Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
  1. #31
    Onko sulla leukaosan raitisilmaventiili auki ? Itellä nolanin 104, eikä rillit ole vielä ainakaan huurtunut.
    Visiiri on kyllä hiljaisessa nopeudessa usein auki.
  2. #32
    ^Huomaako ton leukaosan raitisilmaventtiilin vaikutusta lainkaan? Nimenomaan tuossa nolanin 104:ssa. Minä en oo huomannu mitään eroa sillä onko se auki vai kiinni. Ajaessa se tosin jää mulla pleksin taakse suojaan ajoviimalta.

    Innostuin asiaa testaamaan ja kirjoitan tätä viestiä silmälasit ja kypärä päässä. Tuloksena: Rillit ei huurru, vaikka kaikki venttiilit ois kiinni. Visiirin saa kyllä huurtumaan hetkeksi alareunastaan, jos alkaa syystä tai toisesta kovasti naurattamaan, mutta muuten ei.

    Mulla on ollu kans tapana ajella taajamassa visiiri ylhäällä ja yleensä aurinkovisiiri alhaalla (just suojaamaan rillejä/silmiä ötököiltä). Jotenkin vaan tuntuu pienissä nopeuksissa toi visiiri ylhäällä ajaminen kivemmalta. Tänään huomasin, että näköjään toi viisiri sulkeutuu automaattisesti kun nopeus kasvaa jonnekin 80 hujakoille. Vähä yllätti ekalla kerralla
    Honda Magna 750C -99
    Honda cbf 600 s -04 (Myydään)
  3. #33
    ^Huomaako ton leukaosan raitisilmaventtiilin vaikutusta lainkaan?
    Ei sillä taida suurtakaan merkitystä olla , vaikka se ohjaa ilmavirtaa visiirille.
    Ex.Yamaha FJR 1300A - 03
    Ex.Yamaha XJ 900S Diversion - 95
  4. #34
    Lainaa pumps62 kirjoitti Katso viesti
    ^Huomaako ton leukaosan raitisilmaventtiilin vaikutusta lainkaan?
    Ei sillä taida suurtakaan merkitystä olla , vaikka se ohjaa ilmavirtaa visiirille.
    Joo, tänään tuli tuotakin kokeiltua töihin ajellessa ja kun olin ottanu sen pinlockin pois niin visiiri (ja rillit) oli sitten aivan huurteessa. Näköjään teen asiat taas kantapään kautta. Juuri kun pääsin edellä kehumaan kuinka se pinlock vääristää näkökenttää. Ei kai auta kuin panna se takaisin. Täytyypi viikonloppuna tutkiskella netistä noita huurteenestoaineita.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  5. #35
    Liian korkea pleksi vie ilmavirran kypärästä ja se ei enää kykene toimimaan oikein.

    Tämä tuli todettua kun lähdin kesäkuun alussa pohjois-karjalan reissulle ja pleksi oli jäänyt syksyn kokeilu asentoon. Ilmaa ei kiertänyt kypärässä juuri ollenkaan ja jopa pinlock huurtui 100-0. Pleksiä alaspäin ja ilmaa kypärään ja avot toimii. Olipahan muuten v-mäisen tukala ja tiivis toi shoei kun luonnollista ilmanvaihtoa ei ollut. Onneksi oli työkalut mukana niin sai pleksin säädettyä alemmaksi.

    Tämä on sinänsä toimii esimerkkinä, koska shoei qwest on varsin hyvin tuulettuva kypärä vapaassa ilmavirrassa.
    Kirjoitan kuitenkin mitään tietämättömänä, joten suotta pahastut!
  6. #36
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Liian korkea pleksi vie ilmavirran kypärästä ja se ei enää kykene toimimaan oikein.
    Tuosta se varmaan johtuukin kun tuli mieleen että mitä ne nyt oikein höpöttää. Itsekin olen repinyt pinlokit pois, kun en tykkää noista näköä haittaavista ylimääräisistä pinnoista. Hankaluuksia tulee vasta kun lämpötilat ovat alle 5 astetta. Silloin huurtuu vähän. Tosin olen tottunut raottamaan visiiriä vähän kun tulen liikennevaloihin. Sitten taas kiinni kun nopeus nousee kävelyvauhtia kovemmaksi. Kypärä on Suupertin S2. Huppuja en käytä.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  7. #37
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Liian korkea pleksi vie ilmavirran kypärästä ja se ei enää kykene toimimaan oikein.

    Tämä tuli todettua kun lähdin kesäkuun alussa pohjois-karjalan reissulle ja pleksi oli jäänyt syksyn kokeilu asentoon. Ilmaa ei kiertänyt kypärässä juuri ollenkaan ja jopa pinlock huurtui 100-0. Pleksiä alaspäin ja ilmaa kypärään ja avot toimii. Olipahan muuten v-mäisen tukala ja tiivis toi shoei kun luonnollista ilmanvaihtoa ei ollut. Onneksi oli työkalut mukana niin sai pleksin säädettyä alemmaksi.

    Tämä on sinänsä toimii esimerkkinä, koska shoei qwest on varsin hyvin tuulettuva kypärä vapaassa ilmavirrassa.
    Tämä voikin olla myös mun tapauksessa syynä. Mulla on normipleksi mopossa ja sen yläreunaan on edellinen omistaja laittanut vielä pienen käännettävän lisäpleksin. Kun oon aika pätkä niin kuuppa on suunnilleen tuon lisäpleksin korkeudella. Pleksi on itse asiassa nyt sellaisessa asennossa että se ohjaa ilmavirran selvästi ylöspäin. Täytyypi kokeilla lisäpleksin kääntämistä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  8. #38
    Aika jännä tuo pinlock-kysymys ylimääräiset kalvot jne...mielipiteiden jakaantuminen. S2:ssa en itse ole kokenut pinlockia mitenkään haitallisena vaan huurtumisen ehkäisyssä hyvänä. Joskus aurinkovisiiri tuppaa vetämään huuruun paikallaan ollessa, kirkastuu taas liikkeelle lähdettäessä.
    <p>.</p>
  9.  
  10. #39
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    Aika jännä tuo pinlock-kysymys ylimääräiset kalvot jne...mielipiteiden jakaantuminen. S2:ssa en itse ole kokenut pinlockia mitenkään haitallisena vaan huurtumisen ehkäisyssä hyvänä. Joskus aurinkovisiiri tuppaa vetämään huuruun paikallaan ollessa, kirkastuu taas liikkeelle lähdettäessä.
    Joo, näin on. Täytyy kokeilla kuitenkin uudestaan tuota pinlockia josko sitten siihen tottuis aurinkolipan kanssa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12