Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Moro,

    Kertokaapa tietävät mitä eroa Michelinin PR4 standardi versiossa on tuohon GT:n?

    XX tarvii uudet renkaat ihan kohtapuoleen, ennestään oli PR3:t ja niihin olen kyllä ollut tyytyväinen. Hinta eroa GT:llä ja tavallisella ei käytännössä ole, ajot on enimmäkseen yksin mutta jonkun verran myös 2 päällä. Painoa on (varsinkin reissussa) ihan riittävästi jotta voisin sortua tuohon GT:n ihan varmuuden vuoksi, mutta onko siinä jotain haittapuolia?

    Janne
    XX
  2. #2
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Taisit ihan itse vastata tuohon jo. Eli erona on nimenomaan, GT tarkoitettu raskaamille pyörille. Tuskin siitä mitään haittaa normiajossa on. Profiili ja seokset ovatten ihan samat, ainakin mikäli on uskomista MP mailman tekstiin.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
  3. #3
    Mulla on tuo GT kokeilussa juuri sadekelien, maantieajon ja kuorman takia.
    Ainut haittapuoli on ollut parinsadan vauhdeissa kevyt täristys takapyörältä mutta sitäkin tasapainotellaan lisää perjantaina.
    Eikä ole haitannut koska ei täällä julkisilla teillä noita vauhteja voi ajella.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  4. #4
    Taitaa tuo kalusto +/- 250 kg olla se "kusumusmerkki" kunnes saadaan käyttäjäkommentteja.

    Jos ajot on lähes täysin normikurvailua/köröttelyä, vaikuttaisi ilmeiseltä että
    tukevampaa gummia voi ajella enempi "ohjekirjojen paineilla" kilometrien
    pahemmin kärsimättä.

    Toisaalta..... sitten kun vedetään vähintään "puolivallatonta", paineet tahtoo nousta
    ja sitten ollaan ihmeissään 3.0+ paineilla "hennommilla" gummeilla.

    Ei välttämättä ole huono vaihtoehto tuossa bauttiarallaa 250kg luokassa tuo
    jäpäkämpi versio hieman miedommilla paineilla.

    Ei ole mahdotonta, että tuosta nappaa "tourinkisektorilla" ns. sporttiosaston
    "Misukan" normiajojen ja "Dumbolin" rata-ajojen ominaisuudet samaan pakettiin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #5
    do diin laitellaampa kokemuksia kyseisestä renkaasta bemarin r1200rt:n alla ja kyseessä GT versio

    keväällä vaihtui ensiasennus bridgestone jolla ajettu n 9000km kun alkoi olla jo sen verta takanen kulunut että ei yhtä pitkää reissua olisi tehnyt. (etunen oli vielä ihan ok)

    alle vaihtui pr4 sekä eteen että taakse nyt kilometrejä takana 13500 tälle kesää ja takanen alkaa olla vaihtokunnossa etusella ajaa varmaan vielä ensikesän.

    ajoista noin 80% on ajettu maksimi painoilla eli emäntä ja viikon kamat mukana (pohjoisnorjan ja eteläruotsin turneet) 15% 2 päällä ilman matkatavaroita ja loput 1 päällä eli kuormaa on ollut kiitettävästi. omasta mielestä kulutuskestävyys kiitettävä.

    äänitasoltaan etunen on bridgestonea hieman kovempi mutta ei ainakaan minua häiritse. käytökseltään erittäin rauhallinen ja pitoakin löytyy en kuivalla enkä sadekelillä kokenut missään vaiheessa minkäänlaisia yllätyksiä.

    moottoritiellä kovallakin sateella ajoin 120kmh matkavauhtia ja vaikka oli nähtävissä selkeitä vesilammikoita niin pyörä meni niistä huomaamatta.

    nyt on ainakin varmaa että ensi kesäksi vaihtuu taakse samanlainen rengas jos michelin ei keksi jotain uutta touring puolelle
    R1250RT -23
    R1250RT -20
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  6. #6
    Eli ihan normirengas.
  7. #7
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Eli ihan normirengas.
    sen verran eroa bridgestoneen että sillä ajot suurimmaksi osaksi 1 päällä eli kulutuskestävyys hiukkaparempi misukassa
    R1250RT -23
    R1250RT -20
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  8. #8
    Itse ajoin K1200GT:llä kolme settiä PR4GT:llä. Olin kyllä tosi tyytyväinen.
    Aiemmin mulla oli tossa ollut Z6 ja Z8...itsellä ainakin PR4:een tuli parempi luotto.
    Mutta toisaalta en ole mikään vetomies...
    Itse kun tulee ajettua tulpat päässä, niin en noista ikinä mitään ääntä kuullut...

    Nyt kun alla on R1200GS ja Pirelli Scorpion Trail II, niin tulpat päässäkin rengasmelu on "melua".
    Kaikki on niin suhteellista.
  9.  
  10. #9
    Alkuperäiselle kysyjälle samalla kalustolla (XX) sekä GT että ilman muutama setti, eli niin kauan kuin PR4:sta ollut saatavana. Ajot kaikenlasta, yksin, reissut kaksin kamojen kanssa, satunnaiset ratakäynnit, RP-ajot ja pari seisovaa mailia. Helvetin hyvä rengas ja ainakin mulla kova luotto joka tilanteessa, omaa ajoa hiekkatielläkin noin 10km päivässä (siis asfaltille matkaa 5 km). Ja sitten kumpi, ihan sama! En ole huomannut mitään eroa kummankaan hyväksi/pahaksi, eli jos saat GT:n samaan hintaan, ota se. Saat mielikuva-alennuksen, jos taas ilman GT:tä, saat hyvän kumin kuitenkin. Nyt olisi oma GT takunen n. 13t ajettuna vaihtokunnossa, eilen RP-lenkin saatananmoisessa sateessa ajaneena ei luistoa, sutimista tms ilmennyt. Ja paineina olen pitänyt 3.15 Bar (absoluuttisen tarkan Biltema-mittarin mukaan)