Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 63:sta
  1. #1
    Rauha kaikille teille..ja kaduille kaupungissa tai ainakin maaseuduille! Nimittäin, jos Herra tahtoo, olen huomenna aikaisin aamuyöstä Fuengirolassa Hostal Nevadan pehmoisella sängyllä, jonne minut tulee kentältä Enska noutamaan ja pääsen...zzzzz. Otan aamulla pyyhkeen, läpsyttimet ajosaappaiden tilalle jalkaan ja kävelen +25´c : asteen auringon paahtamalle beachille jossa reipas aamu-uinti isojen aaltojen seassa ennen maittavaa aamiaista...sitten noudetaankin Adventure Gessu alle, josta tosin en vielä tässä vaiheessa tiedä muuta, kuin että se on "sileänä", ts. ilman sivulaukkuja, joten splittaukset onnistuu ja reippaampi jutausvauhti mutkapätkillä, ainakin tarvittaessa

    Niin ja sen että se on valmiina ajoon, vaikkakin se kuulemma täristää normaalia enemmän, jopa tyhjäkäynnillä?
    Kaveri, josta tosin siitäkään en tiedä paljon muuta kuin nimen, kun en ole häntä ole edes nähnytkään, (jatkossa olkoon nimellä "Timppa"), jätti GSA:n tänne Hostal Nevadan talliin, josta minä nyt roudaan sen takaisin suomeen.

    Eli tästä alkaa nyt sitten uusi ns. "Reality Ride Story", eli eräänlainen "Blogi" jota seuraavan reilun viikon, kahden aikana pyrin päivittämään aina kun siihen on vain mahdollisuus. Tosin, omaa pc:tä tai mobiilikännykkää ei minulla matkassa ole, joten joudun turvautumaan kohdalle sattuviin compjuuttereihin, joita hostal:it / hotellit / Untamentot / Bibliotecat / vast. tarjoaa, joten päivitykset voivat olla hyvinkin tuoreita, mutta toisaalta voi mennä parikin päivää, etten saa mitään tänne lisättyä......se nähdään sitten.


    Lähdin aivan "reppu- kypärä-juomapullo" -systeemillä matkaan, joten mahdollisimman vähillä varusteilla mennään, mutta tuliliivi se on kuitenkin aina matkassa, kun olen tähän ikään niin paljon palellut! Mitä vähemmän varustusta, sen suurempi vapaus !

    Suorinta tietä en kuitenkaan aikonut jutailla suomeen, vaan jotain tälläistä tosin tämä GM ei sitten koskaa piirrä reittiä kahta kertaa samanlailla, vaikka se tallentaa, siihen tulee ihmeellisiä "pugeja" joiden kanssa vaan täytyy elää. No, suunnilleen se menee nuin ja ainahan "plääniin" tulee muutoksia, kuten viimeksi pari viikkoa sitten...

    Eli vaikka tuo Tanskan maa ei tarjoa muuta kuin hajuja & suoraa viivaa, aikomus on mennä Hirtshalista laivalla ylitse norweegiaan, eikä kuten tuo kartta ilmoitti scandian kautta Osloon...!

    Matkan tarkoitus on jutailla tietenkin, mahdollisimman paljon uusia ja "vihreitä", eli maisematie- pätkiä, joten siksi reitti ei ole "looginen", jos joku sitä jo ennätti ihmetellä. Samoja vanhoja, jopa jo moneen kertaan jutailtuja pätkiä tulee väkisinkin matkaan, vaan mitäs sekään haittaa... . Aikarajaa ei varsinaisesti minulla ole, muuta kuin se seuraava, eli Lontoon reissu joka alkaa n parin viikon päästä. Kilometrirajaksi "Timppa", mainitsi 7000km, joten eiköhän sekin onnistu suunnilleen..
    Öljyt tosin täytenee sitten jossa kyllä vaihdella, germaaniassa viimeistään?

    Muita rajoituksia tai tavoitteita on jutailla nyt ainakin ilman yhtään sakkoa, (kuten 2 -viikkoa sitten se ei onnistunut), majoittautua "astetta parempiin ja tasokkaimpiin hotelleihin", eli nyt saa unohtaa ne kylmät spanian kivilattiahuoneet joissa ei ilmastoinnit pelitä, lattioilla on "kavereita" ja aamupalalla rapistellaan papereita ja muovikääreitä!
    Myös ne Formule 1- hotellit jätän välistä muissa maissa...
    Että tähtiä pitää olla kyllä vähintään kolme, jos meinaa että on "yhtään" tasoa tai kuumaa vettä!

    Rajoituksina tietenkin ovat myös tie- ja maakohtaiset nopeusrajoitukset, ( tai korkeintaan +10-15 yli), koska mm. Pyreneitten juurella Ranskassa peltilootat kuvaavat tätänykyä myös jo takaapäin, joten muutoin sakot tullisi postissa "Timpalle" . Ei hyä! Rajoituksia maiden suhteen, ei varsinaisesti tällä kertaa ole, mutta nyt ei kuitenkaan kiinnosta Andorran "Slalom Slopesit", ei Liechtenstein, ei Belgia eikä Hollanti....(Pitkää se EU hyvänänne !!)

    Ja ne maat jotka voisin tälläkin kertaa kokonana skipata olisi: Ranska, (pl merialpit), Italia, (pl Dolomiitit) ja tuo haiseva Tanska. Germaanian lapiajokaan ei oikein nappaa, vaan minkäs teet...... No GSA:n tankkiin sopii 33 litraa, joten tankilta tankille, menee nyt jos ei yhden pysähyksen taktiikalla, niin sitten kahden =) Kasselin mutkamäet onkin se ainoa hupi tuolla välillä...

    Portugalin liikenne on vaarallista ja tilannenopeudet etenkin olosuhteet huomioon ottaen, aina liian kovat, mutta silti tuo maa vielä kiinnostaa, vaikka tämä on nyt kolmas kerta kun siellä jutailen.

    Aikaisemmin, olen pitänyt sitä omaa RT:tä parina kolmena talvena kavereiden tallissa Colahondassa sekä Benalmadenassa, mutta vuokrapärrillä olen eniten Andaluciaa kolunnut, aina Afrikan mantereella sijaitsevaa Marokon rajaa myöten. Joten jos joku ihmetteli, miksi heti alueelta pois ja menox, se johtuu tuosta.

    Ja aivan tuo aloitus-"plääni", nousu tuonne Spanian pohjoisrannikolle uimaan, se näkyypi tässä, jos vain aukeaa...?

    No entä tämä "Blogi" mikä on tämän tarkoitus: Yksinkertaisesti antaa samanlaista- tai samantyyppistä jutausta suunnitteleville ohjastajille vinkkejä, tai linkkejä hyvistä mestoista, olosuhteista tms. jne. jos jutaaminen kiinnostaa.

    "Blogia" saa näin ollen vapaasti kommentoida, heittää kysymyksiä tai herjata, aivan kuten haluatte, toki minäkin olen vain ihminen, enkä kaikkiin kysymyksiin voi tietää vastausta, mutta kysymyksillä voidaan kertomuksen suuntaa vaikuttaa eikä "off-topic:t" näin ollen haittaa mitään, vaan päin vastoin!

    Kuvat ja vidot ilmestyvät sitten viimeistään kun kotona pääsen niitä taas albumeihin sijoittelemaan....

    No tilanne on siis tämä: Gessua en ole nähnyt edes kuvasta, saati "Timppaa", miten tälläinen homma voi sitten toimia?
    No tämähän perustuu täysin luottamukseen. Eli mitään varsinaista "sopimusta" ei meillä ole, muuta kuin mitä @-postissa on keskenämme sovittu. Minä vastaan että pärrä tulee suomeen, enkä siitä mitään veloita. "Timppa" vastaavasti antaa GSA:n minulle ajoon "ei suorinta tietä" korvaukseksi siitä, että sen suomeen toimitan. Tietenkin GSA:ssa on KASKO-vakuutus jne, eli jos pärrä varastetaan tms. KASKO korvaa yms. Mutta kumpikaan ei korvaa toiselle mitään eikä mistään.

    Luottamus on siis A ja O. No, miksi "Timppa" itse ei GSA:ta ajanut takaisin suomeen? No, "Timpan" loma oli lyhyt, joten hänen jutaus olisi ollut paljon lyhyempi ja kiireisempi kuin näin toimittuna. Toisekseen, tämä Suomi-Spania väli, on ehkäpä hieman liian "pitkä" väli jutailla saman tien molempiin suuntiin, tai ainakaan se ei näin toimittuna tunnu siltä. Itse olen kuitenkin samaa mieltä, eli toiseen suuntaa jutailtuna tämä ei maistu "puulta", ainakaan niin pahasti

    Entäpä meikäläisen tavoitteet tällä jutauksella: No niitä on sitten vaikkapa nämä_

    -löytää uusia polkuja niin paljon kuin niitä on järkevää ja mahdollista sijoitella tälle reitille
    -poiketa ehkäpä uudelleen Maggiore- sekä Como-järvellä uimassa..
    -poiketa kaverin tykönä Hilpolsteinin kylässä Munchenin yläpuolella, (sama kaveri kun tulee Juhannuksena meille)
    -ostaa ehkäpä System 4:n visiiri
    -Jutailla Tanskan kärjestä vaihteeksi Osloon, tai sitten Stavangeriin ja poiketa ehken Preikeistolenilla....?
    -?



    jatkuu...
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 30.05.2014 klo 10:47.
  2. #2
    Onko sulla joku autoliiton plusjäsenyys vai miten sää hanskaat mahdolliset keskeytymiset?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  3. #3
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Onko sulla joku autoliiton plusjäsenyys vai miten sää hanskaat mahdolliset keskeytymiset?
    KASKO- eli autopalveluvakuutus, sekä sairastapauksissa mulla on tietenkin oma, henkilökohtainen matkavakuutus, (aina voimassa oleva).

    Ja nyt ei sitten mene akku....(jos sitä meinasit vrt. Andorra =)
  4. #4
    Hyviä reissukelejä!

    Ja turvallsta matkaa!

    Ootellaan taas mielenkiintosia matkakertomuksia.

    http://www.ryfylke.com/en/Product/?TLp=33877

    Tuohan kivi olisi sinulle kai vielä ennen käymätön paikka Norjassa?
  5. #5
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    KASKO- eli autopalveluvakuutus, sekä sairastapauksissa mulla on tietenkin oma, henkilökohtainen matkavakuutus, (aina voimassa oleva).

    Ja nyt ei sitten mene akku....(jos sitä meinasit vrt. Andorra =)
    Ei ku ajattelin kun sulla on senverran monta pyörää että miten hanskaat
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  6. #6
    Näitä Huurteen juttuja on kiva lueskella. Vielä kun itsellä olisi mahdollisuuksia toteuttaa samankaltaisia reissuja. Muutamia tuttuja paikkoja on näissä tullut esille.
    .
  7. #7
    Oslossa venaillaan Malagan bussia, etta nyt on hyvaa aikaa syoda voileipia, joita piisaakin reissun kolmelle ekalle paivalle...Ja Hki:n koneessa paasinkin heti "tavoitetilaan" , eli se on sita,etta: (huurrevinkki lentomatkaajille n:o 43, eli sehan kuuluu nain: aina mene koneeseen viimeisena! Talloin naet, mitka penkkirivit jaa kayttamatta, joten voit sen mukaan sitten asettautua "kotoisesti" omalle Recarolle...

    Nyt oli oma paikka A22, mutta aina pyrin matkustamon takaosaan, niin peralle kuin mahdollista. A32 oli paljon parempi, etenkin kun kaksi viimeista penkkirivia oli kokonaan tyhjia, joten itselle ikkunapaikka tietysti, ja evasreppu ja kypari siihen viereisille molemmille paikoille niin etta TILAA oli ja sita pitaakin olla!

    Takki ja tuliliivi sitten oikealle puolen siten, etta ne nakyy, jos joku niita hattuhyllyn luukkuja availee. Itse asiassa, kun niin harvoin mitaan bussista ostelen, niin olen laittanut myos lompakkoni sinne takin povitaskuun, niin ei jaa penkin selkamyksiina eika muutenkaan olea kenenkaan houkuttimena, nakyvilla.

    Sama homma sitten parin tunnin paasta uudelleen, paikka on A13' mutta aivana peraltaa kaiketi jalleen loydan sitten itseni. Muutenkin, jos rauhassa haluaa olla, nukkua jne, se koneen ainoa itkeva lapsi raukka, sehan on siella keskella konetta.....

    Mutta sanokaas viisaammat, kun maa tein sen taas! Nimittain, tama Oslon terminaali on ainoa mesta missa ei paase ilman uutta turvacheckkia jatkolennolla, vai mika on? Aivan sama homma kuina viimeksi....
    Vaikka miten seuraan ja menen sinne "Transfer"-erilliseen tilaan, niin silti paadyn aina alakertaan, Tax-Free tiskeille, ja mielettomien viinapullohyllyjen sekaan....

    No, eihan se ole kuin yksi check lisaa, mut silti? Ei ymmarra, vaikka eihan sita aina kaikkea voikkaan...

    Jatkuu...

    Ps. No siina tuli niita vinkkeja ja useampiakin, mutta mites se juomapuoli, sanoinkos etta oma pullo mukaan ja tyhjaksi turvaa varten ja het taas turvan jalkeen wc:sta tayteen....wanha juttu, vaan ponjaako kaikki?

    Pss. Niin ja sit naa Ipod-myymalat l-asemilla on myos katevia mestoija, missa voi kapstella naita compjuutterita. Omaa kun en lahtis raahaamaan mukaan....
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 30.05.2014 klo 19:58.
  8. #8
    on se isäntä melekone ohjastaja...

    suapi ihmetellä näitä reissuja täältä peitonalta...

    kiva katella videoita vaikka ja mistä mualimaniäristä

    jutailin miäki tännää 16m ja se riitti huoltoajeluiksi...

    mukavaa reissua huurukselle, täällä savossa kahellaa miten reissu etenee.

    T: piraattisavolaine
  9. #9
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    ...Mutta sanokaas viisaammat, kun maa tein sen taas! Nimittain, tama Oslon terminaali on ainoa mesta missa ei paase ilman uutta turvacheckkia jatkolennolla, vai mika on? Aivan sama homma kuina viimeksi....
    Vaikka miten seuraan ja menen sinne "Transfer"-erilliseen tilaan, niin silti paadyn aina alakertaan, Tax-Free tiskeille, ja mielettomien viinapullohyllyjen sekaan....
    Olen tuon Oslon kentän onnistunut välttämään, mutta vaihtuuko terminaali jatkolennolle? Monestihan Terminaalien väliä seilatessa joutuu tuohon riisu-vyö-henkselit-kengät-takki-pura-läppäri-deodorantit-hammastahnat-pyllistä ja ojenna rasvapurkki-hässäkkään sen 500 metrin jonottamisen jälkeen...

    BTW Huurus: Mulla olisi yksi joutilas Systeemi 4 hyllyssä. En tuota ole enää vuosiin käyttänyt ja silloinkin kun olen, niin avomallina. Joten jos et muualta visiiriä saa, niin minulta tuo voisi löytyä. Muistaakseni ihan kohtuullisessa kunnossakin. Ollaan yhteyksissä kun taas joskus siältä muailmalta kotiudut...
    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    Mitäpä tähän muuta kommentoi kuin: Mukavaa matkaa, ja blogia seurataan.
    <p>.</p>
  11. #11
    Lainaa avanoma kirjoitti Katso viesti
    Hyviä reissukelejä!

    Ja turvallsta matkaa!
    Kiitos avanomalle, jiipekille & motoristi 1958:lle ja myös muillekkin !
    Laitetaan sitte kuvasiakin taas tulemaan, kun mahdollisuus iskee.....

    Mut selvisi tuo Oslon mysteeri ! Kun oli siellä eilen se 3h aikaa syödä eväsleipiä, ja kun en enää 100 kiloiseksi halua, niin selvitin sitten tuota "Transfer"- portti ja ovijutskaa nyt tarkemmin. Nimittäin ainaskin 3 kertaa, vaikka olen yrittänyt löytää sen oikean oven jatkolennolle, niin aina ja jokakerta on pitänyt mennä tax-freet kiertäen ja uudestaan kaatelemaan vedet pullosta ja tavarat tiskille -sydeemiin, joka nyt ei ole hirmu iso homma, kun nyttenkään ei ollu kuin 5min jono, mut silti.

    Se on nimittäin niin, että siitä ekasta "Transfer"- postista kun menee, niin sieltä lähteenkin, paljon piänempi uusi portti "Transfer-International", ja kun se "Transfer-Domestic" kun on paaaljon isompi portti, niin sillä valtaosa porukoista, (Itse ml), on mennyt väärästä ja ulos.... Että kyllä pitäisi olla toisin päin nuo porttien koot: Jatkolennoille ISOMMASTA ja kotomaan jatkot piänestä... Että tarkkana porttien kanssa Oslossa. Ahdas portti vie oikeasti perille....!

    No sitten itse lennolla, siellä nyt ei tapahtunut muuta kuin että eväitä söin edelleen, enkä sortunut mihinkään "humpuukiin", vain yhden laastarin pyysin emänniltä, kun tuo kaasunannostelijan yksi (keskimmäinen), osanen oli hieman arka. Eli nyt on kaasukäsikin huollettuna ja valmiina ajoon !

    Siitä Adventuren tärinästä vielä sen verran, että sen "Timpan" piti käyttää sitä paikallisessa huollossa tsekkaamassa sitä, että mikä sitä' oikein vaivaa, kun kuulemma täristää niin paljon, mutta kun ei ollut oikeita vermeitä millä tutkia. No sitten Málagassa olisi ollut, vaan ei sitten enää kerinnyt....
    Itse hää epäilli, jotta olisi läppärungot niin kuluneet kaasareissa, (80tkm jutailtu, ja vm. 2008), mutta tokkopa nuo semmosta - ei kai ?

    Mutta minä kyllä lohduttelin, että kyllä mä tärinöitä kestän, niin monenlaisilla pärrillä jutaillut, ja toisekseen, töissäkin tuli kaikenlaisilla konekivääreillä ammuskeltua siihen malliin, ettei pieniä tärinöitä edes huomaa--

    Ja nyt sitten mitä muuta vielä: Enska tosiaan tuli kentälle vastaan, kuten oli luvannutkin ja homma hoitui mallikkaasti. Sain heti vesipullon käteen, avaimen oveen ja aamuyöstä nukkumaan (ei pehmeään kuten alussa kerroin..), jämäkkään sänkyyn ja sitä kautta unten maille zzzzzz....

    Aamulla sitten virkeänä kuuntelin junakadun junan kulkua, otin pyyhkeen mukaan ja painelin tuohon rannalle, jossa olikin aikas mukavat aallot! Semmoiset soutuveneen korkuiset ja aurinko alkaa tulemaan esiin pilven reunan takaa..... Lupasivat "vain" +23´c tälle seudulle, mutta koko alueelle täysin pilvetöntä, eli aurinkoa !

    Parempi näin, kun sen sijaan Oslon selvityksen infotaulussa oli illalla eilisen tasalukemat +30´c..et ei mulle kiitos tommosia lukemia, please !

    Eli uitu on, seuraavana suihkuun, sitten aamupalaa napaan ja Adventurea noutamaan Enskan kyydillä..
    Ja muuten, se Enska kertoikin, että jos ja kun "joku" motoristiporukka, (vast, tms.), etsii täältä huoneistoa tai asuntoa joko lyhyelle, tai vaikkapa pitkälle ajalla, kannattaa ottaa häneen yhteyttä ! Asevelihinnat ja neuvotteluvaraakin kaiketi ( tai uskon), löytyy ! Kannattaa ainakin kysyä: +34 -687 614 070 Kiinteistövälitystä ammattitaidolla tai sitten paulanpuoti@gmail.com

    jatkuu..
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 31.05.2014 klo 11:53.
  12. #12
    Tasta se lahtee, sano Adventure Gessu-mias, ku huomas jalkojen jotenki lyhentyneen sitten viime tuntuman.... Noooo, ei muuta kuin satula matalemmalle ja iskareita loysemmalle! Mut hyva on vm 2008 Gessun loota! Verrokkina se mun oma talavigessun, (1100 ja vm 1994), etta lonksuuhan se, mut mulla se on kuin Sergein tykinlukko, tai no, mut on semmoinen "fiinimpi"

    Aamulla Enska sitten vei meikalaisen kotitalliinsa, jossa "Timpan Adve", oli valmiina taipaleelle. Enskan tilat on muuten aivan loistavat, tuohon parran talvisailoon, eika ota hintaakaan hirveasti, vai milta kuulostaa 20e / kk !
    Mullon Muncenin Zentrumista mesta hintaan 30e / kk, samoin kuin Zurichista, 30 Cfr / kk, etta Enskalla on tilat vartioitu, valoisat, auringon valolta suojassa ja mukavan viileat. Siihen sopii max 8 parraa, ja viime talvena siella olikin 4 kpl:tta niita.

    Mut asiaan taas, eli GSA lahti napista kayntiin, aivan kuin se olisi siihen tunti sitten jatettykkin. Ainoa moite, on aanimerkki, se kun ei toimi, vaikka taalla sille ja Italiassa kans, olis kylla kayttoa, eli nyt kaikenlaiset "lahikontaktit" taytyy jattaa ajohommissa pois tykkanaan. Sitten se tarina ei kylla minusta rs-kk:n tarinoista juuri paljoa eronnut, eli ihan normi hommaa, paitsi jos oikein yritan, niin Marbellassa, eralla rannalla poikettuani, oli tyhjakaynnilla "voimakkaampaa" tuo taristys....tai sit vaan kuvittelen, kun se "Timppa" sanoi, etta se taristaa...

    HIANO oli jutaupaiva! Ei ollut vaahtoa ajokamppeissa, vaikka meinasi tulla! Nimittain se temperature silla Malagassa oli aamupaivalla jo aikas tukalaa, niin etta suoraa aurinkoa piti paasta varjoon aina pakoon, mutta kun vauhtiin paasin, ja pois sielta "hulabaloo" mestoilta tanne "ylangoille", niin ei taalla sitten ollutkaan kuin ehkapa se +25 c tms. ja valilla oli jopa vahan pilevea ! UImassa piti kayda kylla viela kerran eraassa tekojarvessa, mutta eihan siellakaan mitaan avantoa enaa ollut Taskulamminta sekin vesi oli, aivan kuten Fuges aamulla....

    Tiet olivat jalleen niita, joita lahdin hakemaankin, esim: A-377 ! Aivan mahtavaaa, juurkin GSA:n joustovaroille tehtya ! Tuo Causinin kyla on aiemmilta jutauksilta kylla tuttu mesta, mutta vain pimeassa on tullut ajettua tuonne ja lannen suunnasta! Mut nyt siis paikkaus on tehty ja hyvaksi todettu!

    No sitten tuo A-405, siihen tuli myos loistavasti nuita mutkia, vaan paallyste oli sitten kylla sita luokkaa, etta IHMETTELEN kun eraassa mutkassa melkein omalla kaistallani tuli "kaksintaistelija-pari" vastaani, eli 2 x RR1000:set ja melkein piti jo vaistaa reunaviivalle. Kumpi veti kumman ohitse tuossa, en ennattanyt katsella kun oli itella muuta puuhaa....

    Tuumailin jutauksen aikana sita, etta milla keinoin, saa ajohommista mielekkyytta lisaa, etenkin jos joutuu samoja teita hinkkailemaan... Ja tassa hyvin pitkalti mietityt tulokset, (viralliset koko paivan tuotos siis on kyseessa, huurusvinkit n:o 62 ja 65).
    Mielekkyytta saat lisattya joko: a) vuoden aikoja vaihtelemalla, etta siis naet samat patkat, kevvailla, kesalla, syksylla ja sit lumen aikaan tiatty... tai b) eri parralla jutailtuna, sama jo "tympeeksi" muodostunut patka antaa aivan eri fiilikset, kun on erilainen "kori" tai siis alusta / renkaatkin jo vahan vaikuttaa.. / tyyppìnen parra.. tai sitten: c) kun on parvi eli lauma muitakin , jutaamassa... Silloin se sama "tuttu" tunne, muuttuu erilaiseksi.

    Niin ja tulipas kaytya samalla kertaa Los:issa! Ai missa ....n o Los Angelisissa, tietysti ! Oli tuo kaasunannostelija sen verta notkeena tanaan, etta "hups" ja huomasin etta elokuvatahtien suurkaupunkiin jutasin ihan tosta vaan!

    Siina kun kyparan sain paastani, juoksi viereisesta saluunasta vierelleni eras naytelija, nyt en nimea muista, eiku joo, se sanoi nimekseen Sandra ja olihan se kylla sen Pullochin nakoinen, tumma ja pitka naama, mut nyt kun tarkemmin mietin, niin eihan se oikein osannut sita enklantia....
    Mut Sandra se oli joka tapauksessa kun kyselin silta kartasta tarkempia juttuja....

    Nyt taalla Arcosin "rotkonreunakaupungissa" yota, Hotelli Los Olivos, ja veikkaan taten, etta aamiasella onkin paljon oliiveja seka erilaisia oliivioljytyotteita tarjolla ..?

    Kolmen tahden "·oikea hotelli" ja jopa tuo respa, se pyysi kantaa meikalaisen selkareppua Gessun paalta kun vietiin se parkkiin tuonne valvotulle alueelle....(Oho!). Ilmastointi toimii loistavasti, aamiainen buffet-tyyppinen ja tiatysti kuumat suihkut, tv:t ja kunnolla tilaa, ja ennen kaikkea on rauhallinen, tosin tama paikkakin varmaan vaikuttaa siihen, kun rotko on tuosa tien takana...

    jatkuu....
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 01.06.2014 klo 00:58.
  13. #13
    Mieltäsykehdyttäviä kokemuksia, pidä noi ja jaa ne meille
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  14. #14
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Mieltäsykehdyttäviä kokemuksia, pidä noi ja jaa ne meille
    No yritetaan nyt saada joitain kokoon, tnx !

    Heraan mukavan kovan sangyn paalla ja erityisesti tama tyyny oli mainion matala! Yleensa joudun taittelemaan kylpypyyhkesta itselleni tyynyn, koska jokin erityinen "standardi·" tuntuu maaraavan, etta ihmisen pitaa nukkua niska kumarassa....ja sitten ihmetellaan kun ompi het aamusta paansarkya....

    Verhojen takana pilkottaa jo vahan valoa. Kello nakyisi olevan 06:45, eli siella suomessa 2h enemman. No aikas hyvin nukutti jalleen ja osasyyna kaiketi tuo eilinen ajorupeama, tosin eihan se matkassa ollut mitaan, ei kaiketi edes 240km:aa, vaan se tankoilu... Mutta mitas nyt, havahdun? Ei kai siella nyt sada kun ei kuulu lintujen viserrysta kuten kuuluisi? Ja eikos kohta ala kuulumaankin jo hirvea kohina, aivan kuin joku laskisi vetta katolla kaatamalla... No, kauhanhan tata lystia sitten jo riittikin, ja kun se respakin eilen illalla sanoi: tanaan tulee vesisadetta tanne! No nyt sitten pitaa laittaa reppu tarakalla niihin kahtee isoon muovikassiin, jotka Oslon kentalta varasin mukaan.....Takista ja housuista "ilmastoinnit" kiinni ja varoen aina sitten mutkissa, jossa nakyy sita tyypillista punaista hiekkaa, se kun tulee aarettoman luikkaaksi taalla, etta ilman luikasajokurssia ei tahdo parjata kun sita valuu tielle ja jo pelkka punahiekan polykin on luikasta..

    Vaan sitten se kohina lakkasi? Ja mitas, linnut aloittavat konserttinsa, eihan ulkona eika taala voi nyt sataa, kun ei illallakaan mitaan merkkejakaan ollut sellaisesta! Eika sitapaitsi, silla respalla ollut sammakkoa eika edes puunoksaa missaan -akkia ylos ja katson verhonraosta - ei mitaan sadetta missaan, aurinko valaisee jo kylan takuiset vuorenhuiput upeasti joten se "kaatosade" oli kuitenkin ylakerran suihkun aania he hee...

    Aamutoimien jalkeen: (- lyhyt lukuhetki, kuntosalijumppa sankya soveltaen = 300 x jalat ylos kattoon, wc ja kuuma suihku), avaan lentokoneesta evakoimani perjantain Iltalehden jonka otsikossa komeilee: " Kylminta 40 vuoteen" ....no, nyt ei lueta tammoista! Tuo kuntosalijumppa, on muuten todella tehokas keino pitaa lantio- ja erityisesti selkalihakset kunnossa josta minulle on kehittynyt tapa. Pitaa muistaa, etta hyvat selkalihakset tarvitsee myos hyvia vatsalihaksia, joita tuollainen jalkadippi ylos vahvistaa kummasti. Tosin, ei tassa selan kanssa, (viela), ole onneksi ollut mitaan vikaa, pl. satunnaiset noidannuolet joskus silloin talloin, mutta ettei niita tulisikaan niin siksi nain. Sitten jos oikein haluaa kuntoilla, niin selka ylos patjasta, paan ja jalkojen varaan 200 x, tekee myos aikas mukavaa ja heti aamusta.

    Mutta viela tuosta Hostal Nevadasta. Hyva hotelli kestaa myos kritiikin ja kun olen siella muutamia oita viettanyty, niin nyt sitten huonot puolet, ettei mene pelkastaan kehumiseksi. Huoneen 11 suihku, (ja olikohan joku toinenkin huone), sen vedet eivat pysy siellá suihkusermin takana, ei sitten millaan ja tasta kylla sanoin Paulallekkin joka sen kylla tiesi. Mutta jos menette samaan huoneeseen, sanokaa jo ennakkoon, ettette aio purkaa patoutumia suihkuttamalla siuhkuvedet pitkin makuusalia jne, kuten helposti marista jaljista voisi kuvitella.. Nuo on spanian hotellien tyypillisia vikoja lahes kaikkialla, koska LVI-hommat eivat ole spanialaisten vahvinta, eika edes toiseksikaan - osaamista! Toinen huono asia on......hmm.......no aamiaisella voisi olla tietenkin muutakin leipaa, kuin pelkkaa paahtoa! Siina tulikin nyt sitten melkoinen palauteryoppy..

    Gessusta sitten myos viela jotain:

    Moitimme: - no oottakaas, on siina jotain.....hmmm....no se loota, vaikka onhan tuossa mallissa jo 6-s vaihdekkin

    Kiitamme: - ajoasentoa, - vaantavaa konetta, - ABS-jarruja, (tuo etunen erityisesti on hya!), - jalkatiloja
    - "aijapyoran" olemusta! - vakaata menoa, - tukevaa rakennetta seka tavaratiloja, (tarakka=), - isoa toimintasadetta, (tankki 33 litraa), - tuulensuojaa!

    Etta aivan sopiva naille mutkille, ja erityisesti tuo "Timpan" valitsema rengassarja tuntuu hyvalta ja oikealta valinnalta, etenkin kun matkaa tulee, eli nyt on alla Contin Trail Attacit, josta itsellani on myos oman Gessuni takatassun verran. Vaikka kuvio on lahes olematonta, ei se karmea ollut sorallakaan!

    Niin ja kohta sitten jatketaan kohti Sevillaa, tosin ei sinnekaan menna suorinta tieta. Somaa katsella noita maaseudun elikoita nummella: Lampaat, Hevoset, Lehmat, Aasit, kotkat, ja meni eilen yksi kaarmekkin kuumalla asfaltilla seka yksi villli kauris, tms. On taala noita peuravaroitusmerkkejakin tosin.

    Mutta huono muisti aina joskus harmittaa... . Sekin, kun eilen aloitin nuo "tankohommat" tiella A-377, niin, enhan sitten muistanut koko GoPro:n kyparaan laittoa! En sitten sen toisenkaan hyvan baanan aikana, etta nyt sitten vasta aamulla, kun tulin suihkusta kiinnitin sen Naotechin kattoon paikoilleen.... Ja toinen mita en muistanut, oli tama Arcosin kaupunki. Tamahan oli tuttu jo aiemmilta perhematkoilta, ja jotenkin kun saavuin eilen tuonne rotkon juurelle, tuli jostan sellainen "Dejavu"- ilmio, etta olisinkohan taalla joskus ollut, vaan kun sita nakee niin paljon noita uniakin Mutta tuttu mesta jonka vaimokin varmaan viela vahvistaa! Lopulta, mitas tuo toisaalta haittasi, hotelli oli erinomainen ja nyt aamiaiselle ...jatkuu
  15. #15
    Marvão, Portugal...Aivan satumaisen, tai sanotaanko, BMW-Moottoripyoramalliston kaltainen jutauspaiva takana!
    Aivan sielta keskiaukeamalta, jossa "aija vetaa Adventurella mutkittelevaa maaseutu- já ylankotieta, kunnes sitten eraan vuolaan joen já sillan jalkeen kaantyy maastouralle joka vie niittyaukion ylitse vihrean joen rantaan já sitten siella riisutaan kypara já kaikki muukin pois já mennaan vilvoittelemaan eli uimaan jokeen....

    Sevillan risteyksissa, erasta kiihdytyskaistaa ennen olevassa kiemurassa, paasi kuin paasikin tuo auringonpolttama já kuumentama pikipaikkaus jalleen yllattamaan...."liups" sanoi takunen kun Gessu oli viela kallellaan já nopeutta 80km/h mutta ei siina sitten sen enempia ihmetelty, ei vaan aina nuitakaan muista !

    ....jatkuu...
  16. #16
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti

    Tiet olivat jalleen niita, joita lahdin hakemaankin, esim: A-377 ! Aivan mahtavaaa, juurkin GSA:n joustovaroille tehtya ! Tuo Causinin kyla on aiemmilta jutauksilta kylla tuttu mesta, mutta vain pimeassa on tullut ajettua tuonne ja lannen suunnasta! Mut nyt siis paikkaus on tehty ja hyvaksi todettu!

    No sitten tuo A-405, siihen tuli myos loistavasti nuita mutkia, vaan paallyste oli sitten kylla sita luokkaa, etta IHMETTELEN kun eraassa mutkassa melkein omalla kaistallani tuli "kaksintaistelija-pari" vastaani, eli 2 x RR1000:set ja melkein piti jo vaistaa reunaviivalle. Kumpi veti kumman ohitse tuossa, en ennattanyt katsella kun oli itella muuta puuhaa....

    T
    Tuo A-377 on melkeinpä kotikatu kun talvet asustelen siinä sen merenpuoleisessa päässä. Mutta on kyllä meikäläisen makuun aivan siivottoman huonossa kunnossa (vai johtuukohan se siitä puuttuvasta A:sta Gessun mallimerkinnässä...?) joten melkeinpä aina kun tuonne Rondan suuntaan lähden, tulee ajettua nimenomaan tuota A-405 "Losin" kautta. Ja valitettavasti Manilvan kaupunginjohtaja sanoi viime talvena että nykyisessä taloustilanteessa ei tuolle A-377:lle tulla lähivuosina tekemäänkään mitään.
    Mutta mutta onneksi tuolta löytyy muita hienoja pätkiä.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  17. #17
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Tuo A-377 on melkeinpä kotikatu kun talvet asustelen siinä sen merenpuoleisessa päässä. Mutta on kyllä meikäläisen makuun aivan siivottoman huonossa kunnossa (vai johtuukohan se siitä puuttuvasta A:sta Gessun mallimerkinnässä...?) joten melkeinpä aina kun tuonne Rondan suuntaan lähden, tulee ajettua nimenomaan tuota A-405 "Losin" kautta. Ja valitettavasti Manilvan kaupunginjohtaja sanoi viime talvena että nykyisessä taloustilanteessa ei tuolle A-377:lle tulla lähivuosina tekemäänkään mitään.
    Mutta mutta onneksi tuolta löytyy muita hienoja pätkiä.

    -jp-
    No jopas nyt jotakin sitten ! Sullahan on satumaiset reviirit paastella taalla !!

    Mutta tanne Marvaon kylaan já hotelli Sever Rio:hon. On tassa aika mukavalla já miksei komiallakin paikalla, etenkin kun tuo linna nakyy tuolla taustalla. Ajomatkaa sitten tulee 5km, já tuo tassa hotellin vierella, eli sillan alla virtaava joki, on muuten todella kirkasta !

    Sain muuten GSA:n aanimerkinkin sitten toimimaan já aikas helposti. Sulakkeita en edes ennattanyt etsia, kun Timppa oli laittanut mulle meilia, etta se on "cannivaylainen", eli ei mitaan sulakkeita missaan. No, aamulla ensimmaiseksi kun menin Gessua lastaamaan, parilla sormenpaalla kun hypistelin itse aanimerkkia já sen piuhoja, niin jovain se alkoi pelittamaan! Já nyt sitten onkin "raikka soinut" usein, monessa kohtaa já melkeimpa koko paivan....já ihan valillakin vaikka ei olisi ollut mitaan tarvettakaan. On katsokaas jaanyt eiliselta "rastiin" nouta soitteluita, niin tanaan niita sitten soiteltiin !

    Eiku se on semmoinen juttu, etta kun jotain vermetta ei kayta, niin se surkastuu! "Timppa" sanoikin, ettei hán ole huomannutkaan, ettei se toimi ! MITA ! Taytyyhan vermeita soitella já kokeilla ihan muutenkin vaikka vain noin niinkuin varalta, etta tiija milloin niita já sita tarvii! Se ompi kaikissa asioissa nain.....

    jatkuu...

    Já muuten, tahan Gessuun pitas kylla saada Cruise ! Mihin on tottunut, niin ei sita ilman oikein voi olla....
    Laittasinkohan maalarinteippia, vaiko sisarengaskuminauhaa...? Hyvat iskarit "Timppa" on siihen laittanut, kun molemmissa paissa on oikein Wilberssit! Ihan jopa paluuvaimennukselle on takana pikasaadot, etta hyva on olla satulassa kuoppateillakin, joita taalla aina on ennen jokaista pientakin kylaa, jos ei muuten niita kuoppia olisi...(pitkallekkohan noissa muuten hypppaisi, noissa hyppyreissa...=)

    Já tosiaan, uimassahan se piti kaya paivalla, kun oli mittareissa joko +29c tai sitten +30c vahan paikasta riippuen! Já se uintipaikalle menonhan jo selostinkin tuossa alussa....

    Sunnuntai paivan huomasi huomattavan suuresta motoristien maarasta! Ihmetys oli vaan se , (taas), etta spanian motohemmot moikkaa valoilla, jota taas meilla suomessa ei tehda - eika syystakaan tehda, eika pidakkaan tehda! Nimittain, valoilla on ihan muu tarkoitus: vaara, hirvia, tutka... Pariin kertaan suotta himmailin, kun arvelin etta mutkan takana sita olisi majakka-autoa....vaan eipas ollutkaan!

    Sitten, orggi-moroja kun taalla ei varmasti (tai tod. nakoisesti.), tapaa, niin itsekkin on tullut "laiskaksi", nyt mullakin vaan hanska "roikkuu" já se saa riittaa.....

    Tassa olisi muuten hyvia kuvia taman hotellin ymparistosta, tuolta linnasta já okei, itse huoneestakin....
    http://www.booking.com/hotel/pt/sever-rio.html

    Já sitten jo viimein itse GSA peliin:



    http://www.photobox.fi/my/photo/full...id=20287825609

    Huomaa tuo takalaisittain "ehdoton lisavaruste", eli juomapulloteline ! Vasasin sem siihen heti kun GSA:ta aloin edes lastaamaan....jaa net turhat pysahdykset vahemmalle...juotavaa ON oltava lahella já joka hetki !

    http://www.photobox.fi/my/photo/full...id=20287827984

    http://www.photobox.fi/my/photo/full..._id=8184864999

    Arcosin kyla, já jotenkin "veitsen teralla" ...tai ainakin reunalla !

    jatkuu...



    http://www.photobox.fi/my/photo?albu...id=20287825609
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 02.06.2014 klo 10:48.
  18. #18
    Hyvin nukutti, vaikka hotelli onkin aivan tien já tuon sillan vierella. Liikenna lakkasi kuin seinaan jo ilta kymmenelta, joten aivan mahtava paikka senkin takia! Nyt kayty suihkussa, kuumassa sellaisessa, kun se paremmin jaahdyttaa, kun helletta pukkaa taas heti aamusta.....

    Vaatetuksesta já syomisesta sitten muutama huurusvinkki, (eli kohdat 23 já 19)..

    Tunnettua on se, ettei helteella ruoka maistu, joten itse noudatan seuraavaa metodia:

    -majoitu sellaiseen hotelliin, josta saa "buffet -aamiasen", joten silla jaksaa koko paivan, kun poydasta voi kerata niin paljon syotavaa, kuin ajohousut vain vetaa: normisetti = 10 sampylanpuolikasta, 2 x kaakao, tuoremehut já sitten viela jotain herkkuja siihen paalle...toki Jogurttikin viela menee

    (vaimokin aina ihmettelee, mihin nain piani mies, voi syoda tuollaisia maaria.....) ?

    -ajon aikana sitten juodaan joka tauolla. Siksi sem juomapullotelineenkin siihen Adveen vasasin heti ensimmaiseksi nippusiteella siihen kaatumarautaan kiinni. Tosin, niita saisi olla kylla kaksikin!

    -paivan paatteeksi sitten, syodaan viela jokin ateria, eli jos omat evaat ovat loppu, (yksi leipa enaa..), kaydaan syomassa "oikea ateria". Koko paivan aikana vain jotain hedelmaa, esim eilen, vain yksi mandariini + applesiini já se olikin siina!

    Já vaatepuolesta sitten: Ajotakkina on tuo Mp-asun Blade, joka tuuletusluukuilla varuistettuna onkin toimiva, pusakkamallin takki. Sisavuori on matkassa, mutta heti Fugessa sem laitoin reppuun. Ajohousuina Mp-asun Bulletit, jossa myos tuuletusaukot polvien ylapuolen já hyvin toimii !

    Takin alla pidan liivimallin, (Klan), tuliliivia, mutta en pida vetoketjua suljettuna, joten ajoviima paasee viilentamaan mukavasti rintaa & vatsaa. Tuo tuliliivi tulee viela tarpeeseen, jos joku sita ihmettelee....
    (ainakin iltamyohaan, yolla, tai ainakin sitten ylempana vuoristoalueilla. Niin já tietenkin sitten suomea lahestyttaessa viimeistaan Turun satamassa kun tulee rantaa já on navakka pohjoistuuli..

    Kyparana on Shoein Neotech, jonka ilmastointi on mahtava! Etenkin, kuin tuota Gessun laminar-lippaa, tms. madalsin niin, etta ajoviima todella tulee kyparaan, niin hyvin puhaltaa lapi. Jalassa Alpinestarin iki-ikivanhat Web Goretex;it, jotka ovat normaalisti jo valmiiksi "kuumat", mutta ohuella nailonsukalla já niiden rikkinaisilla vetoketjuilla, (avoinna), ne ovat toimivat! Já ajohousujen alla ei muuta kuin "pikkarit"
    Tuliliivin alla t-paita já ajokasineena, IXS:n mitkalie-mallin nahkaiset, mutta ohuet jotta saa kameran aina helposti kayntiin...

    Eli nailla mennaan, já toimii...

    jatkuu..
  19. #19
    Nyt Bragançassa, tai no, eilen illalla jo, vaan kun ei "Hotel Shalom":issa ollut nettia, niin nyt tulin sitten tanne kirjastoon. Kelista ei varmaan tarvitse kennellekkaan vaantaa rautalankaa, mita se on, oli eilen, toisapaivana, enne sita, jne...

    Mut eilinen paiva lahes taydellinen jutauspaiva, ja jos jotain puuttui, niin ne oli: LT:n satula, LT:n stereot ja LT:n cruise... :-0 Ehei, ei se tuo GSA:n jakkarakaan mikaan huano ole, saa siita ne 3 erilaista ajoasentoa meikalaisen takamukselle, mutta alkaa se jossain vaiheessa tuntuu silta, et seisoviltaa on valille paasteltava. Mika on tiatysti motarilla vahan hankalampaa.. Ai motaria? No niin justiin, ei eilen pelkkaa mutka-tankoilua ollut, vaikka niin luulin, mut sanotaan, etta 75% oli mutkaa ja makee, mut loppu 25% sitten autoviaa!

    Autovialla saa sitten paastella aivan kuten ja miten herrat tahtoo, meinaan sen 140-160km ja jos kanttia on niin enempikin. On vain aika kapiat nama Portugalin tiet ja alyttoman jyrkat nuo poistumissliittymat / paluut!
    Sitten ihmeellinen tapa, kun joka paikkaan on tungettu jotain piikkia ja kepakkoa pystyyn, niin kun ei jo muuten olisi ahdasta jutailla....Nii, no mitas menin motareille!? Enka olisi mennytkaan, edes noille muutamille, mutta kun nuo "vihreat"- tiet, eli ns. maisematiet ei sitten oikein ollutkaan mitaan, tai / vai kenties sitten mikaan ei enaa oikein sykahdyta, mutta kylla melkein sai kamera olla lepotilassa koko tuon eilisen paivan sielta toissayopaikalta Mervaosta kun lahdin... (pettymys paistaa selvasti lavitse, kun oletin etta on maisemaa, kanjonia, jne, yms..)

    Eilinen muutoin oli sellainen "ajosaappaiden teroitus paiva", etta ihan sai molemmin puolin karjet kondikseen alppiteita varten
    Oli mutkaa joita tulin hakemaan, mutta sitte aina jostain putkahti motaria valille, eli kaiketi on sitten uusia teita tullut "keskelle korpeen", etta valilla piti naviin syotella vakisin vanhoja reitteja, etta yhtaan pysyi mutkapatkilla...

    Uida piti myos, koska sehan olikin tavoite etta joka paiva ja parhaimpina kaksi. Tosin, ei se paljoa viilenna, vain sen hetkisen, mita kun uinnin jalkeen puet ajokamppeet niskaan, niin olo onkin taas kohta aivan sama kuin ennen uintia...

    Kohta saappaat taas tapeille ja sitten tuonne koillisen suuntaan, vaan ei tietenkaan suorinta eika Leon:iin..

    https://maps.google.com.br/maps?sadd...1&sz=8&t=m&z=8

    Picos de Europa on kertaalleen toissa vuonna kierretty, mutta jos siihen suuntaan kuitenkin..

    Niin ja tappioitakin tulee: Nimittain, jo kaksi hyvaa vesi-/mehupulloa olen tiputtanut tuosta jalkiasenteisesta "juomapullotelineesta" kesken ja kaiken. Yhden kerran motarilla, tosin kotilo joka tuli takana, ennatti sen vaistaa....(sorry vain ja moikkasinhan sun aanimerkille.. ), mutta toisesta ei ole mitaan havaintoa missa ja milloin se putosi...

    Sen vaan tiedan, etta taysina ne siina pysyy, vaan kun net tyhjenee, niin sitten yli satasen nopeuksissa katoaa ?

    Mehusta viela puheen ollen, jos eilisia "High Light":eja tahan kirjaisin, niin aivan karkipaassa oli sen hotelin Rio Salves, vai mika se oli, sen aamiais pyodan appelsiinimehu: aivan kuin linnunmaitoa!, ja ei uskoisi, miten kun minullakaan ei nyt, ainakaan mielestani viela, ole isoa mahaa, niin kuinka se koko kannullinen, (okei -lahes..) meni sinne etta "humpsista" ! Ja kun sellaista ei saa suomesta, ei mistaan ! No nyt joku vastaa tahan etta mikset itse purista tai linkoa.....(mutinaa..) No hei, katsos, kun meilta suomesta EI SAA sellaisia appelsiineja, joissa ei olisi sita sailontaaine 276:tta, eika 322:tta, eika varinsailytys-aine 887:tta, jne, yms. On ne niin pilattu mean hedelmat kaikki tyynni....

    Lisatappioina on repusta, sen sivutaskusta rikkimennyt vetoketju...mutta tassa siis toistaiseksi tappiosaldo.

    Viime oinen hotelli, tuli vastaani ensimmaisena ja oikeastaan sattumalta: http://hotel-shalom.com.pt/

    Luokitus vain kaksi, (2), tahtea, mutta en jaksanut, enka viitsinyt lahtea enaa muitakaan etsimaan. Ei ollut nettia, (Wifi tietenkin on kaikissa paikoissa), eli konetta, joten siksi naputtelen tata taalta Bibliotecasta.. Hyva oli huone, rauhallinen ja hinta edullisin tahan astisista, mutta Gessunkin sain sahko-oven taakse parkkihalliin. Hinta 30e sis aivan kohtuullisen aamiaisen.

    Ja taas olin muistanut vaarin. Sanoin jo respassa, etta en ole ennen kaupungissa ollut, kun hanelta kyselin kaikki nahtavyydet.. vaan kun aamulla tsiigsin karttaani tarkemmin, olinhan taman lapi jutallut pari vuotta sitten, silloin kun sen Ilkan K1200LT:n siirsin vastaavasti alas Fugeen....silloinkaan en suorinta tai nopeinta reittia..

    jatkuu..
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 03.06.2014 klo 15:12.
  20. #20
    Tammonen jutaus tanaan. Aamulla herasin San Estebanista, Gijonin takaa ja ooli tasokas hotelli Los Llianos! Kuuntelinkin aamuyosta etta ihan kuin vahan satelisi, ja kas vain; niinhan se oli tumma taivas ja asfaltit markina; No sehan ei tassa nyt haitannyt, mitaan; etenkin kun eilinen oli kaiketi loistavin jutauspaiva aikoihin! OLkoonkin etta varjossa oli se +30 c jatkuvasti, mutta se tie joka tuli Portugalista Spanian puolelle, oli kylla kaikkien mutkateiden aiti!

    Siis monilla mutkateilla olen jutaiilut ja tankoillut, mutta siis joku tolkku se pitas olla noidenkin suhteen
    Aivan kasittamaton yla- alamaki, tiukka vazen- oikee ja taas vazen-oikee-uusoikee jne....
    Siis oottakaahan ku maa etsin sen tuolta GM;sta niin kirjatkaapa ylos;;;
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 04.06.2014 klo 22:24.
  21. #21
    Eli Pyreneilla ollaan ja Ranskan puolella n 100metria ja heti eilen alkoi tama ranskalaisille niin tuttu ^vedatys^....

    Olin jo tuolta Spanian puolelta kysellyt hotelleja joissa olisi netti; vaan kun ei ja sitten nain taman Hotelli Clementenian,,,(virhe; tiedan...).
    Ensimmaiseksi kun kysyin nettia ja kun sanoin tarvitsevani sita ainakin tunnin tai puolitoista niin vastaus oli; SURE - SURE!
    Eika kysymyksessa ollut kielitulkinta vaan harvinaista kylla tama nainen osaa yllattavan hyvin englantia. Eli netti oli turvattu; (tai niin luulin..); ja eikos kun 15 min
    ennattanyt turinoida niin paukahti sahkot hetkeksi, (tarkoituksella..) ja kaikki hommat jaivat kesken!

    No, arvelin etta syon siina valissa kunnes nainen laittaa netin takasin kuntoon? vaan kun ei, painvastoin, kuulin kuinka lapparikin sammui; (Windows sulkuaani) ja kun tulin syomasta niin kuulemma
    kone on RIKKI ja han kutsuu sitten aamulla korjaajan; ( he heee.....); No; en itse alynnyt kysya tuota PC.n vieressa makaavaa lapparia, koska sehan oli virroitettuna kun PC.lla tyoskentelin; kun vasta sitten aamulla!

    Ei ole korjaajaa nakynyt; vaan nainen laittoi taman PC.n tulille ihan tuosta vaan napista kuten kuuluukin! Hanella kun oli tarkoitus laittaa paikat kiinni; sammuttaa koneet ja THATS IT!
    Tajusi kylla; etta PC:n takia tahan jain; en huoneen; sekaan kun ei ollu mikaan kummonen; ei saippuoita; ei laseja; patja kuopalla ja viileeta oli kun patteri kylmana eika sita lampoiseksi saanut!
    Hinta ilman aamupalaa reissun korkeinta A-luokkaa mutta laatu surkeinta E-ta = 57e ja aamianen 7e lisaa jos sitten otankaan sita.....

    Eli taman takia jattaisin kokonaan Ranskan valiin vaan minkas teet,? Spanialaiset, Germaanit ja Portugalilaiset; puhumattakaan Itavaltalaisista ja Sveitsilaisista PAASAANTOISESTI auttavat matkailijaa tietyn hinnaston mukaan, mutta Ranskalaisten tehtavana on vedattaa asiassa kuin asiassa eli tarkeinta on RAHASTUS.....

    Mutta eipas nyt purnata taman enempaa; tuolla ulkona kun aurinko on nousemassa ja mutkaa ompi luvassa!

    Tuota Adventurea taytyy kylla nyt hieman kehua tahan valiin. Nimittain; ei ole montaa parraa, jolla tammoinen reissu olisi yhta hauskaa kuin tuolla!

    Olen aiemin jutaillut seka 1200GS:lla; etta 650GS:lla; (800cc); ja ollut sita mielta etta 650 on ehdoton ykkonen tanne....Mutta onhan se tuossa nuo vaannot aivan toista luokkaa; piiitka kutonen ja ohkaset kahvakumit yhdessa sellainen paketti; etta nainkohan sita hannoo tuota parraa takaisin Timpalle sitten suomessa enaa antaakkaan
    Tosin tiukoissa syheroissa pikkugessu karkaa 1200.sta karkuun kuin ohjus, mutta silloin kun on laajempia kaarroksia ja vahasen suoranpoikasta valilla, ei pikkugessu paase enaa niin karkuun..
    Ja onhan se sitten autovialla tuo ISO aina ISO; joten voimaa riittaa!

    Olen aina ollut sita mielta, etta Spania parramaana hakkaa Ranskan, jos ei 6-0; niin ainakin 6-4! Nimittain, taalta kun loytyy aivan uskomattomia ja laajalti mutkateita, mutta kun Spanian hemmot vaan eivat osaa markkinoida noita! Ei kuten Itavallan, Sveitsin tai Saksan hemmot tekee! Korkeuseroissa ei Spania tietenkaan parjaa samassa suhteessa; mutta sitten muuten!
    Spanialaiset pitavat naita mutkapatkia vain luonnollisena asiana; aivan kuten meilla suomessa on metsissa sienia ja marjoja, ei ne sita ymmarra markkinoida tai mainostaa sen paremmin:
    vai oletteko joskus lukeneet jostan Spanialaisesta parralehdesta jotain reittivinkkia joskus.....kun ei taida olla edes mitaan Los Motos-parralehtiakaan?

    Sen sijaan Motorrad. Touring Magazine; Bike-Touring, Bike-Journal, Alpen-Journal, Alpen Tourer, ja miten monta kymmenta germaanin parralehtea onkaan markkinoilla; niissa kuvaillaan ja kerrotaan tarkasti yleensa ne alppipatkat jne, vaan eipa juuri Spanian puolelta.....

    Mutta viela hieman eilisesta ja toissapaivaisesta. Tuo mutkapatka; joka lahti siis sielta Bragancasta; se oli jotain aivan uskomatonta! Samoin sitten tuo toinen, joka tuli Spanian puolelta tanne alas, eli tama, kannattaa kylla laittaa muistiin!

    Juurikin naiden patkien takia tanne kannatti tulla; eika harmittaisi; vaikka Dolomiitit jaisi valista!

    Eli eilen oli ns. dymapaiva; eli ei varsinaisesti satanut, mutta pilevee ja sumua oli etenkin tonnissa joten tuliliivikin oli paalla ja kytkettyna aina puolelta paivazta asti; eli aina sillekkin, loytyy kayttoa!
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 05.06.2014 klo 10:03.
  22. #22
    Sete... (ja se parjattu Ibis, mut alkaa kertoko kenellekkaan....mutinaa... )

    Nyt tosiaan tulin tanne Sete;een jossa jouduin ottamaan Ibiksen, vaikka niin olin jo ennen reissua paattanyt etta EI, naita muovihotelleja, vaan kun ei ollut nettia muilla, (5.sta kyselin), ja on tassa sentaa omassa huoneessa oma suihku ja wc !
    Temperaturet aamun viileyden jalkeen sitten taas kipusi sinne +30c;een, ...okei-okei, panin vahan omiani, etta oli se sen +29c kuitenkin...ei tarvinut nyt thuliliivia kytkea jarjestelmaan

    Aamiaisen kanssa 57e mutta myos valvottu P-alue tuossa takana!
    Oli melkoinen "Adventure-paiva" konsanaan, vaan niin se pitkin olla, kun suunnittelemani reitin eras "passo" (Col du Cournalet?), olikin suljettu....tai siina oli kyltissa punaisella etta "Ferme", ja sitten vahan myohemmin viela sellainen tietyokyltti keskella tieta, etta ei saisi ajaa! No, kun olin silloin lokakuun reissulla ja se eras passo oli Italiassa kiinni vaikka naytti kyltti alhaalla vihreaa, niin ajattelin; ettei nama oikeasti mitaan tieda, joltain se on siihen unohtunut tms...ketaan kiinnosta tms, jne..

    No sitten ajelin ylos, mita kun oli niin upeat maisemat, ja toisekseen, olisi tullut niin pitka kiertomatka alas takaisin ja edelleen muita teita laaksoa pitkin, niin sitten vain paatin menna katsomaan minkalainen puomi ja missa se tulisi vastaan?

    No tulihan se sitten aivan siella ylhaalla tietenkin! Jo ennatin harmitella, kun tanne asti oli tie suunnilleen kunnossa, vaan sitten takaisin.....

    Vaan sitten, kas kuinka ollakkaan, siihen puomille tuli eras toinen mp-ohjastaja, ja sen kanssa aletiin tekemaan suunnitelmaa! Hankin tietysti harmitteli tuota, vaan minapas sitten keksin, etta kun kiertopolkuakaan emme mistaan loytaneet,; etta olikohan tuo ISO ja painava puomi edes lukossa? No eihan se sitten ollutkaan! Katselimme takana olevalle ravintolan pihamaan hemmoja, etta siella niita on, vaan jospa ne ei valittaisi meista ja niin vaan "hiiiop" yhdessa saimme kun saimmekin ISOn puomin kaannettya sivuun ja pyorat toiselle puolen puomia. Kiinni takaisin ja sitten menoksi alas, katsomaan kuinka pitkalle ja kauas paastaisimmekaan...

    Se kaveri muuten oli lahtenyt pyorereissulleen n 12kk:tta sitten, etta en mina nyt viela kauaa talla reissulla ole ollut! Oli Austraalian kaveri ja pyoran oli ostanut Irlannista! Kiertanyt mm Venajalla, Suomessakin jne, matkalla mihin tuuli nyt seuraavaksi kuljettaa....

    Lopulta paasimme kuin paasimmekin alas laaksoon; vaikka oli tiella kaikenlaisia kivinlohkareita, puiden oksia, lehtia ja osin luntakin. Tulvavedet oli myos tuoneet hiekkaa tielle ja vastaavasti vieneet sita! Parit kolmet tunnelit eika mitaan siella nahnyt, ei! Eli selvisin sitten siitakin...

    Etta Adventure-GS oli nyt omassa ymparistossaan, etenkin kun se alapuomi piti ohittaa vahan "epavirallista polkua" pitkin...

    Elikkas; se oli tammosta tanaan! Mutta nyt Adventure-mias lahtee syomaan jotain, ennenkuin Adventure-mias nukahtaa tahan koneelle....

    ps. ja arvatkaapa miten monen rahastusautomaatin kautta.....eika kortti tiatenkaan kaynyt parilla ekalla, vaikka ranskatar viela siella kopillakin vakuutti...LT:ssa on pakki, vaan eipa Advessa....noo, se nyt paljoa paina
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 05.06.2014 klo 22:23.
  23. #23
    Pyrenneillä on tosiaan ihan alppimaisemia vastaavia pätkiä. Itse ajelin "Timpasta" erottuani reilu viikko sitten mm. Biescas-Laruns-pätkän, joka oli oikein oivallinen. Samalla voin mainostaa kaupunkia nimeltä Zaragoza, sillä siellä on paljon nähtävää ja mielenkiintoisia tunnelmia.



  24. #24
    Lainaa Lonely Lynx kirjoitti Katso viesti
    Pyrenneillä on tosiaan ihan alppimaisemia vastaavia pätkiä. Itse ajelin "Timpasta" erottuani reilu viikko sitten mm. Biescas-Laruns-pätkän, joka oli oikein oivallinen. Samalla voin mainostaa kaupunkia nimeltä Zaragoza, sillä siellä on paljon nähtävää ja mielenkiintoisia tunnelmia.
    Joo, tnx Lonely Lynx noista vinkeista muille, itse olen jutaillut samaisen "pikiksen" ja Zaragozassa yopynytkin; hotelli oli hmm...joku ihmeen "moderni nimi ja kaikki musta-valkoista", maa sen kohta muistan...

    Mutta nyt koska olen Adventure-mias, kavin tuolla kartsalla asken paljain jaloin ostamassa parit paninit ja Zumoa ison pullon tanne hotellille. Olkoonkin etta kaduilla on ties vaikka mita; kaarmeista-huumeneulohin ja tietty ne kaikki lasinsirpaleet yms. tms. jne. mutta taa mun "uusi mode" vaatii tuon, vaikka olenkin vain "tilapainen / osa-aikainen" Advemias!
    Siina sitten oli jollain "paikallisella mamu;lla" sellainen basaarimyymala, niin eiko sen heti kaynyt saaliksi, ja alkoi kauppaamaan ovelta mulle sandaaleja, mut maa sanoin sille et: " kuule, ma olen Adventure-mias", ja se meni sit heti sanattomaksi..! Mitas tuli siihen haastaa riitaa, kun olin vain rauhallisella ruuanhakumatkalla!

    Taidampa nukkua lattiallakin, ihan vaan sen takia, ja kun en partaakaan ole kohta viikkoon ajanut, (vain tuota GSA:ta), niin mitas sita aamuisin oikiastaan suihkussakaan kay! Hampaatkin jaakoon pesematta ja veskiinkaan on oikiastaan turha mitaan papereita mukaan ottaa, kuka niita nyt siella kysyy

    Tuo ajotakkikin alkaa kohta olemaan niin ruokottoman nakoinen, etta jos yhtaan tuonne kadulle kumarran vaikkapa kengannauhoja kiristamaan, niin varmasti on kohta par-kolme euron kolikkoa joku mulle ojentamassa. Niin paljon siina on nuita sittiaisten ja niiden kovien koppakuoriaistan tuhoutuneita ruhoja; joita mm. tuolla Spanian pohjoisrannikolla motarilla ajotakkiin lasahteli!

    Mutta palaan hieman ajassa taaksepain, mita kun on jaanyt vahan rastiin naita juttuja mita tanne piti naputella:

    mm; tuosta Portugalin liikenteesta viela vahasen. Portugalin punaiset, se on sellaiset liikennevalot, joita kylan koosta riippuen on aina jokaisessa kylassa vahintain yhdet, yleensa kahdet, mutta voi niita olla 4:tkin.
    Eli hjomma menee niin, etta kun lahestyt kylaa ,niin muuta satametria ennen on sellaiset keltaiset vilkkuvat valot , jotka kertoo, etta kohta lahestyt liikennevaloja. No, eihan siina sitten mitaan, mutta kun juuri olet lahestymassa niita vihreana paistavia valoja, niin sitten kas-kummaa, ja "ahakuti", nehan vaihtuvatkin juuri ennen kuin olisit lapaissyt ne, punaisiksi.....
    Sita siina sitten saa ihmetella; etta miksi ne nyt vaihtui; kun koko kylassa ei ole ketaan missaa, liekko kaikki jo kuolleet aika paivia sitten; eika edes kotiloitakaan mistaan suunnalta tule....odota siina sitten koska olen suomalainen, tunnollisesti juu....(mutinaa...)!

    Taas meni se ensimmainen paiva; kunnes muistin noitten toiminta idean:

    - jos ohjastaja lahestyy normaalilla lahestymisnopeudella nuita valoja, ne pysyvat vihreana! (paasaantoisesti nain)
    - jos ohjastaja lahestyy valoja ylinopeudella; vaihtuvat ne punaisiksi juuri siksi!
    - jos ohjastaja lahestyy valoja ylinopeudella: mitas siina sitten? Ei sielta oikealta eika vasemmalta ketaan tule, ei kun ei nay autoja ei jalankulkijoitakaan....(en tosin ota vastuuta jos joku nain sitten tekee, enka suosittele tekemaan nain; tai en ainakaan missaan muussa maassa)!


    Eilinen paiva oli kaiketi koko tsiirtoajon paras paiva kylla! (laitoinhan sen mielestani parhaan patkan GM:n reittikartankin?).
    Valmisteluina oli kiertaen Wilberssiin tiukkuutta lisaa, ajotakin hihansuut kiinni ja GoPro:on uusi ja tyhja muistikortti ja sitten se hauskuus taas alkoi.. armotonta vaantoa ylos, oikealle ja taas alas ja vasemmalle, rajuja kierroslukuja melkein rajoittajaan ja alamaessa vastaavasti hirveita ja TOSI miehekkaita rajahtelyja pakoputkistossa aina moottorijarrutuksen kohdalle sattuessa, harvemmin tosin, uhkaroihkeita alamakeen ohitteluja; royhkeita mutkien oikomisia vastaantulijoista valittamatta, seka...jne.
    Uudet ajosaappaatkin pîtaa ostaa; kun sukkien karjetkin jo pâistaa.... tai sitten maa nain vain unta?

    jatkuu...
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 05.06.2014 klo 23:38.
  25. #25
    Huomenta vaan kaikille tasapuolisesti, eli Bonjour! Aamupalalle kohta menossa ja naviin, (juu, kylla maa taalla joskus sita kaytan..); syotetty Pertuis-niminen pieni kyla jossa olin joskus yota. Siita kun on sopivan lyhyt matka muutamille "vihreille", eli maisemateille. Monaco ei jaksa enaa kiinnostaa, (rahat siella vaan menee..), ja Nice on myos koluttu, joten ei tassa oikein ole sellaisia houkutuksia ei edes se kanjoni, mika Georges-se nyt olikaan....aina nuita muista!

    Normandie olisi tiatysti juuri tanaan ollut sellainen "must"- juttu, vaan kun toisaalta siella nyt vasta onkin sellainen "ryysis", etta spliitaamiseksi menisi koko ajan, ei hotelleissa tilaa, ja muutenkin on nyt aivan toisella suunnalla. Ja onhan sekin nahty jo kertaalleen.... Mut nyt siella nakisi actionia, (no se 70th, vuosipaiva kun on tanaan)!

    Mutta syon jotain Adventure-miahelle sopivaksi katsomaksi tuotteita, ehka muroja alle ilman mitaan kostukkeita ja lopuksi parit muovimukit tai jotain tuollaista. Lopuksi ISO ja KUULUVA royhtaisy ja pyyhin suupieleni respan takinhihaan tai sitten nuihin keltaisiin verhoihin - katsotaan nyt?

    Mutta muistakaapa, etta peltilootat iskee taalla myas takaapain, jotta himmailette sopivasti aina kun tutkasta varoitellaan! Sama koskee Spaniaa!

    ps. tietaakos joku, joko net laskee sen keskinopeuden pitemmalla valilla, ei kai?

    jatkuu...
  26. #26
    Huomenta vaan Good Morning. Huikeeta on tarinointi - kiitos! Georges-kanjoni, eli mikä? Kun noilla seuduilla pyöritään heinäkuun loppupuolella. Tuommoset kanjonit ja muut luonnon mahtavuudet kiinnostaa. Col de Turini ja Col de la Bonette ohjelmassa jo ovat.
    <p>.</p>
  27. #27
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  28. #28
    No juu, kyllä kannattaa mennä, mitä pikkusen matkaa Street VieW:lla kattelin.
    <p>.</p>
  29. #29
    Toi Huuru sais painaa nää jorinat paperille, nii olis mukava tavata vaikka pikkuhuoneessa
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  30.  
  31. #30
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    ...

    ps. tietaakos joku, joko net laskee sen keskinopeuden pitemmalla valilla, ei kai?

    jatkuu...
    Kyllä täällä Espanjassa ainakin laskee tuon keskinopeuden tuossa A-7 tiellä.

    Täällähän muuttui laki viime kuussa siten, että poliisi saa sakottaa pelkästään ottamalla kuvan, jos ajat ylinopeutta ja lasku seuraa sitten kotiin.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen