Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Mulla siis 02 Mille josta haluisin rakennella radallesopivamman "kuntopyörän"
    Siis pois rekisteristä jne
    Olen ajanut sillä radalla jo vuosia ja kyyti sinänsä on riittävää 65 vuotiaalle
    Mitä kaikkea lukijat suosittelisivat ja onko linkkejä vastaaviin projekteihin

    Katteet aion vaihtaa ja keulan Öhlinssiin ja putkiston
    Mutta mitä kaikkea riisuisin pois kokonaan janiinedelleen
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jii Vee kirjoitti Katso viesti
    Mulla siis 02 Mille josta haluisin rakennella radallesopivamman "kuntopyörän"
    Siis pois rekisteristä jne
    Olen ajanut sillä radalla jo vuosia ja kyyti sinänsä on riittävää 65 vuotiaalle
    Mitä kaikkea lukijat suosittelisivat ja onko linkkejä vastaaviin projekteihin

    Katteet aion vaihtaa ja keulan Öhlinssiin ja putkiston
    Mutta mitä kaikkea riisuisin pois kokonaan janiinedelleen
    Eli ensin kannattaa raapasta valot yms. herkästi hajoava turha paino pois kerran olet katteetkin vaihtamassa. Sitten oman mielenkiinnon ja harrastuneisuuden mukaan purkaa ylimäärästä muoviosaa yms. pyörästä pois niin saa painoa tippumaan.

    Suosittelen ehdottomasti sijoittamaan jalkatappisarjaan ja klipareihin jos niitä ei vielä ole vaihdettu. Saat muokattua noilla ajoasennon huomattavasti paremmin radalle ja etenkin omille mittasuhteillesi sopivaksi.

    Keulan lisäksi kannattaa jossain vaiheessa harkita takaiskarin päivittämistä esim. Öhlinssin, WP:n, Bitubon tai vastaavaan tuotteeseen.

    Noiden jälkeen edessä onkin ihan loputon suo jos haluaa ruveta hifistelemään ihan urakalla, mutta noilla pärjää jo todella pitkälle. Toki moottori kannattaa säädättää tuon putkiston vaihdon jälkeen, että saa ajettavuuden hyväksi.
    Superbike #7
  3. #3
    Nuo sähköt mua mietityttääkin
    Jos rapsin liikaa. Siinäkun on sitä elektroniikkaa
    Niin sippaa koko laitos.
    Kellon laittaminen aikaan on ihan ylärajoilla mulle
  4. #4
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jii Vee kirjoitti Katso viesti
    Nuo sähköt mua mietityttääkin
    Jos rapsin liikaa. Siinäkun on sitä elektroniikkaa
    Niin sippaa koko laitos.
    Kellon laittaminen aikaan on ihan ylärajoilla mulle
    Sähköjä ei kannata alkaa rapsimaan muualta kuin liitimistä jos ei ole varma mitä tekee. Valot yms. lähtee näppärästi sähköistä kun nykäsee vaan liittimen irti. Vetäsee vaan ne piuhat johonkin sopivaan jemmaan nippareilla kiinni niin eivät heilu turhanpäiten katteiden sisällä.
    Superbike #7
  5. #5
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Ja selvitä kannattaako rekata pois rekisterist, ku eiks kilvettömien vakutukset noussu ihan älyttömästi
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  6. #6
    Ratavastaava tamik87:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jii Vee kirjoitti Katso viesti
    Mulla siis 02 Mille josta haluisin rakennella radallesopivamman "kuntopyörän"

    Siis pois rekisteristä jne

    Olen ajanut sillä radalla jo vuosia ja kyyti sinänsä on riittävää 65 vuotiaalle

    Mitä kaikkea lukijat suosittelisivat ja onko linkkejä vastaaviin projekteihin



    Katteet aion vaihtaa ja keulan Öhlinssiin ja putkiston

    Mutta mitä kaikkea riisuisin pois kokonaan janiinedelleen

    mulla ois kaupan arrowin 2-2 täysputkisto. Mille on loistava ratapeli vaikka suorilla jääkin uusille kuussatkuille. Mutkavauhdit kuitenkin helposti samaa luokkaa kun kuussatkuilla ja vääntöä piisaa.
    Yamaha R6 -08 kilipapyörä
  7. #7
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Ja selvitä kannattaako rekata pois rekisterist, ku eiks kilvettömien vakutukset noussu ihan älyttömästi
    Jos on rajusti rata-ajoon modattu, mutta kilvet paikallaan, niin siinähän voi olla vakuutusyhtiölle selkeesti tilaisuus väittää vakuutuspetokseksi (tarkoituksellisuus) kun pyörä ei ole likimainkaan tieliikennekelpoinen.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #8
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jos on rajusti rata-ajoon modattu, mutta kilvet paikallaan, niin siinähän voi olla vakuutusyhtiölle selkeesti tilaisuus väittää vakuutuspetokseksi (tarkoituksellisuus) kun pyörä ei ole likimainkaan tieliikennekelpoinen.
    Tuo on kyllä jo aika kaukaa haettua. Kai sitä saa radalle mennessä peilit ja muut helposti särkyvät osat ottaa irti, ettei niitä tarvitse uusia jos kaatuu? Muut modaukset nyt on sellaisia, että niistä on iloa myös katuajeluun. Toisekseen jos pyörällä ajaa tieliikenteen ulkopuolella (=radalla) ei sen käsittääkseni tarvitse sillä hetkellä olla ns. tieliikennekelpoinen valojen, peiline yms. osalta. Muutenhan jo peilien teippaaminen täyttäisi kuvaamasi tarkoituksellisuuden.
    Superbike #7
  9. #9
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jos on rajusti rata-ajoon modattu, mutta kilvet paikallaan, niin siinähän voi olla vakuutusyhtiölle selkeesti tilaisuus väittää vakuutuspetokseksi (tarkoituksellisuus) kun pyörä ei ole likimainkaan tieliikennekelpoinen.
    Mitäs väliä sillä on, jos ei aja liikenteen seassa? Vai onko?

    Aloittajalle: RG-Racingillä on hyvä kaatumistattisarja Milleen tarjolla. Kannattaa katsoa, jos olet sellaisia harkinnut.

    Jos tuo on karvalakkimallin Mille, niin lisähifistelyä tulee, jos hankit OZ takovanteet, jotka on Factory malleissa. Halvimmillaan olen nähnyt käytettyä sarjaa Italian Ebayssa á 500 €/ setti. Tippuu se paino oikeista paikoista.

    Lisäksi kannattaa perehtyä Litiumioniakkuihin. Halpaa painonsäästöä, varsinkin jos ostat kennoja.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #10
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mitäs väliä sillä on, jos ei aja liikenteen seassa?
    Ihan heittona vaan laitoin, älkää ny alkako hyperventiloimaan kaikki meinaan vaan että jos ei ole vilkkuja, mittareita, valoja niin pyörää on turha yrittää kilpiin ja ilman kilpiä ei tavallista liikennevakuutusta tipu. Se varmaan on selvä. Turman sattuessa tietty voidaan vääntää kättä että vaikuttiko vilkuttomuus lippoihin esim... Mut jos kilvettömän vakuutus on kilvellistä korkeampi, niin on siinä sillon kuitenkin vakuutusyhtiölläkin joku ajatus ratapyörän ja kilpipyörän eroista. Business as usual.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #11
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ihan heittona vaan laitoin, älkää ny alkako hyperventiloimaan kaikki meinaan vaan että jos ei ole vilkkuja, mittareita, valoja niin pyörää on turha yrittää kilpiin ja ilman kilpiä ei tavallista liikennevakuutusta tipu. Se varmaan on selvä.
    Itseasiassa useimmat yhtiöt myy kilvettömään täysin samaa vakuutusta kuin kilvelliseen ja ainut ero on siinä, että kilvettömässä ei ole bonusoikeutta. Eli tässä kohtaa vois silleen ystävällisen jämäkästi huomauttaa, että älä neuvo asiassa, josta et mitään selkeästi tiedä.
    Superbike #7
  12. #12
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Enhämmäämitään oo neuvonu, kuhan vaan nostin asia ilmaan.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #13
    Taitaa olla monilla ratavuoroilla niin, että kun ne on pääasiassa katukuskeille tarkoitettu niin kerhot vaatii että pyörässä pitää olla liikennevakuutus. Sinänsä sama onko pyörä ratakatteilla vai ei, sehän ei asiaan vaikuta sitä tai tätä. Ainakin Akaan MP:n vuoroilla liikennevakuutus pitää olla.
  14.  
  15. #14
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Taitaa olla monilla ratavuoroilla niin, että kun ne on pääasiassa katukuskeille tarkoitettu niin kerhot vaatii että pyörässä pitää olla liikennevakuutus. Sinänsä sama onko pyörä ratakatteilla vai ei, sehän ei asiaan vaikuta sitä tai tätä. Ainakin Akaan MP:n vuoroilla liikennevakuutus pitää olla.
    Käytännössä kaikki ratapäiväjärjestäjät (Suomen lain lisäksi) vaativat liikennevakuutuksen voimassaolon kaikilta tapahtumaan osallistuvilta ajoneuvoilta.
    Superbike #7