Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Mulla ollu tähän asti käytössä google.mapsista se "vanha versio". Nyt ilmeisesti julkaistu lopullisesti se mapsengine ja tarkoitti ainakin mulla että en pysty enää tallentamaan vanhaan googlemapsiin tehtyä reittiä/ karttaa!!!???
    Siis mitä vi**ua!!?? Todella väärin sanon minä!
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  2. #2
    Ne on googlen kartat ja reitit joihin sinulla on ollut käyttöoikeus,
    sähän voit kuluttajana äänestää näppiksellä ja siirtyä käyttämään jotain muuta.
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F800GS--
  3. #3
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mulla ollu tähän asti käytössä google.mapsista se "vanha versio". Nyt ilmeisesti julkaistu lopullisesti se mapsengine ja tarkoitti ainakin mulla että en pysty enää tallentamaan vanhaan googlemapsiin tehtyä reittiä/ karttaa!!!???
    Siis mitä vi**ua!!?? Todella väärin sanon minä!
    Nopeesti kun koitin niin ainakin "mun tapa tallentaa reitti" näyttäis vielä onnistuvan, eli kun reitti on tehty, otetaan sen reitin URL talteen siitä printterinapin vieressä olevasta kahleenkuva (linkki) -napista. Sitten copy-pastetaan se uuteen selaimen ikkunan osoitekenttään, ladataan sivu ja tallennetaan kirjanmerkiksi.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  4. #4
    Päivitin EP:n kuvajahtiajelujen kartan (allekirjoituksesta löytyy..) uuteen versioon ja pientä jännitystä oli..
    mutta näyttää toimivan uudessakin, vaikka hiukan erinäköinen onkin. Aikaisemmin näkyi vain rastia 200 ensimmäisellä sivulla, mutta nyt näkyy kaikki kerralla listassa.
    Eri vuosille olevat rastien ikonit eivät siirtyneet kunnolla vaan piti käsipelillä korjata.
    Ja näyttää siltä että joidenkin rastikuvien url -linkit ei toimi enää. Ainakin uppaa ja orgin keskustelun liitteenä olevat kuvat on pimeänä, ainakin IE:llä ja Firefoxilla.
    Kaikki vanhat omat reitit näkyy; pystyy muuttamaan, tallentamaan ja poistamaankin, kunhan vaan keksii oikean paikan.
    Tutkimukset jatkuu..
  5. #5
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Nopeesti kun koitin niin ainakin "mun tapa tallentaa reitti" näyttäis vielä onnistuvan, eli kun reitti on tehty, otetaan sen reitin URL talteen siitä printterinapin vieressä olevasta kahleenkuva (linkki) -napista. Sitten copy-pastetaan se uuteen selaimen ikkunan osoitekenttään, ladataan sivu ja tallennetaan kirjanmerkiksi.
    Missä tässä uudistetussa mapsissa on se mistä saa sen lyhennetyn linkin? Mä en ainakaan löydä..
  6. #6
    Palaa vanhaan, kysymysmerkillä pääset.
  7. #7
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti
    Missä tässä uudistetussa mapsissa on se mistä saa sen lyhennetyn linkin? Mä en ainakaan löydä..
    Oikeasta yläkulmasta vihreä nappula 'Jaa' ainakin antaa jaettavan linkin, kunhan ensin kirjoittaa reitille nimen ja halutessaan kuvauksen.

    Edit: Luetunymmärtäminen..? Niin joo siinä vanhassa tais olla se rasti ruutuun ja sai lyhyen linkin karttaan.. sitä en ole vielä löytänyt.
    Yamaha YZF-R6R 2010
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  8. #8
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Ne on googlen kartat ja reitit joihin sinulla on ollut käyttöoikeus,
    sähän voit kuluttajana äänestää näppiksellä ja siirtyä käyttämään jotain muuta.
    Tällä hetkellä Tyre kuitenkin edelleen käyttää google.mapsia pohjalla joten on helpointa että ne reitit myös alustavasti tekee siellä googlessa. Mikähän muu karttapallvelu edes tukee tollasta reittisuunnittelua?
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  9. #9
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    En nyt ihan varma ole onko tää sitä mitä haet,
    mutta
    Kun klikkaa sitä suurennuslasin vieressä olevaa hakulaatikkoa, tulee valikko jossa alimmaisena "MyMaps",
    sieltä kelaamalla löytää vanhat kartat ja voipi tuoda kopion uuteen systeemiin
    <p>Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä KTM Super Adventure 1290 -2015 Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650</p>
  10. #10
    Ei tuo ei ole se. Käytän edelleen vanhaa google.mapsia. Voin edelleen tehdä/ suunnitella reitin sillä. Mutta en pysty tallentamaan sitä.
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  11. #11
    Oletko kirjautunut Googlen palveluun?
  12. #12
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tällä hetkellä Tyre kuitenkin edelleen käyttää google.mapsia pohjalla joten on helpointa että ne reitit myös alustavasti tekee siellä googlessa. Mikähän muu karttapallvelu edes tukee tollasta reittisuunnittelua?
    Ei mikään... toistaiseksi
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F800GS--
  13. #13
    No ongelma näköjään ratkeaa kun opettelee käyttämään tuota uutta googlen karttaa. Tein jo yhden reitin sillä...
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  14. #14
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tällä hetkellä Tyre kuitenkin edelleen käyttää google.mapsia pohjalla joten on helpointa että ne reitit myös alustavasti tekee siellä googlessa. Mikähän muu karttapallvelu edes tukee tollasta reittisuunnittelua?
    Voikos noita Googlella tehtyjä reittejä viedä jotenkin Tyreen? Toinen juttu mitä mä oon ihmetellyt on se, että pystyn laittamaan Googlessa vain 10 reittipistettä. Onks tää tosiaan rajoitus?
    K1300S -11
    ex. GSX1250FA -12
    jarilik.wordpress.com
  15. #15
    Meinaatko niitä kirjainpylpyröitä? Ota reitistä kiinni ja vedä se jonnekin jolloin siihen tulee sellainen pyöreä reittipiste. Ei noitakaan voi olla rajattomasti, ja pidemmän mutkapätkäreissun kohdall anoi pisteet loppuu kesken.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  16. #16
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Meinaatko niitä kirjainpylpyröitä? Ota reitistä kiinni ja vedä se jonnekin jolloin siihen tulee sellainen pyöreä reittipiste. Ei noitakaan voi olla rajattomasti, ja pidemmän mutkapätkäreissun kohdall anoi pisteet loppuu kesken.
    Mä tarkoitan niitä pisteitä joita saa lisättyä hiiren oikealla näppäimellä (Lisää määränpää). Sain lisättyä vain 10 kappaletta niitä mun reittiin. Jotenkin tuntuu vähän hankalalta tuo Google verrattuna Tyreen.
    K1300S -11
    ex. GSX1250FA -12
    jarilik.wordpress.com
  17. #17
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Toinen juttu mitä mä oon ihmetellyt on se, että pystyn laittamaan Googlessa vain 10 reittipistettä. Onks tää tosiaan rajoitus?
    Tuo on vapaan Maps-version rajoitus. Sitä voi jossain määrin kiertää ohjelmallisesti yhdistämällä monta reittiä peräkkäin. Toinen tapa on hankkia Google Maps API for Work -lisenssi, joka kasvattaa pisteiden määrän 23:een. Lisenssin vuosihinta on luokkaa 7 k€.
    1000
  18. #18
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tällä hetkellä Tyre kuitenkin edelleen käyttää google.mapsia pohjalla joten on helpointa että ne reitit myös alustavasti tekee siellä googlessa. Mikähän muu karttapallvelu edes tukee tollasta reittisuunnittelua?
    Reittisuunnittelu saumattomasti nokian here.com kartoilla ja kunnon symbianilla navigointi. Reittien siirto pilven kautta puhelimeen. Navigointiin soveltuvia noksu laitteita saa nyt edullisesti. Itse olen vuosia käyttänyt nokia 701 tähän tarkoitukseen. Ei lisenssimaksuja ja maakohtaiset kartat ladattavissa netistä. Toimii online ja offline tilassa.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  19. #19
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Reittisuunnittelu saumattomasti nokian here.com kartoilla ja kunnon symbianilla navigointi. Reittien siirto pilven kautta puhelimeen. Navigointiin soveltuvia noksu laitteita saa nyt edullisesti. Itse olen vuosia käyttänyt nokia 701 tähän tarkoitukseen. Ei lisenssimaksuja ja maakohtaiset kartat ladattavissa netistä. Toimii online ja offline tilassa.
    Ei Nokia silti kilpaile lähellekään TomTomin kanssa moottoripyöräilynavigoinnissa, ei todellakaan!
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  20. #20
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ei Nokia silti kilpaile lähellekään TomTomin kanssa moottoripyöräilynavigoinnissa, ei todellakaan!
    Mainitse joku ominaisuus, mitä tompassa on, mitä ei noksussa löydy.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  21. #21
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Mainitse joku ominaisuus, mitä tompassa on, mitä ei noksussa löydy.
    Ikinä en ole TomTomin moponavia käyttänyt mutta ekana tulee mieleen auringonpaisteesakin jollain tavalla näkyvä näyttö, helppo asennettavuus hyvään telineeseen ohjaustankoon, ei tarvetta ottaa BT:llä korviin navin höpinöitä vaan voi välillä vilkaista ruutua. Näin ainakin Garminilla, Tompasta varmaan löytäisin samat hyvät puolet.
    XV1900A, XL600V exät XT1200Z, Moto Guzzi California EV, VL800, R1200GS, XL1000V, GSF1250SA, DL650, CBF600S,XL650V, ZR-7, XJ600S
  22. #22
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Mainitse joku ominaisuus, mitä tompassa on, mitä ei noksussa löydy.
    Vedenkestävä, iskunkestävä (ei hajoa jos putoaa). Rettisuunnittelussa vaihtoehtoina "mutkaiset reitit", navigointi Kiinnostaviin paikkoihin (Apteekit, asianajotoimistot, autokorjaamot, autoliikkeet, autovuokraamot, autopesulat, eläinlääkäri, eläintarha, elokuvateatteri... jne jne)
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  23. #23
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Mainitse joku ominaisuus, mitä tompassa on, mitä ei noksussa löydy.
    Tomppa on navigaattori, noksu on kännykkä.

    Jos monitoimilaitteet on pop, niin mitä ihmettä sitä pärrälläkään tekee, auto on paljon monikäyttöisempi.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600

    How far can you travel when you're six feet underground?
  24. #24
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Turha tästä on vääntä sen enempää, koska symbiani kuopattu ja sen mukana hyvin kehittynyt navigointijärjestelmäkokonaisuus. Lumiaan näitä ominaisuuksia ei ole siirretty. Olikohan nokia Navteq kaukaa viisas koodin siirtämisessä Microsoftille!

    Vastauksista kuulta selvästi läpi, ettei kirjoittajilla ole pienintäkään hajua siitä mihin noksu navigoinillaan pystyy.

    Ainoa vasta-argumennti jonka hyväksyn noista ylläolevista postituksista on laitteen kosteudensieto. RAMilla hyviä telineratkaisuja.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  25. #25
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Tässä kun tullut puheeksi, niin onko siis niin kuin oletan, että nykyisiin (lumia) Nokialaisiin ei pysty Heren kautta (Herellä suunnittelmalla) tai muutenkaan tekemään reittejä. Onko ainoa vaihtoehto navigoida pisteestä A :seen B.

    En ainakaan Lumia 900 ole pystynyt/osannut reittejä siirtää puhelimeen Herestä; suosikit kylläkin.
    Juuri näin. Lumiaan asennettiin "karvalakkimalli". Muutenkin navigoinnin logiikka kun toisesta maailmasta.
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  26. #26
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Vastauksista kuulta selvästi läpi, ettei kirjoittajilla ole pienintäkään hajua siitä mihin noksu navigoinillaan pystyy.
    Myönnän että tämä pitää paikkansa.
    Mutta Tomtom on siis suunnitellut tämän Rider -navigaattorinsa nimenomaan moottoripyöräilyyn ja kuunnellut esim. käyttäjien arvioita ja toiveita n. 10 vuoden ajan. Laitetta on jatkuvasti paranneltu... mutta vain sen verran ettei ehdoton luetattavuus laitteen toimivuuteen ole kärsinyt.
    (Ja sama koskee varmasti myös Garminin mp-navigaattoreita)
    Lisäksi kun ajatellaan tätä ketjua: Reitin suunnittelu - Google - google.maps - Tyre - Tomtom - Mp:llä reitin ajaminen - jälkeenpäin kokemusten jakaminen muiden motoristien kanssa käyttäen googlea, somea, blogikirjoittamista, kuvien jakamista (picasaweb l. google), videoiden jakamista (youtube l. google) jne jne...
    On kyseessä niin hieno ja katkeamaton toistensa kanssa lähes täydellisesti yhteensopiva systeemi että ihan hirvittää!!!
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  27. #27
    Häätäjien räpeltäjä kum1ankka:n avatar
    Liittyi Apr 2011
    Sachseln
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on ensisijaisena selaimena Opera, ja sillä käytettynä google maps on vielä vanha, hyvä, toimiva. Koita sillä. Juurisyytä, eli gmapsin vituiks menemistä, tämä ei tietenkään poista, mutta jos toimii patch aroundina, ni hyvä.
    KTM 990 Super Duke 2006
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005
    ex: Honda VT750 Shadow 2007
  28. #28
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Myönnän että tämä pitää paikkansa.
    Mutta Tomtom on siis suunnitellut tämän Rider -navigaattorinsa nimenomaan moottoripyöräilyyn ja kuunnellut esim. käyttäjien arvioita ja toiveita n. 10 vuoden ajan. Laitetta on jatkuvasti paranneltu... mutta vain sen verran ettei ehdoton luetattavuus laitteen toimivuuteen ole kärsinyt.
    (Ja sama koskee varmasti myös Garminin mp-navigaattoreita)
    Lisäksi kun ajatellaan tätä ketjua: Reitin suunnittelu - Google - google.maps - Tyre - Tomtom - Mp:llä reitin ajaminen - jälkeenpäin kokemusten jakaminen muiden motoristien kanssa käyttäen googlea, somea, blogikirjoittamista, kuvien jakamista (picasaweb l. google), videoiden jakamista (youtube l. google) jne jne...
    On kyseessä niin hieno ja katkeamaton toistensa kanssa lähes täydellisesti yhteensopiva systeemi että ihan hirvittää!!!
    Ongelmahan juuri on, ettei ketju ole tomtomissa saumaton!. Tyre jne... tiedostojen siirtoa....kun noksu oli jo kehittänyt navigoinnin huomattavasti pidemmälle.

    Noksussa reittisuunnittelu herellä => riettikirjasto pilvessä => siirto netin kautta puhelimeen reittinavigointia varten. Reitin siirto someen ja vaikka reitin videointia samalla nokian laitteella ja siirto youtubeen. Vielä netti ja maili + puhelin käytössä yhdellä ja samalla laitteella! Onko tomtomissa netti? videointimahdollisuus? maili? puhelin?

    Kun lähden reissuun, minulla kaksi laitetta mukana, läppäri millä teen reitit heressä ja siirrän pilvipalvelun kautta noksuun navigointia varten. Muita laitteita en tarvitse. Kokonaispaino 1kg elektroniikkaa pitkillä reissuilla.

    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    On kyseessä niin hieno ja katkeamaton toistensa kanssa lähes täydellisesti yhteensopiva systeemi että ihan hirvittää!!!
    Mitä tuo, "Lähes täydellisesti yhteensopiva systeemi" tarkoittaneenkaan!!
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  29. #29
    Ei tässä nyt tarvitse ruveta kiistelelemään paremmuudesta. En ole kokeillut Noksua enkä koe sitä tarpeelliseksi kun Tomtom toimii niin hyvin. Sovitaan että Noksu toimii yhtä hyvin.
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  30.  
  31. #30
    Mitä tapahtuu jos vie esim Päijät-Hämeen kuvajahdin uuteen versioon ?
    Suzuki GSF 1250SA -08
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen