Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014...80085_uu.shtml

    Siinä on taas ollut juopon tuuria, kun ei ole henki lähtenyt.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  2. #2
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Toi ei ollut motoristi, vaan joku kortiton känni. Ilmeisesti ei ollut kuitenkaan pöllitty mopo?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    Eipä paljon säälipisteitä saa,minulta ainakaan
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  4. #4
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Eipä paljon säälipisteitä saa,minulta ainakaan
    Samma här
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  5. #5
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Toi ei ollut motoristi, vaan joku kortiton känni. Ilmeisesti ei ollut kuitenkaan pöllitty mopo?
    Mistä semmoisia motoristikortteja saa?
    Jos vaikka ryhtyisi motoristiksi.
  6. #6
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Mistä semmoisia motoristikortteja saa?
    Jos vaikka ryhtyisi motoristiksi.
    osta bemari, se näyttää tulevan siinä mukana...

    ei pisteitä täältäkään
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  7. #7
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Mistä semmoisia motoristikortteja saa?
    Jos vaikka ryhtyisi motoristiksi.
    Ei aavistustakaan, kysy joltain kuka sellaisen motoristikortin on keksinyt, mä en oo mokomasta kuullukkaan…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #8
    Arvasin heti, että ei ollut ajo-oikeutta. ja vielä ajokielto päällänsä. Jospa tuo sen verran satutti itseään, että sais muutaman kuukauden lasaretissa viettää. Ei muuten, mutta vituttaa tuollaiset känniääliöt.
  9. #9
    Lainaa Wildhillman777 kirjoitti Katso viesti
    Arvasin heti, että ei ollut ajo-oikeutta. ja vielä ajokielto päällänsä. Jospa tuo sen verran satutti itseään, että sais muutaman kuukauden lasaretissa viettää. Ei muuten, mutta vituttaa tuollaiset känniääliöt.
    Mistäs sen arvasit? Katoaako opittu taito heti jos otetaan ajokortti pois?
    Eiköhän tuossa ollut suurin syy niisä promilleissa joita verestä löytyi.
    Ihmeellisiä nekin, nimittäin ne promillet, kun tuollaista aiheuttaa.

    Miksi sinua vituttaa juuri tuollaiset känniääliöt, eihän se sinulle mitään tehnyt.
    Minua vituttaa kaikennäköiset känniääliöt jotka tunkevat iholle ja ovat omasta mielestään niin hauskoja ja herttaisia. Ei minua vituta joku urpo jossain hevon kuusessa.
  10. #10
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Mistäs sen arvasit? Katoaako opittu taito heti jos otetaan ajokortti pois?
    Eiköhän tuossa ollut suurin syy niisä promilleissa joita verestä löytyi.
    Ihmeellisiä nekin, nimittäin ne promillet, kun tuollaista aiheuttaa.

    Miksi sinua vituttaa juuri tuollaiset känniääliöt, eihän se sinulle mitään tehnyt.
    Minua vituttaa kaikennäköiset känniääliöt jotka tunkevat iholle ja ovat omasta mielestään niin hauskoja ja herttaisia. Ei minua vituta joku urpo jossain hevon kuusessa.
    Eihän ne henkilökohtaisesti ota päähän,mutta kun ns kunnon kansalaiset yhdistävät nämä kaaharit
    ja sinut sen moottoripyörän kautta.
    Eli heille me olemme samaa ja yhtä karjaa.
  11. #11
    Polip, puhut asiaa. Siis miten mä nyt tän selitän niin, etten tule väärinymmärretyksi...
    Tarkoitin... että : ainakaan mun tuntemat motoristit ei aja kännissä. enkä mitään invalisoitumisia kenellekään halua, tietenkään. Olis vaan tollakin toivottavasti vähän aikaa miettiä tekosiaan, siellä sairaalasängyllä....
    ja tuollaiset otsikot vaikuttaa just esim. siihen, että ratoja yms. on hemmetin vaikea saada, uusia, enää yhtään mihinkään. OuluZonen kanssakin on ollut aivan hirvee vääntö, kun aina joku mp-vastainen keksi valittaa, ja sitä sitten vuosi käsiteltiin, jne. ja kun se nyt sattuu olemaan niin, että humalainen voipi ajaa jonkun päälle. ja se uhri on aina jonkun sukulainen ja tuttava, perheenjäsen ja silleen. että multa vaan ei heru sympatiaa tuommosille. Toki itsellänikin vois joskus mennä risteys pitkäksi.... ei sentään, oon minä niin hyvä kuski! joopatijoo......
  12. #12
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Mistäs sen arvasit? Katoaako opittu taito heti jos otetaan ajokortti pois?
    Eiköhän tuossa ollut suurin syy niisä promilleissa joita verestä löytyi.
    Ihmeellisiä nekin, nimittäin ne promillet, kun tuollaista aiheuttaa.

