Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    VOI EI! Moponi sitten kaatui paikallaan, kun parkkeerasin sen. Nyt on oikea sivupeili, oikea sivukate ja alakate naarmuilla. Mitä voi tehdä? Pitääkö kaikki vaihtaa uusiin vai saisikohan niitä maalailtua tai jotenkin muuten fixattua? Onko kokemuksia?
  2. #2
    Lainaa timotheus kirjoitti Katso viesti
    VOI EI! Moponi sitten kaatui paikallaan, kun parkkeerasin sen. Nyt on oikea sivupeili, oikea sivukate ja alakate naarmuilla. Mitä voi tehdä? Pitääkö kaikki vaihtaa uusiin vai saisikohan niitä maalailtua tai jotenkin muuten fixattua? Onko kokemuksia?
    Itse maalautin pari talvea takaperin koko katteet, jos ei katteet rikki ole niin maalatahan ne voi ihan hyvin, uskoisin että ammattimaalarillakin halvempi kuin uusi kate. Riippuu tietty moposi iästä.
    Suzuki GSX-750F 99 -> Kawasaki ZZR1400 07
  3. #3
    Joo, ei ole katteet rikki eikä peili. Mopo on mallia 2007. Onkohan Pirkanmaalla ketään ammattilaista maalaria? Käyköhän kaikki esim. automaalarit?
  4. #4
    Lainaa timotheus kirjoitti Katso viesti
    Joo, ei ole katteet rikki eikä peili. Mopo on mallia 2007. Onkohan Pirkanmaalla ketään ammattilaista maalaria? Käyköhän kaikki esim. automaalarit?
    Itse maalautin TAKK:lla..pirkanmaalta olen itsekin. TAKK:n maalauspuolelta kannattaa käydä kysymässä mut suosittelen maalausta vasta talven ajalle, siellä kun ei aikataulu ole niin nopeaa kuin ammattimaalareilla. Jälki tulee kyllä hyvää, itse ainakin olen jälkeen todella tyytyväinen, eikä ole kukaan mukaan haukkunut

    Vie peili mukana niin maalaavat senkin siinä samalla..
    Suzuki GSX-750F 99 -> Kawasaki ZZR1400 07
  5. #5
    Aliexpress.com:lla on myytävänä kiinalaisia katesarjoja, jotka on maalattu, lakattu ja tarroineen http://www.aliexpress.com/wholesale?...20140823094926. Hinta rahdin, tullin sekä alvin jälkeen luokkaa 450 €.

    Asiakaspalaute on pääosin myönteistä - tosin jotkut ovat saaneet huonoa maalausjälkeä tai istuvuus on ollut huono.
  6. #6
    Okei, kiinalaiset näytti ihan jees. Vähän toisaalta pelottaa hommata sieltä suoraan katteita, kun ei tiedä oikein onnistuuko. Se TAKK vois olla ihan jees. kunhan tietäis jotain hintatasosta. Mulla on itellä kasko Lähitapiolasta ja sen omavastuu on 500 euroa. Toisin sanoen, mun kannattaa uusia kaikki mahdollinen tai päästä vain pienellä fixauksella eteenpäin omalla rahalla. Mitähän tässä sitä oimkein tekisi?
  7. #7
    Kaskossa kannattaa muistaa, että bonus putoaa myös vuodeksi tai kahdeksi, joten tuon 500 euron sijasta menetys on merkittävästi suurempi mikäli homman vakuutuksesta maksattaa. Bonusmenetyksen tarkan summan saa kysymällä vakuutusyhtiöstä. Lisäksi voit käsittääkseni ilman eri kustannusta hakea vakuutustarkastajalta / vakuutusyhtiön suosittelemalta korjaamolta kustannusarvion korjauksesta, ja vasta sen jälkeen päättää että sotketko vakuutusyhtiötä tapahtumaan lainkaan.

    Melkeinpä veikkaisin, että sinun tapauksessasi korjaus omaan piikkiin on se järkevämpi vaihtoehto. Pelkästään tuolla 500 eurolla automaalari tekee kyllä kohtuullisen paljon työtä. Muistaakseni tuttavan autossa takapyörän ympäristön ruostevauriokorjaus ja maalaus takaoven reunasta takavaloon asti maksoi selvästi vähemmän. Edit: ja tosiaan mikä tahansa automaalari kelpaa mainiosti. Korkeintaan joudut itse irroittamaan katteet vietäväksi maalarille.

    Pienenä puukkona haavassa todettakoon, että 150e vs 500e omavastuulla olevan kaskon hintaero vuositasolla ainakin minulla olisi ollut suuruusluokkaa 30 euroa, joten tuo alempi omavastuu oli itsestäänselvyys.
  8. #8
    Lainaa timotheus kirjoitti Katso viesti
    Okei, kiinalaiset näytti ihan jees. Vähän toisaalta pelottaa hommata sieltä suoraan katteita, kun ei tiedä oikein onnistuuko. Se TAKK vois olla ihan jees. kunhan tietäis jotain hintatasosta. Mulla on itellä kasko Lähitapiolasta ja sen omavastuu on 500 euroa. Toisin sanoen, mun kannattaa uusia kaikki mahdollinen tai päästä vain pienellä fixauksella eteenpäin omalla rahalla. Mitähän tässä sitä oimkein tekisi?
    No voin sanoa että osakatteiden maalaus tulee ainakin TAKK:ssa halvemmaksi kuin vakuutuksesi omavastuu, mutta tosiaan jos haluat vielä jatkaa ajokautta, ajele syksy naarmujen kanssa ja viedä maalattavaksi vasta kun lopetat ajokauden.

    Soita TAKK:n keskukseen ja pyydä yhdistään maalauspuolen jollekin opettajalle, saat hiukan parempaa ja tarkempaa hinta-arviota.

    T:Nimim. koko katteiden maalaus 500€
    Suzuki GSX-750F 99 -> Kawasaki ZZR1400 07
  9. #9
    Jep, pääsin lopputulokseen: en osta Kiinasta, en mee kaskon kautta. Soittelen TAKK:iin - vois olla tollaset 200-300 euroa ehkä. Mutta kiitos hei kaikille hyvistä neuvoista ja jatketaan vielä ajokautta!
  10. #10
    Onko muuten katteittesi tarrat ostettavissa erikseen? Omassa pyörässäni tankin tarrat ovat lakan alla ja niitä ei myydä lainkaan irtomyyntinä.
  11. #11
    Jos oikein muistan niin mun vuosimallissa 2007 ei ole lainkaan tarroja - ei edes tankissa. Kaikki ovat niitä muovisia/kromisen näköisiä kohokuvioisia merkkejä. Esim Kawasaki etukatteen vilkun viererssä ja ZZR1400 siellä takana hanslankarin kohdalla penkin alapuolella
  12. #12
    Saanko udella, miten pyörä kaatui oikealle kyljelleen?
  13. #13
    Lainaa timotheus kirjoitti Katso viesti
    Jos oikein muistan niin mun vuosimallissa 2007 ei ole lainkaan tarroja - ei edes tankissa. Kaikki ovat niitä muovisia/kromisen näköisiä kohokuvioisia merkkejä. Esim Kawasaki etukatteen vilkun viererssä ja ZZR1400 siellä takana hanslankarin kohdalla penkin alapuolella
    Juu ei ole ollenkaan tarroja 2007 mallissa (oma samaa mallia), itse tilasin kiinasta ne kohokuviot, tuli kolmessa päivässä ja muistaakseni maksoi alta 20€

    http://www.ebay.com/itm/2X-3D-Sticke...c634fa&vxp=mtr
    Suzuki GSX-750F 99 -> Kawasaki ZZR1400 07
  14. #14
    Ohhoh, eipä kohokuviotkaan paljon maksa! Ja pyörä kaatui kyljelleen ihan omasta huolimattomuudesta ja alla olevan asfaltin urista johtuen. Onkohan sitä jo tässä iässä liian kankea
  15. #15
    Tyypillisesti pyörissä on vasen puoli ruvella. Jos ostaisit Kiinakatteet, niin saisit vanhat myymällä ehkä itsesi rahallisesti kuiville?
  16.  
  17. #16
    Sekin pitäisi varmaan paikkansa. Voisi hommata koko sarjan vaikkapa Kawasaki vihreän värisiksi... Ei paha, mutta ostaisiko joku todella (!) vanhan katesarjani ja saako siitä mitään hintaa?