Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 59:een 59:sta
  1. #31
    No niin,

    Ratakausi on sitten paketissa, Tattiksen rata rupeaa olemaan kylmällä liukas ja pimeä tulee jo melko aikaisin, ajovuoro kun on torstaina töiden jälkeen.

    Aiemmin mainittu Alastaron rataviikonloppu ei mennyt ihan putkeen, MiniGP syttyi tuleen ennen ekaa settiä.
    Peli ei meinannut startata sitten millään, heti käynnistyksen jälkeen alkoi käry nousta penkin alta ja sitten tuli jo pientä liekkiä, onneksi sammutin oli lähellä, syttyi muuten ekan sammutusyrityksen jälkeen uudelleen.
    Tulessa oli ilmanputsari, höyrystynyt bensa ja koneen yskähtelyt käynnistysyrityksissä tekivät tehtävänsä.
    Äkkiä vaan peli atomeiksi ja vesipesuun sammutusaineesta, en ole aiemmin kaasaria pessyt sisältä juoksevalla vedellä, nyt on sekin koettu.
    Tunnin kuluttua peli taas nipussa ja tällä kertaa starttilaitteella käyntiin, kyllä sai takapyörä aika pitkään pyöriä ennen kuin starttasi, mutta starttasi kuitenkin ja pelasi lopun viikonlopun.

    Piikki pelas viikonlopun hyvin, kun lisää sytkäosia tuli vaihdettua, hyvä niin.

    Mitä jäi kaudesta käteen ?

    Kaikki kisat ajettiin, pikkuluokan kartingradoilla ajettavat kisat jätettiin väliin. Muutama lähtö jäi ajamatta lauantain kolarointien tai kaatojen takia, isomman pyörän kanssa tuli myös teknisiä murheita parina viikonloppuna, eikä sen takia päästy viivalle.
    Mutta kausi oli myös kaikkein mukavin ja miellyttävin tähän asti, tuli muutama voitto pikkuluokassa ja pari kertaa podiumille isomman kanssa, joten pysyvääkin muistoa jäi.

    Ensi kauden säännöt ovat vielä julkaisematta, mutta isommalla pyörällä olisi tarkoitus jatkaa kilvanajoa ja jättää pienempi harkkapyöräksi, tosin renkaita siihen joutuu ostelemaan, ajettiin sillä koko kisakausi viimevuotisilla käytetyillä kumeilla, osa niistä mun Minisuperista peräisin !

    Nyt ajellaan krossia vielä kun on radat auki, lopussa pari syyskuista kuvaa !

    https://www.facebook.com/m7-Finland-...0601/timeline/
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  2. #32
    Hou hou,

    Peruskuntokautta mennään ja vähään aikaan ei ole montullakaan käyty rypemässä, joten muuta kuntoilua on ollut ohjelmistossa.

    Kalenterissa oli hiljattain Moottoriliiton viikonlopun leiri Vierumäellä RR-junnuille, homma aloitettiin heti kärkeen Cooperin testillä:

    Tulos 2560m oli hyvää tasoa, eka Cooper ikinä !

    Ja kuntopiiriltäkään ei vältytty, tuli myös hyviä ideoita kotitreenaukseen:

    https://photos.google.com/share/AF1Q...cyV0hwUnduVWFn

    Ja eipä noi ravinto yms. jutut olleet mitenkään turhia, varsinkaan ns. helpot, ravitsevat välipalavinkit.

    Nyt vaan odotellaan sitä oikeaa talvea, jos pääsis vaikka jäälle ajamaan ilman muutaman tunnin siirtymää, sitä odotellessa hyvää joulua ja uuttavuotta:
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  3. #33
    No niin,

    Talvikaudella on oltu harrastuksen parissa, hiihdelty ja ajettu jääradallakin hienossakin kelissä:

    https://photos.google.com/share/AF1Q...cyV0hwUnduVWFn


    Vielä jos Kuusankoskelle pääsisi tulevana viikonloppuna, sitten taitaa olla lähiradat koluttu tälle talvelle.

    Vierumäellä oli toinen junnuleiri, vähän eri sisällöllä kuin viimeksi. Toki fyysisiä tuloksia verrattiin edelliseen, Cooper meni hiukan heikommin, mutta lihaskunto selväsi paremmin kuin edellisellä kerralla, joten kokonaisuudessa meni ihan mainiosti.

    Ratatreenit alkavat huhti-toukokuun vaihteessa, kelitilanteen niin salliessa. Nyt kun on isommalla pyörällä kausi takana niin ei tarvitse ajaa ihan epätoivoisessa kelissä kuskia ja mekaanikkoa sisään, eli neljän asteen lämpötilassa ei välttämättä mennä radalle kuskia ja kalustoa rikkomaan.

    Hyvänä uutisena tuli viides kisa SM-sarjaan ja vieläpä Pärnuun, siihen on hyvä yhdistää ratapäivää ja lomailua kisaviikonlopun päätteeksi !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  4. #34
    Kotimainen ratakausi avattu !

    Hyvinkään kartingradalla oli hieno keli eilen ja MiniGP toimi treenipyöränä.

    Pito oli hyvä, tosin ekan setin jälkeen tuli odotettuja ongelmia kasvavan nuoren kanssa, puku ahdistaa eikä ajoasentoa löydy millään.

    Suojashortsit pois ja uudelleen matkaan, seuraavalla kerralla onkin sitten toivottavasti uusi puku jo testissä.
    Jos joku on vailla junnupukuja, lienee turha mainita mistä löytyy...

    Kroppa tuli odotetun kipeäksi tiukasta ajoasennosta, sama juttu itellä, ajettiin samalla pyörällä vuorotellen kuten aiemmin talvella jäällä CR-Hondalla, mutta kyllä se siitä.

    Parin viikon päästä pitäis ajaa Botnialla, toivottavasti keli on suopea, albumissa maisemakuvaa Hyvinkäältä.

    https://photos.google.com/share/AF1Q...cyV0hwUnduVWFn
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  5. #35
    Nyt on isojen ratojen treenit treenattu ennen ekaa Botnian kisaa.

    Botnialla oli huippu keli Vapun aikoihin, mutta ajo ei oikein kulkenut.
    Jarrupaikat menivät pitkäksi, ja sen takia kaarrenopeus katosi ja avaukset eivät siten onnistuneet, joten tuskaista oli molempina päivinä, vaikka rata ja pyörä ovatkin tuttuja, liekö ajotauko syynä ?

    Viikko väliä ja Alastarolla jatkettiin, odotukset eivät olleet suuria, koska rata on konstikas kaksitahtiselle ja edellisen viikonlopun tuska vielä mielessä.
    Mutta ajo naksahti heti miten kohdalleen, 1.28 on hyvä aika tähän aikaan vuodesta ja kerhokisassa sai kokea taas kisajännityksen kaikki elementit. Itse asiassa lähtö ruudukosta valojen vaihduttua oli paras koskaan tällä pyörällä, nyt ei jääty jalkoihin.

    Sitten Motoparkkiin. Pari settiä meni ihmetellessä, mutta sitten ajo rupesi kulkemaan, vaikka kova tuuli hieman ajoa vaikeuttikin. 1.35 on oikein hyvä suoritus toukokuussa ja ekaa kertaa huiput suoran päässä yli 200, 206 tällä kertaa myötätuulessa. Tästäkin reissusta jäi tosi hyvä fiilis, nyt vaan pientä huoltoa pyörään ennen kisaviikonloppua, tunnelmakuvaa Alastarosta albumin lopusta: https://photos.google.com/share/AF1Q...cyV0hwUnduVWFn
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  6. #36
    Eka kisa takana ja hyvin meni.

    Tänä vuonna Moto3, Moriwakit ja CBR 500 Hondat ajavat samassa lähdössä, kuskipula on melko krooninen.
    Kun vielä pari kuskia putosi pois karkeloista erinäisten syiden takia kesken viikonlopun, niin ei homma siitä luonnollisesti parantunut.

    Onneksi viivalle tuli osaava kuski EM-sarjasta Moriwakin puikkoihin, niin ainakin saisi ajaa tosissaan kilpaa, koska Janne jäi loppuviimein ainoaksi Moto3 luokan kuskiksi ja Peetu antaa tasoitusta Moriwakin heikommalla teho/paino suhteella.

    Aika-ajot meni hyvin, aika 1,48 on kovaa valuuttaa tässä luokassa ja riitti paalulle.

    Ekan lähdön startti oli hyvä, ekassa mutkassa kolmantena kaksitahtisella on aika hyvin. Kisa oli tiukka, vaikka johtopaikka tulikin jo ekalla kiekalla, maalissa eroa muutama kymmenys, kolmantena maaliin tullut jäikin jo 35 sekuntia.

    Toisen startin lähtö olikin aika katastrofi. Startti meni pieleen ja kuskia vilisi ohi lähtösuoralla ja kuin bonuksena ennen ekaa mutkaa tuli jäätyä vielä pussiin kolmen pyörän taakse, joten takaa-ajo saattoi alkaa. Kuitenkin jo kierroksen täytyttyä sijoitus oli kakkonen ja pari kiekkaa sen jälkeen ohitus onnistui, maalissa eroa muutama sekunti kakkoseen, kolmosen ero sama kuin ekassa startissa.

    Fiilis on korkealla, mutta ensi viikonloppuna odottaa "työt" Kemoralla, vauhdin nousun myötä alustan säätöä pitää tehdä harjoittelun lomassa, Kemoran mutkat 1-3 eivät taatusti tunnu hyvältä jos pyörä rupeaa elämään liikaa.

    Linkissä vauhdikas kuva, kiitos kuvaajalle:

    http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/T...i/DSC_6669.JPG
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  7. #37
    Kemoralla käyty.

    Treeniviikonloppu pari viikkoa ennen kisoja oli keliltään kylmä, mikä ei helpottanut alustan säätörumbaa.
    Perä saatiin hyväksi ja keula sen verran hyväksi että laitettiin kellot päälle että tiedetään missä mennään.
    Ei kerinnyt kolmea kierrosta enempää tulla täyteen kun keula pakeni alta ja kuski varmuuden vuoksi Kokkolaan röntgeniin.
    Kaikki kuskilla OK ja karavaani kotiin.

    Kisaviikonloppu ei alkanut sekään lupaavasti. Sadekeli ei houkuttanut radalle säädöiltään kesken olevan pyörän kanssa ja kun selvisi että Peetun Moto3 kärsi teknisistä ongelmista, latistui fiilis aika lailla, olisi kiva ollut katsoa missä mennään vauhdin kanssa.

    Aika-ajoissa ja lauantain kisalähdössä oli ajo aika hukassa, luottoa ei löytynyt ja vauhti aivan kateissa. Ja kun vielä lauantaina oli se uskomus että sunnuntaina on kuivaa, niin pyörä piti pitää ehjänä, mutta keli olikin aika karmea seuraavana päivänä.

    Sunnuntaiaamuna tehtiin vähän muutoksia alustaan ja pyörää rauhoitettiin pitkällä välityksellä ja suurella suuttimella, nyt ajo oli helppoa ja kello tykkäsi, kuskin itseluottamus palasi hetkessä takaisin kun viimeiseltä paikalta päätyi kärkeen kisan päätyttyä. Rata oli kammottavan liukas ja sunnuntaina oli kaatoja enemmän kuin liikaa useissa luokissa.

    Kotimatkalle hyvissä fiiliksissä ja Pärnu odottaa ensi kuussa. Alla pari fotoa, kiitokset kuvaajille:

    http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/T...R/DSC_9335.JPG
    http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/T...R/DSC_9072.JPG
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  8. #38
    Virosta kotiuduttu !

    Tällä kertaa reissu oli reilun viikon mittainen, mm. lomailua Saarenmaalla ratailun ohessa, unohtamatta perjantain paraatiajoa Pärnun keskustaan.

    Kisamatkalle ei lähdetty täysin intoa puhkuen, koska kilpakumppaneita Euroopan sarjoista ei ollut tulossa mukaan, itse asiassa laitettiin paksu alapahvi ja jätettiin mäntä vaihtamatta tuoreempaan.

    No ei se ajo oikein kulkenutkaan ennen perjantaita, tulppakin sippasi vielä yhdellä setillä, mutta ei sen ihmeempää.

    Sovittiin ennen lauantain aika-ajoja että ajetaan vaan muutama nopea kiekka ja sillä mentiin. Kisalähtö meni ihan hyvin, riskejä ei tarvinnut ottaa ja ekana ruutulipulle.

    Sunnuntaina saapuikin Esteri paikan päälle ja homma meni uusiin puihin, sateisilla kuivuvalle mutta liukkaalle radalle. Ekana lipulle, mutta nyt piti ajaa aika limiitillä koska kaveri oli kaiken aikaa parin sekan päässä ja milloin luisti perä milloin keula, joten ei ihan helppo rasti.

    Sitten pari päivää lomailua ja keskiviikkona ratapäiville, mutta ajaminen rajoittui sovittuun "ajolinjaoppiin", koska flunssa iski edellisenä yönä ja on vieläkin päällä, voi olla ettei huomenna päästä radalle Alastarossa, mutta viimeistään sunnuntaina ja kerhokisaan totta kai !

    Hyviä kuvia kisaviikonlopusta löytyy auto24ring Facebook sivuilta useamman kuvaajan linkkaamana.

    Nähdään Alastarolla !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  9. #39
    Alastaro takana.

    Heti Pärnun jälkeen ei Alastarolla flunssan takia ajamaan juurikaan päästy, yksi vajaa setti lauantaina kertoi ajokunnon vajavuuden, satsaus sunnuntain kerhokisaan.
    No sehän alkoi hyvin, loistostartti perältä puolivälin tuntumaan, mutta loppui eka mutkaan. Ahdasta kun oli niin toisen pyörän keulan akselitatti vei vaihdepolkimen mennessään ja se siitä sitten.

    Kotiin päästyä olikin moottorin irrotus rungosta vuorossa ja kampuran vaihto 2000 ajetun kilsan jälkeen. Sitten vaan Alastaron ratavaraukset esille ja miettimään sopivaa ratapäivää moottorin sisäänajoa varten ennen SM-kisaa.
    No sehän järjestyi ylimääräisen lomapäivän turvin ja kelikin suosi, mutta moottoriin tuli odottamaton nestevuoto ja olimme liikkeellä kuomukärryllä vähin varaosin, parin setin jälkeen alkoi kotimatka.

    Kisatreenit viime perjantaina alkoivat kuten pelättiin, tuntuma täysin hukassa ja sama jatkui aika-ajoissa, 1,5 sekkaa toukokuun aikoja perässä.

    Lauantai oli onneksi epävakainen ja sehän sopi meille, sekakeli pelasti meidät. Sateisilla puolikuivalle radalle, kärkeen kolmosmutkan jälkeen ja riittävällä erolla maaliin, hyvä fiilis. Mutta realiteetti siitä että kuivalla kelillä ei vauhti tule riittämään ja kun koko viikonlopun ollut alipaine söi kaksitahtisesta tehoja merkittävästi muutenkin niin kaksitahtiselle sopimattomalla radalla, ei odotuksia voinut viedä kauhean korkealle seuraavaksi päiväksi.

    Sunnuntai meni oikeastaan ihan hyvin. Startista heti kärkeen, eka kerta kun kaksitahdilla ollaan eka mutkassa kärjessä vuosiin. Muutama kierros keulalla, mutta sitten kaksi meni ohi ja takaa-ajo kesti loppukierrokset, kierroksella ohitetut CBR-cuppilaiset vielä tekivät omat kiemuransa taisteluun, mutta eihän sille mitään voi, ohi ei päästy.
    Harvoin tappiosta jää hyvä mieli, mutta nyt jäi, aika-ajotulos parani sekunnilla ja suunta takaisinpäin.

    Seuraavaksi Kesäpäiville Räyskälään kiihdyttelemään ja sitten onkin vuorossa Motopark, alla kuvalinkki Timon loistavaan otokseen:
    https://www.facebook.com/juniorroadr...type=3&theater
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  10. #40
    Motoparkissa käytiin kääntymässä.

    Viime viikonloppuna oli tarkoitus treenata tämän viikonlopun SM-kisaa varten, mutta se jäi lyhyeen.
    Ei kaatoa, ei tekniikkamurheita, vaan meikäläiseltä taittui polvi varikolla heti lauantaina alkuiltapäivästä.
    Kipu oli ( ja on vieläkin ) sitä luokkaa että ratalanssin ensiavun kautta Mikkeliin, josta opastettiin viipymättä ortopedin pakeille kotiseudulle.
    Vaunu oli kuitenkin vielä Motoparkissa ja sinne mentiin yöksi. Seuraava aamu oli kelin puolesta lupaava, mutta mun kondis sitä luokkaa että kamat oli pakattava ja kotimatka koitti, muu ei auttanut.

    Sitten vaan mekaanikkoa soittelemaan seuraavaksi viikonlopuksi, ja sehän onneksi löytyi. Mutta sittemmin lekurikäyntien takia lähtö olisi ollut vasta perjantai-iltana, joten hankalaksi meni, niin hankalaksi ettei sitten lähdetty ollenkaan.
    La-aamu olisi mennyt leirin pystytyksessä ja aika-ajot heti perään ilman treeniä ja kun nekin jäi liki ajamatta viime viikonloppuna, niin homma ei oikein houkuttanut. Se siitä sitten, kun itsestä ei ole kuin neuvomaan muita uusissa asioissa haastavassa aikataulussa.

    Ajohaluja kuitenkin jäi, joten suunnaattiin eilen pitkästä aikaa Tattikselle ajamaan MiniGP:llä.
    Tällä kertaa kaikesta vastasi äiti ja poika, itse vaan hyppäsin autoon istumaan, linkkasin varikolla ja katselin tohinaa vierestä, ja kaikki meni oikein hyvin, kärrykin tuli lopuksi pakitettua pihaan ihan ekaa kertaa.

    Että tämmöstä tällä kertaa.
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  11. #41
    Kausi paketissa, kisailun osalta.

    Kalusto jäi kauden päätteeksi ehjäksi ja koneeseen myös paljon käyttötunteja, osaa ja rengastakin jäi yli, ihan hyvä niin.
    Kauden aikana meni puolen tusinaa mäntiä, kuten myös rengassarjoja, parit ketjut ja yksi tulppa, sekä kampuranvaihto kilsojen puitteissa, eli varaosapuoli meni paremmin kuin hyvin.
    Kerran käytiin kolealla kumossa, mutta eka vuosi valovuosiin kun lasikuituhommia ei tarvinnut tehdä, ruksi seinään, kuten myös siitä ettei yhtään kypärää mennyt roskiin rysäysten takia.
    Ei myöskään yhtään keskeytystä, kuski ja pyörä olivat tikissä koko kauden, silkkaa parannusta viime kauteen.

    Tänä vuonna siis SM1 Moto3, mutta entäs ensi vuonna ?
    Kyseinen kilpuriluokka kuopataan, siinä varsinkin on ollut osallistujapulaa, kuten muissakin junnuluokissa. Uuden pyörän osto tuntuu pähkähullulta idealta hyvin sujuneen kauden jälkeen ja potentiaaliakin siinä vielä jäljellä. Ajaako sillä sitten jotain muuta sarjaa jossain vai ottaako valtavan loikan taaksepäin Racingissa siirtymällä vakiopyöräluokkaan, siinä sitä pähkäämistä.

    No ensi vuonna ajetaan ihan varmasti kilpaa, jotain ja jossain, mutta sitä ennen treenataan syksy, talvi ja kevät !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  12. #42
    Talvea kohti,

    Syksyllä on lenkkeilty ja ajeltu jokunen kerta Tattarisuolla, mutta pito rupesi olemaan syksyn myötä hieman rajallinen ja ajo rupesi kärsimään, alkukesästä sitten uudelleen.

    Crossipyörä sai enskapiikit alleen ja jääratapyöräkin on täydessä tikissä koitoksia varten, olipahan jotain tekemistä mullakin leikkausjonon alla, joulukuussa voi kepit heittää nurkkaan jos kaikki menee putkeen ja sitten crossaamaan, ettei tuntuma katoo.

    Kuskilla on kova polte radalle, mutta talvikaudella ei ole tarkoitusta lähteä etelän radoille, pikipinta kutsuu sitten ensi vuonna.

    Lopuksi jälleen hyvä otos Timolta, hieman on kuski kasvanut kolmessa vuodessa:
    https://www.facebook.com/juniorroadr...type=3&theater
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  13. #43
    http://pakkouskonto.fi
  14. #44
    Hellou,

    Joulukuuta kuljetaan, vaan ei kunnon talvea vieläkään.
    Jääradalle ois polte, hiihtääkin ois kiva muutakin kuin pientä rinkiä, lenkkeillessäkin on liukasta..., kyllähän maailmaan valitusta mahtuu.

    Viime viikonloppuna käytiin liiton gaalassa hakemassa pysti pois, pari kuvaa lopussa:
    https://photos.google.com/share/AF1Q...cyV0hwUnduVWFn
    Joskus pitää päälle pukea muukin puku kuin ajopuku !

    Eipä tässä muuta kuin joulun odotusta kaikille, kun ei sen kummempaa kuulumista ole kerrottavana.
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  15. #45
    Ratakausi avattu, jäällä !

    Kuusaanlammella oltiin eilen kurvailemassa, ei täydellinen jääratakeli, mutta täysin riittävä, näin testimielessä.

    CR85 on läpikäynyt pientä muutosta talven aikana, enskapiikit vaihtuneet jääpiikeiksi ja tekniikkaa on vähän hiottu. Koekäyttö 20 asteen pakkasessa vähän viittasi bensapulaan välialueella, ja sitä lajia oli myös kuuden asteen pakkasessa, ei hirveen pahaa kuitenkaan.

    Sen verran vauhdikkaampaa on meno jääpiikeillä, että välitykset loppuivat kättelyssä, raakarattaan metsästystä taakse tiedossa. Ajokin oli yllättävän valmista heti kättelyssä, mutta kuski valitteli väsymystä muutaman setin jälkeen, sitten olikin kotiinlähtö edessä.

    Nyt on kuulemma kroppa vähän kipeenä, mutta eiköhän se iltapäivän hiihtolenkillä siitä tokene !

    https://photos.google.com/photo/AF1Q...83rdRMY1N3iLf-
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  16. #46
    Jääratakausi päätetty !

    Kerran kun olisi vielä päässyt vakiradoille ajamaan ja koittamaan uutta takajousta, niin olisi ollut mahdollisesti valmiimpi tilanne ensi talvea varten. Taannoin selvisi että Virossa on paljon junnukisailijoita kansallisessa sarjassa ja sinne on tarkoitus mennä ensi talvena.

    Tämä talvi ajeltiin isojen pyörien joukossa treeniä ns. isolla radalla kasivitosella ja ihan kivasti meni. Pikkupyörällä hyvillä säädöillä ei ole täysin jaloissa isojen joukossa, eikä pelättyä suoran päähän kajahdusta tapahtunut, kerran tosin Valkeakoskella oli lähellä kun vesipumpun stefa petti ja kone ylikuumeni pikku mäntävaurion kera, mutta seuraavana viikonloppuna taas jatkettiin.

    Muuten ajaminen meni ihan hyvin jengoilleen, vetopitoa on haettu ja saatu lisää, mutta vielä on töitä edessä.
    Nyt on akuuttia tyhjentää jääratapyörän tankki ja siirtää bensat crossipyörään, enskapiikeillä voi räppäillä vielä hetken.

    Tosin täytyy noi varusteet sovittaa ennen ekaa monttukertaa, kasvavan nuoren kanssa tuokin on huomioitava !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  17. #47
    Kestopäällystekausi avattu eilen !

    Ei sitten lähdetty perinteiselle Botnian avausviikonlopulle viime vuosien tapaan, vaan aloiteltiin Tattarisuolla MiniGPn kera.

    Kuski flunssan jälkimainingeissa ei ollut parhaassa terässä, mutta ajo meni kuitenkin ihan OK kauden startiksi.
    Vaikka narinaa olikin pyörän heikosta suorituskyvystä verrattuna jääpeliin ja varsinaiseen kesäkilpuriin, niin taatusti olisi tullut tilanteita kiivaammalla laitteella, ei ne jarru- ja avauspaikat yms. luonnollisesti menneet aivan kuten viime kauden päätteeksi, joten voimaa oli siis kuitenkin ihan sopivasti.

    Jos taasen vetää viileäksi niin crossataan, mutta Ahvenistolle olisi tarkoitus tulla reilun viikon päästä lauantaina, niin saisi lisää tuntumaa pikipintaan !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  18. #48
    Kisakausi avattu !

    Ihan kylmiltään joutui Viron sarjan avausosakilpailuun lähtemään.

    Ahvenisto jäi väliin molempien sairastumisten takia ja viime torstai oli Auto24 Ringillä vain autoille, joten perjantain aikataulutetulla harkalla alkoi ison radan kausi, neljä settiä tarjolla ennen aika-ajoja.
    No pari ekaa settiä loppu punalipulla alkuunsa, mutta viimeiset sai ajaa loppuun asti.
    Kaikki toimi oikein hyvin, kuin olisi syksystä jatkanut.

    Luokaksi valikoitui piikille C, muut pyörät ( 15 kpl ) 600-1200 kuutioisia. Kuitukatteet, slicksit ja lämppärit sallittu, uudessa aloitusluokassa Rahva Liigassa nuo on kielletty ja 1.30 alituksella siirto C-luokkaan.

    Aika-ajoissa 1.25 ja nelosruutuun, hyvin meni olemattomalla treenillä.
    Kisassa loistolähtö ja ekassa mutkassa kakkoseksi, mutta ekalla suoralla tonnari ohi. Ekat kiekat olivat aika tiukkoja, suorilla porukkaa ohi, mutta jarruissa taas sijoitus takaisin. Sitten nelonen ja vitonen ajoivat pihalle ja tilanne rauhoittui, kolmosena maaliin, paras kiekka 1.24.

    Fiilis päivän päätteeksi huikea ja kelikin mitä loistavin, seuraavaksi Alastaroon kuluttamaan renkaan toista syrjää.

    Linkin galleriassa hyviä kuvia:
    http://motorsport.ee/2017/05/motorin...etapp-galerii/
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  19. #49
    Viikonlopun kisasta tarjolla elävää kuvaa !
    C-luokka 35 min. kohdalla.
    http://sport.delfi.ee/news/auto/eest...us?id=78279548
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  20. #50
    Heips, vähän reeniraporttia,

    Alastarolla ORG:n päivillä korkattiin RS:llä kotimainen ratakausi viime elokuun rengastuksella ja mäntäkin samaa aikakautta, mutta turha fiiliksen hakemiseen on uutta osaa laittaa.

    Kaikki meni niin kuin oletettiin, mutta seuraavaan kertaan tehtiin jotain mikä ei heti tule pienehkön 2T kilpurin kanssa mieleen, tehoja alas puristusten myötä.

    On koitettu ajaa hitaat mutkat oikein ja väärin, mutta puoli sekkaa ennen lopullista ulostuloa tehot ns. tuplantuu ja pyörä voblaa vielä vinossa, ulostulo ei siis onnistu, osakaasulla tällä laitteella ajaminen johtaa liki sammumiseen ja pienemmän vaihteen laittoon H-hetkellä, no ei varmaan tartte perustella sen pitemmin.

    Muoviluodin päivillä myöhemmin samalla radalla oli kuitenkin uutta kumia alla, kuten mäntäkin, mutta ruttua vähemmän. Kas vain, nyt meni avaukset kuten pitääkin ja jarrumerkki tuli vastaan hitusen aikaisemmin kuin ennen, less is more, kuten sanotaan.

    Seuraavat ajot ovat Tattiksella MiniGP:llä ja Hyvinkäällä MiniSuperilla, viime Hyvinkään reissu peruuntui rankkasateen takia.

    Hyvää Juhannuksen jatkoa.
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  21. #51
    Iltaa kaikille,

    Treenit kuten aiemmin mainittiin meni ihan hyvin, tosin hiukka motivaatio-ongelmaa MiniGP:n kanssa, ei kulje yms., mutta sillä nyt vielä tää kausi mennään pikkuradoilla, joutuu rikkomaan säästöpossun jos lunastaa mun CRF 150 Minisuperin, vihdoin raha kulkis toiseen suuntaan...

    Mutta annoin siimaa Hyvinkäällä, tähtäin oli ajaa sadekelin treenit Cherifillä ja vettä tuli just kuten pitikin, ja ajot meni just silleen kun aateltiin, Pärnussa ja Alastarossa voi sataa.

    No Pärnussa tokassa Viron mestaruuskisassa ei satanut vaikka toivottiin, meidän C-luokassa oli pelko että kilpailijoiden 140-160 hepan tehoetu on vaan liikaa kauden edetessä kun ko. hemmot saa juonesta kiinni, ei se riittänyt enää podiumille kuten viimeksi.

    Jälleen 18 starttas, mutta nyt ruutulipulla seiska oli sijoitus, ei edes harmittanut koska parhaansa tunsi tehneensä, varikolla ei vaunun ovet paukkuneet. Mutta jos nyt meni 12 kiekan kisassa 6 kiekkaa alle viime kisan parhaan kierrosajan niin ei paha !

    Seuraava tähtäin Alastaron ORG:n päivät tulevana viikonloppuna, pliis lauantai kuivaa ja sunnuntai sadetta, niin sopis meidän agendaan, alla linkissä sekalaista kuvaa sekalaisessa järjestyksessä viime viikonlopun Auto 24 Ringin mestaruuskisoista:

    http://motorsport.ee/2017/07/motorin...etapp-galerii/
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  22. #52
    Huomenta,

    Nyt on treenit tehty ensi viikonlopun Alastaron kisoja varten, luokkana tällä kertaa Star Service Cup. Varikkopaikkamme pääportin kupeessa ja Mini GP näytillä ORG:n teltalla ylävarikolla, kuskin piipahtelee paikalle tilanteen niin salliessa.

    Aiemmin mainittu ORG:n Alastaron viikonloppu olikin sitten kauden tuskaisin. Lauantaina kuski ei ollut parhaassa vireessä ja sunnuntaina pyörä teki tenän.
    Menomatkalla totesin Jannelle että on muuten tulppa kestänyt jo kaksi kautta, sunnuntaina se sitten hajosi ennen ekaa settiä, määrävälein ko. osaa ei tule vaihdettua koska hinta hipoo satasta.

    No sitten vaan avaamattomalle varaosalaatikolle ja sieltähän löytyi tulppia, mutta ne olivatkin erikoiskylmiä KIT-koneeseen tarkoitettuja, pyörä räki kahvilan avauksesta ykkösen jarruun, joten se siitä sitten ja pakkaamaan.

    Eilen mentiin aikaisin aamusta Alastarolle, pari uutta osapakettia matkassa, varmuuden vuoksi.
    Kymmeneltä oli leiri valmiina ja ruuvaus alkoi, yhdentoista maissa pikainen testi alavarikolla, tuntuu toimivan.
    No toimihan se melko hyvin, kuumaksi ajettuna pätki tehoalueella, joten takaisin hellään huomaan. "Vikakoodit" katsottiin yleismittarilla ECU:n kammasta, kaikki OK, joten osa kerrallaan vaihtoon ja testaamaan.
    Sitä tehtiin muuten aika monta kertaa, 17.20 tuli eka täys ajosetti, joka meni hyvin, kuten se seuraavakin.

    Ajot jatkuu samassa paikassa ensi viikon torstaina ja viikko huipentuu siis Alastaron kisoihin, nähdään siellä !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  23. #53
    Iltaa,

    Alastarolta selvittiin eilen illalla märkänä kotiin ja tämä ilta sitten menikin loppuja kamoja kuivatellessa.

    Mukava fiilis leirin kasaamisen jälkeen laski kuin lehmän häntä heti torstaina iltapäivällä lämmityskäytössä, vedet pihalle juorureiästä. Parin puhelun jälkeen selvisi että CR125 vesipuolen stefa käy, varaosalaatikossa oli vain öljypuolen stefa ! No onneksi oli Turku lähellä ja Stormilla saldoa, nyt on sitten vielä yksi varalle.

    Perjantai oli sysimusta päivä, hiljattain selätetty käyntihäiriö tuli takaisin, mutta eri tavalla häröillen. Ja kun settejä oli kaksi ja puoli koko päivälle kaatojen takia, niin siinä ei paljon kerinnyt korjausten vaikutuksia testaamaan, ei tullut kuntoon lauantaille ja aika-ajoihin nilkuttavalla pyörällä.

    Aika-ajot meni olosuhteisiin nähden hyvin, 1.31 aika jäi 4 sekkaa tavoitteesta, mutta kun 3000 kierrosta puuttuu ylärekisteristä niin kyllähän se jossain näkyy, ruuduksi 17. Kisan alku olikin sitten melko monipuolinen, lämppärin jälkeen rankkasade ja komennus renkaanvaihtoon ja sitten kolme lämppäriä päälle, ei tukehtunut palamattomaan bensaan ja viivalle päästiin.
    Uhosin siinä muille lähellä oleville kun en muutakaan jaksanut että kattokaa startti ja ekat mutkat, sehän onnistui. Palmasin kohdalla kymmenkunta sijaa korkeammalla, mutta kilpakumppanin kaato punalipulla ja lanssi radalle, paluu ratavarikolle.
    Sen odottelun jälkeen tapahtuikin se pahin, ei käynnistynyt. Harmitus oli niin valtaisa ettei kumpaakaan edes kiinnostanut katsoa muiden ajamista, hyvät mahdollisuudet kohtuullisiin Viron sarjan pinnoihin meni sen siliän tien. Ja kun selvää oli vielä se että sunnuntain lähtöruudut ratkotaan lauantain kisan parhaiden aikojen perusteella, niin takarivi kutsuu vielä kaiken päälle.

    Sunnuntaina aamusta kokeiltiin vielä hakea parempaa käyntiä rajallisella kipinällä, siinä jopa hieman onnistuen, mutta warm up jätettiin väliin, ettei vaan hajoa lopullisesti tämän viikonlopun osalta.
    Päivän starttia jouduttiin viivästämään radan putsauksen takia ja vesisade ei kun rankkeni. Taktiikka oli ajaa lyhennetty kisa ruudusta 24 semikovaa kohtuu pinnoille, onnistui ihan hyvin, ruutulipulla 11. On toki mainittava että edestä jäi kuskeja pois erinäisistä syistä, ei sieltä takaa pujottelemalla sijoitusta paranneltu.

    Itsellä oli viikonloppuna enemmän työkalut käsissä kuin kamera, linkin takaa ketjun lopussa Hessun räpsy hymyilevästä tulevaisuuden toivosta:
    http://www.moottoripyora.org/keskust...ighlight=goofy
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  24. #54
    The end of an era,

    Taloudesta poistui sitten toinenkin MiniGP Honda, joten 7 vuoden taival siltä osin on ohi, nyt harkataan lähiradoilla mun Crf 150 Minisuperilla, onkin jäänyt vajaakäytölle mun polvioperaation takia.

    Aikansa kutakin, ensi vuonna on kesällä ajossa jotain meille uutta, siitä aikanaan enemmän. Vielä ois yksi kisa ajamatta Viron sarjassa, kunnes ko. maan jääratasarja alkaa, siellä on junnuluokkakin, meillä härmässä ei moista oo vuosien odotusten jälkeen, valitettavasti.

    Nautitaan vielä loppukesästä !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  25. #55
    Iltaa kaikille,

    Isojen ratojen kausi sitten takana kuluvalta vuodelta.

    Toissa viikonloppuna käytiin ajamassa Viron sarjan viimeinen osakilpailu. Kelit olivat harmittavan syksyiset ja ajoaika jäi harkoissa melkoisen vähiin, kun ei oikein sileät saati sateiset sopineet vallitseville olosuhteille ennen kisoja.
    Kisapäivä meni kutakuinkin niin kuin pitikin, mitä nyt pyörä jätti käynnistymättä ennen kisalähtöä, eli ei niin unelmalopetus kaudelle.

    Siksi kautta päätettiin jatkaa, toisenlaisella kalustolla.

    Viime viikolla meidän R6 sai alustan ja yleisten asetusten optimoinnin nuorelle kuljettajalle, ja ei kun viime pyhänä Alastaroon. Ensi kosketus tapahtui varikolla ja toisen jalan saappaan kärki tuki pakettia sen verran että paikallaan pysyttiin pystyssä ja liikkeelle lähtö onnistui kuten pitääkin.
    Itse ajaminen meni yllättävän hyvin, ei mitään hapuilua saati hallintaongelmia, vaikka monisylinterinen nelari olikin ekaa kertaa alla. Avaukset otettiin varovasti ja jarrut ajoissa, mutkavauhti löytyi heti. Päivän loppupuolella ei sitten keskiryhmässä mennyt juuri kukaan enää ohi, vapaalla radalla tuli 1.31 aikoja toisensa perään varovaisella ajolla, seitsemän täyden setin jälkeen kuski olikin kropaltaan kaikkensa antanut.

    Tästä jäi hyvä mieli, kun kaikki meni yli odotusten. Itselle helppo päivä, kolme tankkausta ja pariin kertaan ketjurasvaa sekä rengaspaineiden tarkistus, säädöt jätettiin tulevaisuuteen.
    Samilta hyvä räpsy tähän loppuun:
    https://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/...i/DSC_2180.jpg
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  26. #56

    Tunnus suljettu
    Liittyi Feb 2016
    Lainaa mikan kirjoitti Katso viesti
    Iltaa kaikille,

    Isojen ratojen kausi sitten takana kuluvalta vuodelta.

    Toissa viikonloppuna käytiin ajamassa Viron sarjan viimeinen osakilpailu. Kelit olivat harmittavan syksyiset ja ajoaika jäi harkoissa melkoisen vähiin, kun ei oikein sileät saati sateiset sopineet vallitseville olosuhteille ennen kisoja.
    Kisapäivä meni kutakuinkin niin kuin pitikin, mitä nyt pyörä jätti käynnistymättä ennen kisalähtöä, eli ei niin unelmalopetus kaudelle.

    Siksi kautta päätettiin jatkaa, toisenlaisella kalustolla.

    Viime viikolla meidän R6 sai alustan ja yleisten asetusten optimoinnin nuorelle kuljettajalle, ja ei kun viime pyhänä Alastaroon. Ensi kosketus tapahtui varikolla ja toisen jalan saappaan kärki tuki pakettia sen verran että paikallaan pysyttiin pystyssä ja liikkeelle lähtö onnistui kuten pitääkin.
    Itse ajaminen meni yllättävän hyvin, ei mitään hapuilua saati hallintaongelmia, vaikka monisylinterinen nelari olikin ekaa kertaa alla. Avaukset otettiin varovasti ja jarrut ajoissa, mutkavauhti löytyi heti. Päivän loppupuolella ei sitten keskiryhmässä mennyt juuri kukaan enää ohi, vapaalla radalla tuli 1.31 aikoja toisensa perään varovaisella ajolla, seitsemän täyden setin jälkeen kuski olikin kropaltaan kaikkensa antanut.

    Tästä jäi hyvä mieli, kun kaikki meni yli odotusten. Itselle helppo päivä, kolme tankkausta ja pariin kertaan ketjurasvaa sekä rengaspaineiden tarkistus, säädöt jätettiin tulevaisuuteen.
    Samilta hyvä räpsy tähän loppuun:
    https://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/...i/DSC_2180.jpg
    Mahtavaa! Voin kuvitella että siinä on wanhoilla wetomiehillä alahuuli väpättänyt kun juniori pyhkäisee ohi.
  27. #57
    Pientä valmistelua ensi kautta varten !

    Tuntuu vähän siltä juuri nyt että kaikki harkat ajetaan kutosella ja kisat piikillä.
    Jotenkin sitä haluaa uutta opeteltavaa sekä varikolla että radalla, vierivä kivi ei sammaloidu!
    Vaikeaa tulee olemaan unohtaa aikaiset avaukset pyörä vinossa, myöhäset jarrut vailla moottorijarrua etc., mutta pitäähän mielenkiinnon yllä.

    Alustan suhteen tulee varmaan haasteita, mutta kahdet keulaputket ja pari takaiskaria jeesaavat varmasti harkkaamista, voi tehdä merkittäviäkin muutoksia ratkaisujen hakemiseksi pitkin viikonloppua, niin ja kaato-osiakin on hankittu, kyllä niillekin käyttöä kuitenkin tulee.

    Josko talvi kiristäis otettaan ja jäille päästäis tavallista aiemmin, kuskilla on moiseen kova himo !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  28. #58
    Ei oo tallissa löysäilty, valmista tuli:

    https://photos.google.com/share/AF1Q...cyV0hwUnduVWFn

    Ei toi nyt nykytrendejä mukaile, täytyis ostella pari avokypärän lippaa ja kiinnittää ne sivukatteisin, olis siivet kuten MotoGP puolella, mutta menköön.

    Sitten jääratakaluston kimppuun.
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  29.  
  30. #59
    Näyttää nopeelta


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6r ja BSA A7SS caferacer

    https://www.facebook.com/pages/Eronenbros/216050551738408

    https://www.facebook.com/tuukkaTTkorhonen

Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12