Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Alkaa olemaan suska jotenkuten purettuna tallin perukoilla ja tässä jo pitempään miettiny värin vaihtoa.. koko musta pyörä ei vaan enää miellytä silmään kuin ennen. mutta tässä pitempään oon jo uutta väriä miettiny muttei oo vieläkää oikein mikään säväyttänyt. Paitsi nyt tuli vastaan autoihin suunniteltua teippiä ja nyt pitäs saada tietoon että onko kukaan teippaillut omaa pyörää kokonaan? mites tankki on onnistunu?

    teipit maksaa +110e+postit+kaljat+tallivitutus teippien mennessä rutulle..

    vs

    katteet maalarille+maalit nettikaupasta+kaljat kotisohvalla= xxxeuroa?


    Jos jollakin ekspertillä on antaa hyviä neuvoja/suositella maalaria tai haukkua teippausta tai muita niksejä niin kommentoikaa ennenku tuhlaan puoli talvea ja lompakollisen rahaa.
    -1216turbo iiiööööö-
    -1152joskusturbo iiööy-
    -chevrolet silverado duramax-
  2. #2
    Maalaaminen on kuitenki aina se pysyvä ja kallis vaihtoehto. Ootko esim plastidippiä harkinnu jos haluat vaan väliaikasen värin vaihdoksen? Itsellä tuo omien vanteiden plastidippaaminen pyöriny mielessä jo pidemmän aikaa kun säilyy mahdollisuus palauttaa alkuperäinen väri helposti takaisin.
  3. #3
    Sama pyörä täällä ja maalaus edessä.. pyörä tällä hetkellä täysin purettu.. pitäisi enää irrottaa laakereita rungosta ja vanteista niin saisi kuskata maalattavaksi..
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  4. #4
    Lainaa sj kirjoitti Katso viesti
    Maalaaminen on kuitenki aina se pysyvä ja kallis vaihtoehto. Ootko esim plastidippiä harkinnu jos haluat vaan väliaikasen värin vaihdoksen? Itsellä tuo omien vanteiden plastidippaaminen pyöriny mielessä jo pidemmän aikaa kun säilyy mahdollisuus palauttaa alkuperäinen väri helposti takaisin.


    plastidippiä en oo katteisiin aatellu, ovat aika mattapintasia värejä ja tällä hetkellä mieltymys olisi ensi kesäksi metallihohto/crome pohjanen oranssi,violetti tai hulkin vihreän taipuvaa mutta jos mieli muuttuu mattaväriin niin sitte plastidippi on oiva vaihtoehto! kolmet auton vanteet oon sillä maalannu ja on kyllä kätevää tavaraa teippiä just aattelin sen takia yhdeksi parhaimmaksi vaihtoehdoksi koska sitä sais aina "satkulla" uuden värin jos vanha kyllästyttää. youtubesta oon noita autojen ylivetoja kattonu mutta tuo suzukin tankin muotoilu mua kyllä pelottaa
    -1216turbo iiiööööö-
    -1152joskusturbo iiööy-
    -chevrolet silverado duramax-
  5. #5
    Itsekkin pitänyt mietiskellä, miten sitä halvimmalla saisi tankin ja kiinakatteet samaan sävyyn. Videoo mopon teippaamisesta:

    https://www.youtube.com/watch?v=zohzkEZ3r0U
    Suzuki GSX1100G & BMW G650 X-Challenge
  6. #6
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa junas kirjoitti Katso viesti
    youtubesta oon noita autojen ylivetoja kattonu mutta tuo suzukin tankin muotoilu mua kyllä pelottaa
    Nick Riisor on muistaakseni teipannu ainakin yhen B-Kingin. Kannattaa heittää privaviestiä siihen suuntaan jos ei huomaa tätä topicia. Tiukat muodot tolla kalvolla on ilmeisesti vähän haastavia, mutta ei missään nimessä mahdottomia.
    Superbike #7
  7. #7
    Lainaa junas kirjoitti Katso viesti
    mites tankki on onnistunu?

    teipit maksaa +110e+postit+kaljat+tallivitutus teippien mennessä rutulle..

    vs

    katteet maalarille+maalit nettikaupasta+kaljat kotisohvalla= xxxeuroa?


    Jos jollakin ekspertillä on antaa hyviä neuvoja/suositella maalaria tai haukkua teippausta tai muita niksejä niin kommentoikaa ennenku tuhlaan puoli talvea ja lompakollisen rahaa.

    Jos teippaamiseen päädyt, niin tuollainen Dodge Viper look on järkevä valinta, tai sitten kirjava "camo".
    Onnistunut teippaus on paljon haastavampi kuin maalaus. Ja jopa kalliimpi jos kyseessä on kaadutun mopon katteiden korjauttaminen (vaatii aivan priimat pohjat, teippi ei anna mitään anteeksi).

    Kannattaa yrittää teippausta ainoastaan noilla kalliilla 3D teipeillä jotka on tarkoitettu ajoneuvojen teippaamiseen.
    Noilla suorille pinnoille tarkoitetuille teipeillä menee heti hermot ja jälki on heikkoa.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  8. #8
    eihän se teipin hinta hirveä ole jos itse tekisi. eräästä paikasta kyselin hintaa valmiina, niin sanoivat, ettei onnistu teipata kunnolla katteita, kuulemma lähtee helposti irti katteen saumoista tms. no, toinen paikka sanoi, ettei ongelmaa. hinta olis ongelma ehkä, noin 900-1000e.

    maaliin katteet saa jo paljon halvemmalla, vaikka olis hyväkin maalaaja. kuviot toki erikseen.

    mites WTP-päällystys sulle sopisi? no, sama tonni menee siinäkin..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  9. #9
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    mites WTP-päällystys sulle sopisi? no, sama tonni menee siinäkin..
    En oo tuota vaihtoehtoa edes ajatellutkaan. mutta taitaa mennä liian kovaksi toi hinta

    Eri nettipuljuja käyny läpitte ja tommonen Kiiltävä Flipflop Flake Violetti-kupari 9700 3D ( http://coverlinefilms.fi/tuote/187 ) ajattelin kokeilla, googlella löysin jonkun golffin joka oli teipattu samalla teipillä ja oli kyllä uskomattoman häjy!


    Paljonkohan teillä on maalaus liikkeet ottanu pyörän maalautuksesta? yks värisenä ajattelin pitää pyörän ja katteet on irti ja hyvissä maaleissa tällä hetkellä, olisiko kaks pientä kohtaa mitä pitää vähä näyttää kittiä.


    Joku ehdotti camo-teippiä, oon sitäki miettiny ja sekin saattaa lähtä tilaukseen lopputalvesta ja tulla varateipiksi/väriksi, jos nyt tähän teippaukseen rupian.
    -1216turbo iiiööööö-
    -1152joskusturbo iiööy-
    -chevrolet silverado duramax-
  10. #10
    Moro, mites tuollaisten teippauksien pesu ? Kestääkö ihan normaalit pesuaineet, liuottimet ja hankaukset ? Miten lokinpaska, jääkö jälkeä ?
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  11. #11
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Moro, mites tuollaisten teippauksien pesu ? Kestääkö ihan normaalit pesuaineet, liuottimet ja hankaukset ? Miten lokinpaska, jääkö jälkeä ?
    Tuntus nuo ainakin autoissa kestävän. Monien firmojen autot on nykyään yliteipattuja.
    Superbike #7
  12. #12
    Yksi vaihtoehto: aliexpress.com on pullollaan kiinalaisia katesarjoja, jotka on maalattu, teipattu ja lakattu. Hintaluokka on n. 500 € veroineen ja rahteineen. Hakuterminä pyörän malli + "fairings".

    Itsellä ei ole kokemusta laadusta/istuvuudesta/kestävyydestä vuosien mittaan. Ostajien palautteet ovat pääosin myönteisiä - joillakin on huonoja palautteita esim jonkun osan maalauksen jäljestä.
  13. #13
    Kyllä pitäisi onnistua tankinkin teippaus yhdestä palasta. Maltti on valttia ja pitää edetä todella pieni osio kerrallaan.

    klik ja klik

    Itsellä ei tosin vielä kokemusta, mutta tarkoitus olisi yrittää talven aikana.
    ZX-10R '06
    Exät: YZF-R1 '08, ZX-6R '03, Z1000 '03 Husqvarna TC 450 '04
  14. #14
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Itse olen tuli vähän/osittain teipattua entistä pyörää, vaatii hyvät teipit ja vähän harjoittelua.
    Ja jos siistiks haluaa, pitää pohjan olla kunnossa, ihan kuten maalauksessa, kaikki kuopat, halkeamat... näkyy teipin läpi ihan saman lailla kun maalatessa.
    Tuossa aiemassa videossa, teippaus tehtiin useassa palassa, mut jos siistiks haluaa niin pitää tehdä yhdestä palasta. Saumat ja katkokset näkyvät heti kun lähempää katsoo.

    Missä Millen alakate teipattu ja jalan takana oleva osa, ja yhdellä teipilläpalalla/osa.
    Sekä kaikki mustat pienemmät osat, jäähdyttimen edessä oleva kate, rekisterikilven teline, takavalon kehys...

    IMG_3289.jpg

    Teipit pysyy ja kestää muuten hyvin, mut lähellä pakoputkia alkoivat irtoilee, ku ei taida liimat oikeen kestää kuumutta.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  15. #15
    Lainaa Slerba kirjoitti Katso viesti
    Kyllä pitäisi onnistua tankinkin teippaus yhdestä palasta. Maltti on valttia ja pitää edetä todella pieni osio kerrallaan.

    klik ja klik

    Itsellä ei tosin vielä kokemusta, mutta tarkoitus olisi yrittää talven aikana.

    juu taidan kokeilla tuota teippausta ostan heti vaan reilummin teippiä niin saa tulla virheitä.

    nyt vain arpa ja lottokone käyntii ja päättää väriä
    -1216turbo iiiööööö-
    -1152joskusturbo iiööy-
    -chevrolet silverado duramax-
  16. #16
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Viellä toinen kuva, jossa satulan alla oleva osa vaihtunu mustaks, (edellises kuvas oli pilvi kuviot)

    2013-05-04-155.jpg

    Ehkä vaikeinta, on saada teippi uppoamaan ja istumaan kuoppaan. Siinä mustaks vaihtuneessa kareenpalassa näkyy tässä kuvassa sellanen "vaikea kuoppa" hyvin.

    Toinen homma mitä joku mainitsi, et saa alkuperöisen värin saa takas kun irrottaa teipit, niin ainakin Millen katteist tahto maalit lähti teippien mukana irti.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  17. #17
    Lainaa junas kirjoitti Katso viesti

    Paljonkohan teillä on maalaus liikkeet ottanu pyörän maalautuksesta? yks värisenä ajattelin pitää pyörän ja katteet on irti ja hyvissä maaleissa tällä hetkellä, olisiko kaks pientä kohtaa mitä pitää vähä näyttää kittiä.
    Vajaa pari tuhatta kappletta €uroja.
    Itse tein pohjat 80 prosenttisesti.
    Osia oli reilu 40 kappaletta, ja esim. runko oli yksi osa, joten oli sillä maalarilla tekemistä.
    Maalari kertoi, että rungon maalaminen oli ihan mielenkiintoinen homma, koska runkoa sai pyöritellä telineessä useaan otteeseen ja välillä maalausasento ei täyttänyt työturvallisuuskriteereitä...
  18. #18
    Jos sulla on aikaa, paikka ja paineilmaa, niin osta ruisku ja maalaa itse. Menee siinä hetki harjoitellessa, mutta ihan hyvä taito kait moinenkin. Päälle sitten mitä teippejä nyt haluat. Ite joskus vedin melko vaativan helmiäisvärin ja siitä tuli kyllä hieno. Maalit makso muutaman kympin silloin ja biltemasta 25e ruisku kaveriksi
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  19. #19
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Vajaa pari tuhatta kappletta €uroja.
    Itse tein pohjat 80 prosenttisesti.
    Osia oli reilu 40 kappaletta, ja esim. runko oli yksi osa, joten oli sillä maalarilla tekemistä.
    Maalari kertoi, että rungon maalaminen oli ihan mielenkiintoinen homma, koska runkoa sai pyöritellä telineessä useaan otteeseen ja välillä maalausasento ei täyttänyt työturvallisuuskriteereitä...
    pelkkien katteiden maalaus vkl-hommina olis ollu eräällä maalarilla jotain vajaa 300e. tosin kysyin sitä joskus 2009 eli saattanut hinta hyvinkin jo nousta hieman..

    runkoa maalatessa toki maaliakin menee hukkaan jo enemmän, etenkin jos joku ducatin tyyppinen putkirunko..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  20. #20
    Itse olen oman pyörän yliteipannut pari vuotta sitten ja edelleen on teipit hyvin kiinni. Tankki tosiaan oli ehkä haastavin teipattava, mutta hyvä siitäkin tuli. Itse purin kaikki teipattavat osat irti ja mahdollisimman pieniksi osiksi niin sujui helposti. Ja kuumailmapuhallin todellakin ennemmin kuin hiustenkuivaaja. Ostaa vaan tarpeeksi laadukasta teippiä niin helpottuu asennus ja pysyy kiinni. Esim 3M 1080 sarja on hyvää kamaa. Ja puhtaus on puoliruokaa. Pinnat puhtaaksi rasvasta ja kaikesta muusta liasta. Sitten hiukset/karvat sun muut erottuvat erittäin hyvin teipin alta ;)



    Tässä oman tankin teippauksesta pieni videoklippi http://youtu.be/RcCTR0ZCjd0 ja teippi ei ehkä ihan paras mahdollinen ollut mutta kuitenkin sujuvasti hoitu. Ja tosiaan ekstra käsiparista on apua tai sitten kehittelee telineen missä palaset saa pysymään kunnolla paikoillaan.
    ex. Kawasaki ZX10R 2005
    Aprilia RSV4 RF 2017
  21. #21
    Hyvältä näyttää työn jälki sardinaattorilla. Osaatko suositella jotain ainetta rasvanpoistoon ennen teippausta? Entä käytitkö noita teipin pysyvyyttä parantavia pohjusteita reuna-alueilla?
    ZX-10R '06
    Exät: YZF-R1 '08, ZX-6R '03, Z1000 '03 Husqvarna TC 450 '04
  22. #22
    Reunat pysyvät kyllä kiinni katteissakin kun ne liimaa siihen tarkoitetulla liimalla kiinni. Kunnon teippi taipuu vaikka mihin mutkaan kun lämmitetään mutta jos on liian "syvä" kuoppa niin saattaa nousta sieltä ylös. toinen vaara on että kun kalvoa venyttää niin se alkaa kuultamaan läpi. Tankki taattaa olla välillä helpompi tehdä vaikka kolmesta kappaleesta.

    Ja kunnon ulkoilma vinyyli ei haalistu auringossa koska on kalvotettu UV suojalla.
    Kayo K6 450 -2018
    MV Agusta Brutale 910S - 2008
    Aprilia Shiver 750 -2008 SOLD
    Kawasaki GPZ900 -1993
    Honda CBR1000r -2008 SOLD
    CFmoto 650NK -2012 SOLD
  23.  
  24. #23
    Tollasella on hyvä rasvat ja liat ottaa pois http://www.seri-deco.fi/avery-cleaner-p-2115.html Ja en käyttäny niitä reunaliimoja...eikä ole irti lähteny.
    ex. Kawasaki ZX10R 2005
    Aprilia RSV4 RF 2017