    Miksi sinua vituttaa juuri tuollaiset känniääliöt, eihän se sinulle mitään tehnyt.
    Minua vituttaa kaikennäköiset känniääliöt jotka tunkevat iholle ja ovat omasta mielestään niin hauskoja ja herttaisia. Ei minua vituta joku urpo jossain hevon kuusessa.
    Huhhuh. Hiekkaa perseessä?


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  13. #13
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Miksi sinua vituttaa juuri tuollaiset känniääliöt, eihän se sinulle mitään tehnyt.
    Olet Keno näköjään aika omaan napaan tuijottaja.
    Minä, minä,minä.

    Tuollaiset känniääliöt pilaavat meidän muiden maineen kaikkien silmissä, niin kuin täällä jo moni kertoi.
    Pekka
  14. #14
    Juuri nain ^. Taas meni motoristien maine, monettakohan kertaa tälle kesälle.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  15. #15
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti

    Tuollaiset känniääliöt pilaavat meidän muiden maineen kaikkien silmissä, niin kuin täällä jo moni kertoi.
    Juurinäin. Vaikka autoilijoissa olisi yhtäpaljon kortittomia kännikuskeja niin erottuvana "vähemmistönä" meidät huomataan ja leimataan helpommin.

    Sen lisäksi tuommonen tolloilu aiheuttaa ihan oikeasti vaaraa liikenteessä muillekin, tilastot ja tutkimukset osoittaa että humalatila heikentää ajoneuvon ja riskien hallintaa merkittävästi.
    Toki autolla ja kuorma autolla voi aiheuttaa tuhoa enemmän kuin mp'llä, mut ikävää jälkeä mp'lläkin saa aikaan jos on vauhtia tarpeeksi tai tolloilee toisen mp'n, kävelijän tai polkupyöräilijän päälle.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  16. #16
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Itseäni ei syletä mikään motoristien kollektiivinen maine, vaan suhtaudun tasan yhtä kielteisesti kaikkiin liikenteessä pyöriviin rattijuoppoihin (ruohonleikkaamisen pienessä kaljapierussa hyväksyn, vaikka siitäkin rattijuopumustuomion voi saada).

    Tässä taisi osua aika monta K:ta kohdalleen:

    -Kännissä
    -Kovaa
    -Kortitta

    Vielä ois pitänyt pari osua, niin olisi ollut täysi suora:
    -Kypärättä
    -Kaverin pyörällä (tai vaihtoehtoisesti "kähvelletty")
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  17. #17
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Itseäni ei syletä mikään motoristien kollektiivinen maine, vaan suhtaudun tasan yhtä kielteisesti kaikkiin liikenteessä pyöriviin rattijuoppoihin (ruohonleikkaamisen pienessä kaljapierussa hyväksyn, vaikka siitäkin rattijuopumustuomion voi saada).

    Tässä taisi osua aika monta K:ta kohdalleen:

    -Kännissä
    -Kovaa
    -Kortitta

    Vielä ois pitänyt pari osua, niin olisi ollut täysi suora:
    -Kypärättä
    -Kaverin pyörällä (tai vaihtoehtoisesti "kähvelletty")
    Joo, oma oleminen siinä se pointti pointti on. En tykkää kun puhutellaan kaahaajanksi yms , vaikka asenteeni alkoholiin ja muihin huumaaviin aineisiin liikenteesä on samanlainen, kuskina olen "nolla". Sama muihin ajokuntoon vaikuttaviin juttuihin, kuten väsymys, kova flunssa yms, jos vaikuttaa selvästi ajokuntoon niin sitten en oo kuskina.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  18. #18
    Näinpä. Myönnän reilusti, että jos itseäni väsyttää, niin annan Rouvan ajaa. Ei se mun tukkaa lisää, vaikka oisin aina kuskina. Ja kyydissä on mukavaa "seurata" toisen ajamista, ihan joka kantilta. Onpahan sitten iltakahvilla juteltavaa. Vielä kun muistaa vähän kehuakin, niin voin tulla jopa palkituksi, illalla myöhemmin...
  19. #19
    Mikä ihme siinä on että se kännäily tuomitaan voimakkaasti vain kun se kohdistuu jonkin sortin moottoriajoneuvon kuljettajaan. Muuten se kännäily on varsin hyväksyttävää ellei peräti ihannoitavaa. Täälläkin on sille oma ketju johon aina joku valopää suoltaa paskaa kännissä ja toiset molopäät sitten kommentoivat hyppyläpsyhymiöillään mutta kukaan ei paheksu eikä esitä miten se pilaa meidän muiden maineen kaikkien silmissä.

    Joka viikko saamme lehdistä lukea monta juttua kuinka jossain joku pisti kännissä puukolla toisen kylmäksi tai ainakin melkein. Ei ole tietoa tilastoista mutta uskon että Suomessa tapetaan kännissä puukolla tai telotaan sairaalakuntoon monin verroin enemmän ihmisiä kuin mitä känniläiset liikenteessä saa aikaan.

    Ja joka päivä jossain päin armasta Suomenmaatamme joku isukki hipsii kännissä kotiin ja hakkaa muijansa ja lapsensa. Mutta eihän se meille kuulu jos se naapurin muija on taas lyönyt silmänsä oveen tai jos naapurin kakarat luimistelee ihmeellisesti.

    Mutta kun joku urpo on jossain nevadassa ajellut kännissä niin minäpä kirjoitan siitä heti tuomitsevan lausunnon jonnekin että muut näkee kuinka hyvä ja oikeamielinen minä olen.
  20. #20
    Jos kännissä on omaksi iloksi, ilman ympäristötuhoja, niin totta kai se on hienoo ja ihannoitavaa
  21. #21
    Keno

    Täyttä asiaa.
    Näinhän se a-holi näkyy meidän elämässä.
    Tilastoista näkyy n. 2000 alkoholisairauksiin tai alkoholimyrkytyksiin kuollutta vuodessa.
    Kuolonkolareissa rattijuoppojen osuus on n.20 % eli n. 70 kuollutta.
    En viitsinyt enempää kuuklettaa ettei masenna.

    PS. Olen kukkahattusetä ( ennen kuin joku muu ennättää ).
    Honda CB 1300S 2008
    Ex Suzuki GSX 1100E 1982
    Ex Suzuki GSX 1400 K3
    Ex Yamaha XJ 750 Seca 1984
    Ex Yamaha R5 350 1973
  22. #22
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Mikä ihme siinä on että se kännäily tuomitaan voimakkaasti vain kun se kohdistuu jonkin sortin moottoriajoneuvon kuljettajaan. Muuten se kännäily on varsin hyväksyttävää ellei peräti ihannoitavaa. Täälläkin on sille oma ketju johon aina joku valopää suoltaa paskaa kännissä ja toiset molopäät sitten kommentoivat hyppyläpsyhymiöillään mutta kukaan ei paheksu eikä esitä miten se pilaa meidän muiden maineen kaikkien silmissä.

    Joka viikko saamme lehdistä lukea monta juttua kuinka jossain joku pisti kännissä puukolla toisen kylmäksi tai ainakin melkein. Ei ole tietoa tilastoista mutta uskon että Suomessa tapetaan kännissä puukolla tai telotaan sairaalakuntoon monin verroin enemmän ihmisiä kuin mitä känniläiset liikenteessä saa aikaan.

    Ja joka päivä jossain päin armasta Suomenmaatamme joku isukki hipsii kännissä kotiin ja hakkaa muijansa ja lapsensa. Mutta eihän se meille kuulu jos se naapurin muija on taas lyönyt silmänsä oveen tai jos naapurin kakarat luimistelee ihmeellisesti.

    Mutta kun joku urpo on jossain nevadassa ajellut kännissä niin minäpä kirjoitan siitä heti tuomitsevan lausunnon jonnekin että muut näkee kuinka hyvä ja oikeamielinen minä olen.
    Nii-i, ei nyt oikein avaudu mihin päätelmilläsi pyrit mutta ainakin itse säälin ja halveksin kunnon kännin vetäjiä tilanteessa kun tilanteessa, auto/prätkäkuskeilta on tullut avaimiakin otettua enempi/vähempi väkisin pois ja poliisejakin soiteltua perään, vaimonhakkaajille on tullut tilattua poliisi ja lanssi, lastenhakkaajiin en ole onneksi törmännyt.

    Meinaatko että pikku huppelissa ja piripäissä pitäis saada ajella ja kavereiden katsella vaan sormienläpi?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  23. #23
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Mikä ihme siinä on että se kännäily tuomitaan voimakkaasti vain kun se kohdistuu jonkin sortin moottoriajoneuvon kuljettajaan. Muuten se kännäily on varsin hyväksyttävää ellei peräti ihannoitavaa. Täälläkin on sille oma ketju johon aina joku valopää suoltaa paskaa kännissä ja toiset molopäät sitten kommentoivat hyppyläpsyhymiöillään mutta kukaan ei paheksu eikä esitä miten se pilaa meidän muiden maineen kaikkien silmissä.

    Joka viikko saamme lehdistä lukea monta juttua kuinka jossain joku pisti kännissä puukolla toisen kylmäksi tai ainakin melkein. Ei ole tietoa tilastoista mutta uskon että Suomessa tapetaan kännissä puukolla tai telotaan sairaalakuntoon monin verroin enemmän ihmisiä kuin mitä känniläiset liikenteessä saa aikaan.

    Ja joka päivä jossain päin armasta Suomenmaatamme joku isukki hipsii kännissä kotiin ja hakkaa muijansa ja lapsensa. Mutta eihän se meille kuulu jos se naapurin muija on taas lyönyt silmänsä oveen tai jos naapurin kakarat luimistelee ihmeellisesti.

    Mutta kun joku urpo on jossain nevadassa ajellut kännissä niin minäpä kirjoitan siitä heti tuomitsevan lausunnon jonnekin että muut näkee kuinka hyvä ja oikeamielinen minä olen.


    Se että keskustellaan alkoholin ja liikenteen sopimattomuudesta keskenään niin millä lailla tässä on hyväksytty kännissä vaimon hakkaaminen? Tai puukon kans heiluminen? Tai miksi ne olisi tässä yhteydessä pitänyt tuomita?

    Alkoholin juominen sinällään ei oo kiellettyä ja sopivassa määrin hyvässä seurassa oikein mukavaa.
    Liiallinen juominen on mielestäni noloa lähinnä. Siltikään en sano että vaimon hakkaaminen olis millään muotoa tai mitenkään hyväksyttävää -se on halveksittavaa. Enkä myöskään hyväksy kavereiden tökkimistä puukolla, edes kännissä. Voi olla että kännissä puukolla tapetaan enemmän kuin autolla, mut merkittävä ero on siinä että puukolla uhri on usein miten saman ryyppyporukan jäsen ja riidan toinen osapuoli ja joskus vain se hitaampi - ei satunnainen vastaan tulija, kuten liikenteessä.

    Typeryys ei tartte alkoholia polttoaineeksi vaikka se usein tuokin sen esille.

    Ja kuten toiset ei tuomitse totaalisesti alkoholia, niin toisille asioilla ei liene oo niin väliä jos ne tapahtuu tarpeeksi kaukana, vaikka nevadassa.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  24. #24

    Tunnus suljettu
    Liittyi Feb 2014
    Morjettees
    Taas täällä nämä kirjan oppineet jauhaa jaskaa, paree olis kun tekis näille oman voorumin ja motoristeille omansa. Oho unohtu semmonen on jo olemassa MP-rata voorumi on meinaan asiaa eikä mithään telvakki keskustelua tai vastaheitto ohjausta.

    Onkos se jollaan tapaa pieänempi paha jos ajaa jonkun yli selvin päin tai vaarantaa liikenettä muuten vaan koheltamalla kuin se jotta ajelee piänessä pöffelissä?
    Olen sitä miältä että mulla on perustuslaillinen oikeus päättää missä kunnossa ajan, jos teen väärän arvion ja jotakin sattuu tiätysti vastaan seurauksista.
    Nämä kaatokännissä kaahaajat, taustalla on muutakin mitä nämät voorumiviisaat ei tajua kun elävät jonkinmoisessa lintukorossa. Nimittäin itsetuhoisuutta ja muita onkelmia joka ilmenee monella tapaa myäs järjettömänä kaahailuna, siinä ei auta paheksunta. Näillä kawereilla ei ole mitään, eikä mitään menetettävää.

    Sitten on viälä nämä kaiken maiilman kurssin käyneet jotka katsovat olevansa oikeutettuja tuamitsemaan muita ja ajamaan vaarallisesti koska ollaan siinä uskossa jotta ajoneuvon hallinta on täyrellistä, sitten paetaan vastuuta kun itselle jotakin sattuu ja muissa on aina syy. Sekä voorumin väärinymmärtäjät jotka tuossa kääntelee toisten kirjootuksia.

    Muistakaa turvaliivit ja ajakaa hiljaa ja vastaohjausliikkeet miälessä!
  25. #25
    Lainaa polip kirjoitti Katso viesti
    Eihän ne henkilökohtaisesti ota päähän,mutta kun ns kunnon kansalaiset yhdistävät nämä kaaharit
    ja sinut sen moottoripyörän kautta.
    Eli heille me olemme samaa ja yhtä karjaa.
    Ei siihen tarvitse kuin sanan moottoripyörä niin olet jo leimattu lapsentappajaksi tai joksikin oikein pahaksi henkilöksi.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  26. #26
    Juu,
    Kyllähän täällä on laidasta laitaan kirjoittelua/jeesustelua, mutta siitä huolimatta en ymmärrä tuota lausettasi alla.
    Mitä sä voit vastata seurauksista, jos pöhnä päissäs tapat jonkun ?
    Ei ne seuraamukset herätä ketään henkiin.

    Tämä ei ole kukkahattu juttuu, vituttaa vaan tollaset huuhaa jutut "teen mitä lystään ja itse vastaan seuraamuksista".


    Lainaa PanDude kirjoitti Katso viesti
    Olen sitä miältä että mulla on perustuslaillinen oikeus päättää missä kunnossa ajan, jos teen väärän arvion ja jotakin sattuu tiätysti vastaan seurauksista.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  27. #27
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PanDude kirjoitti Katso viesti
    Olen sitä miältä että mulla on perustuslaillinen oikeus päättää missä kunnossa ajan, jos teen väärän arvion ja jotakin sattuu tiätysti vastaan seurauksista.
    Kun ketään ei kiinnosta otatko vastuuta. Se taas voi vähän liikuttaa jonkun mieltä, että onko joku jäänyt sun alle. Jos joku jää alle, niin asianomainen varmaan viimeksi haluaa antaa sinulle vastuuta yhtään mistään. Se on ihan turha silloin ylpeillä vastuunottamisella, jos sitä ei ole tarjolla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #28
    Lainaa PanDude kirjoitti Katso viesti
    Olen sitä miältä että mulla on perustuslaillinen oikeus päättää missä kunnossa ajan, jos teen väärän arvion ja jotakin sattuu tiätysti vastaan seurauksista.
    Haudan takaa on paha vastailla seurauksista, vielä vähemmän haudan taakse, perustuslailla tai ilman. Taikka sitten lestadiolaiset pohojanmaalla on oikeessa, ja herra iso herra ei tykkää edes kumin käytöstä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  29. #29
    Lainaa PanDude kirjoitti Katso viesti
    Onkos se jollaan tapaa pieänempi paha jos ajaa jonkun yli selvin päin tai vaarantaa liikenettä muuten vaan koheltamalla kuin se jotta ajelee piänessä pöffelissä?
    Olen sitä miältä että mulla on perustuslaillinen oikeus päättää missä kunnossa ajan, jos teen väärän arvion ja jotakin sattuu tiätysti vastaan seurauksista.
    Tietysti vastaat. Niin sanoo mm. rikoslaki ja tieliikennelaki. Niissä myös määritellään puolestasi sopiva ajokunto. Perustuslaki toki suo sinulle vapauksia, mutta muut lait rajaavat niitä oikeuksia, joten ei ole väliä mitä mieltä olet. Eri juttu mikäli olet syyntakeeton.

    Lain edessä on isokin ero sillä lipsauttaako pikku pöffelissä vai ihan vaan selvinpäin koheltaa. Myös vakutusyhtiö saattaa yllättää nuivalla suhtautumisella pikkupikku pöffelissä sattuneen vahingon pikku pikku korvauksiin.

    Jatkaa hän.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  30.  
  31. #30
    Lainaa PanDude kirjoitti Katso viesti
    Morjettees
    Taas täällä nämä kirjan oppineet jauhaa jaskaa, !
    Mun mielestä ei tarvii kovin kirjanoppinut olla tietääkseen, ettei kännissä saa ajella... ?