Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Talvista päivää kaikille!

    Onkos teille tuttu lauttayhteys Ventspils (Latvia) - Travemunde (Saksa)?? Väliä operoi Stena Line.

    Ajattelin vain, että tuo yhteys voisi olla kiva vaihtelu perinteisille ruotsin ja baltian läpiajoille.

    Hintakaan ei ole paha. Kaksi ukkoa, kaksi pyörää ja yksi hytti kustantaa yhteensä n. 260 euroa eli 130 euroa per naama. Järkevät lähtöajat ovat vain perjantaisin: lähtö klo 12 ja saapuminen saksaan seuraavana päivänä klo 13.

    Tuleehan tuonne Ventspilssiin matkaa Tallinnasta vajaat 500km, mutta olisi ainakin kustannuksiltaan halvempi kuin suoraan Suomesta lautalla Saksaan.. Ruotsin läpiajoon verrattuna varmaan aika samanhintainen "paketti".

    Kokemuksia? Kommentteja? Vai lähdenkö ensimmäisenä kokeilemaan tuon lautan
    BMW R 1150 RT 2002
    Kawasaki Z500 1981 -cafe racer
    Yamaha DT125 1981
    IC 56 1960
  2. #2
    Ei varsinaisesta lauttayhteydestä kokemuksia mutta pari pikku juttua kuitenkin.
    Vaimon serkun mies kulkee työkseen usein Latvia Saksa väliä ja juuri tuota lauttayhteyttä käyttäen joten ainakin hän on löytänyt siitä hyvän vaihtoehdon.
    Riga Ventspils väli on paikoitellen kapeahkoa vilkasliikenteistä ja suht huonokuntoista tietä, autoilijat tuntuvat ohittelevan aika "lotolla".
    Ventspilsissä järjestetään vuosittain iso mp kokoontuminen, Kurland Bike Meet, kannattaa tsekata jos sopii aikatauluihin.
    Älä korjaa ehjää....
  3. #3
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikidor kirjoitti Katso viesti
    Talvista päivää kaikille!

    Onkos teille tuttu lauttayhteys Ventspils (Latvia) - Travemunde (Saksa)?? Väliä operoi Stena Line.

    Ajattelin vain, että tuo yhteys voisi olla kiva vaihtelu perinteisille ruotsin ja baltian läpiajoille.

    Hintakaan ei ole paha. Kaksi ukkoa, kaksi pyörää ja yksi hytti kustantaa yhteensä n. 260 euroa eli 130 euroa per naama. Järkevät lähtöajat ovat vain perjantaisin: lähtö klo 12 ja saapuminen saksaan seuraavana päivänä klo 13.

    Tuleehan tuonne Ventspilssiin matkaa Tallinnasta vajaat 500km, mutta olisi ainakin kustannuksiltaan halvempi kuin suoraan Suomesta lautalla Saksaan.. Ruotsin läpiajoon verrattuna varmaan aika samanhintainen "paketti".

    Kokemuksia? Kommentteja? Vai lähdenkö ensimmäisenä kokeilemaan tuon lautan
    Katoin et olis myös vaihtoehtona Liepaja-Trawemunde, jonne Tallinnast suunnilleen sama matka.
    Lisäis vaihtoehtoja, vaikka sillä välillä ei kovin houkuttelevia lähtö-/saapumisaika vaihtoehtoja ole
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  4. #4
    Riika - Liepaja tie on huomattavasti parempi kuntoinen kun tuo Ventspilsin tie
    Ei kiinnosta pätkääkään
  5. #5
    Kun tuohon Latvia-Saksa laivamatkan hintaan lisäät kustannukset H:ki-Tallinna + bensat Latviaan ym sekalaiset kulut eli juoma/ruoka Tallinnan laivalla etc, aletaan olla ainakin hinnan suhteen samoissa kuin Finnlinesillä meno Stadista Traveen..... Riippuen tietysti millaisen paketin Finnlinesiltä ostaa Saksaan..
  6. #6
    On se varsinaista ajan tappamista ja puuduttavaa kärsimystä tuo Itämerenkin ylitys. Joten kuten sen selvittää lainatakseni erästä elävää legendaa: lukeminen kannattaa aina, Jörn Donner.
    <p>.</p>
  7. #7
    Lainaa mikidor kirjoitti Katso viesti
    Talvista päivää kaikille!

    Onkos teille tuttu lauttayhteys Ventspils (Latvia) - Travemunde (Saksa)?? Väliä operoi Stena Line.

    Ajattelin vain, että tuo yhteys voisi olla kiva vaihtelu perinteisille ruotsin ja baltian läpiajoille.

    Hintakaan ei ole paha. Kaksi ukkoa, kaksi pyörää ja yksi hytti kustantaa yhteensä n. 260 euroa eli 130 euroa per naama. Järkevät lähtöajat ovat vain perjantaisin: lähtö klo 12 ja saapuminen saksaan seuraavana päivänä klo 13.

    Tuleehan tuonne Ventspilssiin matkaa Tallinnasta vajaat 500km, mutta olisi ainakin kustannuksiltaan halvempi kuin suoraan Suomesta lautalla Saksaan.. Ruotsin läpiajoon verrattuna varmaan aika samanhintainen "paketti".

    Kokemuksia? Kommentteja? Vai lähdenkö ensimmäisenä kokeilemaan tuon lautan
    On aika fakiiri jos aikoo Ruotsin läpi selvitä 130€/henk.,ottaen laskuun kaikki tod.kustannukset kuten laivamatka Tukholmaan,polttoaineet,lautta- tai siltamaksut Tanskaan ja laivamatka Saksaan.
  8. #8
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikidor kirjoitti Katso viesti
    Talvista päivää kaikille!

    Onkos teille tuttu lauttayhteys Ventspils (Latvia) - Travemunde (Saksa)?? Väliä operoi Stena Line.

    Ajattelin vain, että tuo yhteys voisi olla kiva vaihtelu perinteisille ruotsin ja baltian läpiajoille.

    Hintakaan ei ole paha. Kaksi ukkoa, kaksi pyörää ja yksi hytti kustantaa yhteensä n. 260 euroa eli 130 euroa per naama. Järkevät lähtöajat ovat vain perjantaisin: lähtö klo 12 ja saapuminen saksaan seuraavana päivänä klo 13.
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    On aika fakiiri jos aikoo Ruotsin läpi selvitä 130€/henk.,ottaen laskuun kaikki tod.kustannukset kuten laivamatka Tukholmaan,polttoaineet,lautta- tai siltamaksut Tanskaan ja laivamatka Saksaan.
    No saa siinäkin melkoinen fakiiri olla, jos 0€/henk kohti aikoo selvitä Suomesta Latviaan, ottaen laskuun kaikki tod.kustannukset kuten laivamatka Tallinnaan, polttoaineet...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  9. #9
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Kun tuohon Latvia-Saksa laivamatkan hintaan lisäät kustannukset H:ki-Tallinna + bensat Latviaan ym sekalaiset kulut eli juoma/ruoka Tallinnan laivalla etc, aletaan olla ainakin hinnan suhteen samoissa kuin Finnlinesillä meno Stadista Traveen..... Riippuen tietysti millaisen paketin Finnlinesiltä ostaa Saksaan..
    niinkö että tekis 600 euroo
  10. #10
    Poistettu
    Liepaja - Trave 27,5h. ~sama aika kuin Hki - Trave. Lisäksi lautta Tallinnaan ja 500km ajoa. Virossa ja Latviassa on oma viehätyksensä, mutta jos tarkoitus on päästä Keski-Eurooppaan, en oikein näe tässä vaihtoehdossa mitään järkeä. Taloudellista etua ei saa mitään, matka-aikaa vaan sellaisen 12h lisää.
  11. #11
    1322 e helsinki -trave menopaluu ikkunallinen hytti toukokuussa enakkovaraajan eduin 2 henkee ja mp 280 e vastaava ventpils - trave
  12. #12
    Poistettu
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    1322 e helsinki -trave menopaluu ikkunallinen hytti toukokuussa enakkovaraajan eduin 2 henkee ja mp 280 e vastaava ventpils - trave
    Mä menin 460,80eurolla auton kanssa meno-paluun viime kesänä Hki-Trave-Hki. 2012 Hki-Gdynia ja Trave-Hki oli 397,20€. Vielä ei ole varattu, mutta hieman yli 400 eurolla ajattelin tänäkin vuonna päästä prätkän kera. Hyttiä en tosin ota, kun en suostu maksamaan älyttömiä hintoja mistään muustakaan palvelusta.
  13. #13
    se hinta hel-trave meno paluu 2 henkee + mp ja ikkunallinen hytti ennakkovaraaja edulla 837€ toukokuussa jäi äskön valitsematta sen standart tilalle se spesial siihen ekan sivun valikkoon
  14. #14
    tais olla kansi paikoilla menopaluu 2 henk. +mp 276€ hel-trave ennakko varaajan hinta
  15. #15
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Liepaja - Trave 27,5h. ~sama aika kuin Hki - Trave. Lisäksi lautta Tallinnaan ja 500km ajoa. Virossa ja Latviassa on oma viehätyksensä, mutta jos tarkoitus on päästä Keski-Eurooppaan, en oikein näe tässä vaihtoehdossa mitään järkeä. Taloudellista etua ei saa mitään, matka-aikaa vaan sellaisen 12h lisää.
    Tekee niin tai näin, aina kestää kun Härmästä lähtee.
    <p>.</p>
  16. #16
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    Tekee niin tai näin, aina kestää kun Härmästä lähtee.

    Nope, mopo rekalla Milanoon, lentäen perässä...
    Aamulla kun heräät omasta sängystä, illalla olet jo Rivieralla.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  17. #17
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    No saa siinäkin melkoinen fakiiri olla, jos 0€/henk kohti aikoo selvitä Suomesta Latviaan, ottaen laskuun kaikki tod.kustannukset kuten laivamatka Tallinnaan, polttoaineet...
    "Ruotsin läpiajoon verrattuna varmaan aika samanhintainen "paketti"."

    Otinkin kantaa vain tuohon ylle lainaamaani seikkaan.
  18. #18
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Nope, mopo rekalla Milanoon, lentäen perässä...
    Aamulla kun heräät omasta sängystä, illalla olet jo Rivieralla.
    Niin ja se mopo n.2 viikkoa rekassa kun lasketaan lastaus hetkestä......
  19. #19
    Poistettu
    Täytyykin tämä Milano tms kortti tsekata. Se että yksi mopo on rahdissa, ei itsellä harrastamista haittaisi. Kiitti muistutuksesta Kaj!
  20. #20
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Niin ja se mopo n.2 viikkoa rekassa kun lasketaan lastaus hetkestä......
    No, vähän pyöristettynä viikko suuntaansa. Ei haittaa jos käväisee silloin kun kotona ei kelien puolesta viitsisi muutenkaan ajella.
    Pyörä eestaas ja lennot on tonnin paikkeilla. Aikaa jää pelipaikoille 4-5 päivää enemmän.

    Vuokraus olisi varmaan hiukan halvempi mutta ainakin itse ajan mieluummin tutulla laitteella.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 02.02.2015 klo 14:08.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  21. #21
    Ryanair lentelee välillä tosi halvalla Treelta Milanoon.
  22. #22
    Unohtakaa tässä keskustelussa nuo rekkakeskustelut, niille on olemassa jo oma topikki!

    Kustannuspuoli taitaa Ruotsin läpiajoon verrattuna olla aika sama. Ruotsin läpiajoon pitää laskea mukaan lautta Tukholmaan (tai Kapellsaareen), lautta tai silta Tanskaan, lautta Saksaan tai sitten suoraan Trelleborgista Saksaan. Tai ajamalla "mannertanskan" läpi.

    Myös tuossa Ventspilssin lautassa pitää huomioida lautta Tallinnaan ja yksi yöpyminen vaikka Riikassa tai sitten Ventspilssissä. Kuten aloituksessa mainitsin, "paketin" hinta taitaa olla aika sama..

    Jos Suomesta matkustaa lautalla suoraan Traveen hytin kanssa niin uskoisin, että se tulee kalliimmaksi. En laita tänne lukuja koska innokkaimmat teistä kuitenkin laskee paremmat luvut, alennukset, kaljan hinnan ja kaikki muut asiaan vaikuttavat menot.

    Myöskään tien kunto Riikasta lautalle ei pelota. Hyvä kuitenkin kun mainitsitte sen!
    BMW R 1150 RT 2002
    Kawasaki Z500 1981 -cafe racer
    Yamaha DT125 1981
    IC 56 1960
  23. #23
    Poistettu
    Lainaa mikidor kirjoitti Katso viesti
    Unohtakaa tässä keskustelussa nuo rekkakeskustelut, niille on olemassa jo oma topikki!

    Kustannuspuoli taitaa Ruotsin läpiajoon verrattuna olla aika sama. Ruotsin läpiajoon pitää laskea mukaan lautta Tukholmaan (tai Kapellsaareen), lautta tai silta Tanskaan, lautta Saksaan tai sitten suoraan Trelleborgista Saksaan. Tai ajamalla "mannertanskan" läpi.

    Myös tuossa Ventspilssin lautassa pitää huomioida lautta Tallinnaan ja yksi yöpyminen vaikka Riikassa tai sitten Ventspilssissä. Kuten aloituksessa mainitsin, "paketin" hinta taitaa olla aika sama..

    Jos Suomesta matkustaa lautalla suoraan Traveen hytin kanssa niin uskoisin, että se tulee kalliimmaksi. En laita tänne lukuja koska innokkaimmat teistä kuitenkin laskee paremmat luvut, alennukset, kaljan hinnan ja kaikki muut asiaan vaikuttavat menot.

    Myöskään tien kunto Riikasta lautalle ei pelota. Hyvä kuitenkin kun mainitsitte sen!
    Jos kirjoittaa internetin keskustelupalstalle kysymyksen, on melkein varauduttava siihen että jollain saattaa olla eri näkemys asiaan. Samaa mieltä rekkarahtiasiasta, mutta muuten mielestäni asiaa on pureksittu vastaajien toimesta monelta eri kantilta. Nyt sun pitää vaan tehdä rohkeasti päätös omasta kannasta näiden seikkojen valossa ja siinähän se sinun oma oikea vastaus on.
  24. #24
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Jos kirjoittaa internetin keskustelupalstalle kysymyksen, on melkein varauduttava siihen että jollain saattaa olla eri näkemys asiaan. Samaa mieltä rekkarahtiasiasta, mutta muuten mielestäni asiaa on pureksittu vastaajien toimesta monelta eri kantilta. Nyt sun pitää vaan tehdä rohkeasti päätös omasta kannasta näiden seikkojen valossa ja siinähän se sinun oma oikea vastaus on.
    Näinhän sen onkin. Siksi kysyinkin alussa kommentteja ja kokemuksia! En siis ollut mainostamassa tuota reittiä ehdottomana number ykkösenä!

    Lisäksi keskustelun tasossa häiritsee kommentit, jossa vastaukseen on poimittu vain omaan näkemykseen sopivat kohdat ja jopa hieman vääristellen väittämiä. Esim:

    Lainaus XJ 900 käyttäjältä: On aika fakiiri jos aikoo Ruotsin läpi selvitä 130€/henk.,ottaen laskuun kaikki tod.kustannukset kuten laivamatka Tukholmaan,polttoaineet,lautta- tai siltamaksut Tanskaan ja laivamatka Saksaan.

    Väitinkö, että Ruotsin läpi ajetaan 130 eurolla? Taisin mainita sanan "paketti", mutta jollekin se ei avautunut. Yritin avata sanan merkitystä edellisessä viestissä!
    BMW R 1150 RT 2002
    Kawasaki Z500 1981 -cafe racer
    Yamaha DT125 1981
    IC 56 1960
  25. #25
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    On aika fakiiri jos aikoo Ruotsin läpi selvitä 130€/henk.,ottaen laskuun kaikki tod.kustannukset kuten laivamatka Tukholmaan,polttoaineet,lautta- tai siltamaksut Tanskaan ja laivamatka Saksaan.
    Toukokuulla melko helppoa päästä edes lähelle....hytin kanssa näkyy olevan 74e (wiikkari 2 henkeä ja mp) Turku-Stökis ja 87e (tt-line) Trelle-Rostock, molemmat yönylimenoja hytissä siis. Matkaahan tuossa tulee ruotsinmaalla ~650 kilometriä eli bensaa menee ~40 litraa.

    Sinänsä jos ei oteta tuota ruotsirangaistusta niin Ventspilsiin verrattuna tulee ajoja vajaat parisataa enemmän riippuen tietenkin missäpäin Suomea asustelee mutta lautat on halvemmat jos en taas valinnut jotain väärin... Ja onhan toi Vätterni ihan nätti katella tukholmasta päin tullessa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  26. #26
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Ruotsin läpiajolla Saksaan

    Viime kesänä, kesäkuussa:
    pupu + pR1nsessa ja LaMakkara + Gixxeri

    Turku - Tukholma: 120€
    (toisiks halvin 2 heng hytti)
    Juutinrauman silta: 2 x 25€
    Rödby - putgarden: 2 x 50€

    Eli, lautat ja silta 135€/henk

    Helsinki - Turku - Tukholma - Malmö - Rödby: 970 km, bensaan n. 75€
    (bensakulut laskettu yläkanttiin: 1,4€ / litra, kulutus 5,5l/100 km)

    eli H:ki - Putgarden n. 210€/henk

    Ja aikataulust:
    Lähdin H:gist n. klo: 18:00 ja oltiin Putgardenis seuraavana päivänä n. klo: 15:00
    24 h kotoa lähden jälkeen, majapaikas pitkällä Saksas, melkeen rautaperseet ajettuna

    Tähän voi viel kaikki nillittäjät ja pilkunnussijat lisätä: rengaskulut sekä huoltokulut ja mp:n arvonalennus...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  27. #27
    Eh, mites valuuttakurssi......
  28.  
  29. #28
    taitan lähtee toukokuussa finlinesillä hel- trave kansipaikalla kun ruattissa sataa kuitenkin