Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 53:sta
  1. #1
    V-kone kiinnostais, mutta kaipaisin kommentteja kyseisestä pyörästä. Varsinkin tuo katettu S-malli tuntuisi kaikinpuolin asialliselta.

    Onko pyörässä mitään ns. tyyppivikoja ? Ajo-ominaisuudet ? Mistä vuodesta mallia on tehty, muutokset matkan varrella ?

    Ajokauden jo päätyttyä osaltani täytyy jotain ryhtyä pohtimaan, että pysyy mieli virkeänä. Pyöränvaihto..... ?
    Piaggio Vespa LX125 -05
    Suzuki SV650S -03
    Suzuki SV650S -02
    Yamaha XJ600 Diversion -94
  2. #2
    Täällä foorumilla katettu malli löytyy ainakin svheebolta ja Annalta. Mä huristelin kuluvana kesänä sillä nakumallilla n 1500 km. Mä ainakin olen tykännyt, mutta mä olen huono sanomaan, kun ei ole vertailukohtia (vasta sain kortin loppukesästä). Mutta Anna ja SVheebo on enemmänkin cruisaillut.

    ja yks hyvä sivu, mistä tietoa/kuvia löytyy, on www.sv650.org. Historiaa ja eri vuosimalleja löytyy osoitteesta www.suzukicycles.org , sieltä löytyy tietoa vähän kaikista suzukin malleista.

    Eiköhän sieltä löydy infoa.
    -Älä tee sitä tänään, minkä voit jättää tekemättä huomennakin-
  3. #3
    Tossa tollasta tietoa.
    Jos kiinnostaa.

    Keuliminen SV:llä
    ©
  4. #4
    Lainaa (Miko @ Loka. 20 2003,09:43) kirjoitti
    V-kone kiinnostais, mutta kaipaisin kommentteja kyseisestä pyörästä. Varsinkin tuo katettu S-malli tuntuisi kaikinpuolin asialliselta.

    Onko pyörässä mitään ns. tyyppivikoja ? Ajo-ominaisuudet ? Mistä vuodesta mallia on tehty, muutokset matkan varrella ?

    Ajokauden jo päätyttyä osaltani täytyy jotain ryhtyä pohtimaan, että pysyy mieli virkeänä. Pyöränvaihto..... ?
    hyvään pyörään on valinta suuntautumassa pyörää on tehty vuodesta-99 ja vuonna-01 keulaan tuli jousen esijännityksen säätö.tyyppivikoja ei ole ainakaan mun korviin tullut,ainoa mikä itseä vähän kiukututti oli sadekelin ongelmat.eli kun satoi reippaasti vettä niin etummainen sylinteri sammui.vikakin löytyi,eli tulpanhattu oli vähän väärässä asennossa ja se oli muutenkin jo kilometrejä nähnyt(kovettunut).ajo-ominaisuudet ovat mielestäni todella mainiot,suoraan ajettaessa vakaa kuin juna ja kurveihin menee pirun hienosti.(ja tulee myös ulos )edellinen pyöräni oli 600:n cbr ja takaisin en vaihtaisi.tuo v-koneen ajettavuus on niin hieno,vääntöa piisaa koko ajan.ja ajo-ominaisuuksista kertoo jotain jo sekin,että mulla on -02 malli ja kilometrejä on kertynyt n,47000 jos ajat reippampaa ajoa,niin suosittelen etujousien vaihtoa jäykempiin,ei maksa paljoa mutta vaikutus on mieletön kannattaa tilata moto-suomi lehden numero 5/2000,siinä on aika kivat kommentit pyörästä.oli vähän kuin olisin itse kirjoittanut
  5. #5
    Yks tyyppivika siinä on... kaatuu vasemmalle kyljelle... *

    No ei, päristelin omallani (uutena ostettu 02 malli) tänä kesänä 14000 km, eikä pyörässä ollut mitään ongelmia. Kun se on mun eka mopo, ja ainoa, millä olen ajanut paria kilsaa enemmän, en osaa kovin ajo-ominaisuuksia verrata muihin.

    Mielestäni on helppo ajettava, aika kevyt käsitellä ja ketterä "normaalinopeuksissa" (ja lujempaa Suomessa ei voi ajaa... ). Puolikatteellisella ei moottoritienopeuksissa ole ilmavirran kanssa ongelmia. Aluksi oli vaikea tottua voimakkaaseen moottorijarruun, mutta alkutotuttelun jälkeen siinä on etunsa.

    Mopoa tehty vuodesta 1999, vuoteen 02 muutokset pieniä. Vuoden 03 malli sitten huomattavan erilainen muotoilua myöten (mm. kaasari vaihtui ruiskuun, sen enempää en osaa teknisiä yksityiskohtia selostaa). Speksit löytyy parhaiten varmaan jostain susnan sivuilta tms.

    Lainaus Performance Bike:sta: 2001 model got an improved gearbox with the cogs ground deeper to hold and engage gears better. In 2002 it got preload adjusters on the forks and better cylinder heads with improved flow rate. (En ala suomentaa, ettei mene metsään...)

    Petrin keulimiskommenttiin... Kuullut huhua, että 02 malliin tehtiin jotain, jonka jälkeen pitkät keulat ei enää ongelma. Tiedä sitten, onko just toi yllämainittu vai vaan huhua. Ja vanhemmat mallitkaan ei kai pikkunokittelusta häiriinny *

    Eipä tästä kai kovin apua ollut... * Jos svheebo osais sanoa jotain syvällisempää... ?

    Edit: No niin... svheebo ehtinyt vastata, kun naputtelin niin pitkään... *



    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
  6. #6
    Lainaa (anna @ Loka. 20 2003,12:46) kirjoitti
    Edit: No niin... svheebo ehtinyt vastata, kun naputtelin niin pitkään... *
    ja ihan kahdella sormella naputtelin
  7. #7
    Kiitos kaikille jeesistä, täytyy yrittää rypistää vielä koe-ajot ennen lumia. Tossa Lauttasaaressa näyttäis yks varteenotettava olevan myynnissä. Sinne on omasta duunista matkaa n. 200 m. Toisaalta pitäis oma vanha kyllä ennen saada myytyä. Ei ole helppoa näin syksystä.
    Piaggio Vespa LX125 -05
    Suzuki SV650S -03
    Suzuki SV650S -02
    Yamaha XJ600 Diversion -94
  8. #8
    Minä ostin alkukesästä -02 S -mallin pyörän uutena ja vähän vajaa 5000km tullut mittariin (kausi tosin vielä jatkuu * ). Eka pyörä minulla joten vertailukohtia ei ole muita kuin autokoulun ER-5, kaverin joku crossipyörä ja serkkupojan Vespa * SV pesee nuo kaikki mennen tullen *

    Pyörä on todella helppo käsitellä. Tehoa löytyy sen verran ettei jalkoihin jäädä mutta ei kuitenkaan niin paljoa että se uhkaisi lähteä käsistä. Itse olen ajanut sekä työmatkoja kaupungilla että vajaan 100km:n kesämökkireissuja ja hyvin on pyörä toiminut toiminut molemmissa tilanteissa. Radalle en kerennyt mutta kuulemma kelpo laite sielläkin.

    Ilmeisesti V2:n "tyyppivika" on lievä tärinä ja voimakas moottorijarrutus, mutta molempien kanssa oppii elämään. Kone on toiminut luotettavasti mutta vaihdelaatikosta on pari kertaa löytynyt välivapaa.

    Itseäni häiritsi ilmavirrat suuremmissa nopeuksissa mutta uusi pleksi ja alakatteet korjasivat asian. SV:hen näyttää löytyvän lisäosia netti pullollaan joten muuntelussa on vain mielikuvitus rajana.

    Tämän vuoden malli on ulkonäöltään aika radikaalisti erilainen kuin edellisvuoden mallit, enkä suoraan sanoen pidä yhtään uudemmasta muotoilusta. Tämä on tietysti makuasia ja tulihan tämän vuoden malliin sitten jotain teknisiäkin uudistuksia.

    Kaiken kaikkiaan olen ollut pyörään tyytyväinen. Hinta-laatusuhde on kohdallaan joten voin suositella *
  9. #9
    Lainaa (svheebo @ Loka. 20 2003,14:45) kirjoitti
    Lainaa (anna @ Loka. 20 2003,12:46) kirjoitti
    Edit: No niin... svheebo ehtinyt vastata, kun naputtelin niin pitkään... *
    ja ihan kahdella sormella naputtelin
    Hei... mä tein samalla töitä ja sättäsin... *
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
  10. #10
    Lainaa (Miko @ Loka. 20 2003,15:15) kirjoitti
    täytyy yrittää rypistää vielä koe-ajot ennen lumia. Tossa Lauttasaaressa näyttäis yks varteenotettava olevan myynnissä. Sinne on omasta duunista matkaa n. 200 m.
    Koeaja sitten varovasti. * Viime heinäkuussa kaveri otti SV650:n koeajoon Lauttasaaren Bike Worldista ja veti ulos Lemissaarentien mutkassa, joka kääntyy Länsiväylälle. Lopputulos: 1 kpl vainajia.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  11. #11
    Ajeltuani aina välillä emännän SV:llä, olen tullut siihen tulokseen, että vaihdan nykyisen tonniseni pienempään.

    Onko kellään kokemuksia -03 mallisen SV:n alustasta.
    Säätöjä ei liiemmin ole ja melko pehmeäksi on haukuttu.
    Etupäähän löytyy jäykempiä jousia, mutta mitä tehdä takaiskarille. Onko kokemuksia säädettävistä tarvikeiskareista?
  12. #12
    Lainaa (Tilu @ Loka. 21 2003,15:51) kirjoitti
    Ajeltuani aina välillä emännän SV:llä, olen tullut siihen tulokseen, että vaihdan nykyisen tonniseni pienempään.

    Onko kellään kokemuksia -03 mallisen SV:n alustasta.
    Säätöjä ei liiemmin ole ja melko pehmeäksi on haukuttu.
    Etupäähän löytyy jäykempiä jousia, mutta mitä tehdä takaiskarille. Onko kokemuksia säädettävistä tarvikeiskareista?
    eiköhän säädöt löydy kohdalleen öhlinsin pampulla
  13. #13
    Lainaa (Tilu @ Loka. 21 2003,15:51) kirjoitti
    Ajeltuani aina välillä emännän SV:llä, olen tullut siihen tulokseen, että vaihdan nykyisen tonniseni pienempään.

    Onko kellään kokemuksia -03 mallisen SV:n alustasta.
    Säätöjä ei liiemmin ole ja melko pehmeäksi on haukuttu.
    Etupäähän löytyy jäykempiä jousia, mutta mitä tehdä takaiskarille. Onko kokemuksia säädettävistä tarvikeiskareista?
    Mulle tarjottiin SV tonniseen WP:n takaiskaria hintaan 700€!
    Aika paljo,joten en viittis laittaa niin paljo rahaa kiinni kun on putketkin ostamatta
    No jo on perkele!!!!!
  14. #14
    Erästä jousituksia myyvää firmaa vapaasti lainatakseni
    "Perusmotoristihan panostaa ennemmin moottoripyöränsä ääniin kuin mukavampaan ajettavuuteen ja parempaan hallitaan"

    Juuri todistettu
  15. #15
    Osta multa SVtonniseen Yoshimuran RS-3 ovaalivaimentajat, niin minä ostan takaiskarin.
    Tosin en ole vielä SV:täkään saanut, mutta eiköhän sellainen kevääseen mennessä löydy.
  16. #16
    Löytyihän valmis aihe hieman alempaa!

    Eli, minulle kans nyt tietoa, että miten on sv:t pelanneet?vaihtoehtoina olisi ihan bränikkä -04 tai sitten vaihtoehtoisesti reilu 2000euroa halvemmalla joku 00-01 valmistettu yksilö.

    Eli mitäs eroa noissa on käytännössä, saako uudessa rahoille paremmin vastinetta?Onko muutoksia tullut paljon varustepuolella, ulkonäkömuutokset on tiedossa.Onko tolla ok ajaa 2-päällä, olen kuullut että välillä kaipaa lisää tehoa, sen uskon, 72 heppaa ei mitenkään hirveästi ole.

    Kaikki positiiviset ja negatiiviset asiat ilmi vaan,niin saa tietoa.Jos jollain on tietoa miten paljon kuristus 25kw:ksi maksaa, niin se on myös tervetullutta, ja että millä osilla tuo tapahtuu.Koneen luonne, ja kestävyys on myös suuri osa päätöstä.

    Myös kokemukset tehoputkista ovat tarpeen, semmoinen on myös ostoslistalla.Saa myös kertoa osista, joiden vaihtaminen muunlaiseen tekee parannusta (pleksi ainakin?) olennaisesti pyörän ajo-ominaisuuksiin ja käyttäytymiseen.

    Kiitoksia etukäteen!
  17. #17
    25 kilowattiin saattaminen tapahtuu (ilmeisesti) luisteista, ja ko. osat maksanee noin sadan euroborin tietämillä. Itellä ui samanmoinen mopotin tossa loppuvuodesta talliin, eikä pahemmin vielä kokemuksia ole. Kertoisin jos tietäisin ;)

    03 ja uudempiin MIVV ainakin valmistaa tajuttoman siistejä tupla-hipipejä ;)
  18. #18
    Niin, unohtui mainita että kyseessä siis tottakai S malli, eli puolkatettua.Nakua en ota missään tapauksessa.Juu noi mivvin putket on ihan mageen näköset, carpimotolla 630 euroa...

    En tosta 25kw jutusta oikein usko, että ainakaan -03:sessa tapahtuu kaasarien luistista, kun tuo on ruiskupeli.Eräs jälleenmyyjä taisi sanoa että boksi niihin vaihdetaan, mutta sehän taas maksaa mansikoita...


    Kuvasta jotenkin toi lintulauta paistaa
  19. #19
    Itse en ole uutta ajanut (vain 00-mallia), mutta uuden mallin ruiskumoottoria on muutama pitänyt hyvänä parannuksena.

    Ylivuotisia ajamattomia 03-malleja on muutamassa paikassa näkynyt olevat tarjouksessa (motopalstalta ainakin vielä löytyi).
  20. #20
    Juu, huomattu on -03:nen uusi 9000 euron hintaan, tai 9200 oikeastaan toimituskuluineen.Mutta ei tuo niin iso alennus ole, kun -04:n saa ennakkotilauksessa 9500eurolla.Mutta -03 on tietenkin vielä hopeanvärinen, ne roistot meni poistamaan sen värin -04 mallistosta.
  21. #21
    Lainaa (häpi @ Tammi. 22 2004,15:38) kirjoitti
    Juu, huomattu on -03:nen uusi 9000 euron hintaan, tai 9200 oikeastaan toimituskuluineen.Mutta ei tuo niin iso alennus ole, kun -04:n saa ennakkotilauksessa 9500eurolla.Mutta -03 on tietenkin vielä hopeanvärinen, ne roistot meni poistamaan sen värin -04 mallistosta.
    hopeinen se olla pitää...
  22. #22
    Lainaa (svheebo @ Loka. 20 2003,12:18) kirjoitti
    kannattaa tilata moto-suomi lehden numero 5/2000,siinä on aika kivat kommentit pyörästä.oli vähän kuin olisin itse kirjoittanut
    Eiks motossa oo menossa 50000km kestotesti tuosta sv:stä? en viitti mennä nyt tarkistaan tuolta hyllystä. 2 osaa ilmestynyt jo
  23. #23
    Lainaa (häpi @ Tammi. 21 2004,22:36) kirjoitti
    En tosta 25kw jutusta oikein usko, että ainakaan -03:sessa tapahtuu kaasarien luistista, kun tuo on ruiskupeli
    [/lisäys] Vanhemmat kuin 03 kuristetaan kaiketi luisteista [/]
  24. #24
    Lainaa (häpi @ Tammi. 21 2004,20:56) kirjoitti
    Myös kokemukset tehoputkista ovat tarpeen, semmoinen on myös ostoslistalla.Saa myös kertoa osista, joiden vaihtaminen muunlaiseen tekee parannusta (pleksi ainakin?) olennaisesti pyörän ajo-ominaisuuksiin ja käyttäytymiseen.

    Kiitoksia etukäteen!
    teho putkista sen verran että elä osta ainakaan wileyco rs 46 putkea...sitä edeltävä versio oli tosi hyvä(ja äänekäs)mutta minun ajokilometreillä tuli ongelmia...putki kävi niin kuumana että änkkäriä vasten tuleva laippa meni kieroksi ja villat paloivat n.500km välein.takuuseen sain sitten uuden version putkesta ja pyörän kulku loppui siihen.epäilen käyrästön olevan liian ahdas,niin pientä rööriä se on.ja suureksi iloksi tehdas ilmoittaa"me emme valmista emmekä markkinoi putkia jotka tuottavat vähemmän tehoa kuin alkuperäinen putki.vika löytyy todennäköisesti käyttäjän korvien välistä.asia on loppuunkäsitelty,onko selvä"näin ollen pyörä pakettiautoon ja dynoon hakemaan todisteita ja niitähän saatiin,minun edukseni nyt vaan odotellaan mitä tehdas seuraavaksi sanoo..vaikka että dyno missä käytin on paska tms.jos saan sähköposti osoitteen niin voin laittaa käyrät tulemaan,siinä on vertailu molemmista wileycoista(hyvästä ja huonosta)sekä tietty alkuperäisputkesta.pleksiksi tilasin ulkomailta fabbrin tuplakuplan,hienon näköonen ja ajaa asiansa.kyseisessä tuotteessa herättää ihmetystä sen loistava viimeistely ja laatu,ollut kiinni noin 28000km ja on aivan naarmuton.suosittelen



  25. #25
    No laitappas mailiin galigula@hotmail.com dynokäyriä, ihan mukava olisi seurailla.

    Nyt on alkanut tuo 03-> malli näyttämään silmissä paremmalta kuin ennen, joten semmosen tahtoisin.Hopeinen olisi kiva, nyt saisi 9000eurolla + toimituskulut -03 hopeisen, mutta ihan vielä ei ole ostoaika.

    Elikkäs jos jollain tulee kesällä/loppukesästä myyntiin sv650s 03-> niin mulle tietoa vaan, jos hinta on kohtuullinen (uuden vuosimallin saa talvella 9500e pintaan)..
  26. #26
    Noniin, tässä linkki svheebon dynokäyriin!Käykää ihmeessä katsomassa erot.

    SV650S -02 dynotukset



  27. #27
    ja vuosimalli oli-02
  28. #28
    Lainaa (svheebo @ Tammi. 23 2004,23:23) kirjoitti
    ja vuosimalli oli-02
    Aivan, muistelin että sulla olisi ollut tommonen uusikoppanen...
  29. #29
    Laitakkaapas nyt muuten sivustoja joista löytyy sv650s: ään kivaa osaa, eli lähinnä pleksejä, bugspoileria, huggeria, undertailia ja muuta kivaa.Molempiin malleihin kaivataan, mutta lähinnä uudempaan -03 -> malliin kaikennäköistä.On vaikea lähteä kaivamaan jokaisesta topicista erikseen osotteita...
  30.  
  31. #30
    Lainaa (häpi @ Tammi. 24 2004,23:40) kirjoitti
    Laitakkaapas nyt muuten sivustoja joista löytyy sv650s: ään kivaa osaa, eli lähinnä pleksejä, bugspoileria, huggeria, undertailia ja muuta kivaa.Molempiin malleihin kaivataan, mutta lähinnä uudempaan -03 -> malliin kaikennäköistä.On vaikea lähteä kaivamaan jokaisesta topicista erikseen osotteita...
    Katsopa mitä löytyy team Métisseltä. Minä tilasin sieltä -02 -malliseen pyörään alakatteet ja pleksin. Ei ehkä ihan viimeisen päälle viimeisteltyjä tuotteita mutta ihan kelpo tavaraa.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen