Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Hi
    Olemme lähdössä teini-ikäisen pojan kanssa kohti alppeja ja mietityttää budjetti. Kun katselee noita booking.comin hintoja niin eihän sieltä enää tunnu saavan kämppää kahdelle alta satasen !? Olen kolme reissua tehnyt, viimeeksi 3v sitten ja silloin maksanut yöpymisistä kahdelle keskimäärin 60€ Onko hinnat nouseet niin paljon vai onko niin että edullisemmin saa paikanpäältä kuin etukäteen netistä varaamalla? Kiitän jos kokeneet reissaajat vastaavat.
  2. #2
    Lainaa aesko1 kirjoitti Katso viesti
    Hi
    Olemme lähdössä teini-ikäisen pojan kanssa kohti alppeja ja mietityttää budjetti. Kun katselee noita booking.comin hintoja niin eihän sieltä enää tunnu saavan kämppää kahdelle alta satasen !? Olen kolme reissua tehnyt, viimeeksi 3v sitten ja silloin maksanut yöpymisistä kahdelle keskimäärin 60€ Onko hinnat nouseet niin paljon vai onko niin että edullisemmin saa paikanpäältä kuin etukäteen netistä varaamalla? Kiitän jos kokeneet reissaajat vastaavat.
    Kyllä ainakin pari kk sitten b&b hotelsista (www.hotelbb.de) Saksasta löytyi kahdelle yösija 59e:lla Pegnizistä ihan paikalle ajamalla. Tuossa nyt ei tunnelmaa paljoa ollut mutta nukkua sai hyvin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  3. #3
    Ite olen reissaaja nuuskamuikkunen. Reissuillani käyttänyt "sosiaalista" majoittumista aika paljon mikä on varsin mukava tapa yöpyä. Tämä tosin vaatii ennakkoon valmisteluja, suunnittelua ja avointa mieltä.


    http://www.airbnb.com/ - Oikeat ihmiset vuokraavat omia asuntoja/huoneitaan/kesämökkejä/majoja
    http://www.eurocampings.co.uk/ - Teltta messiin?
    http://www.couchsurfing.org/ - Täysin ilmainen majoittuminen... toisten sohvilla.


    Jos on tarkoitus pojan kanssa lähteä vaan mopoilemaan ilman mitään ylinmääräistä säätöä tai härväystä niin sitten kyllä kannattaa reittiä hakea vähän edullisempien maiden kautta. Esim Viron kautta itä-eurooppaa pitkin ja Itävallan/Italian Alpeille on ehkäpä kaiken ystävällisin lompakolle. Esim Itä-Euroopasta löytyy loputtomasti 20 - 50€ majoituksia.

    Booking.com on tosin kyllä hirmu kätevä. Antaa täydellisen vapauden mennä ja ajella oman mielen mukaan kun sieltä aina hyvä yösija löytyy.
  4. #4
    Booking.com itse käyttänyt monesti. Nyt tälle vuotta kokeilin trivagoa ja se katsoo monelta sivulta hintoja. Oli osassa halvempia hintoja kuin booking.comin kautta. Suosittelen trivagoa. Baltian läpi itse suuntaan etelään lomalle ja majoitus kustannukset jäi reiluun 100e tallinnasta välimerelle asti. 3 tähden hotellit ja yksi hilton hotelli.
    [
  5. #5
    Paljonhan tuo on kiinni siitä, että missä ja millon maijoittuu. Kesälomakausi alkaa keskieuroopassa lähetä ja saatavuus heiketä samalla hinnat nousee. Esim. Sveitsistä löysin kuitenkin edelleen 40€ Gathaus öitä, mutta reittiä pitää jo suunnitella saatavuuden mukaan. Oma tapani on ollut bookata joku kiinnepiste muutamaksi yöksi etukäteen ja loput majoitukset aina edellisenä iltana, jonka mukaan sitten reittisuunnittelunkin voi tehdä.
    B&B paikkoja kantsii etsi muualta myös kuin booking/trivago sivuilta, koska noiden royaltit on liian suuria B&B paikoille.
    esim. Sveitsi
    www.bnb.ch
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  6. #6
    30 vuotta Alppeja motolla, ja en koskaan ole käyttänyt bookingcomia ym., aina suoraan majatalon/hotellin pihaan ja huone sieltä. Tosin nykyään kun isolla porukalla mennään niin aina etukäteisvaraus, mut 2 henkee ei tarvi varauksia. Käytä majataloja (gasthaus/gasthof/pension) niin hinnat on kohtalaiset. Katso vaikka www.iselsbergerhof.at Katso myös ruokalistan hintoja, ei paljon lompakko ohene tässä paikassa ja hienot maisemat....
  7. #7
    Vuodesta -84 euroopassa reissanut ja en ole vielä yli 50€/yö/henk. maksanut.Kalleimpia ovat autobahnien varrella olevat ja tietenkin suurkaupunkien keskustat, pl.Berliini. Ajakaa pienempien teitten varrella oleviin kyliin ja sieltä löytyy viihtyisiä gasthauseja edullisesti,n.25-35€/yö/henk.
  8. #8
    Niin on monta mieltä, kuin on miestä/naistakin.
    Booking.comia oon käyttänny näissä motomatkailuissa, kuin muissakin matkailuissa.
    Ja sieltäpä vaan löytyi majapaikka mm. Italiasta, järviseudulta, eli maatilamajoitusta italialaiseen tyyliin, sitäkin odottaa mielenkiinnolla - mikä sitten onkaan, hintakin edullinen. Mutta varmasti on parempi, kuin joku rantahotelli Gardan tai Comon rannoilta tai noiden järvien ylängöiltä. Ne on nuo aitoitaliaanot kivaa väkeä, kokemusta on.
    <p>.</p>
  9. #9
    Oonpa huomannut, että hotellit pyrkivät nostamaan huonehintoja varaustilanteen mukaan iltaakohden, jota ei tapahdu nettivaraamoiden sivuilla. Kannattaa tarkistaa hinta ennen hotelliin astumista, myös jonkun trivagon /booking .com kautta. Joskus halvemman hinnan esittäminen respalle netin sivulta ei ole riittänyt, joten olenpa astellut ulos tekemään varauksen netin kautta ja sitten varauksen kanssa sisään jos hinnassa paljon eroa. Toki netin selaaminenkin maksaa (jos ei työsuhde), mutta nythän tuo juuri halpeni.
    Ennen kaikkea tuon netin kautta varauksen tekemisen yhteydessä ei joudu juoksemaan ovelta ovelle, varsinkin loma-aikoina saattaa olla hankala löytää vapaita huoneita suosituilta seuduilta.
    Italiasta löytyy myös omia italialaisia sivustoja joissa enemmän majoituspaikkoja ja halvemmat hinnat, kuin noilla kansainvälisillä sivuilla.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  10. #10
    Trivagosta tullu nykysellään kateltua noita majoituspaikkoja.

    Toi on ihan totta että se nettihinta ja "walk in" hinta ei aina ole sama, voi olla halvempikin tai sitten kalliimpi.

    Sosiaalisempi yksilö nykäsee kadunkulkijaa hihasta ja kysäsee
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  11. #11
    Ja kandee huomata että Alpeilla varsin usein hinta on puolihoitohinta mitä suoraan tarjoavat eli illallinen sisältyy hintaan. Jos huone maksaa 50-65 euroa/nenä, ja saa sillä myös 3-5 ruokalajin illallisen, eipä siinä enää huoneelle paha hinta jää....

    Ainakin itselläni nuukailu ei kuulu lomamatkan ohjelmaan, nuukailee sit täällä Suomessa muulloin jos siihen on tarvetta.
  12. #12
    Hotels.com:ia ja Bookingia olen käyttänyt reissussa viime aikoina. Jos isojen tai pienten kaupunkien keskustoihin aikoo mennä on hinnat alpeilla sen mukaiset - kaupunkien ulkopuolella tietysti kaikki paikat halvempia. Eikä noita Karzan mainitsemia gasthauseja noilta sivuilta löydy.
    Eniten minua on kyrsinyt hotellista/haus:ista toiseen kyseleminen, varsinkin jos ilta on jo pitkällä. Ja ovelta on tullut käännyttyä hinnan tai varaustilanteen vuoksi pois.
    Viimeksi muokannut: Nomad; 03.07.2014 klo 12:04.
  13. #13
    Autoreissulla tuli vietettyä pari yötä leirintäalueella berliinin laidalla ja sama juttu krakowassa.

    Hyvällä säällä ihan mukava kokemus jos jaksaa raahata telttaa + ilmapatjaa tai konjakkia mukana.
    Siis ei nyt joka yötä mutta välillä.
  14. #14
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Eniten minua on kyrsinyt hotellista/haus:ista toiseen kyseleminen, varsinkin jos ilta on jo pitkällä. Ja ovelta on tullut käännyttyä hinnan tai varaustilanteen vuoksi pois.
    Näin juurikin. On se vain niin leppoisaa kurvailla ja katsella maisemia, tietäen että sopiva majapaikka on valmiina, jonne navi ohjaa suoraan pääovelle.
    Kerran mulla kävi tuossa ovelta ovelle kyselyn tympääntymisessä, kyrsiinnyttyäni nättä läksin ovelta katua pitkin kunnon pomperssi-tyyliin. Hytti pystyssä, jotta hujahti - no pikkusen pelästyin mutta onneksi pysyin pystyssä, tai paremmin sanoen, pyörä piti pystyssä.

    Lomalla pitää mennä ja olla rennosti, kun tämä muuten on yhtä oravanpyörää...
    <p>.</p>
  15. #15
    Juuri tänään reissusta palanneena joitakin huomioita. Trivagoa tuli käytettyä ja hinnat 35 € - 90 €/ yö/ 2 hlö. Esim. Praha, Bratislava, Lubeck, helposti tuohon 40-50 €:n pintaan, jopa alle tuonkin ja ihan hyvätasoisia ja varsin keskustasta. Pienemmistä, mutta suosituista reissukohteista hinta vähän kovempi, kuten esim. Cortina tai Merano, noin 80 €. Tingata kannattaa aina, hinta voi pudota uskomattomasti.Neljän tähden hotellia, joka sinänsä ei ole mikään tärkeä peruste mutta tarkoittaa yleensä erittäin hyvää aamiaista, voi saada 60 €/ yö.
  16. #16
    Tämän asian voi joku minua viisaampi selittää mutta kun katotte netistä esim. Booking tai hotels.com niin aukaiskaa aina uusi yksityinen ikkuna, silloin ei ne edelliset haut ei jää muistiin. Yllätytte kummasti miten parin päivän aikana tilanne muuttuu jos vertaa samoja kohteita mutta jos hakee aina samalla ikkunalla niin hinnat näyttää pysyvän samana tai jopa nuosta.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  17. #17
    Itse ennemmin varaan hotellin etukäteen kun rupean etsimään sitten päivän päätteeksi sitä majapaikkaa.. Ehtii siinä etsinnän aikana juomaan jo parit huurteiset :P (joskus saantu ihan työtä käyttää sopivan majoitteen löytymiseen)

    Garminille sopivat päiväreitit valmiiksi ja iltasella kaupungille nauttimaan maisemista, sapuskasta ja oluesta.
    [
  18. #18
    Yksi vaihtoehto näyttää olevan vielä mainitsematta: zimmer frei, eli yksityisten ihmisten liisaamat huoneet.

    Itse oon käyttänyt noita aika paljon, varsinkin takavuosina, eikä oo isommin ollut valittamista.

    Zimmer freistä saa muutamalla kympillä yösijan kahdelle, ja jonkinlaisen aamupalankin yleensä. Turistiseuduilla on "zimmer frei" -kyltti suunnilleen joka toisen talon portinpielessä, joten valinnanvaraa löytyy.
    Iltasyömiset joutuu järjestämään muualta, mutta ainahan kylistä jonkunlainen ruokapaikka löytyy. Oikein nuukasti jos haluaa elää, ja pää sen kestää, hakee kaupasta leipää juustoa makkaraa mehua jne ja tekee iltapalan itse.

    Varaan hyvin harvoin majoitusta etukäteen, ja silloinkin vain siirtymätaipaleiden varrelta. Mukavampi ajella ilman paineita sinne minne huvittaa ja etsiä kämppä sitten kun alkaa väsyttämään. Aina on yösija löytynyt, vaikka joskus toki joutuu käyttämään vähän aikaa etsimiseen. Ja tulee niitäkin kertoja että ainoa vaihtoehto on 120+ euron luxus-hotelli, mutta so not, elämä on laiffii.

    Majoituksen löytymisessä auttaa paljon jos voi tehdä reissut kesä- tai viimeistään heinäkuussa, ennen manner-Euroopan kesälomia.

    Telttaa en ole koskaan etelään ottanut enkä aio ottaa jatkossakaan. Edullista majoitusta on niin paljon tarjolla ettei maksa vaivaa.
  19. #19
    Lainaa rimpjar kirjoitti Katso viesti
    Tämän asian voi joku minua viisaampi selittää mutta kun katotte netistä esim. Booking tai hotels.com niin aukaiskaa aina uusi yksityinen ikkuna, silloin ei ne edelliset haut ei jää muistiin. Yllätytte kummasti miten parin päivän aikana tilanne muuttuu jos vertaa samoja kohteita mutta jos hakee aina samalla ikkunalla niin hinnat näyttää pysyvän samana tai jopa nuosta.
    Jonkunlainen logiikka tuolla taustalla pyörii, joka määrittää hinnan. Hinnat voivat nousta myös, jos teet samanlaisia hakuja (alue ja aika) vaikka eri laitteilla. Hinta siis muuttuu kysynnän ja kiinnostuksen mukaan. Sama toimii matkatoimistoissa ja lentoyhtiöissä. Itse en ole kovin paljoa empinyt noissa varaamisissa.

    Se hyvä puoli noissa hakusivustoissa on, että tulee yövyttyä sellaisissa paikoissa, joita ei umpimähkään hakemalla löydy.
  20. #20
    Tuli juuri tehtyä parin viikon alppireissu, meno via Baltia, paluu länsikautta.
    Idässä n 50e/yö sis illallisen kahdelle, länsipuolella ei tahdo enää 100e/yö riittää vastaavaan. Elämä on.
    Jussi
  21. #21
    Lainaa VKO kirjoitti Katso viesti
    Itse ennemmin varaan hotellin etukäteen kun rupean etsimään sitten päivän päätteeksi sitä majapaikkaa..

    Garminille sopivat päiväreitit valmiiksi
    Reissata voi monella tapaa ja kullakin omat makumieltymykset. Minun mielestäni roadtrip on pilalla jos reitti on etukäteen suunniteltu liian tarkasti ja majoitukset varattuna ja pahimmillaan maksettuina Luo turhia aikataulupaineita
    Majoitus löytyy todella nopeasti ja helposti navilla tien päällä, ja ainakin garmin näyttää myös suunnan että voi etsiä majoituksen siitä suunnasta mihin on matkalla. Ovelta ei ole käännytetty kovin monta kertaa, ja uusi paikka on löytynyt todella vähällä vaivalla.

    Tarkan markan miehelle tietysti "lennosta" majoituksen ottaminen voi olla huonompi kun navigaattori ei kerro hintaa. Ja jos ei halua soitella etukäteen(navissa on myös numerot kätevästi). Mutta toisaalta kaikki majoitukset eivät ole internetissä (eivätkä naveissakaan). Ehkä juuri ne idylliset ja halvat..
    Viimeksi muokannut: jyk4; 23.07.2014 klo 19:09.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  22. #22
    Trivagoa olen käyttänyt, mutta nyt huomasin kayak.com -sivuston paremmaksi, ainakin vuokra-auton etsinnässä. Sen kautta löytyi jopa kotimaasta auto muutaman kympin halvemmalla.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  23.  
  24. #23
    http://www.accorhotels.com/gb/denmar...nd/index.shtml

    Tässäkin on yksi edullinen, ja aivan motarien varsilla.
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF