Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Hanskojen uusintaa edessä ja Moto1 lehdessä Veijo Saano testannut tätä Rukan Apollo hanskaa.
    Kellään foorumilaisella kokemuksia näistä? Melko tyyris l. sataviiskymppiä, niin ei viittis ihan sikaa säkissä hankkia.
    Stormilta mm. noita näkyy saavan.

    Sen verran hanskoista, että vaativassa rata-ajelussa ratamiehet ja -naiset eivät hyväksy kuin vähintään rystyssuojaa antavia nahkahanskoja jotka antavat hyvän tuntuman stongiin. Kuitenkin ratailussa tarvitaan vain vasenta kättä ohjaamiseen ja kytkinkahvaan ja oikeaa kaasulle, jarrulle ja ohjaamiseen.

    Maantiemopoilussa taas käsillä on hallittava mainittujen lisäksi ainakin vilkkujen käyttö, äänitorvi ja hätävilkut, jotka on osattava käyttää kaikki salamannopeasti niihin katsomatta. Ja on osattava käyttää myös kaatosateessakin ja pimeällä yöajoissa.
    Tämän vuoksi maantiemoottoripyöräilyyn, hanskoille on kiinnitettävä suuri huomio ja niihin kannattaa satsata.
    <p>.</p>
  2. #2
    Ei kai kukaan noista täyttä hintaa koskaan maksa.

    Hyvät hanskat, sopii mun käteen hyvin. Suojaavat sateellakin sopivasti.
  3. #3
    Hyvät hanskat on. Jos kätöset on märät niin vuori on todella nihkeä. Gore tekee hiostavat jos on liian lämmin, itsestään selvää. Pitävät hyvin veden ulkopuolella. Ajotuntuma ihan hyvä. Kämmensuoja voi joillain yksilöillä haitata ja aiheuttaa esim puutumista.
  4. #4
    Takk so mykket. Tää lähtee kohta hanskakauppaan.
    Jää sitten nähtäväksi tuo vedenpitävyys, kun enimmillään voi reissuissa olla monien tuntien sateessa ajo.

    Tähän asti olen laittanut kahvagrillit päälle ja tauoilla puristanut nahkahanskat kuiviksi.

    Viimeksi näin tein toissa viikolla matkalla Chamonix Mt Blanc:iin. Katseli siinä ranskalainen perhe autonsa sisästä ymmärtävästi ja myötätuntoisesti hymyillen.
    <p>.</p>
  5. #5
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    Jää sitten nähtäväksi tuo vedenpitävyys, kun enimmillään voi reissuissa olla monien tuntien sateessa ajo.
    Jos eivät pidä vettä niin viet ne takaisin kauppaan ja otat vaihdossa uudet. Noi Rukan hanskat toimii parhaiten Rukan ajoasun kanssa. Kannattaa siis sovitella että ei tee virhe ostosta.

    Noilla allekirjoittaneen apolloilla taitaa olla nyt 3. kesä menossa eikä niistä vesi ole vielä läpi tullut.
  6. #6
    Rukan ajoasu minulla on minigrip vetskarilla ja se on toiminut suorastaan loistavasti, alppireisulla oli monta sateista päivää, eikä kertaakaan tarvinnut persekarvoja kuivatella illalla.
    Siksipä mm. kiinnittyi huomio Rukka-merkkiin.
    <p>.</p>
  7. #7
    Mulla on kyseiset hanskat ja vajaat pari vuotta kokemusta:
    - mukavat ja hyvä tuntuma kahvoihin ja muihin hallintalaitteisiin
    - pitävät veden ulkona
    - ovat yllättävän viileät (ts. vähänkään viileämmällä kelillä tarvitsee olla kahvalämppärit)
    - varsi ei ole mitenkään erityisen pitkä (toimii hyvin nahkatakin kanssa hihojen päällä, mutta tekstiilitakin kanssa hanskojen varret tulevat aika helposti hihojen alta ulos (toki riippuu takista))
    - tietyt nahkaosat hanskoista ovat haalistuneet varsin voimakkaasti (ei voi hyvällä tahdollakaan enää sanoa niitä kohtia mustiksi)
    - Gore-vuoren sauma repesi tänä kesänä omista hanskoistani
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  8. #8
    Ostin juuri tuommoiset, vesikelit ovat ovella ja käyttämäni kelkkahanskat ovat lämpimät, mutta pitkällä siivulla eivät sitten pidäkään vettä.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  9. #9
    Mulla kanssa Norjan reissu noilla käytynä. Tosin oli niin kuuma eikä satanut, joten hirveästi en noita käyttänyt vaan kuuman kelin hanskoja. Mutta vanhoihin Richan handuihin verrattuna ajotuntuma on ihan eri luokkaa eli paljon parempi, kämmensuojat on hyvät ja visiirinpyyhin kiva extra. On tosiaan aika kuumat lämpimillä keleillä, mutta eihän niitä ole siihen suunniteltukaan ja varret on suht lyhkäset, mutta hyvin pärjätty. Taattua Rukka laatua!
    ex Suzuki GSX 1250FA -13
    ex Aprilia Shiver750 GT -10
  10. #10
    MP-messuilta 2014 ostin ko hanskat ja täytyy kyllä sanoa että en ole katunut ostosta vaikka nuo hiukan hintavat olivatkin.

    Ovat toimineet juuri niinkuin ajattelin ja toivoin. Jämäkän tuntuiset, mutta kuitenkin hyvä tuntuma hallintalaitteisiin.

    Yhden sateisen ajopäivän Tsekeissä olen noilla ajanut eikä ainakaan silloin vesi mennyt läpi.

    Oikein kuumalla olen tosin käyttänyt IXS:n kevyempiä
    ex VFR 1200F 2010
  11. #11
    Ostin tuommoset ja testasin liikkeessä vain lähinnä omaa pyörää olevan pyörän päällä ns. kylmät tyypit. Lähdin sitten uudet hanskat kädessä ajaan liikkeestä pois ja käännyin takasin samantien. Mulla omassa pyörässä ne kämmenessä olevat hiilikuidunpalat - hankaussuojat osu just siihen kohtaan, mikä nojaa kahvaa vasten eli en pystynyt noilla ajaan. Onneksi liike suostui vielä vaihtaan ne toisen mallisiin. Hyvä hanska varmasti, muttei välttämättä sovi kaikille. Kantsii testata oman pyörän päällä ennen ostoa.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  12. #12
    Kannattaa testata ja myös ostaa kerralla sopivat, nuo ei hirveästi veny vaikka päälinen onkin nahkaa.
    XX
  13. #13
    Nuo Apollot on parhaat ajohanskat mitä mulla on ollut, tai mitä olen edes kokeillut! Ajotuntuma on ihan toisesta maailmasta kuin monissa muissa kalvohanskoissa, eli todella hyvä. Mielestäni noi on tarpeeksi lämpimät kevät- ja syyskeleille, menee normaali kesäkelissä myös oikein kivasti. Ihan kuumimmilla ilmoilla noi on hitusen turhan kuumat. Onneks pahimmat helteet meni jo

    Jos jotain negatiivistakin, niin mulla lähti irtoamaan tuo sisävuori toisen hanskan sormista, eli vuori tuli mukana kun otti hanskan pois kädestä. Ei kuitenkaan laskenut vettä läpi ikinä. Reklamoin ja takuuseen tulikin sit uusi hanskapari tilalle. (Muistaakseni oli joillain muullakin tuota samaa vuoriongelmaa)

    Taidanpa muuten ostaa yhden uuden parin jemmaan, jos noiden valmistus loppuu tai entiset antautuu..
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  14. #14
    Apollot - Parhaat tähän mennessä,monia on kokeiltu vuosien kuluessa.
  15. #15
    Nämä tai nämä on ilmeisesti vielä kokeilematta. Sormille on kaksi eri osastoa, kalvollinen lämmin tai kalvoton viileä. Sen kuin sujauttaa sormet siihen rakoon mikä tuntuu itsestä hyvältä
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  16. #16
    Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    Nämä tai nämä on ilmeisesti vielä kokeilematta. Sormille on kaksi eri osastoa, kalvollinen lämmin tai kalvoton viileä. Sen kuin sujauttaa sormet siihen rakoon mikä tuntuu itsestä hyvältä
    Idea on hyvä, ja vastaava ratkaisu löytyy myös yksistä Motonetin myymistä Richa-hanskoista, joissa ei kylläkään ole kovia suojia rystysille. Mutta minusta tuon hanskatyypin suurin ongelma on se, että ne ovat kesäkäyttöön kertakaikkiaan liian paksut, jäykät ja kuumat.

    Toki samasta syystä nuo Apollot ovat vielä ostamatta, kun ensivaikutelma on sama... Mieluummin käyttää kalvottomia "race"-hanskoja lämpimällä, ja sitten sateen osuessa kohdalle kaivaa penkin alta jotkut kylmemmän vuodenajan käyttöön hankitut gorehanskat tarvittaessa esiin.
  17. #17
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on R-Starit. Ne on aivan sairaan hyvät lapaset. En voi kuin suositella.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  18. #18
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mulla on R-Starit. Ne on aivan sairaan hyvät lapaset. En voi kuin suositella.
    Minkälainen on ajotuntuma noissa R-staareissa, kun käpälät on tuolla toppapuolella?

    Monissa paksummissa ajohanskoissa on mielestäni liikaa toppausta kämmenpuolella ja siksi ovat vähän tunnottomat ajaessa..tai sit mulla on vaa ollu ihan paskoja toppahanskoja
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  19. #19
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Suht heikko, koska verrokkina on ratahanskat, joita yleensä kuivassa kesäkelissä tulee käytettyä. Kuitenkin siihen nähden, että toppapuolta ei ole tarvinnut käyttää kuin pakkasella, sitä voisi arvioida ihan siedettäväksi. Ja ohutta puolta kestää käyttää jossain +15 lämpötilassa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  20. #20
    Mun pointti oli hankkia hanskat vaihtelevaan tourinki-ajoon, kun keli voi vaihdella +25 - +5 astC välillä auringonpaisteesta kuurosateisiin = Norja, Alpit, Lappi jne..., eli ei siinä alvariinsa kerkiä hanskoja vaihtaa.

    Erikseen sitten, kun tietää kelin olevan hyvä, eli kalvottomat tunnokkaat jne..., siis Race-jotain...

    Joo, hyviltä nuo Apollot tuntuu, paksuja joka sään tourinkirukkasia ei tarvitse enään, eihän niillä kunnolla sujukaan kaikkien käsivimpstaakkelien käyttö, monissa tourinkisohvamopoissa ne sen kuin lisääntyvät.
    <p>.</p>
  21. #21
    Itselläni kolmas kesä menossa noilla Apolloilla ja tyytyväinen olen ollut hankintaani.
    Hanskat kannattaa tosiaan testata ajoasuun sopiviksi ja itselläni varsi menee sopivasti gore asun hihan päälle ja pitää näin tuulenkin hyvin loitolla
    Minulla on myös alkanut tänä kesänä sormien sisävuori tulla hieman mukana, kun kuumalla käsi on kunnolla hikoillut...

    Kesä kuumille kuivalla kelillä on tosin Five Stunt leather Airit toista kesää käytössä ja ovat olleet oikein hyvät siihen käyttöön.
    kelin viilemisen niissä tosin huomaa helposti.

    Koko on kummassakin sama eli 13.
    Ducati Monster 1200S vm 2014
    Ex Triumph Speed Triple vm 2011
    Ex Condor A350 vm 1975
    Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
    Ex Solifer SM
  22. #22
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Mutta minusta tuon hanskatyypin suurin ongelma on se, että ne ovat kesäkäyttöön kertakaikkiaan liian paksut, jäykät ja kuumat.
    Kaikki kokeilemani Richan hanskat ovat tuntuneet jäykiltä ja paksunahkaisilta.

    Esim Heldin tuplaosastohanskat eivät ole liian paksut, jäykät tai kuumat millään keleillä, kämmenpuolen, kalvottoman osaston nahka on perforoitu ja sairaan tunnokas. Nimim. Apollotkin on kaapissa mutta ne on siellä pysyneet Heldien hommaamisen jälkeen.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  23. #23
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    Heldin tuplaosastohanskat eivät ole liian paksut, jäykät tai kuumat millään keleillä, kämmenpuolen, kalvottoman osaston nahka on perforoitu ja sairaan tunnokas.
    Malli ? Jos vaikka pääsis ostoksille syksyn tullen...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  24. #24
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    Mun pointti oli hankkia hanskat vaihtelevaan tourinki-ajoon, kun keli voi vaihdella +25 - +5 astC välillä auringonpaisteesta kuurosateisiin = Norja, Alpit, Lappi jne..., eli ei siinä alvariinsa kerkiä hanskoja vaihtaa.
    Alppireissulle olin hanskoja ettimässä kun törmäsin Heldin tuplaosastohanskoihin. Apollot jäi sen jälkeen kaappiin.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  25. #25
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Malli ? Jos vaikka pääsis ostoksille syksyn tullen...
    Tämä

    On vähä ku sähkötakki, kiroo miks ei oo aikaisemmin hankkinu

    Radalle pitää olla eri lapaset mut muuten näillä Suomen kausi menee.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  26. #26
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mulla on R-Starit. Ne on aivan sairaan hyvät lapaset. En voi kuin suositella.
    Niin mullakin on ja samaa mieltä ollaan...(alussa "vähä" jäykät mutta kyllä ne siitä...)
    Ja ne hanskan varret tulee (rukka armas puvussa ainaski) sinne hihan sisään niin voe tokkiinsa.....
    Vmax#1175
    Ride The Legend
  27. #27
    Apollot olisi tarkoitus hankkia, tänään kävin liikkeessä koklaamassa ja yllätys yllätys - en osannut päättää että kumpi koko, 9 vai 10. Pienempää sai jo kiskoa kunnolla räpylään ja isompi sujahti helpommin. Vähän jäi fiilis että olisko nuo pienemmät sormista sitten kuitenkin liian lyhyet. Kokemuksia miten Apollot venyvät?
  28. #28
    Ei ne oikein veny. Vähän tietysti antaa periksi mutta ei paljoa. Varsinkin jos sormet tuntuu lyhyiltä, itse ottaisin ne isommat.

    Janne
    Viimeksi muokannut: janne_s; 14.04.2015 klo 21:46.
    XX
  29. #29
    Pakko tunnustaa että mulla oli sama ongelma edelliskesänä.
    Ostin ne, jotka oli hieman pienet, eikä ne varsinaisesti koko kesän aikana venyneet, joren möin pois.

    Ostin sitten numeroa isommat...ja arvaa mitä? Nämäkään ei tästä kutistu, joten mallin vaihto tuli eteen.
    Ostin Held Shakal'it, vastaa Apolloja...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  30.  
  31. #30
    Joo, 10-koon Apolloilla mennään. Katotaan sit mitkä seuraavaks kun on sen aika...