Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 42:sta
  1. #1
    Motorrad-lehden (11/2014) tourenrengastestin voitti Misukan Pilot Road 4. Misukan märkänkelin ominaisuudet olivat ylivoimaiset. Landstrasse/Autobahn osiossa Misukka oli kakkonen, voittaja oli Contin Road Attack 2 Evo.

    Kokonaispisteet:

    1. Michelin GT 4 pisteitä 225
    2. Continental Road Attack 2 Evo pisteitä 220
    2. Pirelli Angel GT pisteitä 220
    4. Bridgestone T 30 pisteitä 214
    4. Dunlop Roadsmart 2 pisteitä 214
    6. Metzeler Roadtec Z8 Interact pisteitä 212
    7. Avon Storm Ultra 3D X-M pisteitä 188

    Yhteenvetona sanoisin että kuivalla on kuusi rengasta hyvin tasavertaisia, Avon muita jäljessä. Misukan märänkelin ylivoimaisuus nostaa sen testin selväksi voittajaksi. Testissä ei ollut km-kestävyys taulukkoa, sitä jäin kaipaamaan. Pyöränä käytettiin Honda CB 1000 R. Rengaspaineet. Edessä 2,5 bar, takana 2,9 bar.
  2. #2
    Nelosen GT versio ollut nyt alla sateella ja kuivalla ja luotto on parempi vesikeleillä renkaaseen.
    Kahtellaan kun kuluu enemmän alla, miten ominaisuudet muuttuu.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  3. #3
    Löytyykö testiraportti jostain netistä vai pitääkö odottaa että se saadaan Suomen Motorradiin joskus vuonna 2016?
  4. #4
    Jokos alkaa olla porukalla tuntumaa kolmosen ja nelosen eroista,
    samassa laitteessa tietenkin ?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #5
    qnarkill:n avatar
    Liittyi Apr 2011
    Ei enää neekerihelsinkiin ikinä
    Kellään road 5:sta alla? kiinnostaisi uusia etunen semmosella mutta road2:n on melki puolet halvempi.
    exxtatic
  6. #6
    Road kakkonen on niin antiikkinen keksintö (tullut kauppoihin syksyllä 2007), ettei sitä kannata tuohon vitoseen edes verrata. Ainakin märkäpidossa on merkittävä ero, ja oma muistikuva kakkosesta on vuosien takaa, että kulutuskestävyyskään ei olisi ollut nykyisten tasolla.

    Itsellä on vitonen vasta takana, mutta tarkoitus laittaa myös eteen talven aikana. Kolmosesta ja nelosesta on positiivinen kokemus useammalta vuodelta myös edessä, ja vitosesta takarenkaana ei ainakaan ole moitetta.
  7. #7
    Lainaa qnarkill kirjoitti Katso viesti
    Kellään road 5:sta alla? kiinnostaisi uusia etunen semmosella mutta road2:n on melki puolet halvempi.
    Mulla on eikä voi muuta ku kehua. Niin kauan ku näitä markkinoilla on ni mulle tulee sekä eteen että taakse road 5.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  8. #8
    Mulla on H2,n alla ja on kyllä hyvät.En voi kuin suositella
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  9. #9
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Road kakkonen on niin antiikkinen keksintö (tullut kauppoihin syksyllä 2007), ettei sitä kannata tuohon vitoseen edes verrata.
    Tämä. Viimeisen 10-15 vuoden aikana renkaissa on tapahtunut todella, todella merkittävää kehitystä. Modernit tourinkirenkaat on pidoltaan, ajettavuudeltaan ja tuntumaltaan 10 vuoden takaisten supersportrenkaiden tasolla, jos ei jopa parempiakin. Niiden märkäominaisuudet ovat loistavat ja kulutuskestävyys erinomainen. Uutta ostamalla saa ehdottomasti vastinetta rahoilleen.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  10. #10
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Duke nyt tykkää muutenkin takarenkaista mutta tuo road 5 on kyllä kulutus kestävyydeltä pettymys. Tolla on nyt alta 5000km ajettu ja merkeillä Road 4 meni vaihtoon vasta 7000km kohdalla
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  11. #11
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    5000km ajettu ja merkeillä
    Mä ajoin muutaman setin PR 4:llä ja nyt 1 setti Road 5:lla. Vitosessa on parempi kulutuskestävyys ainakin mun pyörässä... Onkohan sulla ollu paineet alhaalla?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  12. #12
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Duke nyt tykkää muutenkin takarenkaista mutta tuo road 5 on kyllä kulutus kestävyydeltä pettymys.
    Niiin...... itsellä alla 28000km Road 5:lla ja vieläki uraa jäljellä... Tämä sisältää 3 vuoden ajot + ratapäivät.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  13. #13
    qnarkill:n avatar
    Liittyi Apr 2011
    Ei enää neekerihelsinkiin ikinä
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Niiin...... itsellä alla 28000km Road 5:lla ja vieläki uraa jäljellä... Tämä sisältää 3 vuoden ajot + ratapäivät.
    Noilla kilsoilla tuo alkaa olla rahansa väärtti.
    exxtatic
  14. #14
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mä ajoin muutaman setin PR 4:llä ja nyt 1 setti Road 5:lla. Vitosessa on parempi kulutuskestävyys ainakin mun pyörässä... Onkohan sulla ollu paineet alhaalla?
    2,9 -3,0 ja radalla 2.7-2,8. Mä luulen että toi kuluminen johtuu märällä ajamisesta. Noissahan on kaikki muut ominaisuudet erinomaiset mutta silti seuraavaksi alle menee taas nelonen.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  15. #15
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    2,9 -3,0 ja radalla 2.7-2,8.
    Aika kovilla paineilla oot ajanu. Mulla on busassa ollu 2.8 kadulla ja radalla about 2.6.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  16. #16
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Niiin...... itsellä alla 28000km Road 5:lla ja vieläki uraa jäljellä... Tämä sisältää 3 vuoden ajot + ratapäivät.
    Kovin on pintakaasulla kärrätty jos yli 20 000 km on kestäneet.
    Itsellä on kaikki "laaturenkaat" menneet siihen 14 000-16 000 km haarukkaan,
    Michelin PR 2,-3 ja-4, Pirellin Angel GT, ja nyt näyttäis Road Smart 3 menevän samaan kastiin.
    Kumia ei ole poltettu eikä juurikaan kakspäällä ajettu.
  17. #17
    Lainaa T 24 kirjoitti Katso viesti
    Kovin on pintakaasulla kärrätty jos yli 20 000 km on kestäneet.
    Itsellä on kaikki "laaturenkaat" menneet siihen 14 000-16 000 km haarukkaan,
    Michelin PR 2,-3 ja-4, Pirellin Angel GT, ja nyt näyttäis Road Smart 3 menevän samaan kastiin.
    Kumia ei ole poltettu eikä juurikaan kakspäällä ajettu.
    Itse olen ajellut Metukan Z-renkailla 4,6,8 jne. ja kestää tuommoset 18000 km. Lähes aina kakspäällä mutta valtaosa keskieuroopassa jossa asvalttia ei joka talvi rouhita karkeaksi.
    FJR -17
  18. #18
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Itse olen ajellut Metukan Z-renkailla 4,6,8 jne. ja kestää tuommoset 18000 km. Lähes aina kakspäällä mutta valtaosa keskieuroopassa jossa asvalttia ei joka talvi rouhita karkeaksi.
    Kyllä siinäkin on aika "pintakaasulla" ajeltava, itse pääsin FJR:llä Metzelerin Z8:lla n.10000km. Sen jälkeen Michelin PR4 GT:llä parhaimillaan n.15000km, tosin vaihdan ne viimeistään kun on 2mm jäljellä. Yksin ajelen ja pääasiassa reippaasti mutkateitä, eipä kulu keskeltä "tiiliskiveksi".
  19. #19
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Fasulla muistaakseni rengas kuin rengas kesti yli 10000km mutta kun vaihdoin tohon 2 pyttyseen niin jo rupesi kumi kulumaan. Se taitaa tuo konejarru olla se suurin kulutus tekijä. Ois se kyllä hieno kuulla jos joku v-konekuski pääsee yli 10000km. Tai lähinnä että miten saa kestämään.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  20. #20
    Lainaa T 24 kirjoitti Katso viesti
    Kovin on pintakaasulla kärrätty
    Jos sä niin sanot.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  21. #21
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Fasulla muistaakseni rengas kuin rengas kesti yli 10000km mutta kun vaihdoin tohon 2 pyttyseen niin jo rupesi kumi kulumaan. Se taitaa tuo konejarru olla se suurin kulutus tekijä. Ois se kyllä hieno kuulla jos joku v-konekuski pääsee yli 10000km. Tai lähinnä että miten saa kestämään.
    Mulla monsterin V2 (L-twin ettei ducatistat räjähdä ) kesti Road 5 setti noin 16tkm, etusen loppuessa ensin ja takasessa ehkä 2-3mm jäljellä.
    UwU Jäsenvastaava UwU
    Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
    Aprilia RSV Mille R -03
    Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
  22. #22
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä siinäkin on aika "pintakaasulla" ajeltava, itse pääsin FJR:llä Metzelerin Z8:lla n.10000km. Sen jälkeen Michelin PR4 GT:llä parhaimillaan n.15000km, tosin vaihdan ne viimeistään kun on 2mm jäljellä. Yksin ajelen ja pääasiassa reippaasti mutkateitä, eipä kulu keskeltä "tiiliskiveksi".
    Uskon että sillä asvaltin sileydellä (nastarenkaat kielletty) on suuri merkitys. Toki pintakaasullakin ajellaan, mutta renkaat vaihdan kyllä ihan viime tinkaan...
    Edit: kävin katsomassa FJR Ownersclubin viestejä, siellä ne ajelee 10-11 tuhatta mailia Z8:lla renkailla.
    Viimeksi muokannut: Tinde; 21.10.2019 klo 15:07.
    FJR -17
  23. #23
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Fasulla muistaakseni rengas kuin rengas kesti yli 10000km mutta kun vaihdoin tohon 2 pyttyseen niin jo rupesi kumi kulumaan. Se taitaa tuo konejarru olla se suurin kulutus tekijä. Ois se kyllä hieno kuulla jos joku v-konekuski pääsee yli 10000km. Tai lähinnä että miten saa kestämään.
    Ku mulla oli Aprilia RSV, niin suunnilleen samoihin kilsoihin pääsin, ku nykyisellä R1:llä. Sellaset 14-16tkm. Pilot Powereilla.
    Oisko Aprilias ollu PP 2:t, ku Rykköses PP 3:set.

    Rykköses on etu rengas "loppuun ajettu", suunnilleen samoil kilsoilla ku takanen.
    Aprilias etunen kulu huomattavasti hitaammin ku takanen. Kesti melkeen 2 kertaa pitempään ku takenen.


    Aprilias toimi myös Pilot Roadit hyvin, kestivät ehkä aavistuksen pitempään ku Powerit. Mut ei niis mitään merkittävää eroo ollu.

    Rykköses taas Pilot Roadilla (3:sia kokeillu) menee ohjaus turhan raskaaks sekä vähän tunnottomaks ja "epävarmaks". Ei sovi mun ja pR1nsessan "tyyliin" ollenkaan.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  24. #24
    Noin yleisesti ottaen takarengas kestää noin n. 10000 km eturengas n. 20000 km. Ennenkuin joku ehtii tämän tyrmäämään, niin erot eri moottoripyörien välillä on yllättävän suuret. En tiedä mistä johtuu. Joku ajaa Hajupussilla Michelinin PilotPowerilla 12000 km ja toinen Kawan ZZR ja Michelinin PilotRoad 4:lla 13000 km, eikä kankaat vielä näy. Jossain toisessa pyörässä nuo ei kestä läheskään noita kilometrejä, esim iso Kessu, 8000 km ja PilotPower vaihtokunnossa. Kaikki ajajat ovat rauhallisia ja paineet on oikeat. Tietysti näissä perusrenkaissa on tiettyjä peruseroja, Michelin on pehmeä reunainen, kun taas Metzelerit, Bridget ja Contit ovat kovareunaisia. Mutta ei ne kestävyyserot oikein tuostakaan johdu, ilmeisesti korkeampaa matematiikkaa.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  25. #25
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Noin yleisesti ottaen takarengas kestää noin n. 10000 km eturengas n. 20000 km. Ennenkuin joku ehtii tämän tyrmäämään, niin erot eri moottoripyörien välillä on yllättävän suuret. En tiedä mistä johtuu. ....
    Hyvin pitkälti näin! MUTTA, yksi syy saavutettuun ajokm: määrään on renkaan valmistusmaa.

    Esimerkkinä Metzelerin ME880. Se oli aikoinaan kovinkin km: kestoisena tunnettu malli, etenkin K1200LT- ohjastajien keskuudessa, (about 2007 - 2011). Renkaan kupeessa teksti: MADE IN GERMANY.



    Omallakin LT:llä pääsi sen 20tkm, ja etunen kesti 33tkm. Nooo....sitten meni jonkun aikaa, kun meän BMWKLTIBMIXOFF- jne. mitä nyt niitä olikaan - kokoontumisissa, LT- ohjastajat alkoivat ihmetellä, miten toisella sama kiekko kului kympissä loppuun, ja etusellakaan ei päässy kuin sen viistoista..... Kinattiin ja väiteltiin...

    ...kunnes todettiin, että kiekon kupeesta löytyikin teksti: MADE IN BRAZIL.

    Että näin meitä kuluttajia huijataan - vedätetään ja suorastaan petetään!

    ....Mutta sehän on meille tuttua jo lähes joka tavarassa - menkääpä esim. ravistelemaan noita Fazerin "joulusuklaa"- rasioita, juu, niitä suorakaiteen muotoisia, (270gr), niin kuinka ollakkaan, nehän hölskyy lähes tyhjyyttään, kun "pakkausteksisistä" syistä, ovat vain puolillaan entisestä!

    Hinta on kuitenkin sama - no tottakai!
  26. #26
    Lainaa T 24 kirjoitti Katso viesti
    Kovin on pintakaasulla kärrätty jos yli 20 000 km on kestäneet.
    Aikalailla suurin syy miks kestää on se, etten aja "suoraan" iha hirveän paljoa. Näin ollen renkaasta ei tuu keskeltä sileä, vaan se kuluu joka puolelta tasaisesti.

    Viimeksi kun tämän sanoin ni joku vaa rupes hirnumaan että "hohhohohoo melkoista pujottelua saa vetää jotta kuluu renkaat reunoilta asti"... mutta ei se itseasiassa ihan hirveitä pujotteluja vaadi ainakaa busalla. Motarilla saa iha kaistan reunasta reunaan keinuttelulla kulumaan senttiä vaille koko pinnan.

    Noh, siinähä hirnuvat sitten ja silottavat renkaansa. Ite kuuntelen sit hirnumista ja ajelen 3 vuotta samalla nakilla.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  27. #27
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Ihan vitun käsittämätön luku 28 tkm busan takanakille Suomen teillä.... tai millään teillä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #28
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kerberos kirjoitti Katso viesti
    Mulla monsterin V2 (L-twin ettei ducatistat räjähdä ) kesti Road 5 setti noin 16tkm, etusen loppuessa ensin ja takasessa ehkä 2-3mm jäljellä.
    Eli kaasukädessä vika😎
    No huvitukset maksaa aina.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  29. #29
    Edellinen nakki ku lähti 3 vuoden jälkeen vaihtoon, näytti tältä:
    takanakki-marraskuu-2015.jpg
    Toi taisi olla Metzeler?

    Tossa ton keskiosan rajun ylikulumisen selitti se, että mulla oli ollu 2,4bar paineet läpi renkaan käyttöiän ku muistin ohjepaineet väärin.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  30.  
  31. #30
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Näyttää contilta, mut ihan sama. Loppuhan se on.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen