Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 77:sta
  1. #1
    Mikä auttaa kun matkaendurolla tai muulla pystyasentoisella pyörällä ajettaessa perse alkaa puutumaan 50km:n ajon jälkeen? Jonkin matkan jälkeen alkaa oikein häntäluuhun sattumaan. Kyykyllä tai HD:llä ajettaessa ei ilmene puutumisia tai muutakaan mutta noilla pystypyörillä ilmenee. Tarvetta ois taas matkaenska tai lähemmin "multi" tyyppiselle pyörälle mutta takaraivossa riipii se tunne siitä perseen puutumisesta. Se alkaa satulassa kiemurtelu heti kohta kun ajon aloittaa. Syynä ei ole "kokematon perse" vaan vuodesta -90 mopojen selässä suolattu kinkku. Onko jollain kokemusta vaikkapa jostain geelisatulasta? -tai muusta konstista??
    Triumph Rocket III
    Triumph 955i Daytona
    Honda XL 1000 Varadero
    Aprilia ETV Caponord
    Suzuki Hayabusa
    Kawasaki ZX7-R
    Kawasaki AR 125

    "Ei niin kaukana ettei niin lähellä"
  2. #2
    Airhawk-istuintyyny

    Tota ainakin emäntä kehui.
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  3. #3
    Airhawk on erinomainen kyytiläiselle (kuulemma). Kuskilla tuo menee erinomaisesti jos päiväohjelmassa on ruotsin läpiajo tms. tylsää ja suoraa. Mutkateille
    tuo ei oman kokemuksen mukaan kuskille sovi, heikentää erittäin paljon tuntumaa pyörään.
  4. #4
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Ei kokemusta, mutta Sargent Seatia on suuren maailma foorumeilla kovin kehuttu.

    http://www.sargentcycle.com/
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #5
    Ostin aikoinaan tämmöisen http://www.welhonpesa.fi/tuote/635/s...ddling-cushion

    Kävin pikasuutarin juttusilla joka teki siihen neljä reikää joihin pujotin kiristettävän narun.
    Narun avulla mopon penkin reunojen alle kiinni ja hyvin pysyy paikoillaan.

    Pehmikkeen avulla käyty kolme kertaa norjassa ja kerran tanskassa hyvin toimii.
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  6. #6
    Lisää geeli jakkaroita.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  7. #7
    Täytyypä alkaa sopivaa pehmikettä ahterille kehittelemään jos siitä kerta apua on.
    Triumph Rocket III
    Triumph 955i Daytona
    Honda XL 1000 Varadero
    Aprilia ETV Caponord
    Suzuki Hayabusa
    Kawasaki ZX7-R
    Kawasaki AR 125

    "Ei niin kaukana ettei niin lähellä"
  8. #8
    Airhawk pelasti ainakin yhden perseen tässä taloudessa.
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  9. #9
    ...ja sitten moni saa avun punttisalilta samoilla harjoitteilla, joita istumatyön tekijät harjoittavat.
  10. #10
    Liian pehmeä penkki. Mulle gessuun Sargent on paras. Monta on kokeiltu, alkuperäinen ihan liian pehmeä kuten useammissa pyörissä.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  11. #11
    itellä vähän samaa vikaa alkukesästä korjautin penkin eikä oikeen auttanut.nyt ostin bilteman geeli penkin tai päälisen eikä maksa paljon .alle neljäkymppiä kaveri ainakin väitti et toimii dominaattorin kanssa kun ajavat pitenpää reissua
    Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  12. #12
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Liian pehmeä penkki. Mulle gessuun Sargent on paras. Monta on kokeiltu, alkuperäinen ihan liian pehmeä kuten useammissa pyörissä.
    Tai liian kova, huono muoto, viettää liian eteen, rangassa kulumaa, sopimattomat housut ymym. Seisoo tapeilla niin vastaantulijakki näkee, kjäh tosin jalkapohjat puutuu jos ei crossikenkiä jne...

    Vaineskaan , tuohon ei ole muuta vastausta kuin että päällinen pois penkistä ja muotoileva kokeilu käyntiin. Kontaktiliimaa ja erilaisia fyllejä löytyy verhoomoista lukuisin vaihtoehdoin. Itellä auttoi ihan mäihällä powerpartsin lämmitettävä penkki joka on paremman muotoinen ja pehmeämpi alle ahteriin kuin alkup jossa olis voinu olla naula keskellä,, niin epämukava se oli ettei naulaa olis edes huomannu. lämmitys tossa tosi ihan turha, pyörästä hohkaa lämpöä niin että recallina tuli lämpöeriste tehtaalta.

    Toisaalta tuon ratakottaraisen kova solukumi on tosi hyvä, ja kumma kyllä kyykyn ajosento pystypyöräilijälle on hyvä. Esimerkiksi advella 20 min rataa takoittaa että peukalot ja etusormet puutuu mutta kyykyllä minkäänlaisia käsien pistelyjä ei tuu. Elikkä ajoergonomia on se joka tavallisen motoristin mopon hyvyyden määrittää.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  13. #13
    Lainaa amaunu kirjoitti Katso viesti
    päällinen pois penkistä ja muotoileva kokeilu käyntiin.
    Tuota minäkin suosittelen. Tai sitten jos jossakin lähellä on verhoilija niin voi yhteistyössä yrittää sovitella sopivia fyllejä.

    Tuossa omassa VFR1200:n orkkispenkissä on se huono puoli että päällys on liimattu kiinni, joten muokkaaminen ei tahdo onnistua. Itse pistin suurin odotuksin jakkaran jenkkeihin Sargent Seatille. Hieno penkki tuli takaisin, mutta ei sopinut yhtään pyörän ajoasentoon. Nyt on pehmike muotoiltu uudestaan ja on lähes täydellinen sekä istuvuuden että ulkonäön suhteen.

    Kaikkiin pyöriin olen vähän penkkiä modannut. Ei se ole yhtään vaikeata. Hommaa vain rautakaupasta nitojan ja verhoilijalta pehmikkeitä. Pitää vain muistaa että muotoilee pehmusteen mahdollisimman pitkälle valmiin muotoiseksi puuviilalla tai vastaavalla. Muuten kaikki näkyy rumasti päälle päin vaikka takapuolimittarilla tulos olisikin onnistunut.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  14. #14
    Jos käyttää senmallisia alushousuja,että sauma,ommel,tai vahvike tms. jää pakaran ja penkin väliin suoraan,puutuu perse aivan varmasti.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  15. #15
    Hanki kortsut !
    Eli pyöräilijöiden ajohousut. Helpottaa yllättävän paljon elämää
    Esim Castelli on aivan luxusta ajopöksyjen alla.
    Ja ps. Ei ängetä kalsareita kortsujen alle !

    Nimim. Kortsut käytössä jo 70-luvulta...ja kilpafillari
    ZZR-1400
  16. #16
    Oikeanlainen venyttely ja oikea nesteytys on ne millä itse olen saanut reilusti lisää kilometrejä
  17. #17
    xx:ssä toimii topsaddleryn geelipenkki edessä ja takana, gessuun tuli wunderlichin muotoiltu penkki eteen ja taakse männä kesänä, parempi kuin orkkislankku.

    airhawkista ei kokemusta omaa, mut muut kehuu sitäkin. itestä vaan tuntuu, et tyhmän näköinen paikoillaan, ku naruvirityksiä siellä täällä.. mut pääasia, että toimii. jos toimii.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #18
    Laadukkaat pyöräilyhousut ajokamojen alle, ei puudu perse. Pidemmillä tripeillä olen pitänyt kesällä lyhyet pyöräilyhousut geelipehmusteella, syksyllä ja keväällä pitkät fleecepintaiset pyöräilyhousut geelillä.
    Ei tarvii penkkejä muokkailla.
  19. #19
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    itellä vähän samaa vikaa alkukesästä korjautin penkin eikä oikeen auttanut.nyt ostin bilteman geeli penkin tai päälisen eikä maksa paljon .alle neljäkymppiä kaveri ainakin väitti et toimii dominaattorin kanssa kun ajavat pitenpää reissua
    Mä kokeilin kans tätä Bilteman geelipehmustetta Jammun FZ-8:ssa, mutta se kyllä lensi mäkeen parin päivän jälkeen. Testi tapahtui Italiassa ja olisko sitten ollut liian kuuma keli, mutta lopputulos oli että pehmusteen rakenne petti täysin ja sisältö valui etureunaan ja alkoi painaa persettä entistä enemmän.
    Joten ei sopinut joko mun ahterille tai Jammun satulaan lainkaan.

    Pekka T.
  20. #20
    Lainaa Stabiili kirjoitti Katso viesti
    Laadukkaat pyöräilyhousut ajokamojen alle, ei puudu perse. Pidemmillä tripeillä olen pitänyt kesällä lyhyet pyöräilyhousut geelipehmusteella, syksyllä ja keväällä pitkät fleecepintaiset pyöräilyhousut geelillä.
    Ei tarvii penkkejä muokkailla.
    rukkan housut ostin nyt kesällä ja niissä näkyi olevan valmiina tuollainen geelimäinen pehmuste perseessä. en tiedä onko sitä kaikissa rukkan housuissa, mut ihan "hyvältä" se tuntuu..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  21. #21
    Alkoi asia sen verran kiinnostaa, koska itselläkin samaa perseeen puutumista aika lailla. Varsinkin jos on ajannut pidemmän setin esim. noin 200 km ilman stoppia, niin sen jälkeen persus ei meinaa kestää edes 60 km
    ajoa.
    Eli onko kellään oikeeta kokemusta esim. tosta geelisatula merkistä minkä Suzuki-Ukko laittoi.
    Jos vaikka sellaisen talven aikana, perseensä alle saisi hankittua/tilattua jostakin.
    Ja viel ,miten satulan sopivuus merkkikohtaisesti yleensä passaa?

    Itellä FJR Jos jollain pyörän FJR :än vaihto ajankohtaisena, missä geelisatula, vois ajatella myös käytettyä
    ostoa.
    rengas
  22. #22
    Lainaa Rengas kirjoitti Katso viesti
    Eli onko kellään oikeeta kokemusta esim. tosta geelisatula merkistä minkä Suzuki-Ukko laittoi.
    Jos vaikka sellaisen talven aikana, perseensä alle saisi hankittua/tilattua jostakin.
    Ja viel ,miten satulan sopivuus merkkikohtaisesti yleensä passaa?

    Itellä FJR Jos jollain pyörän FJR :än vaihto ajankohtaisena, missä geelisatula, vois ajatella myös käytettyä
    ostoa.
    Mä oon miettiny oman mopon madaltamista mutta suzu-ukon linkin kautta löytyikin sitten madallettu penkki. Varsinaista perseen puutumista ei mulla oo. Mä tilasin pari päivää sitten Top Selleriestä uuden geelisatulan mun mopoon. Satulan kustomointi ja tilaus oli suhteellisen helppo homma. Mielenkiintoista nähdä kuinka se madallettu geelisatula sitten toimii elikä puutuuko se perse kun vyllejä on huomattavasti vähemmän kuin alkuperäisessä satulassa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  23. #23
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Mä oon miettiny oman mopon madaltamista mutta suzu-ukon linkin kautta löytyikin sitten madallettu penkki. Varsinaista perseen puutumista ei mulla oo. Mä tilasin pari päivää sitten Top Selleriestä uuden geelisatulan mun mopoon. Satulan kustomointi ja tilaus oli suhteellisen helppo homma. Mielenkiintoista nähdä kuinka se madallettu geelisatula sitten toimii elikä puutuuko se perse kun vyllejä on huomattavasti vähemmän kuin alkuperäisessä satulassa.
    Meidän Rvalla oli R1200R:ssä matala jakkara reilun pari tonnia, mutta ahteri alkoi huutamaan hoosianna jo satasen kohdalla, joten laitettiin Wlberseillä 30mm matalmpaa alustaa ja normijakkara tilalle, nyt toimii! Tosin tuo matala penkki oli Bemarin oma, ei siis mikään geeliversio. Toivottavast sun geelijakkara toimii paremmin, laitahan raporttia kun olet päässyt testailemaan.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  24. #24
    Miten matalampi alusta vaikuttaa perseen puutumiseen? Eihän se muuta ajoasentoa mihinkään
    Amerikkaa
  25. #25
    Meniskö jotekin näin?

    Matala penkki että jalat yltää kunnolla maahan-> perse puutuu kun polvi ja lonkkakulma on väärä.

    30mm matalampi alusta ja normi penkki, jalat yltää maaha -> polvi ja lonkkakulma parempi eikä perse puudu.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  26. #26
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Meidän Rvalla oli R1200R:ssä matala jakkara reilun pari tonnia, mutta ahteri alkoi huutamaan hoosianna jo satasen kohdalla, joten laitettiin Wlberseillä 30mm matalmpaa alustaa ja normijakkara tilalle, nyt toimii! Tosin tuo matala penkki oli Bemarin oma, ei siis mikään geeliversio. Toivottavast sun geelijakkara toimii paremmin, laitahan raporttia kun olet päässyt testailemaan.

    -jp-
    Joo, raportoin keväämmällä miten tuo geelijakkara toimii. Mietin myös alustan madallusta koiranluiden avulla (etupäätäkin pitäisi varmasti madaltaa) mutta joku tällä palstalla on todennu että se vaikuttaa mopon käyttäytymiseen. No, katotaan puutuuko se perse sitten. Jos puutuu niin pitää laittaa alkuperäinen satula takaisin (tilasin geelisatulan sillä jakkaraosalla) ja madalluttaa alusta.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  27. #27
    Lainaa Rengas kirjoitti Katso viesti
    Alkoi asia sen verran kiinnostaa, koska itselläkin samaa perseeen puutumista aika lailla. Varsinkin jos on ajannut pidemmän setin esim. noin 200 km ilman stoppia, niin sen jälkeen persus ei meinaa kestää edes 60 km
    ajoa.
    Eli onko kellään oikeeta kokemusta esim. tosta geelisatula merkistä minkä Suzuki-Ukko laittoi.
    Jos vaikka sellaisen talven aikana, perseensä alle saisi hankittua/tilattua jostakin.
    Ja viel ,miten satulan sopivuus merkkikohtaisesti yleensä passaa?

    Itellä FJR Jos jollain pyörän FJR :än vaihto ajankohtaisena, missä geelisatula, vois ajatella myös käytettyä
    ostoa.
    Hankin edelliseen pyörääni (12RT Bemari) tuolta Top Sellerieltä geelisatulan. Maksoin n. 70 heidän rungostaan. En siis lähettänyt sinne mitään. Satulan runko oli toimiva mutta siitä puuttui muutama kumiosa, jotka joudun ottamaan orggissatulasta. Hintaa tuolle satulakokonaisuudelle tuli vajaa 300.
    Istuin oli orggista parempi mutta yksi juttu siinä kiusasi. Nimittäin heidän rakenteessaan kuskille jää normimitoituksessa turhan lyhyt istumatila (vertaa kuvaa ns deluxe-mallista heidän sivuillaan). Siitä puuttui pitkittäissiirtymisvara. Pidemmällä matkalla ja etenkin kuumalla kelillä tuli etumukseen tukala olo. Olisi pitänyt tilata heti ns. pidempi versio. Modasin satulaa sitten itse pidemmäksi/väljemmäsi kuskille. Satulan ulkonäkö tosin siitä hiukan kärsi.
    Nykyiseen pyörään, -13 FJR, hankin tehtaan geelisatulan. Menettelee mutta en juurikaan lähde kehumaan.
    -MK-
  28. #28
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Joo, raportoin keväämmällä miten tuo geelijakkara toimii. Mietin myös alustan madallusta koiranluiden avulla (etupäätäkin pitäisi varmasti madaltaa) mutta joku tällä palstalla on todennu että se vaikuttaa mopon käyttäytymiseen. No, katotaan puutuuko se perse sitten. Jos puutuu niin pitää laittaa alkuperäinen satula takaisin (tilasin geelisatulan sillä jakkaraosalla) ja madalluttaa alusta.
    Varmaan alustan madaltaminen vaikuttaa mopon ajo-ominaisuuksiin, mutta ainakin -30mm muutos BMW ESA -> Wilbers WESA on niin pieni että sillä ei ole mitään merkitystä kesi-ikäisen ihmisen normaalissa - ainakin lähes laillisessa - ajelussa, vetomiesten kyynärpää asfaltissa kurvailussa ehkä. Rvan raportin mukaan eroa ei huomaa.
    Ja Kohletaja on ihan oikeassa tuossa madlatamisen vaikutuksessa perseen puutumiseen, just niin se menee. Lisäksi ainakin Bemarin matala satula on todella ohuella pehmusteella ja sellaisilla "terävillä" kanteilla, jotka painaa ikävästi tonne sisäreiden yläosaan/nivusiin.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  29. #29
    Itse olen perseen puutumisesta selvinnyt sillä, että nousen ajaessa seisomaan joksikin aikaa.
    EX Honda CBR 125 Repsol (vm 2012)
    EX Suzuki GSX 650F (vm2011)
    Nyk. Honda CRF250R (motocross, kilvetön)
  30.  
  31. #30
    Tapeilta ajoa tulee myös harrastettua, enskalla se on jotenkin luontevaa ajaa välillä tapeilta. Joskus käynyt mielessä että miten virkavalta ja laki suhtautuu tapeilta ajoon, löytyykö jotain lakipykälää joka kieltää tämän, vai tulkitaanko se "stunttailuksi"? Joskus ollut Poliisit läsnä kun on tapeilta ajettu muuallakin kun syrjäteillä mutta vielä ei ole arpa osunut kohdalleen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen