Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    onko lähtijöitä 2015 man-saari ajoja kattomaan
  2. #2
    Lainaa jouni-matias nissinen3 kirjoitti Katso viesti
    onko lähtijöitä 2015 man-saari ajoja kattomaan
    Millonkas TT viikko on ensi vuonna?
  3. #3
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    30.5 - 12.6 on 2015 vuoden TT.

    iomtt.com löytyy hyvin tietoa. Tosin järkevää majoitusta ensi vuodelle saattaa olla enää vaikea löytää.



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  4. #4
    Minulla on myös kysely vetämässä majoituksen suhteen, jos onnistun saamaan niin reissuun lähdetään.
  5. #5
  6. #6
    Melkein, hää laittaa Tuukan mopoja voittokuntoon.

    ps. Kauhiasti halus/haluis mukaan ja mennyt lupaamaan hyviä kuviakin, muttei taida ensi kesäks riittää vuosibudjetti. Ehkä sitten 2016. Tarkkaillaan.
    Testi
  7. #7
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    Onkos "Tumppi" itse Tuukka K ?
    En , toki Tuukan mekaanikkona olen häärinyt jokusen vuoden ja saarellakin käynyt pariin otteeseen.

    Tuukka lukee orggia aika harvakseltaan, mutta kirjoittelee nickillä SuzukiV2.

    Lueskelin viime kesänä blogiasi ja katselin kuvia. Hienoa settiä ja sieltä pystyy saarelle matkaajat bongailemaan hyviä vinkkejä


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  8. #8
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    En , toki Tuukan mekaanikkona olen häärinyt jokusen vuoden ja saarellakin käynyt pariin otteeseen.

    Tuukka lukee orggia aika harvakseltaan, mutta kirjoittelee nickillä SuzukiV2.

    Lueskelin viime kesänä blogiasi ja katselin kuvia. Hienoa settiä ja sieltä pystyy saarelle matkaajat bongailemaan hyviä vinkkejä


    - T -
    Jos tuolla alkaa Suomipoikia ajaa kilpaa ihan vakituisesti, niin voi kiinnostuskin herätä ihan eri malliin. Helpompi lähteä paikan päälle katsomaan, kun siellä ajaa "tuttuja".
  9. #9
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    No onhan siellä ollut jo parina vuotena suomalaisia sekä TT:ssä että MGP:ssä.

    Ensi vuonnakin Tuukka ja Juha ovat molemmat tähtäämässä TT:n ajamiseen mikäli rahoitus- ja kalustokuviot osuvat kohdalleen.

    Miitristä ja Tapsasta en tiedä, mutta voisin kuvitella että heilläkin MGP tai jopa TT on mielessä.

    Pikkasen ovat herroille vaikeita taloudellisia aikoja nämä vuodet, mutta toivottavasti tarvittavat sponsorit ja rahoituskuviot onnistuu.

    Itse olen mukana kuvioissa mekaamassa jos ajankäyttö ja muut kuviot sen mahdollistaa. Totuus on kuitenkin se että, ikävä kyllä, tämä on suomessa amatööriurheilua ja varsinkin amatööritiimien tekemää juttua. Homma voi kaatua tai vaikeutua huomattavasti pienestäkin asiasta.

    Toivottavasti nähdään mahdollisimman monta suomalaista kuskia viivalla mansaarella ensikin vuonna ja toivon itsekin olevani auttamassa ainakin yhtä kuskia hyvään, ehjään ja turvalliseen suoritukseen.



    - T -


    Edit: tais Tuukka ihan julkisestikin luvata että tarjoaa jokaiselle suomalaiselle oluen joka TT-varikolle tulee jutulle Kyllä niitä oluita vieraiden kanssa nautittiinkin jos vaan ehdittiin. Itse aikoinaan katsojana mietin ettei kai noille tiimiläisille kehtaa mennä juttelemaan, mutta se on oikeasti parasta fanitusta kun porukka tulee tiimin varikolle juttelemaan ja hengailemaan.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  10. #10
    kaikki hotellit myyty loppuun lokakuun alussa koetin majapaikkaa kalastella etc ....
  11. #11
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Taitaa tuo hotellimajoitus TT:n aikana ainakin Douglasista olla melkoisen mahdoton temppu. Kotimajoitus sen sijaan on parempi vaihtoehto. Monet paikalliset tyypit karkaa saarelta kisojen ajaksi ja vuokraavat asuntonsa kisaturisteille. Me vuokrattiin kahden makuuhuoneen rivitalo Onchanista (kävelymatka varikolle) parina edellisenä kertana. Moni myös majoittaa porukkaa kotiinsa B&B-tyylisesti vaikka koko tapahtuman ajaksi.

    Monet etukäteen varatut majoitukset vapautuu alkuvuoden aikana kun tulee aika maksaa majoitus, eli niitä kannattaa kysellä ja kyttäillä tammi-helmikuussa.

    Myös "varikkoalueen" konttimajoitusta oli ainakin viime vuonna saatavilla vielä keväällä.

    Facebookissa on ryhmä TT Isle of Man Accommodation. Siellä mainostetaan yksityihenkilöiden kotimajoituksia ja sinne voi myös laittaa oman ilmoituksen mitä on vailla.



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  12. #12
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Kannattaa vakavasti harkita ns. perhemajoitusta. Useat paikalliset ottavat turisteja kotiinsa asumaan korvausta vastaan. Näistäkin tosin parhaat menee heti alussa, mutta viime vuonna vielä vuoden vaihteen tienoilla löytyi majapaikakkoja.

    Jos ne varaa tuon virallisen IOM TT sivuston kautta, niin siellä tarjolla olevat majoittajat ovat "auditoituja", eli noihin tehdään ihan tarkastuskäyntejä jotta asuinolot on inhimilliset. Esimerkiksi meidän majoittajat olivat tavallinen paikallinen n. 35-45v pariskunta joista isäntä oli pankkiiri ja emäntä sairaanhoitaja. Asuimme isossa omakotitalossa, vietimme välillä iltaa isäntäpariskunnan ja muiden vieraiden kanssa ja saimme muutamia kertoja kyydin pelipaikoille.

    Ei kannata pelästyä vaikka majoitus ei olisikaan Douglasin keskustassa, sillä julkinen liikenne toimii tuolla yllättävän hyvin kunhan tiet on avoinna liikenteelle. Meilläkään ei ollut vuokra-autoa, vaan liikuttiin busseilla ja takseilla vaikka asuttiin Peelissä. Ostettiin (muistaakseni) 7päivän bussikortit joilla sai ajella busseilla niin paljon kuin ehti. Toimiva systeemi vaikka Suomessa kaikkea julkista liikennettä kartan kuin sponsorit dopingista kärynnyttä RR-kuskia.

    Kaikenkaikkiaan aivan loistava tapahtuma, ja suosittelen kaikille. Huonoina puolina on sitten se, ettei sen jälkeen MotoGP tai Suomen RR-kisat herätä enää mitään tunteita. PoS sen taisi sanoiksi pukea jotenkin näin: " IOM TT tekee ratakisojen katsomiselle saman kuin rata-ajo katuajolle".
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  13. #13
    Ramsey ja sen lähiympäristö mahtaa myös olla hyvä paikka asustaa, koska rata menee keskustan läpi.

    Voihan sitä myös telttailla. Itse oli Glen Loughilla, jossa riitti juuri ja juuri kapasiteettia suihkuissa ja vessoissa. Olivat koko ajan siistejä ja homma pelasi. Peelissä tais olla myös leirintäalue. Douglasin kämppärit mahtaa olla varattu täyteen melko äkkiä, niillä oli valmiiksi pystytettyjä telttoja ja sinne saattoi mennä pussin ja alustan kanssa asustelemaan.
    Paljon oli porukkaa, joilla oli uutukaiset teltat ja vermeet, jotka ne jättivät jälkeensä kämppärille, josta paikallinen nuoriso kävi hakemassa ne talteen kun show oli ohi. Eli hommaa jotkut halvat kamppeet ja jättää ne sinne jos ei kiinnosta raahata niitä pois.
    Glen Loughilta meni sukkulabussit ohi puolen tunnin välein ja rata meni vierestä.

    Joku Englesmanni väitti maksaneensa 200£/yö niissä Douglasin konttikämpissä, jotka on varikon vieressä.
    Ite maksoin 10£/yö kämppärillä....

    Toinen ongelma voipi olla lento/lauttaliput, niistäkin parhaat lienee jo menneet.
  14. #14
    Sivustovastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    Minkäs hintaisia reissuja nämä on tupannu olemaan? Riippuu tietysti vaikka ja mistä, mutta jos edes jotain osviittaa saisi siitä, että minkä verran pitäisi suurin piirtein säästellä reissukassaan päästäkseen seuraamaan kisaa paikan päältä
    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  15. #15
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Halvimmillaan selviää varmaan perus lomareissun hinnalla, ylärajaa ei ole.

    Lennot maksaa noin 600-700 euroa, helpoin reitti on Helsinki-Gatwick-IOM. Norwegian ainakin lensi Gatwickiin ja sieltä Easyjet saarelle. Monia muitakin vaihtoehtoja on. Lautalla pääsee saarelle englannista, irlannista ja vissiin pohjoisirlannista, mutta se on aika hintavaa hupia ja ainakin autopaikat ovat kalliita ja ne menevät nopeasti. Asuntovaunulle pitää anoa erikseen lupa saarelle mennessä, mutta sillä ratkaisisi tuon liikkumis- ja majoitusongelman.. Rata on tosiaan sen 60km pitkä eikä pelkästään varikolla ja douglasissa pyöriessä siitä saa kaikkea irti. Varikko on avoin ja sielläkin hinnat ja palvelut ok.

    Majoitus on tosiaan tosta 10 punnasta ylöspäin. Mitään kovin korkeatasoista majoitusta ei kannata edes yrittää saada.

    Ruoka on suunnilleen suomen hinnoissa, ravintoloissa on vähän halvempaa. Ruoka on semmosta perus brittisettiä, douglasista löytyy hyviä ravintoloita joista saa muutakin ruokaa. Tupakka ja vahvat alkoholijuomat ovat kalliita, mutta miedot juomat vastaavasti halpoja. Sauhuttelijoiden kannattaa viedä nortit suomesta jos ei halua maksaa sitä 10€ aski. Julkinen liikenne on suhteellisen edullista ja toimivaa. Liikenne toimii kohtuullisen hyvin vaikka TT:n aikaan paikalla on noin 50000 turistia.

    Kisojen katsominen ei maksa yleensä mitään. Pääkatsomoon ja joihinkin suositumpiin paikkoihin maksaa, mutta yleensä se tarkoittaa istumapaikkoja ja jonkinmoisia palveluita. Hyviä ilmaisia paikkoja riittää ympäri rataa.

    Rataan kannattaa tutustua autolla (tai moottoripyörällä) jos mahdollista. Kokemus on mielenkiintoinen varsinkin jos saa jonkun kuskin esittelemään rataa. Kannattaa myös lukea matkakertomuksia ja kysellä porukalta vinkkejä minne kannattaa mennä katselemaan, huonoilta paikoilta ei näe ja koe mitään.


    - T -


    PS. jos haluaa nähdä käytännössä samat kisat ilman järjentöntä ryysistä ja ilman suurinpia sirkushuveja kannattaa harkita Manx GP:n katsomista. Toki toi TT on se must-juttu, mutta ei tossa ole katsojan kannalta isoa eroa.



    EDIT: tuolta löytyy paljon tietoa majoituksista yms. http://www.visitisleofman.com/
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  16. #16
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Apropå,

    Rupeaa vanhasta kalenterista kuukaudet loppumaan. Veivaisisiko Pinsiön laite ja vekotin uuden vuodelle 2015 osana kisareissun rahoituskuviota?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #17
    Onnistuin itse viime vuonna joulukuun lopussa hankkimaan itselleni hotellimajoituksen Douglasin keskustasta, lennot ja vuokramopon, joten ei kannata vaipua epätoivoon. Valikoimaa on toki hivenen suppeammin ja hintaa enemmän, kuin juhannuksen aikoihin kysellessä.

    Lennot olivat Helsinki-Tukholma-Manchester-IOM, IOM-Manchester-Frankfurt-Helsinki, ja hintaa niille kertyi n. 400 euroa.

    Hotelli oli Cubbon House Loch Promenadella, kaiken hulinan ytimessä. Sivustolla mainitaan high season-hinta £45 per yö, mutta TT-viikolla hinta taisi olla £55 yöltä, sisältäen kunnon suonentukkija-aamiaisen. Huone oli pieni, mutta omalla kylppärillä ja keskustan ravintolat ja baarit olivat kaikki ihan vieressä. Pyörän sai parkkiin vaikka oven viereen jalkakäytävälle, jos kadunvarsipaikat olivat täynnä.

    Prätkä löytyi Jason Griffithsiltä, pakasta vedetty Speed Triple R irtosi £150 per vrk. Saarella on pari muutakin kiskaa, ja jotain kasari-bemareita tai 250-kuutiosta Hondaa taisi saada £300-400 viikkohintaan.
    Hinnat ovat kovat, mutta laskeskelin, että omalla pyörällä matkan taittaminen maksaisi vielä enemmän bensana, lauttamatkoina ja hotelliöinä, puhumattakaan kuluvista lomapäivistä.

    Suosittelen ehdottomasti prätkällä liikkumista tuolla! Pääset ajamaan legendaarista rataa ja saaren nopeusrajoituksettomia teitä, voit pysäköidä minne vaan ja pääset helposti radan varteen katselupaikoille. Lisäksi tiensulkuaikojen ennen ja jälkeen on autoilla ruuhkaista, mutta "prätkäkaista" tien keskiviivalla laskee sujuvasti kovempaa, mitä Suomessa saisi samalla tiellä normaalisti ajaa.
    Tuo Speed Triple R ei ollut ihan optimaalinen peli sateisen ja kylmän saaren teille, varsinkaan Racetek-rengastuksella. Jos ja kun joskus lähden tuonne toiste, vaikka Manx GP:tä katsomaan, pyydän Jasonilta vaikka Tiger 1050:ä tms. rupisia teitä paremmin sietävää.

    PS. Kalenterille olisi tilausta täälläkin!

    PPS. Höh, multa jäi kaljat Tuukan kanssa juomatta.
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  18.  
  19. #18
    Lainaa Roark kirjoitti Katso viesti
    PPS. Höh, multa jäi kaljat Tuukan kanssa juomatta.
    Ens vuonna sit kaks ;)
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *