Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Varmaankin mennyt joku palautusjousi? Mitäköhän joutuu purkamaan että saa vaihdettua, ainakin vauhtipyörän/ laturin koppa? Mites itse vauhtipyörä?
  2. #2
    Poistettu
    Lainaa hd_janne kirjoitti Katso viesti
    Varmaankin mennyt joku palautusjousi? Mitäköhän joutuu purkamaan että saa vaihdettua, ainakin vauhtipyörän/ laturin koppa? Mites itse vauhtipyörä?
    Ensimmäisenä tarkistat ulkoiset linkustot. Nekin voivat jumittaa. Jos vika on palauttajajousessa, se on helppo vaihtaa. Koppa irti ja jousi näkyy hyvin. Vaikka olen monet kerrat noita tonkinut, niin en pysty muistamaan saako palautusjousen vaihdettua irroittamatta vauhtipyörää ja vaihteensiirtäjää. Vaihteensiirtäjän paikka on syytä merkata todella tarkasti. Ducatilla on oma säätötyökalu vaihteensiirtäjän kohdilleen laittamiseksi. Merkkaamalla KUNNOLLA vanha paikka, ilmankin pärjää.

    Muisti sanoisi että Kämnan tms minivauhtipyörällä vaihteensiirtäjä mahtuu tulemaan ilman vauhtipyörän irroitusta. Orkkis taas on niin iso limppu, että tod näk se pitää nypätä ensin pois. Momentti tais olla luokkaa 270Nm...

    Oot ilmeisesti pk-seudulla, multa joutaa työkaluja tarvittaessa lainaan.

    Edit: öljyjä ei tarvi laskea ulos, mikäli saat mopon nojaamaan reilusti oikealle operaatiota tehtäessä.
  3. #3
    Lisäyksenä vielä, että vaihdepoljin jää alas, mutta sen saa kyllä ylös kun vaan nostaa, yläasennosta palauttaa.

    Onkos vauhtipyörässä ihan oikeinpäin kierteet ja koppa tiivistetty pelkällä silikonilla?
    Auki lähtee varmaankin pulttipyssyllä, mutta kiristykseen vois jonkinlainen lukitustyökalu ja julma momenttiavain tulla tarpeeseen.

    Helsingissä asustelen, pistän yv:tä kunhan pääsee vikaa diagnosoimaan tarkemmin, kiitos jo etukäteen.
  4. #4
    Poistettu
    Koppa on vaan tiivisteliimalla ja normikierteet kampuran päässä. Mulla on pitkä voimahylsy siihen. Jos se jousi on poikki, ei kannata paljoa ajaa. Palanen pyörii öljyjen joukossa. Periaatteessa painovoima pitää sen alhaalla, mutta ei kannata riskeerata että pomppaa huonoon väliin. Optimitilanteessa on jo öljypropun magneetissa.

    Laitan yyveellä puh nron. Ehkä jotain vinkkiä keksin ja korjaamomanuaaleja on ainakin 748R, 998, 998s ja voi olla muitakin.
  5.  
  6. #5
    Taas toimii vaihdepoljin, jousihan sieltä oli poikki. Vaihdoin samointein ne molemmat jouset sinne vivustoon kun kerran oli paikat levällään ja hintaakin tuli maahantuojalta 7e.
    Kiitokset 998sFE:lle vauhtipyörän mutterin hylsyn lainasta!