Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 92:sta
  1. #1

    R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Sattuipahan varsin mielenkiintoinen keissi omalle kohdalle. Prätkäni päälle peruutettiin sillä seurauksella, että mopo kaatui kyljelleen. Naarmuja/hankaumia tuli käytännössä kaikkiin osiin kaadutulle puolelle, mitään suurempaa vauriota ei onneksi käynyt. Vein pyörän JL-bikeen korjausarviota varten, ja tämä osuus hoidettiin varsin sutjakasti ja ongelmitta. Laskelman sain käteen, ja siinä kallein osa oli putki jonka arvoksi kustannusarvioon merkittiin n. 1500e + alv. Olin jo arvioon viedessä kertonut sekä JL-bikelle että vakuutusyhtiölle olevani kiinnostunut kertakorvauksesta.

    Odottelin sitten lähes kaksi viikkoa vakuutustarkastajan soittoa. Kun soitto vihdoin tuli oli yllätys aikamoinen. Vakuutustarkastaja ilmoitti, että putkesta korvataan enintään 300e koska JL-bike on luvannut myydä uuden putken tähän hintaan! Korvauksen määrä pieneni siis ihan huolella. Tiedustelin asiaa JL-bikestä, ja sieltä myönnettiin että heillä on ylimääräinen uusi putki varastossa ja kun vakuutustarkastaja oli ihmetellyt alkuperäisen kustannusarvion hintaa oli JL-bikestä "ystävällisesti" luvattu myydä putki tällaiseen polkuhintaan vakuutusyhtiölle. JL-bikelta saamani vastaus asiaan oli, että "yritämme palvella kaikkia asiakkaitamme niin hyvin, kun osaamme, oli sitten kyseessä kuluttaja tai vakuutusyhtiö".

    Itselle jäi lähinnä kusetettu olo, ja tunne siitä että JL-bike yrittää vain pitää yllä suhteitaan vakuutustarkastajaan.

    Mitä tästä opimme? Ainakin sen, että vahinkotarkastukseen viedessä pitää tarkkaan tiedustella löytyykö huoltoliikkeestä varaosia omaan pyörään ja jos löytyy, niin mielummin viedä pyörä jonnekin muualle arvioitavaksi...
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  2. #2
    Kuulostaa taas tapaukselta, jossa oli tarkoitus "hyötyä" vakuutuksenottajien kustannuksella asiattomalla kertakorvauksella. Vakuutusyhtiö laskee korvauksen juurikin korjauskuluilla (joka ei välttämättä tarkoita minkälie liikkeen ohjehintaa osille).
    Hyvänä esimerkkinä tästä vanhan laitteen kolarikorjaukset B-osilla.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #3
    Aikanaan, kun oma pyöräni kolaroitui, laskeskelin, että kyllä se lunastukseen menee. Korjausarviota odottelin pidemmän aikaa, koska kolari tapahtui syksyllä ja sanoin ettei asialla ole niin kiire.
    Siinä oli mukava miettiä seuraavaa pyörää, selailla nettimotoa ja mobile.de-sivustoa. Pettymys oli suuri, kun minulle ilmoitettiin, että pyörä aiotaan korjata.
    Olisiko sinulle käynyt samalla lailla? Haaveilit jo mihin kertakorvaussumman sijoitat?
  4. #4
    Mikäs siinä, älä ota kertakorvausta, pyydä asentamaan putki paikoilleen ja pyörä on kunnossa. Vai oletko jo asentanut toisen putken?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  5. #5

    R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Kuulostaa taas tapaukselta, jossa oli tarkoitus "hyötyä" vakuutuksenottajien kustannuksella asiattomalla kertakorvauksella. Vakuutusyhtiö laskee korvauksen juurikin korjauskuluilla (joka ei välttämättä tarkoita minkälie liikkeen ohjehintaa osille).
    Hyvänä esimerkkinä tästä vanhan laitteen kolarikorjaukset B-osilla.
    Mielestäni on ihan oikeutettua saada rahallista kompensaatiota siitä, että joku muu rikkoo mun mopon. Ennen tätä mopo oli kaatamaton, nyt se on kaadettu. Sillä on aikamoinen merkitys! Ja meneehän tossa mun omaa aikaa asioiden selvittelyyn.
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  6. #6
    Lainaa puuwe kirjoitti Katso viesti
    Mielestäni on ihan oikeutettua saada rahallista kompensaatiota siitä, että joku muu rikkoo mun mopon. Ennen tätä mopo oli kaatamaton, nyt se on kaadettu. Sillä on aikamoinen merkitys! Ja meneehän tossa mun omaa aikaa asioiden selvittelyyn.
    Kyllä toi enempi näyttää siltä, että
    a) sulla ei ollut tarkoituskaan korjata noita skraadeja, vaan ottaa rahat
    b) ei ollut tarkoitus palauttaa ennen kolaria -kuosiin, vaan ostaa jotkut mageemmat mökäpöntöt
    c) vaihtaa ne tallin perukalla olevat originaalit, ja käyttää korvaus uuden välirahaan

    Ota se putki sieltä liikkeestä, ja pistä myyntiin 1500:aan.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #7

    R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä toi enempi näyttää siltä, että
    a) sulla ei ollut tarkoituskaan korjata noita skraadeja, vaan ottaa rahat
    b) ei ollut tarkoitus palauttaa ennen kolaria -kuosiin, vaan ostaa jotkut mageemmat mökäpöntöt
    c) vaihtaa ne tallin perukalla olevat originaalit, ja käyttää korvaus uuden välirahaan

    Ota se putki sieltä liikkeestä, ja pistä myyntiin 1500:aan.
    Joo ja jos tarkemmin arvioidaan niin mun oma vikahan se oli että mun pyörä kaadettiin, mitä olin parkkeerannut sen just siihen ruutuun mistä tämän rakkaan kanssa-autolijan oli vaikea pyöräni nähdä
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  8. #8
    Turha täällä kiukutella, jos vakuutusyhtiö olisi laittanut laitteen kondikseen.

    Kosta yhtiölle, ja sano kasko irti, sieltä kuitenkaan muuta saa kuin lipan jälkeen ehjän pyörän.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  9. #9

    R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Turha täällä kiukutella, jos vakuutusyhtiö olisi laittanut laitteen kondikseen.

    Kosta yhtiölle, ja sano kasko irti, sieltä kuitenkaan muuta saa kuin lipan jälkeen ehjän pyörän.
    Mulla ei ole mp-vakuutusta kyseisessä vak. yhtiössä. Edelleen kyse on toisen ihmisen aiheuttamasta vahingosta pyörälleni, en ole sitä itse kaatanut. Tässä jutussa ihmetyttää eniten se, että liike toimii täysin oman etunsa mukaisesti myymällä polkuhintaan osan, josta haluavat eroon. Kun vien pyöräni jonnekin korjausarviota varten pyydän liikkeeltä puolueettoman arvion korjauskustannuksista. Tässä tapauksessa liike on omalla toiminnallaan, täysin tietoisesti, määrännyt hinnan vak. yhtiön maksamalle korvaukselle. Se tässä on mielestäni outoa! Mä vielä ymmärtäisin, jos putki myytäisiin hieman halvemmalla kuin mikä todellinen kustannus on, mutta 300e vs 1500+alv on aika iso ero...
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  10. #10
    Eikös sen mopon voi viedä korjattavaksi ja matka jatkuu? Mitä sen kanssa rupee rekkuaan enempää. Vahinkoa edeltäneeseen tilaan laite ja kaikki on hyvin.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  11. #11
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Eikös sen mopon voi viedä korjattavaksi ja matka jatkuu? Mitä sen kanssa rupee rekkuaan enempää. Vahinkoa edeltäneeseen tilaan laite ja kaikki on hyvin.
    Ainahan se olisi kivempaa jos saisi tehdä tilin...
    Supermoto
  12. #12
    Itsellä kokemusta vakuutustarkastuksesta ja sen jälkeisestä kolarikorjauksesta mikä tehtiin tuossa pajassa. Tämä tosin tapahtui jo vuonna -08 mutta, oli kokolailla esimerkillistä toimintaa pajan osalta. Vakuutustarkastaja yritti tietenkin vääntää mustaa valkoiseksi mutta sangen huonolla menestyksellä.
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290advR
  13. #13
    Muistakaapa nyt se tosiasia, ettei vakuutusyhtiö maksa mitään, paitsi välillisesti. Sen maksaa muut vakuutuksenottajat ja meidän systeemissä muut mp-vakuutuksen maksajat. Kaikki korvaukset, jotka mp-vakuutuksista nostatte, maksaa muut motoristit+voitot+verot.
    ... jotain piti muistaa
  14. #14
    Käyt äkkiä itse ostamassa sen putken pois kuleksimasta sieltä mopoliikkeestä 300€:lla eurolla, niin vakuutusyhtiö joutuu korvaamaan täyden hinnan siitä putkesta sinulle. Lyöt uuden putken kiinni mopoon ja ajat auringonlaskuun 1200€ taskussa?
    -
  15. #15
    No jos se mopo saadaan samaan kuntoon kuin se oli niin kaikkihan on hyvin. Tietysti se harmittaa jos ajattelee että on rahaa johonkin uuteen eikä sitä sitten olekaan mutta kyllä vakuutusyhtiöt hommansa osaavat. Itse joutunut pariin otteeseen asioimaan vakuutusyhtiön kanssa kun mopoon on sattunut ja aina on mopo saatu kuntoon, tosin rahaa ja aikaa siihen on mennyt. Tiliä en ole päässyt tekemään.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  16. #16
    Lainaa puuwe kirjoitti Katso viesti
    Mielestäni on ihan oikeutettua saada rahallista kompensaatiota siitä, että joku muu rikkoo mun mopon. Ennen tätä mopo oli kaatamaton, nyt se on kaadettu. Sillä on aikamoinen merkitys! Ja meneehän tossa mun omaa aikaa asioiden selvittelyyn.
    Ainahan syytön osapuoli on näissä jutuissa se joka ottaa takkiinsa. Menee aikaa, vaivaa, ennen ehjä laite on nyt korjattu ehjä laite jne. mutta eihän vakuutukset koskaan korvaa näitä menetyksiä, eihän? Eikö vakuutus korvaa vain korjauksen siihen kuntoon missä ajoneuvo oli ennen vahinkoa? Ei kai siitä mitään extra rahaa saa korvauksena korjauksen lisäksi? Jos jotain extra kompensaatiota tulisi saada olisi se minusta syyllisen maksettava, ei vakuutusyhtiön.

    JL-bikea noin 7v käyttäneenä ja kundien kanssa paljon jutelleena en henk.koht. usko minkäänlaiseen salaliittoon vakuutustarkastajien kanssa. Ehkä he vain halusivat säästää meidän vakuutusmaksajien rahoja ja vähentää vakuutusmaksujen korotuspaineita hoitamalla korjauksen edullisesti
    Ja ei kai JL-bike kovin suurta tiliä varaosalla voi tehdä, jos ovh. on 1500e ja ne dumppaa sen pois 300e hintaan?
    xxx
  17. #17
    Erikoisesti silti hoidettu, korjaamon poppoon olisi ollut ehkä fiksua olla puuween yhteydessä kyseisestä putkiasiasta. Ilmeisesti kuitenkin annettu puuwelle kustannusarvio käteen ja sitten vakuutusyhtiölle laitetaankin jotain ihan muuta hintalappua. Jos ei muuta, niin se voi vaikuttaa siihen, että ottaako sen kertakorvauksena vai korjauttaako.
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  18. #18
    Miten tässä nyt on oletuksena että jos käy joku mälli niin sillä pitää tehdä helvetisti rahaa??

    Kyllä mä hyvin ymmärrän että virma tarjoo omaa putkee jota kukaan ei oo ostanu kun on paikka. Vakuutusyhtiö olisi ihan yhtä hyvin voinut saada sen putken jostain muualta ale hintaan, ja niiden ei olisi tarvinnut kertoa mistä. Ei ne oo tässä mitään väärää tehny, sua vaan harmittaa kun jo räknätty hillo ei sitten tulekkaan kätösiin.

    Vakuutus on sen takia että saat joko uuden tai pistetään samanlaiseen kuntoon ja matka jatkuu, ei sen takia että sillä tehdään bisnestä....

    Mutta tuohan on hyvä idea tuo putken osto itse, voit kostaa vakuutusyhtiölle kun rupesivat pihtaamaan. Laitat ne korjaamaan koko pyörän, ehkä sä saat sen putken myytyy kolmeensataan, tai sit otat takkiin mut on parempi mieli.

    Ymmärrän kyllä että harmittaa, mutta en mä näe tässä mitään vääryyttä tapahtuneen.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  19. #19
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Miten tässä nyt on oletuksena että jos käy joku mälli niin sillä pitää tehdä helvetisti rahaa??
    Samoilla jäljillä olen.. Siksi miksi jollain vahingolla pitäisi päästä rikastumaan? Ole tyytyväinen, että saat edes omasi pois.

    Eikös jenkkiläisen ja suomalaisen oikeuskäytännön merkittävin ero ole se, että suomessa ei tienaa kärsimällä, kun taas jenkeissä se on kaiken lähtökohta.
    BMW R 1150 RT 2002
    Kawasaki Z500 1981 -cafe racer
    Yamaha DT125 1981
    IC 56 1960
  20. #20
    Suomessa ainoa vakuutus, jolla tienaa, on henkivakuutus ja silloinkin täytyy olla edunsaajana, ei vakuutuksen ottajana.
  21. #21
    Lainaa Laikkakone kirjoitti Katso viesti
    Käyt äkkiä itse ostamassa sen putken pois kuleksimasta sieltä mopoliikkeestä 300€:lla eurolla, niin vakuutusyhtiö joutuu korvaamaan täyden hinnan siitä putkesta sinulle. Lyöt uuden putken kiinni mopoon ja ajat auringonlaskuun 1200€ taskussa?
    Tää oli hyvä.

    "JL-Bikestä soitettiin että putki olikin mennyt kaupaksi. Mitenkäs nyt sen kertakorvauksen laita?"
  22. #22
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikidor kirjoitti Katso viesti
    Samoilla jäljillä olen.. Siksi miksi jollain vahingolla pitäisi päästä rikastumaan? Ole tyytyväinen, että saat edes omasi pois.

    Eikös jenkkiläisen ja suomalaisen oikeuskäytännön merkittävin ero ole se, että suomessa ei tienaa kärsimällä, kun taas jenkeissä se on kaiken lähtökohta.
    Vähän irrelevantti keskustelu, siis minusta.

    Asiakas on ilmoittanut kiinnostuksestaan kertakorvaukseen, jolloin se korvauksen rahallinen arvo on tietty se, mikä merkitsee. Eri asia, jos olisi sanonut, että laittakaa kuntoon, ja jl-bike olisi pultannut sen 300 euron torven kiinni.

    Nyt on tehty yksi korjausarviopäätös, ja sen jälkeen uusi hyllystä löytyvän osan perusteella alkuperäisalkuperäisarvion muuttuessa radikaalisti, ja ilmoittamatta välissä asiakkaalle. Tuo kertakorvauksen jälkeisen toiminnan ja asiakkaan tarkoitusperien spekulointi on ihan turhaa, eikä liity asiaan.

    Eihän tässä mitään laitonta vissiin ole tapahtunut, mutta jos tarina muuttuu kesken lauseen, ja taloudellinen vaikutus on merkittävä, niin olisihan siitä hyvä ilmoittaa.

    Eli olis voitu korjaamolta soittaa, että tällaista tulossa, jolloin oisivat voineet kimpassa miettiä, miten eteenpäin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #23

    R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Mua harmittaa se, että mulle jää fiilis et mua on kusetettu. Ensin annetaan arvio korjauskustannuksista, ja sen jälkeen mun selän takana poljetaan tää hinta vakuutustarkastajan kanssa, asiasta mulle mitään kertomatta. Enkä myöskään tajua, mikä JL-biken intressi on ollut tarjotessaan putkeä tähän hintaan vakuutusyhtiölle, hinta on kuitenkin alle 20% heidän kertomastaan ovh:sta. Haiskahtaa vaan mun korvaan siltä, että polkemalla hinta on haluttu painostaa mun päätöstä korjaukseen, jolloin JL-bike saa selvästi enemmän rahaa kuin pelkän kustannusarvion tekemisestä. Toki tällainen toiminta on firman liikevaihdon kannalta erittäinkin järkevää, mutta tässä on pahasti aliarvioitu asiakkaan kykyä ymmärtää asioita. Fiksusti hoidettuna kaikki osapuolet olisivat olleet tyytyväisiä ja JL-bike olisi voinut rahastaa korjauskustannuksia vak. yhtiöltä. Nyt mentiin vaan ihan metsään.
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  24. #24
    Miten se nyt menikään.....

    Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa....
    eikä nielaista vielä vaikka jo vähän suussa napsaakin .

    Pajan arvio ei liioin taida olla vakuutusyhtiön korvauspäätös.....

    mutta pienen aasin puuro muuttuu sillan jälkeen usein velliksi....
    vai miten se meni
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #25
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa puuwe kirjoitti Katso viesti
    Mua harmittaa se, että mulle jää fiilis et mua on kusetettu. Ensin annetaan arvio korjauskustannuksista, ja sen jälkeen mun selän takana poljetaan tää hinta vakuutustarkastajan kanssa, asiasta mulle mitään kertomatta. Enkä myöskään tajua, mikä JL-biken intressi on ollut tarjotessaan putkeä tähän hintaan vakuutusyhtiölle, hinta on kuitenkin alle 20% heidän kertomastaan ovh:sta. Haiskahtaa vaan mun korvaan siltä, että polkemalla hinta on haluttu painostaa mun päätöstä korjaukseen, jolloin JL-bike saa selvästi enemmän rahaa kuin pelkän kustannusarvion tekemisestä. Toki tällainen toiminta on firman liikevaihdon kannalta erittäinkin järkevää, mutta tässä on pahasti aliarvioitu asiakkaan kykyä ymmärtää asioita. Fiksusti hoidettuna kaikki osapuolet olisivat olleet tyytyväisiä ja JL-bike olisi voinut rahastaa korjauskustannuksia vak. yhtiöltä. Nyt mentiin vaan ihan metsään.
    Vastaisku... vie toiseen pajaan korjattavaksi, ja ilmoittaa jl-lle, että voi myydä putken sinne kolmella huntilla.

    (vaan ei taida oikeasti toimia noin).

    Anyway, mun osalta tämä oli tässä. Huono kommunikointi tässä jäisi kaivelemaan, jos omalle kohdalle sattuisi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #26
    vakuutusyhtiön idea on korjata pyörä, ei korjata sitä ovh hintaisilla osilla. Mikä on sinänsä hyväkin, koska mitä niitä 1500putkia kannata ostaa, joku sen maksaa kuitenkin.

    Ainoa mikä siinä voi harmittaa on se, että joku heilauttaa rahatukkua nenän edessä ja sitten puff se katoaa.

    Vakuutusyhtiön kanssa voi sopia myös naarmujen hinnoista siten ettei niitä edes korjaa. Esim auton puskurissa olevan jäljen voi tingata esim 500ekee, jos ei kelpaa, niin maalatkaa sitten.

    kun otat oletuksena sen, että mikään ei ole reilua, eikä mene oikein, niin harmittaa vähemmän.


    tuo vastaisku ei toimisi, koska ne ei myisi sitä putkea 300:eurolla, jos yksityinen tulisi vakuutuskorvaus taskussa ostamaan sitä putkea, niin 1200 vähintään olisi 'tiukka hinta'.-
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  27. #27
    Jäi vähän epäselväksi se että myykö ne sen putken tuolla vakuutusyhtiötarjouksella myös sinulle? Elleivät myy niin sitten on aika outo viritys
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  28. #28
    Vakuutusyhtiöt ja korjaamot eivät ole liikkeellä hyväntekeväisyydestä ja ne pelaavat peliä joka päivä.
    Supermoto
  29. #29

    R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Jäi vähän epäselväksi se että myykö ne sen putken tuolla vakuutusyhtiötarjouksella myös sinulle? Elleivät myy niin sitten on aika outo viritys
    En ole kysynyt asiaa heiltä tällä tavalla. Jotenkin kuvittelisin että eivät myisi, koska vakuutusyhtiölle myydessä tulisi 300e lisäksi työn osuus.
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  30.  
  31. #30
    Vie vastaiskuna maahantuojalle korjaukseen!? Sun sitä oo pakko JL:ään viedä halvan änärin takia.
    04 Buell xb12s

Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen