Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Tulokset 151:stä 167:een 167:sta
  1. #151
    Ei olisi pitänyt koeajaa, nyt on tuollainen Tricolor-Honda tallissa.

    Viimeksi muokannut: mek; 27.03.2017 klo 12:20.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  2. #152
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Onnea, toi on hiton hyvä pyörä. Ostaisin itsekin, jos en olisi köyhä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  3. #153
  4. #154
    Joutuukohan kohta ostamaan toisen afrikkalaisen?

    tamiya_at.jpg
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  5. #155
    Talven aikana Africa Twin sai varusteita kesän koitoksiin.

    - Kaatumaraudoiksi suojaava, mutta kevyimmästä päästä oleva Outback Motortek.
    - Pohjapanssariksi vakion tilalle SW-Motech.
    - Jalkatapit tilasin mittojen mukaan Radanilta, vakiota pitemmät, 20 mm matalammat ja 15 mm taakse.
    - Virtaa lisävarusteille Fuzeblock FZ-1, todella kätevä kun joka lähdölle voi valita sulaketta siirtämällä jatkuvaa tai kytkettyä virtaa.
    - Pyörän mukana tuli Touring-paketti, 3 laukkua, keskituki ja Touring-pleksi, joka aiheutti kovat pyörteet kypärään, tilalle MRA Vario Touring, muutaman koeajon perusteella aika hyvä.
    - Kaupan päälle sain tingittyä halvat kahvalämppärit, ajavat asiansa. Kojelautaan Hondan oma, isompi virtapistoke, penkin alle pienempi takkia varten.
    - Naviteline piti rakentaa itse. Mittariston yläpuolelle en halunnut sitä tärisemään ja särkemään pleksin kiinnitysrautaa. Rugged Roadsin ja Touratechin ohjaustankokiinnikkeet eivät sopineet SW Motech Yukon 90 -tankkilaukun kanssa, mutta tangon korotuspaloilla sai Touratechin navitelineen sopivasti kiinni ohjaustankoon.
    - Viimeisenä ja yhtenä tärkeimmistä, McCruise vakionopeussäädin.

    Rostraan verrattuna McCruise toimii paremmin. Set-napista nopeus asettuu välittömästi ilman nykimistä tai seilaamista. Pitää nopeuden ainakin tasaisella teillä, erittäin kovassa puuskaisessa tuulessa +-1 km/h sisällä asetetusta. Jarrun, kytkimen tai cancel-napin painaminen pudottaa nopeuden pois päältä, jättäen sen muistiin. Nopeuden pudotus ei ole kuitenkaan niin äkillinen kuin Rostrassa, vaan hieman pehmeämpi, mikä on moottoripyörässä plussaa. Menosta ei tule niin nykivää, vaikka pyörän moottorijarrutus olisi kuinka voimakas. Nopeuden asettaminen jälleen saa pyörän pehmeästi kiihdyttämään tai hidastamaan muistissa olevaan nopeuteen ilman nykimistä tai "yli-/alinopeutta". Kaasukahvasta tehdyn ohituskiihdytyksen jälkeen pyörä palaa pehmeästi hidastaen asetettuun nopeuteen ilman nykimistä tai "alinopeutta".

    Olen tyytyväinen. Hinta oli todella kova, Australiasta Englannin kautta Suomeen toimitettuna n. 1100 euroa, mutta mielestäni hintansa arvoinen, vaikka Rostran olisi saanut noin kolmasosalla tuosta.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  6. #156
    Pleksi vaihtui vielä kerran, nyt on hyvä. Eli tuoreimpana VStream sport/tour, eli koko M. En edes kokeillut tuota ilman Batzenin pleksinsäätösysteemiä, koska hommasin tuon Batzenin jo MRA:lle.

    Lisäksi tein itse tankin ja etuhaarukan väliin Swegotech forkshieldin kopion.

    Tuolla yhdistelmällä on kypärämelu ja pyörteet täysin poissa. Vaikka olen 188 cm, pitkäselkäinen ja ajan penkki yläasennossa, ei pleksiä tarvitse säätää edes ylimpään asentoonsa, vaan noin 2/3 ala-asennosta ylöspäin riittää. Luulen, että tuo yhdistelmä riittää poistamaan kypärämelun 195 mittisellekin kuskille. Eikä tuo VStream ole kovin meluisa ala-asennossakaan. Tuossa käyttämässäni asennossa näkee hyvin ajaa pleksin yli katsellen, pleksin yläreunasta katsoessa sattuu katse tiehen noin 10 metrin kohdalla, eli tässä suhteessa tilanne on parempi kuin EX-Gessulla, jossa Givi AirFlow piti säätää ihan ylös ja katse kohtasi tien 20 metrin kohdalla.

    Kypärinä Shoei Hornet DS ja Neotec. Korvatulppia käytän aina, parhaiten itselle sopii EAR:in perinteinen tulppa. Alpine Motosafeja ja Stanleyn korvan mukaan muotoutuvia kokeilin, mutta eivät passanneet minulle.

    Minua vaivasi ajoittainen tinnitus jo aikaisemmin, viime syksynä muuhun sairauteen aloitetun lääkityksen seurauksena tinnitus on ollut vasemmassa korvassa jatkuvaa. Siksi olen valmis näkemään vaivaa, ettei prätkällä ajo sitä enää pahenna. Nyt löytyi oikeasti toimiva yhdistelmä AT:lle.

    Testivideota plekseistä:
    https://youtu.be/pfafeyUcoBs

    Ja testivideota MCCruisesta:
    https://youtu.be/0LUBcxV2fu0
    Viimeksi muokannut: mek; 16.05.2017 klo 12:27.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  7. #157
    Kyllä huomaa että tämä foorumi ei ole kurapyöräilijöiden suosiossa, kolme viestiä viime vuoden puolella Afrikkalaisesta. Senkin vuoksi voisi pistää kommenttia että pysyisi aihe elossa.
    Vuoden 2016 kesä-heinäkuussa tuli ajeltua 6 tkm pyörällä ja siitä asti on vähän kaihertanut mieliä että pitäiskö? Jos tästä joskus vielä kevät tulisi tänä vuonna niin saattaispa tuollaisella hyvinkin alkaa taas ajelemaan, mutta varmaankin DCT.llä. Saas kattoo.
  8. #158
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Ei, vaan kurapyöräilijät on niin persaukisia, että ne ajaa vanhoilla Kotarin paskoilla. Tai no, ehkä ne muiden Kotarit on hyviä.

    Ajoin aika pitkän siivut taannoin DCT-vaihteisella. Se on yllättävän hyvä kunhan pysyy tiellä. Metsässä kaipaa mahdollisuutta kytkimellä kikkailuun.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  9. #159
    ..melkein tiedät jo mun kommentin
    Osta se, se on hyvä! Metsässä (ja kuraspoorissa) varmaan tulee herkästi kytkintä ikävä, PoS on taatusti oikeassa. Tolla mun möhköllä siihen kytkimen puuttumiseen alkaa jo vähitellen tottumaan.. Sitten vaan rypöö enemmän siinä liukkaalla metsäpolulla ja on turvallaan mudassa ehkä pari lisäkertaa
    Mistähän mä tiedän.. Jos en olisi niin sekaisin tuohon painavaan V4 niin mulla olisi jo DCT AT tallissa.
    Husqvarna 701LR
  10. #160
    Meikäläisen EX on tuolla Orimattilassa myynnissä ilmeisesti edelleen. Siitä ei ole pahaa sanottavaa ja uskallan suositella hyvään kotiin... Älkää kysykö miksi vaihdoin. Ei mitään järkevää syytä, paitsi että kotari on kiva.
    Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
  11. #161
    Lainaa TiuSo kirjoitti Katso viesti
    ..melkein tiedät jo mun kommentin
    Osta se, se on hyvä!
    Kyllähän minä sinun kommentit arvaan.
    Jos kaikki menee niin kuin on ajateltu niin tänään päivällä ajellaan vanhalla ja iltapäivällä... ihan jollain muulla.
  12. #162

    ..täytyy poiketa sielläpäin
    Husqvarna 701LR
  13. #163
    Talven aikana piti taas ruuvailla vähän uusia varusteita pyörään.

    AT:n valot eivät ole huonoimmasta päästä, mutta pitkien valokeila on hyvin kapea. Lisää valoa keulalle, 4xled.com Supermini, lyhkästen kanssa toimivat huomiovaloina 10 % teholla, pitkien kanssa lisäpitkinä.

    e490e419cf7120cefcbcb9c91f6044eb.jpg

    df305bf2f4e61fd143290c440af329e2.jpg

    Suojasukat etuteleskoopeille, Kriega.

    0e022759e934d62116169415c3f15e35.jpg

    Ja rysterit vaihtuivat oikeasti suojaaviin, Barkbusters VPS.

    a165ca0d2e0b88bffe2be27753b5a3fd.jpg
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: mek; 25.04.2018 klo 15:06.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  14. #164
    Lainaa TiuSo kirjoitti Katso viesti

    ..täytyy poiketa sielläpäin
    Tervetuloa. Kyllä täälläpäinkin ihan kelpoja teitä on.

    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Talven aikana piti taas ruuvailla vähän uusia varusteita pyörään.
    Kyllä tuota pyörääsi on ihasteltu tuolla kurafoorumilla. Pitäis vaan nyt itsekin alkaa jotain keksimään...
    ... tähän.
    DSC_0233-2.jpg
  15. #165
    Onkohan kukaan tuonut tälläistä Saksasta käytettynä (yli 8tkm)? Automaatteja 10-20tkm ajettuina saisi hieman alle 10ke johon veroja sitten muutama tonni. Nihkeästi näitä löytyi tullin taulukoista ja kaikkien siellä pitäisi olla... Miksi ei kiinnosta, 4v takuu lienee ainakin pois keskustelusta?
  16. #166
  17.  
  18. #167
    Tuolta näyttää löytyvän jo Suomen hinnatkin: https://news.cision.com/fi/honda-moo...-2020,c2915207
    BMW R1250GS
    ex R1200GSA, XT1200Z, FJR1300, GS1200, GS850, ST-2, XJ600, CX500C, GSX750ES, GR650XF
Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456