2005 mallin Honda johon tekisin talvenmittaan etuputkien huollon, mutta hämmentää Haynesin ohje joka sanoo että yläkolmio tulisi irroittaa jotta saa putket irti. Tässä mallissa on nuo kromatut koriste hylsyt etuputkien yläpään suojana ja räjäytyskuvista näkee että siellä on o-rengas päässä (kromihylsyn ja putken yläpään välissä).
Onko tuossa lie syy käskyyn purkaa yläkolmio vai miksi ihmeessä? Vanhempaan 600 Hondaan tein vastaavan jokunen vuosi sitten ja riitti että löysäsi putken ylä ja ala kolmiosta ja veti putken vähän pyöräyttäen alaspäin irti...
Mittailin noin arviolla että putket sopisivat tulemaan alaspäin irti ilman kromikuorien irroitusta, mutta varmaapa tuo ei ole. Vähän arveluttaa alkaa savottaan jos homma kuseekin, milläs sen sitten osaaviin käsiin saa jos pyörä makaa tunkin nokassa ilman keulaa...
Kokemusta kellään?
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Vastaan itse itselleni jos joku tulevaisuudessa mokomaa tietoa kaipaa.
Lähtee putket irti ilman yläkolmion irroitusta, mutta kuten epäilin takaisin laittaminen vaatikin jo raakaa voimaa ja uskallusta ja kovaa luottoa nostimeen ja siihen ettei se mopo sieltä alas tule vaikka heiluukin.
Kromi hylsyjen o-renkaat pistivät ihan kiitettävästi vastaan putkia takaisin paikoilleen pujotettaessa, hankaluutena vielä se ettei asennusta voinu tehdä siitä putken osasta joka tulee kolmioihin kiinni, vaan alemmasta joustavasta osasta (koska kromihylsyt). Aikansa piti ährätä jotta sai paikoilleen, mutta hyvä tuli. Putkille ei tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa oljyt, vaikka sekin oli melkein turhaa, siistit kirkkaat ölpät oli sisällä, aika hyvin 80 000 ajetulle vehkeelle.
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14