Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Tuli hommattua parikymmentä vuotta vanha Buster-vene ja yhtä vanha 40 hp 2-t Johnsson perätuuppari. Todella vähän käytetty, vene ja kone seisseet ~2001-2012. Yritetty käyttää viime kesänä, mutta ei toimi ja vähintäänkin kaasarit ovat tukossa.

    Kone tarttis täyshuollon ja vähän muutakin tarkistusta.. Se on tällä hetkellä irti veneestä ja minun autotallissa Vantaalla. On niin vanha kone, ettei tuota mihinkään merkkiliikkeeseen voi viedä. Huollon hinta vs. koneen arvo kun eivät oikein kohtaa..

    Löytyisikö täältä ketään perämoottoriasentajaa, jota tuollainen homma kiinnostaisi. Tai vinkkiä edullisesta, mutta ammattitaitoisesta asentajasta. Homman voisi tehdä tuossa minun tallissakin, mutta saan sen kuskattua muuallekin..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  2. #2
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kovin paljon fyffeä noinkin vanhaan Johsoniin ei kannata uhrata.

    Kolme asiaa tulis ensi työksi tarkistaa:

    - mäntien tiiviys ja sylintereiden kunto

    - kampikammion tiiviys, eli kampiakselin tiivisteiden kunto

    Jos ongelmia, niin molemmat ylläolevat huolet tietää koneen purkamista ja mahdollisesti rahanmenoa uusien osien muodossa, ellei poppakonstit pelasta

    - kaasareiden puhdistus

    Jos kaasareiden puhdistuksella lähtee käyntiin, niin sitten vaan kovaa ajoa.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  3. #3
    Parikymmentä vuotta? Eli lienee jo kärjettömällä sytkällä. Eipä noissa silloin paljoa särkyvää ole, kuten jo itsekin oletit, kaasarien puhdistus, ja toisena mahdollisesti bensapumpun kalvo. Tulpat uusiksi ja menoksi.
    Itse juuri kesällä laitoin käyntikuntoon 60-luvun Terhin, suurin käynnistymistä estänyt vika oli kuivuneet kondensaattorit (kipinä kateissa lähes kokonaan), sekä jonkun (ilmeisesti juurikin samasta syystä) itse turaamat tulpanjohdot/hatut. Osat taisi maksaa kolmekymppiä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  4.  
  5. #4
    Tuommoisen 2T-koneen bensapumppu on se yleisin vikakohde.
    Pumppu toimii kampikammion paineella. Jos bensaa ei tule, niin kalvo tai männänrenkaat.

    Itse kokeilisin käyntiin ja sen perusteella jatkotoimenpiteet.
    kaasareiden putsaus ja bensapumpun tarkastus ja ka tarvittaessa kalvon vaihto. Sytytystulpat ja peräöljyt.
    Kaasu- ja vaihdenivelten voitelu
    Eipä se oikeastaan muuta tarvitse, saati kannata tehdä.