Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Tuli törmättyä erittäin mielenkiintoiseen tuoteuutuuteen ja ajattelin täällä jakaa kun muitakin varmasti kiinnostaa:
    http://www.skullysystems.com/experience/

    Esittelyvideon nähtyä oli pakko heti hakea tuotetestaajaksi. Joskin epäilen, että ameriikan poikia kiinnostaa kalliita kypäriään lähettää tänne pimeään pohjolaan. Äärettömän kiinnostava kapistus kuitenkin, mutta nähtäväksi jää kuinka monta moottoripyörää yhden kypärän hinnalla saisi ostettua. Tuskin on kuitenkaan halvimmasta päästä tuo potta

    EDIT: Vielä linkki uutiseen, josta bongasin kypärän
  2. #2
    No, ei tuosta lienee mitään käytännön hyötyä ole, mutta periaatteessa kaikki "robocop" kama on coolia
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  3. #3
    Eikös moottoripyöräilyyn vähän muutenkin päde tuo, että ei nyt millään tavalla käytännöllisimpiä vehkeitä ole, muttakun silti niin kivoja. Omasta mielestä tuo navigointiominaisuus olisi kätevä. Ei tarvitsisi olla mitään erityisiä kiinnikkeitä navia/puhelinta varten tangossa. Ja toisaalta jos kesken ajon tulee yllättävä tarve tarkistaa jokin osoite, ei tätä varten tarvitsisi pysähtyä erikseen. Ja edelleen koska onhan lelut aina kivoja
  4. #4
    Nykyaan pitaa voida puhua puhelimessa, kuunnella musiikkia, lahettaa txtviestia, surf netissa ja vaikka mita biken selassa, ajon aikana. Kahvinkeittokyparan ostan jos sellaisia joku alkaa tehda, mutta muuten keskityn siihen, mika on biken selassa kivaa; ajamiseen..!

    Niin, on minulla GPS, sekin harvoin kaytossa.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  5. #5
    Riskinä noissa älykypärissä on se, että sitä dataa alkaa puskea verkkokalvoille liikaa ja itse ajaminen sekä liikenteen huomioiminen heikentyy, saati itse ajosta nauttiminen. Puhelin/Musiikki/navin ohjeet kuulokkeisiin (onnistuu jo nyt) sekä jonkin sortin havainnointia parantavat vempaimet olisi se mitä itse noissa kaipaisin.

    Tyyliin jotain tälläistä
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  6. #6
    Päivän uutisointia Skullyn kypärään ja joukkorahoitukseen liittyen: http://mobiili.fi/2014/08/12/vallank...ulottuvuuksia/

    Tällä hetkellä yritys on kerännyt Indiegogossa (https://www.indiegogo.com/projects/s...orcycle-helmet) kypärähankkeelleen n. 950k USD.

    Ögykypäriä lupaillaan saataville ensi kesäksi n. 1000 euron hintaan.
  7. #7
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    No, ei tuosta lienee mitään käytännön hyötyä ole, mutta periaatteessa kaikki "robocop" kama on coolia
    Siis näkyvyydestä taakse päin, navigointi- ja muista tiedoista helposti saatavilla. Minun mielestä tuo kaikki on erittäin hyödyllistä tietoa. Se, että joku pelkää liikaa tietoa tulevan näkyville ja häiritsevän ajamista, on ihan validi ja sellaisille henkilöille tuo ei ole sopiva laite. Kuten muutkaan mittarit, navit, kamerta jne. Mutta kun katselee viimeisten vuosikymmenten aikana erilaisten kulkuneuvojen ja laitteiden kehitystä tilannetietoisuuden näkökulmasta, niin kyllä helposti voi havaita, että informaatiota lisätään kuljettajalle (ja matkustajille) eri tavalla nähtäväksi ja saatavaksi. MUTTA tuo kaikki on erittäin vaikeaa suunnitella ja tehdä siten, että vain tarvittava informaatio on nähtävillä, ja sekään ei häiritse kuljettajan pääasiallista tehtävää, eli ajoneuvon/laitteen turvallista ajamista. Monesta uutuudesta on sanottu, että eipä tuosta hyötyä ole, mutta kuitenkin se on jonkun ajan jälkeen vakiintunut käyttöön ja sitten ihmetellään, miten aikaisemmin tuli toimeen ilman sitä ja tätä. Näinhän se aina menee.
    -juha-
  8. #8
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Siis näkyvyydestä taakse päin, navigointi- ja muista tiedoista helposti saatavilla. Minun mielestä tuo kaikki on erittäin hyödyllistä tietoa.
    Samaa mieltä. Myös mm. täältä lukemistani navigaattori-, kypäräpuhelin-, kamera- ym. lisävarustehankintakeskusteluista päätellen jonkinlaista tarvetta voisi kuvitella monilla olevan olemassa. Elämää helpottavan tietotekniikan ystävänä itse olen erittäin kiinnostunut ko. purnukasta, vaikka mitään suurta päivittäistä ongelmaa se ei omalla kohdallani ratkaisisikaan.

    Sovitusmahdollisuuden puuttuessa istuvuus-, meluisuus- ym. tavallisten kypärähankintapohdintojen lisäksi hiukan vielä askarruttaa mm. HUDin/AR-näkymän toiminta, jonka toivoisi olevan merkittävästi paremmin mopoiluun soveltuva kuin esim. Googlen laseissa, joissa katseen joutuu kohdistamaan näkökentän sivussa olevaan "mininäyttöön". Myöskään kypärän painosta ei ole muuta mainintaa kuin "lightweight", mutta akkukeston, painon ja elektroniikan toimintavarmuuden optimoinnin kanssa joutuu oletettavasti kompromissejä tekemään.
  9. #9
    Seuraavaksi alyajoasu, joka huolehtii ajamisesta, vastaohjauksesta ja hallituista kaadoista kyparaan ja biken satulaan (persdyno) sijoitettujen antureiden valittaman tiedon perusteella kysymatta bikerilta mitaan...


    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  10. #10
    Lainaa ttuomas kirjoitti Katso viesti
    kypärän painosta ei ole muuta mainintaa kuin "lightweight"
    Ok, tuolla http://skullysystems.forumchitchat.c...post1283909372 oli, tällä hetkellä 1792 g. Pikagoogletuksella vertailuksi Shoei GT Air 1460 g, Schuberth C3 1570 g, Arai RX-7 GP 1600 g.
  11. #11
    Tosi mielenkiintoinen konsepti!

    Varmasti isot kypärävalmistajat seuraa jossain vaiheessa (uskon, että lähivuosina) perässä. Siinä vaiheessa alkaa olemaan sitten valikoimaa ja voi valkata itselleen mieluisimman toteutuksen. Lastentauditkin hioutuu ajan myötä.

    Aivan varmasti myös informaation määrä ja esitystapa tulee ainakin aikaa myöden olemaan muokattavissa. Kunnon HUD, johon heijastuu fiksusti toteutettu navigaatio olisi itselläni ykköstoive. Itse en halua puhua puhelimeen ajaessa (haluan olla saavuttamattomissa omassa RAUHASSA - that's the point!! ) enkä kaipaa musaakaan. (Korvatulpat eliminoi edelliset joka tapauksessa.) Mutta hyvä navigaatio kelpaisi ja vielä suoraan visiiristä. Nyt kun ei ole itsellä mitään navigaatiota käytössä, niin jos haluaa jonnekin löytää yhtä soittoa pitää yrittää painaa reitti etukäteen muistiin. Stressaavaa sekin.

    Toivotaan, että navigaatiojätit innostuu asiasta. Googlen navigointi & Google Now kelpaisi kyllä.
    Yamaha FZ6 -04
  12. #12
    Lainaa Juoppis kirjoitti Katso viesti
    mutta nähtäväksi jää kuinka monta moottoripyörää yhden kypärän hinnalla saisi ostettua. Tuskin on kuitenkaan halvimmasta päästä tuo potta
    [/URL]
    Olihan tuolla sivustolla hinnatkin..
    SKULLY AR-1
    RESERVE NOW
    Reserve 1 SKULLY AR-1 with $499 deposit, and $949 due at ship. *Ships after those pre-ordering at $1399
    Suzuki GSX-750F 99 -> Kawasaki ZZR1400 07
  13. #13
    Lainaa ttuomas kirjoitti Katso viesti
    Ok, tuolla http://skullysystems.forumchitchat.c...post1283909372 oli, tällä hetkellä 1792 g. Pikagoogletuksella vertailuksi Shoei GT Air 1460 g, Schuberth C3 1570 g, Arai RX-7 GP 1600 g.
    Pelkäänpä että se paino on tuolla spoilerissa, eli ylhäällä. Ja tuollanen 1700g on muutenkin jo reilusti liikaa. Toi E-tint visiiri ja "peruutuskamera" on hyviä ominaisuuksia, loput ehkä vähän turhaa tissien läpsyttelyä
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
  14. #14
    Moni varmaan jo nähnytkin kuvia, mutta itselleni tuli vastaan nyt.

    Eli näyttö on ratkaisu prismarakenteella samoin kuin Google Glassissä. Havainnollistava kuva: http://meandmyconnie.files.wordpress...r-radsliff.jpg
    Yamaha FZ6 -04
  15. #15
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  16. #16
  17. #17
    En tiedä olenko yksin ajatuksineni, ensimmäiseksi meikäläiselle tuli mieleen että tuosta tulee kypärävarkauksien uusi tuleminen. Helppo tunnistaa ja hintaa riittävästi jotta ottajia riittää joka mutkassa. Jotenkin itse asennoidun pottaan siten että saa se maksaa", muttei sen pidä olla sellainen "Iphone" joka heti lähtee kävelemään jos sen pyörään hetkeksi jätät.
  18. #18
    Lainaa bmws1000rr kirjoitti Katso viesti
    Kickstarter-kamppis vuoden vaihteesta: https://www.kickstarter.com/projects...rcycle-helmets

    Siisti hökötys tuokin. Ennakkotilaajat näemmä odottelevat vielä laitteitaan eikä sivuilta pysty niitä toistaiseksi tilailemaan. Omasta näkökulmasta Skully-potta valmiiksi integroituna klönttinä ja monipuolisemmilla toiminnoilla (mm. "peruutuskamera" ja audio) on kyllä kiinnostavampi kuin tämä 500 $:n Nuviz.
  19. #19
    Mä oon kuolannu jo kohta vuoden tai ylikin jo tätä. Mä niin odotan, että saan kartat esiin. Toi muu on ihan turhaa mulle.

    Onko joku jo kokeillu näitä älykypäriä tai tietääkö saako niitä mistään vielä ja saako esim pelkän karttajutun.
    Pyörä: Triumph Street Triple ABS, vm 2014

  20. #20
    Update 8/5/16:

    SKULLY Ceases Operations

    It is with great regret we must announce that SKULLY will formally cease operations, effective immediately. Over the past several weeks our management team has worked feverishly to raise additional capital but unforeseen challenges and circumstances, beyond our control, made this effort impossible. What this means now is that SKULLY will no longer be able to ship AR-1 Units or process refunds directly.
    Lähemmäs 15 miljoonaa paloi ja aika moni jäi ilman kypärää tai rahojaan. Mielenkiintoinen konsepti ja toivottavasti joku iso valmistaja lähtisi kehittämään ideaa pidemmälle.
  21. #21
    Ois se saattanut tuollakin firmalla onnistua, mutta taisi osa kerätyistä rahoista mennä omiin liiveihin. Firman pomo on syytteessä varojen väärinkäytöstä, nähtävästi.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    -juha-
  22.  
  23. #22
    Lainaa yoohah kirjoitti Katso viesti
    Ois se saattanut tuollakin firmalla onnistua, mutta taisi osa kerätyistä rahoista mennä omiin liiveihin. Firman pomo on syytteessä varojen väärinkäytöstä, nähtävästi.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ja kohta kikstarterin kautta ei onnistu rahoitus kun tulee tarpeeksi tällasia - kukaan ei viitti sijoittaa kuin mitättömiä summia jos kavallus on yleistä.

    Mielenkiinnolla tuota seurasin minäkin et milanen tulee - pätevä laite vai käyttökelvoton himmeli.

    Matala profiilinen kypärän lisälaite tai peräti jos olisivat tehneet moduulin siitä ja dealin kypärävalmistajien kanssa asenuspaikan rakentamisesta kypäriin (ala n-com) olis varmaan lentäny helpommin ja laajentanu ostajakuntaa. Ja laajentanu rahoituspohjaa.

    Suurin ongelma tuossa varmaan lopulta olis ollu se että kun on koko kypärä niin se ei istu kaikkiin päihin ellei olis ollu modulaarisesti muokattavissa sisukset eri päille, mikä ei olis huono idea muillekaan kypärille.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät