Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Öljypohjan tyhjennysreiän kierteet korkkas ja nyt mietin mitä oikeen tekis.

    Tilaa reiän yläpuolella on ainoastaan 10mm, eli perus kierteenkorjaussysteemit ei siinä tilassa mahtune toimimaan? Helicoilia en oo itse koskaan käyttänyt mutta olen kuullut että sekin tarvitsisi useamman sentin tilaa taakse toimiakseen.

    Joku asiaan perehtynyt varmasti homman kyllä hoitaa mutta mistä semmoinen tyyppi löytyisi? Onko tietoa hyvästä koneistamosta tai pajasta pk seudulla joka voisi tuollaisen homman hoitaa?

    Toisaalta voisin vaan tehdä tilalle pykälää isommat jengat pohjakierretapilla ja sillä hyvä.

    Kone on siis kuivasumppu ja siksi tilaa ei juuri ole. Irroitettavaa öljypohjaakaan ei ole vaan kierteet ovat lohkossa.
    Pegaso IE
  2. #2
    Lainaa Cobretti kirjoitti Katso viesti
    Öljypohjan tyhjennysreiän kierteet korkkas ja nyt mietin mitä oikeen tekis.

    Tilaa reiän yläpuolella on ainoastaan 10mm, eli perus kierteenkorjaussysteemit ei siinä tilassa mahtune toimimaan? Helicoilia en oo itse koskaan käyttänyt mutta olen kuullut että sekin tarvitsisi useamman sentin tilaa taakse toimiakseen.
    Asiasta en tiedä mitään, mutta eikös noita helicoileja voi asentaa vaikka pohjareikiin kanssa.
    En ole itsekään Helicoileja vielä joutunut käyttämään, mutta kai sekin tulee joskus eteen.
    Olisi hienoa, jos joku laitaisi vaikka ohjeet Helicoilien käyttöön ja asennukseen tänne. Mihin ne sopivat, mihin eivät, miten ne asennetaan jne. Vai löytyykö semmoiset ohjeet jo jostain muualta.
    Pekka
  3. #3
    Oli sama ongelma ärrä suizan kans aikoinaan ja tein vaan numeroa isomman reiän, siihen jenka ja laatikon pohjalta löyty pultti minkä katkaisin sopivaan mittaan ja kiinni.

    Mietin silloin myös irtokierteitä mutta olin seuraavana päivänä lähdössä Norjaan (vaihdan vaan äkkiä öljyt ennen retkeä) eikä ollu oikein vaihtoehtoja. Vähän kyl jännitti aluksi mutta hyvin piti öljyt sisällä seitsemän seuraavaa vuotta minkä sillä vielä ajelin eli ainakin silloin ja siinä tilanteessa oli oikea ratkaisu.
    BMW R 1200 GSA
  4. #4
    Näsäviisas vastaukseni on että älkää hitto tuhotko noita kierteitä. Pöljää puuhaa.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  5. #5
    Recoil-setti ja siinä on toki ohjeet, kaikista Koivusen kamoja myyvistä kaupoista ja myös motonet kauppaa noita.

    Jos kierre menny vituix, riittää yleensä sillä korjuusarjan tapilla uus kierre ja "irtokierre" paikoilleen, ei tartte mitään kierreliimoja ja vaseliinin kanssa tekee sen kierteen, niin mene lastua ainakaan niin paljoo öljypohjaan.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  6. #6
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Näsäviisas vastaukseni on että älkää hitto tuhotko noita kierteitä. Pöljää puuhaa.
    Samaa teki mieli sanoa edellisen huollon tehneelle "ammattimiehelle" joka oli kiertäny niin piukkaan et seuraavassa avauksessa tuli jenka mukana
    BMW R 1200 GSA
  7. #7
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Helicoilin tai vastaavien kierreinserttien asennusohjeet löytyvät ko. valmistajan nettisivulta. Myös youtubesta löytyy videon muodossa ohjeita.
    Superbike #7
  8. #8
    Lainaa QantarahWolf kirjoitti Katso viesti
    Samaa teki mieli sanoa edellisen huollon tehneelle "ammattimiehelle" joka oli kiertäny niin piukkaan et seuraavassa avauksessa tuli jenka mukana
    Taitaa olla niin, että noi huoltojen kesäpojat eivät osaa käyttää momenttiavainta eikä heillä ole mitään käsitystä käsikiristyksen momenteista.
    Pekka
  9. #9
    Pitäs vissii keksiä kanssa sivusto tai piraatti sivusto missä kehotettas että älä kiristä liikoja lue vaikka netistä newtonit ennen älä jäkeen...
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  10. #10
    Auto ym. korjaamoilla on sellaisia sarjoja millä propun jengat korjataan ilman irtokierrettä.
    Sarjassa kierretappi joka on millin isompi kuin alkuperäinen kierre mutta samalla nousulla ,joten sen voi vääntää
    suoraan vanhaan kierteeseen.
    Sarjassa myös tulpat ja prikat näille uusille kierteille.
    Kokoja sarjassa toki vaan yleisimmille propun kierteille.
    Se 10 mm vapaata tilaa takana riittää hyvin.
  11. #11
    Recoil vaikuttais toimivalta ratkaisulta, semmoinen pitää varmaan hommata.
    Pegaso IE
  12. #12
    Itse olen joskus saanut huonon kierteen pitämään pelkästään sillä, että olen teflon teippiä kiertänyt kohtuu paksulti propun ympärille ja kiristänyt.
    1199S Panigale
  13. #13
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  14.  
  15. #14
    Lainaa Cobretti kirjoitti Katso viesti
    Onko tietoa hyvästä koneistamosta tai pajasta pk seudulla joka voisi tuollaisen homman hoitaa?
    Pitäjänmäki, Takkatie -sieltä löytyy Helicoilia asentava koneistamo.

    Arvaa mistä tiedän?

    G
    NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE