Sivu: 6 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 218:sta
  1. #151
    Lainaa kane80 kirjoitti Katso viesti
    Jep, putken vaihdolla hakisin ääntä sen verran, että tuo vaihteiston ulina jäisi sen alle.
    Lisäksi kaipaa jonkun sortin säätöä struutta, aika epätasainen käynti pienillä kieroksilla.
    Epäilen et saat ratasulinaa peitettyä millään putkella. Joku on joskus päättänyt että kolmipyttysen kuuluu ulista ja niin se sitten ulisee. Myös akran yli.

    Lähetetty minun Nexus 6P laitteesta Tapatalkilla
  2. #152
    Lainaa kane80 kirjoitti Katso viesti
    Jep, putken vaihdolla hakisin ääntä sen verran, että tuo vaihteiston ulina jäisi sen alle.
    Lisäksi kaipaa jonkun sortin säätöä struutta, aika epätasainen käynti pienillä kieroksilla.
    Multa löytyy ylimääräinen Black Widowin putkisto sopuhintaan, peittyy kyllä muut kilinät..

    Edit; putki myyty!
    Viimeksi muokannut: Wayfarerrr; 04.09.2018 klo 12:59.
  3. #153
    Onko kukaan päivittänyt takaiskaria tähän GT malliin? Itsellä olisi nyt tilaisuus hankkia kohtuu hinnalla Öhlinsin säädettävä ja houkutus on kova. Ainoa mikä mietityttää on tuo jousen jäykkyys vakiona. En löytänyt taulukkoa josta olisin saanut selkoa minkä painoiselle kuljettajalle tuo on.

    https://www.ohlins.eu/en/products/mo.../ya-537--6435/
    Honda CBR 600 F Sport -03 --> Kawasaki ZX-6R -05 --> Kawasaki Z800 Sugomi Edition -16 --> Yamaha Tracer 900 GT -18 --> Moto Guzzi v85tt - 20 —> Yamaha Ténéré 700 -21 - -> Ducati Multistrada V2 -23
  4. #154
    Mitenkä Tracerissa on rengaskuluma? Muistelisin jotain median koeajoa tai käyttötestiä (varmaankin TM) jostakin "pikku" Yamahasta, missä erikseen ihmeteltiin takarenkaan kulumaa. Koen todella ärsyttävänä vaihdatuttaa takarengasta muutaman tuhannen välein.
    Tämä pyörä siis GT versiona yksi vaihtoehto, mihin seuraavaksi pyörä vaihtuu.
    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  5. #155
    Kymppitonnin pintaan on enimmäkseen matka-ajossa Pilot Road eri versiot takana kestäneet. Vähän riippunut miten on reissut osunut kohdalle, ihan loppuun ei ole tullut ajettua.
    Edit: pyöränä ensimmäisen vuosimallin Tracer
    <br /><br type="_moz" />
  6. #156
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa zERopowa kirjoitti Katso viesti
    Mitenkä Tracerissa on rengaskuluma? Muistelisin jotain median koeajoa tai käyttötestiä (varmaankin TM) jostakin "pikku" Yamahasta, missä erikseen ihmeteltiin takarenkaan kulumaa. Koen todella ärsyttävänä vaihdatuttaa takarengasta muutaman tuhannen välein.
    Tämä pyörä siis GT versiona yksi vaihtoehto, mihin seuraavaksi pyörä vaihtuu.
    Se riippuu ihan renkaasta, painosta, paineista, ajotavasta ja minkälaista tietä ajaa.

    Joku Michelin Pilot Road 4 kestää ihan eritavalla kuin vaikka Pirellin Supercorsa SP.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  7. #157
    Onkos kukaan asentanut takalaukkua Traceriin vielä? Yamahalta näyttäisi saavan varsin fiksun kokoisen (39l) laukun + telineen ilman adaptereita ja lukon saisi ilmeisesti sarjoitettua tuolle pyörän omalle avaimelle. Lähinnä kiinnostaisi tietää onko tuolla millainen vaikutus pyörän käyttäytymiseen moottoritienopeuksissa. Muutenkin välillä keula tuntuu vähän levottomalle ja kevyelle. Yamaha ei vissiin suosittele sivulaukkuja ja takalaukkua käytettäväksi samaan aikaan. Ilmeisesti liittyy kantavuuteen.(?) Aika paljon löytyy kuvia tuolla 50l Yamahan laukulla, joka näyttää jotenkin suhteettoman isolle pyörään nähden, mutta tuo 39l voisi olla tarpeisiin sopiva ja suhteessa pyörään paremman näköinen myös.
    Honda CBR 600 F Sport -03 --> Kawasaki ZX-6R -05 --> Kawasaki Z800 Sugomi Edition -16 --> Yamaha Tracer 900 GT -18 --> Moto Guzzi v85tt - 20 —> Yamaha Ténéré 700 -21 - -> Ducati Multistrada V2 -23
  8. #158
    Ei taida pyörässäni olevat sivulaukut vastata kysymykseesi, mutta tuommoiset löytyy. Lisäksi tankin päällä on vielä oma pieni laukkunsa.


    Yamaha MT-09 Tracer.jpg
  9. #159
    Lainaa Stuntman kirjoitti Katso viesti
    Onkos kukaan asentanut takalaukkua Traceriin vielä? Yamahalta näyttäisi saavan varsin fiksun kokoisen (39l) laukun + telineen ilman adaptereita ja lukon saisi ilmeisesti sarjoitettua tuolle pyörän omalle avaimelle. Lähinnä kiinnostaisi tietää onko tuolla millainen vaikutus pyörän käyttäytymiseen moottoritienopeuksissa. Muutenkin välillä keula tuntuu vähän levottomalle ja kevyelle. Yamaha ei vissiin suosittele sivulaukkuja ja takalaukkua käytettäväksi samaan aikaan. Ilmeisesti liittyy kantavuuteen.(?) Aika paljon löytyy kuvia tuolla 50l Yamahan laukulla, joka näyttää jotenkin suhteettoman isolle pyörään nähden, mutta tuo 39l voisi olla tarpeisiin sopiva ja suhteessa pyörään paremman näköinen myös.

    Ostaessani aikoinaan omaa pyörääni, sanoin myyjälle että tarvitsen jonkun takalaukun johon mahtuu sisään 15” läppäri repussa. GT:n sivulaukkuihin ei mahtunut tuon kokoinen.

    Kun pyörän saavuttua hain sitä, niin takalaukkua tai sen telinettä ei sitten ollutkaan vielä saatavilla. Mun pyörä taisi olla ensimmäistä GT-erää joka Suomeen tuli. Sovittiin myyjän kanssa että ensimmäisen huollon yhteydessä sitten laittavat telineen paikoilleen ja sarjoittavat takalaukun lukon. Sain alkuun käsityksen että 39l kokoinen laukku piti tulla mutta olikin sitten tuo 50l malli sarjoitettu pyörän avaimeen yhteensopivaksi. Mulle kävi sitten tuo 50l takalaukkukin. Sinne mahtuu nyt kivasti kuskin ja kyytiläisenkin kypärät sisään suojaan. Sivulaukut eivät ole nyt mitkään kovin suuret joten mä tarvitsen myös takalaukkua suhteellisen usein.

    Tämä pyörä ei nyt mitenkään erityisen nätti muutenkaan ole ja mulle on melkein sama miltä se näyttää, kunhan se on vain käytännöllinen. Hain joka tapauksessa mahdollisimman käytännöllistä ja monipuolista pyörää tarpeisiini ja ulkonäkö ei ollut prioriteetti 1. Onhan tuo 50l takalaukku aikamoinen säkki.

    Pyörän ohjaus on omaan makuuni kevyehkö ja mietin jo uutena että joku ohjausiskari voisi tulla tarpeeseen mutta vielä ei ole mennyt asia kipukynnyksen yli jotta olisin semmoisen hankkinut. Vaikka tuo takalaukku on aikamoinen takasiipi, niin ei se ole mun menoa haitannut edes sivulaukkujen kanssa. Mutta en mä tällä mitään Euroopan reissuja ole tehnytkään jossa syötettäisiin parin sadan vauhtia autobahnalla pidempää siivua. Suomalaiset motarinopeudet semmoisella omaan makuun sopivalla marginaalilla menee mukavasti kaikkien laukkujenkin kanssa.

    Ja onneksi nuo laukut saa todella helposti ja nopeasti irti jos niitä ei halua kantaa mukanaan silloin kun tarvetta lisätavaralle ei ole. Noi laukkujen kiinnityssysteemit on ihan fiksusti suunniteltu.

    Tällä nykyisellä setupilla olen nyt voinut tehdä oikeastaan minkälaisia ns. hyötyajoja tahansa huviajeluiden lisäksi. Käydä kaupassa ilman että täytyy reppua raahata selässä että saa edes kohtuullisen määrän tavaraa tuotua kotiin. Kypärän ja hanskat saa takalaukkuun suojaan asiointien ajaksi.

    Työmatkakulkineena mun ei tarvitse enää erillistä selkäreppua kantaa selässä, johon kyllästyin edellisten pyörien kanssa. Sadetakki ja -housut kulkee aina sivulaukuissa jos vähänkin epävakaista plus jotain visiirin puhdistusainetta ja muuta työkalu yms roinaa. Mä en käytä kalvollisia ajotakkeja tai housuja. Vaihtovaatteet mahtuu hyvin mukaan yms.

    Teen tällä välillä myös adhoc vkonloppu metsäreissuja. Reissun pituudesta riippuen, joko isompaa rinkkaa takapenkille nojaamaan takalaukkuun tai sitten pienempää reppua joka menee tarvittaessa 50l takalaukkuun tai 2 hengen absidi-tunnelitelttakin sinne mahtuu, riippuen miten pyörän haluaa pakata.

