It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ei taida tietää kun ei kerro. Kolme pyörää on tullut tilattua ilman tietoa hinnasta, ei se ole ongelma jos tietää kuinka hienoa on tulossa niinkuin Superduke 1290. Mutta tämä on Kawasaki... arviot liikkuu 23 ja 40 välillä katupelillä Suomessa toistaiseksi.
Tänäänkin tuntui auf der Autobahn ettei HP4 kiihdy mihinkään, kulkee kyllä lopulta mutta voimaa tarvitaan. Turbo busa on vaan liian ruma mun makuun.
Viimeksi muokannut: mikkoyli; 16.10.2014 klo 01:13.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
No ei mitään ikinä saavuta, jos ei ees yritä
Ahtoilman jäähdyttimen tarve riippuu vähän ahtopaineistakin. Jos tuossa kasavikassa on tehokas peruskone, ei tarvitse kummoistakaan painetta ja ilma ei paljoa lämpene puristuksesta. Moottoripyörään taas ei mahdu kunnollinen jäähdytin ja pienessä kuulerissa virtausvastus (->enemmän ahtopainetta kompuran jälkeen->enemmän lämpöä) kumoaa jäähdytyksestä saatavan hyödyn.
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kyllä, omallekkin kohdalle on nakuilla sattunu muutama tuollanen päivä 11 harrastusvuoden aikana: +20 C, täysin tuuletonta tai myötäinen, sopivan tiukka 1 tai 2 osanen nahkapuku... Kyllä toi silloin onnistuu.
Käytännössä homma kyllä menee enemmän niin, että naku kun on alla niin motareillekkaan ei tee mieli mennä. Tietty jos olis aina ollu alla pelkkiä nakuja > ei tietäis miltä se 160-200 markkaa tuntuu katteen takana > niin sitten. Tyytyväisenä sitä tietty painelis menemään, luujauhon valuessa suupielistä.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
No miten jos laiskaa mutta komeaa HP4:ää vähän piristäisi, vaikka näin:
http://alpha-bmw.com/collections/eng...lete-turbo-kit
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Heh, särähti mikkoylin kommentti laiskasta vaparista hiukan korvaan. Mutta tottahan se on että paineistamattomissa kattiloissa noi männät vähän niinkuin huvikseen heiluvat.
Avasin linkin ja ekana silmään pomppasi kuvasta solmun koko vs pakosarja. Ja siinähän se tekstissä seisoi, +350rwhp. Itellä on kokemusta vain 270rwhp tehoisista vehkeistä. Mutten niitäkään päässyt paineilla ajettaessa laiskoiksi haukkumaan. 350 riittänee (nippanappa) turvalliseen ohitukseen. Jään odottamaan kauanko menee kun mikkoyli kertoo tilanneensa. Ja sit peukutan asialle.
No en minä mitään ihmeitä halua tai aio pilata hyvää pyörää. Jotenkin vaan rupesin eilen miettimään kun ei tuntunut liikkuvan. Rajoittajalle vedin kuitenkin useammalla vaihteella ja otin luistonestonkin pois. Alle 8000 kierroksen on vaisua. HP4 on muuten tosi hyvä enkä sitä aio myydä. Ninja H2 on tosissaan harkinnassa, mutta jotain pitäisi panna vaihdossa.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Nakulla ja nakulla on aivan valtavat erot.
Edelleen, muutamalla pienellä varusteella voi vaikuttaa myös merkittävästi
"mukavuusnopeuden" tasoon.
Pari käytännön esimerkkiä.
GSX 1400 "tyhjänä"..... satkuun asti ok, mutta pitemmän päälle 120-130 todellista alkaa "juilimaan".
Kinky "tyhjänä"...... 150-160 tuntuu samalta kuin satanen 1400:lla.
Kinkyyn pieni tankkilaukku ja lintulaudalle esim. BC:n pienehkö Slipstream tailbag......
170-180 tuntuu samalta kuin satanen 1400:lla...... Eli jaksaa hyvin vetää pitempäänkin.
No... tietty jos ihmisella on niskat kuin vanha venttiilikumi... Tuulilasiahan se silloin huutaa.... ja isoa.
Vittumainen ajella kun nenä sojottaa satasen jälkeen suoraan taivaalle.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Se on suomessa vaan ongelma jos 160 tuntuu satasella, koska satasessa ottaa silloin vain päähän. Parempi pyörä jolla satanen tuntuu 160 neltä
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Seuraavaksi pyöräksi voisi ostaakin 125 duken jolla ajella tussuilla renkailla ja päästää vielä iskareistakin mehut pihalle. Varmasti tuntuu jännälle ajaa melkein satasta motarilla.![]()
Supermoto
Saman saavuttanee hankkimalla HD:n? Me tässä justiin vaimon kans molemmat harkitaan oikeen tosissaan...
Ite olen miettiny, et jos sille linjalle ni sit kans kunnolla paska = eli joku Cross Bones tyylinen hetekka. Tartte haaveillakkaan ylinopeuksista missään tilanteissa & haastavaa mutkapätkää löytyy kaikkialta. Kävin tänään koeajamassa ja olihan se muuten shokki!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
kaksi kertaa olen hoodeen päiväksi vuokrannut. Ja tais olla elämäni turhimmat päivät. Ensivaikutelma, että nämähän vääntää, mutta hieman kun analysoi, niin älyttömän tiuhat välitykset vaan teki sen vaikutelman.
Mutkapätkillä tikkarivauhti sai aikaan semmosen motogeepee fiiliksen. Jalkatapit raahas asfalttia joka toisessa mutkassa. Jalankulkijat kunnioitti. Näyttivät peukaloa suojatiellä. Ja mallina oli siis Nightrod ja se paremmin ajettava V-rod.
Kai niillä voi joku vauhtikammoinen äijäillä.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Noi retrot kun on nyt (vihdoin) kunnolla nousussa, niin tuollaisesta Cross Bones versiosta saisi
aivan helvetin hienon ns. 70-lukulaisen satsaamalla riittävästi mutta kohtuudella kromiin ja
pastellisävyihin monivärimaalauksin jne.
Hauska huomio sinällään.... kun tuossa on synkkenevissä illoissa miettinyt jotain "erilaista"
Kinkyn seuraksi.... jotain mikä ei tarvitsisi olla "ajettava ja kallistettava"....
ja toisaalta.... vähemmän ajettavuutta-vähemmän kortti pois tilanteita menossa joka aiheuttaa
jo riittäviä tunne(kauhu)-elämyksiä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
KYLLÄ, näitten huomioiden kautta itsekkin lähdin kättelemään ennakkoluulojani. Ja olihan se perkule hauskaa vaikka, tai ehkä juuri siksi et pyörä oli jopa luokattomampi kuin osasin odottaa. Ei millään pysty tuollasta vehjettä arvosteleen ominaisuuksien perusteella, ei sitte millään. Sieltä pitää hakea sitä "jotain muuta", ja sitä kyllä löytyy.
Tällasella mä shokeerasin itteäni:
[IMG][/IMG]
Ihan hieno staili, poislukien noi matkustajan tilat / selkänojat sun muut. Nehän tuosta pitäis heivata mäkeen ASAP!
Sorry, menee raskaasti OT:ksi!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Heitän lusikkani soppaan, pieni lenkki tuli heitettyä jollain uudehkolla harrikan suoratankosella mallilla.
+ äärimmäisen järkyttävä ajoasento, siinä määrin et siitä sai jo fiiliksiä (jalat niin edessä että kramppaa ja kädet niin leveellä että ääriliikkeissä sai jo liikuttaa hanuria jakkaralla tai päästää ulkokättä irti...)
- meinasin kuolla yhdistelmärekan alle kun ruiskukone sammui pienemmälle vaihtaessa kesken maantiekäännöksen
Kuolemanpelkoa siis hyvin pienessä ajassa ja hyvin pienellä vaivalla...Ja olihan muuten modernia tekniikkaa, kun ei edes öljyproppua ollut.
![]()
'03 ZX6R
Jatkettaisiinko otsikon mukaisella tekstillä, mielestäni Harley ja tuo Kawan uutuus ei ole yhdisteltävissä mitenkään.
Kiitos ja anteeksi.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Tuore elektroniikkatiiseri.
Jos ja jos, niin kyllä minäkin...![]()
vuodesta 1971 ....
Jumankauta katoin videon lopussa, että on pantu joystick pyörään.. Piti kelata alkuun...![]()
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
Toinen paikallaanhapetus pätkä Ausseista:
http://www.youtube.com/watch?v=2XFdPRGlRZs
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91