Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 126:sta
  1. #91
    Lainaa -i- kirjoitti Katso viesti

    Moottorin värinät: En tiedä muista, mutta alle 3000rpm ei oikein raski käyttää: Kone ravistaa ja kolisee ja naksuu ja ryskää ja paukkuu siten, että pelottaa sen rikkoutuvan... Lienee tuttua VTwinisteille, mutta nelariin tottuneelle äkkiä hurja tunne.

    -i-
    Eipä taida olla ominainen piirre vtwinelle, vaikka saattaa kuulua kyseisen moottorin ominaisuuksiin.
    Kovin ovat vtwin-moottoriversiot erilaisia ominaisuuksiltaan, joku ei täristä juuri lainkaan, toinen joillain kierroksilla vähän ja kolmas saattaa olla varsinainen täryjyrä. Suunnittelupöydällä se on päätetty.
  2. #92
    Gen 1 gt:lle pitäisi olla nyt saatavilla 2019 version moottorin ohjaus ja jousituksen softat päivityksinä. Ainakin euroopassa niitä on päivitelty. En ole vielä täällä kerinnyt kysymään huollosta asiaa
    2017 SuperDuke GT 2018-
    1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
    1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
  3. #93
    Tänään kävi oma pyörä päivityksessä ja on kyllä iso ero entiseen. Nyt moottoria pystyy käyttämään jo 2500 kierroksesta ylöspäin ja isompia vaihteitakin pystyy käyttämään leppoisampaan ajeluun.

    Jos meinaa viedä pyörän päivitykseen, niin kannattaa muistuttaa huoltoa, että kytkevät quick shifterin takas päälle päivityksen jälkeen, niin ei tarvi käyttää kahta kertaa niinkuin allekirjoittaneella kävi.
    2017 SuperDuke GT 2018-
    1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
    1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
  4. #94
    Oho, kuulostaa hyvältä! Jos saa kysyä, missä käytit ja lieneeköhän kaikilla merkkihuolloilla tuohon mahdollisuus?
    Ja tietty, missä hintaluokassa päivitys pyörii?

    Huollossa pyysin ohjauslaakerin kiristystä... Ei auttanut. Pitää viedä uudelleen. Joissakin ulkomaan keskusteluissa joillakin oli pitänyt purkaa ja kasata koko haarukka.



    Lainaa Hornis kirjoitti Katso viesti
    Tänään kävi oma pyörä päivityksessä ja on kyllä iso ero entiseen. Nyt moottoria pystyy käyttämään jo 2500 kierroksesta ylöspäin ja isompia vaihteitakin pystyy käyttämään leppoisampaan ajeluun.

    Jos meinaa viedä pyörän päivitykseen, niin kannattaa muistuttaa huoltoa, että kytkevät quick shifterin takas päälle päivityksen jälkeen, niin ei tarvi käyttää kahta kertaa niinkuin allekirjoittaneella kävi.
  5. #95
    Itse käytin Oulussa uudessa KTM huollossa Tarvikekeskuksella. Itse päivitys ei maksanut minulle mitään kun se tehtiin takaisinkutsu tarkistuksien kanssa samalla. Normaalisti siitä tunnutaan veloittavan maailmalla puolen tunnin - tunnin työ. Pitäisi onnistua kaikilta valtuutetuilta huolloilta, joilla on KTM:n vehkeet.

    Jos vie pyörän päivitykseen, niin kannattaa jo tosiaan etukäteen sanoa huoltoon, että tarkistavat quickshifterin toiminnan päivityksen jälkeen. Itsellä piti tehdä kahteen kertaan kun ekan kerran jälkeen shifterin ei toiminut. Softan mukaan kaikki piti olla kunnossa, mutta silti shifteri oli pois päältä.

    Onnistuneen päivityksen jälkeen myös tuo quickshifteri toimii jouhevammin kuin aikaisemmin. Uusi 2019 vuosimallista ole jousitussofta toimii myös paljon mukavammin.

    Melkeen tuntuu niinkuin ois uuden pyörän saanut takaisin.
    2017 SuperDuke GT 2018-
    1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
    1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
  6. #96
    Mielenkiintoinen laite, minkä mittaisia kuskeja gt kuskit täällä?

    Mt10 testattuna, hauskuuskerroin siinäkin kohdillaan. GT vaihtoehtona, tai sitten taipuu mt09/ 09tracer, duke790, duke 790adve. Vieläköhän tulee duke 790 GT?

    Hakusessa yleispätevä laite, johon sais laukutkin, matkaajoa varten ja vois käydä ratapäivilläkin.
  7. #97
    Missä pyörii keskikulutus gt:n kanssa?
    Suzuki GSX-R600 -> Aprilia RSV1000R -> Ducati Diavel
  8. #98
    Lainaa apkananen kirjoitti Katso viesti
    Missä pyörii keskikulutus gt:n kanssa?
    Semi railakkaalla ajolla jossain kuuden litran huudeilla.
    2017 SuperDuke GT 2018-
    1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
    1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
  9. #99
    Käytin myös päivityksessä omaani. Muutos on huomattava alakierroksilla. Kaksipäällä se vielä meinaa vikuroida ja 5-6 vaihteella 3000-4000rpm, mutta kannatti päivittää koska alakierroksilla moottori on huomattavasti pehmeämpi.
    Tämä päivitys on KTM:n tarjoama ja siinä tuli muutoksia WP:n alustasoftaan (en huomannut eroa), quickshifteriin (huomattavasti pehmeämpi käyttää) ja moottorinohjaukseen. En tiedä, miksi tuota ei ole tarkastettu huollossa aiemmin - ilmeisesti ei kuulu huolto-ohjelmaan tjms... Mutta sitä kannattaa kysyä!
    Shifteri ja vakionopeuden säädin pitää kalibrida uudelleen päivityksen jälkeen.


    Edit: Ei muuten saatu huollossa toistamisenkaan kiristämällä keulan kolinaa pois... Ehdotus oli, että sähkösäätöinen keula pitää ääntä... Voi olla sitäkin, mutta näillä kilometreillä olen varma, että tuo kolina ei ole jousituksesta lähtöisin. Ehkä pyydän laakerin vaihdon - vaikka tuntuukin hölmöltä lääkitä ilman diagnoosia...

    Lainaa Hornis kirjoitti Katso viesti
    Itse käytin Oulussa uudessa KTM huollossa Tarvikekeskuksella. Itse päivitys ei maksanut minulle mitään kun se tehtiin takaisinkutsu tarkistuksien kanssa samalla. Normaalisti siitä tunnutaan veloittavan maailmalla puolen tunnin - tunnin työ. Pitäisi onnistua kaikilta valtuutetuilta huolloilta, joilla on KTM:n vehkeet.

    Jos vie pyörän päivitykseen, niin kannattaa jo tosiaan etukäteen sanoa huoltoon, että tarkistavat quickshifterin toiminnan päivityksen jälkeen. Itsellä piti tehdä kahteen kertaan kun ekan kerran jälkeen shifterin ei toiminut. Softan mukaan kaikki piti olla kunnossa, mutta silti shifteri oli pois päältä.

    Onnistuneen päivityksen jälkeen myös tuo quickshifteri toimii jouhevammin kuin aikaisemmin. Uusi 2019 vuosimallista ole jousitussofta toimii myös paljon mukavammin.

    Melkeen tuntuu niinkuin ois uuden pyörän saanut takaisin.
    Viimeksi muokannut: -i-; 12.07.2019 klo 12:10.
  10. #100
    2000 km ajettu, kulutus 6,4l/100km. Enpä ollut edes aiemmin tuota tsekannut - ei meitsin kilsoilla ole ko. ominaisuudella mitään merkitystä. Ja kyllä tämä polle saa kauraa syödäkin, on siinä sen verran mojova potku... :-D


    Lainaa Hornis kirjoitti Katso viesti
    Semi railakkaalla ajolla jossain kuuden litran huudeilla.
  11. #101
    Todellakin mielenkiintoinen!
    Olen 190cm ja aiempiin kikattimiin verrattuna GT:ssä on tilaa isommallekin pojalle/tytölle. Tanko on leveä ja satula on korkealla. Keskimittaiset voi tuntea jalkansa lyhyeksi.

    Itsekin testannut molemmat Yamahat, 09:ä ei ole reilua verrata samalla viivalla. Se on hieno ja pörhäkkä mopo, mutta painii ihan eri sarjassa - varsinkin jos lastataan laukut ja eukko kyytiin. Ja yksinkin ajaessa se tietty "mojo" puuttuu. Voi olla meikämannen korvien välissäkin tuo feelinki...


    Lainaa fimaxx kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoinen laite, minkä mittaisia kuskeja gt kuskit täällä?

    Mt10 testattuna, hauskuuskerroin siinäkin kohdillaan. GT vaihtoehtona, tai sitten taipuu mt09/ 09tracer, duke790, duke 790adve. Vieläköhän tulee duke 790 GT?

    Hakusessa yleispätevä laite, johon sais laukutkin, matkaajoa varten ja vois käydä ratapäivilläkin.
  12. #102
    Lainaa -i- kirjoitti Katso viesti

    Ei muuten saatu huollossa toistamisenkaan kiristämällä keulan kolinaa pois... Ehdotus oli, että sähkösäätöinen keula pitää ääntä....
    Muistelisin lukeneeni, että muutamalla muullakin on ollu etupään kanssa samantyylisiä ongelmia eikä niidenkään syytä ole oikein löydetty. Omassa en ole huomannut mitään tuon tyylistä.

    Itsekin oon 192cm pitkä ja Dukessa on kyllä mukavan rento ajoasento. Ei ehkä niin pysty kuin muutamassa muussa, mutta leppoinen entiseen pyörään verrattuna. Ainut ehkä huono puoli vieläkin on että tuulen pyörteet tulee itsellä rintaan tai kypärän alaosaan. Ei ole juurikaan väliä missä asennossa tuulilasi on.
    2017 SuperDuke GT 2018-
    1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
    1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
  13. #103
    Lainaa -i- kirjoitti Katso viesti
    Edit: Ei muuten saatu huollossa toistamisenkaan kiristämällä keulan kolinaa pois... Ehdotus oli, että sähkösäätöinen keula pitää ääntä... Voi olla sitäkin, mutta näillä kilometreillä olen varma, että tuo kolina ei ole jousituksesta lähtöisin.

    Kuvan perusteella on kelluvat etulevyt. Kolahtava ääni voi tulla, kun levy liikkuu niittiään vasten. Normaali juttu, nuo niitit pidettäväkin liikkuvina.

    https://www.apexcycle.ca/New-Invento...-Cycle-6590017
  14. #104
    Kate pitää kypärässä meteliä minullakin. Kun pleksi on ala-asennossa ja nostan kaulaa 5cm ylemmäksi, pyörteily vähenee merkittävästi. Siksi olen kurkkinut maailmalle ja etsinyt matalampaa pleksiä. Ei oikein löydy silmälle sopivaa.
    https://www.ebay.co.uk/p/KTM-1290-Su...d=192540447187
    Tuo ehkä vähän sinne päin...

    Lainaa Hornis kirjoitti Katso viesti
    Muistelisin lukeneeni, että muutamalla muullakin on ollu etupään kanssa samantyylisiä ongelmia eikä niidenkään syytä ole oikein löydetty. Omassa en ole huomannut mitään tuon tyylistä.

    Itsekin oon 192cm pitkä ja Dukessa on kyllä mukavan rento ajoasento. Ei ehkä niin pysty kuin muutamassa muussa, mutta leppoinen entiseen pyörään verrattuna. Ainut ehkä huono puoli vieläkin on että tuulen pyörteet tulee itsellä rintaan tai kypärän alaosaan. Ei ole juurikaan väliä missä asennossa tuulilasi on.
  15. #105
    Kelluvat levyt pitävät kyllä ääntä, kun paikallaan jarru pohjassa painelee keulaa. Mutta tämä kolina/naksu ei tule sieltä. Nostin keulan ylöskin ja kokeilin väännellä ja käännellä haarukkaa - tiukka on ja ei lonksu. Laakerit on kunnossa. Eli meteli tulee nyt ilmeisesti jostakin putkien syövereistä...


    Lainaa Tsc kirjoitti Katso viesti
    Kuvan perusteella on kelluvat etulevyt. Kolahtava ääni voi tulla, kun levy liikkuu niittiään vasten. Normaali juttu, nuo niitit pidettäväkin liikkuvina.

    https://www.apexcycle.ca/New-Invento...-Cycle-6590017
  16. #106
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -i- kirjoitti Katso viesti
    Kelluvat levyt pitävät kyllä ääntä, kun paikallaan jarru pohjassa painelee keulaa. Mutta tämä kolina/naksu ei tule sieltä. Nostin keulan ylöskin ja kokeilin väännellä ja käännellä haarukkaa - tiukka on ja ei lonksu. Laakerit on kunnossa. Eli meteli tulee nyt ilmeisesti jostakin putkien syövereistä...
    Oothan pois sulkenut ohjausiskarin laskuista. Mulla se ainakin kolahtaa sopivassa töyssyssä.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  17. #107
    Ja jos keula pitää käyttää auki, niin kannattaa vaihtaa keulan sisäiset liukupuslat uusiin. Ne voi klapata jos kulumaa. Itse vaihdoin SMT990 nuo 20 tkm kohdalla keulan huollon yhteydessä.
    Ducati Multistrada 1200S
    Ktm 990 SMT 2011
    Street Triple R 2013 ex
    Street Triple R 2011 ex
  18. #108
    Lainaa -i- kirjoitti Katso viesti
    Kate pitää kypärässä meteliä minullakin. Kun pleksi on ala-asennossa ja nostan kaulaa 5cm ylemmäksi, pyörteily vähenee merkittävästi. Siksi olen kurkkinut maailmalle ja etsinyt matalampaa pleksiä. Ei oikein löydy silmälle sopivaa.
    https://www.ebay.co.uk/p/KTM-1290-Su...d=192540447187
    Tuo ehkä vähän sinne päin...
    Vähän jotain saman tyylistä oon miettiny itsekin. Pleksin pitäisi olla ihan hillittömän kokoinen, että sillä saisi heitettyä ilmavirran kypärän yli. Tuosta ebay lipasta vähän vaikea sanoa onko se yhtään matalampi kuin alkuperäinen.
    2017 SuperDuke GT 2018-
    1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
    1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
  19. #109
    Tuli vaihdettua R nyt GT versioon. Saako tuon ohjelmisto päivityksen siis -17 vuotiseen?

    Mielenkiinnolla odotan, kun pyörä saapuu, että miten eroaa -16 Rään tämä gt-versio. Youtubessa katsotuissa videoissa ainakin onneksi kehuvat, että sama ajoltaan ku R mutta käytännöllisempi.
  20. #110
    Ekat lenkit heitetty GT:llä. On kyllä miellyttävä peli ajella. Ovela, että soundi on korvaan kovempi kuin -16 R dukessa. Ajoltaan melko sama, vähän kankeampi ja pikkasen paino ehkä tuntuu mutta eipä tarvii ajaa niin kovaa.

    Mutta kyllä rakastuin tuohon vakionopeussäätimeen. Aivan loistava keksintö näin pikkasen rannevikaiselle. Vetoja on mukavasti ja tosiaan kyllä leppoisa ajella. Ja sähköherkut tuntuu olevan ihan toimivia ja hyviä.
  21. #111
    Semmoset 1000 km takana tuolla SD1290 GT:llä. Verrannut sitä tietenkin edelliseen mopoon, vaikka Busa melko erilainen onkin. SD:n ajettavuus miellyttää, samoin ajoasento. Sähköhärpäkkeistä erityisesti vakionopeudensäädin kerää kiitoksia, syksymmällä varmaan myös kahva- ja penkinlämmittimet. Moottori ei pärjää arkiajossa eikä oikein maantielläkään Busan kattilalle, mutta pikkuhiljaa alan tulla juttuun tuon V2:sen kanssa. Yhdenlainen hieromalaitos se kuitenkin on. Vaihteitakin joutuu rämppäämään aktiivisemmin kuin Bussissa, mutta vaihteensiirto toimii kuin ajatus - olen tehnyt lähinnä normi kytkinvaihtoja (myös QuickShifter+ löytyy). Busassani ei ollut ABSeja, eivätkä sen jarrut mitään parasta A-ryhmää olleet muutenkaan, joten SD:n on helppo pistää siltä osin kuokkaan. Kypärämelultaan hieman Busaa hiljaisempi, jahka löysin visiirille sopivan korkeuden. Samoin Busaa ketterämpi. Vesikelin ominaisuuksista ei ole vielä kokemusta, kun on tullut ajeltua vain kuivalla säällä. Tämmösellä pätkällä jätkällä jalat eivät yllä kunnolla maahan, toisin kuin Busassa, mikä on huomioitava mm. pysäköidessä. Ainakin toistaiseksi olen kuitenkin selvinnyt.

    Ai kaduttaako että vaihdoin? No ei todellakaan!
    Viimeksi muokannut: jasca; 18.07.2020 klo 23:26.
    KTM 1290 Super Duke GT '20
    ex. Suzuki GSX-1300R Hayabusa '09
    ex. Suzuki GSX-R1000 '07
  22. #112
    Takana kohta 2500 km... Muutama asia on tullut ilmi.

    Ensinnäkin "kännykkäkotelo". Oma pieni urakkansa saada USB-johto kotelossa olevaan liitäntään. Ja sitten saa huomata, että eihän sinne koteloon nykyaikainen älyluuri edes mahdu! Kyse ei ole mistään XXL-luurista, vaan 6,2-tuumaisella näytöllä olevasta LG:stä.

    Toisekseen cruise tuntuu "seilaavan" jonkin verran 80-90 km/h nopeuksissa. Parhaiten tämän huomaa kun ajaa yhdellä kädellä; yläkroppa huojuu seilauksen tahdissa. Tuntuu, kuin cruise antaisi kerralla hieman liikaa kaasua, minkä seurauksena joutuu hetikohta keventämään - ja sitten taas kaasuttamaan.

    120 km/h nopeudessa moottorin kierrosluku osuu (6. vaihteella) alueella, joka saa sivupeilit värisemään.

    Alkuperäiset sivulaukut hieman haastavat laittaa paikalleen, samoin kuin avata. Ehkä on vielä osaamattomuutta? Lisäksi jalka tahtoo osua molempaan sivulaukkuun kun pyörän päälle / päältä nousee. Osaselitys tähän löytynee lyhyenlännästä (173 cm) kuskista...

    Ajettavuus on kyllä tämän päristimen parasta antia. Ajettu on niin mutkaa, taajamaa, maantietä kuin moottoritietäkin. Kivaa on ollut
    KTM 1290 Super Duke GT '20
    ex. Suzuki GSX-1300R Hayabusa '09
    ex. Suzuki GSX-R1000 '07
  23. #113
    Lainaa apkananen kirjoitti Katso viesti
    Missä pyörii keskikulutus gt:n kanssa?
    Mulla ajotietokoneen mukaan 4,5 litraa / 100 km, tankkauskuittien mukaan n. 4,8 litraa / 100 km. Pääosin maantie- ja mutkatieajoa, ei mitään armotonta revittelyä.
    KTM 1290 Super Duke GT '20
    ex. Suzuki GSX-1300R Hayabusa '09
    ex. Suzuki GSX-R1000 '07
  24. #114
    Eka V2-kausi paketissa. Super Duke 1290 GT tuli alle juhannuksen jälkeen, ja kilometrejä kauden aikana ehti kertyä noin 4000.

    Kotarin maalipinta ei vakuuta - vertaan sitä aiemman Busan maalipintaan. Super Duken maalipinta on jo nyt samalla tavalla "kulahtanut", mitä Busan maalipinta oli 35 tkm jälkeen. Hiusnaarmuja, hankaumia... Pyörä pesty ammattiaineilla ja hyvälaatuisella pesukintaalla, vahattukin useamman kerran. Tiedossa toki on, että musta väri ei anna armoa. Ilmeisesti KTM ei ole ruiskuttanut pintaan lainkaan lakkaa? Suosittelenkin teettämään kestopinnoituksen heti uutena.

    Parasta pyörässä on ajettavuus. Ja ajamisen tekniset apuvälineet. Moottorin kanssa en ole edelleenkään sinut. Vahva vääntö kyllä tekee vaikutuksen. Vaihteiston kanssa ilmeni aika-ajoin pientä nihkeyttä, varsinkin jos alla oli pidempi rupeama. Kertoo jotain öljyistä? Vaihdot tein kytkintä käyttäen, vaikka pyörässä on Quickshifter.
    KTM 1290 Super Duke GT '20
    ex. Suzuki GSX-1300R Hayabusa '09
    ex. Suzuki GSX-R1000 '07
  25. #115
    Mikset käytä shifteriä? Eikö se mielestäsi toimi vai mitä ihmettä? En siis itse ole ajanut tuollaista mutta shifterit kyllä tuttuja.
  26. #116
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Mikset käytä shifteriä? Eikö se mielestäsi toimi vai mitä ihmettä? En siis itse ole ajanut tuollaista mutta shifterit kyllä tuttuja.
    Valistakaapa viisaammat minua ... kuluttaako Quickshifterin käyttö vaihteistoa enemmän kuin kytkimen kanssa vaihtaminen? Jostain olen tuollaisesta lukenut. Ja siksi käytän pääsääntöisesti kytkintä. Vaihdotkin ovat arkiajoa ajatellen "pehmeämpiä".
    KTM 1290 Super Duke GT '20
    ex. Suzuki GSX-1300R Hayabusa '09
    ex. Suzuki GSX-R1000 '07
  27. #117
    Huhua olen minäkin lukenut, että shifteri saattaa kuluttaa vaihteistoa enemmän. Näyttöä en ole nähnyt. Itse kyllä myös käytän shifteriä ylöspäin vaihtaessa, jos pyörässä semmoinen on. Matka-ajossa saattaa mennä kytkimen kanssa ihan tekemisen puutteessa. Alaspäin vaihtaessa tulee käytettyä enemmän kytkintä normiajossa. Parissa KTM:ssä (790 ja 1290 adve) tehtaan shifteri on minusta toiminut vaihtelevan hyvin, vaikka niissä on ihan hyvät vaihteistot. No ehkä 790 huonompi.
    Omaan 1290 Superdukeen vm. 2014 oli pakko laittaa shifteri kun ei millään osannut enää ajaa kokonaan ilman. Jälkiasennusshifteri toimii minusta paremmin kuin KTM tehtaan omat. Siinähän ei kuitenkaan ole alaspäin shifteriä kun se kuulemma tarvisi ruiskuun blipperiä sovittamaan kierroksia (en tiedä onko näin).
    Mullakin oli yhdessä 1290 Superadventuressa sähkökeulassa kolinaongelmaa ja se oli kuulemma ominaisvika siinä valmistuserässä. Muistaakseni siihen tuli korjaussarja, mutta minä en ainakaan ruvennut sitä laittamaan.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  28. #118
    Minkä merkkisellä akulla olette korvanneet orkkis akun? Oman MY20 GT:n akku alkaa olemaan tiensä päässä - yllättäen jo nyt, pyörällä ajettu 9000 km - ja pohdin minkä akun ostan tilalle.

    Taidan pitäytyä AGM-akussa, ja jättää lithium-akut ainakin vielä kaupan hyllyyn. Yuasa maksaa tuplasti verrattuna esim. Exideen, kannattaako erotusta maksaa? Tiedän, halpaa ja hyvää ei ole, mutta hintaero on melkoinen...

    Ai miten oireilee? Parikin kertaa pyörä päättänyt olla käynnistymättä, eikä akku ota oikein virtaa vastaan. Ylläpitolataukset tehty Ctekin laturilla.
    KTM 1290 Super Duke GT '20
    ex. Suzuki GSX-1300R Hayabusa '09
    ex. Suzuki GSX-R1000 '07
  29. #119
    Lainaa jasca kirjoitti Katso viesti
    Minkä merkkisellä akulla olette korvanneet orkkis akun? Oman MY20 GT:n akku alkaa olemaan tiensä päässä - yllättäen jo nyt, pyörällä ajettu 9000 km - ja pohdin minkä akun ostan tilalle.

    Taidan pitäytyä AGM-akussa, ja jättää lithium-akut ainakin vielä kaupan hyllyyn. Yuasa maksaa tuplasti verrattuna esim. Exideen, kannattaako erotusta maksaa? Tiedän, halpaa ja hyvää ei ole, mutta hintaero on melkoinen...

    Ai miten oireilee? Parikin kertaa pyörä päättänyt olla käynnistymättä, eikä akku ota oikein virtaa vastaan. Ylläpitolataukset tehty Ctekin laturilla.
    Taitaa tuossa olla sama YTZ14S mikä on adveissakin. Tilasin uuden Yuasan Carpimotolta, n vuosi sitten. Hinta oli tuolloin rahteineen -40% kun vertasi Motonetin hintoihin. Viikon verran kestää osat tulla keskimäärin tuolta.
    Ei nuo Yuasatkaan aivan erehtymättömiä ole. Kotarin ensiasennus Yuasa hyytyi 3 vuodessa.
    -
  30.  
  31. #120
    Lainaa Zmoke kirjoitti Katso viesti
    Taitaa tuossa olla sama YTZ14S mikä on adveissakin. Tilasin uuden Yuasan Carpimotolta, n vuosi sitten. Hinta oli tuolloin rahteineen -40% kun vertasi Motonetin hintoihin. Viikon verran kestää osat tulla keskimäärin tuolta.
    Ei nuo Yuasatkaan aivan erehtymättömiä ole. Kotarin ensiasennus Yuasa hyytyi 3 vuodessa.
    Kiitos vinkistä! Näyttää Carpi Motolla maksavan Yuasa YTZ14S 101,29 euroa (+ rahti 17,08 euroa), kun esim. Motonetissä 179,90 euroa. IKH ja Suomenakut.fi myy 149 euron hintaan.

    Edelleen pohdin sitä, kannattaako maksaa liki tuplahinta verrattuna esim. Exideen. Halpisakut, joita saisi 50 eurolla, jätän kaupan hyllyyn...

    Niin, Yuasa YTZ14S tuossa minunkin Kotarissa on ensiasennusakkuna ja tosiaan 2020 malli...

    EDIT: Kysyin Suomen Akuilta mitä akkua suosittelisivat pyörään. Sanoivat, että Yuasa TTZ14S voisi olla varteen otettava vaihtoehto. On edullisempi (105 euroa) kuin YTZ14S, ei kestä yhtä suuria kallistuskulmia, mutta koska akku on pyörässä pystyssä, olisi täysin sopiva vaihtoehto. Tarjosivat vaihtoehdoksi myös Tab MYTZ14-BS akkua (65 euroa); valmistaja on kuulemma sama kuin Exidella. Ei ole tehdashapotettu, kuten ei ole TTZ14S:kään. Ja suosittelivat akun irtikytkemistä talvikauden ajaksi (+ ylläpitolatauksia älylaturilla).
    Viimeksi muokannut: jasca; 02.08.2022 klo 16:08.
    KTM 1290 Super Duke GT '20
    ex. Suzuki GSX-1300R Hayabusa '09
    ex. Suzuki GSX-R1000 '07
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen