Tulokset 1:st 17:een 17:sta
  1. #1
    Tervehdys,

    Reissussa olen ja mahdollisesti pyr hankkimassa. Jonkun verran Ducatien myynti-ilmoituksissa nkyi olevan mainintaa ett joissain on yksi tai useampi avain ja joissain erivriset. Ymmrsin ett punainen on ns. master-avain kaikkiin toimintoihin ja musta vaan ajo varten. Kysymys kuuluukin ett kuinka paljon (jlleenmyynti)arvoa tuolle punaiselle tai sen puuttumisella voi tai kannattaa laskea? tss tapauksessa kysess lhinn 600 ja 620 Monsterit.

    Kiitokset etukteen!
  2. #2
    Ksittkseni punainen avain on koodaus avain. Jota tarvitset jos haluat teett uuden avaimen.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  3. #3
    No nin minkin sen ymmrsin. Ilmeisesti tuota punaista avainta ei saa myskn teetetty ilman ett vaihtaa pyrst enemmn osaa...? mutta tosiaan se ppointti oli ett kuinkahan paljon tuosta kannattaa olla huolissaan ja ihan mielenkiinnosta ja vertailun vuoksi kuinkahan nuo avaimet on tallessa suomessa myytviss kytetyiss...?
  4. #4
    600:ssa monsterissa ei ole koodaus avainta (punaista). Saa teetetty mist avaimesta vaan lis avaimia, jos haluaa.
    620:ssa pitisi jo olla koodausavain (punainen)
  5. #5
    Punaista avainta tarvitaan mustien avainten uudelleenohjelmointiin sen jlkeen jos joku ajonestosysteemin osista on jouduttu vaihtamaan.

    Punaisen avaimen lisksi pitisi mukaan saada koodikortti tai ainakin tietoon kortissa olevat mekaaninen koodi ja electroninen koodi (numerosarjoja). Elektronisen koodin avulla pystyt ohittamaan ajoneston tilanteessa jossa se on vikaantunut. Mekaaninen koodi ksittkseni viittaa avaimen kuvioon.
    Att tnka innan man talar r som att torka sej i rven innan man skiter... - Arne Anka
  6. #6
    Mustia avaimia pystyy kloonaamaan ilman punaista avainta, onnistuu useissa avainliikkeiss eli punaista avainta en nykypivn tarvita siihen, hinta on 70-90 euroa. Tysin toimivia siis. Punaisiakin avaimia pystyy nykypivn teetttmn, jos vkisin sellaisen haluaa. Onnistuu lhettmll mittaristo Motomatrixille englantiin, maksaa 260 puntaa. Onnistunee varmaan suomessakin kyll?
    Viimeksi muokannut: Mitts; 25.06.2014 klo 22:12.
  7. #7
    Lainaa Mitts kirjoitti Katso viesti
    Mustia avaimia pystyy kloonaamaan ilman punaista avainta, onnistuu useissa avainliikkeiss eli punaista avainta en nykypivn tarvita siihen, hinta on 70-90 euroa...
    Siis pystyvtk avainliikkeet kopioimaan avaimen sisll olevan sirun koodin? Tmhn tarkoittaa, ett ajonesto ei en ole toimiva. Esim. aina koeajon jlkeen on koeajolle luovuttajan koodattava avaimet uudestaan.
  8. #8
    Lainaa assu kirjoitti Katso viesti
    Siis pystyvtk avainliikkeet kopioimaan avaimen sisll olevan sirun koodin? Tmhn tarkoittaa, ett ajonesto ei en ole toimiva. Esim. aina koeajon jlkeen on koeajolle luovuttajan koodattava avaimet uudestaan.
    Eivt kaikki varmaankaan, mutta kyll sirun saa kloonattua useammassa liikkeess. Kokemusta on. Ajonesto on silti toimiva, ei se osaa erotella kloonattua ja alkuperist koodia. Koeajolle antamisessa on varmasti suurempiakin vaaroja kuin avainten kopiointi. Voihan lisksi vaikka edellinen omistaja teettnyt useamman vara-avaimen, mit antaa ostajalle ym. Kyllhn "kaiken" saa ohitettua ja kopioitua jos sikseen tulee.
  9. #9
    Lainaa Mitts kirjoitti Katso viesti
    Eivt kaikki varmaankaan, mutta kyll sirun saa kloonattua useammassa liikkeess. Kokemusta on. Ajonesto on silti toimiva, ei se osaa erotella kloonattua ja alkuperist koodia. Koeajolle antamisessa on varmasti suurempiakin vaaroja kuin avainten kopiointi. Voihan lisksi vaikka edellinen omistaja teettnyt useamman vara-avaimen, mit antaa ostajalle ym. Kyllhn "kaiken" saa ohitettua ja kopioitua jos sikseen tulee.
    Nkjn nin on, googlen avulla lytyi heti suutari- ja avainliike, jonka hinnastossa on "Auton elektroninen siruavain", hinta alkaen 45,- . Mielestni kyseenalaista touhua, vaikka onkin ilmeisesti laillista. Homma on tehty varkaille helpoksi: Katsotaan liike, jonka pihalla on kytettyj myytvi, joista etsitn sopiva. Sen jlkeen ostetaan sirullinen blankoavain kyseiseen peliin. Sitten liikkeeseen, peli koeajoon, jonka yhteydess kydn jyrsityttmss avain ja mys koodi kopioidaan. Sitten yn hiljaisina tunteina haetaan laite "kotiin".

    Edellisen omistajan saa helposti eliminoitua kuvioista koodaamalla avaimet uudelleen. Nin min tekisin, jos olisin ostanut tllaisen pelin.
  10. #10
    Lainaa redfresnel kirjoitti Katso viesti
    No nin minkin sen ymmrsin. Ilmeisesti tuota punaista avainta ei saa myskn teetetty ilman ett vaihtaa pyrst enemmn osaa...? mutta tosiaan se ppointti oli ett kuinkahan paljon tuosta kannattaa olla huolissaan ja ihan mielenkiinnosta ja vertailun vuoksi kuinkahan nuo avaimet on tallessa suomessa myytviss kytetyiss...?
    Varsinkin koodausavaimen puuttumisesta kannattaa (pit) olla huolissaan. Sillhn avamen haltija, kenell se sitten onkin, voi teett lisavaimia pyrn vaikkapa rikollisessa tarkoitukessa. Sin et pysty esimerkiksi uudelleenkoodaamaan vanhoja avaimia joista saattaa olla kopio ties miss. Tm on erittin selke turvallisuusriski. Jos pyrn, jossa on ajonesto, mukana ei tule niit avaimia, aivan kaikkia, jotka tehtaalta on sen mukaan laitettu jttisin ko. yksiln ostamatta. Ainoa poikkeus tst olisi / on ett myyj, omalla kustannuksellaan ja lsnollessani, vaihdattaa pyrn kaikki avaimet ja mys uudelleenkoodaa ne.
  11. #11
    Lainaa assu kirjoitti Katso viesti
    Nkjn nin on, googlen avulla lytyi heti suutari- ja avainliike, jonka hinnastossa on "Auton elektroninen siruavain", hinta alkaen 45,- . Mielestni kyseenalaista touhua, vaikka onkin ilmeisesti laillista. Homma on tehty varkaille helpoksi: Katsotaan liike, jonka pihalla on kytettyj myytvi, joista etsitn sopiva. Sen jlkeen ostetaan sirullinen blankoavain kyseiseen peliin. Sitten liikkeeseen, peli koeajoon, jonka yhteydess kydn jyrsityttmss avain ja mys koodi kopioidaan. Sitten yn hiljaisina tunteina haetaan laite "kotiin".
    En m nyt tst tekis niin suurta numeroa. Tai siis ainakaan en ole kuullut ett avaimia kopioimalla olisi pyri varastettu. Vaikeampaahan se on siruavaimen kopiointi kuin tavallisen avaimen kopiointi, eli "tilanne on ollut pll" jos sen satavuotta ilman ongelmia.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  12. #12
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Varsinkin koodausavaimen puuttumisesta kannattaa (pit) olla huolissaan. Sillhn avamen haltija, kenell se sitten onkin, voi teett lisavaimia pyrn vaikkapa rikollisessa tarkoitukessa. Sin et pysty esimerkiksi uudelleenkoodaamaan vanhoja avaimia joista saattaa olla kopio ties miss. Tm on erittin selke turvallisuusriski. Jos pyrn, jossa on ajonesto, mukana ei tule niit avaimia, aivan kaikkia, jotka tehtaalta on sen mukaan laitettu jttisin ko. yksiln ostamatta. Ainoa poikkeus tst olisi / on ett myyj, omalla kustannuksellaan ja lsnollessani, vaihdattaa pyrn kaikki avaimet ja mys uudelleenkoodaa ne.
    Sori vaan, mutta tm menee mielestni jo vainoharhaisuuden puolelle. Oikeasti olisi kiva nhd tilastoja, siit kuinka moni edellinen omistaja on varastanut pyrn seuraavalta omistajalta. Tai jos olet hukannut avaimet vaikka jonnekin tienposkeen, kuka osaa yhdist pyrn ja avaimen. Etk voi edelleenkn tiet, onko joku aiemmista omistajista teetttnyt uusia avaimia kertomatta niist. Mutta jokainen tyylilln tietenkin. On tietty eri asia suhtautumisen suhteen, jos kyseess 2500 euron Monsteri tai vaikka 15k arvoinen, pari vuotta vanha Ducati.
    Viimeksi muokannut: Mitts; 06.07.2014 klo 12:20.
  13. #13
    Hyv vaan ett kopiointi onnistuu. Apriliaan ei saa mukaan sit koodausavainta, vaan uusi semmoinen lytyy tietty ainoastaan maahantuojan huollosta. Uusi avain siell teetettyn ois maksanu kolmatta sataa (pelkk tyhj aihio 70e). Paikallinen suutari teki kopion avaimestani viidell kympill.
    Suzuki PV (60cc) -> Suzuki R50 (80cc) -> Suzuki GSX600F '94 -> Kawasaki ZX6R '97 -> Aprilia RSV1000R '04 -> Kawasaki ZX10R '06 -> Kawasaki ZX6R '06
  14. #14
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    ...Jos pyrn, jossa on ajonesto, mukana ei tule niit avaimia, aivan kaikkia, jotka tehtaalta on sen mukaan laitettu jttisin ko. yksiln ostamatta...
    Tst tuli mieleeni, ett erss Ducateja myyvss liikkeess vaadittiin tuttavaltani ehdottomasti 1 kpl punainen avain ja 1 kpl musta avain (mielelln 2 kpl) sek koodikortti vaihtaessaan 620 Monsterin isompaan ja uudempaan. Koodikortti olikin hankalampi lyt, kun heppu oli muuttanut kahteen kertaan pyrn omistusaikana, mutta lytyi kuitenkin vihdoin viimein.
  15. #15
    Lainaa assu kirjoitti Katso viesti
    Tst tuli mieleeni, ett erss Ducateja myyvss liikkeess vaadittiin tuttavaltani ehdottomasti 1 kpl punainen avain ja 1 kpl musta avain (mielelln 2 kpl) sek koodikortti vaihtaessaan 620 Monsterin isompaan ja uudempaan. Koodikortti olikin hankalampi lyt, kun heppu oli muuttanut kahteen kertaan pyrn omistusaikana, mutta lytyi kuitenkin vihdoin viimein.
    Jokainen tekee omat valintansa, mutta kaikki liikkeet tai ostajat eivt vaadi noita. Yleens avainten puuttuessa viilataan hieman hintaa alaspin. Tm on nyt vain oma mielipiteeni ja kokemukseni asiasta. Olen ostanut ja myynyt Ducatin ilman koodiavainta, teettnyt lisavaimia ko pyrn, lisksi tiedn muitakin vastaavia tapauksia.
    Viimeksi muokannut: Mitts; 06.07.2014 klo 21:08.
  16. #16
    Ostin Ducatin ja mukaan tuli vain yksi avain ( musta ). Marssin "suutariin" miss siru luettiin ja tehtiin minulle vara-avain. Suutarin kertoman mukaan vanha avainmuoto luettiin laserilla? jolloin kopiosta tulee uuttavastaava eik siihen kopioitu vanhan avaimen kulumia valmiiksi. Lisksi sain mukaan avaimen mittakoodit ( muodot ) sek avaimen sirukoodin ( pitk numerosarja... ) tulevaisuuden varalle. Koko lysti maksoi 75 euroa.
    Piti kokeilla 7 eri japsipyr ennenkuin pdyin Ducatiin
  17.  
  18. #17
    Faitteriin teetin eilen uuden vara-avaimen Kuopion Kenk- ja avainapu suutarilla.

    Ntti kopioaihio lytyi Aliexpressin kautta muutamalla eurolla. Erehdyttvsti alkuperisen nkinen. Minulla oli siis yksi avain ja koodikortti. Koodilla sai avaimen cnc-jyrsitty ilman vanhan kopiointia. Suutarilta lytyi avaimeen sopiva ajonestosiru ihan hyllyst. Vanhan avaimen siru kopioitiin uuteen. Siru oli 0.5mm paksumpi kuin avaimen lehti, joten muoviper vaati kotona 30s tystn pylvsporakoneella, ennen kuin lehti siruineen mahtui pern.

    Ajonesto on kuulemma Fiatin tekniikkaa ja jo melko alkeellisen vanhanaikaista mallia, joten kopsaaminen ei ole kummoinen juttu.
    Ducati Streetfighter 1098 -10