Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Ilta-Sanomat: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...722945817.html

    Olis saanut jäädä tapahtumatta.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  2. #2
    Ei liity otsikkoon, mutta sattuuko joku tietämään mihin törmäsi mopotti 6.8 noin klo 18 Hämeenlinnan väylällä about puoli kilsaa kehä III jälkeen pohjoiseen mentäessä. Palomiehet keräsi rojua sadan metrin matkalta. Paikalla myös zirra ja parikin partiota. ( kerrankin ohjaamassa liikennettä ja näin välttämässä lisäharmit)

    Yleensä ne vaan stondaa siellä koviksina mustissa laseissaan.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  3. #3
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Ilta-Sanomat: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...722945817.html

    Olis saanut jäädä tapahtumatta.
    Näin on. Miten kaverit ovat voineet ajaa vastakkaisiin suuntin ja törmätä toisiinsa (jos ymmärsin jutun oikein). Todennäköisyys tuntuisi olevan aika pieni mutta kaikki on näköjään mahdollista (jos on todella huonoa tuuria).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  4. #4
    Joo, ei olisi tarvinnut tätäkään tapahtua. Kaarteen oikaiseminen, varsinkin pimeän, on aina riski joka tässä tapauksessa realisoitui.
  5. #5
    Niin tuosta ymmärtäis, että vastaantullut olisi kallistanut vastaantulijan ajokaistalle. Liekö ollut liikaa tilannenopeutta
    RC8
  6. #6
    Lainaa epv kirjoitti Katso viesti
    Liekö ollut liikaa tilannenopeutta
    Minusta liian suuri tilannenopeus vie sisäkaarretta ajavan ulkokurviin.

    Nythän oli päinvastoin. Ulkokurvin kuski oikaisi/leikkasi sisäkurvia ajavan ajolinjalle.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  7. #7
    Mennäänhän tuossa jo reilummin kantatessa siten, että oikaisijalla
    on helposti "ruukku" lähemmäs puolitoista metriä "väärällä puolella" jos
    kumit rullaa jo sen puoli metriä naapurin tontilla.

    Omalla tontilla ajelijan ei tarvitse kun cruisailla rauhassa "ulkokaistaa", eli vasemmanpuoleisella
    rengasuralla, niin johan nasahtaa ja kunnolla.

    Tähdet vaan väärässä asennossa ja neiti Fortunalla menkat.... se on sitte siinä sillä kertaa
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #8
    Enemmän kotilot mun kokemuksella oikoo. Pari kertaa syke noussut kun mutkapätkällä on vastaan tullut joku paikallinen Vatanen puoliksi minun kaistallani. Ite koitan kantata omalla tontillani viimeiseen asti.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  9. #9
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Näin on. Miten kaverit ovat voineet ajaa vastakkaisiin suuntin ja törmätä toisiinsa (jos ymmärsin jutun oikein). Todennäköisyys tuntuisi olevan aika pieni mutta kaikki on näköjään mahdollista (jos on todella huonoa tuuria).
    Todennäköisesti yritit olla vitsikäs näinkin vakavan aiheen äärellä, vai...tai mistä sitä kenenkään ajatuksen juoksua tietää. Eikö nyt kuitenkin lähtökohtaisesti vastakkaisiin suuntiin ajavien ole aika paljon helpompi törmätä toisiinsa kuin samaan suuntaan ajavien?
  10. #10
    Nyt järki päähän jumaliste siellä tiellä. 80% kesän kuolonkolareista todetaan välittömästi tai myöhemmin tutkinnassa pyöräilijän järjettömillä ylinopeuksilla aiheutetuksi. Täysin turhaan lähti taas motoristi Onneksi vain yksi ka toivottavasti tämä toimen uhri pystyy vielä jatkamaan harrastustaan.

    Hiekkaa, paskaa, tai koloja tiessä ja henki pois. Jos itsensä haluaa teloa, niin siihen on muitakin tapoja. Nyt vaarannetaan muut tien käyttäjät täysin itsekkäällä toiminnalla.

    Edesvastuutonta toimintaa kaikkinensa. Se satelliittimittaus verotukseen pelastaisi monen ihmisen hengen.

    Ps. Radalla tavataan, eli kyllä se vauhti kiehtoo täälläkin, mutta tehdään se mahdollisimman turvallisessa ympäristössä.
    Yamaha RD125 -85, Kawasaki Er-5 -05, Honda CBR 1000rr -06
  11. #11
    Lainaa Celleri kirjoitti Katso viesti

    Edesvastuutonta toimintaa kaikkinensa. Se satelliittimittaus verotukseen pelastaisi monen ihmisen hengen.
    Jaaha? Miten?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  12. #12
    Lainaa Celleri kirjoitti Katso viesti
    Se satelliittimittaus verotukseen pelastaisi monen ihmisen hengen.
    Miten
  13. #13
    Lainaa Celleri kirjoitti Katso viesti
    Se satelliittimittaus verotukseen pelastaisi monen ihmisen hengen.
    Miten?
  14. #14
    Edesvastuutonta toimintaa kaikkinensa. Se satelliittimittaus verotukseen pelastaisi monen ihmisen hengen.

    Kui?
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
  15. #15
    Lainaa jummijammi kirjoitti Katso viesti
    Kui?
    Et saa navigaattoorista varoitusta, kun ylinopeusvalvonta pelittää koko ajan. Helppoa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  16. #16
    Lainaa Celleri kirjoitti Katso viesti
    Edesvastuutonta toimintaa kaikkinensa. Se satelliittimittaus verotukseen pelastaisi monen ihmisen hengen.

    Ps. Radalla tavataan, eli kyllä se vauhti kiehtoo täälläkin, mutta tehdään se mahdollisimman turvallisessa ympäristössä.
    Mikään satelliittimittaus ei estä oikaisemasta mutkaa. Sitä tehdään alle tikkarinopeksien ja yli tikkarinopeuksien.

    Satelliittimittauksella säästetyt henget - tylsyyteen ja v*tutukseen kuolleet = X. Tarpeeksi kun v*tuttaa kyttääminen ja paapominen, niin taas uppoaa kansaan enemmän ööliä ja kossua, jolloin X kääntyy vääjäämättä tappion puolelle. Se tosin ei huoleta liikenneturvallisuudesta murehtijoita, kun on toisella momentilla ja jonkun muun murhe, lähinnä sosiaali- ja terveyshuollon.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  17. #17
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Jaaha? Miten?
    = Lopettaa moottoripyöräilyn kokonaan yleisessä liikenteessä.
    GPS-mitatusta ylinopeudesta tekstiviesti kännykkään, että tuohan ajokorttisi poliisilaitokselle.

    A.D
  18. #18
    Lainaa AppleDrill kirjoitti Katso viesti
    = Lopettaa moottoripyöräilyn kokonaan yleisessä liikenteessä.
    GPS-mitatusta ylinopeudesta tekstiviesti kännykkään, että tuohan ajokorttisi poliisilaitokselle.

    A.D
    Elikkä moottoripyöräily on vain ja ainoastaan ylinopeuksia varten? Ei ihme, että heikompia kuolee...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  19. #19
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Elikkä moottoripyöräily on vain ja ainoastaan ylinopeuksia varten? Ei ihme, että heikompia kuolee...
    Voithan toki rajoittaa oman pyöräsi huippunopeuden riittävän alas, jos sillä heikommatkin pelastuvat.
    Vauhti ei yksin tapa, vaan väärä tilannenopeus. Ei ole joko aikaa tai tilaa korjata virhettä, joka ei ole edes välttämättä omasi.

    En ymmärrä logiikkaasi ylinopeudesta. Edes 160 km/h 80-alueella ei välttämättä aiheuta mitään mutta 80 km/h ajettaessa eteesi kääntyvä auto voi riistää henkesi. Riski on kovaa ajettaessa monikymmenkertainen, mutta tilanne ei realisoidu taajaman ulkopuolella kovinkaan helposti. Jos taas vetäiset kaupungin läpi 80 km/h, on riski onnettomuudelle vähintään tuhatkertainen.

    Tilannenopeus ja paikka ratkaisevat lopputuloksen. Voit toki jäädä satunnaisen narkkarin tai kännikuskin yliajamaksi myös liikennevaloissa.

    A.D
  20. #20
    Lainaa AppleDrill kirjoitti Katso viesti
    Tilannenopeus ja paikka ratkaisevat lopputuloksen. Voit toki jäädä satunnaisen narkkarin tai kännikuskin yliajamaksi myös liikennevaloissa.

    A.D
    Taikka, kuten tässä jonkun jolle oma kaista ei (ylinopeuden takia?) riittänyt. Ja aina ei ainut kärsijä ole vain se virheen tehnyt, ikävä kyllä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  21. #21
    Lainaa AppleDrill kirjoitti Katso viesti
    = Lopettaa moottoripyöräilyn kokonaan yleisessä liikenteessä.
    GPS-mitatusta ylinopeudesta tekstiviesti kännykkään, että tuohan ajokorttisi poliisilaitokselle.

    A.D
    Liian mietoa. Satulan alle 100g C-4a ja saman verran napalmia seka sahkonalli. Virtapiiri kytketaan nopeusmittariin 80 kohdalle. Jos asuu kaupungissa niin 50. Erittain hyva nopeudenrajoitin
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  22. #22
    1. Pahoittelut jokaiselle, ketä asia koskettaa näin surullisessa tapauksessa.

    2. Ei tuo nyt järin blindilta näytä:
    http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/20...urrent-default

    3. Kun ajat oikealle kaartavaa, opettele ajamaan hyvin lähellä piennarviivaa. Kyllä, tällöin kovassa kanttauksessa ruukusta katselet ojanpohjaa tms. tienvierusta, se on kylläkin aika metka tunne. Mutta näin huomioiden vastaantulevat leikkaajat: kotilot ja prätkät, olet ajolinjasi kanssa mahdollisiman turvallisessa paikassa.

    4. Jostain syystä vas. kanttaaminen ei suju niin luontevasti kuin oikealle, ja linjan vieminen vas. kaartaessa on hankalampaa lähelle piennarviivaa, tai ainakin vähintään keskellä omaa kaistaa. Tätä on joutunut harjoittelamaan tosissaan.

    5. Ajelemassa maisemien katselun ja muun fiilistelyn lomassa kannattaa aina tiedostaa tekemisensä ja eteen tulevat mahdolliset tilanteet. Siis ihan joka hetki.
    <p>.</p>
  23. #23
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    3. Kun ajat oikealle kaartavaa, opettele ajamaan hyvin lähellä piennarviivaa. Kyllä, tällöin kovassa kanttauksessa ruukusta katselet ojanpohjaa tms. tienvierusta, se on kylläkin aika metka tunne. Mutta näin huomioiden vastaantulevat leikkaajat: kotilot ja prätkät, olet ajolinjasi kanssa mahdollisiman turvallisessa paikassa.
    Ne kaarteessa perä edellä vastaantulevat pyöräilijät ja muut oikean tienlaidan yllärit taisi unohtua...
  24. #24
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa AyrtonO kirjoitti Katso viesti
    Ne kaarteessa perä edellä vastaantulevat pyöräilijät ja muut oikean tienlaidan yllärit taisi unohtua...
    Ja ylipäänsä kuinka kauas pystyy näkemään.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  25. #25
    Voihan sitä näinkin ikävän asian tiimoilta keskustella vakavasti.... asioista....
    eikä vain jeesustella siitä, että jotkut jopa julkeavat onnettomuuteen liittyen
    ylipäänsä tekemään muuta kuin sytyttämään kynttilän.

    "Taas yksi idiootti" tms. toteamukset ovat oma lajinsa, mutta jokainen, fataalikin tapahtuma on
    kuin kouluesimerkki pohdittavaksi..... vaikka välillä hieman sivuraiteille spekulaatioissa ajaudutaankin.

    Tuolla linkatussa kuvassa ei latu/mutka tosiaan kovin "pimeältä" näyttänyt, ainakaan jos
    siellä liikutaan lähelläkään tikkaritasoa.
    Moni 80-alueen mutka on sinällään ajettavissa vaikka nenää kaivellen 120-140 nopeuttakin......
    mutta silloin kuvaan tulee mukaan enemmän tai vähemmän.... merkittäviä reunaehtoja.
    Nekin lisääntyvät ja niiden merkitys kasvaa selvästi kun lähdetään siitä..... yleisessä liikenteessä
    lähtökohtaisesti huomioitavasta asiasta..... ETTÄ TIELLÄ LIIKKUU MUITAKIN.

    Moni muukin asia elämässä toimii pääosin siten, että peruslähtökohta on VIRHEIDEN VÄLTTÄMINEN,
    EI NIISTÄ SELVIÄMINEN! Ei pitäisi olla kovin vaikea asia hahmottaa.

    "Hölmöilyn" välttäminen ei ole ollenkaan synonyymi "tylsälle ja munattomalle"......
    vaikka niin moni päätään suurempien pallien omistaja sitä koittaa hamaan tappiin asti jankuttaa.

    Kannattaa sovinnolla siirtyä Venäläiseen rulettiin liiterin taakse..... siinä sitä jännitystä ja tunnelmaa....
    ja sitten kun nasahtaa.... ei osu kun omalle kohdalle. Liikenteessä tilanne on hieman toinen.....
    vaikka sitä äkksiseltään on kovin monen vaikea ymmärtää.

    Toki, jokainen "kämmää" ja siitä ei mihinkään pääse. Ne todelliset, aidot kämmit, ovat kuitenkin
    häviävän pieni osuus kaikesta "turhasta ikävästä".
    "Huono asenne", joka johtaa ikäviin seuraamuksiin ei ole "aito kämmi".

    Mopolla liikkumiseen liittyy yksi perusasia, jota monet eivät tahdo sisäistää.....

    Jatkuva, herkeämätön.... sanoisiko valppaana oleminen.
    Jos hommaa vertaa kotilolla liikkumiseen, valppauskertoimet ovat aivan eri planeetoilta.
    Eli kaikki "ylimääräinen" mopoillessa tahtoo realisoitua aivan helvetin helposti ikävällä tavalla,
    joko itselle, tai itselle ja muille. Kotilolla liikkuessa voi touhuta aivan järjettömästi kaikkea muuta
    kuin "ajaa" ilman ihmeempää paniikkia. Uppista- tilanteet selviävät paljon helpommin niiden tullessa,
    eikä lopputulema ole lipat/lasarettiin/laatikkoon ollenkaan samassa suhteessa.

    Tuohon tapauksessa linkattuun kuvaan pari juttua.

    Latu ei ole mahdottoman leveä kun siihen sijoittaa kahden mopon turvallisen kohtaamisen vaatiman
    "kaistaleveyden", eli peli/häsvellysvaraa jää itse asiassa yllättävän vähän.

    Keskiviivamerkintä puuttuu..... eli ajoradan "oman puolen" hahmottaminen on jo lähtökohtaisesti
    pitkälti kuljettajan harteilla.... ja sitä myöten enemmän ja vähemmän "luojassaan".

    Tuohon kun lisätään hieman "liberaalia sijoittumista ajoradalle", huono tähtien asento (kohtaamispiste),
    hieman ajattelemattomuutta, riittämätöntä huomioimista, mahdollisesti vielä korkea tilannenopeus.....

    Siinä meillä on jo kasassa kaikki tarvittavat katastrofin ainekset, joilla "kohtalo" keittää kasaan
    kunnon myrkkysopan.

    Ihan tapissa voidaan kyllä kohtuudella ajatella, että silloin tällöin aina joku on vaan väärään aikaan
    väärässä paikassa ja shit hits the fan..... koska ei kukaan voi kohtuudella aina joka paikassa
    varautua ihan kaikkeen mahdolliseen.

    Kovin usein kuitenkin homma menee.... valitettavasti niin, että "syyttömän" huomiointitaso ei
    ole ollut riittävä..... täydellinen se ei voi olla, mutta "riittävä" määrittyy usein sen kautta ettei
    "ole unessa". Jokainen meistä löytää tuolla tiellä itsensä aina välillä "unessa", vaikka lopputulema
    "herätyksen jälkeen" ei olekaan huono..... mutta se ei vaan ollut sitten sillä kertaa huono.
    Joka kerta ei näin onnellisesti ole.

    Eli nuo "faaraoiden lausumat" tuolla julkisilla radoilla selviytymisen avuista.... Pitää suhtautua kuin
    olisi rauhoittamatonta ja vapaata riistaa kaikille muille liikkujille.... pitää valitettavan hyvin paikkansa.
    Se on sitten henkilökohtainen asia, miten antaa moisen asian musertaa psyykettään.
    Ilon kautta auttaa..... eli ajamisen ihanuus peittoaa sen välttämättömän pahan .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #26
    Kynttilä! Voimia omaisille ja toivottavasti tapauksen toinen osapuoli selviää.

    58:lle sen verran että ei se vasemmalle kanttaaminen aina ole vaikeampaa kuin oikealle --> se on kovasti henkilökohtaista kumpi suuntaa istuu itselle luontevammin... Tiedän tässä tapauksessa kyseessä oleva paikan ja mikään määrä kommentteja ei tuo poistunutta takaisin. Pessimisti sanoisi myös että ei kukaan tästä mitään opi... Ne, jotka oikoo mutkia, tekee niin myös huomenna...

    Periaatteessa en tällaisia koskaan kommentoi, varmaan ei olisi nytkään pitänyt...
    Husqvarna 701LR
  27. #27
    Lainaa TiuSo kirjoitti Katso viesti
    Ne, jotka oikoo mutkia, tekee niin myös huomenna...
    Ei ihan kaikki...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  28.  
  29. #28
    Lainaa TiuSo kirjoitti Katso viesti
    58:lle sen verran että ei se vasemmalle kanttaaminen aina ole vaikeampaa kuin oikealle --> se on kovasti henkilökohtaista kumpi suuntaa istuu itselle luontevammin....
    Tätä olen pohdiskellut myös. Toisille vasempaan kanttaaminen ja toisille oikeaan kanttaaminen. Onko kysymys vaikkapa oikeakätisyydestä ja vasenkätisyydestä. Vahva oikea vie luontevasti oikealle - ja päinvastoin.
    <p>.</p>