Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Moi !

    Onko kellään tietoa olisko jossain action camerassa jo valmiiksi mahdollista liittää videoon KARTTA jossa näkyypi piste missä ajellaan ? Aika monessa näkyy vain pelkkä route tyhjällä pohjalla, ei kovin käytännöllinen esim. touring video pätkissä.

    Tai miten saisi tuollaisen pienen kartan videon nurkkaan syncattya ajotahtiin ?

    -T
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  2. #2
    Ainakin Countourilla oli mutta meniköhän lafka jo nurin. Kai joku muukin tuon on tehnyt?



    edit: Luulisi onnistuvan muillakin jotka GPS datan ottavat talteen jonka voi sitten heivata Google Earthiin tms. Sonyn Action Cam taisi ainakin olla GPS-varustettu.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  3. #3
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Ainakin Countourilla oli mutta meniköhän lafka jo nurin.
    Mistä moista kuulit? Ei ainakaan googletin mitään tiedä että olisi nurin.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  4. #4
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Mistä moista kuulit? Ei ainakaan googletin mitään tiedä että olisi nurin.
    Jostain muistin sopukoista, eli todennäköisesti olen väärässä olihan tuo Roam3 niiltä tullutkin. Nyt vielä tuosta 2+ vehkeestä tuore peli niin hyvältä näyttää.

    Edit. Oli se kai lähellä keikata http://www.photographybay.com/2014/0...-cam-business/
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  5. #5
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Ainakin Countourilla oli mutta meniköhän lafka jo nurin. Kai joku muukin tuon on tehnyt?



    edit: Luulisi onnistuvan muillakin jotka GPS datan ottavat talteen jonka voi sitten heivata Google Earthiin tms. Sonyn Action Cam taisi ainakin olla GPS-varustettu.

    Onkohan tuo video tehty erillisillä softilla vai contourin mukana tulevalla ? Tuo on kyllä juurikin se mitä etsin
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  6. #6
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Onkohan tuo video tehty erillisillä softilla vai contourin mukana tulevalla ? Tuo on kyllä juurikin se mitä etsin
    Contourin mukana tulee tuo Storyteller millä saa ainakin tuollaisia näkymiä mitä oikeassa yläkulmassa on näkyvissä. Se, että millaista säätämistä vaatii saada niistä yhteinäinen video on toinen juttu. Saattaa vaatiä vähän säätämistä

    Itse en siis omista kameraa mutta tuo on monesti tullut vastaan.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  7. #7
    Kun aika harvassa action kamerassa on tuo gps niin onko olemassa mitään gps-loggeria tai jotaan vastaavaa, jolla vois logata ajetun reitin ja yhdistää se jollakin softalla videoon (storytelleriin)? Jos on reissun päällä niin ei sitä sitten välttämättä aina muista missä joku videopätkä on sitten kuvattu.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  8. #8
    Olen harkinnut Garminin kameran ostoa koska se integroituu kivasti naviin. Siinä kalliimmassa mallissa on myös GPS- ominaisuus. Onko tuo Storyteller pelkästään Contourin kanssa toimiva vai saako sen toimimaan muidenkin kameroiden kanssa? Itse ei ole vielä asiaa tutkinut, kun kamerakin on vielä ostoslistalla.
  9. #9
    Tuo selittä aika kivasti mitä vaaditaan, että kartat saa videolla noin pähkinänkuoressa: http://www.dashware.net/faq-items/ca...ing-map-video/

    Eli jos ei omista jonkun firman valmista editointi softaa mikä on lisenssoinut kartat jostain niin sitten pitää vähän kikkailla.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  10. #10
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Kun aika harvassa action kamerassa on tuo gps niin onko olemassa mitään gps-loggeria tai jotaan vastaavaa, jolla vois logata ajetun reitin ja yhdistää se jollakin softalla videoon (storytelleriin)? Jos on reissun päällä niin ei sitä sitten välttämättä aina muista missä joku videopätkä on sitten kuvattu.
    Mulla on tuollainen erillinen gps loggeri. Toimii akulla, eikä se kauaa kestä, ainakaan enää Toki sen saisi toimimaan ulkoisella virralla. Tarkkaa reittiä se piirtää, ja sen saa purettua suoraan mm. google mapsiin.

    Kallistuin sitten ostamaan tuon sonyn as100vr:rän.
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  11. #11
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Tuo selittä aika kivasti mitä vaaditaan, että kartat saa videolla noin pähkinänkuoressa: http://www.dashware.net/faq-items/ca...ing-map-video/

    Eli jos ei omista jonkun firman valmista editointi softaa mikä on lisenssoinut kartat jostain niin sitten pitää vähän kikkailla.

    Kiitos
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  12. #12
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tuollainen erillinen gps loggeri. Toimii akulla, eikä se kauaa kestä, ainakaan enää Toki sen saisi toimimaan ulkoisella virralla. Tarkkaa reittiä se piirtää, ja sen saa purettua suoraan mm. google mapsiin.

    Kallistuin sitten ostamaan tuon sonyn as100vr:rän.
    AS100 on täälläkin. Luulisi että sonyn editointisofta tukisi jotenkin sonyn kameran tuottamaa lokia. Vaan ei tue (vegas pro v13). Mutta eipä ne ole kaikki microsoft-softatkaan microsoft-yhteensopivia. Itteensä saa syyttää liiasta optimistisuudesta.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  13. #13
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    AS100 on täälläkin. Luulisi että sonyn editointisofta tukisi jotenkin sonyn kameran tuottamaa lokia. Vaan ei tue (vegas pro v13). Mutta eipä ne ole kaikki microsoft-softatkaan microsoft-yhteensopivia. Itteensä saa syyttää liiasta optimistisuudesta.

    Itse en ole vielä kovasti kaäyytänyt kameraa, ostin sen itselleni joululahjaksi Lähinnä kotona hiukan kokeillut. Pitänee tuupata se autoon ja ottaa jotain koematskua. Saako tuon gps login exportattua jotenkin, vaikka google mapsiin/pingiin ?

    Mitä tarkoitat että sonyn softa ei tue sonyn kameran logia ? Eikö sillä siis saa suoraan sitä käppyrää videoon ? En ole siihenkään vielä perehtynyt
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  14. #14
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Itse en ole vielä kovasti kaäyytänyt kameraa, ostin sen itselleni joululahjaksi Lähinnä kotona hiukan kokeillut. Pitänee tuupata se autoon ja ottaa jotain koematskua. Saako tuon gps login exportattua jotenkin, vaikka google mapsiin/pingiin ?

    Mitä tarkoitat että sonyn softa ei tue sonyn kameran logia ? Eikö sillä siis saa suoraan sitä käppyrää videoon ? En ole siihenkään vielä perehtynyt
    Vegas pro ei lokia ymmärrä. Tarvitaan muita palikoita joilla gps-lokista luodaan mittari- tai karttanäyttö. Pitäis kattoo löytyykö niitä Playmemories-kikkareista. Olisin odottanut että vegasissa olisi ollut suoraan efekti jolla homma hoituisi.
    Jos gps on päällä niin loki tallentuu eri hakemistoon kortin syövereihin. Näytti kyllä normaalilta nmea-datalta.

    Saman datan saa kyllä navistakin. Editoidessa noi pitää jotenkin synkata, navihan on yleensä aina päällä joten sieltä lokia tulee enemmän. Päiväreitin näyttämiseen navin loki on varmaan parempi.

    Reissussa tarkista ennen päivän kuvauksia että kaikki kamerat on samassa ajassa. Muuten on hankala jälkikäteen saada kuvia järjestykseen.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  15. #15
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Contourin mukana tulee tuo Storyteller millä saa ainakin tuollaisia näkymiä mitä oikeassa yläkulmassa on näkyvissä. Se, että millaista säätämistä vaatii saada niistä yhteinäinen video on toinen juttu. Saattaa vaatiä vähän säätämistä

    Itse en siis omista kameraa mutta tuo on monesti tullut vastaan.
    Sama vika, tiedän näitä tehdyn tuolla suunnistuspuolella jo useamman vuoden. Kaveri niitä näyttää tekevän vähän laajemmassa mittakaavassa OTO:na http://www.suunnistussimulaattori.ne...sk=view&id=209
    Pääpiirteittäin homma mennee, että jollain kuvataan ja GPS -data kerätään loggerilla, kännyllä... Reitti sovitetaan karttapohjalle, siihen on joku oma härveli suunnistuksessa. Näistä saadaan "liimattua" YouTubea.
    Suunnistajat on lähes poikkeuksetta nuukia teekkareita. Joten softat usein väännetään itse ja laitetaan jakoon. Esim. toi linkin suunnistussimulaattori on kotitekoinen useamman vuoden tuotos. Itse olen old school heppu ja kaikki, mikä vähänkin painaa ja on "turhaa", lentää nurkkaan
  16. #16
    Melko tyytyväinen olen ollut kameraan (Sony as100v) Kuvan vakaaja tekee paljon

    Tässä pieni pätkä :

    http://www.dailymotion.com/video/k1LH3JnEEacuFBb0G2c

    PS. LAita HD laatu päälle sivun soittimesta
    Viimeksi muokannut: tontze; 29.06.2015 klo 13:12.
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  17.  
  18. #17
    Sonyn AS100V:tä halvempi malli, HDR-AS30V tuli haettua eilen Veikolta hinnan houkuttelemana. Kiinnikkeitä paketissa ei ollut kuin sileän- kaarevanpinnan tarrakiinnike. Lisää saanee saa e-lahdesta tai Kiinan maalta.

    Akun kesto epäilyttää jos ohjaa kameraa puhelimella. Testit vielä tekemättä.

    Kokemuksia ?
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.