Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 66:sta
  1. #1
    Termosta !

    Taas kerran ajattelin kysellä kokeneemmilta vinkkejä ;)

    Eurooppaa tullut koluttua ja mukavaa siellä on pyöriä vaikka kuin monesti,
    mieli kuitenkin tekee nähdä uusia paikkoka..Suuret vuoristot Alpit, Dolomiitit ja Pyreneet on käyty ja
    joskus taas varmasti uudestaan...

    Ensi vuodelle miettinyt vaihtoehtoja ja Skotlanti+Irlanti alkanut tuntumaan vahvalta sellaiselta.

    Onko kellään hyviä vinkkejä sinne suuntaan ? Reittejä, nähtävyyksiä, majoituksia ??

    Yksi asia mikä eniten mietityttää on kelit, ne kun käsitykseni mukaan hieman arvoituksellisia siellä ?

    Mikä paras vuodenaika ? Kokemuksia ? Joku sanoi että toukokuu saattaisi olla kuivinta aikaa ?

    Reissu tulee varmaan kestämään n. 3 viikkoa +-paripäivää...sinne ja takaisin ajoineen.

    Pienet ja isot vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan !
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  2. #2
    Kävisikös vaikka tämä ?

    Sadetta koet ainakin yhtenä päivänä, mutta maisemien takia, se ei tunnu missään! Kuulemma voisi ajella vuojen ympäri, että vain Highland voipi olla valkoisena muutaman päivänä keskitalvella. Iliman muuta sinne vaan, ja hyä tukikohta voisi olla samainen Edinburg, minne recaroilla pääsee suht edukkaasti. Cupar:ista pärrää ja ajovermeet vuokralle, tai ainakin silloin oli parhaat tarjoukset tuolla.

    Parit reissut tehny ja pohjoisen rannikkotiet, ilimanmuuta plääniin mukaan !
    Loch nessit yms, höpötykset voi skipata ihan huolella. Glasgowin wanha kaupunki mielenkiintoinen ja hiano!

    Täältäkin löytyi hianoa mutkaa ja maisematietä!

    Skyen saaren skippasin silloin, mut sen otan seuraavan kerran, eli odottaa.....

    Linkistä kaiketi löytyy joitain YouTuben raitojakin vielä..? Ainaskin "Teaseri" tuntu pelaavan....

    Viimeksi muokannut: mchuurre; 10.10.2014 klo 23:59.
  3. #3
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Kävisikös vaikka tämä ?

    Sadetta koet ainakin yhtenä päivänä, mutta maisemien takia, se ei tunnu missään! Kuulemma voisi ajella vuojen ympäri, että vain Highland voipi olla valkoisena muutaman päivänä keskitalvella. Iliman muuta sinne vaan, ja hyä tukikohta voisi olla samainen Edinburg, minne recaroilla pääsee suht edukkaasti. Cupar:ista pärrää ja ajovermeet vuokralle, tai ainakin silloin oli parhaat tarjoukset tuolla.

    Parit reissut tehny ja pohjoisen rannikkotiet, ilimanmuuta plääniin mukaan !
    Loch nessit yms, höpötykset voi skipata ihan huolella. Glasgowin wanha kaupunki mielenkiintoinen ja hiano!

    Täältäkin löytyi hianoa mutkaa ja maisematietä!

    Skyen saaren skippasin silloin, mut sen otan seuraavan kerran, eli odottaa.....
    No ei nuo yhtään ainakaan huonontanut ajatusta tuonnepäin menemisestä Omalla pyörällä tod.näk menen sinne.

    Mistäköhän sinne pääsee nopeiten ? ja missäköhän lähin lauttayhteys ? ainahan sitä tietty voip tunnelia mennä....onko kukaan rekalla tuonne mopoa lähettänyt ?
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  4. #4
    Kannattaa käydä jo ihan yleissivistyksenkin takia. Huomaa, että saaret ovat olleet hieman eristyksissä.

    Mikäli menet omalla pyörällä, suosittelen myös käymään Englannissa ja Walesissa. Ovat kaikki hieman erilaisia, mutta Suomalaisista tuntuivat dikkaavan kaikkialla. Kannattaa myös muistaa kertoa Walesin takahikiällä mistä olet, etteivät erehdy luulemaan enkuksi. Aloita kapulaenglannilla tyyliin "Guud afternuun". Aika äkkiä ne sitten kysyvät mistä olet. Sen jälkeen, kun kerrot olevasi Suomesta, riittää juttuseuraa.
    Yökerhossa kannattaa myös käydä, vaikkei niitä yleensä harrastakkaan. Meininki on aika...Suomalaista, mutta vähän enemmän kaikkea.

    Irlannin ja Skotlannin länsiranta olivat mutkaisia teitä täynnä. Cliffs of Moher kanatta käydä katsomassa.

    Mä kaivan jostain reissustoorin esiin ja lähetän tulemaan.

    Niin ja mikä tärkeintä, menen saarille uudestaan, mutta tod.näk en enää omalla mopolla.
  5. #5
    Esimerkiksi IJmuidenista Amsterdamin läheltä Newcatleen olen mennyt lautalla yönyli. Travesta n. 600 km.
    Mukavia mutkateitä löytyy melko helposti, Highlandiin kannattaa ehdottomasti mennä ja sateet on tuurista kiinni, vaikkakin Irlannin puolella sateen todennäköisyys varmempi . Linnoja ja wiskitislaamoja löytyy joka makuun. Irlannista Rosslaresta pääse hyvin Walesiin ja tunnelia pitkin helposti takaisin Euroopan puolelle n.1/2 tuntia tunnelin alitus.
    pl
  6. #6
    Moi

    2 vuotta sitten oltiin toukokuussa Skotlannissa vuokrapyörillä, vettä tuli

    ja aikas viileetä oli, mutta upee reissu, mahtavat maisemat,

    tässä linkki reissun videoon, videossa näkyy myös ajettu reitti...

    Skotlanti 2012 osa 1 www.youtube.com/watch?v=4bRc4nC9jZg

    Skotlanti 2012 osa 2 www.youtube.com/watch?v=xqJ5MFm1RHw
  7. #7
    tosta eteenpäin on irlanti,iom,skotlanti,orkney-sälää
    http://www.thenomadictour.blogspot.f...lwee-cave.html

    laivalta tuli ostettua tommonen tarra.
    http://4.bp.blogspot.com/-9flMTb0t6k...0/IMG_4084.jpg
    mistä ainakin mulle oli paljon apua, se vasemmalla ajo unohtuu helposti kun käy vaikka tankkaamassa tms.

    pohjois-irlannin rannikolla on "game of thronesia" kuvattu paljon jos sattuu kiinnostamaan.

    ja joo toukokuun puolivälin kieppeillä on northwest200 pohjoisirlannissa ja siitä viikon päästä alkaa iom ajot touko-kesäkuun vaihteessa.
  8. #8
    Ja löytyhän se, meinaan n 500 dian "Showtime", jos ja ken, haluaa tsiigailla......nähtävyyksistä, jne....
  9. #9
    Tuli käytyä Irlannissa juurikin männä kesänä kaverin kaa. Meidän formaatti oli hypätä Dubliniin josta vuokramopot alle. Oltiin maassa reilu viikko. Tässä kokemuksia.

    Vasemmanpuoleinen liikenne ei ole paha rasti selviytyä. Mutta varmaan alkuun tulee väistämättä mokailtua, varsinkin kun kääntyy yksinään parkkipaikalta tms. tielle jossa ei just satu olemaan muuta liikennettä referenssiksi. Sit se rupee sujumaan. Jalankulkijaksi en ehtinyt tottua, siis siihen kumpaan suuntaan pitää vilkaista ennenkuin ylittää kadun. Esim. Dublinissa oli tästä aiheesta ihan katumaalaukset...

    Liikkenneympyrät helpottavat. Huomaa että niitä on monenkokoisia, pienestä katuun maalatusta pisteestä korttelin kiertävään. Dublinissa ja jossain muuallakin motarilla tietullit. Pikkuteiden nopusrajoitukset aika vapaamieliset ja nopeudet alkuun suomi-pojan mukavuusalueen ylärajoilla. Monikaan paikallinen ei käytä ajovaloja päivällä.

    Meille sattu yksi sadepäivä, yksi kostean nihkeä sumupäivä ja loput hienoa keliä. Lämpötilat siinä 17-20 asteen kieppuroilla. Ei viilentynyt illaksi paljoakaan.

    Dublinissa kikkailuun kandee varailla majoitukset etukäteen, mutta muuten yösijaa löyty helposti-kohtuudella lennosta tai edellisenä iltana varaten. Booking.comia peliin. B&B-taso riitti meille mainiosti. Suunnistamista vaikeuttaa tapa jättää talonnumero pois osoitteesta.

    Turvallistahan tuolla on, mutta parit vinkit kerto että varkaudet saattaa olla ongelma, lähinnä Dublinissa. Teollisuusaluiden vahvat portit, piikkilanka-aidat. Kerrostalopihojen muurit, joissain jopa piikkilankaa. Vuokrapyörissä tuli jarrulevylukot mukana. Nähtävyyksien parkkipaikkojen varoitukset varkaista.

    Nähtäväähän tuolla on ensinnä luonto, "vihreä saari" pitää paikkansa. Etelän ja lännen jylhät rannikkoseudut.

    Historiaa riittää monessa kerroksessa nähtävyyksineen. Esihistorilliset jäänteet, viikinkiaika, keskiaika, 1800-luku ym.

    Pubi-kulttuuri on kyllä hieno, vähintääkin viikonloppusin jos ei viikollakin elävää musiikkia. Kunnon rälläystä etsivä joutuu tosin menemään yökerhoon.

    Dublin
    Pääasiassa kierreltiin jalkaisin ympäri keskustaa.
    Asioikseen käytiin Trinity Gollegessa, Guinnessin varasto/turistimestassa sekä Temple Bar:n pubi-alueella. Isoimmat nähtävyydet on kyllä listattu hotlan aulasta saatavasta kartasta, jos ei halua ihan opaskirjaan panostaa. (Opaskirjan suurin helpottava hyöty maakunnissa miettiessä seuraavan päivän ajosuuntaa).
    Turismi ja siitä hyötyminen pukkaa iholle tietyillä alueilla mutta paljon pahempaakin on koettu.
    Noksun puhelimen Here Transit osas paikallisliikenteen mutta lähes kaikki oli kyllä tosiaan kävellen saavutettavissa.

    Waterford, Cork, mitään kohahduttavaa ei sattunut okulaariin.

    Lounassa on kolme niemimaata, houkuttimena karut Atlantin rannat. Me kierrettiin Bearan niemimaa, oli lupausten mukaista.

    Taidettiin olla yks yö Traleessa, se jätti vähä ankeen vaikutelman. Kun taas Galway oli paljo eläväisempi.
    Noiden välissä Cliffs of Moher jota ei kannata missata. Sattu pilvetön keli mutta edellisenä päivänä kuulemma ollu sinkki eikä ois nähny yhtään mitään.

    Archill oli sit taas karua Atlantinrantaa, mut vähä erilaista kuin etelämpänä.

    Pääkaupunkiin palatessa matkalla oli Strokestown joka parin museon avulla esitteli 1800-luvun toisaalta nälänhätää että toisaalta ylimyskartanoa.

    Ehkä reissun pahin missaus oli että ei ehditty nähdä Brú na Bóinne:a, pyramidejakin vanhempi.
    Ja yhtään Irish Cofeeta ei juotu. Viskiä nyt sentään, mutta ennenkaikkea Guinnesia. Kandee kokeilla myös Smithwick's:ä. Ruoka on aika kursailematonta ja tanakkaa.

    loppuun valokuvia

    vanha luostarialue , Wicklow mountains http://1drv.ms/1y3SOme
    waterford http://1drv.ms/107JtPn
    b&b aamiainen http://1drv.ms/107JDpZ
    durseyn saarelle menossa http://1drv.ms/1y3QeMU
    kenmare http://1drv.ms/1y3XXdT
    cliff of moherista pari kuvaa http://1drv.ms/1zggS9M
    http://1drv.ms/1y3R6RV
    joku linna http://1drv.ms/107KPcR
    archlll island http://1drv.ms/107L6fY


    edit: kun kerta oot Haarniskalla lähössä niin huomioi että Super Rally on ens vuonna Englanissa, samalla rykäsyllä osallistus ralliinhttp://www.superrally2015england.com/
    (tarkoittaen myös että lauttaliput mantereelta eglantiin tuohon aikaan kysyttyjä)
    Viimeksi muokannut: TIJ; 19.10.2014 klo 00:56. Syy: mainita superista
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  10. #10
    Lainaa Tomi72 kirjoitti Katso viesti
    No ei nuo yhtään ainakaan huonontanut ajatusta tuonnepäin menemisestä Omalla pyörällä tod.näk menen sinne.

    Mistäköhän sinne pääsee nopeiten ? ja missäköhän lähin lauttayhteys ? ainahan sitä tietty voip tunnelia mennä....onko kukaan rekalla tuonne mopoa lähettänyt ?
    Esbjerg-Harwich -lautta on varsin näppärä keino päästä tuonne suunnille. Skotlantia kohden ajellessa voi ajaa Yorkshiren nummialueen kautta, on varsin hienoa seutua.

    McHuurteen toisen karttalinkin nurkilta kannattaa ajella Applecrossin ylitys (alla pätkittynä ko. siivu)

    ex Kawasaki Z1000SX -14
    ex Yamaha FZ6SA -06
    A-AND-B-CZ-DK-E-ENG-EST-FIN-F-D-I-LV-LT-L-PL-N-S-SCO
  11. #11
    Tervetuloa Skotlantiin!

    Lautoista: parhaat reitit ovat Hollanti-Newcastle tai Hollanti-Hull, ellei halua ajaa pitkaan Englannin puolella, toki sieltakin loytyy kivoja reitteja. Harwich on kylla aika kaukana ja motari Skotlantiin asti on aika puuduttava...

    Ajankohta: Toukokuu on yleensa saiden puolesta hyva, mutta silloinkin paivan aikana voi kokea kaikki vuodenajat Toukokuussa ei yleensa ole viela paljon turisteja (pahimpaan turistiaikaan paatiet ovat aika tukossa) eika makaraisia (midges; paras karkoite on muuten Avon Skin So Soft, jopa brittiarmeija kayttaa sita )

    Hyvia reittiehdotuksia on jo tullut, tassa muutama lisaa:
    - A82 Glasgow - Crianlarich - Fort William: paatie (mutta paikoitellen ei uskoisi!) joten usein paljon liikennetta mutta kattaa must see paikat Loch Lomond jarven ja Glencoe nummet/vuoret seka Green Welly Stopin(motoristikahvila ja kokoontumispaikka). Loch Lomondilta voi ohikulkiessa poiketa Faslanessa jos on kiinnostununut nakemaan Brittien ydinsukellusvenearsenaalia ja/tai vastustajien peace campin: military road A817 Faslaneen ja takaisin
    - A83 Tarbet - Rest and be Thankful - Inveraray: vaihtoehtoreitti Loch Lomondin puolivaista, toinen must see maisemareitti ja Loch Fyne Oyster bar jos tykkaa syoda ostereita ja muita merenelavia.
    - Inveraray jatkovaihtoehdot: A83 Lochgilphead - A816 Oban tai A819 - A85 Oban (oma suosikki) ja A828 edelleen pohjoiseen
    - Oma suosikkireittini Glasgowsta Inverarayn on M8/A8 Glasgow - Gourock, lautta Gourock - Dunoon, A815/A83 Dunoon - Inveraray: yleensa hiljainen, kivat mutkat mutta myos paljon ohituspaikkoja.
    - A86 Spean Bridge - Kingussie
    - A87 tie Skye saarelle.

    Matka-ajoista sen verran etta Skotlanti on kuin Norja, aikaa kuluu pienilla mutkaisilla teilla yllattavan paljon. Esim. Dunoon - Inveraray on 39 mailia, AA Route Planner antaa matka-ajaksi 1 h 9 mins, mika autolla pitaa hyvin paikaansa. Olen kylla kerran kauniina sunnuntai-aamuna ajanut kyseisen patkan pyoralla 35 minuuttiin...

    Tien numero ei aina vastaa tien kokoa/kuntoa. Yleinen ajo-nopeus on 60mph, motarilla 70mph, taajamassa 30/40/50 mph. Paikalliset poliisit katsovat usein sormien lapi lievaa ylinopeutta (noin 75mph asti) paitsi kylissa/kaupungeissa ja ylinopeuskampanjoiden aikaan.
    Glesga, Skotlanti

    Kawasaki ER-5 1999 (ex); Suzuki SV650S 2002 (ex); Kawasaki Zephyr 550 1995 (ex); VFR800FI 2000 (ex)
    Suzuki GSXR600 2012; Triumph Street Triple 675 2012; Royal Enfield Bullet 500 2002; Kawasaki KMX125 1999
  12. #12
    Olen ollut kolme eri kertaa Skotlannissa viettäen noin kolme viikkoa aina paikan päällä. Tein aikanaan seinälle kotiin kartan johon merkktsin mielenkiintoisia paikkoja, tapahtumia, kulttuurikohteita yms. eri väreillä tunnistettavasti. Esim.keltaisella linnat, sinisellä highland games ja ajankohta viereen. Tein tämän talven aikana lukien In Britain lehteä ja kaikkea mahdollista mitä löysin. Sitten ole kevättalvella selvät sävelet mitä reittiä kuljen. En toki orjallisesti paikan päällä, mutta tein karttatyön siksi ettei mene mielenkiintoiset kohteet ohi paikan päällä.

    Se on melkein sama missä siellä ajelee. Eka reissu oli Newcastlen satamasta Edinburghiin, sieltä itäistä osaa pitkin John O Groatsiin. Sieltä pohjoisen kautta länteen ja jostain sitten alas takaisin. Meni kolme viikkoa että ei huomannutkaan.
    Toinen oli sitten Newcastlesta Loch Lomondin kautta, ajoin järven molemmat puolet ja Inverness, Oban, Glasgow ja Harwichin kautta pois.
    Kolmas reissu oli pääsääntöisesti Edinburgia ympäristöineen. Edinburgh on elokuussa aivan täynnä, siellä on festivaalit ja military tattoot ja mahtavaa ilotulitusta. Etelä-Skotlannin pienet kylät on mukavan idyllisiä, esim. Selkirk.
    Asuin teltassa leirintäalueilla ja joskus oli lehmiä teltan vieressä kun aamulla heräsi, mutta kaneja melkein joka paikassa.
    Sataa usein, tuulee usein, ihmiset erittäin ystävällisiä ja ottavat mukaan juttuihin ja pubiin. Suosittelen.
    Toiveissa päästä vielä edes kerran eläessään sinne.
  13. #13
    Töissä kun rauhoittuisi niin pääsisi tärkeämmän kimppuun, eli näiden vinkkien pureskeluun ja reitin suunnitteluun
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  14. #14
    Kukas osaisi sanoa mikä on nopein reitti päästä Englantiin ?
    Göteborgista joskus ilmeisesti mennyt lautta, mutta ei enää..
    Norjasta ilmeisesti menee lauttoja.
    Vaihtoehdot ilmeisesti lautalla Rostockkiin, sieltä joko Hollantiin / Ranskaan ja sieltä sitten
    Englantiin...tai sitten tuolta Norjasta...
    Ajaminen Ruotsi-Tanska jne.. ei hirmuisesti hotsita...hitto kun ollaan täällä pitkien tylsien
    pätkien päässä kaikesta kivasta
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  15. #15
    Lainaa Tomi72 kirjoitti Katso viesti
    hitti kun ollaan täällä pitkien tylsien
    pätkien päässä kaikesta kivasta
    Ihan kuin olisin ennenkin kuullut valitteluja samaisesta maantieteellisestä ongelmasta.
    Anyway, sulla alkaa nyt reissun ehkäpä paras vaihe: suunnittelu. Sitten kun lähtö koittaa, se on vain menoa.
    Tsemistä suunnitteluun.
    <p>.</p>
  16. #16
    Eipä näytä laivat kulkevan Ruotsista Englantiin enää.
    Mutta, Hollannista ja Belgiasta pääsee

    http://www.directferries.fi/englanti_kohde.htm

    Näkyy vaan olevan suolaiset hinnat esim. Rotterdam-Hull. Kokeilin kesäkuun hintaa menopaluu 2 aikuista ja moottoripyörä niin oli noin 400 euroa jos en väärin katsonut.

    (korjattu hintatietoa)
    Viimeksi muokannut: Ossinmopo; 08.01.2015 klo 12:19.
  17. #17
    Kaverini meni muutama vuosi sitten lautalla Stavangerista Newcastleen.
    Ehkä sitä kautta pääsee edelleen.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  18. #18
    Ei tunnu Norjastakaan lauttoja menevän enää, alustava ajatus lienee laivalla Rostockkiin, sieltä Calaisiin, eurotunnelia Englantiin, Walesiin, Irlantiin, Pohjois-Irlantiin, Skotlantiin, sieltä takaisin Englantiin..Newcastleen ja lautalla Hollantiin, sieltä kai taas Rostockia kohti...
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  19. #19
    Näyttäis vielä olevan ainakin yksi lauttalinja Göteborgista Englantiin.

    http://freight.dfdsseaways.com/DFDS_...nformation.pdf
  20. #20
    Tolla dfds:n rahtarilla tuli mentyä pari vuotta sitten, pakettiautolla.

    Pari juttua:

    Laivalla on vain muutama paikka (ehkä max 10?) Ja rahtarit on etusijalla.
    Ei ihan halvin, mutta sillä säästää aika paljon ajamisessa ja polttoaineessa, jokainen laskee hyödyt itse.
    Laivalla ei tapahdu mitään. Keittiöhenkilökunta tekee ruuat valmiiksi kellonlyömällä. Monta kertaa päivässä. Kuuluu hintaan. Yksi yhteinen tila jossa syödään ja on tv. Siis matkustajille. Miehistö on ihan muualla. Alkoholista en tiedä, olisiko sitä ollut myynnissä kokilta?
    Kun mennään laivaan, ja se lähtee, autokannelle ei pääse, kaikki ovet lukossa. Ulos pääsee tupakalle.
    Laiva oli myöhään illalla imminghamissa eli heti piti löytää yösija. Joku hotellin tapainen murju löydettiin kohtuu läheltä.
    Sähköpostilla kannattaa olla yhteydessä sinne dfds:ään, kyllä ne sieltä neuvoo.

    Pari enklantilaista rekka-penaa oli matkakavereina. Muita ei nähty. Kirjaa tuli ahkerasti luettua. Neuvoivat myös miten toimitaan kun ajetaan ulos ja koska pääsee jne. Onneksi tullia ei kauheasti kiinnostanut. Ei olis jaksannu illalla myöhään...
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  21. #21
    Lainaa vtwin kirjoitti Katso viesti
    Tolla dfds:n rahtarilla tuli mentyä pari vuotta sitten, pakettiautolla.

    Pari juttua:

    Laivalla on vain muutama paikka (ehkä max 10?) Ja rahtarit on etusijalla.
    Ei ihan halvin, mutta sillä säästää aika paljon ajamisessa ja polttoaineessa, jokainen laskee hyödyt itse.
    Laivalla ei tapahdu mitään. Keittiöhenkilökunta tekee ruuat valmiiksi kellonlyömällä. Monta kertaa päivässä. Kuuluu hintaan. Yksi yhteinen tila jossa syödään ja on tv. Siis matkustajille. Miehistö on ihan muualla. Alkoholista en tiedä, olisiko sitä ollut myynnissä kokilta?
    Kun mennään laivaan, ja se lähtee, autokannelle ei pääse, kaikki ovet lukossa. Ulos pääsee tupakalle.
    Laiva oli myöhään illalla imminghamissa eli heti piti löytää yösija. Joku hotellin tapainen murju löydettiin kohtuu läheltä.
    Sähköpostilla kannattaa olla yhteydessä sinne dfds:ään, kyllä ne sieltä neuvoo.

    Pari enklantilaista rekka-penaa oli matkakavereina. Muita ei nähty. Kirjaa tuli ahkerasti luettua. Neuvoivat myös miten toimitaan kun ajetaan ulos ja koska pääsee jne. Onneksi tullia ei kauheasti kiinnostanut. Ei olis jaksannu illalla myöhään...
    Kauanko tuo matka kesti ?
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  22. #22
  23. #23
    Joo, jotain sellaista se oli.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  24. #24
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Eipä näytä laivat kulkevan Ruotsista Englantiin enää.
    Mutta, Hollannista ja Belgiasta pääsee

    http://www.directferries.fi/englanti_kohde.htm

    Näkyy vaan olevan suolaiset hinnat esim. Rotterdam-Hull. Kokeilin kesäkuun hintaa 2 aikuista ja moottoripyörä niin oli noin 400 euroa sivu jos en väärin katsonut.
    Tänään varailin lauttalippuja kesän IoM TT reissulle, Rotterdamista Hulliin 3 henk.+ 3 pyörää kesäkuun alussa 4hengen hytillä, pelkkä meno, karvan vajaa 300€ koko hoito.
  25. #25
    Kaveri meni myös DFDS:n laivalla. Eipä tosiaan näytä enää olevan suoria yhteyksiä Norjasta UK:hon.
    Tanskasta (Esbjerg) näyttää pääsevän UK:n Hulliin (Immingham). Se lyhentää sentään vähän tuota ajomatkaa varsinkin jos on menossa Skotlantiin tai Irlantiin.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  26. #26
    Itse olen ajellut vastaavan reissun eka yö laivassa Hki-Trave ja toinen yö Bremenissä ja siitä Eurotunnelille ja kolmas yö jo Englannin puolella joskus Portsmouthissa tai jossain pikkukylässä meren tuntumassa. Etelä rantaa pitkin ( https://www.youtube.com/watch?v=G9UO...wOqg&index=239 kivoja pikkuteitä jos ei kiire) Walesiin ja laivalla yli Irlantiin. Takaisn tullut Scotlannista New Castleen ja yölaivalla IJmudeniin Hollantiin ja siitä Traveen yölaivalle, laivaan pääsee n. klo 23 lähtien iltapalalle, saunaan ja nukkumaan. Nyt Finnlinesillä ennakkovarajan etu ja muut alennukset päälle, ettei ihan hirmuisesti maksa sekään. Eurotunnelin hinta hieman halvempi netistä kuin suoraan luukulta.
    pl
  27. #27
    Meillä oli paluussa kanaalin ylityksessä käytössä Stena Line. Harwich - Hook of Holland. Hytti , aamupala, kaksi aikuista ja paku jotain 250 EUR, ei paha.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  28. #28
    Merimatkailu vaikuttaa siinä määrin hintavalta (2 hlö + pyörä Suomesta Saksaan yli tonnin meno-paluu (?), jollain tavalla UK:hon ~500 meno-paluu plus bensat, syömiset, nukkumiset), että ainakin lyhyemmälle reissulle tulee edullisemmaksi lentää ja vuokrata mopo paikan päältä.

    Alkukesästä Helsinki-Edinburgh-Helsinki lentelee järkeviä reittejä 170 eurolla per henki ja esim. F800GT:n saa viikoksi £570 (730 €) hintaan, isommat kamppeet n. £900 per vk sis. laukut, vakuutukset yms.

    Omalla pyörällä setin hinta pelipaikoille siirtymisineen ja paluineen olisi siis jossain päälle parin tonnin, kahden hengen lennot ja pikkubemari viikoksi tekee hiukan tonnin päälle, isolla pyörällä puolitoista tonnia ja kaksikin viikkoa pikkubemarilla n. 1800 e lentoineen. Samalla säästyy viikon verran siirtymisiin meneviä lomapäiviä ja omasta pyörästä kolmasosa rengassettiä ja öljyhuolto.

    Tai laskinko jotain väärin?
    Racingtowardthelight.wordpress.com

    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  29. #29
    Lainaa Roark kirjoitti Katso viesti
    Merimatkailu vaikuttaa siinä määrin hintavalta (2 hlö + pyörä Suomesta Saksaan yli tonnin meno-paluu (?), jollain tavalla UK:hon ~500 meno-paluu plus bensat, syömiset, nukkumiset), että ainakin lyhyemmälle reissulle tulee edullisemmaksi lentää ja vuokrata mopo paikan päältä.

    Alkukesästä Helsinki-Edinburgh-Helsinki lentelee järkeviä reittejä 170 eurolla per henki ja esim. F800GT:n saa viikoksi £570 (730 €) hintaan, isommat kamppeet n. £900 per vk sis. laukut, vakuutukset yms.

    Omalla pyörällä setin hinta pelipaikoille siirtymisineen ja paluineen olisi siis jossain päälle parin tonnin, kahden hengen lennot ja pikkubemari viikoksi tekee hiukan tonnin päälle, isolla pyörällä puolitoista tonnia ja kaksikin viikkoa pikkubemarilla n. 1800 e lentoineen. Samalla säästyy viikon verran siirtymisiin meneviä lomapäiviä ja omasta pyörästä kolmasosa rengassettiä ja öljyhuolto.

    Tai laskinko jotain väärin?
    Kolmisen viikkoa reissussa tarkoitus olla ja mieluiten aina oman pyörän päällä...matkustaminen on...ihanan kallista ;)

    Ja HD:n vuokraaminen tuskin kovin halpaa tuollakaan..
    Live now, regret later!

    CVO Limited
  30.  
  31. #30
    Lainaa Remington kirjoitti Katso viesti
    Näyttäis vielä olevan ainakin yksi lauttalinja Göteborgista Englantiin.

    http://freight.dfdsseaways.com/DFDS_...nformation.pdf
    Tuolta hintaa kyselin...pyöreästi 580 euroa meno-paluu yhden pyörän kera..varsin kohtuullinen verrattuna vaihtoehtoon
    Finlinesilla traveen ja sieltä siirtyminen rannikolle, josta lautalla Englantiin.

    Kiitos !!!
    Live now, regret later!

    CVO Limited
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen