Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
  1. #31
    Lainaa AyrtonO kirjoitti Katso viesti
    Btw. Tätä ihmettelin noille Mccruisen australianpojillekin, että miksi he(kin) ovat värkänneet uudempiinkin gessuihin nuo erilliset pyörimisanturit, eivätkä käyttäneet pyörän omia tai ZFEltä suoraan saatavaa nopeustietoa. Ovat ilmeisesti sumeasti kopsanneet ratkaisun vanhemmista malleista, eivätkä a) hallinneet tuota signaalitekniikkaa, b) huomanneet uudemmissa malleissa löytyvän oikotie onneen...
    Ongelma ollee siinä että "ABS"ianturit on VR-tyyppisiä:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Variab...uctance_sensor
    Ts tarvivat jonkun adapterin jos niistä tarvii saada muokattuu perus kanttiaaltopulssii.
    Esim kampisensori tms antaa tommosta kun siitä puuttuu yks hammas jotta tiedetään missä asennossa akseli on:
    http://www.fae.es/documentacion/imag...00_450x259.jpg

    Ja ZFEltä tieto löytyy vain CAN-väylästä datana, ts "numeroina", ei perus kanttiaaltopulssina.

    Em pelkkää mutua/kunhan veikkailen...
  2. #32
  3. #33
    Bmw tarjoilee navigaattorille tarkoitetun pistokkeen 2-johtoon signaalia, jonka ainakin Rostra ymmärtää sellaisenaan. Samoin jenkkien Smart Line AP900C säätimelle saadaan suoraan signaali KTM 1xxx Adventure ja Yamaha MT-09 pyörien keskusyksiköiltä. Jos pyörästä ei suoraan saa Cruisen ymmärtämää signaalia, on helppo käyttää erillistä nopeusanturia.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  4. #34
    Siirsin Trailtechin kytkimen vielä lähemmäs, peilin kiinnikkeen kiinnityspultin alle. Toinen vaihtoehto olisi ollut kääriä peilin varteen muutama kierros pyörän sisukumia ja kiinnittää siihen.

    _smaller.jpg
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  5. #35
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Bmw tarjoilee navigaattorille tarkoitetun pistokkeen 2-johtoon signaalia, jonka ainakin Rostra ymmärtää sellaisenaan. Samoin jenkkien Smart Line AP900C säätimelle saadaan suoraan signaali KTM 1xxx Adventure ja Yamaha MT-09 pyörien keskusyksiköiltä. Jos pyörästä ei suoraan saa Cruisen ymmärtämää signaalia, on helppo käyttää erillistä nopeusanturia.
    Onko noissa KTM/Yamaha CAN-väylä eculta mittareille? Vai suoraan kanttiaalto eculta mittareille?
  6. #36
    Käsittääkseni ottavat ECU:lta suoraan säätimelle, tuon ketjun kun luet sivulta 20 eteenpäin, niin selviää, miten tämä valmis paketti on syntynyt.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  7. #37
    Trail techin katkaisimen kanssa on ajeltu nyt reilut 9000 km, suuri parannus käyttömukavuuteen, suosittelen.

    Jo viime kesänä säädin teki kerran sen, pyörän seisottua sateessa ulkona yön yli, ettei säädin aktivoitunut lainkaan, virta tuli kyllä päälle ja oranssi led syttyi. Eikä virtaa saanut sammutettua muuten kuin sammuttamalla pyörän. Kun keli poutaantui päivän päälle, alkoi säädin iltapäivällä toimia normaalisti.

    Nyt viikko sitten Varangista palatessa satoi useamman tunnin putkeen aika reippaasti. Yhtäkkiä säädin alkoi kiihdyttää koko ajan. Jarrun painaminen tiputti säätimen aivan oikein pois päältä. Kokeilin useita kertoja, säädin alkoi aina kiihdyttää nopeuden asettamisen jälkeen ja kerran jopa aktivoitu itse ilman SET-napin painamista. Pyörän kuivuttua muutaman päivän kotona toimii säädin taas moitteetta. Vahva epäilys kohdistuu tuohon itse tiivistämääni Rostran kytkinpaneeliin. Jos sinne pääsee kosteutta, niin se voi alkaa elää omaa elämäänsä. Taidan talvella poistaa Rostran paneelin kokonaan, pitää lisätä erillinen virtakytkin ja LED. Trail techin kytkimen pitäisi olla vedenpitävä ja muut vikapaikat eivät oikein ole mahdollisia.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  8. #38
    Poistin Rostran kytkinpaneelin kokonaan ja korvasin ON/OFF -kytkimen Trailtechin keinukytkimellä. Jos näitä vielä joku laittaa Gessuun, mitä lämpimästi suosittelen, niin kehotan kyllä jättämään Rostran paneelin tilaamatta ja lisäksi heittämään vesilintua Rostran omalla, raskaalla ja monimutkaisella johtosarjalla ja rakentamaan oman, sopivanmittaisen sarjan ilman pikaliittimiä, juotetuin liitoksin. Piirsin alla olevaan kuvaan kuitenkin myös Rostran johtosarjan liittimet, koska joidenkin johtojen väri vaihtuu liittimissä. Jos siis korvaa Rostran kytkimen jo asennettuun sarjaan, niin tuosta näkee tilanteen siinä tapauksessa.

    Eli virtakytkin, Trailtech 040-HBS-01 tai 040-HBS-03, saa myös Louisilta 10032918
    Säätökytkin, RES/SET ja mahdollisuus laittaa keskinappiin vielä Cancel-toiminto, Trailtech 8500-RS.
    Engage Led, eli merkkivalo joka näyttää milloin säädin on päällä nopeus asetettuna, Louisilta Foliatec Led, 10031147

    Tuo Louisin Led on sitten melko kirkas, liiankin kirkas merkkivaloksi, mutta onneksi valokeila on niin kapea, että sopivasti taivaalle suunnattuna ei haittaa, ainakaan valoisan aikana. Voi olla, että pimeässä tuohon on laitettava teippi päälle. On/off -kytkimelle en laittanut virta päällä -merkkivaloa, koska sen näkee kytkimen asennosta. Jos sellaisen haluaa, voi käyttää samoja Foliatecin ledejä, tai etsiä merkkivalollisen kytkimen. En ole kovin vakuuttunut tuon Foliatecin ledin vedenpitävyydestä, ehkä täytän tuon Ledin ja kauluksen välisen uran silikonilla. Mustalla silikonilla voisi samalla vähän himmentää turhan kirkasta valoa. Tuolta Brittien Trailtechiltä tulee tavara noin viikossa, kuten Louisiltakin.

    Alla kytkentäkaavio siihen, miten homma tapahtuu -07 Gessuun, jossa ei ole Led-takavaloa ja Rostran kytkin korvataan kokonaan Trailtechin tms. kytkimillä. Noita Trailtech 8500-RS-kytkimiä on ainakin kahdella erivärisellä johdotuksella, eli kannattaa ennen juottamista mitata oikeat piuhat.





    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  9. #39
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Bmw tarjoilee navigaattorille tarkoitetun pistokkeen 2-johtoon signaalia, jonka ainakin Rostra ymmärtää sellaisenaan. Samoin jenkkien Smart Line AP900C säätimelle saadaan suoraan signaali KTM 1xxx Adventure ja Yamaha MT-09 pyörien keskusyksiköiltä. Jos pyörästä ei suoraan saa Cruisen ymmärtämää signaalia, on helppo käyttää erillistä nopeusanturia.
    Eli Smart Line APC900C säätimen pitäis pelittää MT-09:ssä, ja Trailtechin kytkin ois hyvä valinta, näinkös se oikee käsi saa lepäillä?
  10. #40
    Lainaa ariman kirjoitti Katso viesti
    Eli Smart Line APC900C säätimen pitäis pelittää MT-09:ssä, ja Trailtechin kytkin ois hyvä valinta, näinkös se oikee käsi saa lepäillä?
    Kyllä. Advrider.com foorumilta löytynee TI -ohjeita, Mccruise la valmis setti: http://www.motorcyclecruise.co.uk/ya...w_version.html

    Mulla vaihtui pyörä uuteen Africa Twiniin, laitoin siihen Mccruise. Kallis, mutta helppo asentaa ja hyvä. Brandon diat Jenkeissä, joka ekana toi myyntiin AP900C setin, laittoi pillit pussiin omistajan sairastuttua.

    Edit, Advrider.com. com ketju KTM 1190 vakkarin asennuksesta kannattaa kahlata läpi jos meinaa värkätä "oman" AP900C kitin: http://advrider.com/index.php?thread...-this.1038401/!

    Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
    Viimeksi muokannut: mek; 18.03.2017 klo 12:28.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  11. #41
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Kyllä. Advrider.com foorumilta löytynee TI -ohjeita, Mccruise la valmis setti: http://www.motorcyclecruise.co.uk/ya...w_version.html

    Mulla vaihtui pyörä uuteen Africa Twiniin, laitoin siihen Mccruise. Kallis, mutta helppo asentaa ja hyvä. Brandon diat Jenkeissä, joka ekana toi myyntiin AP900C setin, laittoi pillit pussiin omistajan sairastuttua.

    Edit, Advrider.com. com ketju KTM 1190 vakkarin asennuksesta kannattaa kahlata läpi jos meinaa värkätä "oman" AP900C kitin: http://advrider.com/index.php?thread...-this.1038401/!

    Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
    Vikkelästä ja viksunkuulosesta vastauksesta nöyrät kiitokset
    Tutkin noi sopivassa kohtaa..

    Pitemmät reisut mulla harvinaisempii, joten väsäämpä ensin sulaketyökalu- "säätimen". Siitä oli niin mainio vinkkivideo ettei voi vastustaa
  12. #42
    Tuossa on vielä Youtubesta videota siitä, miten hyvin McCruise pitää nopeuden tasaisena mäkiselläkin tiellä. Ihan tuohon tasaisuuteen ei Rostra pystynyt ainakaan Gessussa. Siinä vaihtelu olisi noissa mäissä ollut ehkä 68-72. Mikään mekaaninen kaasukahvan lukitsin, Kaoko tms. ei pysty lähellekään samaan tasaisuuteen. Kyllä niistä jonkin verran apua on kaasukäden lepuuttamiseen, mutta ne päällä ei kyllä oikein voi matka-ajoa harrastaa kuten oikealla Cruisella.

    MT-09:iinhän ei käy Rostra, se on vain vaijerikaasupyörille. Ride-by-wire -pyörille on AP900C, jota myös McCruise käyttää. Vaijerikaasullisille McCruise on kehittänyt ihan oman.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  13.  
  14. #43
    Laitetaanpa päivitystä..
    1150RT vaihtui AdveKessuun jossa ei ollut vakkaria, joten asensin Rostran Kessuun kiinni mek:n hyvän kytkentäkaavion mukaan. Samaten korvasin Rostran hankalan ohjaimen Trailtechin kolminappisella kytkimellä ja Motonetistä virtakytkin.
    Oikeastaan hankalin vaihe on mekaaninen osuus, itse säätimen n 12x9x6cm kiinnitys runkoon etupumppujen ja iskunvaimentimen väliin. Samaten johtonipuista piti kaivaa esiin takajarrun, takavalon ja kytkimen johdot. Pyörimisnopeustiedon saa suoraan lisälaiteliittimestä X9394.
    Säädin tippuu pois päältä kun painaa jarrua, kytkintä tai Trailtechin keskinappia, ja takavalosta napataan ohjaus releelle joka kytkee sähköt päälle.
    Mustassa silumiinirasiassa ajotakin ja istuimen lämmitysten säätöpotikat, kytkimet ja ledit, ja punainen ledi vakkarille. Sen päällä 144/433 MHz radioamatööriradion Yaesu FTM10 käyttölaite, itse radio-osa muovikotelossa oikealla takapyörän ja sivulaukun välissä. Radiossa on myös FM-kanavat. Punainen nappi on radion ptt -kytkin ja sen vieressä lisäpitkien kytkin.



    Asetuksilla gain Extra Low ja 4 Cyl Extra High nykäisi aluksi aika lailla ja muutin pienemmäksi 4 Cyl High. Tätä tälliä kokeilin yhden RP-perusajon aikana ja oli jo paljon parempi, enää pieni nykäys. Pitää pudottaa vielä yhdellä. Hyvin pitää nopeuden n parin km sisällä ja saa lepuuttaa kaasukättä muutaman sadan km välein.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12