    Tosin ihan hirveästi painoa ei voi tuohon takaboxiin laittaa, muistaakseni jossain luki että max 5kg kuorma mutta kyllä mulla usein enemmänkin on ollut painoa ja vielä on kasassa pysynyt vaikka vähän röykötystäkin on saanut osakseen.
  10. #160
    Sain varsin houkuttelen tarjouksen Yamahalta tuosta 39l laukusta tarvikkeineen ja se kun vastaa omia tarpeita, niin joutuu laittaa tilaukseen. Siihen kumminkin mahtuu kypärä, sadepuku ja hanskat.

    Vaihdoin alkuperäisen pleksin MRA:n Vario Touring-malliin, jota maailmalla oli kovin kehuttu ja pienen testilenkin jälkeen on helppo yhtyä noihin kehuihin. Todella paljon hiljaisempi ja ei aiheuta minkäänlaisia pyörteitä kypärään. Ainoa mikä siinä häiritsee on se, että pleksi värisee yhtä paljon kuin alkuperäinenkin, mutta tämä lienee tarkoituskin, kun nuo pyörässä olevat kiinnikkeet näyttää olevan "värinävaimennettu", eli niissä kierrekappale on kumin ympäröimiä. Jos nuo korvaisi esim. nyloc muttereilla, eli sen jouston poistaisi, niin ilmavirran rasituksesta tuo kiinnitys- / säätömekanismi mahtaa antautua.
    Honda CBR 600 F Sport -03 --> Kawasaki ZX-6R -05 --> Kawasaki Z800 Sugomi Edition -16 --> Yamaha Tracer 900 GT -18 --> Moto Guzzi v85tt - 20 —> Yamaha Ténéré 700 -21 - -> Ducati Multistrada V2 -23
  11. #161
    Lainaa Stuntman kirjoitti Katso viesti
    Sain varsin houkuttelen tarjouksen Yamahalta tuosta 39l laukusta tarvikkeineen ja se kun vastaa omia tarpeita, niin joutuu laittaa tilaukseen. Siihen kumminkin mahtuu kypärä, sadepuku ja hanskat.

    Vaihdoin alkuperäisen pleksin MRA:n Vario Touring-malliin, jota maailmalla oli kovin kehuttu ja pienen testilenkin jälkeen on helppo yhtyä noihin kehuihin. Todella paljon hiljaisempi ja ei aiheuta minkäänlaisia pyörteitä kypärään. Ainoa mikä siinä häiritsee on se, että pleksi värisee yhtä paljon kuin alkuperäinenkin, mutta tämä lienee tarkoituskin, kun nuo pyörässä olevat kiinnikkeet näyttää olevan "värinävaimennettu", eli niissä kierrekappale on kumin ympäröimiä. Jos nuo korvaisi esim. nyloc muttereilla, eli sen jouston poistaisi, niin ilmavirran rasituksesta tuo kiinnitys- / säätömekanismi mahtaa antautua.

    Onko sulla pyörässä kahvansuojat samanlaiset mitä aiemmin postaamassa kuvassani ? Jos on niin ilmeisesti onnistuu hyvin äärikäännöt ?
  12. #162
    Lainaa Mappolis kirjoitti Katso viesti
    Onko sulla pyörässä kahvansuojat samanlaiset mitä aiemmin postaamassa kuvassani ? Jos on niin ilmeisesti onnistuu hyvin äärikäännöt ?
    Äkkiseltään näyttäisi hyvinkin samanlaisilta. Kahvasuoja ottaa oikealle käännyttäessä ääriasennossaan pleksiin kiinni, mutta vasemmalle käännyttäessä ei. Ihmettelin tätä vähän itsekin. Tosin pleksin kiinnitys joustaa tuossa sen muutaman millin, eli tangon saa kyllä käännettyä ääriasentoon.
    Honda CBR 600 F Sport -03 --> Kawasaki ZX-6R -05 --> Kawasaki Z800 Sugomi Edition -16 --> Yamaha Tracer 900 GT -18 --> Moto Guzzi v85tt - 20 —> Yamaha Ténéré 700 -21 - -> Ducati Multistrada V2 -23
  13. #163
    Tuo onkin hyvää tietoa MRA:n pleksista. Nyt kun otit tuon esille, niin mä olen arponut tuota pleksin vaihtamista aina silloin tällöin. Mun kohdalla alkuperäisellä pleksillä ei juuri pyörteitä tule tai kovin harvoin mutta sen pleksin aiheuttama melu on aina silloin tällöin on rasittavaa. Mulla on Arain potta päässä ja tulpat korvissa mutta tuo Arai ei nyt muutenkaan taida olla hiljaisimmasta päästä pottia. Mutta kun muuten istuu hyvin pääni muotoihin niin tykkään käyttää sitä vaikka varmaan hiljaisempiakin on.

    Tuo meluisuus tuntuu olevan vähän päivästä ja kelistä kiinni kuinka paljon metelöi motarilla. Mutta jos tuohon meteliin motariajossa saisi helpostusta, niin olisi hyvä juttu. Välillä pahimmilla metelikeleillä kun vähän kyyristyn, niin melu pienenee huomattavasti.

    Tuo MRA näyttäisi olevan about 5 cm korkeampi kuin vakiopleksi. Joskus olen yrittänyt arvailla ajon aikana, että riittäisikö 5 cm vai pitäisikö olla yli 10 cm korkeampi alkuperäiseen nähden. Mutta kun virhemarginaali mun “varmalle tiedolle” on varmaan tuon plus/miinus 10 cm, niin vähän arpapeliksi siltä osin menee. Kun en toisaalta haluaisi mitään turhan ylisuurta pleksiäkään siihen eteen.
  14. #164
    No joo, eipä tätä pleksi -asiaa nyt enää mielestä saanut pois muuten kuin tekemällä jotain. Laitoin sitten tilaukseen myöskin tuon MRA Vario Touring pleksin.

    Pikaisella käyttäjäkokemus guuglauksella maailmalta ja Stuntmanin lyhyen kokeilun kokemuksen perusteella sekä nykyisiä tarjolla olevia vaihtoehtoja vertailemalla, panos meni MRA VarioTouring screenille. Suurimmalla osalla ihan hyviä kokemuksia suunnilleen mittaisiltani henkilöiltä mutta ainakin yhdeltä pidemmältä, 192 cm pitkältä ihmiseltä tullut palautetta että vaihtamalla tuo MRA VarioTouring screen suihkukaapin oven kokoiseen Givin pleksiin, toimi paremmin.

    Mutta katsotaan miten tämän MRA arvan kanssa käy.
  15. #165
    Lainaa lowbero kirjoitti Katso viesti
    No joo, eipä tätä pleksi -asiaa nyt enää mielestä saanut pois muuten kuin tekemällä jotain. Laitoin sitten tilaukseen myöskin tuon MRA Vario Touring pleksin.

    Pikaisella käyttäjäkokemus guuglauksella maailmalta ja Stuntmanin lyhyen kokeilun kokemuksen perusteella sekä nykyisiä tarjolla olevia vaihtoehtoja vertailemalla, panos meni MRA VarioTouring screenille. Suurimmalla osalla ihan hyviä kokemuksia suunnilleen mittaisiltani henkilöiltä mutta ainakin yhdeltä pidemmältä, 192 cm pitkältä ihmiseltä tullut palautetta että vaihtamalla tuo MRA VarioTouring screen suihkukaapin oven kokoiseen Givin pleksiin, toimi paremmin.

    Mutta katsotaan miten tämän MRA arvan kanssa käy.
    Tuo Givi oli mullakin toisena vaihtoehtona, mutta oma pituus kun on 175 niin ajattelin että pärjään tuolla MRA:n pleksillä. Mulla on kans Arain kypärä, QV malli ja se on huomattavasti meluisampi kuin tuo kakkos kypärä, eli Nolanin n100-5. Varsinkin tuolla alkuperäisellä pleksillä se meteli oli kuin drone olisi pörrännyt kypärän sisällä. Vaan eipä ole enää moista ongelmaa. Luulenpa että tulet olemaan tyytyväinen hankintaan!
    Honda CBR 600 F Sport -03 --> Kawasaki ZX-6R -05 --> Kawasaki Z800 Sugomi Edition -16 --> Yamaha Tracer 900 GT -18 --> Moto Guzzi v85tt - 20 —> Yamaha Ténéré 700 -21 - -> Ducati Multistrada V2 -23
  16. #166
    Jees, jää nähtäväksi tai oikeastaan kuunneltavaksi.

    Mä olen 186 cm mittainen ja taidan olla siellä ylärajoilla hiljeneekö meno vai ei. Kuitenkin ihan rohkaisevia käyttäjäkokemuksia munkin mittaisilta. Mutta selän mitta ja muiden raajojen mitat sun muut ovat kuitenkin yleensä erilaisia. Ja sitten jollekin saattaa pienikin muutos olla iso kun taas toinen henkilö ei välttämättä koe asiaa yhtä merkityksellisenä.

    Ajelen penkin korkeimmalla 86 cm asennolla ja sitä voisi kokeilla matalammalla asennolla jos tarvetta uuden pleksin kanssa. Tämän vakiopleksin kanssa en ole juuri huomannut eroa melun suhteen, oli penkin korkeus sitten ylä- tai ala-asennossa.

    Tällä vakiopleksillä kypärä on vapaassa ilmavirrassa eikä onneksi ravistele kypärää kuin satunnaisesti. Täytyy toivoa ettei tuolla MRA:lla ainakaan ravistelu lisäänny.

    En mä tuolta mitenkään täysin mullistavaa muutosta odota mutta kaikki pienetkin parannukset olisi kotiinpäin jos vaan sattuu osumaan kohdalle.
  17. #167
    Tilasin vuonna 2019 isomman etupleksin pyörääni. Muuten hyvä, mutta tangon ääriasennossa sain pleksin halkeamaan. Tiedän, aloittelijan moka kun en testannut kunnolla.

    Tuossa ostamani pleksi Ebayn kautta Turkista:
    Yamaha MT-09 FZ09 900 Tracer Touring Windshield Windscreen Deflector 2015 2017

    Tämän jälkeen olenkin etsinyt mistä löytyisi vakiopleksiä korkeampi, mutta ostettua kapeampi pleksi. Pitkäselkäisenä, tosin vain 180cm mittaisena, tulee isot pyörteet kypärään ja jopa custom made -korvatulppia käyttäen meteli kypärän sisällä on kova. Tämän huomasin viime lauantaina 450km ajon jälkeen kun koko illan korvissa humisi/tillitti. Onko muilla kokemuksia tästä ?

    Kypäränä on Shoein Neotec 2 vm. 2019.

    Kiitos vinkeistä. Pitänee miettiä jos tuo MRA VarioTouring Screen toimisi paremmin.
  18. #168
    Itse menin pleksissä matalampaan suuntaan, jolloin pahimmat pyörteet osuu alemmaksi. Aluksi sahailin vakiopleksiä pienemmäksi ja sitten tilasin Puigin racing mallisen lipan. Ei tuolla mielellään 150km/h matkavauhtia ajele mutta kotimainen 80-100km/h on paljon parempi kuin vakiolla. Itsellä mittaa 180cm.

    Edit: olikin sport screen https://puig.tv/en/tuning-motos/wind...een?bike=11443
    <br /><br type="_moz" />
  19. #169
    Tuli itse tuossa vkl hankittua 2017 vuosimalli ja tässä kun parissa päivässä ajanut sen 500km sillä niin huomannut, ettei penkki ole kovinkaan kummoinen. Onkos joku tilaillut comfort penkkejä näihin kun Yamahalta ei taida saada moista penkkiä kuin vasta 2018-> malleihin?
  20. #170
    Lainaa lowbero kirjoitti Katso viesti
    Tuo onkin hyvää tietoa MRA:n pleksista. Nyt kun otit tuon esille, niin mä olen arponut tuota pleksin vaihtamista aina silloin tällöin. Mun kohdalla alkuperäisellä pleksillä ei juuri pyörteitä tule tai kovin harvoin mutta sen pleksin aiheuttama melu on aina silloin tällöin on rasittavaa. Mulla on Arain potta päässä ja tulpat korvissa mutta tuo Arai ei nyt muutenkaan taida olla hiljaisimmasta päästä pottia. Mutta kun muuten istuu hyvin pääni muotoihin niin tykkään käyttää sitä vaikka varmaan hiljaisempiakin on.

    Tuo meluisuus tuntuu olevan vähän päivästä ja kelistä kiinni kuinka paljon metelöi motarilla. Mutta jos tuohon meteliin motariajossa saisi helpostusta, niin olisi hyvä juttu. Välillä pahimmilla metelikeleillä kun vähän kyyristyn, niin melu pienenee huomattavasti.

    Tuo MRA näyttäisi olevan about 5 cm korkeampi kuin vakiopleksi. Joskus olen yrittänyt arvailla ajon aikana, että riittäisikö 5 cm vai pitäisikö olla yli 10 cm korkeampi alkuperäiseen nähden. Mutta kun virhemarginaali mun “varmalle tiedolle” on varmaan tuon plus/miinus 10 cm, niin vähän arpapeliksi siltä osin menee. Kun en toisaalta haluaisi mitään turhan ylisuurta pleksiäkään siihen eteen.

    Hajottamani pleksi oli muuten 57cm korkea, joten vakiopleksi' se oli merkittävästi isompi. Harmi vaan, että leveyttä oli liikaa kahvansuojuksille. Kokeilin sitä silti rikkinäisenä ja kyllä se ääntä hiukan hiljensi.

    Ohessa korkean pleksin speksejä:

    "
    Yamaha MT-09 FZ09 900 Tracer Touring Windshield Windscreen Deflector 2015 2017

    Made of high impact acrylic with a thickness of 4mm which provides strength and flexibility.
    Aerodynamic design allowing a comfortable ride at higher speeds.
    Easy installs to OEM mounting locations with included mounts and all necessary mounting hardware
    Adds a sporty, aggressive profile to the front profile of the MT-09 Tracer
    Height options 48cm,55cm,57cm
    Height is measured from lowest point to the highest point.
    "
    Yamaha MT-09 Tracer 900 vm.-17
  21. #171
    Kylläpä nuo hirveän korkeat pleksit on onnessaan miten toimii. Matala tarjoaa tunteen, että nyt ajetaan moottoripyörällä. Maisema on esteetön ja luonnonvoimat tuntee.
  22. #172
    Lainaa Äksjiiärrä kirjoitti Katso viesti
    Itse menin pleksissä matalampaan suuntaan, jolloin pahimmat pyörteet osuu alemmaksi. Aluksi sahailin vakiopleksiä pienemmäksi ja sitten tilasin Puigin racing mallisen lipan. Ei tuolla mielellään 150km/h matkavauhtia ajele mutta kotimainen 80-100km/h on paljon parempi kuin vakiolla. Itsellä mittaa 180cm.

    Edit: olikin sport screen https://puig.tv/en/tuning-motos/wind...een?bike=11443
    Olen ajaessa kokeillut nousta vähän ylemmäksi mutta se ei mun kohdalla ole vaikuttanut juuri mitenkään tuohon meluun. Sen pohjalta osittain ajattelin että kokeillaan ensin vähän isompaa ja jos ei ole miellyttävä, niin onpahan sitten toinen pleksi tuunattavaksi jos haluaa kokeilla toiseen suuntaan.
  23. #173
    Tänään tuli testailtua vakiopleksiä vähän lisää hitaammilla teillä (tai keskityttyä sen meluun), niin nyt oli sitten sellainen päivä että korkeammalle nouseminen suhteessa pleksiin, vähensi hiukan melun määrää. Motarilla korkeammilla ajonopeuksilla tämä ei ole auttanut ainakaan aiemmilla kokeiluilla. Tai sitten aiemmin en ole vain noussut tarpeeksi ylös suhteessa pleksin yläreunaan.

    Joten voipi olla että multakin lopulta löytyy joku matalampi pleksi. Taidan kuitenkin kokeilla ensin onneani sillä VarioTouringilla, josko se voisi olla semmoinen one-size-fits-all tyyppinen ratkaisu.
  24. #174
    Lainaa lowbero kirjoitti Katso viesti
    Tänään tuli testailtua vakiopleksiä vähän lisää hitaammilla teillä (tai keskityttyä sen meluun), niin nyt oli sitten sellainen päivä että korkeammalle nouseminen suhteessa pleksiin, vähensi hiukan melun määrää. Motarilla korkeammilla ajonopeuksilla tämä ei ole auttanut ainakaan aiemmilla kokeiluilla. Tai sitten aiemmin en ole vain noussut tarpeeksi ylös suhteessa pleksin yläreunaan.

    Joten voipi olla että multakin lopulta löytyy joku matalampi pleksi. Taidan kuitenkin kokeilla ensin onneani sillä VarioTouringilla, josko se voisi olla semmoinen one-size-fits-all tyyppinen ratkaisu.
    Kerro toki sitten kokemuksesi VarioTouringin-pleksistä kun saat testikilometrejä alle.
    Yamaha MT-09 Tracer 900 vm.-17
  25. #175
    Lainaa Mappolis kirjoitti Katso viesti
    Kerro toki sitten kokemuksesi VarioTouringin-pleksistä kun saat testikilometrejä alle.
    Juups, kerrotaan sitten mutta huomioitava että MRA:n pleksit -15 -17 -vuosimallien Tracereihin näyttäisi olevan erilaisemmat kuin -18 -20 vuosimalleihin. Muullakin tavalla kuin pelkästään kiinnityspisteiden osalta.
  26. #176
    Nyt sain MRA:n VarioTouring pleksin ja otettua pienet ensi puraisut. Kuten Stuntmanilla, myös mun pyörän kahvasuoja otti hiukan pleksiin kiinni sen jälkeen kun asensin sen pleksin mukana tulleen kumisen suojan, joka kiertää pleksin terävät reunat. Mulla otti kiinni kaasukäden kahvasuoja muttei kytkinkahvan puoleinen.

    Sitten kun vähän tarkemmin vilkaisin, niin huomasin että ne kahvasuojat eivät ole asennettu ihan linjaan toisiinsa nähden tai sitten tärinä yms muuttanut toisen suojan asentoa. Kun vähän mallasin uutta asentoa kaasukäden puoleiselle kahvasuojalle ja asennon löydyttyä kiristin kahvan päässä olevan pultin, niin nyt ei pleksin millään asennoilla ota kiinni kumpikaan puoli kun ohjaustanko käy ääriasennoissaan.

    Aluksi liikkeelle lähtiessä tuntui että onpas tämä hiljainen ja motarillakin tuntui hiljaisemmalta kuin vakiopleksi. Mutta sitten kun nosti vauhtia lisää ja veti vähän pidemmän siivun motarilla, niin kyllä tästäkin melua alkoi tulemaan mutta sävy miellyttävämpi eikä niin kova. Kaikkia mahdollisia pleksin asentoja en vielä kokeillut, oikeastaan vain ääriasennot. Minkäänlaista kypärän ravistelua ei osunut kohdalle eikä pienen testirypäyksen aikana rekan perässä ajaessa tullut mitään tärinä- / ravistelu-kohtauksia pyörään tai kypärään.

    Se mikä oli mielenkiintoista, niin motarilla kypärän asennolla tuntui olevan enempi merkitystä kuin orkkispleksillä. Nöyrästi leuka rintaan päin meno hiljeni kun taas nenä pystymmässä meteli lisääntyi.

    Suhteellisen lyhyt kokeilu vielä mutta en tällä puraisulla löytänyt mitään semmoista missä tuo vakiopleksi olisi parempi kuin tämä. Mitään yö ja päivä eroa ei ehkä kannata odottaa kovemmissa vauhdeissa mutta mä ainakin eron huomasin suht selkeästi. Ja suojaa paremmin mutta ilmavirran kyllä vielä tuntee. Semmoinen mutu -tuntuma tuli että hiljaisemmissa vauhdeissa ero olisi isompi VarioTouringin hyväksi melun suhteen mutta sitä ajoa ei tullut vielä paljon tehtyä joten mielipide voi muuttua.

    Täytyy kartoittaa lisää kokemuksia eri olosuhteissa mutta toistaiseksi sellainen fiilis että tällä arvalla tuntui voittavan. Tämä VarioTouring pleksi jää nyt kiinni pyörään. Ehkä joskus tulee kokeiltua vielä matalampaa sportti-pleksiä mielenkiinnosta.
  27. #177
    Vaihdoin kesällä 2019 ostamani Motorbike Special (yksilöllinen suojain)-tulpat Alpine Motosafe Pro Korvatulppiin hiljattain. Parin testiajon jälkeen humina on vähentynyt huomattavasti.

    Ero on merkittävä äänitasoon mikä korviin kantautuu.

    Lisätestejä odotettavissa heinäkuun aikana.
    Yamaha MT-09 Tracer 900 vm.-17
  28. #178
    Pari kuvaa uudesta ja vanhasta pleksistä.

    Testiajot on vielä tekemättä, mutta tulevana viikonloppuna joitain kilometrejä odotettavissa kelistä riippuen.

    Uusi pleksi on XLMotosta hankittu PUIG:n valmistama, jonka mukana tuli kiinnityssarja. Käsisuojuksista ulommainen piti poistaa, että ääriasennoissa mahtuu kääntymään. Jäljellä jäi kuvassa näkyvä suoja.

    *Edit*
    50 km ajomatkan testin perusteella uusi pleksi toimii. Huomattavasti pienempi vastus tuulesta.

    *Edit2*
    400 km ajomatkan jälkeen todettava, että pleksi toimii todella. Miellyttävää ajaa pienemmällä vastuksella tuulesta ja kypärän melukin vähentynyt huomattavasti.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: Mappolis; 03.07.2020 klo 21:49.
    Yamaha MT-09 Tracer 900 vm.-17
  29. #179
    Moi, täällä myös ensimmäinen tonni täynnä GT: llä.

    Puigin tuulilasi vieläpä sillä lisäohjaimella hankittu, selkeä parannus tuohon vakiopleksin tuottamaan repimiseen. Toki kuskin ergonomia ja muut mittasuhteet vaikuttavat, (puritanistit lienevät sitä mieltä, että vakiokin pois- ollaanhan moottoripyörällä liikenteessä). Itsellä tuo vajaa 180cm mittaa, selän pituus mitä lie, RPHA 10 kypäränä ja istuin ylemmässä asennossa. Meteli on nyt huomattavasti vaimeampi ja se nykivä turbulenssi poistunut, istuin vielä alempaan asentoon niin eiköhän matkamukavuus ole siinä sitten. Pisin päivälenkki ollut 400 km, muut tuollaisia muutaman kympin kierroksia. Mitään viikon rautapersereissuja ei enää liene tule tehtyä.

    Istuinhan ei sohvamaisemmasta päästä tietenkään ole (ei nyt surkeinkaan) , kaupungilla toki menee hyvin, mutta matkoja varten esim. Tempurin modattu istuintyyny siihen päälle, niin toimii varmasti sitten kyllä (Sargent kallis, mutta lienee hyvä mitä lukenut). Monella toiminee perusmalli muutenkin, mutta meikäläisen takamus, koivet ja nivuset ennenkin puutuneet, joten siinäkin luontoäidin eväät ja roppareeni vaihtelevat.

    Muutenhan soiva peli kyllä tuo, tehoahan joku kaipaa alhaalta alkaen lisää ja sehän hoitunee vain mallia vaihtamalla, kokeilemalla ennen ostoa tuo selviää käykö omaan ajoprofiiliin. Ulkonäkö on makukysymys, mutta eipä tuo ole mielestäni pahannäköinen ollenkaan. Pieni nettipalstojen tunnettu välys kaasukahvassa vähän välillä myös korpesi, mutta moni muu isompi asia kunnossa, niin eipä siinä tuollainen paina. Joustopuolen säätämistä ei alla käytännössä ollenkaan, (ja ammattilaisen apu aina tarpeen) että siihen en osaa sanoa vielä mitään järjellistä. Hyvin vähän 2-päällä ajoa myös.

    Vanhemmissa malleissa (lyhyemmät) kai tuota woblaustakin jollain ollut, tässä en ole saanut esiintymään ollenkaan. Vaikka eihän Suomen rajoituksilla noita aeromystisiä ominaisuuksia niin juuri pääse kokemaan.

    Aiemmat kokemukset olleet viime vuosina pienemmät Gessut ja KTM SMT, (tosin 1290 Advellakin päivä tuli tälle kesälle päästeltyä) ja ymmärtää kyllä että Tracer on ihan hyvä yleispyörä matkaan sekä käänneltävä myös kaduilla.

    Niin, takalaukkua (39 ehkäpä) vielä huutaa, telineen otin jo valmiiksi sekä kaatuma"kiskot" (varsin huomaamattomat tässä vehkeessä) myös.
    Eiköhän tällä hienosti vähintään pari kesää helposti mene ja pyörättömätkin kaverit ovat siihen malliin tätä katselleet ja hivelleet, että ei tässä siinäkään suhteessa metsään menty...
  30.  
  31. #180
    Lainaa Eko kirjoitti Katso viesti
    Toki kuskin ergonomia ja muut mittasuhteet vaikuttavat, (puritanistit lienevät sitä mieltä, että vakiokin pois- ollaanhan moottoripyörällä liikenteessä).
    Nakupyörät on sitten erikseen
    Sellainenkin on tullut koettua mutta sen verran mukavuuden haluiseksi jo tullut, että pleksi pyörässä pitää olla kun en voi välttää motariajoa.

    Mutta en ole halunnut mitään 250 -300 kg malmikasaakaan. Tai sitten jos tuommoiseen menen, niin se saa sitten olla ehkäpä joku rauhallinen custom.

    Tuo Tracer kevyenä on yllättävän ketterä kun ei omaa myöskään mitään kovin pitkää akseliväliä ja/tai kovin loivaa ohjauskulmaa. Se on just semmoinen helppo pyörä minkä voi nopeasti kaivaa tallista ja lähteä kevyesti liikenteeseen.

    Mutta makunsa kullakin… vai miten se sanonta nyt menikään…


    Lainaa Eko kirjoitti Katso viesti
    Istuinhan ei sohvamaisemmasta päästä tietenkään ole (ei nyt surkeinkaan) , kaupungilla toki menee hyvin, mutta matkoja varten esim. Tempurin modattu istuintyyny siihen päälle, niin toimii varmasti sitten kyllä (Sargent kallis, mutta lienee hyvä mitä lukenut). Monella toiminee perusmalli muutenkin, mutta meikäläisen takamus, koivet ja nivuset ennenkin puutuneet, joten siinäkin luontoäidin eväät ja roppareeni vaihtelevat.
    Pidän yleensä vähän kovemmista satuloista mutta tuossa semi-pehmeässä vakioistuimessa mua ei oikeastaan vaivaa muu kuin sen etukenoisuus. Mutta en ole vielä saanut tehtyä asialle yhtään mitään.


    Lainaa Eko kirjoitti Katso viesti
    Joustopuolen säätämistä ei alla käytännössä ollenkaan, (ja ammattilaisen apu aina tarpeen) että siihen en osaa sanoa vielä mitään järjellistä. Hyvin vähän 2-päällä ajoa myös
    Painaumat jos jaksaa tarkistaa ja laittaa edes sinne päin tontilleen, niin se on jo hyvä lähtökohta. Sen jälkeen vaimennukset oman maun ja ajotyylin mukaan. Ne ohjekirjan arvot on ihan ok lähteä liikkeelle, haluaako painottaa mukavuutta vai sporttisuutta. Nuo kun sai kerran laitettua sinnepäin, niin ei noihin juuri ole tullut koskettua sen jälkeen.

    Jos kyytiläinen tulee mukaan, niin sitten olen välillä säätänyt siitä takajousituksen säätöpylpyrästä vähän enemmän esijännitystä välillä taas en ole jaksanut pyörittää ollenkaan. Riippunut vähän siitä kuinka pitkälle lähtee ja kurvaillaanko rauhallisemmin vai sporttisemmin. Niin suuria muutoksia en ole tehnyt, jotta takavaimmennuksen-rebound säätöön olisi tarvinnut koskea samalla.


    Lainaa Eko kirjoitti Katso viesti
    Vanhemmissa malleissa (lyhyemmät) kai tuota woblaustakin jollain ollut, tässä en ole saanut esiintymään ollenkaan. Vaikka eihän Suomen rajoituksilla noita aeromystisiä ominaisuuksia niin juuri pääse kokemaan.
    Kerran tein testiä niin että laitoin vakkarin päälle n. 60 kmh vauhdissa ja otin molemmat kädet pois ohjaustangolta. Tuo tie oli kulunut ja karkea asvaltti. Pyörässä sivulaukut ja takalaukku päällä ja pyörän etupää alkoi tekemään pientä woblaus -liikettä mutta ajoa olisi noinkin voinut jatkaa. Heti kun laitoin kädet takaisin ohjaustankoon, niin se lakkasi. Tein myös saman testin ilman käsiä myöhemmin motarilla 120 kmh ja pyörä ei silloin woblannut yhtään.

    Kädet tangossa en ole koskaan woblausta kokenut pyörällä. Mutta vähän kevyehköltä omaan makuuni tuo ohjaus tuntuu.

    Olen näköjään tullut laiskaksi kun en enää oikein viitsi kyykistellä edes silloin tällöin ketjujen rasvauksen ja putsauksien kanssa, vaikka keskiseisontatukikin löytyy pyörästä. Tuli asennettua Scottoileirin xSystems ketjurasvari pyörään. En halunnut mitään e-Systemsin mukana tulevaa erillistä näyttöä pyörään, vaan mahdollisimman huomaamaton ja "asenna ja unohda" tyyppistä ratkaisua hain. Nyt ketjut näyttää kiiltävän kuin hammasraudat suussa.
Sivu: 6 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ViimeinenViimeinen