Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 177:sta
  1. #31
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Olen samaa mieltä tuosta enskakuskien hyljeksinnästä.
    Kun olen XT:llä liikenteessä (siinä ei ole peilejä ja vilkkuja), niin harvoin saa vastakaikua muolta motoristeilta.
    Sama näyttää olevan myös toisin päin,harvimmin morjestavat ryhmät:
    -prätkäpoliisit
    -ns.liivimiehet HD:llä (poikkeuksia löytyy)
    - enduropyörät,mitä kuraisempi,sitä harvemmin(onko nappularenkaat asfaltilla niin vaikeat hallita ettei uskalla kättä irroittaa?)
    - kevariteinit
    Aloittaessani harrastuksen 80-luvun alussa kaikki moikkaili kaikkia ja tien varteen pysähtyneeltä kysyttiin tartteeko apua yms. Itsekkyden lisääntyminen näkyy myös näissä piireissä.
  2. #32
    Lainaa McStadey kirjoitti Katso viesti
    Viime keväänä/kesänä taisi olla kaksikin näitä morjestusketjuja, vakioaiheita näemmä...
    Niita on ollut vuosien aikana vaikka kuinka monta ja "Olitko se sina" mennaan oikein yksityiskohtiin sormien maarasta ja asennosta seka kaden kulmasta, korkeudesta ja nostonopeudesta suhteessa ohjaustangon leveyteen ja nopeuteen ja vallitsevaan ilmanpaineeseen suhteessa ajonopeuteen ja sakkojen maaraan.

    Elamaa suurempi asia...


    Viimeksi muokannut: GoSpel; 19.05.2014 klo 11:38.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  3. #33
    Mua kyllä on moikannu jokainen liivimies joka on vastaantullu. Itte moikkaan kaikkia, paitsi skodeja ja mopoja. Skoottereita en ihan oikeasti viitsi moikata, hanki oikea prätkä.
    Monestikkin jos ajat yhtään kesäisemmissä vaatteissa (eli vaikka hupparissa) ei vastaantulevat kuolemattomuusliiviin pukeutuneet fosforikypärämiehet morjesta. Onko se teiltä pois jos minä en tykkää paistua ja näyttää muutenkin idiootilta?

    No, tää moikkaushomma ja siitä vouhkaaminen kyllästyttää aivan loputtomasti... Olkaa saatana moikkaamatta jos ette halua tai moikatkaa vaikka segway kuskeja.
  4. #34
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Mistä johtuu tietyntyyppisillä pyörillä ajavien haluttomuus moikkaamiseen, valaiskaa tyhmää!
    Ei riipu pyörätyypistä, jos ei meinaa jaksaa. Eri asia, jos joku toinen ajaa vain kerran viikossa viikonloppuisin ja hyvällä kelillä, niin mikäs siinä on moroja heitellessä, mutta kun tulee tarpeeksi kilometrejä viikossa työmatkoista ja muista enempi-vähempi hyötyajoista, niin nyökkäys saa omasta suunnastani nykyään usein riittää.

    Enemmän minua ihmettyttää ne, ketkä anonyymisti kypärän sisältä heittävät rohkeasti isolla kädellä moroa, mutta sitten mittarilla tai kahvilassa eivät katso enää edes silmiin morjestamisesta puhumattakaan
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  5. #35
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Mistä johtuu tietyntyyppisillä pyörillä ajavien haluttomuus moikkaamiseen, valaiskaa tyhmää!
    Pyörien määrä on kasvanut viime vuosina niin paljon ja samalla yhteenkuuluvuuden tunne vähentynyt, ettei tule moikattua kuin tuttuja.
    Superbike #7
  6. #36
    Mä en morota pitkät päällä ajavia...
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  7. #37
    Mä moikkaan täysin yksipuolisesti, jos huvittaa. Usein huvittaa. Tää voi olla epäsosiaalista, mutta moikkaan siksi, jos tuntuu kivalta tervehtiä enkä siksi, että moikkaako se takas. Eli saa ottaa tervehdyksen vastaan tai olla ottamatta, mutta minä en siksi vähemmälle jää :-)

    Voihan sen ajatella niinkin, että jos itse moikkaa jollekin, joka ei moikkaa takaisin, niin moikkaus palaa sitten aikanaan takaisin jonkun toisen pyörän kautta silloin, kun itse vähiten odottaa
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  8. #38
    Kevarit ja kolmipyöräiset inva-mopot jää morjestamatta. Vihreä kawa kun tulee vastaan niin moro on tavanomaista suurempi!


