Sivu: 12 / 22:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 658:sta
  1. #331
    Eli tulkitsenko oikein, että Akran header ja Booster plug olisi hyvä "budjetti vaihtoehto", ei siis tarvita PC:ia ja kalliita dyno-penkityksiä?
    Tämähän olisi aika mielenkiintoinen ratkaisu.
    Sliparin voi sitten aikanaan vaihtaa mieleisekseen, jos alkaa ulkonäkö tökkimään. Mulle käy alkuun ihan stocki.

    Ääniä en pelkää, saa vähän kasvaakin alkuperäisistä, en kuitenkaan hae äärimmäisyyksiä, joten dB-killeri saa jäädä.
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
  2. #332
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Booster plug. Maksaa n. 150 Eur.
    https://www.motorworks.co.uk/vlive/S...BA_15_90_EN_80 löytyisi Booster Plug 115 £ hintaan. Kannattaako etsiä enempää, vai tilaanko tuolta? Onko asennuksessa mitään isompaa ihmeteltävää..?

    Ai niin.. K 12 ässään laitatin aikoinaan Powercommanderin. En tiedä johtuiko siitä, mutta aina kun pyörä oli seissyt sateessa, niin se sammahteli itsekseen ollessaan tyhjäkäynnillä. Loppui sitten, kun moottori lämpeni tarpeeksi. Myöskään sateessa ajaminen ei aiheuttanut sammumista. Jotenkin yhdistän oireet Commanderiin, koska vika tuli asennuksen jälkeen.
    Vikaa etsittiin Heinolla, mutta mitään ei löytynyt ja PC:n poistoa vaan ehdottivat. En poistanut, oli se säätöineen maksanut kuitenkin melkoisesti.

    Tuo putkiston laillisuus reissussa tuli minullekin mieleen. Aika ikävä tilanne, jos moposta lähtee kilvet jossain Saksanmaalla..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 06.07.2016 klo 22:14.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  3. #333
    Kyllä tuo taitaa olla halvin. On olemassa myös halvempi samantyyppinen vaihtoehto, joka valehtelee lämpötilan, mutta siitä ei ole kokemusta. Boosterplugissa on kuitenkin anturi, jonka saa raittiiseen ilmaan.
    Mutta tarvitseeko se XR edes Akran vaimentimella Booster plugia? Minusta se on kohtuu kohillaan ja syö jo nytkin enemmän kuin tarpeeksi bensaa. Se röhinä ja alakierrosten epätasainen käynti kuuluu asiaan. Eri asia olisi, jos vaihtaisi käyrät ja siinä ei välttämättä Booster plug riitä. Tai voi riittääkin. Tarpeeksi äänekäskin se on. En edes harkitsisi killerin poistamista Akran vaimentimesta. Uudet käyrät ja Katin + läpän poisto lisää ääniä ihan varmasti turhan paljon ainakin Akran vaimentimelle. Kuutoskone GT:ssä menetteli kun nehän on sulosäveliä.
    Minä en täysin luota niihin Powercommanderin kytkentöihin joilla esim. laitetaan TPS johtoon rosvoliitin.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  4. #334
    Olkoon sitten toistaiseksi ihan tehdaskokoonpanossa.
    Täytyy hieman lueskella noita ulkomaisia foorumeita ja katsella kaikessa rauhassa, mitä keitoksia maailmalla keksitään.
    Se katti on vaan niin ruma hökytys ja miten lienee sen lämpövaikutus, sopivasti siinä öljysumpin alla?

    No, näillä mennään vai miten se meni...
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
  5. #335
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Mutta tarvitseeko se XR edes Akran vaimentimella Booster plugia?
    No kun.. Muuten en ole perfektionisti, mutta minulle mopon pitää vaan olla täydellisen mieleinen ja XR on melkein... Keleen ketjut vielä, tai siis ne rasvat pitkin takavannetta. Öljyt ja Bilteman ketjurasva voi soveltua polkupyörään, mutta mopoon ne ei kelpaa. Mitään öljyn roiskuttaja-automaatteja en myöskään laita.
    Kokeilen vielä Wûrthin ketjuvahaa ja jos ei toimi, niin taitaa seuraava mopo olla jälleen keppivetoinen.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #336
    Mites tuo Wurthin kuivavoiteluaine,ei sotke?
    https://www.tuontitukku.fi/tuote/wur...4045989865369/
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  7. #337
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Mites tuo Wurthin kuivavoiteluaine,ei sotke?
    https://www.tuontitukku.fi/tuote/wur...4045989865369/
    näyttää vähän liian hyvältä..

    ekoissa ketjuissa aikanaan käytin itsekin jotain vahaa. oli tosi vittumainen puhdistaa pois joskus. ja etukoppa oli kovaa jankkia täynnä, mikä piti puukolla vuolla sieltä ulos. sen jälkeen vain öljyä olen käyttänyt.

    toki tympeä se on ku sivutuen päällä on öljyä kuitenkin, vaikka pro-oileri käytössä ja sangen maltillinen öljyn syöttö päällä. eturatas heittää öljyn koppaan ja jossain vaiheessa sitä kuitenkin valuu sieltä alas. ennemmin tai myöhemmin.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #338
    Mullekin uusi laji tämä rasvaus kahden heppivetoisen jälkeen.

    Myyjä löi käteen BMW:n oman Kettenspray (EAN: 83 192 408 163) suihkepullon ja antoi ohjeeksi:
    - Suihkutetaan lämpimään/ajettuun ketjuun
    - 15 min odotusaika (esim. kahvit bensiksellä) ja sitten vain baanalle

    Sanoi sisältävän liuotinta ja voiteluainetta.
    15 min tauko tarvitaan kuulemma liuottimen vaikutuksen takia.
    Jos lähtee heti liikkeelle, niin roiskii ilmeisesti tavaran pitkin ja poikin.
    Tiedä häntä, toimiiko? Ainoa varma asia lienee se, että sotkua syntyy kuitenkin...
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
  9. #339
    Tuossa keskustelua toisella kotimaisella Akran headerien asennuksesta:

    http://s1000xrforum.com/topic/615-ak...er-installed/#
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
  10. #340
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    näyttää vähän liian hyvältä..

    ekoissa ketjuissa aikanaan käytin itsekin jotain vahaa. oli tosi vittumainen puhdistaa pois joskus. ja etukoppa oli kovaa jankkia täynnä, mikä piti puukolla vuolla sieltä ulos. sen jälkeen vain öljyä olen käyttänyt.

    toki tympeä se on ku sivutuen päällä on öljyä kuitenkin, vaikka pro-oileri käytössä ja sangen maltillinen öljyn syöttö päällä. eturatas heittää öljyn koppaan ja jossain vaiheessa sitä kuitenkin valuu sieltä alas. ennemmin tai myöhemmin.
    Tämähän ei ole vahaa.Isellä ei hinnan lisäksi ole pahaa sanottavaa.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  11. #341
    Olettehan tsekanneet akran sivuilta dokumentit, ääniraidat ja asennusohjeet?
    http://www.akrapovic.com/#!/motorcyc...23&yearId=4015

    Ainoa ongelma, rahan lisäksi, tuossa käyrien asennuksessa on mahdolliset ongelmat ulkomailla reissatessa.

    Jaa että ketjurasvakin on noussut ongelmaksi, kuinka yllättävää! Se nyt vaan on vähän sotkuisempaa ketjujen kanssa.
  12. #342
    Lainaa Big Vic kirjoitti Katso viesti
    Mullekin uusi laji tämä rasvaus kahden heppivetoisen jälkeen.

    Myyjä löi käteen BMW:n oman Kettenspray (EAN: 83 192 408 163) suihkepullon ja antoi ohjeeksi:
    - Suihkutetaan lämpimään/ajettuun ketjuun
    - 15 min odotusaika (esim. kahvit bensiksellä) ja sitten vain baanalle
    Itse käyttänyt Castrolin rasvaa vuosikaudet, siinä on sama ohje että lämpimään ketjuun ja sitten pitää odottaa liuottimen haihtuminen. Pysyy melko hyvin, mutta se pysyminen koskee myös niitä väistämättä tulevia roiskeitakin... Tai riippuu tietty millä pesee pyörää, itse en liuottimia käytä.
  13. #343
    Se alkuperäinen katti on niin hallitsevan näköinen, että varmasti esim. Saksan prätkäpoliisi huomaa sen puuttuvan. Voi alkaa myös tutkimaan kun pyörä on vakionakin jo kohtuuäänekäs. Mutta jokainenhan ottaa riskin itse. Nuö käyrät myös aika varmasti tarvitsevat powercommanderin. Yritin Gessulla (pelkät käyrät) tulla toimeen Booster plugilla, mutta eilen illalla jälleen ajoreissun jälkeen tulin siihen tulokseen, että laihalla se on ja tilasin commanderin. Saatanpa kokeilla Boosterplugia sitten XR:ään, koska sopii kai se molempiin.

    Miksei ketjurasvaria? Yleensä Scottoiler eSystem toimii niin hyvin, että ketjut voi unohtaa eikä pyöräkään ole likainen. Ketjuvaha on sikatiukassa ja sotkee. Drylubea olen käyttänyt paljon, mutta sateella pitää olla pikkuinen varapullo parempaa, jos on pitkällä reissulla. Sateella Drylube lähtee pois ja pesun jälkeen ketjut saattaa yrittää ruostua. jos ei laita edes vähän öljyä.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  14. #344
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Mites tuo Wurthin kuivavoiteluaine,ei sotke?
    https://www.tuontitukku.fi/tuote/wur...4045989865369/
    Tuota just tarkoitin..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  15. #345
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti

    jankkia täynnä
    Heh, minäpä tiedän mitä on jankki. Lapsuuden herkkua, vielä jos sitä joskus saisi Ja rössyä, tai rössypottua
    No, meni vähän ohi aiheen. Hyvät yöt
    Viimeksi muokannut: J@ck; 08.07.2016 klo 02:09.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  16. #346
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Mites tuo Wurthin kuivavoiteluaine,ei sotke?
    https://www.tuontitukku.fi/tuote/wur...4045989865369/
    Miten on ketjujen kestoikä? onko joku käyttänyt seka-ajossa ja koska meni ketjut vaihtoon?
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  17. #347
    Evotecin kahvapainot paikoillaan ja koeajo tehty. Värinä ei ehkä kadonnut ihan täydellisesti, mutta ei ainakaan ole enää häiritsevä.
    Laitoin samalla peileihin jatkopalat, jotka auttavatkin taakse näkemiseen ihmeesti. En tiedä, johtuuko jatkopaloista, mutta peilit hieman sumenevat edelleen 4200 kierroksen jälkeen, pahimmillaan 4500 r/min paikkeilla ja loppuu sitten - olikohan 5500 r/min jälkeen. Kyllähän noiden kanssa juttuun tulee, vähän kuitenkin ihmetyttää mistä se värinä peileihin osaa, kun näppituntuma ohjaustangosta kertoo muuta..

    Mikkoyli - olit laittanut samanlaiset kahvapainot. Onko pyörässäsi alkuperäiset peilit ilman jatkopaloja? Jos on, niin miten käyttäytyvät? Voisin itsekin kokeilla, mutta enpä noita turhaan viitsisi edestakaisin veivailla.

    Putsasin ketjut ja suihkuttelin niihin Würthin HHS Dry Lubea. On täysin kirkasta ja näyttää kuin olisi viskositeetiltään ompelukoneöljyä. Kyllähän tuon voiteluominaisuudet hieman epäilyttää, silmämääräisesti on myös vaikea todeta milloin ainetta pitäisi lisätä. Pikku testiajon jälkeen uskaltaisin sanoa, ettei ainakaan roisku, eikä sotke.

    Ketjurasvareista kokemusta on valovuosien takaa.. Jotenkin muistelen, ettei ihan hyviä ja sillä kai niihin vähän varauksella suhtaudun. Sellainen ei siis oikein säädettynä rasvaa takavannetta..?
    Jotenkin alkaa tuntua, että varustelullekin pitäisi laittaa piste. Tuo ehdottamasi kustantaa ~280 €, tekeekö sillä halvemmalla 150 € laitteella mitään? Pitääko erikseen hommata se Dual injektori, vai pärjääkö mukana olevalla (kai siinä joku injektori on vakionakin)?
    Viimeksi muokannut: J@ck; 09.07.2016 klo 01:46.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  18. #348
    Mulla on alkuperäiset peilit ja eivät värise ollenkaan. Niitä piti säätää reilusti eteenpäin, että näkymät parani. Olivat luovutettaessa ihmeellisesti takana. Harkitsin jatkoja, mutta epäilin herkistävän tärinälle, eikä niitä säädön jälkeen tarvitsekaan. Evotechin painot on kyllä hyvät. Onhan sulla käsisuojat? Ne auttaa varmasti myös. Itse tunnustelen tärinän voimakkuutta kynnellä käsisuojan sisäpinnalta. Evotechit vähensivät tärinää tosi paljon ja kierroslukualue muuttui. Vielä jos haluaisi vähentää niin tankoon olisi saatavilla tukirautaa keskelle, mutta ei se kyllä kaunis taida olla. Eipä nuo tärinät enää haittaa niin paljon. Sitten on eri asia, jos pitentäisin välitystä niin ehkä sen tukiraudan laittaisin kun matka-vauhti menisi tärinäalueelle. Saattaa kyllä olla, että valitsen Gessun pitopyöräksi ja laitan XR:n myyntiin. Viikon päästä teen päätöksen kun ajan XR:llä vähän enemmän matka-ajoa.
    Scottoiler pitää ehdottomasti olla eSystem 2. VSystem säätää sään mukaan miten sattuu ja se sotkee. Niitä kyllä saa muutamalla kympilläkin. On myös vaikeampi asentaa kun tarvitsee alipainonen ja eSystem ainoa kytkentä on akkuun. Se 280 Eur siis menee paitsi joskus on Louisilla joku yleinen tarjous niin saa halvemmalla. Mulla on ollut ainakin viidessä pyörässä eSystem ja nyt taitaa ensimmäinen ongelma olla HP4:ssa 8000 km jälkeen kun ei meinaa herätä toimintaan. Uusi näyttöyksikkö maksaa n. 170 Eur. Ei tarvitse dual-tippiä ja asennuksessa menee alle tunti. Toinen vaihtoehto on Pro-oiler, mutta se tarvinnee nopeustiedon eikä mulla ole kokemusta siitä.
    Viimeksi muokannut: mikkoyli; 09.07.2016 klo 12:14.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  19. #349
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  20. #350
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  21. #351
    Nyt olen ajanut XR:llä 2200 km ja Gessulla 1400 km. Kyllä minun mielipide on, että Suomen rajoituksilla ja teillä Gessu on parempi lähes kaikessa: aivan mahtava jousitus, hyvä pleksi ja paremmin vääntöä. Jos pärjää ilman sitä lisätehoa mikä XR:ssä on niin kannattaa ehdottomasti valita Gessu. Yllättävän hyvin toimii myös vaihteisto uudessa Gessussa vaikka on kardaani. Gessu on mielestäni minun makuun paras matkapyörä mitä on. Tehon puute vähän vaivaa, mutta matka-ajoon se riittää. Itselle jää siis Gessu, mutta mietin vielä myynkö XR:n suoraan vai odotanko mitä uusia pyöriä tulee (K1600 RS??) vai tuonko HP4:n pois Saksasta ja vien XR:n sinne (mulla on talli siellä vuokralla kaverin kanssa). Siellä se olisikin ihan hyvä jos ei paras. Tykkäsin kuitenkin ajossa ja varsinkin moottoriltaan enemmän KTM:n GT:stä, mutta sen ulkonäkö ei ole minun makuun senkään vertaa. Eikä laatu ole samaa kuin BMW:llä. Jos joku olisi kiinnostunut XR:stä kaikilla varusteilla ja hiilareilla suoralla ostolla niin pankaa viestiä.
    Olisi aika kova sana semmoinen pyörä, jossa olisi GS:n jousitus ym. runkoa, laatuosat ja esim. V4 1200-kuutioinen kone, jossa olisi 160 hv. Ja tietysti painoa 220 kg pintaan.
    Viimeksi muokannut: mikkoyli; 19.07.2016 klo 19:57.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  22. #352
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Nyt olen ajanut XR:llä 2200 km ja Gessulla 1400 km. Kyllä minun mielipide on, että Suomen rajoituksilla ja teillä Gessu on parempi lähes kaikessa: aivan mahtava jousitus, hyvä pleksi ja paremmin vääntöä. Jos pärjää ilman sitä lisätehoa mikä XR:ssä on niin kannattaa ehdottomasti valita Gessu. Yllättävän hyvin toimii myös vaihteisto uudessa Gessussa vaikka on kardaani. Gessu on mielestäni minun makuun paras matkapyörä mitä on. Tehon puute vähän vaivaa, mutta matka-ajoon se riittää. Itselle jää siis Gessu, mutta mietin vielä myynkö XR:n suoraan vai odotanko mitä uusia pyöriä tulee (K1600 RS??) vai tuonko HP4:n pois Saksasta ja vien XR:n sinne (mulla on talli siellä vuokralla kaverin kanssa). Siellä se olisikin ihan hyvä jos ei paras. Tykkäsin kuitenkin ajossa ja varsinkin moottoriltaan enemmän KTM:n GT:stä, mutta sen ulkonäkö ei ole minun makuun senkään vertaa. Eikä laatu ole samaa kuin BMW:llä. Jos joku olisi kiinnostunut XR:stä kaikilla varusteilla ja hiilareilla suoralla ostolla niin pankaa viestiä.
    Olisi aika kova sana semmoinen pyörä, jossa olisi GS:n jousitus ym. runkoa, laatuosat ja esim. V4 1200-kuutioinen kone, jossa olisi 160 hv. Ja tietysti painoa 220 kg pintaan.
    Hyvät järkiperusteet ja huikeaa, että voit testata noinkin pitkään rinnakkain.
    Itsellä ei painotu noin paljon matka-ajoon, vaan kaikenlaiset pienemmät "rantakahvila-jäätelökioski-nakkikioski" pörinät (ilman sivulaukkuja ym.) on yleisempiä. Näin ollen XR ja sen herkullisen koneen murinat ja poksahdukset vievät voiton gessusta "hands down". Samoin mutkalenkkeily dynamic-alusta asetuksilla ja pro-shifterin kera ovat aika herkkua XR:llä, siinä melkein vanhemmallakin tieteenharjoittajalla ns. "kärki kostuu". Mutta ymmärrän (kateudesta vihreänä) toki, että sulla taitaa olla myös muita leluja näihin tämän tyyppisiin hommiin...

    Silti oma ääni menee näillä tunnesyillä kirkkaasti XR:lle.
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
  23. #353
    Mä tulin just Euroopan reissulta, 7700 kilsaa tuli ajeltua XR:llä 22 päivän aikana! Mitään ongelmia ei ilmennyt. 20tkm huolto meni aika reilusti yli ja sen seurauksena vaihteistosta alkoi kyllä kuulua ääntä normaalia enemmän, varsinin kytkimen kanssa vaihtaessa (kyllä mä teen sitä sitä esim kaupunki ajossa...)
    Renkaina oli Scorpion Trail 2:t jotka oli pirun lähellä loppua kestävyys kesken!! (1000km oli ajettu renkaalla ennen reissua) -Ei mikään Tourinkirengas siis todellakaan!
    XR on ajaessa erittäin miellyttävä (mulla tuo HP:n satula) eikä persus puudu lainkaan, vaikka ajoittain kaipaakin mahdollisuutta vaihtaa ajoasentoa. No seisomaan voi nousta... (ei ehkä autobaanalla tai serpentiinimutkissa). Edellisen kerran olin Alpeilla S1000R:llä ja kyllähän sillä on kivempaa taittaa tiukkoihin neulansilmiin, mutta mutkista ulsotulos sujuu XR:lläkin ihan yhtä ripeästi ja nousu on tehokasta ja hyvin etenevää!
    Sadepäiviä osui matkalle 1 kunnollinen, silloin lipsumisia ei sattunut. Mutta muutaman sadekuuron aikana kaasua tuli välillä avattua hieman reilusti. Perä irtoaa juuri niin että sen huomaa mutta elektroniikka puuttuu välittömästi peliin! (Ajan Dynamic modella).
    Gessulla olisi varmaan pärjänny hyvin tuon reissun... mutta olisiko ollut niin kivaa?? En tiedä, mun alla Gessu tuntuu jotenkin tylsältä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  24. #354
    Tässä oli jo 25 kEur tyrkyllä, mutta tuli mietintää. Hyvinhän se XR liikkuu, mutta minua melkein ärsyttää jo ne paukahdukset ja röpinät kun kaasua päästää. Samoin melkein huvittaa Porschet Saksassa kun mateluvauhdeissa paukahtelevat.
    HP4:ssa mulla on 40 mm korkeammalla tanko ja se on ihan hyvä moneen ajoon, mutta aina välillä kaipaisi lukittaviakin laukkuja. Sikäli XR on napakymppi, koska käytännön ajossa suorituskyky on melkein sama. Eipä ole kokemusta kokonaisuutena paremmasta. Kun olisi 1200 cc ja pitemmät välitykset...
    Sateella kaveri ajoi mun HP4 perässä ja sanoi, että mukavasti piirsi aina kun kiihdytti. BMW:llä on paras elektroniikka ja myös luotettavan oloinen.
    Tehdasahdettu Gessu olisi kyllä mielenkiintoinen.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  25. #355
    Päivitetäänpä vähän tätäkin ketjua..

    Peilien värinät loppui, kun otin Evotechin jatkopalat pois, nyt pyöräkin mahtuu kikkailematta tallin sivuovesta. Hukkaan meni tuo 40£. Jos joku haluaa, niin saa jatkopalat 20 eurolla (käy nuo varmaan muihinkin pyöriin)

    Savunvärinen Mra Vario Touring Screen tuli laitettua. Ilmeisesti siinä olevan säädettävän pikku lipan ansiosta en kaipaa enää pleksin yläasentoa. Tässä ei mennyt rahat hukkaan.

    Wunrerliciltä hommasin poskiraudat kaatumatatteineen. Rautojen mittatarkkuus oli positiivinen yllätys. Ne menivät ja istuvat paikoilleen todella hyvin. Aiemmin laittamani Wunderlichin jäähdyttimien suojatkin ovat ihan ok, ehkä kuitenkin vähän "halvan" näköiset.
    Tästä linkistä löytyy videopätkä XR:än varusteista ja siinä näkyy hyvin mm. nuo raudat:
    http://www.wunderlich.de/shop/de/wun...zgitter-1.html

    Jotenkin vaan hieman epäilyttää nämä nykyajan suojaraudat, niiden kiinnityspisteitä kun on myös lohkossa. Suojaavatko kaaduttaessa, vai aiheuttavatko lisätuhoa..??

    Würthin HHS Drylubella meinaan ajella ainakin nämä ensimmäiset ketjut. Onko tuo sitten vahaa..? Joka tapauksessa ihan erilaista tavaraa kuin muut ketjuvahat. Takavanne pysyy ainakin puhtaana.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 07.08.2016 klo 17:03.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  26. #356
    Sen kymppitonnin tuolla Drylubella ajaa, sen jälkeen alkaa ketjut rohista. Ehkä sen kymppitonnin ajais ilman mitään voitelua . Sen jälkeen laitoin automaattirasvarin...
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  27. #357
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Päivitetäänpä vähän tätäkin ketjua..

    Savunvärinen Mra Vario Touring Screen tuli laitettua. Ilmeisesti siinä olevan säädettävän pikku lipan ansiosta en kaipaa enää pleksin yläasentoa. Tässä ei mennyt rahat hukkaan.

    Wunrerliciltä hommasin poskiraudat kaatumatatteineen.
    Jep, samoja fiboja tosta MRA Variosta. Laitoin tulille viime viikolla ja hyvä on. Pieneni paine keskivartalolle ja voi ajaa visiiri raollaan aika haipakkaa. Merkittävästi parempi kuin stock. Vielä testailematta moottoritienopeudet.

    Nuo wunderbaumin raudat täytyy laittaa mietintään...
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
  28. #358
    Vein oman XR:n myyntiin Tornion liikkeeseen. Jos ei mene elokuun aikana niin vien syyskuussa Saksaan sen. Pari tarjousta on jo tullut, mutta ei ihan sitä mitä haen.
    Gessun sain toimimaan riittävän hyvin AF-Xied lambdan valehtelupalikoilla. Jos luistonesto on pois päältä pitää ykkösellä ja kakkosella löysätä välillä ettei keuli yli. Tai vaatii enemmän tottumista. Voimaa tuli joka tapauksessa 3000-7000 rpm välille tosi paljon. Akran sivuilla väitetään, että käyrien vaihto ei vaadi muutoksia bensapuolelle, mutta kyllä se vaatii. Pelkillä käyrillä voi olla laiskempi kuin vakio. Samoin voi käydä siis XR:ssä vai olisiko 2016 GS:ssä hienostuneempi ja enemmän closed-loop ruisku? Se vielä kuulemma säätää 14.7:1. Ainakin on kuulemma jo ensi vuonna voimaan tulevan Euro-normin vaatimusten mukainen.
    GS oppi booster-plugin eli ainakaan siinä se ei enää toimi. K1600GT:ssä toimi. No AF-Xied toimii ja jos se ei riitä niin varalle jäi Powercommander (voisi olla vielä vähän rikkaammalla vielä parempi). Mutta toistaiseksi halusin säilyttää closed-loopin.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  29. #359
    Lainaa kotterokuski kirjoitti Katso viesti
    Sen kymppitonnin tuolla Drylubella ajaa, sen jälkeen alkaa ketjut rohista. Ehkä sen kymppitonnin ajais ilman mitään voitelua . Sen jälkeen laitoin automaattirasvarin...
    Kuinka usein laitoit Drylubea ketjuihin ja onko jollain muulla samansuuntaisia kokemuksia?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  30.  
  31. #360
    Jos ei ole Scottoileria laitan pari kertaa Drylubea ja kerran 1000 km:lle tai aina sateen jälkeen esim. Motorexin tai Bel-Rayn ketjurasvaa, tosin aika vähän. En tosin ole ajanut yhdelläkään pyörällä ilman oileria yli 10 tkm paitsi parikymmentä vuotta sitten. 10 v välissä meni H-D:llä ja siinähän se paras on eli remmi.
    Mutta kyllä oileri on hyvä. En ole koskaan edes kiristänyt ketjuja renkaanvaihdon välissä. Viruminenhan lisääntyy roimasti esim. jos ketjut lämpenevät normaalia enemmän.
    Viimeksi muokannut: mikkoyli; 07.08.2016 klo 21:12.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
Sivu: 12 / 22:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen