Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Otsikon mukainen oire (ei hlökoht. vaan pyörässä). Jos ajan kaksin käsin kaikki on suhtkoht normit. Päästän käden noin 60-80 km/h ja vemppaa, jos olen vain toisella kädellä. Ilman käsiä en uskalla edes yrittää. Jotenkin tuntuu, että on kiinni nopeudesta. Eturengas kohtuu kulutettu (aboout milli jäljellä). Iskarit ´pitäisi´ olla kunnossa ja op-laakeri ok. Jarrulevyt ok, molemmin puolin. Missä mättää ? Asiaa tuntevat, hjälp!
  2. #2
    Oliskohan se loppuunajettu eturengas syypää?
  3. #3
    Terve,

    olishan tuo ollut mukava tietää mistä pyörästä on kyse, mutta varmaankin vika löytyy tuosta kuluneesta renkaasta kuten edellisessäkin viestissä todettiin.

    ArskaH
  4. #4
    Lainaa ArskaH kirjoitti Katso viesti
    Terve,

    olishan tuo ollut mukava tietää mistä pyörästä on kyse, mutta varmaankin vika löytyy tuosta kuluneesta renkaasta kuten edellisessäkin viestissä todettiin.

    ArskaH
    VT750. Ajattelin, että kuitenkin ei mikään merkkispesifinen juttu.
  5. #5
    Lainaa WH314 kirjoitti Katso viesti
    Otsikon mukainen oire (ei hlökoht. vaan pyörässä). Jos ajan kaksin käsin kaikki on suhtkoht normit. Päästän käden noin 60-80 km/h ja vemppaa, jos olen vain toisella kädellä. Ilman käsiä en uskalla edes yrittää. Jotenkin tuntuu, että on kiinni nopeudesta. Eturengas kohtuu kulutettu (aboout milli jäljellä). Iskarit ´pitäisi´ olla kunnossa ja op-laakeri ok. Jarrulevyt ok, molemmin puolin. Missä mättää ? Asiaa tuntevat, hjälp!
    Kyllä omassani syy löytyi ohjauslaakerista.Ohjearvoon säädettynä ei voinut käsiä irroittaa missään nopeudessa,sen jälkeen säädin sen niin kireälle että alkoi jo hieman ahdistaa ja siitä löysäten juuri sen verran että liikkui kevyesti. Loppui vatkaaminen,siis pyörästä!
  6. #6
    Moro!

    Mulla tismalleen sama onkelma viimevuonna uutena ostetussa shadowssa. Ilmeisesti ominaisuus. Pitää kokeilla tota em keinoa... Kyllä mä oon kuitenkin pystyny yhdellä kädellä ajelemaan, mutta pientä ärsyttävää vemputusta samoissa nopeuksissa.
  7. #7
    Kannattaa tarkistaa myös etupyörän laakerit onko väljää tms
    muutama pyörä ollut remontissa missä vika on löytynyt niistä
  8. #8
    Pakko sanoa... Repesin ihan täysin ku luin otsikon
  9. #9
    Lainaa WH314 kirjoitti Katso viesti
    Otsikon mukainen oire (ei hlökoht. vaan pyörässä). Jos ajan kaksin käsin kaikki on suhtkoht normit. Päästän käden noin 60-80 km/h ja vemppaa, jos olen vain toisella kädellä. Ilman käsiä en uskalla edes yrittää. Jotenkin tuntuu, että on kiinni nopeudesta. Eturengas kohtuu kulutettu (aboout milli jäljellä). Iskarit ´pitäisi´ olla kunnossa ja op-laakeri ok. Jarrulevyt ok, molemmin puolin. Missä mättää ? Asiaa tuntevat, hjälp!
    Esiintyykö ongelmaa, kun mukana on matkustaja?
    - jos ei, niin onko takana esimerkiksi korkea sissy bar tai jokin vastaava?
    - jos on, niin kannattaa kokeilla ilman sitä.

    vuodesta 1971 ....
  10. #10
    Oma Honda wobeltaa niin perkeleesti noissa nopeuksissa kun topbox on kiinni...siis takaboksi.
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  11. #11
    Lainaa kekee kirjoitti Katso viesti
    Pakko sanoa... Repesin ihan täysin ku luin otsikon
    Joo, olen huomannut että ilman käsiä on hieman hankalaa, yhdellä kädellä sujuu joten kuten...
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  12. #12
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Joo, olen huomannut että ilman käsiä on hieman hankalaa, yhdellä kädellä sujuu joten kuten...
    Itse vetelen kyllä ronskisti kaksin käsin.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  13. #13
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Joo, olen huomannut että ilman käsiä on hieman hankalaa, yhdellä kädellä sujuu joten kuten...
    Minusta taasen tuo kahden käden vemputus leffatyylillä ja äänitehosteilla on ihan lyömätön.

    Mutta jos kyse onkin otsikosta poiketen woblauksesta, ni historiikistä löytynee jo 5-10 ketjua aiheesta.

    Oman kokemuksen perusteella yleisin syy on
    takalaukku varsinkin yksin ajettaessa sitten tulee vanha eturengas ja kolmantena viallinen iskari.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  14. #14
    Otsikko
    Must be BMW K1200LT
  15. #15
    Olen ällikällä lyöty!

    Itsellä vt 750 vm 2005, jossa 4v sitten ostaessa oli 36 000 mittarissa ja nyt reilut 76 000. Missään vaiheessa ei minulla ole mokomaa vemputusta ilmennyt.

    Ohjauslaakerin kiristin viimekesänä koska jarruttaessa tuntui käsiin pieni "naksahdus" joka loppui kiristämisen myötä, silloinkaan ei käsiin ole tuntunut mitään vemputusta, mopo menee suoraan kuin juna ... Ihme homma.

    Kulunutta eturatasta kanssa epäilisin, edellinen vt600 oli karsea ajettava kun etukummi alkoi olla ehtoopuolella, se tosin pompotti tuossa 60 vauhdissa.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  16. #16
    Lainaa WH314 kirjoitti Katso viesti
    Otsikon mukainen oire (ei hlökoht. vaan pyörässä). Jos ajan kaksin käsin kaikki on suhtkoht normit. Päästän käden noin 60-80 km/h ja vemppaa, jos olen vain toisella kädellä. Ilman käsiä en uskalla edes yrittää. Jotenkin tuntuu, että on kiinni nopeudesta. Eturengas kohtuu kulutettu (aboout milli jäljellä). Iskarit ´pitäisi´ olla kunnossa ja op-laakeri ok. Jarrulevyt ok, molemmin puolin. Missä mättää ? Asiaa tuntevat, hjälp!
    Itsellä oli samoja oireita ZZR1400:ssa ja loppui aikalailla kun vaihdettiin uusi eturengas..
    Suzuki GSX-750F 99 -> Kawasaki ZZR1400 07
  17. #17
    Myös rengaspaineilla voi olla vaikutusta, varsinkin kun etunen on jo noin kulunut.

    Itellä XJ:ssä sama juttu että noin 60km/h vauhta ja toisen käden kun päästää tangosta niin huomaa että välillä meinaa lähteä woblaamaan, sitten jos kokeilee että päästää toisenkin niin huh heijaa kun lähtee heti hakkaamaan eessun taassun

    Ite kerran kevarilla kahdeksankympin vauhdista asfaltilla woblauksen päällisiä pyörineenä en tykkää tuota ominaisuudesta yhtään. XJ:n kanssa viaksi epäilen kyllä etuiskareita sillä iskarit ovat todella pinta kovat/jumissa = voin istua pyörän päälle eikä iskarit painu yhtään mutta pikkusen jos hyppään pyörän päällä tai tönäsen tangosta eteenpäin niin valahtaa pari senttiä alaspäin.
  18. #18
    Jos meinaat että VOBLAA niin ohjauslaakeri liian löysällä tai kulunut...(ainoa keino on vaihtaa laakeri)......jos hitaassa ajossa
    ohjaus on kulmikasta ei muutako laakerin vaihto edessä....
    Ensiavuksi voi kiristää laakeria...
    Vmax#1175
    Ride The Legend
  19. #19
    Lainaa marza kirjoitti Katso viesti
    Oma Honda wobeltaa niin perkeleesti noissa nopeuksissa kun topbox on kiinni...siis takaboksi.
    Mulla oli Yamaha Thunderacessa ihan sama homma.
    Honda CBR 600 F4i -05
  20. #20
    Ei hemmetti mikä otsikko.

    Mutta mulla oli aikoinaan 1400:ssa Bridgestone, olikohan BT021, ja samaa oiretta just tossa vauhdissa, osoittautui että eturenkaan kuvio oli kulunut "nypylöille" ja se sai aikaan pienen rauhattomuuden etupäähän.
  21. #21
    Mulla ainakin Magna tekee tuon ilmiön, kun eturengas on loppu. Useampi Metzeler Marathon ajettu loppuun, joten renkaan ominaisuudesta siis kyse....
    Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
    ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
    ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)
  22. #22
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Itse vetelen kyllä ronskisti kaksin käsin.
    Hommasin emännän kun tuota alkoi peli vaatia
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  23. #23
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  24. #24
    Mun pyörä alkoi woblaamaan kun vaihdettiin uudet jäykkärunkoiset Mez Z6:t alle (vanhalla loppuun kuluneella renkaalla toimi ok). Ei vaikutusta oliko laukut tai mitkätahansa boxit paikoillaan tai irti. Vaihdettiin ohjauslaakeri uuteen, ei auttanut. Tasapainotettiin uudelleen, ei auttanut. Nyt laitoin alle Missukan PR3:t ja pyörä ei vispaa pätkääkään, oli sitten laukut paikoillaan tai ei.

    Arvaus: Z6 etusessa oli jonkin asteinen runkovika
    Honda CBR1100XX
  25. #25
    " Eturengas kohtuu kulutettu (aboout milli jäljellä)".

    Kun rengas kului lisää oireet pahenivat lähes sietämättömäksi. Uusi pirelli, vähän pulleampi ja nyt ihana päästellä (kun kelit vaan antais myöten). Kiitos avustanne!
  26. #26
    Mun pyörään vaihdettiin pari viikkoa sitten Michelin Pilot Road III alle, ja alkoi samanlainen vatkaus 60-80 vauhdissa. Edellinen samanlainen rengas, ajettu 19tkm, ei mitään vatkausta. Joku väitti että netistä tilaamani rengas on runkovikainen, minkä takia oli myös halpa...
    Triumph Tiger Explorer -14
    Honda CBF 1000 A -07 (2013-2018)
    Honda SevenFifty -01 (2009-2013)
    Kawasaki VN 750 -89 (2000-2001)
  27. #27
    ...tai sitten toistaitoinen masentaja ei oo saanu sitä kohdalleen. Mulle väittivät stormilla että on maalari hiekkapuhaltanu vanteen niin epätasapainoon että siihen piti liimata muovikassillinen puntteja, seuraavan kerran kun Vianorilla laitatin kumin siihen pantiin yksi pieni paino.


    Mutta joo alkuperäiseen kommentoiden mulla 91 cbr 600 f2 vatkas helkutisti kunnes vaihdatin etukumin, jolloin vispaus katosi lähes kokonaan.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  28.  
  29. #28
    Minulla oli edellisessä pyörässä samaa ongelmaa (Honda CBF1000). Valittivat kaikki omistajat samasta. Itsellä hävisi kun jäykensin jousitusta. Vaimennus oli edessä aika pehmeä, mutta kun vaihdoin eteen napakammat jouset ja hieman jäykemmät nesteet ongelma hävisi. Samalla vaihtui tosin myös Öhlins jäykemmällä jousella taakse. Ihan kuin eri pyörä. Katetta tosin en saanut koskaan toimimaan autobaananopeuksissa, mutta se sitten toinen juttu.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.