Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 70:sta
  1. #1
    Kuten radiota kuuntelevat lajitoverit ovatkin havainneet, hankki Radio Rockin aamujen juontaja Harri Moisio moottoripyöräkortin.

    Tästä nousi syvä huoli MotOrg-yhteisön parissa. Kuten menneisyydestä Rockin taajuudelta muistamme, on yhteisömme vakavuudella ja äärimmäisellä antaumuksella turvallisuuteen suhtautuva porukka – emme siis voi päästää Harria tien päälle ilman isällistä opastusta moottoripyöräilyn maailmaan.

    Luontevinta tietysti johdantona olisi ollut viedä Harri jonnekin Porin saaristoon viikonlopuksi harjoittamaan moottoripyöräilykulttuuria käytännön tasolla, mutta Reposaaren leirintäalue on kiinni pahimmoilleen talven yli. Piti siis aloittaa vähemmän oleellisista asioista, kuten varusteista ja pyörävalinnasta. Tähän taas ajankohta oli mitä mainioin, koska MP-messut tarjosivat perinteiseen tapaan hyvän läpileikkauksen sekä pyöriin, että varusteisiin. Lauantaipäivä sujuikin näissä merkeissä rattoisasti, kuten MotOrg ry:n Facebook-ryhmän seuraajat ovat jo vihiä saaneetkin.

    Lähdetään kuitenkin liikkeelle sillä, mistä kaikki alkoi. Puheenvuoro siis Harri Moisiolle, ole hyvä.

    (disclaimer: biisitoiveet, ohjelmapalautteet ja muun herran päivätyöhän liittyvän voitte osoittaa Radio Rockin palautelaatikkoon. Tämä lanka keskittyy moottoripyöräilyyn.)
    Yhdistysasioissa käytä sähköpostia tiggeri (at) moottoripyora.org, kiitos.

    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  2. #2
    Minkän tyylistä pyörää Harri on katsonut? Muistelin että lähetyksessä kertoi jotakin HD Sportsterista?
    Yamaha YZF-R6R
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  3. #3
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Harrikan lisäksi on tuijotellut Indian Scoutia ja jotain Moto Guzziakin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #4
    Olen tässä ketjussa mainittu Harri ja jotain jorinaa lupasin haparoivasta moottoripyöräilyn alkuvaiheesta laittaa.Tässä jotain mietteitä.Rock Rock.

    En ole koskaan elämässäni tehnyt mitään hurjaa.En ole halunnut tehdä,enkä ole myöskään uskaltanut.Hurjan määritelmä alkaa jo vesiliukumäestä.Jotain ränniä pitkin altaaseen,ei tule kuuloonkaan.Liukumäen rakenteiden liitoskohdathan voivat rikkoa ihmisen ihon.
    Lapsena en haaveillut moposta,kevytmoottoripyörästä,enkä oikeastaan edes autosta.
    Ajokortin sentään ajoin,sillä 1990-luvun alkupuolella eteläsuomalaisessa maaseutukaupungissa yksityisautoilu oli aikuisen ihmisen ainoa tapa liikkua edes hieman pidemmälle ja silloinen työnantajakin kehotti lämpimästi nuoren miehen hankkivan ajo-oikeuden.

    Vuodet kuluivat ja kaiken extremen välttely onnistui hyvin.Kesällä 2014 jotain kuitenkin tapahtui.Ajattelin,että kun tässä yhä terveen ihmisen kirjoissa olen,pitää tehdä jotain,joka on mahdollisimman kaukana omasta perinteisestä mukavuusalueestani ja vähintään yhtä kaukana siitä kaikkea pelkäävästä persoonasta,jonkalaisena tuttavapiirini minut tuntee.
    Kavereissani on paljon motoristeja ja heidän tarinoilleen hyvä- ja huonokuntoisista pikkuteistä,uusista prätkämalleista ja kaarreajon tuottamasta euforiasta väkisinkin on tullut altistuttua.
    Pikkuhiljaa loppumattomat tarinat jalostuivat kysymykseksi. Miksi en minäkin?Sitä paitsi mitään varsinaista harrastusta itselläni ei ollut ja puoliksi erakoituneena ihmisenä harrastus,jota voi halutessaan toteuttaa täysin yksin vaikutti kiehtovalta.Vaikutuksensa toki oli myös moottoripyöräilyn hienolla estetiikalla.Vaikka aiemmin en ollut harrastuksesta kiinnostunut,aina olen ollut sitä mieltä,että moottoripyöräily on kauniin näköistä.

    Ilmoittauduin uudelleen autokouluun.Olen syntynyt vuonna 1973 joten lienen ensimmäistä ikäluokkaa,joka ei saanut A-korttia lahjaksi B-kortin suorittamisen yhteydessä.

    Teoriatunnit sujuivat leppoisasti,vaikka paljon minulle täysin uutta asiaa vyöryi eteen.
    En ollut kuullut ikinä esimerkiksi termejä etujättö ja vastaohjaus.

    Kirjallisten kokeiden jälkeen pääsin lopulta itse asiaan - ajamaan moottoripyörää.
    Se oli pelottavinta ikinä.Olin joskus 1980-luvun lopussa ajanut mopoa noin 15 metriä,sen jälkeen en ollut koskenut kaksipyöräiseen motorisoituun ajoneuvoon.
    Allani oli nyt autokoulun Kawasaki ER-6.Hämmentävää kyllä,pyörä ei haparoivassa käsittelyssäni kaatunut.Helppoa sen käsittely ei vasta-alkajalle kuitenkaan ollut.Erityisesti pujottelurata tuntui vaikealta.Pään asento kohdistui väkisinkin maahan ja ilman jalkakosketusta asfalttiin en radasta tuntunut selviävän.Temppuradan tehtävistä hidasajo,väistö,hätäjarrutus ja portit eivät tuntuneet yhtä mahdottomilta.Sen sijaan jarrutus (stop and go) osoittautui vähintään yhtä hankalaksi kuin pujottelu.Vaihde tuntui jäävän aina kakkoselle tai sitten jarrutus alkoi liian aikaisin.

    Opettajallani - itseäni ehkä 10 vuotta nuoremmalla Kaitsulla - tuntui olevan lehmän hermot.Ei tuo sanonut pahaa sanaa koskaan,vaan kannusti jatkamaan.Ja kyllähän se Kawasaki lopulta sitten alkoi pujotteluradalla tottelemaan ja jarrutuksessakin löytyi alin vaihde.

    Käsittelykoe meni kerralla purkkiin,mutta ajokoe ei.Pohjois-Helsingin väylät tuli otettua turhan varovaisesti ja oman tilan ottaminen tuotti omituisia vaikeuksia.Uusiksi siis meni,ei auttanut mikään.
    Marraskuun lopussa oli sitten uusintakoe.Oli kylmä,tihkusateinen ja kaikin puolin synkkä päivä,eikä prätkiä juurikaan teillä enää näkynyt.Yksinäisenä motoristina autojen keskellä sain ajella ja kas kummaa - suoritus hyväksyttiin.

    Ymmärrän sen,että suurimmalle osalle ihmisistä ajo-oikeuden saaminen on lähinnä itsestäänselvyys ja järjestelykysymys,mutta minä olen toista maata.Olen keski-ikäinen,vaaroja kaihtava ukko,joka onkin yht'äkkiä tullut mukavuusalueensa ulkokehältä pois.Numerohan sellaisesta on nostettava.

    Helmikuu on ylittänyt jo puolivälin. Ajokauteen on vielä matkaa,mutta menopelin hankinta on koko ajan mielessä.Surffailu netin aikuisviihdesivustoilla on vaihtunut nettimoton ja sen kaltaisten sivujen maaniseen selailuun. Mp-messuilla minulle esiteltiin toinen toistaan hienompia pyöriä,isompia ja pienempiä.Vaikeaa,mutta samalla hyvin kiehtovaa on aloittelevan motoristin taival kohti ensimmäistä ajokautta.

    Harri "Born to Be Mild" Moisio
  5. #5
  6. #6
    Ei muuta kuin turbobusaa tilaukseen. Se on alottelevalle motoristille aika passeli, eikä hyydy alpeillakaan.
    Touring
  7. #7
    Itsekkin olen ns. uusiomotoristi. Mopoa ei nuorena ollut ja kiinnostus heräsi kunnolla vasta kun työkaveri istutti kylmätyypeille oman pyöränsä päälle.

    Lahja A oli jo taskussa, joten liikkeeseen koeajolle ja nyt jo seitsemän ajokautta takana.

    Hetkeäkään en ole katunut. Eli tervetuloa joukkoon.
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Yamaha FZ1-S => Sininen
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => (linkki kuvaan) Liite 13078
  8. #8
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Ei muuta kuin turbobusaa tilaukseen. Se on alottelevalle motoristille aika passeli, eikä hyydy alpeillakaan.
    Ja kova alavääntö suurila kierroksilla! Ehta paras!
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  9. #9
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ja kova alavääntö suurila kierroksilla! Ehta paras!
    Kannattaa ottaa parin puolaa irti jos haluaa torquetta. Vajaamukisissa on parempi alavääntö kuulemma.
    Touring
  10. #10
    Ei muuta kuin onnea kortin saamisen johdosta! Tervetuloa hienon harrastuksen pariin!
    Toivottavasti ymmärrät että kehoitus ostaa Turbobusa on vitsi!
    Ensimmäiseksi pyöräksi paras on suht kevyt ja helposti ajettava perusmoottoripyörä.
    Ei semmoinen minkä päälle mennään makaamaan (joko mahalleen tai selälleen).
    Tällä ensimmäisellä pyörällä sitten kaadut pari kertaa (kannattaa siis ostaa melko edullinen...)
    ja käyt kaikilla mahdollisilla .ORGin järjestämillä ajotaito -kursseilla. Tai ainakin ajotaito 1 ja 2...
    Myös muiden järjestämiä kursseja (EAK, eli ennakoivan ajon kurssi tai Ruosteenpoisto tms) kannattaa harkita.
    Parin kesän jälkeen jos ja kun kilometrejä on karttunut toivottavasti paljo.... kannatta ruveta miettimään sitten oikeesti sellaista pyörää mitä himoitsee eniten!

    (Juu tiedän että moni tähän perään tulee sanomaan että suoraan vaan kauppaan ostamaan just sitä mitä haluaa... Mutta mielestäni se ei ole fiksuin tapa. Toisaalta järjellä näitä päätöksiä tässä harrastuksessa ei koskaan tehdä!)
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  11. #11
    Tervetuloa hienon harrastuksen pariin. Kunhan ajokelit alkaa niin toivotan lämpimästi tervetulleeksi Motorgin Ajotaito-kursseille niin saa mukavasti lisävarmuutta mopon käsittelyyn ja heti ekasta ajokaudesta kaiken mahdollisen irti.

    Eikä näköjään taaskaan tarvinnu kuin pari viestiä, että vääräleuat saivat topicin sivuraiteille turbobusineen.
  12. #12
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eikä näköjään taaskaan tarvinnu kuin pari viestiä, että vääräleuat saivat topicin sivuraiteille turbobusineen.
    Tissi- ja delvaccitulvaa odotellessa...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  13. #13
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ei muuta kuin onnea kortin saamisen johdosta! Tervetuloa hienon harrastuksen pariin!
    Toivottavasti ymmärrät että kehoitus ostaa Turbobusa on vitsi!
    Ensimmäiseksi pyöräksi paras on suht kevyt ja helposti ajettava perusmoottoripyörä.
    Ei semmoinen minkä päälle mennään makaamaan (joko mahalleen tai selälleen).
    Tällä ensimmäisellä pyörällä sitten kaadut pari kertaa (kannattaa siis ostaa melko edullinen...)
    ja käyt kaikilla mahdollisilla .ORGin järjestämillä ajotaito -kursseilla. Tai ainakin ajotaito 1 ja 2...
    Myös muiden järjestämiä kursseja (EAK, eli ennakoivan ajon kurssi tai Ruosteenpoisto tms) kannattaa harkita.
    Parin kesän jälkeen jos ja kun kilometrejä on karttunut toivottavasti paljo.... kannatta ruveta miettimään sitten oikeesti sellaista pyörää mitä himoitsee eniten!

    (Juu tiedän että moni tähän perään tulee sanomaan että suoraan vaan kauppaan ostamaan just sitä mitä haluaa... Mutta mielestäni se ei ole fiksuin tapa. Toisaalta järjellä näitä päätöksiä tässä harrastuksessa ei koskaan tehdä!)
    Ei nyt kannata tuolla ekalla pyörällä pelotella. Toiset on aloittaneet harrastuksensa HooDeella, toiset tonnisella kyykyllä ja kolmannet kaikella mahdollisella siltä väliltä. Ekaksi pyöräksi kannattaa ostaa just se mikä kiinnostaa eniten. Tätä harrastusta kun ei oikein voi järjellä muutenkaan perustella niin miksi ostaa sellainen pyörä mikä ei tunnu itsestä parhaalle?

    Itse muuten onnistuin kaatumaan (muuten kuin paikoiltani) muistaakseni vasta kolmannella pyörälläni kun ajokokemusta oli jo joitain vuosia ja ratapäiviäkin melkoinen tukku alla.
  14. #14
    Onnea hienolle harrastukselle!

    Pidä jalat maassa ja jumala mielessä. Neuvoista mitä saat pyytämättä siivoa 99% suoraan roskiin ja vastauksista omiin kysymyksiisi ota todesta max 50%.

    Tuolla pärjää. Ja delvaccia koneeseen sekä Tissit kiikarissa
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  15. #15
    Lähtikö se Heikeläkin mp-korttia ajamaan, kun Harri sai juontajapariksi Sainion?

    Tervetuloa ehkä parhaimman harrastuksen pariin, mitä maan päällään kantaa
    Yamaha YZF-R6R 2010
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  16. #16
    Lainaa Born to Be Mild kirjoitti Katso viesti
    O

    Helmikuu on ylittänyt jo puolivälin. Ajokauteen on vielä matkaa,mutta menopelin hankinta on koko ajan mielessä.Surffailu netin aikuisviihdesivustoilla on vaihtunut nettimoton ja sen kaltaisten sivujen maaniseen selailuun. Mp-messuilla minulle esiteltiin toinen toistaan hienompia pyöriä,isompia ja pienempiä.Vaikeaa,mutta samalla hyvin kiehtovaa on aloittelevan motoristin taival kohti ensimmäistä ajokautta.

    Harri "Born to Be Mild" Moisio
    Arvon toimittaja on hyvä vaan ja ostaa Ducati Monsterin. Ei tarvi kuin hypätä satulaan ja huomaat että sopii toimittajan käteen kuten patalappunen. Hauskuuskerrointa tarjolla reilusti, helppo pyörä ajaa aloittelijankin ja kuitenkin tarjoaa huomattavasti enemmän machopyörän makua kuin ER-6 tms mummopyörä.
  17. #17
    Mitä niihin mopohin tulee Indianin ja Moto Jussin rinnalla hylkäisin Sporan aivan suoriltaan, jos valinta perustuu teknisiin seikkoihin.

    Se paljonko panee arvoa H-D brändille on sitten oma lukunsa - joskin onhan se Indian ollu etsikkoaikaankin se Amerniikan hieno pyörä ja Hurli taas peruspaska ala Chevrolet etc. joita jengi on ostellut kun ei ole ollut autoon varaa. Sittemmin maailman huippua edustava mielikuvamarkkinointi on tehnyt tehtävänsä.

    Uuden Guzzin puolesta, josko turvahärpäkkeistä tykkää, puhuu myös mainio traction control, joka onkin saman veijon käsialaa kuin RSV4 laajalti hyvänä pidetty toteutus.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  18. #18
    Motorg ry:n hallituksen jäsen; sivusto- ja kehitysvastaava massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    http://www.radiorock.fi/#!/post/54e4...fd05030054b558

    Kari Aallon määrittelemäksi "Jytä-Yamahaksi" voisi ehkä lukea myös MT-01:n. Se on sopivan leppoisa aloittelijapyörä ja jytiseekin mukavasti. Plus vielä halvat vakuutukset!
    Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön, musta (2016 -> )
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)

    Sivustoa koskevissa asioissa ota yhteyttä osoitteeseen yllapito@moottoripyora.org
  19. #19
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Terve! Delvac & tissit + muut villisiat ja lossikuskit

    Setä neuvoo:

    Hanki sellainen mopo, että sitä katsoessa tulee aina tippa munanpäähän. Paras tapa harrastaa.

    Toinen neuvo. Jokainen topicci täällä:


    Yritämme parhaamme.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #20
    Itse Harria vuoden vanhempana en koe olevani vielä keski-ikäinen.(varsinkaan pyörän päällä)
    Tervetuloa joukkoon
    tunturi sport,raisu, pv50, kawasaki mc90, honda mtx, Suzuki gt550, honda cbr1000f, v-strom1000, bmw f800gs
  21. #21
    Lainaa Kauriinmetsästäjä kirjoitti Katso viesti
    Arvon toimittaja on hyvä vaan ja ostaa Ducati Monsterin. Ei tarvi kuin hypätä satulaan ja huomaat että sopii toimittajan käteen kuten patalappunen. Hauskuuskerrointa tarjolla reilusti, helppo pyörä ajaa aloittelijankin ja kuitenkin tarjoaa huomattavasti enemmän machopyörän makua kuin ER-6 tms mummopyörä.
    Tervetuloa Suomen tehokkaimpaan mielipiteenmuodostus-foorumiin.
    Niin, miksiköhän piikin jälkeen tilastoissa on se iso aukko, ennen tonnisia? Ja pyöräkauppoja kaatuu...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600

    How far can you travel when you're six feet underground?
  22. #22
    Tervetuloo vaan. Ja täällä foorumilla, ja tuolla ulkopuolella livenäkin, oppii mitä on "välittäminen"
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda SuperBlackbird -00, Hayabusa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda Super Blackbird -99, Hayabusa -07, Hayabusa -12.
    Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä: https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  23. #23
    Onnittelut kortista ja tervetuloa! Aivan kuten lottovoittajan 5:n kohdan muistilistassa moottoripyöräilyä aloitellessa maltti on valttia. Ajan ja kokeilun kautta kun oppii ymmärtämään itseään ja omia halujaan pyörän sekä varusteiden suhteen paremmin.
    Kukapa täällä ei olisi käynyt läpi 2-3 ajovarustekertaa ennen kuin on oppinut kaikki suden kuopat niidenkin osalta?
    Viimeksi muokannut: Sindrom; 18.02.2015 klo 21:35.
  24. #24
    Taninan sankaria 11 vuotta vanhempana tunnen vasta juuri ja juuri lähestyväni keski-ikää. Mutta tervetuloa porukkaan.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1200GSLC & R1200GSA Triple Black
  25. #25
    Noniin nyt on sulla sentää jotain mitä ei Heikelällä ole boolsseja tehdä. Ei muuta kun er-6 abseilla alle ja hanaa.

    t.Se pantera paitanen sieltä Kittilän koneesta muutama vuosi takaperin.
    Myynnissä ER6F peili, vasen 2010 uusi, 20e
    6" navikotelo 20e
  26. #26
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Tervetuloa Suomen tehokkaimpaan mielipiteenmuodostus-foorumiin.
    Niin, miksiköhän piikin jälkeen tilastoissa on se iso aukko, ennen tonnisia? Ja pyöräkauppoja kaatuu...
    Sorry off-topic, kannattaa varmaan avata oma threadi ko aiheesta

    Vastataan kuitenkin senverran, että tervetuloa maahantuojan edustajan juttusille ja katsoppas vielä kerran niitä tilastoja. Pitkään jatkuneen laskusuhdanteen jälkeen kuiteskin moottoripyöräkaupassa valoa näkyvissä.

    Vuonna 2013 kaikki A, A1, A2 ja AM suoritettujen ajolupien kok määrä 43 000 ja vuonna 2014 kok määrä 44 000.
    Löysän rahan vuodesta 2007 on tultu rytinällä alaspäin mutta kuitenkin optimismia on havaittavissa ainakin kun olen talven mittan asiasta keskustellut kollegoiden kanssa.

    ---------

    Palataa vielä alkup aiheeseen. Julkisen työn tekijänä on varmasti arvon toimittaja tullut senverran paksunahkaiseksi, ettei ehkä yhden Suomen parhaimman ja toisinaan myös samalla aikaa säälittävimmän motoristi-foorumin jutut hetkauta sinne tai tänne. Täällä Org pomppulinnassa riittää kaikenmaailman tissiposkia ja räkänokkia joka lähtöön. Toki oikeitakin motoristeja löytyy ilahduttavan paljon. No mikäs sitten olisi miehen mitta kun määritellään motoristia? Sanoppas se? Ehkä se ettei oikea motoristi koskaan toista motoristia kuseta. Tuosta on hyvä lähteä. Sitten kun on vielä maailmalla liikenteessä herrasmies-asenteella, mies & vaatteet aina kuosissa niin varmasti hyvin tulet pärjäämään.

    Motoristi kenttään sisäänpääsemiseksi voisi näin talvilukemiseksi Harrille suositella Mika Mölsän Prosenttijengit. Siinä pääset oikeitten moottoripyöräjengiläisten maailmaan sisään ja opit ehkä ymmärtämään yhden motoristien tärkeimmistä perusperiaatteista.

    Oletko miettinyt jo moottorikerhoon liittymistä? Sieltä saat varmasti paljon tukea ja tapaat samanhenkisiä ihmisiä. Jos tuntuu ettei saman ajatusmaailman omaavia motoristeja ei juuri löydy omalta paikkakunnalta, niin sitten perustat vaan oman kerhon ja käyt hyväksyttämässä kerhotunnukset ja värit kesän tapahtumissa.

    Jos palataan pyörävalintaan niin osta se mikä parhaiten sopii käteen koeajossa. Talvella tietysti moottoripyörien hinnat edullisia ja lähtevät kohti kevättä nousuun. Moto-Guzzi varmasti myös hyvä vaihtoehto, jos tykkäät Sergio Leonen Spaghetti Western leffojen tunnelmasta.

    Jos olet tupakkimiehiä, niin moottoripyörän merkin voi valita myös tupakkamerkin perusteella. Esim jos palaa Ch#sterfield tai Ga#loises niin sitten ehdottomasti Yamaha. Jos taas Lucky Str#ke, niin sitten Suzuki. Kun merkin olet löytänyt, niin sitten sopivan mallikin varmasti löytyy.

    Suht nöyrällä asenteella on Harri lähtenyt liikenteeseen, mikä voi olla ihan hyvä juttu liikenneturvallisuutta ajatellen. Mutta kyllä se itsetunto sitten nousee heti kevään ensimmäisen ajolenkin jälkeen. Autokoulussa varmasti kaikki liikenneturvallisuus asiat käyty moneen kertaan läpi, niin niihin ei varmaan sen enempää tarvi tässä käydä läpi.

    Tämän foorumin juttuja kannattaa lukea vähän suodattaen. Paljon asiaa ja asiantuntevia motoristeja riittää mutta yhtälailla joitakin näppiksen takaa huutelevia urpoja mutta pitää sitten muistaa että viimeistään Jänkhällä Jytisee tapahtumassa veri punnitaan ja järjestetään jo perinteeksi muodostunut munanmittauskilpailu, jonka jälkeen voikin sitten lopettaa kaikenlaiset turhat spekulaatiot tämän asian osalta ja keskittyä olennaiseen.

    Meitä motoristeja riittää tähän maailmaan. On niitä joita laitetaan eristyskoppiin ja sitten on niitä jotka haluavat ja menevät eristyskoppiin. Ja loppulössi sitten suhraa ja operoi, niinkuin Mika Myllälä-vainaa sanoi, harmaalla alueella.
  27. #27
    Mun mielestä toi ikuinen osta pieni ja vaihde jokavuosi isompaan on ainoa keino jolla itsestään liikoja luulevan teinin saa pidettyä hengissä. Mutta kirjoituksen ja radiosta kuulemani perusteella fiksu aloittelija on valmiimpi isompaan pyörään. Harrin mielipiteet huomioden ehkä joku täysikokoinen naku. Omat läheltäpiti tilanteet on aina johtunu väärästä tilannenopeudesta. Esimerkiksi mutkaan menty sataa, vaikka kahdeksankymppiä olisi ollut omille taidoille järkevämpi kyyti. Liika teho, jota omasta pyörästä kykyihin nähden varmasti löytyy ei ole aiheuttanut kertaakaan vaaratilannetta.
    RRÄÄRRÄÄ!
    S1000RR+BETA 250RR 2T JA SAASTAMOINEN
  28. #28
    Tervetuloa harrastuksen pariin! Ja eiköhän se oma mieluisin mopo löydy parhaiten, kun asfaltin pilkistäessä käy rohkeasti katselemassa ja koeajamassa eri vaihtoehtoja. Vaikka tällä erittäin asiantuntevalla ...... foorumilla muuta ohjeistetaankin.
    Trying is the first step towards total failure.

    Tuono V4R
  29. #29
    Hieno päätös, tervetuloa harrastuksen pariin

    Komppaan edellisiä siinä, että ostat sellaisen pyörän joka itseäsi miellyttää. Ajokausi on kuitenkin melko lyhyt eikä harrastus muutenkaan ole mistään edullisimmasta päästä joten niitä 'hyviä ajopäiviä' kannattaa vaalia. Yhtälailla sen ajamisen oppii oli alla sitten 2k€ tai 20k€ arvoinen peli. Kaskovakuutuksen siihen kuitenkin ottanet joten apu on lähellä jos pyörän päädyt kippaamaan.

    Kunhan se itseäsi miellyttää, ajoasento tuntuu luontevalta ja pärrä on sellainen jolla kelpaa kurvailla Sanomatalolle ja Stockalle
    Yamaha MT-01 vm.2008

    Ex: Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  30.  
  31. #30
    Motorg ry:n hallituksen jäsen; sivusto- ja kehitysvastaava massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    täysikokoinen naku
    Mä olen ihan samaa mieltä.

    IMG_6801 by Holtsun napsut, on Flickr
    Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön, musta (2016 -> )
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)

    Sivustoa koskevissa asioissa ota yhteyttä osoitteeseen yllapito@moottoripyora.org
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen