Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 70:sta
  1. #31
    Tervetuloa mukaan Harri!

    Tulee teikäläisen jupinoita kuunneltua jokainen duuniaamu trukissa palellessa. Mukavaa, että olet löytänyt tämän harrastuksen.

    Pyörän valintaa ei kannata sen pahemmin stressailla, ostat sen mistä eniten tykkäät. Jos vaihtoehtoja on useampia, suosittelen katsastamaan vakuutusten erot, voivat olla huimiakin vaikka pyörä hyvin samanlainen.
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  2. #32
    Nyt kun ajokauden alkuun on vielä jokunen viikko aikaa niin lukemiseksi voin suositella Antero Viitalan
    "Tulikko Kawalla"
    Se lienee mukava aikamatka omaan lapsuuteen ja mahdollisesti niihin tilanteisiin jossa siemen mopoiluun kylvettiin, vaikka sitten myöhäisheränneenä.

    Niin ja siihen pyörän valintaan voin antaa helpon ohjeen, että oikeassa moottoripyörässä on kaksi sylinteriä ja ne on sijoitettu peräkkäin. Merkillä ei niin väliä.
    reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano
  3. #33
    Sanokoot muut mitä lystää, mutta eihän tosimotoristille ole kuin kaksi kirjaa.
    -HD-Miehen seikkailut
    -HD-miehen seikkailut - kadonneen respektin metsästys
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  4. #34
    Terve Harri

    Nyt on se kiiman aika kun alkaa lumet sulaan ja asfaltti häämöttää jään alta, alkaa poltteleen jokaista motoristia joko voisi sen ekan kerran käydä pienellä lenkillä, näin myös itselläni.

    Aamulla kuuntelin lähetystä ja alkaa kuulostaa siltä että poltetta on kovasti jo ilmassa
    Itse muutama vuosi samaa tapaan aloitin kuten sinäkin nyt olet tekemässä, samaa ikä kaliiberia ollaan.

    Tuohon MP:n hankintaan sen verran omasta kokemuksesta sanoisin että ei mitään välimallin pyörää kannata hommata. Siinä vaan oma lompsa kevenee. Tällä ikää se maltti löytyy sieltä satulan ja tangon välistä.
    Kaikille sattuu tilanteita... oli siteen pyörä mikä tahansa.

    Mitä aamulla kuuntelin ja tästä palstalta lueskellut niin kaksi osainen nahkapuku on jo löytänyt omistajan
    Ja yks plus yks kun laskeskelee niin taidat olla roadster miehiä, pidät siitä että tuuli ottaa kuljettajan syleilyynsä.
    Veikkaukksia varmaan onjo paljon ilmassa että millä vehkeellä kyseinen toimittaja kesällä heilauttaa vasenta kättään.

    Villinä korttina oma veikkaus tuohon listaa on nyt kun aamulla sait ahaa elämyksen että kartaani sen olla pitää jakun muistelen toimittajan tarkkaan ja laatutietoista tyyliään on...https://www.youtube.com/watch?v=NA8z7T3JqZk
    BMW R1200R
  5. #35
    Terve myös täältä! Sivusta tullut hissukseen seurattua touhua, mennä viikolla kuulin että pyörä on hommattu ja kaupantekijäisiksi vielä hyvältä kuulostavat putket. Hienoa ja oikein. Ne on varmaan e-hyväksytyt? No, joka tapauksessa hyviä ilometrejä!
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  6. #36
    Minkäs pyörän Harri nyt sitten hommasi?
    Bandit
  7. #37
    Semmoisen herrasmiespelin
    Asiaan saatanee lisävaloa piakkoin, stay tuned.
    Yhdistysasioissa käytä sähköpostia tiggeri (at) moottoripyora.org, kiitos.

    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  8. #38
    Motorg ry:n hallituksen jäsen; sivusto- ja kehitysvastaava massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Sietämätöntä jännitystä!
    Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön, musta (2016 -> )
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)

    Sivustoa koskevissa asioissa ota yhteyttä osoitteeseen yllapito@moottoripyora.org
  9. #39
    Sen verran paljastetaan, ettei kyseessä ole ensipyörien top-kakkosesta kumpikaan, eli kyseessä ei ole ER-6 tai turbobusa.
    Yhdistysasioissa käytä sähköpostia tiggeri (at) moottoripyora.org, kiitos.

    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  10. #40
    Lainaa tiggeri kirjoitti Katso viesti
    kyseessä ei ole turbobusa.
    Höh...miten se nyt pääsee alppien yli.
  11. #41
    Vähän trasselia ilmanputsariin niin seokset rikastuu. 100 grammaa trasselia per nousukilometri.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  12. #42
    Kiitos kaikille kannustavista viesteistä.Täällä ollaan taas. Pahoillani siitä,että tituleerasin itseäni keski-ikäiseksi.En mä ihan vielä taida sitä olla.

    Prätkähommien osalta tilanne osaltani muistuttaa 15 vuoden takaista aikaa.Silloin esikoinen (ja ainoaksi jäänyt) oli saapumassa maailmaan ja vastaani tuntui kävelevän vain raskaana olevia naisia.
    Nyt teillä tuntuu liikkuvan vain prätkiä.

    Oman pyöräni olen jo ostanut,vaan en vielä saanut. Pitää hoitaa vakuutus kuntoon,jotta uusi pyörä saadaan rekisteriin.Näin kerrottiin.
    Vakuutusyhtiöitä olen kilpailuttanutkin ja kyllä niitä eroja löytyy sittenkin. Oletin,että yhtiöiden välinen kilpailu olisi jo tehnyt tehtävänsä.Vaan eipä näköjään ole.
    Hämmästyttävää on,että vakuutusyhtiöiden nettipalveluissa on isoja eroja siinä miten tunnistavat pyörän valmistenumeron.Erikoista,että alan suurimmat toimijat eivät valmistenumeroa tunnista,pienemmät kyllä.

    Pyörääni asennetaan myös uudet putket ja sivulaukut.Oli taitava myyjä.Huomasi,että kaupat ovat satavarmasti syntymässä ja ilman menopeliä en liikkeestä poistu.Tässä vaiheessa huomautti,että voisivat asentaa toiset putket,jotta soundista tulee vähän mureampi.Menköön sitten,ei se ollut kuin noin 400€ lisää.Kokonaisuudessa ei lisähinta tietenkään paljoa tunnu,mutta iso raha tuo minulle on missä tahansa asiassa.Mittakaavaetu oli myyjän puolella.
    Sivut halusin,sillä tapanani on ottaa puolet omaisuudesta aina mukaan.Tuskin tapoihin muutosta heti tulee. Eivät ne pyörän estetiikkaa kuitenkaan paranna,mutta minulle sivut olivat välttämättömyys.

    Tässä sitä sitten odotellaan - uutta pyörää.Ai minkä ostin?Sellaisen brittiläisen.Näytti ja tuntui hyvältä.Ei liian suuri,ei kuitenkaan liian pieni.Palaan asiaan.

    Harri
  13. #43
    Selkeesti Triumph Daytona 675R!
    Yamaha YZF-R6R
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  14. #44
    Häätäjien räpeltäjä kum1ankka:n avatar
    Liittyi Apr 2011
    Sachseln
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Born to Be Mild kirjoitti Katso viesti
    Sellaisen brittiläisen.Näytti ja tuntui hyvältä.Ei liian suuri,ei kuitenkaan liian pieni.
    Bonneville?
    KTM 990 Super Duke 2006
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005
    ex: Honda VT750 Shadow 2007
  15. #45
    Hienoa Harri. Tervetuloa mielenkiintoisen harrastuksen pariin
    I used to rock and roll all night and party every day.
    Then it was every other day.
    Now I'm lucky if I can find half an hour a week in which to get funky.
    -- Homer J. Simpson
  16. #46
    Minä aloitin myös motoristihommat nyt karvan alle nelikymppisenä uudelleen. Mopo- ja piikki-iän jälkeen kaksipyöräiset lakkasivat kiinnostamasta jostain syystä. No nyt siis tosiaan uudelleen heränneenä katselin tuossa talvella itselleni sopivaa pyörää. Järki sanoi että osta joku pieni ja harjoittele sillä kesä tai pari. Mutta kun en halunnut mitään välimallin ratkaisua, vaikka se järkevää olisikin. Tuli hommattua iso nakupyörä, sellainen joka on omaan silmään se hienoin. Jännitti pirusti ekat kilometrit, mutta kokoajan on nyt itseluottamus kasvanut kun olen ajellut lisää. Kyllä sillä näköjään pystyy ajamaan. Viisas tiedostaa omat rajansa eikä ala hölmöilemään. EAK kurssille aion mennä. Pyörän hyvä hallinta ja ajotaito on sellaisia asioita joihin kannattaa panostaa ja niitä tulee treenata. Joku päivä saatat pelastua onnettomuudelta hankituilla ajotaidoilla.

    Kyllä se niin on että sellainen pyörä pitää ostaa joka miellyttää. Vaikka olisi kylän suurin prätkä, kyllä silläkin voi ajella iisisti ja taitojen puitteissa. Se pieni 500 kuutioinen taas saattaa alkaa tuntumaan alitehoiselta, mutta kerralla isossa on (taitojen) kasvun varaa. Vaikka kyllä millä hyvänsä prätkällä suomessa saa itsensä hengiltä tai korttinsa kuivumaan. Onhan nyt tullut mielenkiintoisia 250-300 kuutioisia mallejakin myyntiin, joten suuntaus taitaa olla jonkinverran pienempiin moottorikokoihin kuten autoissakin.

    Turvallisia kilometrejä kaikille ja moikkaillaan tien päällä.
  17. #47
    Lainaa Born to Be Mild kirjoitti Katso viesti

    Tässä sitä sitten odotellaan - uutta pyörää.Ai minkä ostin?Sellaisen brittiläisen.Näytti ja tuntui hyvältä.Ei liian suuri,ei kuitenkaan liian pieni.Palaan asiaan.

    Harri
    Raketti Kolmonen ?

    Mölypönttöjen asennuttaminen jollakulla muulla vaikuttaa kyllä vähän kyseenalaiselta, mutta jostainhan se on aloitettava.
    Pääasia on että vakiolla ei ajeta mihikään.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  18. #48
    Pikku Tikru postilaatikoilla ...osuiko
    Mutkaista tietä näkymättömiin... Honda CBR1000F -93 & Ford Granada 2.0L -83
  19. #49
    Pistän rahani ysisataselle Triumph Americalle. Siinä on ainakin yksi brittipyörä, jonka vakioputket itse laittaisin vaihtoon vaikka kuulostaisivat kuinka hyvältä. Ne imurinvarret ei vaan hyväile meikäläisen estetiikan tajua.

    Itse olin pari vuotta sitten hieman samassa tilanteessa kuin Harri. Pyöräilyharrastus katkesi naisiin sekaantumisen vuoksi 90 -luvun puolivälissä ja kaksi vuotta sitten hommasin itselleni vanhakoppaisen v-maxin. Täytyy myöntää, että alkuun hieman jännitti, vaikka en sitä luonnollisesti muille näyttänyt. Ensimmäisissä kiihdytyksissä pystyin kuulemaan munieni surkastumisesta aiheutuvan äänen, jopa ajoviiman ja moottorin jylinän ylitse. Neulakin taisi nousta ainakin kuuteenkymppiin. Sittemmin kilsoja on kertynyt sen verran, että ajaminen on yhä enemmässä määrin silkkaa nautintoa.

    Alkuun sai tosiaan kuunnella kaikenlaisia varoituksia ja itsensä hengiltä ajamisen toivotuksia, enimmäkseen ihmisiltä, jotka eivät ole olleet moottoripyörien kanssa tekemisissä kuin korkeintaan unissaan. Ihmisillä on kumma käsitys, että moottoripyörän kaasussa ei ole kuin kaksi asentoa.

    Turvallisia kilsoja sekä uusille että vanhoille moottoripyöräilyn harrastajille.
  20. #50
    Lainaa Kyynikko kirjoitti Katso viesti

    Alkuun sai tosiaan kuunnella kaikenlaisia varoituksia ja itsensä hengiltä ajamisen toivotuksia, enimmäkseen ihmisiltä, jotka eivät ole olleet moottoripyörien kanssa tekemisissä kuin korkeintaan unissaan. Ihmisillä on kumma käsitys, että moottoripyörän kaasussa ei ole kuin kaksi asentoa.
    Luulen että suuri osa ihmisistä arvostelee muita oman mittapuunsa mukaan.
    Näin ollen kärsimättömien, itsekurittomien ja hölmöjen tuntuu olevan mahdotonta tajuta että sitä kaasua voi avata milli (ja sen osia) kerrallaan.
    Tai en ole ainankaan vielä kuullut että missään pyörässä olisi sellainen, ilmeisesti Belsebuubin kiehuvan laavajärven keskellä takoma moottori, joka saa pelin karkaamaan keulien ja sutien pöpelikköön kun kytkintä nostaa edes tyhjäkäynnillä.

    Täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella sitten varoitellaan varmasta tuhosta ja kuolemasta.
    Osa voi olla vilpittömästi hyvää tarkoittavia, osa vain peitellä katkeruuttaan siitä kun akan iloksi on pitänyt vaihtaa se alalöysä Toyota Anjovis jälleen eri väriseen että Virtasetkin naapurista tajuaisivat sen olevan uusi - samalla haudaten taas haaveet pyörästä...
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  21. #51
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kyynikko kirjoitti Katso viesti
    Pistän rahani ysisataselle Triumph Americalle.

    Joko toi tai Speedmaster. Nyt se on enää 50/50. Tosin jostain syystä kallistun American puolelle itsekin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #52
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Joko toi tai Speedmaster. Nyt se on enää 50/50. Tosin jostain syystä kallistun American puolelle itsekin.
    Aamuisen Korporaation perusteella 61 heppaa on tehoa. Helpottaako tämä arpomista?
  23. #53
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Aamuisen Korporaation perusteella 61 heppaa on tehoa. Helpottaako tämä arpomista?
    Molemmissa sama kone ja samat 61 heppaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #54
    Veikkaan noista Amerniikkaa, koska kevyempi kuin Vauhtimestari.

    Jos kumpikaan on sinnepäinkään yhtä hauska kurvuutella kuin T-bird, niin ei huonoja valintoja alkuunkaan.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  25. #55
    Mitäs me arvotaan ensimmäiselle oikein veikanneelle ja vastauksen lukinneelle?
    Yhdistysasioissa käytä sähköpostia tiggeri (at) moottoripyora.org, kiitos.

    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  26. #56
    Speedmaster tuli heti aluksi mieleen. Mut saas nähä.

    Lainaa Teuwo kirjoitti Katso viesti
    Veikkaan noista Amerniikkaa, koska kevyempi kuin Vauhtimestari.
    Biketeamin sivuilla kumpikin 250kg
  27. #57
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tiggeri kirjoitti Katso viesti
    Mitäs me arvotaan ensimmäiselle oikein veikanneelle ja vastauksen lukinneelle?
    Photoshopattu yhteiskuva Harrin ja uuden pyörän kanssa? Voittaja toimittakoon oman kuvansa. Jos ei muuta, niin minä voin askarrella printtien, teipin ja skannerin kanssa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #58
    Olisikin hauska tietää kuinka on kilometrejä kertynyt.

    Itsellä ainankin tapaa olla kovat poltteet rullailla innolla kun saa ajoon itselle uuden mopeedin.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  29. #59
    Kieltämättä olis myös kiva kuulla mitä tykkäsi Alastaron reenistä että tuliko paljon uutta asiaa ajamiseen.
    YZF 750 R -95
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  30.  
  31. #60
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Kieltämättä olis myös kiva kuulla mitä tykkäsi Alastaron reenistä että tuliko paljon uutta asiaa ajamiseen.
    Pikkulinnut kertoili, että pientä päivitystä olis tulossa kunhan muilta kiireiltä ehtii.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen