyttöön ja "aja"
  12. #162
    Moro.
    Kysyin Tomtomilta:
    "Terve,
    voinko käyttää TomTom rider 400:ssa maanmittauslaitoksen maastokarttoja muistikortilta?
    "nimim. ostinko uuden laitteen turhaan" "

    Ja sain vastaukseksi:
    "Joudun valitettavasti kertomaan, että laitteemme pystyvät lukemaan vain TomTomin omia karttoja, ohjelmisto ei valitettavasti pysty käsittelemään muiden valmistajien karttoja. Pahoitteluni tästä!

    Ystävällisin terveisin
    Tiia-Riikka M.
    TomTom asiakaspalvelu"

    Siis ostinko turhaan. Garminiin saa maastokartat ja kuulemma vanhemmat Tomtomit lukevat niitä myös.
    Kysyn nyt teiltä muilta käyttäjiltä ennenkuin Tomtomilta. Onks tietoo? Onko Tomtomilla maastokarttoja vastaavia karttoja saatavilla?
  13. #163
    Tompaan on tullu päivitys, jonka mukaan reittien lataaminen siihen olis paljon helpompaa. Onkos kukaan kokeillu sitä vielä? Mä en pysty kun oon matkoilla ja Tomppa kotona.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  14. #164
    Joo näyttäis olevan uusi softaversio saatavilla. Lataan ja tsekkaan mitä laite sanoo sen jälkeen.
    Myös uusi karttapäivitys saatavilla!
    Ei ainakaan muistikortti tai navi näy edelleenkään Windowsin laiteluettelossa, eli käsittääkseni kaapelia pitkin ei ainakaan reitin siirtäminen onnistu! Mutta ilmeisesti retin suunnitteluun on tullut yksi hieno lisäys "Suunnittele mäkinen reitti" eli sillä löytyy vuoren ylitykset Pohjanmaalta!
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 06.07.2015 klo 19:37.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  15. #165
    Jotain outoa. Suunnittele jännittävä reitti. Kun asetan määränpään niin kone antaa osoitteen, valitsen sen ja sitten kone etsii jännittävää reittiä. Ja tulee ilmoitus "reitti ei mahdollinen". Tämä tapahtuu osalle osoitteista.
    Jotain meni päivityksissä huonompaan suuntaan.

    Aiemmin toimi kun olin osoitteet etsinyt.
  16. #166
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Jotain outoa. Suunnittele jännittävä reitti. Kun asetan määränpään niin kone antaa osoitteen, valitsen sen ja sitten kone etsii jännittävää reittiä. Ja tulee ilmoitus "reitti ei mahdollinen". Tämä tapahtuu osalle osoitteista.
    Jotain meni päivityksissä huonompaan suuntaan.

    Aiemmin toimi kun olin osoitteet etsinyt.
    Entas toi reittien lataaminen? Voiko siirtaa suoraan pc:lta tomppaan?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  17. #167
    En sitä edes kokeillut kun se joku tomtomnetin reittiohjelma ei anna kuin sen lähtöpiste-määränpää suorana reittinä.
    Miten sitä muutetaan tai onko minulla väärät ohjelmat käytössä?

    Pitääpä opiskella lisää. Lähinnä minulla on peruskäyttöä, ajelen jonnekin ja tulen sitten avustettuna kotiin kun ei ole välttämättä tietoa missä onkaan.
  18. #168
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Entas toi reittien lataaminen? Voiko siirtaa suoraan pc:lta tomppaan?
    Jos pystyy niin en ainakaan hiffannut että miten. Tomtom -navia tai muistikorttia ei näy PC:n Laitteet ja asemat valikossa, eli ainakaan normaalilla tiedostonsiirrolla ei onnistu.
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    En sitä edes kokeillut kun se joku tomtomnetin reittiohjelma ei anna kuin sen lähtöpiste-määränpää suorana reittinä.
    Miten sitä muutetaan tai onko minulla väärät ohjelmat käytössä?
    Tomtom MyDrive -ohjelmalla pystyy suunnittelemaan vain suorimman reitin pisteestä A pisteeseen B.
    Jos haluat suunnitella "oikean" moottoripyöräreitin niin asennat Tyre --reittisuunnitteluohjelman ja teet reitin sillä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  19. #169
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Jos pystyy niin en ainakaan hiffannut että miten. Tomtom -navia tai muistikorttia ei näy PC:n Laitteet ja asemat valikossa, eli ainakaan normaalilla tiedostonsiirrolla ei onnistu.

    Tomtom MyDrive -ohjelmalla pystyy suunnittelemaan vain suorimman reitin pisteestä A pisteeseen B.
    Jos haluat suunnitella "oikean" moottoripyöräreitin niin asennat Tyre --reittisuunnitteluohjelman ja teet reitin sillä.
    Mä ymmärsin niin, että Tyrestä ois tullu versio, jossa reittien lataaminen olis paljon helpompaa nyt. Päivitin Tyren mutta mulla ei oo nyt Tomppaa mukana joten en pysty testaamaan.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  20. #170
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Mä ymmärsin niin, että Tyrestä ois tullu versio, jossa reittien lataaminen olis paljon helpompaa nyt. Päivitin Tyren mutta mulla ei oo nyt Tomppaa mukana joten en pysty testaamaan.
    Tällä vihjeellä tuo löyty!! Jee, tämä on hieno parannus!!
    Eli kun TomTomiin kytkee USB-piuhan kiinni, se kysyy: "Hallitse laitetta ja karttoja MyDrive Connectin avulla" SEKÄ Oikeaan ala nurkkaan on tullut täppä "Tuo reitit"!!
    Tätä kun klikkaa muuttuu tietokoneen Laitteet ja asemat -näkymä siten että TomTom Rider 400 näkyy valikossa!! Ja kun sitä klikkaa, löytyy sieltä SD-kortti ja Sisäinen tallennustila -levyasemat. Pystyy siis siirtämään Tyren itn- tai gpx-tiedostoja suoraan Tomtomiin irroittamatta muistikorttia!! Huh mikä helpotus!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  21. #171
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tällä vihjeellä tuo löyty!! Jee, tämä on hieno parannus!!
    Eli kun TOmtomiin laittaa virran päälle ja USB-piuha on laitteessa kiinni, se kysyy: "Hallitse laitetta ja karttoja MyDrive Connectin avulla" SEKÄ Oikeaan ala nurkkaan on tullut täppä "Tuo reitit"!!
    Tätä kun klikkaa muuttuu tietokoneen Laitteet ja asemat -näkymä siten että TomTom Rider 400 näkyy valikossa!! Ja kun sitä klikkaa, löytyy sieltä SD-kortti ja Sisäinen tallennustila -levyasemat. Pystyy siis siirtämään Tyren itn- tai gpx-tiedostoja suoraan Tomtomiin irroittamatta muistikorttia!! Huh mikä helpotus!
    Kiitos tiedosta. Tama helpottaa oleellisesti reittien kopioimista tomppaan.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  22. #172
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Kiitos tiedosta. Tama helpottaa oleellisesti reittien kopioimista tomppaan.
    Todellakin!! Mä olin ottanut käyttöön "erikoistyökalun" eräästä kynsienhoitosetistä (jonkinlainen kynsitaltta?) jolla sain muistikortin navista ulos ja painettua myös takaisin paikalleen. Tuo "erikoiskalu" katosi reissullakin pari kertaa laukkujen syövereihin!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  23. #173
    Alkoi naurattaa tuo erityistyökalu... kunnes muistin mistä oma erityistyökalu on peräisin eli emännän roskiin menneistä rintaliiveistä napattu metallinen/muovipäinen kaarituki
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  24. #174
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Alkoi naurattaa tuo erityistyökalu... kunnes muistin mistä oma erityistyökalu on peräisin eli emännän roskiin menneistä rintaliiveistä napattu metallinen/muovipäinen kaarituki
    Miehen mielikuvituksella ei oo rajoja.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  25. #175
    Nyt minä opin tämän. Huhhuh. Ei ollut ihan yksinkertaisin ja vähän tyhmä osin on Tyre ohjelmakin.
    Koko päivä meni hieroessa. Jotain käyttöohjeita olisi kyllä kaivannut, meni yritys erehdys meiningillä.

    Semmoisen havaitsin että ympyräreittiä suunnitellessa, jos lähtöpaikka ja tulopaikka on vaikkapa 100 metriä eripaikoissa niin oikaisee ja ohjaa suoraan sen 100 metrin matkan, eikä 100 km kuten suunnittelin.
    Pitääkö tässä tehdä menomatka erikseen ja paluumatka erikseen?

    Ja ketut. Nyt suunnittelin reitin ja TomTom ilmoittaa "reitti ei ole mahdollinen". Siinä karttapohjassa on jotain häikkää, huomannut sen aiemminkin ettei kelpaa kaikki tiet joita siinä on sisällä.
    Viimeksi muokannut: Ossinmopo; 08.07.2015 klo 16:00.
  26. #176
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti

    Ja ketut. Nyt suunnittelin reitin ja TomTom ilmoittaa "reitti ei ole mahdollinen". Siinä karttapohjassa on jotain häikkää, huomannut sen aiemminkin ettei kelpaa kaikki tiet joita siinä on sisällä.
    Vanha bugi palannut. Jos otat eston hiekkateille pois päältä, reitit löytyy taas.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  27. #177
    Gigantissa 12.7. asti kaikki navit -20%. Nyt tuo TomTom400 (ilmeisesti) irtoaa noin 311 eurolla. Pitää varmaan käydä hakemassa.
  28. #178
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Vanha bugi palannut. Jos otat eston hiekkateille pois päältä, reitit löytyy taas.
    Jups. Oli "vältä moottoriteitä".
    Mitä hitsin väliä sillä on jos reitti tehdään erillisellä ohjelmalla, niin luulisi sen kelpaavan TomTomille. Noiden hiekkatie ja moottoritie välttelyjen pitäisi koskea vain koneen omaa "suunnittele jännittävä reitti" valintoja.

    Kehitystyötä siis vielä tarvitaan.
    Nyt voisin olettaa osaavani peruskäytön ko. ohjelmalle ja TomTomille. Aika paljon meni aikaa ja olisi mennyt tupakkaakin jos vielä polttaisin.
  29. #179
    Lainaa Jozkunen kirjoitti Katso viesti
    Gigantissa 12.7. asti kaikki navit -20%.
    En kyllä löytänyt tuollaista tarjousta!
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Jups. Oli "vältä moottoriteitä".
    Mitä hitsin väliä sillä on jos reitti tehdään erillisellä ohjelmalla, niin luulisi sen kelpaavan TomTomille. Noiden hiekkatie ja moottoritie välttelyjen pitäisi koskea vain koneen omaa "suunnittele jännittävä reitti" valintoja.
    Kehitystyötä siis vielä tarvitaan.
    Bugi tarkoittaa sitä että uudessa softaversiossa on ennen julkaisua jäänyt tarkistamatta jonkun osa-alueen virheetön toiminta. Eli Bugiin tulee taas korjaus seuraavassa softapäivityksessä.
    Eli kyllä Tomtomille kelpaa Tyrellä tehdyt itn- ja gpx-reitit ihan mainiosti (poislukien ne joihin tuo bugi vaikuttaa).
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  30.  
  31. #180
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    En kyllä löytänyt tuollaista tarjousta!
    Autan vähän:


    Jotain, jossain, silloin tällöin!
Sivu: 6 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen