Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Mikäpä olisi tupakkiaski-koossa sopiva kamera reisuille. Vaatimuksena, että toimisi esmes aa-paristoilla, että ei tarvitsisi laturia reissuun. Vähän zoomia voisi olla ja käyttöä kestävä rakenne ja sis.rak. salama.
    Kaipa näitä jo satasella saa, vai saako ? Ja joo, on mulla oikeakin kamera kaikilla vermeillä, mutta ei tosiaan ajoireissuille sopiva vehjes.
  2. #2
    Oisko tommonen mitä? Nokia 808 PureView @ tori.fi

    Ei ny ihan täytä specsejä esim. paristoilla toimimisen osalta, mut ajatuksena vaan ku ilman puhelinta et kumminkaan reissaa ja jo tovin aikaa niissä on ollu aika hyviä noi kamerat...
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  3. #3
    Joku Olympuksen TG sarjasta, kestää vettä, tiputtelua etc. Akun tosin vaatii ei toimi paristoilla.
    Taivas saa odottaa
  4. #4
    Jos tuosta sormipattereilla toimimisesta luopuu, niin valinnanvara kasvaa huimasti. Canonin Ixus-sarjalaisia ollut itsellä parikin vuosien varrella. Jos päivänvalossa kuvaa, niin akulla pääsee ilman latausta jonnekin 400-500 kuvaan asti ainakin noissa parin vuoden ikäisissä versioissa. Salama lyhentää käyttöaikaa jonkin verran. Ei tuo nyt mikään vesi- tai pölytiivis ole, mutta ainakin oma selvisi hengissä putoamisesta vyötärön korkeudelta asfaltille.

    Esimerkiksi Ixus 150 on 8x optisella zoomilla, kuvanvakaimella ja 16 megapikselin kennolla, hinta 99e.

    http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...ikamera-harmaa
  5. #5
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Joku Olympuksen TG sarjasta, kestää vettä, tiputtelua etc. Akun tosin vaatii ei toimi paristoilla.
    850 on itselläni käytössä ja kyllä sillä pärjäilee.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  6. #6
    Mä oon myös etsimässä pienkokoista kameraa kun tuo IPhonen kamera on suoraan sanoen aivan p*rseestä. Ei fokusoi kunnolla jos on kiire näpsästä kuva. Eilen kun kuvasin yhtä motokätköilyn rastia niin seurasin kuinka kauan oikein meni siihen fokuksen löytymiseen niin sai siinä odotella tovin jos toisenkin. Järkkäriä ei oikein jaksa lastata mukaan. Kameran pitäis mahtua ajovermeiden taskuun joten Ixus vois olla yks vaihtoehto, mutta millaisia kameroita oikein ootte hankkineet? Goprota en ole ajatellut hankkivan, still kuvat on toistaiseksi mulle tärkeämpiä kuin videopätkät.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  7. #7
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Mä oon myös etsimässä pienkokoista kameraa kun tuo IPhonen kamera on suoraan sanoen aivan p*rseestä. Ei fokusoi kunnolla jos on kiire näpsästä kuva. Eilen kun kuvasin yhtä motokätköilyn rastia niin seurasin kuinka kauan oikein meni siihen fokuksen löytymiseen niin sai siinä odotella tovin jos toisenkin. Järkkäriä ei oikein jaksa lastata mukaan. Kameran pitäis mahtua ajovermeiden taskuun joten Ixus vois olla yks vaihtoehto, mutta millaisia kameroita oikein ootte hankkineet? Goprota en ole ajatellut hankkivan, still kuvat on toistaiseksi mulle tärkeämpiä kuin videopätkät.
    Tällaista pikkukameraa kuskaan mukanani silloin kun ei ole mahdollisuutta ottaa järjestelmää, http://www.canon.fi/For_Home/Product...PowerShot_G16/. Ehdoton edellytys on että kamerassa on oikea, optinen etsin, minkäänlaiset takalautaviritykset eivät kelpaa. Aika pätevä vehje vaikka ei järjestelmäkameralle kaikissa asioissa pärjäkkään mutta kun tuo työreppu painaa sen kymmenen kiloa ja täyttää koko takalaukun......
    Viimeksi muokannut: Patukka; 13.08.2014 klo 00:37.
  8. #8
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Tällaista pikkukameraa kuskaan mukanani silloin kun ei ole mahdollisuutta ottaa järjestelmää, http://www.canon.fi/For_Home/Product...PowerShot_G16/. Aika pätevä vehje vaikka ei järjestelmäkameralle kaikissa asioissa pärjäkkään mutta kun tuo työreppu painaa sen kymmenen kiloa ja täyttää koko takalaukun......
    Taidat tosiaan olla järkkäriä ammatiksesi tai vakavaksi harrastukseksi roudaava... Kun meinaan tuo G-sarjan powershottihan on kauhea möhkäle. En puhuisi siitä ja "pikkukamerasta" samassa lauseessa ollenkaan, tai "paidantaskussa kuskaamisesta" tai oikeastaan edes povitaskusta. Ja hintaakin on hävyttömän paljon. Tosin nämä väitteet sillä disclaimerilla, että omakohtainen kokemus on G9:stä josta on jo muutama vuosi vierinyt.

    Toki se täytyy myöntää, että se sitten tosiaan optiikkaa lukuunottamatta ajaakin harrastelijan käsissä saman asian kuin järkkärikin.
  9. #9
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Taidat tosiaan olla järkkäriä ammatiksesi tai vakavaksi harrastukseksi roudaava... Kun meinaan tuo G-sarjan powershottihan on kauhea möhkäle. En puhuisi siitä ja "pikkukamerasta" samassa lauseessa ollenkaan, tai "paidantaskussa kuskaamisesta" tai oikeastaan edes povitaskusta. Ja hintaakin on hävyttömän paljon. Tosin nämä väitteet sillä disclaimerilla, että omakohtainen kokemus on G9:stä josta on jo muutama vuosi vierinyt.

    Toki se täytyy myöntää, että se sitten tosiaan optiikkaa lukuunottamatta ajaakin harrastelijan käsissä saman asian kuin järkkärikin.
    Tämä hiukan ohi aiheen, mutta menköön.

    On se paaaljon pienempi kuin Mamiyan 645 optiikkoineen jollaista raahasin keikkakamerana, filmiaikaan, kymmenkunta vuotta. Studiossa oli sitten vielä isommat vehkeet. Sen rinnalla nykyiset järjestelmärungot akkuperälläkin ovat varsin inhimillisiä. Ja kyllä, kuvattu on 45 vuotta josta leivänhankintatarkoituksessa suunnilleen kolmannes. Nykyään enää satunnaisia keikkoja jotka nekin saavat kohtapuoleen jäädä.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 13.08.2014 klo 01:06.
  10. #10
    Tässä mun minimispeksit pienelle matkakameralle:
    - 10x zoom (mielummin vielä enemmän, kun se kohde kuitenkin on niin kaukana...)
    - wi-fi (helppo jakaa muiden retkelle osallistujien kanssa, niitähän niissä kuvissa kuitenkin on enemmän...)
    - full HD video 30-50 fps
    - mahtuu takin taskuun, ei tarvitse mahtua paidantaskuun (ne ihan pienet on aika heiveröisiä...)

    Merkin voi valita sitten oman mieltymyksensä mukaan.

    Sitten bonusta näistä:
    - tarkennuskohdan voi osoittaa sormella ruudulta ja tarkentaa nopeasti
    - sarjakuvaus, jos haluaa pyöristä/ajajista kallistelukuvia mutkissa

    Just my two cents...
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
  11. #11
    Hyvinkin pitkälti olen mieltynyt puhelimeni käyttöön reissussa kuvatessa. Varsinkin panoraamakuvat onnistuvat yllättävän hyvin.
    Tuolta voi käydä katsoon testikuvan Galaxy S5 kuvasta. Mielestäni ei häpeä normikäytössä kauheesta järkkärille otettuun.. no toki rajallinen mutta ah niin helposti aina käytettävissä...

    http://aijaa.com/al97812
    GSX 1250 FA -13
    GSF 1250 Sa -07
    GSF 600 S -03
  12. #12
    http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...G16-digikamera

    Siittä, taitaa olla yksi parhaimmista pokkareista mitä rahalla saa.
  13. #13
    suositelkaa hyvää mikroa,osta hella..
    meitsi diggaa tästä kamerasta kun voi veen allakin kuvata.
    http://www.ephotozine.com/article/pa...k-review-21002
    Horo Elää !
  14. #14
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Mä oon myös etsimässä pienkokoista kameraa kun tuo IPhonen kamera on suoraan sanoen aivan p*rseestä. Ei fokusoi kunnolla jos on kiire näpsästä kuva. Eilen kun kuvasin yhtä motokätköilyn rastia niin seurasin kuinka kauan oikein meni siihen fokuksen löytymiseen niin sai siinä odotella tovin jos toisenkin. Järkkäriä ei oikein jaksa lastata mukaan. Kameran pitäis mahtua ajovermeiden taskuun joten Ixus vois olla yks vaihtoehto, mutta millaisia kameroita oikein ootte hankkineet? Goprota en ole ajatellut hankkivan, still kuvat on toistaiseksi mulle tärkeämpiä kuin videopätkät.
    Mulla on Ixus 120 suojapussissaan aina taskussa ja sillä on pärjännyt tähän mennessä hyvin.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  15. #15
    Kiitoksia. Hyviä vinkkejä. Tuo G16 menee yli budjetin (mulla on jo Nikonin D-sarjan järkkäri) joten ei viitsis sijoittaa hirveästi näppäilykameraan. Lumixin pokkareilla tullut jonkin verran kuvattua ja siinä mitä käytin oli järkyttävän hyvä makro (no, motokätköilyssä ei ehkä usein tarvi makroa). Taidan kallistua tuohon Ixukseen ja huomasin että ainakin 265:ssa on myös wifi. Hintakaan ei ole paha ja kuvanlaatu varmaankin parempi kuin Ompussa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  16. #16
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...G16-digikamera

    Siittä, taitaa olla yksi parhaimmista pokkareista mitä rahalla saa.
    G1X Mark II on ollut minulla nyt parissa reissussa mukana ja se on täydellinen. Kamera on pieni (verrattuna järkkäriin), nopea, monipuolinen ja kuvan laatu järkyttävän hyvä. Ihan kuin matkapyöräilijälle suunniteltu.
    -juha-
  17. #17
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    G1X Mark II on ollut minulla nyt parissa reissussa mukana ja se on täydellinen. Kamera on pieni (verrattuna järkkäriin), nopea, monipuolinen ja kuvan laatu järkyttävän hyvä. Ihan kuin matkapyöräilijälle suunniteltu.
    Varmasti todella hyvä, mutta mulle vähän hintava. Rahaa on palanut aika kiitettävästi tähän uuteen harrastukseen (siis mopoiluun) joten täytyy vähän miettiä mitä oikein seuraavaksi hankkii.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  18. #18
    Tätä voisi harkita.

    Canon PowerShot S120. Nopeaa ja ammattitasoista suorituskykyä taskukoossa
  19. #19
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia. Hyviä vinkkejä. Tuo G16 menee yli budjetin (mulla on jo Nikonin D-sarjan järkkäri) joten ei viitsis sijoittaa hirveästi näppäilykameraan. Lumixin pokkareilla tullut jonkin verran kuvattua ja siinä mitä käytin oli järkyttävän hyvä makro (no, motokätköilyssä ei ehkä usein tarvi makroa). Taidan kallistua tuohon Ixukseen ja huomasin että ainakin 265:ssa on myös wifi. Hintakaan ei ole paha ja kuvanlaatu varmaankin parempi kuin Ompussa.
    Onhan tuo G16 ainakin Suomen hinnoilla aika arvokas mutta eihän kukaan käske sellaista Suomesta hankkimaan. Esimerkiksi Briteistä, pikaisella haulla, löytyy rahteineen suunnilleen neljäänsataan, http://www.ebay.com/itm/Canon-PowerS...item1c43f2f680, mikä on jo aivan inhimillinen hinta tuon tasoisesta kamerasta.

    Itselleni on tuolta tullut kaikenlaista valokuvauskamaa, lähinnä studiohärveleitä, valotusmittareita, salamoja ja sen sellaista. Hinnat ovat olleet selkeästi Suomea halvemmat. Muutama vuosi sitten kun Nikonilta tuli markkinoille SB900 salamalaite maksoi se Suomessa karvan vaille 600 €. Briteistä kotiovelle toimitettuna, kansainvälisellä takuulla, 370 €. Että sillä lailla.

    Katselin tuossa että Rajalalla 265:nen maksaa vajaan parisataa, kannattaa todella harkita pariinkin kertaan laittaako sen toisen parisataa kiinni hankintaan, kun tuollaisen G16:den käyttöikä on vähintäänkin lähes kymmenen vuotta ja kyseessä on aivan eri peli kuin 265.

