Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 120:sta
  1. #1
    En löytänyt keskustelua niin tästä uusi

    Tiedän kaksi laitetta pro oiler ja scott oiler. Jälkimmäine alipaine toiminen ja tuo pro taitaa tunnistaa liikkeen.

    Kenellä kyseisiä tai jotain muita laitteita asennettuna niin kommentteja toimivuudesta.

    Itse miettinyt tuota scottoileria asennettavaksi omaan kulkupeliin.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  2. #2
  3. #3
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Sitten onn ehkä vähemmän tunnetu tuo Tutoro Auto, siinä on mekaanisesti pyörän tärinästä avautuva venttiili. Ei sähköjä tai alipaineita. Hieman ehkä säädön kanssa tekemistä, ainakin ittellä rtuntuu viimeaikoina olleen joko liian kuivana tai liian märkänä, tosin olen asentanut sen satulan alle, niin joskus on hankala säätää isommalle/pienemmälle jos on tavaraa sidottu satulan päälle.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #4
    Zuballe kiitos tutkitaan.
    kyllä mä oon sitten kätevä näiden laitteiden kanssa.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  5. #5
    Scottoiler e-system tai uusi pro-oiler gps ohjattuna
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300
  6. #6
    Lainaa Jukka kirjoitti Katso viesti
    Scottoiler e-system tai uusi pro-oiler gps ohjattuna
    gps-ohjattu pro oiler toiminut vallan mainiosti, sotkuahan näillä saa mutta öljy lähtee helposti kuivalla rätillä.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  7. #7
    Mulla on ollut tuo Scotoiler muutaman vuoden. Hyvin on toiminut, kylmemmällä kelillä pitää laittaa ssäätöä isommalle ja päinvastoin. Täyttö on vähän hidasta mutta ei sitä kovin usein tarvitse tehdä. Ketjut on pysyneet hyvässä kunnossa ja öljy on helpompi putsata takavanteesta kun ketju vahat.
    TDM 850 -95
    XL 1000 V -05
  8. #8
    Storm näyttää myyvän käsikäyttöistä OSCOa. Mäntä vedetään ylös, kun halutaan voitelu. Väittämän mukaan hitaassa vauhdissa tehtynä öljy ei roisku ketjulta ja pysyy vannekin puhtaana. Ei ole omia kokemuksia, joten mainostekstin perusteella tuo.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  9. #9
    Oscosta kokemuksia kolmelta vuodelta ja ne on pelkästään positiivisia. Asennus on helppoa eikä tarvii mitään piuhoja tms, toiminta on idioottivarmaa, tällä tarkoitan sitä että rasvari toimii aina kun se idiootti huolehtii männän ylösvetämisestä

    Jos rasvauksen tekee kävelyvauhdissa niin ei se öljy roisku, roiskuminen alkaa kävelyvauhdit loppuu. Parhaiten se toimii, ja roiskuu vähemmän, kun muistaa käyttää rasvaria juuri ennen kun pistää mopon parkkiin. Silloin öljy levittyy lämpimille ketjuille ja imeytyy paikkoihin missä voitelua tarvitaan eikä roisku heti taivaan tuuliin. Öljynä käytän GL4 80W90 vaihteistoöljyä.

    Spraypurkit ja muut tippakannut on "so last season", ei ole paluuta niiden kanssa lutraamiseen. Ei ole pakko uskoa vaan voi jatkossakin rasvailla ketjut tippakannulla

    Elektronisista rasvareista mulla on vahva näkemys mutta ei lähdetä sille linjalle ettei muutamilla mene lääkitykset väärään kurkkuun
    Kylätason kurapyöräilijä.
  10. #10
    Mulla on pro oiler GPS ohjauksella, toimii hyvin. Pientä työtähän asennus vaatii jotta kaikki saa piiloon, virran saa helposti takavalolta tms mukana tulevilla laadukkailla ryöstäjillä.
    KTM 690 SMC 09--->SMC-R 2014
  11. #11
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Minulle riittää pyhkäysy öljysellä rätillä, niin että pinta ja x-renkaat kosteat. Talvella vaihdan eturattaan. Kun alkaa nykiä kaarteissa, niin ketjukin menee vaihtoon.

    Viimeksi hankin 10m rullan 530 ketjua. Pari ketjua omiin pyöriin ja loput tuttaville.

    Mittasin edellisen ketjun kuluman, ja satkun kuluma tappia kohden on jo ihan huomattava kuluma koko ketjupituutta ajatellen!

    Onko ketjun ulkopinnan voitelulla suurempaa merkitystä ketjun "kulumisen" suhteen?
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  12. #12
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Onko ketjun ulkopinnan voitelulla suurempaa merkitystä ketjun "kulumisen" suhteen?
    En nyt tiedä mitä "ulkopinnalla" tarkoitat, mutta x-rengasketjun oleellisin rasvauskohta on rullan ja holkin väli, jossa tapahtuu liikettä aina kun ketjurulla kohtaa rattaan. Sinne ei rasva rätillä pyyhkimällä mene, ellei rätti ole valuvan märkä öljystä. Asiasta on havaintokuva ja enemmän keskustelua oheisen linkin takaa löytyvässä ketjurasvakeskustelussa.

    http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6305407

    Mitä tulee tuohon mainitsemaasi sadasosamillin kulumaan per linkki, niin tulikohan sinulle siinä yksikkövirhe? Meinaan esimerkiksi Kawasakin manuaali kertoo, että 525-tyypin ketjun hylkäysraja on 319,5mm mitattuna 20 tapin matkalta yläjuoksusta, kun ketjun alapuolelle on ripustettu 10kg punnus. Tuosta tulee minun laskuopillani ketjun standardimittaan nähden 0,1mm kuluma per tappi.
  13. #13
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    En nyt tiedä mitä "ulkopinnalla" tarkoitat, mutta x-rengasketjun oleellisin rasvauskohta on rullan ja holkin väli, jossa tapahtuu liikettä aina kun ketjurulla kohtaa rattaan. Sinne ei rasva rätillä pyyhkimällä mene, ellei rätti ole valuvan märkä öljystä. Asiasta on havaintokuva ja enemmän keskustelua oheisen linkin takaa löytyvässä ketjurasvakeskustelussa.

    http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6305407

    Mitä tulee tuohon mainitsemaasi sadasosamillin kulumaan per linkki, niin tulikohan sinulle siinä yksikkövirhe? Meinaan esimerkiksi Kawasakin manuaali kertoo, että 525-tyypin ketjun hylkäysraja on 319,5mm mitattuna 20 tapin matkalta yläjuoksusta, kun ketjun alapuolelle on ripustettu 10kg punnus. Tuosta tulee minun laskuopillani ketjun standardimittaan nähden 0,1mm kuluma per tappi.
    Taidan ottaa toisen oluen ja laskea uudestaan.....

    120 lenkkiä x 0,1mm => 12mm, eli 1,2 cm

    Eli ketjuissa on todellakin pienistä kulumisista kysymys!
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  14. #14
    Scottoiler v-system tuplanokilla toiminut loistavasti. Englannista muistaakseni tilasin ja maksoi n. 70€. Todellakin hintansa väärti. Kertaakaan en ole tarvinnut ketjuja kiristellä, pyöränä Busa.
  15. #15
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tältä kaverilta saa kehittäjän kamaa.

    Linkki: http://www.mccoi.de/

    Ketjurasvarit ja jne. tämän kaverin kehittämiä.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  16. #16
    Lainaa kottis kirjoitti Katso viesti
    mukana tulevilla laadukkailla ryöstäjillä.
    Ryöstäjät kuuluu vankilaan, ei sähköjärjestelmiin.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  17. #17
    Pro oilerista kokemusta, ei muista. Asennus suht helppo jos työkalut pysyy kädessä, ei ydinfysiikkaa. Isommalla,250ml säiliöllä todellinen asenna ja unohda paketti. Pro oilerin jälkeen ketjujen säätö omaan mopoon tapahtuu vain rengasta vaihtaessa. Spray purkkeja käyttäessä ketjujen venyminen oli suurempaa.
    Kirjoitan kuitenkin mitään tietämättömänä, joten suotta pahastut!
  18. #18
    Onkos tätä ketään koestanu?

    http://www.tutorochainoiler.com/

    Kiinnostaisi nimenomaan sen vuoksi ettei tarvitsisi sähköjen tai alipaineen kanssa leikkiä.
    Suzuki GSX-R 750 (1998) -> Suzuki SV 1000 (2003) -> Honda VFR 800 (2008) -> Kawasaki Z1000 (2010) -> Honda VFR 1200F (2010)
  19. #19
    Lainaa Iniz kirjoitti Katso viesti
    Onkos tätä ketään koestanu?

    http://www.tutorochainoiler.com/

    Kiinnostaisi nimenomaan sen vuoksi ettei tarvitsisi sähköjen tai alipaineen kanssa leikkiä.
    Mulla (ja ainakin shyhanderilla) toi Auto versio käytössä jo useemman kesän. Suosittelen!
    Vähän säätämistä välillä (öljy notkeempaa lämpimällä), mut hyvin pelaa ja ketju pysyy hyvänä.
    Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
  20. #20
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä tuo minustakin on hyvä laite. Puutteita siinä on ehkä tuo lämpötilakontrollin puute ja jos se menee tyhjäks niin pikkasen vaivalloinen letkuntäyttö (olen laittanut ohuen metallisen sukkapuikon kampeamaan keskiossaa ylös) ja lisäks sais olla joku extrabuust-mahdollisuus jolla sais rutikuiviin ketjuihin öljyä. No se ehkä liittyy tuohon täyttöön. Säätönupissa sis olla joku pykällys, niin pysyis paremmin kärryillä missä asennossa se on. Mutta ennenkaikkea ei vuoda parkkikselle ja tiputtelee ajossa. Periaatteessa asenna ja unohda. Paras asennuspaikka taitais olla jossain etukatteessa niin sais säädettyä ajossa ja näkis jos on tyhjentymässä… Mulla se on satulan alla ja pikkasen liikaakin käytäjaunohda…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  21. #21
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Syksyllä värkkäilin isoon Zetoriin tuo Scottoilerin e-laitteen ja reilun 5000 km:n kokemuksella vallan mainio kampe.
    Ei suttaa paikkoja ja voi unohtaa nuo spraypullojen kanssa touhuamiset.Ketjutkin näyttää voivan hyvin.
    Pientä opettelua tuon säätöyksikön näpelöinti vaati,mutta käyttöohjeen lukeminen auttoi.
    Suosittelen.Ei enää syytä kardaanipyörään palaamiseen.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  22. #22
    Tilasin kokeeksi Loobmanin, http://www.loobman.co.uk/.

    Katsotaan onko halvimmasta mihinkään kunhan paketti saapuu.
    Kawasaki AR125 -> Suzuki GSX750 -> Honda CBR1000 -> Suzuki TL1000S -> Aprilia RSV1000R -> Aprilia Tuono V4R
  23. #23
    Mulla on tossa Kotarissa Scotoilerin versio josta menee letku ilmanputsari koteloon. Se joko voitelee liikaa tai liian vähän. Tälläset kokemukse siis 6000 kilsan tourneelta.
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
  24. #24
    Oscosta kokemuksia kolmelta vuodelta ja ne on pelkästään positiivisia. Asennus on helppoa eikä tarvii mitään piuhoja tms, toiminta on idioottivarmaa, tällä tarkoitan sitä että rasvari toimii aina kun se idiootti huolehtii männän ylösvetämisestä
    100% samaa mieltä, yli 30tkm on advessa hyvin rasvannut
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  25. #25
    Mä hommasin tuon Finnin mainitseman mccoi systeemin. Pitää olla kyllä vähän tee se itse miehen vikaa tuon laittamisessa ja laajemmasta kuin korkkari-saksan taidosta on hyötyä.

    Piirilevyn sai juoteltua yhdessä illassa ja sarjan mukana tulleet nallekarkit helpotti hommaa.

    Isoin homma oli saksan ymmärtämisen lisäksi pyörään (Speed Triple) asennuksessa löytää sopiva asennuspaikka ja lisäihmetystä aiheutti se että olin pumpun imupuolen letkun kytkenyt väärin. Olin laittanut letkuun ylimääräisen laajennusosan että menee helpommin pumpun inputtiin ja tähän kohtaan jäi ilma pyörimään eikä kunnollista imua säiliöön syntynyt.

    Liiallista tee se itse meininkiä vähentääkseni päädyin hommaamaan Scottoilerin dual injektorin. Mccoi sarjan mukan tulleiden neulojen viritteleminen luotettavasti tuntui vähän omiin taitoihin ja vapaa-aikaan nähden haastavalta ja nallekarkitkin olivat jo loppuneet tässä vaiheessa.

    Kotelon ledeille ja "hiekkatie" katkaisijalle itse, mutta ehkä helpommalla päässee jos tilaa siihenkin osat tuolta mccoilta? Sadeanturia en ole vielä jaksanut viritellä paikalleen. Nopeusanturin tein Sigman anturista - nopeussignaalin olisi saanut pyörän omalta anturiltakin, mutta ajattelin että pääsen helpommalla näin.

    Pariin kertaan asennusprojektin aikana tuli mieleen että tähänkin käytetyn ajan puitteissa olisin mun ajokilometreillä ketjut rasvannut manuaalisesti siihen asti kun olen siinä iässä että pitää saada isoilla laukuilla, stereoilla ja tuulisuojalla varustettu kardaanipyörä. Mutta ilmeisesti useimmissa ketjunvoitelusysteemeissä tuo asennus vaatii vähän päänvaivaa - vaikka ilmeisesti "pyöräkohtaiset" nippusiteet ja teipit tuleekin mukana?

    Käytössä tuo mulla ei vielä hirveän kauaa ole ollut mutta ensivaikutelma on hyvä - ketjussa on öljyä ja renkaalla ei. Mutta ilmeisesti enemmänkin sitä öljyä saisi ketjulla olla kun vanteelle asti ei roisku? Pitää kokeilla vielä eri säädöillä. Pistin varmuudeksi tiputtelun pienelle alkuun.

    Itse asiassa miten öljyiset ketjujen pitäisi olla, että ne olisivat riittävästi voidellut? Selvästi öljystä märät mutta ei niin ettei valu paikallaan ollessa? Mulla taitaa olla jotain vaihteistoöljyä käytössä tuossa.
  26. #26
    Lainaa bozo kirjoitti Katso viesti
    Tilasin kokeeksi Loobmanin, http://www.loobman.co.uk/.

    Katsotaan onko halvimmasta mihinkään kunhan paketti saapuu.
    Asennettu, jokunen sata kilsaa ajeltu ja hyväksi havaittu! Voin suositella lämpimästi. Eikä ole hinnan kiroissa.
    Kawasaki AR125 -> Suzuki GSX750 -> Honda CBR1000 -> Suzuki TL1000S -> Aprilia RSV1000R -> Aprilia Tuono V4R
  27. #27
    Lainaa bozo kirjoitti Katso viesti
    Asennettu, jokunen sata kilsaa ajeltu ja hyväksi havaittu! Voin suositella lämpimästi. Eikä ole hinnan kiroissa.
    Hyvin tuo toimii, kunnes tuon öljyämisnapin jousi ei enää riitä palauttamaan ja venttiili jää auki. Tämä kävi minulla toisella kaudella. Eli jos haluat tuosta pitkäikäisen, kannattaa varmaan käyttää irti ja putsata kunnolla joka talvi. Muutenhan tuo on ihan erinomainen laite jolla saa kätevästi pullonpohjat ties mitä notkeampaa öljyä hyötykäyttöön. Omani meni tosin edellisen pyörän mukana vaihtoon ja en ole vielä saanut kahdessa vuodessa aikaiseksi asentaa uutta
  28. #28
    ProOilerissa on vakiona, näköjään, sellainen ominaisuus, että sytyttää sen pisteen siihen ohjelmointinumeron jälkeen, jos takajarrua liikaa käyttää. Toisin sanoen menettää tiedon renkaan pyörimisestä. Magneetti hävittää jostakin syystä magneettisuutensa lämmetessään. Valmistaja vähän kummeksui, mutta posti toi uusia magneetteja ja muutaman tuhat kilometriä ne toimivatkin, vaan aina alkaa piiputtaan, jos takajarrua "liikaa" käyttää.

    Kertokaa mulle, miten jarruja kuuluis käyttää. Ajan vuoristoalueella, koko ajan nousua ja laskua +/- 1500m. Moottorijarrutuskin on aika rajun kuuloista, ellei jarruilla avita. Mielellään käyttäisin hieman takajarruakin.
    Kawasaki toimii, ainakin toistaiseksi
  29. #29
    Lainaa moottoristi kirjoitti Katso viesti
    ProOilerissa on vakiona, näköjään, sellainen ominaisuus, että sytyttää sen pisteen siihen ohjelmointinumeron jälkeen, jos takajarrua liikaa käyttää. Toisin sanoen menettää tiedon renkaan pyörimisestä. Magneetti hävittää jostakin syystä magneettisuutensa lämmetessään. Valmistaja vähän kummeksui, mutta posti toi uusia magneetteja ja muutaman tuhat kilometriä ne toimivatkin, vaan aina alkaa piiputtaan, jos takajarrua "liikaa" käyttää.
    Kaikilla magneeteilla on ns Curie-lämpötila jossa ne menettävät magneettisuutensa. Useimmilla magneeteilla se on yli 700 astetta, joten aika julman kuumaksi taidat jarrusi rääkätä siellä vuoristossa. Jarrujen käyttötapaan en osaa neuvoa, mutta erilaisten paremmin purevien jarrupalojen kokeilu voisi olla yksi vaihtoehto. Jos jarrutus on lyhyt ja tehokas, jarru ei lämpene niin pahasti, koska jäähtymisaikaa mutkien väliin tulee lisää.
  30.  
  31. #30
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MikaM kirjoitti Katso viesti
    Mä hommasin tuon Finnin mainitseman mccoi systeemin. Pitää olla kyllä vähän tee se itse miehen vikaa tuon laittamisessa ja laajemmasta kuin korkkari-saksan taidosta on hyötyä.

    Piirilevyn sai juoteltua yhdessä illassa ja sarjan mukana tulleet nallekarkit helpotti hommaa.

    Isoin homma oli saksan ymmärtämisen lisäksi pyörään (Speed Triple) asennuksessa löytää sopiva asennuspaikka ja lisäihmetystä aiheutti se että olin pumpun imupuolen letkun kytkenyt väärin. Olin laittanut letkuun ylimääräisen laajennusosan että menee helpommin pumpun inputtiin ja tähän kohtaan jäi ilma pyörimään eikä kunnollista imua säiliöön syntynyt.

    Liiallista tee se itse meininkiä vähentääkseni päädyin hommaamaan Scottoilerin dual injektorin. Mccoi sarjan mukan tulleiden neulojen viritteleminen luotettavasti tuntui vähän omiin taitoihin ja vapaa-aikaan nähden haastavalta ja nallekarkitkin olivat jo loppuneet tässä vaiheessa.

    Kotelon ledeille ja "hiekkatie" katkaisijalle itse, mutta ehkä helpommalla päässee jos tilaa siihenkin osat tuolta mccoilta? Sadeanturia en ole vielä jaksanut viritellä paikalleen. Nopeusanturin tein Sigman anturista - nopeussignaalin olisi saanut pyörän omalta anturiltakin, mutta ajattelin että pääsen helpommalla näin.

    Pariin kertaan asennusprojektin aikana tuli mieleen että tähänkin käytetyn ajan puitteissa olisin mun ajokilometreillä ketjut rasvannut manuaalisesti siihen asti kun olen siinä iässä että pitää saada isoilla laukuilla, stereoilla ja tuulisuojalla varustettu kardaanipyörä. Mutta ilmeisesti useimmissa ketjunvoitelusysteemeissä tuo asennus vaatii vähän päänvaivaa - vaikka ilmeisesti "pyöräkohtaiset" nippusiteet ja teipit tuleekin mukana?

    Käytössä tuo mulla ei vielä hirveän kauaa ole ollut mutta ensivaikutelma on hyvä - ketjussa on öljyä ja renkaalla ei. Mutta ilmeisesti enemmänkin sitä öljyä saisi ketjulla olla kun vanteelle asti ei roisku? Pitää kokeilla vielä eri säädöillä. Pistin varmuudeksi tiputtelun pienelle alkuun.

    Itse asiassa miten öljyiset ketjujen pitäisi olla, että ne olisivat riittävästi voidellut? Selvästi öljystä märät mutta ei niin ettei valu paikallaan ollessa? Mulla taitaa olla jotain vaihteistoöljyä käytössä tuossa.
    Mielenkiintoista! Systeemi hieno, mutta vaatii paljon harrastamista ja toteuttamisen iloa! Sen takia on jäännyt hankimatta. Itse olen osaksi luopunut näistä ketjurasvari systeemeistä ihan käytännön syistä.
    Olen moneen vuoteen, tänä kesänä käynyt enemmän ajamassa radalla, eikä rasvarit sinne kuulu. Toisaalta o-renkaalliset ketjut eivät vaadi muuta kun ohutta pintavoitelua kitkan vähentämiseksi.
    Öljyä rättiin, takapyörä ilmaan ja pyörähdys ja ketjussa öljykalvo!

    Ketju ja vanne pysyy puhtaana. Ketju ei kerää, hiekkaa eikä likaa. Mielestäni liimamaiset ketjusprayt ovat viho viimeinen keksintö ketjujen voiteluun. Valimoteollisuudessa missä paljon hiekkaa ja ketjuja, niin jätetään mielummin voitelematta, koska kuluminen vähempää.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen