Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Hommasin keväällä FJR:n ja olen todennut pyörän kyllä kelpo kaveriksi, mutta kokemus siitä ja sen ominaisuuksista on niin vähäistä että ajattelin täällä olevan enemmän asiantuntemusta. Eli ongelmaksi muodostui tänään se että normisti kiihdytettäessä ensin ei 5. pykälä mennyt päälle. No, sattuuhan noita ajattelin, mutta myöhemmin samalla lenkillä alkoi myös 3. ja 4. takkuamaan. Vika ei lainkaan ollut sen luontoinen että kytkin ei olisi irrottanut vaan vaihde ei yksinkertaisesti vaan mennyt päälle. Vaihtaminen hyvin rauhallisesti ( lue törkeen hitaassa vauhdissa) auttoi sen verran että pääsin kohtuu ajassa kotiin. Onko samanlaisia kokemuksia ? Mopolla ajettu 58 tkm. Huollettu
    valtuutetulla keväällä.
  2. #2
    Minulla ollut vuotta vanhempi ja noin 80 000km ajettu vimosen päälle huollettu vasta parisen viikkoa ja noin 2000km. Onneksi tuollaisesta ei ole kokemusta. En ole kuullut muillakaan olevan vaikka useiden kanssa olen jutellut ja parilla tuttavallakin tuollainen sekä lisäksi muut kerhon kautta tulleet kommentit pyörästä.
    Ajattelin että onhan öljyä tarpeeksi? Onhan se prätkäöljyä eikä entisen omistajan esim. auton öljyä?
    Elämäntapa motoristi.
  3. #3
    Lainaa jatari kirjoitti Katso viesti
    Hommasin keväällä FJR:n ja olen todennut pyörän kyllä kelpo kaveriksi, mutta kokemus siitä ja sen ominaisuuksista on niin vähäistä että ajattelin täällä olevan enemmän asiantuntemusta. Eli ongelmaksi muodostui tänään se että normisti kiihdytettäessä ensin ei 5. pykälä mennyt päälle. No, sattuuhan noita ajattelin, mutta myöhemmin samalla lenkillä alkoi myös 3. ja 4. takkuamaan. Vika ei lainkaan ollut sen luontoinen että kytkin ei olisi irrottanut vaan vaihde ei yksinkertaisesti vaan mennyt päälle. Vaihtaminen hyvin rauhallisesti ( lue törkeen hitaassa vauhdissa) auttoi sen verran että pääsin kohtuu ajassa kotiin. Onko samanlaisia kokemuksia ? Mopolla ajettu 58 tkm. Huollettu
    valtuutetulla keväällä.
    Itellä menee kyllä 06:ssa sopivalla välikaasulla ilmankin kytkintä vaihteet narisematta päälle. Öljynvaihto ja kytkimen tsekkaus (irroittako varmasti). Miten paikallaan kone sammuksissa? Silleen eestakas lykkien?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  4. #4
    Pyörässä on asianmukainen huoltohistoria ja kuten kerroin, huollettu valtuutetulla toukokussa, mutta
    takistin tuon öljyn mitä ovat laittaneet ja se on Bel-rayn EXP 10W40. Heräsi itsellänikin tuosta epäily, mutta vaihteisto on kuitenkin pelittänyt tähän asti ok. Kytkin kyllä irrottaa sen olen varmistanut.
    Täytyy käydä huomenissa vähän keskustelemassa huoltoliikkeen kanssa.
  5. #5
    Lainaa jatari kirjoitti Katso viesti
    Pyörässä on asianmukainen huoltohistoria ja kuten kerroin, huollettu valtuutetulla toukokussa, mutta takistin tuon öljyn mitä ovat laittaneet ja se on Bel-rayn EXP 10W40. Heräsi itsellänikin tuosta epäily, mutta vaihteisto on kuitenkin pelittänyt tähän asti ok. Kytkin kyllä irrottaa sen olen varmistanut.
    Täytyy käydä huomenissa vähän keskustelemassa huoltoliikkeen kanssa.
    Oma pyöräni on -08 mallia oleva Fjr. Tein siihen toissa talvena aika kattavan kytkinrempan juuri noiden vaihdeongelmien takia. Vaihdoin mm. alkuperäisen kytkimen jousilautasen Barrnetin tuotteeseen ja öljyksi tuli Motulin 5100 15W50 ja hyvin on toiminut sen jälkeen.
    Yamahan oma Yamalube, eikä Shellin Advancekaan toimineet ainakaan minun pyörässäni mutta tuo Motul toimii.
    Vaihteet eivät ole enään liiemmin kolahdelleet ja vaan ovat kytkeytyneet hienosti.
    Hieman kalliiksihan tuo tuli mutta mielestäni kannatti kuitenkin, kun pyörän vaihteet pelaavat nyt ihan toisella tavalla kuin ennen tuota "pikkuremppaa"
  6. #6
    Epäilisin syytä joko öljyistä tai jumittavasta vaihdepolkimen nivelistä.
    Itellä vm. 03 ajettu 90 tkm. Rasvaus herkisti kummasti polkimen
    toimintaa...
  7. #7
    Nuo nivelet kävin läpi. Lähden huomenna liikkeelle öljyn vaihdolla. Katsotaan mitä se tuo tullessaan vai tuoko mitään. Joka tapauksessa, palataan.
  8. #8
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    9 vuotta vanha FJR ja 58tkm? Noilla pyörillä yleensä ajetaan PAAALJON kilsoja vuodessa.. En nyt ala manaamaan ja toivottavasti syy löytyy öljystä tai jostain muusta helposta/halvasta jiposta.

    Mutta, voipi olla että ykkönen puuttuu kilsoista ja vaihteiston siirtäjärumpu ja siirtäjät alkaa olla kuluneet ja vaihteiden mekaaninen kytkeytyminen ei ole enää täydellistä. Ne ovat kuitenkin kuluvia osia ja niillä on X määrä käyttökertoja.

    Toivon parasta ja pelkään lohkojen halkaisua.. (Mut hei, kerran kun sen korjaa niin sithän se on hyvä!)



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  9. #9
    Itsellä 80tkm ajettu (josta itse 71tkm/4v). Eihän tuo FJR laatikko kait maailma pehmein ole, mutta toimii kuten edellä mainittu myös ilman kytkintä. Öljyt vaikuttaa huomattavasti. Ainakun uudet öljyt sisällä huomaa heti miten pehmeämmin käyttäytyy vanhoin öljyihin verrattuna. Itse olen käyttänyt vain Yamalubea.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  10. #10
    Omasta -02 mallista hajosi laatikko pari vuotta sitten, mittarissa oli jotain 195 tuhatta. Alkoi pienenä rohinana 1. vaihteella ja lopulta löi kaikki 4 ekaa ylitse jos vähänkin antoi kaasua. Ainoa joka pelasi ok oli 5. jolla ei ollut ongelmia.
    Laatikkoa ei koskaan avattu vaan ostin tuohon Englannista käytetyn koneen tilalle jolla oli ajettu jotain 90 tuhatta. Toimi hyvin mitä vähän kokeilin ennen kuin ajoin tuon talliin .
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  11. #11
    Aiheeseen sen verran päivitystä, että vaihteet napsahtelee jälleen päälle tekemättä asialle yhtään mitään
    Aioin aloittaa halvimmasta päästä eli öljyn vaihtoa, kytkimen ilmausta jne, mutta en nyt sitten tee mitään kun mopo toimii. Tietty tällainen ongelma harmittaa ja aina mietityttää kun ei selvyyttä tullut, mutta täytyy kuulostella ryhtyä toimenpiteisiin jos vika vielä päälle sattuu. Kiitoksia kuitenkin kaikille kommenteista.
  12.  
  13. #12
    Mulla bel rayn öljyillä pelas banditin loota huonosti. Vaihdoin takasin motuliin ja pelaa paremmin. Eli hyvin voi öljystä johtua.