    636 -06
  9. #39
    Kaikille vilkullaan, silloin tällöin tulee mopoja tai skoottereitakin morotettua. Kyllä yleensä takaisinkin tervehtii porukka - tänään tuli testattua että gendarmietkin nostaa lapasta kyllä.
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  10. #40
    Ne erottaa, jotka ajoissa heittää lapasta näkökenttään, muuten ei ehdi eikä viitsi seurata tuleeko moroa takaisin vai ei tai mikä on vastaantulijan merkki. Tuolta pohjalta mitään havaintoa ei ole, että jonkun tietyn merkin kuskit ei moikkaisi. Niin kustomit kuin kyykyt ja kaikki siltä väliltä on morjenstellut.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  11. #41
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Sama näyttää olevan myös toisin päin,harvimmin morjestavat ryhmät:
    -prätkäpoliisit
    -ns.liivimiehet HD:llä (poikkeuksia löytyy)
    - enduropyörät,mitä kuraisempi,sitä harvemmin(onko nappularenkaat asfaltilla niin vaikeat hallita ettei uskalla kättä irroittaa?)
    - kevariteinit
    Aloittaessani harrastuksen 80-luvun alussa kaikki moikkaili kaikkia ja tien varteen pysähtyneeltä kysyttiin tartteeko apua yms. Itsekkyden lisääntyminen näkyy myös näissä piireissä.
    Tuossa kysyin yheltä mopokonstulta tota moikkailuasiaa, niin se sano että ei sitä töissä kerkee lapapystyssä ajaan. Sitä kun tarvitaan härveleiden operoimiseen, ilmeisesti ainakin raadion tankentti on vasemmalla kädellä näpelöitävä asia.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  12. #42
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    - enduropyörät,mitä kuraisempi,sitä harvemmin(onko nappularenkaat asfaltilla niin vaikeat hallita ettei uskalla kättä irroittaa?)
    Enskapenoille ei juurikaan kukaan nosta lapasta, ei vaikka ite moikkaisi, ja siihen on tottunut. Sitten kun joku nostaa lapasen niin kuljettajan 8bit ydinprosessori ehtii reagoimaan moikkaukseen vasta siinä vaiheessa kun vastaantulijan perävalot on kadonneet

    Muutenkin täällä pk-seudulla tulee niin paljon erilaisia mopedeja vastaan ettei oikein jaksa innostua jatkuvasta lapasen nostelusta. Oikeastaan nykyään tulee pelkästään vilkuteltua tutuille
    Kylätason kurapyöräilijä.
  13. #43
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Aloittaessani harrastuksen 80-luvun alussa kaikki moikkaili kaikkia ja tien varteen pysähtyneeltä kysyttiin tartteeko apua yms. Itsekkyden lisääntyminen näkyy myös näissä piireissä.
    Vähän OT, mutta kävi tässä toissa kesänä, että olin jossakin Kuortane Alavus välillä ja pysähdyin heittämään vettä ojan pohjalle, niin eikös siihen pysähtyny pari motoristia - GSA ja joku Yammu - kysymään että onko kaikki ok? Minä siihen että ainakin vähän aikaa kun rakko taas tyhjä ja kysäsin että mitäs pojat? Olivat rautaperseajossa niin eipä pikkusen respektiä pojille, että vaivautuivat pysähtymään Hyvästelinkin pojat matkaa hetimiten

    Ja toinen vappupäivältä kun olin Jepuan kohdilla tiellä 19 ja takana 450 km mm. räntäsateessa ajoa. Olin ajanut pakettiauton edellä varmaan parisataa km ja oli pakko pysähtyä syömään sämpylä ja parkkeerasin ihan ojan reunaan, niin tämä pakettiauto teki U-käännöksen ja kurvasi ympäri eteeni. Ajattelin että nyt tulee turpaan kun olen ollut jarruna edessä, niin mitä vielä nuori neito tulee kysymään onko kaikki OK Ällistykseltani sain nyökättyä ja neito kertoi itsekkin olevan motoristi mutta nyt työmatkalla firman pakulla.

    Sitä vaan että itse kyllä aion pysähtyä jos jotakin "epäilyttävää" näen tien vieressä Nuo on sellaisia kokemuksia, jotka muistaa lopun ikänsä
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  14. #44
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Zip kirjoitti Katso viesti
    Kevarit ja kolmipyöräiset inva-mopot jää morjestamatta. Vihreä kawa kun tulee vastaan niin moro on tavanomaista suurempi!
    Tossa taannoin joku mies kurvas naama hymysssä pappatunturilla isolletielle ja morjensteli samalla. Pakkohan sitä oli morottaa takas!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  15. #45
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    Tuossa kysyin yheltä mopokonstulta tota moikkailuasiaa, niin se sano että ei sitä töissä kerkee lapapystyssä ajaan. Sitä kun tarvitaan härveleiden operoimiseen, ilmeisesti ainakin raadion tankentti on vasemmalla kädellä näpelöitävä asia.
    Moikkaa ne isossa maailmassakin. Malmön lähellä tuli vastaan sellainen keltaneonraidoitettu mopo, ajettelin että onpa siinä jännänvärinen toureri ja moikkasin. Sekin moikkasi, ihan reilusti, käsi suoraan ylös kohti taivasta. Ajettelin että mikähän morotus sekin nyt oli ja jatkoin samaa reipasta marssivauhtia motarin ohituskaistaa. Myöhemmin huomasin että ovat tuollapäin maailmaa poliisi-mp:t neonkeltaraidoitettuja Tiedä sitten olisiko halunnut jututtaa vai yllättyikö vain iloisesti morotuksesta. Paikallisethan kait Malmössä lähinnä polttavat poliisikulkuneuvoja ja sellasta. Erilainen suhtautuminen virkavaltaan kuin Suomessa, jossa poliisi on ystävä. Paitsi ehkä silloin kuin saa sakot 10km/h ylinopeudesta (miksimiksimiksi, oli tyhjä tie eikä ketään lähimaillakaan???).

    Ja sittenhän oli tämä savolainen moikkaus, muutaman vuoden takaa jäi mieleen eräs kyykkykuski joka moikkasi keskisormella. Jokin paikallinen tapa ehkä. Ei voi aina tietää mitä kypärän sisällä on menossa. Tsempiä sinne, ehkä se siitä menee parempaan päin.

    Itse moikkailen vähän kaikkea liikkuvaa, mutta taajamassa pyrin pitämään kädet tangossa. Jotenkin turvallisempaa sillain kun kaikenlaista tiellehyppääjää tuntuu riittäävän. Ja suurin osahan mp-kuskeista on ihan vapaa-aikaa viettämässä ja muutenkin hyvällä tuulella, käden nostelu ja pieni taolla rupattelu kuuluu asiaan. Tai jos jollakin on ujo hetki, niin ihan ok sekin
    K1200GT & 701Enduro
  16. #46
    Kaikille morjestelen!

    Mutta jotenkin kaupungissa tulee morjesteltua harvemmin kuin "tien päällä".
    Ku tuntuu että samat nopot tulee vastaan kymmeniä kertoja..

    Ja kyllä mä jään jutustelemaan myös mittarilla tahi kippoloissa jos etäisyydelle osuu, mutta taitaa olla mopopojat välistä vähän ujoja tyttelille juttelemaan.

    Kevareitakin morotan juurikin siitä syystä, että tää katoava perinne saatais jatkumaan myös seuraavassa sukupolvessa ja oon kerran imuttanu omasta tankista kanssakärsijälle bensaakin notta pääsee tankille saakka.
    1100 Gsx-R.
    Nainen kahvoissa.
  17. #47
    Ilmeisesti osassa kyykyistä ja varsinkin ns. fighter tyylisissä pyörissä on sen verran surkeat ajo-ominaisuudet että kättä ei voi irroittaa tangosta...
    Taivas saa odottaa
  18. #48
    Lainaa Zip kirjoitti Katso viesti
    Kevarit ja kolmipyöräiset inva-mopot jää morjestamatta. Vihreä kawa kun tulee vastaan niin moro on tavanomaista suurempi!

    ASIAA.(vihreä Kawa ) .

    moikkaus asiasta - harrikkamiehille/naisille en enää lapaa nosta elleivät nosta ensin..
    parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !


    KAWASAKI
  19. #49
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Ilmeisesti osassa kyykyistä ja varsinkin ns. fighter tyylisissä pyörissä on sen verran surkeat ajo-ominaisuudet että kättä ei voi irroittaa tangosta...


    Tarkoitit varmaan hd @ custom hörhöjä
    Horo Elää !
  20. #50
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Vähän OT, mutta kävi tässä toissa kesänä, että olin jossakin Kuortane Alavus välillä ja pysähdyin heittämään vettä ojan pohjalle, niin eikös siihen pysähtyny pari motoristia - GSA ja joku Yammu - kysymään että onko kaikki ok? Minä siihen että ainakin vähän aikaa kun rakko taas tyhjä ja kysäsin että mitäs pojat? Olivat rautaperseajossa niin eipä pikkusen respektiä pojille, että vaivautuivat pysähtymään Hyvästelinkin pojat matkaa hetimiten

    Ja toinen vappupäivältä kun olin Jepuan kohdilla tiellä 19 ja takana 450 km mm. räntäsateessa ajoa. Olin ajanut pakettiauton edellä varmaan parisataa km ja oli pakko pysähtyä syömään sämpylä ja parkkeerasin ihan ojan reunaan, niin tämä pakettiauto teki U-käännöksen ja kurvasi ympäri eteeni. Ajattelin että nyt tulee turpaan kun olen ollut jarruna edessä, niin mitä vielä nuori neito tulee kysymään onko kaikki OK Ällistykseltani sain nyökättyä ja neito kertoi itsekkin olevan motoristi mutta nyt työmatkalla firman pakulla.

    Sitä vaan että itse kyllä aion pysähtyä jos jotakin "epäilyttävää" näen tien vieressä Nuo on sellaisia kokemuksia, jotka muistaa lopun ikänsä
    Heh, minä oikaisin kerran myöhään illalla kun kotiinpäin ajelin miltei pelkillä tankkaustauoilla Leviltä siihen varalaskupaikan alavudenpuoleiseen päähän ja otin tirsat mopon vieressä. En herännyt kun joku nuoriherra tuli piikillä viereen morsiamensa kanssa mutta heräsin kun tämä ravisti kädestä ja kysyi onko kaikki OK. Jep oli ja juuri sopiva puolen tunnin taukokin tuli niin jaksoi ajella kotiin saakka nuorissa on tulevaisuus, tuon jälkeen olen kättä nostanut kevaristeillekin. Skootteritytöille en kehtaa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  21. #51
    Toiset moikkaa takaisin ja toiset ei, minä heilautan kättä jos liikennetilanne sen sallii.
    MP-poliisit täällä Ruotsin puolella ovat aina vastanneet moikkaukseen. En tosin ole moikannut jos heillä on hälyt päällä tai joku valtiovierailusaattue...
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  22. #52
    Lainaa mz- kirjoitti Katso viesti
    Moikatkaa smoto/enskakuskit meille puusilmille ensin, niin teidät huomataan. Muuten olette mopoja

    Tai no viimeistään kohtaamisen jälkeen pörinästä sen kuulee ettei se ollutkaan mopo, mut sitte se onki jo myöhästä vilkutella
    Toi on hyvä neuvo. Ei noista enskoista välttämättä huomaa että tuleeko vastaan mopo?
    Tästä poikkeuksen tekee pappa tunturit joille moikkaan AINA.
    Murjaanien kuningas!
  23. #53
    Ite oon moikkaillu myös noille matkafillaristeille (polkupyörä), jotka painaa polkemalla pitkää päivää valtavalla kuormalla. Ovat kyllä aina morotelleet takaisin, jopa kovimmissa ylämäissäkin. Ajattelen vain, että samalla tavallahan tässä ollaan tien päällä kärsimässä vilua ja nälkää ja jos tuo moikkaus edes vähän antas niille taas voimia edetä siihen ylämäkeen tai minne nyt milloinkin.
    Pan European 1300
  24. #54
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Enskapenoille ei juurikaan kukaan nosta lapasta, ei vaikka ite moikkaisi, ja siihen on tottunut. Sitten kun joku nostaa lapasen niin kuljettajan 8bit ydinprosessori ehtii reagoimaan moikkaukseen vasta siinä vaiheessa kun vastaantulijan perävalot on kadonneet

    Muutenkin täällä pk-seudulla tulee niin paljon erilaisia mopedeja vastaan ettei oikein jaksa innostua jatkuvasta lapasen nostelusta. Oikeastaan nykyään tulee pelkästään vilkuteltua tutuille
    Ite ainakin lapa taivasta kohde kun "kuraperse" porukkaa vastaan tulee, johtuen siitä että itse enskalla/smotolla ajelen. Myös muille morjestan mutta maltillisemmin.
  25. #55
    Mä morotin eilen mopopojille.
    Olivat jo kaukaa lapa kunnolla pystyssä niin pakkohan niille oli morjestaa takaisin. Muuten morottelen ihan miten sattuu, Buellit saa kyllä aina extramorjestuksen.
    Ja mulle morjestaa kyllä faitteritkin reippaasti, kai mun pyörä on tarpeeksi niiden kaltainen.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
  26. #56
    Lainaa Tole kirjoitti Katso viesti
    Ite ainakin lapa taivasta kohde kun "kuraperse" porukkaa vastaan tulee, johtuen siitä että itse enskalla/smotolla ajelen. Myös muille morjestan mutta maltillisemmin.
    Sama täällä, mutta kaipa se koskee jokaista että oman tyypin pyöriä morjenstetaan enemmän.

    Ainoat joita en "isoista" pyöristä morjensta on skootterit... hommaisivat kunnon pyörän
    DR-Z 400sm
  27. #57
    Kaikkia tulee moikattua paitsi mopoja. Ja tietysti org morolla. Ei vaadi suuria ponnisteluja tuo tervehtiminen
    Yamaha FJ 1100 -85
    Honda CBR 1000 -91
    Honda CBR 1000 -98
    Honda CBR 1100 Blackbird -00
    Triumph Sprint 1050 ST -06
    Triumph Tiger 1050 SE -11
  28. #58
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Miksikö HD-miehet ei morjesta? No yritäpä itte työntää kottikärryjä yhdellä kädellä!

    -jp-
    Onko sun nimi Urpo tai Börje? Voisi hyvin olla

    Itse tuli joskus morotettua kahdella kädellä; ne Harleyt kun katsos kulkee tarvittaessa kymmeniä kilometrejä stongaan koskematta; teeppä sama perässä britillä tai germaanilla
    Dirty Nasty Furriner
  29. #59
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    hd miehet ei moikkaa muille pyörille samasta syystä kuin mp:t ei moikkaa mopoille, ne ei halua kuulua siihen porukkaan. Turha morkata HD miehiä, jos et itse moikkaa kevareille ja mopoille.

    JT
    Ei kannata yleistää... olen nähnyt kun H-D letkasta nousee useampi käsi morotukseen mutta vastaantuleva muoviluotikuski puristaa tiukasti stongasta... samoin yksin ajellessa huomasi että custom-kuskit kyllä moikkaili mutta sporttisemmilla pyörillä ajavat eivät kai jaksaneet pitää kroppaa ylhäällä yhdellä kädellä vaan joutuivat punnertamaan kaksin käsin...

    Toisaalta mitä v__un väliä sillä on morottaako vai ei, ei se ole multa pois jos joku ei huomaa/viitti/kykene heilauttamaan lapasta?
    Dirty Nasty Furriner
  30.  
  31. #60
    Lainaa Staga kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta mitä v__un väliä sillä on morottaako vai ei, ei se ole multa pois jos joku ei huomaa/viitti/kykene heilauttamaan lapasta?
    Tuolle +1! Ja oman kokemukseni mukaan HD:tkin morottaa ihan yhtä usein meikäläisen muoviluodille, ku mitkä/ketkä tahansa muutki.
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen