Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 69:sta
  1. #1
    Tänään klo 20.20 ajettiin kolmen pyörän letkassa Joutsasta kohti Korpilahtea Luhangassa kun pellolta tielle pelmahti kaksi hirveä...
    serkkupoika joka oli meistä eka teki lukkojarrutuksen ja yritti väistää mutta osui keskelle ensimmäistä hirveä.
    Itse tulin toisena ja sain väistettyä toisen hirven.
    Serkun Mopo meni tuhannen p*llun päreiksi ja kaveri lensi hirven kanssa ojan penkalle.
    Hirveltä katkesi tilanteessa takajalat ja Poliisi kävi sen lopettamassa.
    Serkku selvisi tilanteesta(ainakin tähän tietoon)kohtalaisen vähin vaurioin.
    Kroppa ihan älyttömän kipeä(osuihan hän keskelle hirveä) ja aivotärähdys...Kaularanka murtunut,mutta onneksi kaikkii sormet ja varpaat pelaa.
    Ihan vaan muistutuksena että siellä niitä on,puskissa ja pelloilla...



    <p>Mopolla pääsee ja autolla loput </p><p>&nbsp;</p><p>Ex:ät Cb350,Z650,Fzr600,ZXR750R,Cb900F,Yz426,CBR1000F,Ba ndit 1200s,GSX-R 750,Ducati Monster 900,Bandit 1200s,VTR1000F,Triumph Speed four ja nyt taas Ducati 900SS</p>
  2. #2
    Hyvä, että jäi henkiin... Serkkusi siis
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  3. #3
    Joskus oon koittanu hirvivaaramerkin tullen aktiivisesti pälyillä tiensivuja, aika hiton nopeesti se aktiivikyttääminen siinä jää.

    Paras vaihtoehto on kai vaan muistaa ajaa korkeintaan niie rajotuste mukasesti niillä alueilla ku merkeinkin varotellaan.

    Nno, saas nähä jotta loppuko serkkumiehen harrastus tosiaan vai mite. Ite aikoinaan nauroin jokaselle ketkä tuli sanoon että no et nyt sitten varmaan enää aio paljo ajella? kun ~200km/h+ vauhdin könttäyksestä pikkuruhjeilla selvisin :-)
    Joskus se vaan käy pikku tuuri, jos vähänki enemmän tekis kipeetä ni sen vois ymmärtää paremmi vihjeeks lopettaa harrastuksesa =)

    ja kyllähän nuo pysäyttää jokasen läsnä olleen aina, ihan syystä Henki on herkässä 247, ajo tai ei

    t: mikko by the way, jos ei nimim. ole pasille tuttu.



  4. #4
    Tuli eilen hirvi lähelle Mäntyharjun 381-tiellä, ei onneksi tullut hartialukkoa vaan sain juuri väistettyä. Varmaan alle 30 cm meni huti. Ei niitä huomaa kyllä ennen kuin ovat siinä luiskalla jo tulossa...
    07 ZZR 1400
  5. #5
    Ajetaan sitten varovasti siellä ulkona
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  6. #6
    Kävipä onni onnettomudessa.. Onneksi ei pahemmin käynyt.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  7. #7
    Tässä tosiaan homman saattoi pelastaa se että serkku ajoi ekana...Se oli meistä kolmesta se rauhallisin joka oli ennenkin sanonut että hän pelkää noita hirviä penkalla.
    Ite oon ollut kanssa sitä mieltä ettei niitä tarvi etukäteen jännittää,mutta kyllähän kun noita on 2*400kiloa siinä tiellä niin saahan se housut tutisemaan.
    Kaularangan murtuma on ilmeisesti "Worst case scenario" tästä mällistä.
    Eli kauluri kaulassa menee serkkupoika tovin.
    Tässä huomasi esim hyvän kypärän tarpeellisuuden:Serkku lensi niskoilleen useamman kerran,kypärästä tuli kuidut esille mutta se pysyi päässä ja mitä ilmeisimmin otti iskut vastaan niinkuin kuuluukin.
    <p>Mopolla pääsee ja autolla loput </p><p>&nbsp;</p><p>Ex:ät Cb350,Z650,Fzr600,ZXR750R,Cb900F,Yz426,CBR1000F,Ba ndit 1200s,GSX-R 750,Ducati Monster 900,Bandit 1200s,VTR1000F,Triumph Speed four ja nyt taas Ducati 900SS</p>
  8. #8
    Voi sanoa että huh huh, tällä olis keskimäärin päästy tuonne kynttiläosioon.

    Viimesyksyn perusteella sanoisin ettei noita voi edes hämärässä nähdä ennen kuin on aivan liian myöhäistä ja päivänvalossakin pitää olla jedin refleksit jotta tiukassa paikassa pystyy väistämään. Kaveri ajoi autolla kahden välistä ja kertoi ettei edes tajunnut ajaneensa hirvien välistä ennen kuin koko tilanne oli ohi.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  9. #9
    Äsken serkun kanssa soiteltiin ja kyllä:Kaularanka nyt on ainakin murtunut ja kaikenmaailman magneettikuvia otellaan...
    Nyt oli jo hiukan toinen ääni kellossa... *
    Katotaan nyt mitä se vakuutusyhtiö maksaa ja saahan sitä miettimisaikaa kun ei kypärä ja tukikauluri sovi yhteen...



    <p>Mopolla pääsee ja autolla loput </p><p>&nbsp;</p><p>Ex:ät Cb350,Z650,Fzr600,ZXR750R,Cb900F,Yz426,CBR1000F,Ba ndit 1200s,GSX-R 750,Ducati Monster 900,Bandit 1200s,VTR1000F,Triumph Speed four ja nyt taas Ducati 900SS</p>
  10. #10
    Joo , viime kesänä pelliperseillessäni , Oulun jälkeen , auringon laskeuduttua , aloin kyttäämään tien reunoja kuni kipeää vittua ,ja katso . Ennen Pyhäsalmea joku vilahti silmäkulmassa ja saatanan mulliturpahan se sinne taakse jäi...Eli , vaikka siinakin oli 15-20 metriä aukkoa tien laidassa , niin kyllä se tulee jumalauta nopeesti...mitään en ehtinyt tehdä.
    Summa summarum ...kolme hirveä riittää Suomen kokoisessa maassa, yksi Ranualla , yksi Ähtärissä ja yksi Korkeasaaressa. Yksikään susi ei ole vielä muita häirinnyt kuin hysteerisiä savolaisia , mutta hirvi se tuhoelukka on...sano, olen puhunut
  11. #11
    Ovat siis oikein helvetin nopeita noi hirvet *
    Vuosia sitten kaverin auton kyydissä vauhti päälle toista sataa ja nähtiin et hirvihän se siinä seisoo kaukana pellon puolella,eli ei mitään syytä jarrutella kun on niin kaukanakin ja me ihan just ohitettu koko tilanne.
    No hirvi päättikin että nytt se lähtee ja tottakai meidän suuntaan,hikisesti ehdittiin pois alta ettei hirvi tullut kylkeen,ja hirvi oli tosiaan kaukana tieltä kun nähtiin sitä!

    Lähin "kontakti" mitä mulla on ollut hirvien kanssa moottoripyörän sarvista oli kans vuosia sitten kun tulin syksyllä Tammisaaresta siin puolen yön aikoihiin ja suuntana kotiin,vettä satoi ja näkyvyys muutenkin ihan paska.
    Siinä sitten ajelin ja vauhti oli jotain 90-110 ja yhtäkkiä oli hirvi suoraan edessä,sain just väisteltyä sen perseen ohi kun samalla tulee seuraava hirvi samasta suunnasta ja jotenkin mahtusin (säkällä) niitten välistä ja toi vastapallo ohjaus tosiaan pelasti mua kun niin läheltä menin et seuraavas huoltiksel oli pakko pysähtyä röökille ja pikkasen rauhoittumaan ja siinä samalla huomasin että mulla oli ajokamat vasemmalla puolella+pyörä ihan rasvan peitossa mitä oli hirven turkista lentänyt,tais olla liiankin lähellä että en oliskaan päässyt niitten välistä.
    Hirvet kun ovat vielä sitä kokoluokkaa et ei ne kyllä pehmeitä ole kun niihin osuu et .......

    Hyvä jos topikin aloittajan ryhmälle ei pahemmin mennyt!!!
    Ja zemppiä vaan ja heti kun lääkäri antaa luvan niin niskaa jumppaamaan ettei jäykisty.
  12. #12
    Lainaa (l-p @ Huhti. 24 2011,10:31) kirjoitti
    Joo , viime kesänä pelliperseillessäni , Oulun jälkeen , auringon laskeuduttua , aloin kyttäämään tien reunoja kuni kipeää vittua ,ja katso . Ennen Pyhäsalmea joku vilahti silmäkulmassa ja saatanan mulliturpahan se sinne taakse jäi...Eli , vaikka siinakin oli 15-20 metriä aukkoa tien laidassa , niin kyllä se tulee jumalauta nopeesti...mitään en ehtinyt tehdä.
    Summa summarum ...kolme hirveä riittää Suomen kokoisessa maassa, yksi Ranualla , yksi Ähtärissä ja yksi Korkeasaaressa. Yksikään susi ei ole vielä muita häirinnyt kuin hysteerisiä savolaisia , mutta hirvi se tuhoelukka on...sano, olen puhunut
    täysin samaa mieltä tämän mielipiteen kanssa!
    <p>Mopolla pääsee ja autolla loput </p><p>&nbsp;</p><p>Ex:ät Cb350,Z650,Fzr600,ZXR750R,Cb900F,Yz426,CBR1000F,Ba ndit 1200s,GSX-R 750,Ducati Monster 900,Bandit 1200s,VTR1000F,Triumph Speed four ja nyt taas Ducati 900SS</p>
  13. #13
    Toipumisia hirvikolariin joutuneelle kaverille!

    Joka kesä olen nähnyt hirven pyörän päältä ja nämä "varokaa hirviä" ja "hirvet liikkuu" varoitukset ei auta yhtään mitään. Joka kerta kun olen nähnyt hirven tien varressa tai yli juoksemassa, niin kummastuttaa se miten ne hirvet pystyy katoamaan sinne metsään kuin tuhka tuuleen. Siitä voi sitten miettiä miten puskista ne sinne tielle pölähtää. Siinä ei varomiset auta.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  14. #14
    Tässäkin tapauksessa ne hirvet tuli ihan pellolta(tosin tukkikasan takaa)mutta teoriassa olivat nähtävissä...
    Käytännössä kaksi ruskeaa hirveä kynnetyltä ruskealta pellolta tuli kuin tyhjästä siihen tielle.
    serkulla ei ollut mitään mahdollisuutta väistää niitä kun nämä typerät eväimet kävelivät suoraan alle.

    Itselle jäi se ratkaiseva sekunti lisää reaktioaikaa ja pääsin takakautta niistä ohi...
    <p>Mopolla pääsee ja autolla loput </p><p>&nbsp;</p><p>Ex:ät Cb350,Z650,Fzr600,ZXR750R,Cb900F,Yz426,CBR1000F,Ba ndit 1200s,GSX-R 750,Ducati Monster 900,Bandit 1200s,VTR1000F,Triumph Speed four ja nyt taas Ducati 900SS</p>
  15. #15
    Serkku on jo vuosia juuri puhunut kuinka häntä pelottaa nuo puskista hyökkäävät hirvet...

    itse olen lähinnä:Sitten napsahtaa jos napsahtaa koulukuntaa,mutta näin läheltä katsottuna tosi v*ttumainen tilanne.
    Siinä voi lähinnä spekuloida että sekuntia aikaisemmin/myöhemmin olisi ajanut paikan ohi...

    Näin ihan oikeasti ajatelleen mitään ei ollut tehtävissä toisin...
    <p>Mopolla pääsee ja autolla loput </p><p>&nbsp;</p><p>Ex:ät Cb350,Z650,Fzr600,ZXR750R,Cb900F,Yz426,CBR1000F,Ba ndit 1200s,GSX-R 750,Ducati Monster 900,Bandit 1200s,VTR1000F,Triumph Speed four ja nyt taas Ducati 900SS</p>
  16. #16
    Nämä ovat kyllä niin pirullisia eläimiä kun tielle sattuvat, muutama vuosi sitten myös kaveri juotui kolariin hirven kanssa autolla ja siinä valitettavasti 2 kolmesta menehtyi . Saa kyllä kiittää ettei itse ole juotunut kolariin kyseisen eläimen kanssa. Mutta monesti nähnyt penkassa hirven. Viime vuonna myös kaveri kesällä törmäsi kauriiseen kikserin 1000 mutta tämä meni kauriin läpitse pyörällä, kun ei kerinnyt jarruttaa niin laitto lisää vauhtia. Ihme olikin kun pysy pystyssä ja vain etupää meni pyörästä vähän mäsäksi. Mutta parantumisia sinne päin, hyvä että oli onnea kuitenkin vähän mukana tapauksessa!
    Pyörätön, ainakin hetken
    kawasaki z1000 -07
    Kawasaki ZX-7r
    Aprilia AF1 Europa

    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=CCItnKrXvMM" target="_blank">http:
    //www.youtube.com/watch?v=CCItnKrXvMM</a>
  17. #17
    Mulla itsesuojeluvaisto tiputti vauhtia muutaman tapauksen jälkeen, mutta en usko että edes siitä olisi ollut oikeasti apua. Näin jotain puista poikkeavaa ja kohdalla tajusin että hirven persehän se siinä on tietä kohden kun elukka märehtii ohjan pohjalla lehtiä. En ehtinyt reagoida mitenkään ennen kuin tilanne oli jo ohi. Pilkko pimeä ilta ja vauhtia alle 70.

    Kerran jouduin mutkassa jarruttamaan vähän liian tiukasti ja pyörä meni poikittain kun annostelin takajarrua vähän liikaa. Näin hirven periaatteessa riittävän aikaisin, mutta taito ei riittänyt takajarrun kanssa. Mutkassa riitti että se kävi lukossa ja sen jälkeen pyörä olikin muutaman sekunnin viemässä kuskia. Pysyi sentään tiellä mutta sillä hetkellä ei väistäminen olisi ollut mahdollista. Hirvi kääntyi onneksi takaisin metsään, muuten olis ollut todella lähellä ja mun kaikki kyvyt oli kiinni pyörän tiellä pitämisessä.

    Mulla on työmatakalla ihan jumalattomasti hirviä ollut viimesyksynä. Useampi työkaveri veti turhan läheltä, mutta onneksi kukaan ei osunut.

    Tänään tuli sitten poroja kolmeen otteeseen tielle, mutta tällä kertaa valossa ne näkyi ajoissa.

    Tosiasia on kuitenkin että osaava näkee ne hyvin. Olen muutaman kerran ollut vetää suoraan tokkaan autolla kun isä on nähnyt ne jo kauan sitten, sillä on ollut jopa varaa odottaa että enkö tosiaan näe ennen kuin varottaa kun olen ollut ratissa. Se on syntyisin pohjoisempaa jossa elukat on arkipäivää tiellä, sillä on joku kuudes aisti joka kertoo sille missä ne on ennen kuin se edes näkee niitä. Ei sekään mutkan taakse voi nähdä mutta aina se on aavistanut ja tiennyt että tuolla ne on. Aivan yhtä lujaa se on ajanut kuin minäkin eli vauhdista ei ole ollut kiinni.



    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  18. #18
    Auttaa ainakin hiukan kun himmaa varoitusmerkkien kohdilla, niitä kun ei sinne yleensä turhaan laiteta vaan niiden kulkureiteille.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  19. #19
    Tänään klo 18.30 tie 13 Mikkelistä Lappeenrantaan. Ristiinan jälkeen muutama km, iso uroshirvi tien yli, onneksi noin 150m ennen minua........
    MTS 1200S -15
    MTS 1100 -07
  20. #20
    Peurat on myös älyttömän vaarallisia, tuntuvat liikkuvan laumoissa aina tienyli ja aina pahimmassa mahdollisessa kohdassa
    jep jep
  21. #21
    Helppo keino turvata terveytensä. Nopeutta oikeasti reilusti alas!

    Vai oletteko useinkin kuulleet,että vaikkapa 50 tai korkeintaan 60 ajava mopoilija(esim.pappatunalla) olisi loukkaantunut hirvikolarissa?
    On se niiiin väärin!
  22. #22
    Kyllä ne vaan niin nopeasti ja huomaamatta tulee. Ihmisen reaktioaika jo takaa sen, että jos törmäyskurssille osuu niin
    eipä siinä ehdi mitään tekemään. Jos sen ehtii väistämään, niin silloin se ei ole törmäyskurssilla *.
    Mutta joo, pienemmällä vauhdilla sattuu vähemmän ja itsella useita läheltäpititilanteita peurojen kanssa. Ne vaan vilahtaa ohi ja tosiaan jos kohdalle osuu niin eipä siinä mitään ehdi tehdä...



    T7
  23. #23
    Lainaa (Puimurimies @ Huhti. 25 2011,06:41) kirjoitti
    Helppo keino turvata terveytensä. * Nopeutta oikeasti reilusti alas!

    Vai oletteko useinkin kuulleet,että vaikkapa 50 tai korkeintaan 60 ajava mopoilija(esim.pappatunalla) olisi loukkaantunut hirvikolarissa?
    Mopois on niin pahat äänet
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  24. #24
    Lainaa (Puimurimies @ Huhti. 25 2011,06:41) kirjoitti
    Helppo keino turvata terveytensä. * Nopeutta oikeasti reilusti alas!

    Vai oletteko useinkin kuulleet,että vaikkapa 50 tai korkeintaan 60 ajava mopoilija(esim.pappatunalla) olisi loukkaantunut hirvikolarissa?
    Olen kuullut,tosin ei ollut vanha papparainen mutta kaveri mopon kanssa ajoi hirven takakoipiin sillä seurauksella että molemmat veti lipat,hirvi nousi ja jatkoi matkansa samoin kun kaverikin kunhan ensin potkittiin tanko ajokelvolliseksi.
    Kaveri selvisi soraihottumilla ja murtuma pikkurillis.

    Itse olen saannut peuran pakun kylkeen ja vauhti abaut 3-8 kilsaa tunnis osumahetkellä ja vauhti himmattiin ennen osumaa kaukaa jo,oli visin peura panikissa tai jotain kun suoraan päälle pomppis?

    Ei se vauhti aina estää osumia,mutta mitä osumien jälkeen tapahtuu niin se muuttuu olennaisesti hiljalla vauhdilla!

    Toki niin voi käydä niinkin hassusti että metässä saat hirviemon perääsi ilman mopotintakin,etenkin jos sillä on pieni vasa mukana
  25. #25
    Pääsi viimeyönä serkkupoika pois sairaalasta.

    Lääkärit olivat tutkineet ja kuvanneet ja loppujenlopuksi ei mitään...ei yhtään mitään fyysisiä vammoja

    Tietenkin kroppa on hellänä ja mustelmilla mutta mikään osa ei ole poikki tai murtunut!
    Varmaan tovin tietenkin sairaslomaa saa,mutta hämmentävä tulos kuitenkin tästä mällistä.

    Hieno homma!
    <p>Mopolla pääsee ja autolla loput </p><p>&nbsp;</p><p>Ex:ät Cb350,Z650,Fzr600,ZXR750R,Cb900F,Yz426,CBR1000F,Ba ndit 1200s,GSX-R 750,Ducati Monster 900,Bandit 1200s,VTR1000F,Triumph Speed four ja nyt taas Ducati 900SS</p>
  26. #26
    Lainaa (Adve @ Huhti. 25 2011,09:21) kirjoitti
    Toki niin voi käydä niinkin hassusti että metässä saat hirviemon perääsi ilman mopotintakin,etenkin jos sillä on pieni vasa mukana *
    Kannattaa muistaa että yhdessä asiassa aseistamaton ihminen hirven voittaa, ja se on puun ympäri juokseminen. *
    Speed Triple
  27. #27
    Serkkusi pääsi moottoripyöräilijöiden pieneen eliittiin. Hirveen ajaneita ei kovin montaa hengissä ole.

    Vai, että hirvimerkin kohdalla höllää "pikkasen". Mikä on tämä turvallinen nopeus, jolla voi ajaa hirveä päin? Turun motarilla juoksi kolme vuotta sitten hirvi, kun ajoin pyörän kanssa eikä ollut varoitusmerkkejä. Pitäisikö soittaa tielaitokselle, että laittavat hirvimerkit motarille, että voi höllätä vähäsen?

    Kannattaa ajella motskarilla pitkin ja poikin Suomea, niin huomaa, että hirvivaroituksia on joka paikassa. Ajele siinä sitten viittäkymppiä.

    Ankara juttu, että lapinmiehillä on kuudes aisti porojen suhteen. On ne kovia!
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  28. #28
    Lainaa (nostalgia @ Huhti. 25 2011,21:20) kirjoitti
    Serkkusi pääsi moottoripyöräilijöiden pieneen eliittiin. Hirveen ajaneita ei kovin montaa hengissä ole.

    Vai, että hirvimerkin kohdalla höllää "pikkasen". Mikä on tämä turvallinen nopeus, jolla voi ajaa hirveä päin? Turun motarilla juoksi kolme vuotta sitten hirvi, kun ajoin pyörän kanssa eikä ollut varoitusmerkkejä. Pitäisikö soittaa tielaitokselle, että laittavat hirvimerkit motarille, että voi höllätä vähäsen?

    Kannattaa ajella motskarilla pitkin ja poikin Suomea, niin huomaa, että hirvivaroituksia on joka paikassa. Ajele siinä sitten viittäkymppiä.

    Ankara juttu, että lapinmiehillä on kuudes aisti porojen suhteen. On ne kovia!
    Henkilökohtaisesti olen todellakin sitä mieltä että näitä sattuu...
    jos oltais ajettu kovempaa hirvet eivät olisi ehtineet tielle ja hiljempaa niin ne olis kerinneet mennä...

    Mutta h*lvetin hyvä tuuri kävi tässäkohdalla.

    On se serkkukin jo alkuahdistuksen jälkeen miettinyt mitä se vakuutusyhtiö mahtaa maksaa ja mitä tilalle...

    Ajatukset liikkuu sillä välillä:Lopettaa koko harrastus/heti kun vaan mahdollista uusi pyörä ja puikkoihin.

    Itselle se ei jättänyt ihan älytöntä kammoa,olen vähän sitä mieltä että nää on sellaisia kohtalojuttuja...
    Kuten yksi kommentti asiasta oli:Pietarilla oli pääsiäisruuhkaa portilla ja sisälle ei ollut asiaa...
    <p>Mopolla pääsee ja autolla loput </p><p>&nbsp;</p><p>Ex:ät Cb350,Z650,Fzr600,ZXR750R,Cb900F,Yz426,CBR1000F,Ba ndit 1200s,GSX-R 750,Ducati Monster 900,Bandit 1200s,VTR1000F,Triumph Speed four ja nyt taas Ducati 900SS</p>
  29. #29
    Lainaa (Tombu @ Huhti. 25 2011,18:20) kirjoitti
    Lainaa (Adve @ Huhti. 25 2011,09:21) kirjoitti
    Toki niin voi käydä niinkin hassusti että metässä saat hirviemon perääsi ilman mopotintakin,etenkin jos sillä on pieni vasa mukana *
    Kannattaa muistaa että yhdessä asiassa aseistamaton ihminen hirven voittaa, ja se on puun ympäri juokseminen. *
    Juu,kokeiltu on ja toimii
    Samoin ison kiven ympäri juokseminen,ainoa paha ison kiven kanssa on se että et näe sitä hirviä koko ajan ja kun tarpeeksi spurttaa ja hirvi ottaa fundeerausaskelia niin juokset sitä kiinni ja homma jatkuu taas paitsi vastakkaiseen suuntaan



    Mut hyvä että tä kuski pärjäs ilman muita kun mustelmilla ja lihassäryillä!!!
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Joe @ Huhti. 24 2011,22:55) kirjoitti
    Mulla itsesuojeluvaisto tiputti vauhtia muutaman tapauksen jälkeen, mutta en usko että edes siitä olisi ollut oikeasti apua. Näin jotain puista poikkeavaa ja kohdalla tajusin että hirven persehän se siinä on tietä kohden kun elukka märehtii ohjan pohjalla lehtiä. En ehtinyt reagoida mitenkään ennen kuin tilanne oli jo ohi. Pilkko pimeä ilta ja vauhtia alle 70.

    Kerran jouduin mutkassa jarruttamaan vähän liian tiukasti ja pyörä meni poikittain kun annostelin takajarrua vähän liikaa. Näin hirven periaatteessa riittävän aikaisin, mutta taito ei riittänyt takajarrun kanssa. Mutkassa riitti että se kävi lukossa ja sen jälkeen pyörä olikin muutaman sekunnin viemässä kuskia. Pysyi sentään tiellä mutta sillä hetkellä ei väistäminen olisi ollut mahdollista. Hirvi kääntyi onneksi takaisin metsään, muuten olis ollut todella lähellä ja mun kaikki kyvyt oli kiinni pyörän tiellä pitämisessä.

    Mulla on työmatakalla ihan jumalattomasti hirviä ollut viimesyksynä. Useampi työkaveri veti turhan läheltä, mutta onneksi kukaan ei osunut.

    Tänään tuli sitten poroja kolmeen otteeseen tielle, mutta tällä kertaa valossa ne näkyi ajoissa.

    Tosiasia on kuitenkin että osaava näkee ne hyvin. Olen muutaman kerran ollut vetää suoraan tokkaan autolla kun isä on nähnyt ne jo kauan sitten, sillä on ollut jopa varaa odottaa että enkö tosiaan näe ennen kuin varottaa kun olen ollut ratissa. Se on syntyisin pohjoisempaa jossa elukat on arkipäivää tiellä, sillä on joku kuudes aisti joka kertoo sille missä ne on ennen kuin se edes näkee niitä. Ei sekään mutkan taakse voi nähdä mutta aina se on aavistanut ja tiennyt että tuolla ne on. Aivan yhtä lujaa se on ajanut kuin minäkin eli vauhdista ei ole ollut kiinni.
    lapinlisää...

    mutta,onneks serkkus selvis hirvikolarista.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen