Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
  1. #31
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lukemani mukaan lakkaaminen ei ole hyvä idea. En muista miksi, mutta on kumminkin, olisko ollut että se ei vaan loppuviimeksi… äh… jotain.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  2. #32
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Lukemani mukaan lakkaaminen ei ole hyvä idea. En muista miksi, mutta on kumminkin, olisko ollut että se ei vaan loppuviimeksi… äh… jotain.
    Tuskin sen huonompi kuin sen alkuperäisen viimeistelyn "tuunaaminen".
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #33
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Altapäin kupruileva lakka nyt ei liene niin kovin hieno. Mutta siis ysinelkun mustan RF:n vanteet on violetit ja aika sysitylsät, mutta peilikirkkaiksi kiillotetut reunat muuttaa vanteiden luonteen täysin. Himmenneenä alumiinipintanakin hemmetisti parempi kuin alkuperäinen. Mustassa ja tummassa violetissa ei ole tarpeeksi valöörikontrastia, jos näin ammattitermein saa visuaalisuutta kuvailla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #34
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Tätä on hyvä ihmetellä ensikesänä kun vertaillaan Beastejä. Toisella ajettu koko talvi ja toinen uinunut tallissa talviunia. Veikkaan että jos ei kerrota. Eroja ei löydy. Tämä mun villiveikkaus
    Tästä ei minulle selvinnyt että talvehtiiko tallimopo tasalämpöisessä paikassa vai sahaako sielläkin lämmöt keväällä plussan ja miinuksen molemmin puolin?


    Jos mun mopotin ruuvinkantojen hapettumisen syy ei olisikaan maantiesuola, niin toinen mieleen tuleva vaihtoehto olisi sitten huonosti huuhdottu emäksinen pesuaine.
    ( kuitenkin vasta sen jälkeen kun ajokausi ensimmäisen kerran venähti reippaasti marras-joulukuulle on alkanut tämä ruuvien vaihtorumba).

    Siipeensä ovat ottaneet mm. Moottorin poskien, jarrulevyjen, bensapumpun, stongapainojen ja kahvakumien kiinnitysruuvit. Ym, ym.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  5. #35
    "Happamia,sanoi kettu pihlajanmarjoista".
    Eiköhän näistä ulkosäilytyksen puolestapuhujistakin suurin osa säilyttäisi pyöränsä tallissa, jos heillä olisi siihen mahdollisuus.
  6. #36
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    "Happamia,sanoi kettu pihlajanmarjoista".
    Eiköhän näistä ulkosäilytyksen puolestapuhujistakin suurin osa säilyttäisi pyöränsä tallissa, jos heillä olisi siihen mahdollisuus.
    Joo, tallissa mulla oli sen parikymmentä vuotta kun Hesassa tuollainen asunnon yhteyteen siunaantui. Nyt ei ole.
    Parempihan tuon varmasti olisi olla suojassa, mutta, kuten puutyökurssilla todettiin, että "se on vaan puuta", niin tästä voisi sanoa ihan samaa, "se on vaan jautaa".
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #37
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti

    Jos mun mopotin ruuvinkantojen hapettumisen syy ei olisikaan maantiesuola, niin toinen mieleen tuleva vaihtoehto olisi sitten huonosti huuhdottu emäksinen pesuaine.
    ( kuitenkin vasta sen jälkeen kun ajokausi ensimmäisen kerran venähti reippaasti marras-joulukuulle on alkanut tämä ruuvien vaihtorumba).

    Siipeensä ovat ottaneet mm. Moottorin poskien, jarrulevyjen, bensapumpun, stongapainojen ja kahvakumien kiinnitysruuvit. Ym, ym.
    Alumiini ei kestä vahvoja emäksiä, rauta ei ole siitä moinaankaan. Suola ja happamuus puree rautaan. Sekä emäkset että hapot (myös heikot) muodostavat vesiliuoksena elektrolyytin. Siihen kun tökätään kahta eri metallia niin syntyy sähköpari, epäjalompi metalli uhrautuu. Pyörässä on näkyvissä paljon näitä kohteita, autossa ei niinkään.
    Vahaus varmaan auttaa. Olen joskus suihkinut metalliosiin wd40 (muoviosat taas voi muuttaa väriä jos ne on öljyssä pitkään). Pultit pysyivät siisteinä, mutten osaa sanoa oliko vahasta vai öljystä suurempi hyöty.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  8. #38
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Tätä on hyvä ihmetellä ensikesänä kun vertaillaan Beastejä. Toisella ajettu koko talvi ja toinen uinunut tallissa talviunia. Veikkaan että jos ei kerrota. Eroja ei löydy. Tämä mun villiveikkaus
    Pakoputken alkukäyrät ottaa aika raskaasti korroosioo itteensä jos ei pese joka reissun jälkeen suolakuraa pois. Nimim. Yhden talven 990 Dukella suhannut.
    Superbike #7
  9. #39
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Mopon omistaminen pitäisi kieltää niiltä, jotka ei saa sitä talveksi petiin untuvatäkin alle. Niin ja iltasatuna joka ilta parhaat palat .orgin viesteistä, ilman niitä se suuttuu niin, ettei lähde keväällä käyntiin.
    Mulla mopo rupes kiukuttelemaan. Vastauksena kiukutteluun purin sen atomeiks ja kiikutin osat eri puolille Suomee. Oppii olemaan s**tana.
    Superbike #7
  10. #40
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jossain olen nähnyt pakkasessa säilytetyn ja halkeilleen renkaan, taisi olla kyllä ratarengas??

    Mikä muuten on alumiinipinnalle pinnoitus? Tahtoo!!!
    Sliksit tuppaa olemaan niin pehmeetä kumiseosta, että Suomen talvessa mennään reilusti kumin lasittumislämpötilan alapuolelle. Rengas siis muuttuu riittävän kylmässä samalla tavalla hauraaksi kuin lasi. Tosin ei rengas halkeile pakkasessa jos ei saa kovaa iskua. Yleensä nuo halkeilleet sliksit on tulosta siitä, että ne on lähetetty pakkasten aikaa postissa ja saaneet matkalla muutaman kovemman tällin.

    Alumiini muodostaa luonnostaan suojaavan oksidikerroksen alumiinin pintaan, joka suojaa itse metallia korroosiolta.
    Superbike #7
  11. #41
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Pakoputken alkukäyrät ottaa aika raskaasti korroosioo itteensä jos ei pese joka reissun jälkeen suolakuraa pois. Nimim. Yhden talven 990 Dukella suhannut.
    Huomasin saman. Tosin kun näytin sille pesuainetta ja karhunkieltä niin taas on ku uus.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  12. #42
    [QUOTE=Kotarikuski;6351824]Alumiini ei kestä vahvoja emäksiä, rauta ei ole siitä moinaankaan. Suola ja happamuus puree rautaan. Sekä emäkset että hapot (myös heikot) muodostavat vesiliuoksena elektrolyytin. Siihen kun tökätään kahta eri metallia niin syntyy sähköpari, epäjalompi metalli uhrautuu. Pyörässä on näkyvissä paljon näitä kohteita, autossa ei niinkään.
    /QUOTE]

    Joo, eipä tuo alumiininen poski ole suoloista tai emäksisestä pesunesteestä ottanut herneitä nenään. Mutta ne alun väriset kiinnitysruuvit (joissa on sen verran rautaa mukana että magneetti jaksaa just tarttua) on kaikki vaihtaneet väriä jostain kumman syystä.

    Sama tilanne on rautaisen stongan kanssa, se on OK mutta sen ja kahvapainon välinen kuumasinkitty prikka on päättänyt lähteä kävelemään.

    Lievästi erikoiseksi tilanteen tekee myös se, että lähes poikkeuksetta kaikissa ruuveissa joita olen joutunut kosmeettisista syistä viimeisen kuuden vuoden aikana vaihtamaan on myöskin tehtaan toimesta varaosanumero vaihtunut.

    Eli hekin ovat huomanneet, että alkuperäisessä on jotain häikkää ja vaihtaneet uudempiin malleihin eri osan tai tavarantoimittajan...
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  13. #43
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Näin talvisäilytys Lahdessa. Toisaalta, eiköhän tuollainen Gikseri rouskuta keväällä kerrasta käyntiin, jos malttaa vaikka akun vaihtaa.

    Laitapa tuohon Fiat, niin keväällä voi lakaista muovipussiin.

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #44
    [QUOTE=JMH;6425585] ^Kolmen Fiatin kokemuksella se on oivallinen ja turvallinen menopeli! Turvallinen siksikin että suhisee ja elämöi sen verran ettei pääse nukahtamaan rattiin.
  15.  
  16. #45
    Sattuukohan olemaan jonkun sivulaisen menopeli? https://goo.gl/ZbEKbW
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12