Sivu: 7 / 22:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 651:sta
  1. #181
    Polvikulma on monelle kynnyskysymys, mutta sporttisessa laitteessa ei vaan voi olla tapit kovin alhaalla ja edessä. Siitä kun tulee heti valitusta!
  2. #182
    Lainaa greatLeo kirjoitti Katso viesti
    Ajoasennosta messuilla istuneena pitää sanoa sen verran että polvikulma SMT:hen verrattuna tuntui melko tiukalta.
    Mä olen sentään aika kookas kaveri (187cm) mutta polvikulma ei häiritse ollenkaan. Tosin olen ajanut bläkkärillä ja K1200S:llä joten olen tottunut tiukempiinkin.
    Pyörähän on erittäin kapea! Eli sillä tavalla paketti pysyy hyvin kasassa vaikka yläkroppa onkin aivan pystyssä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  3. #183
  4. #184
    TM ajettua (lehti 10.6.2015):

    "Pyörää ei myöskään ole tarkoitettu sorateille. Siitä pitää huolen ainakin heti eturenkaan takapuolelle, sorasuihkuun sijoitettu öljynjäähdytin"

    Veikkaisin ettei se ihan noin mee.
  5. #185
    Tuon kannattaa hommata ne jäähdyttimen suoja ritilät
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  6. #186
    Aivan, kun tuo keulakaan ei pysynyt ylhäällä kuin muutaman metrin.
    <p>.</p>
  7. #187
    Eilen silmäilin XR:ää kun kävin puodissa kääntymässä. Ensimmäisenä tuli mieleen etupyörä joka on 17". Miksi?

    Jos olisi 19" etupyörä niin toimisi seikkailukäytössä vielä paremmin ja löytyisi enemmän rengas valikoimaa. Näyttää tossa videon pyörässä olevan 21" etupyörä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  8. #188
    Palataan taas siihen että miksi pitäisi olla 19/ 21 tuumainen etufillari??? Eikös silloin hankita GS jos halutaan oikeasti mennä soralle/ huonokuntoisille off-road väylille??
    XR ei ole GS:n kilpailija! Eikä ole suoranaisesti tarkoitettu sorateille! Eikä ole myöskään ensimmäinen 17-tuumaisella eturenkaalla varustettu "adventurepyörä"!! Triumph 1050 Tiger, Kawasaki Versys, Yamaha Tracer...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  9. #189
    Rengasvalikoima, eturenkaan parempi toimivuus pikitien ulkopuolella jne.

    Kun ottaa huomioon keskieuroopan konttorissa istuvan suunnittelijan niin lähtökohtaisesti siellä ajetaan pääsääntöisesti pikiteitä ja sinne taas 17" etunen on ihan ok. Ja kuten sanoit, tästä pyörästä ei ole tarkoitus tehdä kilpailijaa gessulle.

    Mä lähestyn tätä asiaa taas Suomalaisten ajomahdollisuuksien näkökulmasta, meillä on aivan eri mahdollisuudet poistua seikkailemaan pikiteiden ulkopuolelle kuin keskiseuroopassa. Ja täällä vallitsevan yleisen näkemyksen mukaan seikkailupyörillä ajetaan paljon muillakin tiepinnoilla kuin asfaltilla, ja silloin tuon tyyppisessä pyörässä 19" etunen puoltaisi paikkansa. 21" etunen ei taas noin katumaiseen pyörään oikein olisi järkevä vaihtoehto, siinä menetettäisiin isosti pikitien ominaisuuksia, ja sinne tämä pyörä on pääasiassa suunnattu, vaikka sillä tilapäiset sorapäristelyt onnistuukin mainiosti.

    On pelkästään hyvä että löytyy eri tyyppisiä pyöriä, jokaiselle jotakin omien tarpeiden mukaan.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  10. #190
    MP Maailma 6/2015 on koeajanut S100XR:n! Aloittavat samasta mistä TM:kin, eli vertaavat tätä Gessuun. Tärinätön tasaisesti vetävä moottori ja pysty ajoasento varmaan kiehtoo joitain GS-kuskeja juu... mutta lopulta MP Maailma siirtyy kehumaan moottorin suorituskykyä, alustan toimivuutta, tehokkaita jarruja ja loistavaa notkumatonta runkoa. Epäillään moottorissa olevan enemmän kuin 160hv (mikä pitää myös paikkansa) ja epäillään pyörän soveltuvuutta oikeille sorateille (Öljynjäähdyttimen sijainti!).
    Ainoa mikä saa hieman kritiikkiä on vaihdelaatikon toiminta... Omassa pyörässä on tuo Shifteri ja sen kanssa toimii ainakin kuin ajatus!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  11. #191
    Oli kyllä mielenkiintoinen esittely pyörästä lehdessä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  12. #192
    Uusin Fast Bikes antoi 10/10.
    Itselleni ulkonäkö ei iske, mutta varmasti on hyvä pyörä ajaa
    HP4
  13. #193
    Tonnin huolto tehty... Kierrokset vapaat! Reissu alkaa ylihuomenna!!!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  14. #194
    Paroni kokeilee

  15. #195
    Hieno video.....
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  16. #196
    1 päivää vajaa 3 viikkoa kesti meikäläisen riemu tuosta ihanasta pyörästä. Romaniassa kaaduin ja tod. näk. lunariin menee...
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 04.07.2015 klo 19:33.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  17. #197
    Jollain parkkiksellako?
    Stna noita ilkivallantekijöitä!
    Toivottavasti vakuutus korvaa uudisarvon. Se ei tietenkään lohduta, jos joutuu odottelemaan monta kuukautta uutta pyörää.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  18. #198
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    1 päivää vajaa 3 viikkoa kesti meikäläisen riemu tuosta ihanasta pyörästä. Romaniassa kaadettu ja tod. näk. lunariin menee...
    Huono on tuuri...
    Miten pahasti meni...? Jos korjauksen hinta on reilusti alle puolet pyörän arvosta niin eikös se korjata?
    Oman vanhan raadon korjausarvio oli enemmän kuin pyörän ostohinta ja se kyllä lunastettiin.
  19. #199
    Oma arvio on että lunariin menee ja on mulla vakuutuksessa ns. lunastusturva eli saan uuden pyörän hinnan.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  20. #200
    Koita ajella pyörä kotiin jos vain suinkin ajokunnossa. Pääset helpommalla. Itse pystyin tuon vajaa 2tkm kotimatkan ajamaan ja täällä vakuutusyhtiön kanssa asia oli nopeasti hoidettu.
    Onkos mies ehjä? Mahdolliset lääkäritarkistukset kannattaa maksaa itse niin ei laske liikennevakuutuksen bonukset.
  21. #201
    Olen jo kotona. Pyörä on Romaniassa Oradeassa.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  22. #202
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    MP Maailma 6/2015 on koeajanut S100XR:n! Aloittavat samasta mistä TM:kin, eli vertaavat tätä Gessuun. Tärinätön tasaisesti vetävä moottori ja pysty ajoasento varmaan kiehtoo joitain GS-kuskeja juu... mutta lopulta MP Maailma siirtyy kehumaan moottorin suorituskykyä, alustan toimivuutta, tehokkaita jarruja ja loistavaa notkumatonta runkoa. Epäillään moottorissa olevan enemmän kuin 160hv (mikä pitää myös paikkansa) ja epäillään pyörän soveltuvuutta oikeille sorateille (Öljynjäähdyttimen sijainti!).
    Ainoa mikä saa hieman kritiikkiä on vaihdelaatikon toiminta... Omassa pyörässä on tuo Shifteri ja sen kanssa toimii ainakin kuin ajatus!
    Mielenkiintoinen yksityiskohta tuo tärinätön moottori, vai onko se vaan siitä kiinni mihin vertaa, vai onko sitten osunut huono yksilö minun kohdalleni? Kun ainakin Tampereen RM Heinolla perjantaina ollut koeajoyksilö täristi varsinkin yli 4000 kierroksella tankoon todella reippaasti. Tuntui, että sormista lähtisi tunto jo muutaman kymmenen kilometrin jälkeen, ja pienemmillä kierroksilla taajamassa värinä tuntui ahterissa ikävältä. Itsellä on ollut aiemmin kolme rivinelkkua ja nykyinen Kawa on niistä ylivoimaisesti pahin tankovärinän suhteen, mutta vielä selvästi pahempi tämä bemu oli.

    Mitä polvikulmaan tulee, niin asentohan oli yllättävänkin tilava tälläiselle 190cm pitkälle, eikä ainakaan minua haittaisi yhtään. Muutenkin pyörä tuntui mukavalta poislukien pleksin pyörteet joita tuntuu kaikissa adventurehenkisissä riittävän.
  23. #203
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoinen yksityiskohta tuo tärinätön moottori, vai onko se vaan siitä kiinni mihin vertaa, vai onko sitten osunut huono yksilö minun kohdalleni? Kun ainakin Tampereen RM Heinolla perjantaina ollut koeajoyksilö täristi varsinkin yli 4000 kierroksella tankoon todella reippaasti.
    On totta että se tärisee jonkin verran, mutta ei siitä kädet puudu. Siihen tottuu aika nopeasti ja sitä ei edes huomaa (Paitsi jos kiinnittää stongaan kameran niin kuvaa ei pysty katsomaan!)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  24. #204
    Aika monessa koeajo videossa on sanottu tuo "ongelma" että tanko tärisee...
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  25. #205
    Lainaa ropelius kirjoitti Katso viesti
    Koita ajella pyörä kotiin jos vain suinkin ajokunnossa. Pääset helpommalla. Itse pystyin tuon vajaa 2tkm kotimatkan ajamaan ja täällä vakuutusyhtiön kanssa asia oli nopeasti hoidettu.
    Onkos mies ehjä? Mahdolliset lääkäritarkistukset kannattaa maksaa itse niin ei laske liikennevakuutuksen bonukset.
    No ei se noin suoraviivaista ole bonusten kanssa. Kannattaa ottaa selvää. Oma yhtiö iski rätingit pöytään sen jälkeen kun laskut oli maksettu, eli näin paljon ovat korvanneet ja näin paljon bonusmenetyksiä rahassa. Tässä vaiheessa voi maksaa takaisin jos haluaa.
  26. #206
    Aika usein on... Toki voi tahdä noinkin, mutta taannoin kävi (palstalaiselle) sillä lailla, että 50€ lääkärimaksusta tipautettiin bonarit. Jälkikäteen muistaakseni vak.yhtiö suostui muuttamaan päätöksensä.
    No, nyt menee pahasti OT...
  27. #207
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Olen jo kotona. Pyörä on Romaniassa Oradeassa.
    Oradeaan se hinattiin 2:ssä päivässä viime viikolla. Nyt LähiTapiola on päättänyt että pyörä tuodaan Suomeen ja täällä vasta tsekataan korjataanko vai meneekö lunariin. Ensimmäinen helekutin fiksu päätös!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  28. #208
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Oradeaan se hinattiin 2:ssä päivässä viime viikolla. Nyt LähiTapiola on päättänyt että pyörä tuodaan Suomeen ja täällä vasta tsekataan korjataanko vai meneekö lunariin. Ensimmäinen helekutin fiksu päätös!
    Varmista että se tsekataan kanssa kunnolla. Omasta romustani löytyi reilu puolitoista vuotta kaadon jälkeen mutkalla olevat keulaputket, ei yhtään naurata (jään todennäköisesti tässä maksumieheksi; vakuutusyhtiön mielestä on aikaa kulunut jo niin paljon ettei ole enää heidän ongelmansa).
  29. #209
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Varmista että se tsekataan kanssa kunnolla. Omasta romustani löytyi reilu puolitoista vuotta kaadon jälkeen mutkalla olevat keulaputket, ei yhtään naurata (jään todennäköisesti tässä maksumieheksi; vakuutusyhtiön mielestä on aikaa kulunut jo niin paljon ettei ole enää heidän ongelmansa).
    Taannoin sama juttu tosin vain toinen putki otti osumaa, osat rämä 400,- omasta pussista kun ei huomattu vahinkotarkastuksen yhteydessä aikanaan.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  30.  
  31. #210
    Go-Za, sinullahan oli edellisenä pyöränä Crosstourer, miten vertaisit XR:ää siihen? Lähinnä kiinnostaa toimiiko XR matkapyöränä.
Sivu: 7 / 22:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen