Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Luulin että navi sammui mutta näyttö olikin mennyt ihan mustaksi ja kun oikein läheltä katsoi se olikin päällä Mitähän tuo nyt on
    Teki tuon muutaman kerran 2600 km.n matkalla.
    Navi kiinni gessussa touratechin lukollisessa telineessä.
    Olisko jollakin tietoo?
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  2. #2
    Missäpäin pimeni? Mulla 660 pimenee suunnilleen sodankylän korkeudella ja palaa normaaliksi jonkun matkan perästä... Muistelisin joskus lueskelleeni että tuo on bugi jossain ohjelmaversiossa, en nyt enää muista tarlemmin.
    Viimeksi muokannut: s&s; 19.07.2014 klo 18:35.
  3. #3
    Lainaa s&s kirjoitti Katso viesti
    Missäpäin pimeni? Mulla 660 pimenee suunnilleen sodankylän korkeudella ja palaa normaaliksi jonkun matkan perästä... Muistelisin joskus lueskelleeni että tuo on bugi jossain ohjelmaversiossa, en nyt enää muista tarlemmin.
    No jossakin niillä leveysasteilla sekä mennessä ja tullessa. Luulin että kaveri heittää läppää kun sanoi että hänelläkin pimeni samaan aikaan uuden GSALC.n oma navi

    Paluu matkalla oli tultu jonkin matkaa Kilpisjärveltä etelään päin ja tosiaan Sodankylästä kun lähdettiin Nordkappia kohti.

    Ajoin koko viime yön kotiin ja olen nukkunut vaan tunnin aamulla joten ei oikein pää pelaa

    Kiitti tiedosta eli ei tartte alkaa etsimään vikaa
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  4. #4
    Perskules, mulla pimeni kans norjassa jossain napapiirin seutuvilla (ylöspäin mennessä) aivan samoin. Paluumatkalla tavattiin pariskunta espoosta ja kun tuli juttua niin heillä oli kans käyny sama. Kertoivat et ois enempikin ominaisuus zumossa (660).
    BMW R 1200 GSA
  5. #5
    Minäkin muistaisin että tuo olisi jonkun vanhemman softaversion bugi?
    En tähän hätään löytänyt sivua jossa olisi noiden ohjelmistopäivitysten sisältämät korjaukset listattuna.

    Itse päivitin uusimman ohjelmiston noin 3vko sitten, mutta niinpähän vaan se pimeni toissaviikolla Jällivaaran ja Kiirunan välillä.
  6. #6
    Myös Nuvi 550 oireili samoin viime viikolla Kaaresuvannossa, ja aiemmin Rovaniemen tienoilla viime kesänä. Kokeilin Crc:tä liittimiin, akkua irti,loitsuja ja kirouksia. Lopulta rupesi taas itsestään toimimaan. Pitänee yrittää softan päivittämistä.
    -Miksei?-
  7. #7
    Lainaa Lateko kirjoitti Katso viesti
    Myös Nuvi 550 oireili samoin viime viikolla Kaaresuvannossa, ja aiemmin Rovaniemen tienoilla viime kesänä. Kokeilin Crc:tä liittimiin, akkua irti,loitsuja ja kirouksia. Lopulta rupesi taas itsestään toimimaan. Pitänee yrittää softan päivittämistä.
    Olisko jotain NATO:n salaus/häirintä juttua noilla leveysasteilla?
  8. #8
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Olisko jotain NATO:n salaus/häirintä juttua noilla leveysasteilla?
    Tai yötön yö...
  9. #9
    Mulla oli Lofoottien reissulla ongelmia BMW Navi 5:n (käsittääkseni sama peli kuin Zumo 660) kanssa. Otin pyörän junasta Kolarissa ja luulin kans että koko laite on mykkä, mutta tarkalla tihrustamisella huomasin sen olevan vain erittäin pimeänä. Oireisiin kuului myös sellainen omituisuus, että näyttö kirkastui hieman kun irroitti navin telineestä (pimeni heti takaisin telineeseen laitettaessa) ja näytön kirkkauden säätö oli jämähtänyt kohtaan 20%; ei auttanut vaikka kuinka sääteli sitä. "Automaattinen kirkkaus" -ruutu oli harmaana, eli siihen ei ppystynyt laittamaan ruksia. Ja tuossa tilassa se pirun navi sitten pysyikin koko viikon reissun, vaikka Narvikissa latasin jopa uusimman käyttiksenkin siihen. Reissun jälkeen Pasilassa navi toimi (ja on toiminut sen jälkeenkin) jälleen aivan moitteettomasti! Onneksi oli tuttuja teitä, joten navittomuus ei reissua päässyt pilaamaan.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  10. #10
    Mulla pimeni kanssa Rovaniemelle mentäessä 660 ja kaverin uusi BMW-navi meni pimeeksi samaan aikaan. Mietin hetken että ajettiinkohan jonkun sotilas-alueen ohi tai jotain sinnepäin.
    F800GSA
  11. #11
    Lainaa jite kirjoitti Katso viesti
    Mulla pimeni kanssa Rovaniemelle mentäessä 660 ja kaverin uusi BMW-navi meni pimeeksi samaan aikaan. Mietin hetken että ajettiinkohan jonkun sotilas-alueen ohi tai jotain sinnepäin.
    Missä vaiheessa värkit heräsi eloon uudemman kerran?

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  12. #12
    Lainaa jite kirjoitti Katso viesti
    Mulla pimeni kanssa Rovaniemelle mentäessä 660 ja kaverin uusi BMW-navi meni pimeeksi samaan aikaan. Mietin hetken että ajettiinkohan jonkun sotilas-alueen ohi tai jotain sinnepäin.
    Voisko liittyä Norjan tapahtumiin. Bergenin ilmatila suljettiin jne.
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  13. #13
    Lainaa JukkaE60 kirjoitti Katso viesti
    Voisko liittyä Norjan tapahtumiin. Bergenin ilmatila suljettiin jne.
    Eikös näissä nyt vain taustavalo mennyt pois päältä, itse navi ilmeisesti silti toimi ihan normaalisti, vaikkei ruudusta mitään selvää saanutkaan...

    Eikä ole mikään uusi juttu, onhan tästä ollut juttua täällä ja muualla jo viime vuosikymmenellä...

    Bugi mikä bugi.
  14. #14
    Jopas on huimaa menoa Garminilla: noiden linkitettyjen ketjujen perusteella vika on ollut tiedossa (ja raportoitukin) jo 2007 ja silti sama vika softassa edelleen, 2014!

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  15. #15
    Tuntuu olevan sitkee vika. Omasta tosiaan näyttö meni pimeeks (muuten toimi) minkä huomasin vasta kun satuin varjossa tutkimaan vekotinta. Tarpeeksi kun siristeli silmiä niin löyty kirkkauden säätö ja sitä kautta näyttö valkeni, tosin sen joutu tekemään kaksi tai kolme kertaa ennenkuin taustavalo jäi taas (toistaseks) päälle.
    BMW R 1200 GSA
  16. #16
    Garminin tekninen tuki on tosi hyvä ja sieltä saa hyvin vastauksia. Viestiä vaan sinne, niin sähköpostiin tulee vastaus neuvojen kera. Ja myös ainoa reitti, jolla menee tieto suoraan oikealle taholle korjattavaksi.... support@garmin.fi
  17. #17
    Stadista veteraaniralliin ja takaisin oli viimeinen yhteinen matka g:n kanssa.Näyttö meni niin himmeäksi ettei siitä saanut selvää ja pariin otteeseen ruudulle iso ?.Kaupasta tomppari tilalle ja toimii.Eikai näitä ole koskaan tehty kestään ikuisesti.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  18. #18
    Garminin huollosta kerrottiin, että napapiirillä zumo siirtyy yötilaan ja näyttö näin pimenee. Ominaisuudesta on kerrottu eteenpäin, mutta ilman tulosta. On toistunut itsellä niin Norjassa, Suomessa kuin Venäjälläkin. Näyttö kirkastuu jossain vaiheessa.
    kari
    "Ennen luotettiin Boksereihin, nyt pitää olla V-aukkoiset ja neliveto."
  19. #19
    Lainaa oikari1 kirjoitti Katso viesti
    Garminin huollosta kerrottiin, että napapiirillä zumo siirtyy yötilaan ja näyttö näin pimenee. Ominaisuudesta on kerrottu eteenpäin, mutta ilman tulosta. On toistunut itsellä niin Norjassa, Suomessa kuin Venäjälläkin. Näyttö kirkastuu jossain vaiheessa.
    Vanhassa 550:ssa oli juuri tuollainen bugi joka sitten korjattiin mutta on taas uusimmissa firmware versioissa tullut takaisin. Uskomattoman huonoa testausta kun tunnettua vikaa ei ole käytetty testimateriaaleissa.
  20. #20
    Laittaa asetuksista päivätilan päälle niin ei pimene...
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  21. #21
    täälläkin se joskus pimeänä pysyy kun iskee sen pyöräntelineeseen ja se käynnistyy siinä hiljaleen, käyttää virrat pois ja normaalisti taas pelittää. en ole huomannut eroa napapiirin etelä- ja pohjoispuolilla.. tosin pyörässä ollessa valaistus on koko ajan suunnilleen 100%.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  22. #22
    Terve
    Sain uuden pyörän kylkiäisenä myös uuden zumo 660:sen. Testailin vehettä ensin autotelineessä, jossa laite pimeni totaalisesti n. vajaan tunnin käytön jälkeen, eikä lähtenyt kun akun poisottamalla uudelleen käyntiin. Sama tapahtui kun ajelin ensimmäisiä kertoja pyörän kanssa. Palautin laitteen pyörän myyjälle. Sain laitteen remontoituna takaisin. Nyt ei se mennyt kokonaan pimeäksi vaan harmaaksi ja vasemmassa alanurkassa luki muistaakseni:takaisin. Laite alkoi sittemmin toimia, mutta tätä sattui lukuisia kertoja enkä ajellut missään napapiirin seudulla vaan etelä Suomessa. Laitoin rakkineen takaisin ja nyt sain kokonaan uuden laitteen jota en ole kerennyt testaamaan koska olen töissä.
    Muutenkin vehje on 550:seen verrattuna hankala, esim. erittäin tiukka takaluukku on irroitettava jos laittaa USB kaapelin kiinni. Saa myös nähdä, miten pian rupeaa kontakti pinnat hapettumaan kun ei ole kun muoviläpykkä pyörätelineen suojana. Myöskään minkäänlaista lukitusta telineessä ei ole joten se on irroitettava pyörästä lyhyenkin pysähdyksen ajaksi jolloin reitti on laitettava koneeseen uudelleen. Oli näköjään zumo 550 liian hyvä laite koska selviä huononnuksia on uudemmassa versiossa.
    Kotka
  23. #23
    Lainaa kotka kirjoitti Katso viesti
    Terve
    Muutenkin vehje on 550:seen verrattuna hankala, esim. erittäin tiukka takaluukku on irroitettava jos laittaa USB kaapelin kiinni. Saa myös nähdä, miten pian rupeaa kontakti pinnat hapettumaan kun ei ole kun muoviläpykkä pyörätelineen suojana. Myöskään minkäänlaista lukitusta telineessä ei ole joten se on irroitettava pyörästä lyhyenkin pysähdyksen ajaksi jolloin reitti on laitettava koneeseen uudelleen.
    Kotka
    Tiukaan takakanteen auttaa silikonirasva kuten hapettuman ehkäisyynkin kontaktipinnoissa
    Lukituksen ratkaisin muovilevyllä ja ruuvilla seuraavasti
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  24. #24
    Lainaa kotka kirjoitti Katso viesti
    Myöskään minkäänlaista lukitusta telineessä ei ole joten se on irroitettava pyörästä lyhyenkin pysähdyksen ajaksi jolloin reitti on laitettava koneeseen uudelleen.
    Kotka
    Kyllä mun Zumo 660 jatkaa siitä mihin jäätiin ennen sammutusta.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  25. #25
    Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    Kyllä mun Zumo 660 jatkaa siitä mihin jäätiin ennen sammutusta.
    sama täällä. lukittavia telineitä toki olis myynnissä, mut navi yleensä lentää ekana kypärän sisälle, ja perässä huppu ja hanskat, niin tallella pysynyt hyvin. toki iskua se munkin navi on saanu, kuten tuon kuvankin..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  26. #26
    ...ittellä kulkenu mukana 2010 vuodesta ja toimii kuten pittääki. Aina mukana, joko Busassa tai autossa. Tuo on jännä tuo hapettumajuttu; minulla ei ole ikinä ollu sitä muovikantta pyörätelineessä, ja Busa on siis kesät ulkona "säitten armoilla". Eikä siis ole hapettumia. Harmillinen tilanne kun on huono(sti pidetty) jollekin sattunu. Tai sitten minulla on tuonkin kanssa ollut tuuria
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  27.  
  28. #27
    Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    Kyllä mun Zumo 660 jatkaa siitä mihin jäätiin ennen sammutusta.
    Zumoa en omista, mutta yleensa sielta "settings" (asetukset?) voi valita etta nollataanko vai jatketaanko.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...