    Yksi G16:sta suuri etu on että siinä on varustekenkä jota näissä halvemman luokan kameroissa ei ole. Saa tarvittaessa kiinni kunnollisen salaman tai muitakin lisävarusteita.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 13.08.2014 klo 12:57.
  20. #20
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Onhan tuo G16 ainakin Suomen hinnoilla aika arvokas mutta eihän kukaan käske sellaista Suomesta hankkimaan. Esimerkiksi Briteistä, pikaisella haulla, löytyy rahteineen suunnilleen neljäänsataan, http://www.ebay.com/itm/Canon-PowerS...item1c43f2f680, mikä on jo aivan inhimillinen hinta tuon tasoisesta kamerasta.

    Itselleni on tuolta tullut kaikenlaista valokuvauskamaa, lähinnä studiohärveleitä, valotusmittareita, salamoja ja sen sellaista. Hinnat ovat olleet selkeästi Suomea halvemmat. Muutama vuosi sitten kun Nikonilta tuli markkinoille SB900 salamalaite maksoi se Suomessa karvan vaille 600 €. Briteistä kotiovelle toimitettuna, kansainvälisellä takuulla, 370 €. Että sillä lailla.

    Katselin tuossa että Rajalalla 265:nen maksaa vajaan parisataa, kannattaa todella harkita pariinkin kertaan laittaako sen toisen parisataa kiinni hankintaan, kun tuollaisen G16:den käyttöikä on vähintäänkin lähes kymmenen vuotta ja kyseessä on aivan eri peli kuin 265.
    En oo mikään ammattilainen verrattuna suhun. Hankin joitakin vuosia sitten mun Nikonin D7000:n Hollannista ja silloin se oli halvin paikka (hankin pari linssiä rungon lisäks). Tuo Nikon on kuitenkin aika iso vaikka mahtuuhan se hyvin mun takapoksiin. Kun oon luonteeltani vähän laiska niin yritän tehdä elämääni vähän helpommaksi jolloin tuollainen kompaktikamera todennäköisemmin kulkee mopon mukana. IPhonen kamera on tosiaan aivan perseestä (ainakin 5:ssa); monta hyvää kuvakohdetta on mennyt epäteräväksi.

    En oo vielä katellut tuota G16:a mutta paan sen harkintaan. Koko on tietenkin tärkeä juttu että sais sen mahtumaan vermeiden taskuun (jos sais kuvattua kätköilykohteita suoraan mopon päältä ettei tarvi kaivaa kameraa takapoksista). Enklanti on tuttu paikka joten ei oo mitään ongelmia tilata vaikka sieltä. Ehkä täytyy käydä kattomassa livena vermeet päällä ja kokeilla miten se kamera mahtuu taskuun.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  21. #21
    ^ Itsellä on muutaman vuoden ikäinen Canonin järkkäri, Canon Ixus (960IS?) sekä myös iPhone 5. Tältä pohjalta ihmettelen noita moitteita iPhonen kamerasta. Nimittäin ikinä ei ole ottanut epätarkkaa kuvaa ja pidän kuvanlaatua kyllä todella hyvänä. Useimmiten sillä otetut kuvat ovat selkeästi Ixus-kuvia parempia. Järkkäri kyllä tietysti painii sarjaa ylempänä.
    En kyllä todellakaan usko, että puhelimesi (kamera) on kunnossa, jos ja kun niin huonoa jälkeä tulee kun sanot. Olisiko sinulla heittää jotain esimerkkikuvia, ihan vaan mielenkiinnosta?
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  22. #22
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    ^ Itsellä on muutaman vuoden ikäinen Canonin järkkäri, Canon Ixus (960IS?) sekä myös iPhone 5. Tältä pohjalta ihmettelen noita moitteita iPhonen kamerasta. Nimittäin ikinä ei ole ottanut epätarkkaa kuvaa ja pidän kuvanlaatua kyllä todella hyvänä. Useimmiten sillä otetut kuvat ovat selkeästi Ixus-kuvia parempia. Järkkäri kyllä tietysti painii sarjaa ylempänä.

    Joo, en tiedä mikä on vikana mun ompussa. Maanantaina viimeks kuvasin sillä ja kun ei ollut hirveätä kiirettä kätkön luona niin oli aikaa seurata fokuksen löytymistä. Välillä ei löytynyt ollenkaan ja liikutin sitten kännyä kuvauskohteesta pois ja takaisin. Sama ongelma on ollut ennenkin (varsinkin silloin jos ei kiinnitä huomiota fokuksen löytymiseen). Käytän ihan Iosin omaa kamerasoftaa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  23. #23
    Kyllä uskaltaisin sitten sanoa, et ei ihan kunnossa ole. Kun mun mielestä iPhone 5:n (kameran) parasta antia on justiinsa se, että kuvaa nopeasti ja varmasti tasaisen hyvää jälkeä...
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  24. #24
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    En kyllä todellakaan usko, että puhelimesi (kamera) on kunnossa, jos ja kun niin huonoa jälkeä tulee kun sanot. Olisiko sinulla heittää jotain esimerkkikuvia, ihan vaan mielenkiinnosta?
    Kas tässä esimerkki. Todella hauska tilanne kun olin ekaks kaatanut mun mopon, sitten ajettiin kavereiden kanssa Porkkalan niemeen. Ei tullut tarkistettua ennen Porkkalaan lähtöä pensiinin määrää mutta onneksi päästiin venesatamaan saakka. Kuvassa sitten tankkaan pensiiniä tyhjään 5 litran vesipulloon. Prkele kun kaverin ottama ompun kuva on epäfokuksessa (ei siis tärähtänyt).

    Muoks: Kaiken lisäks tuo alkuperäinen kuva ylösalaisin. Millä v****lla mä saan sen pois. Poistin linkin mutta edelleen se möllöttää siellä.

    IMG_0730.jpg
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  25. #25
    No todellakin on luokattoman huono kuva! Ja tarkoitan siis teknisessä mielessä ;) tuohan on huonompaa jälkeä kuin joillain 20€:n kännykameroilla.
    Toki tuossa kuvassa taitaa olla kuvaajan sormi objektiivin edessä, mutta silti.
    Eikun puhelinta huoltoon/korjaukseen.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  26. #26
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    No todellakin on luokattoman huono kuva! Ja tarkoitan siis teknisessä mielessä ;) tuohan on huonompaa jälkeä kuin joillain 20€:n kännykameroilla.
    Toki tuossa kuvassa taitaa olla kuvaajan sormi objektiivin edessä, mutta silti.
    Eikun puhelinta huoltoon/korjaukseen.
    Joo, todella surkea. Ja se sormi ei oo syynä kun on muitakin samalta reissulta olevia epäteräviä kuvia. Kun selvisin siitä kaadosta henkisesti niin tuo mopon tankkaaminen venesatamassa oli ihan hauska episodi.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  27. #27
    Lainaa Big Vic kirjoitti Katso viesti
    Tässä mun minimispeksit pienelle matkakameralle:
    - 10x zoom (mielummin vielä enemmän, kun se kohde kuitenkin on niin kaukana...)
    - wi-fi (helppo jakaa muiden retkelle osallistujien kanssa, niitähän niissä kuvissa kuitenkin on enemmän...)
    - full HD video 30-50 fps
    - mahtuu takin taskuun, ei tarvitse mahtua paidantaskuun (ne ihan pienet on aika heiveröisiä...)

    Merkin voi valita sitten oman mieltymyksensä mukaan.

    Sitten bonusta näistä:
    - tarkennuskohdan voi osoittaa sormella ruudulta ja tarkentaa nopeasti
    - sarjakuvaus, jos haluaa pyöristä/ajajista kallistelukuvia mutkissa

    Just my two cents...
    Esimerkiksi Canon EOS 6D + Canon EF 35-350mm f3.5-5.6 L USM.
    Hommaat vain vähän isomman taskun.
  28. #28

    lumix viteo veen alla
    Horo Elää !
  29. #29
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Joo, todella surkea. Ja se sormi ei oo syynä kun on muitakin samalta reissulta olevia epäteräviä kuvia. Kun selvisin siitä kaadosta henkisesti niin tuo mopon tankkaaminen venesatamassa oli ihan hauska episodi.
    HDR-tilassa tarkennus kestää kauemmin, huonossa valossa ei toimi ollenkaan kunnolla. Olisiko noin yksinkertainen juttu? Jos ei ole siitä kyse, niin sitten on kyllä joku tekninen vika. Toki ensin kannattaa tehdä kertaalleen bootti koko luurille eli virtanappi pohjaan kunnes luuri kysyy sammutusta.

    Onpa ollut Porkkalan reissu...
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  30.  
  31. #30
    Ostin kesällä pieneksi matkakameraksi itselleni Canon SX 700 HS:n. Oli kyllä näppärän kokoinen reissussa ja näin ainakin mulle täysin amatöörikuvaajalle oikein hyvä ostos. Maisemakuvat onnistui jopa yli odotusteni.

    Vielä kun osais kuvata paremmin....
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen