Alkaa olemaan suska jotenkuten purettuna tallin perukoilla ja tässä jo pitempään miettiny värin vaihtoa..koko musta pyörä ei vaan enää miellytä silmään kuin ennen. mutta tässä pitempään oon jo uutta väriä miettiny muttei oo vieläkää oikein mikään säväyttänyt. Paitsi nyt tuli vastaan autoihin suunniteltua teippiä ja nyt pitäs saada tietoon että onko kukaan teippaillut omaa pyörää kokonaan? mites tankki on onnistunu?
teipit maksaa +110e+postit+kaljat+tallivitutus teippien mennessä rutulle..
vs
katteet maalarille+maalit nettikaupasta+kaljat kotisohvalla= xxxeuroa?
Jos jollakin ekspertillä on antaa hyviä neuvoja/suositella maalaria tai haukkua teippausta tai muita niksejä niin kommentoikaa ennenku tuhlaan puoli talvea ja lompakollisen rahaa.
-1216turbo iiiööööö-
-1152joskusturbo iiööy-
-chevrolet silverado duramax-
Maalaaminen on kuitenki aina se pysyvä ja kallis vaihtoehto. Ootko esim plastidippiä harkinnu jos haluat vaan väliaikasen värin vaihdoksen? Itsellä tuo omien vanteiden plastidippaaminen pyöriny mielessä jo pidemmän aikaa kun säilyy mahdollisuus palauttaa alkuperäinen väri helposti takaisin.![]()
Sama pyörä täällä ja maalaus edessä.. pyörä tällä hetkellä täysin purettu.. pitäisi enää irrottaa laakereita rungosta ja vanteista niin saisi kuskata maalattavaksi..
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
plastidippiä en oo katteisiin aatellu, ovat aika mattapintasia värejä ja tällä hetkellä mieltymys olisi ensi kesäksi metallihohto/crome pohjanen oranssi,violetti tai hulkin vihreän taipuvaa mutta jos mieli muuttuu mattaväriin niin sitte plastidippi on oiva vaihtoehto!kolmet auton vanteet oon sillä maalannu ja on kyllä kätevää tavaraa
teippiä just aattelin sen takia yhdeksi parhaimmaksi vaihtoehdoksi koska sitä sais aina "satkulla" uuden värin jos vanha kyllästyttää. youtubesta oon noita autojen ylivetoja kattonu mutta tuo suzukin tankin muotoilu mua kyllä pelottaa
![]()
-1216turbo iiiööööö-
-1152joskusturbo iiööy-
Itsekkin pitänyt mietiskellä, miten sitä halvimmalla saisi tankin ja kiinakatteet samaan sävyyn. Videoo mopon teippaamisesta:
https://www.youtube.com/watch?v=zohzkEZ3r0U
Suzuki GSX1100G & BMW G650 X-Challenge
Jos teippaamiseen päädyt, niin tuollainen Dodge Viper look on järkevä valinta, tai sitten kirjava "camo".
Onnistunut teippaus on paljon haastavampi kuin maalaus. Ja jopa kalliimpi jos kyseessä on kaadutun mopon katteiden korjauttaminen (vaatii aivan priimat pohjat, teippi ei anna mitään anteeksi).
Kannattaa yrittää teippausta ainoastaan noilla kalliilla 3D teipeillä jotka on tarkoitettu ajoneuvojen teippaamiseen.
Noilla suorille pinnoille tarkoitetuille teipeillä menee heti hermot ja jälki on heikkoa.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
eihän se teipin hinta hirveä ole jos itse tekisi. eräästä paikasta kyselin hintaa valmiina, niin sanoivat, ettei onnistu teipata kunnolla katteita, kuulemma lähtee helposti irti katteen saumoista tms. no, toinen paikka sanoi, ettei ongelmaa. hinta olis ongelma ehkä, noin 900-1000e.![]()
maaliin katteet saa jo paljon halvemmalla, vaikka olis hyväkin maalaaja. kuviot toki erikseen.
mites WTP-päällystys sulle sopisi? no, sama tonni menee siinäkin..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
En oo tuota vaihtoehtoa edes ajatellutkaan. mutta taitaa mennä liian kovaksi toi hinta![]()
Eri nettipuljuja käyny läpitte ja tommonen Kiiltävä Flipflop Flake Violetti-kupari 9700 3D ( http://coverlinefilms.fi/tuote/187 ) ajattelin kokeilla, googlella löysin jonkun golffin joka oli teipattu samalla teipillä ja oli kyllä uskomattoman häjy!
Paljonkohan teillä on maalaus liikkeet ottanu pyörän maalautuksesta? yks värisenä ajattelin pitää pyörän ja katteet on irti ja hyvissä maaleissa tällä hetkellä, olisiko kaks pientä kohtaa mitä pitää vähä näyttää kittiä.
Joku ehdotti camo-teippiä, oon sitäki miettiny ja sekin saattaa lähtä tilaukseen lopputalvesta ja tulla varateipiksi/väriksi, jos nyt tähän teippaukseen rupian.![]()
-1216turbo iiiööööö-
-1152joskusturbo iiööy-
Moro, mites tuollaisten teippauksien pesu ? Kestääkö ihan normaalit pesuaineet, liuottimet ja hankaukset ? Miten lokinpaska, jääkö jälkeä ?
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Yksi vaihtoehto: aliexpress.com on pullollaan kiinalaisia katesarjoja, jotka on maalattu, teipattu ja lakattu. Hintaluokka on n. 500 € veroineen ja rahteineen. Hakuterminä pyörän malli + "fairings".
Itsellä ei ole kokemusta laadusta/istuvuudesta/kestävyydestä vuosien mittaan. Ostajien palautteet ovat pääosin myönteisiä - joillakin on huonoja palautteita esim jonkun osan maalauksen jäljestä.
Itse olen tuli vähän/osittain teipattua entistä pyörää, vaatii hyvät teipit ja vähän harjoittelua.
Ja jos siistiks haluaa, pitää pohjan olla kunnossa, ihan kuten maalauksessa, kaikki kuopat, halkeamat... näkyy teipin läpi ihan saman lailla kun maalatessa.
Tuossa aiemassa videossa, teippaus tehtiin useassa palassa, mut jos siistiks haluaa niin pitää tehdä yhdestä palasta. Saumat ja katkokset näkyvät heti kun lähempää katsoo.
Missä Millen alakate teipattu ja jalan takana oleva osa, ja yhdellä teipilläpalalla/osa.
Sekä kaikki mustat pienemmät osat, jäähdyttimen edessä oleva kate, rekisterikilven teline, takavalon kehys...
IMG_3289.jpg
Teipit pysyy ja kestää muuten hyvin, mut lähellä pakoputkia alkoivat irtoilee, ku ei taida liimat oikeen kestää kuumutta.
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Viellä toinen kuva, jossa satulan alla oleva osa vaihtunu mustaks, (edellises kuvas oli pilvi kuviot)
2013-05-04-155.jpg
Ehkä vaikeinta, on saada teippi uppoamaan ja istumaan kuoppaan. Siinä mustaks vaihtuneessa kareenpalassa näkyy tässä kuvassa sellanen "vaikea kuoppa" hyvin.
Toinen homma mitä joku mainitsi, et saa alkuperöisen värin saa takas kun irrottaa teipit, niin ainakin Millen katteist tahto maalit lähti teippien mukana irti.
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Vajaa pari tuhatta kappletta €uroja.
Itse tein pohjat 80 prosenttisesti.
Osia oli reilu 40 kappaletta, ja esim. runko oli yksi osa, joten oli sillä maalarilla tekemistä.
Maalari kertoi, että rungon maalaminen oli ihan mielenkiintoinen homma, koska runkoa sai pyöritellä telineessä useaan otteeseen ja välillä maalausasento ei täyttänyt työturvallisuuskriteereitä...
Jos sulla on aikaa, paikka ja paineilmaa, niin osta ruisku ja maalaa itse. Menee siinä hetki harjoitellessa, mutta ihan hyvä taito kait moinenkin. Päälle sitten mitä teippejä nyt haluat. Ite joskus vedin melko vaativan helmiäisvärin ja siitä tuli kyllä hieno. Maalit makso muutaman kympin silloin ja biltemasta 25e ruisku kaveriksi![]()
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Itse olen oman pyörän yliteipannut pari vuotta sitten ja edelleen on teipit hyvin kiinni. Tankki tosiaan oli ehkä haastavin teipattava, mutta hyvä siitäkin tuli. Itse purin kaikki teipattavat osat irti ja mahdollisimman pieniksi osiksi niin sujui helposti. Ja kuumailmapuhallin todellakin ennemmin kuin hiustenkuivaaja. Ostaa vaan tarpeeksi laadukasta teippiä niin helpottuu asennus ja pysyy kiinni. Esim 3M 1080 sarja on hyvää kamaa. Ja puhtaus on puoliruokaa. Pinnat puhtaaksi rasvasta ja kaikesta muusta liasta. Sitten hiukset/karvat sun muut erottuvat erittäin hyvin teipin alta ;)
Tässä oman tankin teippauksesta pieni videoklippi http://youtu.be/RcCTR0ZCjd0 ja teippi ei ehkä ihan paras mahdollinen ollut mutta kuitenkin sujuvasti hoitu. Ja tosiaan ekstra käsiparista on apua tai sitten kehittelee telineen missä palaset saa pysymään kunnolla paikoillaan.
ex. Kawasaki ZX10R 2005
Aprilia RSV4 RF 2017
Hyvältä näyttää työn jälki sardinaattorilla. Osaatko suositella jotain ainetta rasvanpoistoon ennen teippausta? Entä käytitkö noita teipin pysyvyyttä parantavia pohjusteita reuna-alueilla?
ZX-10R '06
Exät: YZF-R1 '08, ZX-6R '03, Z1000 '03 Husqvarna TC 450 '04
Reunat pysyvät kyllä kiinni katteissakin kun ne liimaa siihen tarkoitetulla liimalla kiinni. Kunnon teippi taipuu vaikka mihin mutkaan kun lämmitetään mutta jos on liian "syvä" kuoppa niin saattaa nousta sieltä ylös. toinen vaara on että kun kalvoa venyttää niin se alkaa kuultamaan läpi. Tankki taattaa olla välillä helpompi tehdä vaikka kolmesta kappaleesta.
Ja kunnon ulkoilma vinyyli ei haalistu auringossa koska on kalvotettu UV suojalla.
Kayo K6 450 -2018
MV Agusta Brutale 910S - 2008
Aprilia Shiver 750 -2008 SOLD
Kawasaki GPZ900 -1993
Honda CBR1000r -2008 SOLD
CFmoto 650NK -2012 SOLD
Tollasella on hyvä rasvat ja liat ottaa pois http://www.seri-deco.fi/avery-cleaner-p-2115.html Ja en käyttäny niitä reunaliimoja...eikä ole irti lähteny.
ex. Kawasaki ZX10R 2005
Aprilia RSV4 RF 2017