Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
  1. #31
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    HDR-tilassa tarkennus kestää kauemmin, huonossa valossa ei toimi ollenkaan kunnolla. Olisiko noin yksinkertainen juttu? Jos ei ole siitä kyse, niin sitten on kyllä joku tekninen vika. Toki ensin kannattaa tehdä kertaalleen bootti koko luurille eli virtanappi pohjaan kunnes luuri kysyy sammutusta.

    Onpa ollut Porkkalan reissu...
    NOx, kiitos vinkistä. tarkistin juuri Ompussa asetukset ja HDR ei ollu päällä (tosin en oo varma mikä oli tilanne silloin Porkkalassa, ehkä kuvatiedostosta sais kaivettua tänkin esille). En oo vielä ehtinyt käydä kamerakaupassa sovittelemassa kameroita ajopuvun taskuun.

    Joo, olihan se ikimuistoinen reissu Porkkalaan. Harmi vain ettei tän episodin jälkeen varmaankaan enää koskaan tule tankattua laiturin nokassa (tosin mopolla ei sinne pääse, joten jos aiotte käydä tankkaamassa niin tyhjä vesipullo sitten mukaan).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  2. #32
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Ostin kesällä pieneksi matkakameraksi itselleni Canon SX 700 HS:n. Oli kyllä näppärän kokoinen reissussa ja näin ainakin mulle täysin amatöörikuvaajalle oikein hyvä ostos. Maisemakuvat onnistui jopa yli odotusteni.

    Vielä kun osais kuvata paremmin....
    Kiitoksia tästä vinkistä, vaikuttaa sopivankokoiselta. Parasta on ehkä käydä ekaks jossakin kameraliikkeessä ja sovitella vermeiden taskuun noita kameroita ja sitten tilata vaikka ebaysta. Mulle tuo koko on nyt se kriittinen tekijä (järkkäri jo multa löytyy joten sellaista en oo hankkimassa) hinnan lisäks.

    Karza, tiedän että osaat ajaat mopolla hyvin, joten tuo kuvaamisen oppiminen on kyllä paljon helpompaa. Ei nimittäin tarvi opetella tuota vastaohjausta josta taas väännetään kättä tällä palstalla.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  3. #33
    Päädyin sitten Ixukseen (265) sen ylivoimaisen pienen koon vuoksi. Eiköhän sillä saa otettua näppäilykuvat. Jos on tarvetta parempiin kuviin niin sitten täytyy pakata Nikonin järkkäri mukaan.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  4. #34
    http://www.dpreview.com/articles/271...sc-tx30-review
    https://pricenoia.com/cyber-shot-dsc-tx30-black

    Hommasin pari vuotta sitten tuosta vanhemman mallin, TX20:an.
    Veden-, pölyn- ja iskunkestävä (no, lähinnä pudottelun kai). Kooltaan "luottokortin" verran eli hiukan isompi. Lataa usbista, eli samalla laturilla kuin kännykänkin reissussa.

    Vielä ei ole uutta mallia julkistettu mutta tuota TX30:ttä saa jo alle 200e.
    ex-Monster M750, nyt pyörätön
  5. #35
    Lainaa KLF kirjoitti Katso viesti
    http://www.dpreview.com/articles/271...sc-tx30-review
    https://pricenoia.com/cyber-shot-dsc-tx30-black

    Hommasin pari vuotta sitten tuosta vanhemman mallin, TX20:an.
    Veden-, pölyn- ja iskunkestävä (no, lähinnä pudottelun kai). Kooltaan "luottokortin" verran eli hiukan isompi. Lataa usbista, eli samalla laturilla kuin kännykänkin reissussa.

    Vielä ei ole uutta mallia julkistettu mutta tuota TX30:ttä saa jo alle 200e.
    Harmi etten huomannu tätä kameraa kun en oo seurannut vähään aikaan tuota dpreview palstaa. Vaikuttaa mekaaniselta rakenteelta paremmalta kuin tuo Ixus. Samoin lataus tuntuu paljon järkevämmältä jos se onnistuu usbin kautta. No, eilen testattu Ixusta motokätköilyn yhteydessä ja hyvin Ixus mahtui taskuun. Kuvatkin ihan kelvollisia.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  6. #36
    Tästä näyttää olevan aika hyvä tarjous, vanhempi malli mutta erittäin toimiva - myös hämärämmissä olosuhteissa. Eikä kokokaan ole paha.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  7. #37
    Lumix GX7 + 20 mm vakio-objektiivi. Kunnon järjestelmäkamera kompaktissa koossa. Voihan siihen tietysti zoomiakin värkätä, mutta ei välttämättä tarvitse ja valovoimaa riittää...
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  8. #38
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Harmi etten huomannu tätä kameraa kun en oo seurannut vähään aikaan tuota dpreview palstaa.
    Enkä minä huomannut tätä ketjua riittävän ajoissa ;)

    Itse hommasin pokkarikameran nimenomaan vedenpitävyys yhtenä kriteerinä. Ei tarvitse stressata niin paljoa jos sattuu sadepilvi kohdalle farkut jalassa tai taskusta jäikö vetoketju raolleen. Tai tekee mieli kuvata extempore uima-altaassa... Yleiseen näppäilyyn mikä tahansa malli olisi ollut mulle muuten tarpeeksi hyvä. Noista vedenpitävistä Sony oli ylivoimaisesti pienin, kulkee mukavasti taskussa.

    Vielä pitäisi muistaa ottaa kamera mukaan ja jos se on mukana, muistaa pysähtyä kuvailemaankin...
    ex-Monster M750, nyt pyörätön
  9.  
  10. #39
    Lainaa KLF kirjoitti Katso viesti
    Enkä minä huomannut tätä ketjua riittävän ajoissa ;)

    Itse hommasin pokkarikameran nimenomaan vedenpitävyys yhtenä kriteerinä. Ei tarvitse stressata niin paljoa jos sattuu sadepilvi kohdalle farkut jalassa tai taskusta jäikö vetoketju raolleen. Tai tekee mieli kuvata extempore uima-altaassa... Yleiseen näppäilyyn mikä tahansa malli olisi ollut mulle muuten tarpeeksi hyvä. Noista vedenpitävistä Sony oli ylivoimaisesti pienin, kulkee mukavasti taskussa.

    Vielä pitäisi muistaa ottaa kamera mukaan ja jos se on mukana, muistaa pysähtyä kuvailemaankin...
    Joo, vähän harmittaa, sillä olisin todennäköisesti päätynyt pieneen vesitiiviiseen kameraan elikä tuohon Sonyyn. No, onneksi Ixuksen kuvanlaatu on ihan riittävän hyvä (ainakin motokätköilyä ajatellen). Totta puhut tuosta muistamisesta mutta uskoisin että kameran pienen koon vuoksi se tulee otettua ajeluille mukaan. Ehkä ongelmana on enemmänkin se, että muistaa pysähtyä sitten ottamaan niitä kuvia. Ehkä se on helpompaa mopolla kuin kotilolla ajaessa (ainakin mulle).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12