Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 59:sta
  1. #1
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    MotOrg ry haluaa tukea uusien, nuorten kuljettajien kehittymistä tämän päivän lupauksista tulevaisuuden supertähdiksi. Kaudella 2014 MiniGP-luokassa ajava 10-vuotias vantaalainen Janne Nurmi varikkotiimeineen tulee näkymään MotOrgin järjestämillä ratapäivillä. MiniGP:ssä ajetaan Hondan NSF100 -pyörillä ja kisat järjestetään yhdessä Superbike SM-sarjan kanssa isoilla moottoriradoilla ja minimotojen kanssa kartingradoilla.

    Viime vuonna Janne pääsi tulokaskaudellaan podiumien makuun, muttei vielä päässyt juhlistamaan sitä korkeimman korokkeen valloittamista. Siinäpä siis tähtäintä tälle kaudelle.

    Tässä topicissa tullaan seuraamaan Jannen menestystä, edesottamuksia ja kauden kokemuksia sitä mukaa kun kisa- ja harjoituskalenteri etenee.

    Janne Nurmi.jpg
    Viimeksi muokannut: Juutana; 12.05.2014 klo 02:35.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPÄIVIÄ KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  2. #2
    Tervehdys kaikille,

    Kausi on jo käynnissä ja vähän pitää tapahtumia kelata taakse päin että kokonaisuus hahmottuu !

    Tulokaskausi päättyi Tattarisuon kisaan viime syyskuussa ja viimeiset harjoitukset ajettiin samalla radalla lokakuussa, sitten alkoi ajotauko.
    Talvella hiihdettiin ja lenkkeiltiin, koska jaksaminen oli ongelma tulokaskaudella kisaviikonloppuina, toistaiseksi sama asia ei ole vaivannut.

    http://i1341.photobucket.com/albums/...psad62e69f.jpg

    Ajot aloitettiin maaliskuussa Espanjan Benidormissa kansainvälisellä Minimotoleirillä. Ajoaikaa hienolla Kartingradalla oli viisi päivää, kunto kesti mutta ajo ei auennut sitten millään. Torstain harjoituskisassa sijoitus muistaakseni yhdeksäs, kuskeja taisi olla 13 ko. luokassa. Viimeisenä iltapäivänä NSF vaihtui CRF150R Minisupermotoon, ja ajoon tuli iloa, ekoissa Tattarisuon treeneissä ajo sitten lähti kulkemaan !

    http://i1341.photobucket.com/albums/...pse23a6e40.jpg

    Kisakausi alkoi Euran Kartingradalla toissa viikonloppuna, rata oli kaikille aika uusi tuttavuus, mutkainen ja kapea. Treenit vedettiin ihan OK kelissä, mutta aika-ajo ja kisalähtöjen mausteena oli räntää, raekuuroja ja lunta, lämpötilan voi jokainen päätellä itse !
    Aika-ajoissa kolmosruutuun, 11 kuskia viivalla. Molemmissa kisastarteissa sijoitus putosi 3-4 sijaa ekaan mutkaan, startit menivät pieleen, syystä tai toisesta. Ajo oli kuitenkin nousujohteista, ekassa lähdössä viides, tokassa neljäs, kuten myös yhteispisteissä.

    Kuskille jäi ihan hyvä fiilis, vaikka oli tosi vakavaa poikaa ekan lähdön starttiuinahduksen takia ja into ajamaan on kova !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  3. #3
    Väliaika ! kahvia ja karttaplottereita. GuessWho:n avatar
    Liittyi Sep 2009
    Stadi
    MotOrg ry jäsen
    MotOrg ry ja Kallio Racing yhdessä, kutsuivat Jannen Alastarossa 16.6.2014 järjestettävälle .ORG! Kallio Racing koulutuspäivälle. Jannelle lisää kokemusta ja oppia sekä muille perspektiiviä siihen, miten juniori pärjää 150 kuutioisella kisapyörällä isosten joukossa. Vai meneeköhän se toisin päin

    Tervetuloa mukaan kurvailemaan Janne !
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 14.05.2014 klo 16:16. Syy: täsm und typo
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
  4. #4
    Moikka,

    Tullaan ensi viikonlopun Alastaron päiville treenaamaan, ison radan kisa Kemora on seuraavaksi kesäkuun puolessavälissä, niin kovemman vauhdin makuun pitää päästä Kartingratojen kikkailujen jälkeen !

    Junnut vanhempineen ovat tervetulleita tiedustelemaan lajin kuvioista, vastauksia saa kysymällä. Junnuilla on mahdollisuus vetää ajopuku päälle ja fiilistellä aidon junnukilpurin päällä, räpsikää kuvat muistoksi ja uskaltaneille junnuille viileä Vauhtihirmu pillimehu homman päätteeksi nautittavaksi !

    Näkyillään !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  5. #5
    Niin,

    Piti Motoparkkiin tulla, mutta joskus homma voi katketa huoltajan ongelmiin, flunssa on sen verran paha ettei liki 600 km matka edestakaisin tunnu mahdolliselta just nyt, pakko skipata.

    Olis ollut aika pakollinen sauma testata toista pyörää, ns. ykköspyörä kulki ORG-päivillä Alastarolla 115-116 max. vauhteja, muutama kilsa uupuu mitä pitäis mennä.

    Pyörä on valmistettu syksyllä -07 ja siinä iskussa on nytkin 85 tuntia ajettuna, taitaa muutama hepan kymmenys uupua aikanaan 20 tuntia ajetun dynotestin 8,2 hv takistehosta, ehkäpä tietyt osat ovat puristuksessa ja lämpörasituksessa nöyrtyneet liki 7 vuotta valmistusajankohdan jälkeen, kuka tietää ?

    Ei auta kuin kokeilla ensi viikonlopun Kemoran kisojen vapaissa harjoituksissa toista pyörää ja kattoa sektoriajoista josko kulku ois parempi ?
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  6. #6
    Jep,

    Liki vuoden tauon jälkeen Kemorassa tuli käytyä, paikalla päivää ennen aika-ajoja.

    Keli oli perjantaiaamuna sangen vaihteleva, joten aamusta ei sitten ajettu toisella pyörällä vertailuaikoja vaan uudet sateiset sisään, sitten keli jo paranikin. Ajo kulki alusta asti tosi hyvin ja ihan kärjen vauhtia mentiin, alle viime vuoden paaluajan.

    Mutta kaikella on hintansa, homma alkoi perjantaina oikeastaan ihan liian hyvin ja taisi tulla menestyspaineita, lauantain aika-ajoissa ajo täysin sekaisin ja ajat kaukana avauspäivästä, silti onneksi nelosruutuun.

    Sunnuntain kisa olikin sitten toisinto aikaisemmista kisastarteista, lähdössä kolme ohi kun kakkonen ei mennyt ensi yrittämällä sisään ja sitten perään, aikaa ohituksiin kymmenen kierrosta eli kymmenen minuuttia. Onneksi tuli paljon hyviä kierrosaikoja putkeen ja ohitukset onnistuivat, maalissa neljäs.

    Harmitus oli ennen näkemätön, viime vuoden kolmostila vähän himmeni, kärjen peesiin olisi pitänyt päästä alusta asti, vauhti ei ole sillä tasolla että takamatkalta noustaan podiumille, mutta ensi kerralla sitten !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  7. #7
    Iltaa,

    Ihan myötätuulessa eivät ole viime viikot ole sujuneet.

    Ahveniston ratapäivät tyssäsivät vaunun rengasrikkoon menomatkalla, kohtalon pyörää on mahdoton pysäyttää, sanotaan.

    Viron kisamatka meni sinällään hyvin, paitsi että pientä arkuutta oli aluksi nopeaan rataan, jossa keskinopeus on 20 km/h alle pyörän huippunopeuden optimioloissa, joten lujaa mennään. Treenaamaan päästiin vasta päivä ennen kisoja, kumpikaan vanhemmista ei päässyt töistä aiemmin reissuun.

    No ajokameran kiinnike napsahti poikki lauantaina ja kamera kankaalle, eihän sitä löytynyt sunnuntaiaamun ratapatikoinnilla, meni ns. sponssikassasta, jos semmosta onkaan.

    Ei siinä vielä kaikki, sunnuntain ratapatikoinnilla kateltiin kadonneen kameran ohella ajolinjoja, ja warm up vuorolla aika-ajo ajasta hävisi kaks sekkaa, ei turhaa siis moinen.

    Kisa alkoi hyvin aika liki nappistartilla, ja kaikki meni hyvin puoleen väliin asti, kunnes kolmen kärki repäs pari kiekkaa sekan paremmin, ihan rataenkkavauhtia ja vähän eroa tuli, mutta ei se vielä mitään.

    Samassa lähdössä ajaa myös Honda CBR Cup, eli peruskatupyörät ilman lamppuja ja vaimentimen villoja. Vauhdinjako on valitettavan erilainen, toinen kulkee suorilla paremmin ja toinen mutkissa, joskus sattuvat samalle ajolinjalle ja sitten kolahtaa ja kolahti melko kunnolla, raidat renkaista ( ei omista ) muistona ajopuvun selässä.
    Kuski röntgeniin, pyörä aika karussa kunnossa, puku suutariin ja kypärä roskikseen.
    No jannu on melko OK, Viron lekurissa käskettiin varmistaa vielä mahdolliset murtumat Suomessa, mutta niitä ei onneksi ollut, joten tärskystä toivutaan ajan kanssa.

    Traumaa ei kuskille onneksi tullut, lähinnä raivo, kisat kun olisi ihan kiva ajaa omien kilpakumppanien kanssa eikä ns. sekalähdössä, joka on taasen Botnialla edessä reilun viikon päästä, joten kuulemiin !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  8. #8
    Voitto kotiin Botnialta !

    Aloitetaan kuitenkin reissun alkuvaiheista. Ajorohkeus on ollut ajoittain hukassa, joten sain päähäni madaltaa, pienentää ja kasata Derbin, josko ajorohkeus tulisi takasin 80cc kakstahtisen vauhdin myötä ?

    http://s1341.photobucket.com/user/67...tml?sort=3&o=1

    Keskiviikkona mentiin tutulle Alastaroon ihan Derbin takia, saatiin ajaa huimat kymmenen minuuttia kun kelit oli mitä sattui eikä sateisia otettu mukaan ensi kerralle. Torstaina ja perjantaina jatkettiin ajoa Hondan ja Derbin kanssa vuorotellen Botnialla, ihan kivasti kulki, mutta kuski oli aika sippi kahden pyörän vuorottelun kanssa, ajoa tuli aika paljon, mutta hyvä niin, Botnia kun olikin ihan uusi tuttavuus.

    Lauantaiaamuna olikin sitten sateen jälkeinen aika-ajo aamutuimaan tarjolla, sovittiin että kiristetään kierros kierrokselta ja näytän sormilla sijoituksen muurilta. Kaikki meni vähän yli puolivälin kuten pitikin, sijoitus kolmas, mutta sitten iski jokin hyvän olon tunne ja varmistelu alkoi, kierrosajat putosivat ja muut paransivat radan kuivumisen myötä, kasiruutu tuloksena, ei todellakaan mitä piti ja palopuheen jälkeen sulkeutuminen vaunuun vuorossa.

    Kisaan lähdettiin sillä mielellä että aina on kulkenut isolla radalla kostealla, miksei nytkin. Takaa pääsee ohi kun sumppua syntyy kostealla radalla pariin ekaan mutkaan, koska Cebarit olivat myös samassa lähdössä katurenkailla, joten ohi kyllä pääsee kun on hereillä. Kisa menikin kuin elokuvissa, vaikka keskeytettiin vaikeiden sääolojen takia 3,5 ajetun kierroksen jälkeen, kakkonen jäi 3,5 sekkaa ja kolmas 17 sekkaa, aika-ajon aika parani selkeästi huonommassa kelissä ajettuna samoilla renkailla kuudella sekunnilla, joten kai se ajorohkeus sieltä sitten löytyi ja tässä tulos:

    http://s1341.photobucket.com/user/67...tml?sort=3&o=0

    Nyt on hyvä mieli Pärnun tapahtumien jälkeen, mutta tulevana viikonloppuna kisataan Imatran ei ihan niin helpolla kartingradalla seuraava osakilpailu, toivottavasti sataa !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  9. #9
    Kuinka kovaa tuollaisella pienellä pyörällä mennään verrattuna isoon kilpuriin, jos/kun rata on oikein syherö ja täynnä tiukkoja mutkia?
    Esim. Ahvenisto.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  10. #10
    Pyörällä mennään aika lujaa mutkissa, suhteessa sen huippunopeuteen ja isojen pyörien mutkanopeuksiin.

    Esim. toissapäivän kisassa Botnialla oli keskinopeus sateella 97 kmh, kuivalla kelillä huiput 120 kmh jolloin kolme kertaa kosketaan jarruun neljän kilsan radalla.

    Ahvenistolla on ajettu aika vähän ja ylämäet on myrkkyä 8 heppaselle pikku kilpurille, mutta Alastarossa mutkat mennään tosi kovaa, esim. ykkönen kuivalla täyskaasulla ja Lemminkäisestä Kahvilaan vauhti on aika kovaa.

    Tuu Kesäpäiville kurkkaamaan miten kulkee isojen joukossa !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  11. #11
    No niin,

    On kotiuduttu Imatralta, vaihteeksi meni rengas paluumatkalla, nyt vetoautosta. Paluumatka mentiin sitten kieli keskellä suuta, vararenkaan kanssa yhdistelmä ei todellakaan mennyt kuin juna.

    Ja heti maanantaina piti valmistella tiimin aiempi kuljetus-/asuntovaunu matkalle kohti Tanskaa, paikallinen Ducati-harrastaja kävi hakemassa Polarin pois, lähempää ei kelvollista kuulemma löytynyt !

    Kisat meni vähän niin kuin pitikin, hirveesti ei ollut odotuksia. Vaikka viime vuodesta ajat paranivat kaks sekkaa per kierros, niin ei se vaan riittänyt, kun muutkin paransivat viime vuodesta merkittävästi, seiska oli sijoitus 11 kuskin joukossa, enempään ei vaan pystynyt, rataprofiili oli myrkkyä kuskille.

    Alastaron isot kisat ovat sitten seuraavaksi vuorossa, siellä kulki viime vuonna oikein hyvin, mutta rata on kaikille erittäin tuttu, joten marginaalit ovat todennäköisesti erittäin pienet.
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  12. #12
    Ja Alastaro takana,

    Vähän nihkeesti alko viikonloppu perjantain treeneissä, ajo aikalailla hukassa.

    Heti kävi selväksi ettei viime vuoden kierrosajoilla päästä mihinkään, mutta se että vuoden aikana taso on noussut sellaiseksi, että useampi sekunti pitää nipistää kierrosajasta pois, oli kuitenkin yllättävää.

    Parannus onnistui, yli kolme sekkaa viime vuoden ajasta pois, jolloin ajettiin podiumille, mutta ei sillä kuudetta sijaa korkeammalle enää päästy. Ajamisen ongelma on mutkaan sisäänmeno, kun se menee pieleen menee itse mutka ja vielä ulostulokin, kello ei tykkää.

    Mutta kuski tajusi itse mitä pitää korjata ja hinkata, onneksi samalla radalla on viikonloppuna kesäpäivä, niin pääsee jatkamaan siitä mihin jäi, vielä on kautta jäljellä !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  13. #13
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, varapj, tapahtumavastaava Goofy S:n avatar
    Liittyi Jan 2009
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    ^ täällä ei oo "tykkää nappulaa" mut silti tykkään.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  14. #14
    Jep jep,

    Viime viikonloppu kului Motoparkissa, onneksi tuli tuplalähdöt MiniGP:lle la ja su, hyvä niin.

    Perjantain treenit ei menneet kauheen hyvin, ajo oli melkoista poukkoilua, mutta korjaantui parille viimeiselle setille. Derbin kanssa taasen meni tosi hyvin yhdistetyssä Moto3 + YCC + Classic Formula harkoissa, muttei sillä vielä niin kauheesti väliä, kun sillä ei ajeta kisalähtöjä.

    Aamun aika-ajoissa ysiruutu, 12 kuskia mukana, tosin yksi jäi pois kaadon aiheuttamien murtumien takia. Ei aihetta huoleen, ajalla olisi otettu viime vuonna paalu kauheella marginaalilla, eikä kolmosruutuun ollut ihan hirveesti matkaa, taso vaan kovenee.

    Lauantain kisaan tuli sitten toivottu sade, mutta kuskille tuli kauden huonoin suoritus, kutsutaan myös alisuoritukseksi, kutosena maaliin. Aina on kulkenut sateella isolla radalla ja kauhee syöttö päällä, nyt meni pelkäksi kruisailuksi ja palautetta tuli aika rankasti, annettu mahdollisuus jätettiin käyttämättä.

    Sunnuntaina olikin sitten kuivan kelin startti ja sehän alkoi hyvin, viidenneksi ekan mutkan jälkeen, mutta sitten ekalla kierroksella rytisi ja pari kuskia lanssilla kontrolliin, oli pahan näköinen tapahtuma kun pari pyörää osuu kaatuneesen pyörään, onneksi ei kuitenkaan kuskeihin osunut.

    Viiden kierroksen uusintastartti ei sitten oikein onnistunut, mutta kärkikolmikon karattua oli tosi hyvää taistelua pääryhmässä. Vaikka sijoitus oli seiska, niin ajossa oli kuitenkin hampaat esillä, sijoituksesta huolimatta ajo oli parempi, koska yritys näkyi katsomoon asti, toisin kuin lauantaina.

    Nyt on sitten ison radan kisat ajettu ja Tattiksella parin viikon päästä kisat edessä, torstaina treenaamaan !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  15. #15
    Tänään tuli tieto, että Tattiksen kisat on peruttu huonon ennakko-osallistujamäärän vuoksi
    http://pakkouskonto.fi
  16. #16
    Huomenia,

    Tattarisuo jäi siis väliin kisan perumisen vuoksi, tosin kipeänä olisi pitänyt kyseinen viikonloppu viedä läpi, nuhakuumeessa tuolloin koko perhe.

    Isot radat hyvästeltiin tältä kaudelta Alastarossa syyskuun puolessavälissä, keli oli suorastaan loistava vuodenaikaan nähden ja kauden selkeästi parhaat ajat ajettiin sekä Derbillä ( 1.42 ) että Hondalla ( 1.49 ).

    Pesämäen päätöskisaan ei lähdetty suurin odotuksin, harjoittelut elo- ja syyskuun aikana ovat jääneet melko vähille mun työkiireiden takia, eikä pikkuradat kuulu oikein vahvuuksiin.
    Viivalla oli 11 kuskia ja sama tahti jatkuu varmaan ensi vuonnakin, osa vaihtaa luokkaa ylöspäin, mutta alhaalta tulee kuskeja ylöspäin, joten luokan tulevaisuus näyttää tosi hyvältä.
    Aika-ajoissa kasiruutuun, vitosruutuun jokunen kymmenys, eli ihan ok odotuksiin nähden, vaikkei sijoitus sinänsä mairittele.
    Kisat menivät samalla kaavalla, molemmat lähdöt, kenestäkään ei päässyt ohi, mutta kukaan ei tullut ohi, joten sijoitukset kuten lähtöruudut.

    Nyt on sitten aikataulutetut ajot ohi tältä kaudelta. Mini-GP:n taso ja kärjen leveys ovat kasvaneet huimasti viime kaudesta, Suomen sarjasta löytyy sekä Euroopan mestari että Pohjoismaiden mestari ( eri kuskit ).
    Yksi voitto jäi plakkariin ja kaikilla radoilla enkat paranivat huimasti, joten kaudesta jäi hyvä mieli.
    Pyörät säilyivät ehjänä, joten perushuollot riittävät. Kuski tosin kasvaa puvusta ulos, joten uutta on katsottava.

    Ajokausi jatkuu vielä ja osin vähän eri alustalla ja kalustolla, siitä myöhemmin enemmän.
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  17. #17
    Jep Jep,

    Nyt on kestopäällysteajot ajettu tältä kaudelta.

    Kaluston huolto tulevaa kautta varten on jo aloiteltu, mutta jotain on mielessä talven varallekin.

    Hyvinkää3.jpg

    Pari viikkoa takaperin tuli käytyä ajamassa Hyvinkään Speedwayradalla maarataa crossipyörällä, kokeilin itekin.
    Hauskaa hommaa, mutta pyörä on rungoltaan Jannelle liian suuri ja hallinta ei ollut helppoa jalka melkein maassa.
    Tällä laitteella oli tarkoitus ajaa myös jäällä enskapiikeillä, mutta ne ovat vielä pari tuumaa isommat ja piikit päälle, niin suunnitelmia pitää tarkentaa.
    Taidan ajaa CR:llä ite ja Janne saa kurvailla YCF:llä, siinä on piikkikumit jo alla, mutta muuten laite on melko surullisessa kunnossa, vaikkakin ajokuntoinen. Kaikki paikat enemmän tai vähemmän huollon taikka korjauksen tarpeessa, mutta ei kai se auta kuin aloittaa, onneksi ei ole noita jääratoja vielä vähään aikaan auki.

    Kai se on lähettävä ruuvaamaan, että jotain valmistakin tulisi.
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  18. #18
    Homma etenee, vuorossa Moto3 !

    Tallissa odottelee pölyn peitossa melkein ajovalmis, yhden kauden ajettu Honda RS125R:

    RS.JPG

    Ensi kaudella kurvaillaan siis kahta luokkaa, Moto3:ta ja MiniGP:tä, moottoriliitolta tuli lupa aloittaa isompi luokka vuotta aikaisemmin.
    Kolmosissa on kolmen sorttista kilpuria. Uudempaa nelaria, aiempaa kaksitahtista ja käyttövarmempaa Moriwaki-Cup nelaria. Kaksitahtinen on näistä työläin ajaa ja huoltaa, mutta yhä kilpailukykyinen, painoraja kuskin kera 136 kiloa, painoetua 12 kiloa.
    Meidän tapauksessa painoraja on 20 kilon päässä, mutta alle 48 kiloisen kuljettajan lisäpainot puolitetaan, joten kymmenen kiloa lyijyä pitää ripotella pitkin pyörää.

    Kilpaa pääsee siis ajamaan kotimaassa aika paljon, yhdessä tai kahdessa sarjassa, rinnakkainen ns. Baltic Open sarja on työn alla, joten vapaa-ajan ongelmia ei kesällä taatusti tule.
    Hyvänä lisänä on vielä HelRC:n ja Moottoriliiton yhteistyössä tekemä Juniorvalmennus pitkin vuotta, tulee hyvää vastapainoa ratapäiville ja kilvanajolle.

    Kauteen pitää valmistautua hieman erilailla kuin ennen. Pari kampuraa pitää ostaa ( 2000 km ja roskikseen ), puolen tusinaa mäntiä ( 500 km ja roskikseen ) ja ynnä muuta kuluvaa ja tarpeellista, ettei ajot keskeydy.
    Plussaa olisi kakkospyörä, jos vaan jostain löytyisi vastaava vähän ajettu vakio järkihintaan, tai edes pari settiä käytettyjä vanteita, hieman ovat kiven alla.

    Kulut siis nousevat piin kertoimella edelliseen kauteen nähden, joten se on oma haasteensa joka pitää hanskata ennen kauden alkua, muuten homma menee vaikeaksi. Alaikäinen kuski ei ikänsä puolesta voi jakaa edes mainoksia, joten vastuu tässäkin on 100% vanhemmilla.

    Pyörä pitäisi saada lähiaikoina dynoon, sitten näkee toimiiko ennakkovalmistelut, toivottavasti !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  19. #19
    Jou,

    Tänään vähän enskaa ja sänkeä YCF:llä.

    Rankkaa hommaa, kokeilin itsekin. No vähän jäi ensikokeilusta ( kuski ja pyörä ) työlistaa ensi kertaan. Liian pitkät välitykset, kaasari rikkaalla, puku palaa pakariin yms. mutta tulihan koettua.

    enskapena.jpg

    Jääratoja odotellessa ihan kiva reissu kuitenkin, nyt on härveli työnalla seuraavaan kertaan.

    Ja Moto3. Varaosia on RS:ään löytynyt netistä ihan kivasti, mutta logo HRC ei tarkoita tarvikeosan hintatasoa, se on vaan hyväksyttävä. Nyt on kuitenkin vähän vapautuneempi olo, ettei ensi kausi saa välttämättä paussia rajun kaadon tai konerikon vaatimien osien muodossa, näitä kun ei saa joka Siwasta.

    Mutta tästä eteenpäin, lumia ( hiihtotreeni ) ja jäitä ( ajotreeni ) kohden !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  20. #20
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, varapj, tapahtumavastaava Goofy S:n avatar
    Liittyi Jan 2009
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Hengessä mukana!
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  21. #21
    Jee,

    Tänään sitten RS 125 oli rullan armoilla.

    Aamu alkoi vaikeasti, pakkasta -15 ast ja kyyti kuomukärryllä Samille edessä. Pakkasnestettä koneeseen ja peitto sekä auton sisälämppäri mukaan. Pyörä sai pötkötellä tunnin verran peitto päällä lämppäri pöhisten tallilla ettei tule vaurioita lämmityskäytössä, pakkaskylmä metalli voi käyttäytyä arvaamattomasti.

    Ja taas kerran nähtiin että laitteet on yksilöitä, vaikka samoilla osilla olisi rakennettu. Ennakkoa olikin liikaa, suutin liian suuri, olikohan suuret odotusarvot ?

    Vaikka laite on kierroskone sanan varsinaisessa merkityksessä, niin kymmenkunta kertaa oli kaasari auki, ennakkoa ruuvattiin kyllin monesti ennen kuin ylärekisteri edes löytyi, niin oli säädöt hakusessa.

    Lopputulos oli kuitenkin hyvä, moottori herää kunnolla jo 8 tonnista eikä tehokäyrä romahda missään vaiheessa, kompromissia säätöjen suhteen ei tarvinnut tehdä, helpottaa ajamista, varsinkin starttia huomattavasti.
    Tehoa tuli takapyörästä 38,4 heppaa jo 11 tuhannella, mikä tyydyttää kyllä, ilman kittiosia on vaikea päästä pitemmälle, mutta sitten puolittuu huoltoväli.

    Seuraavaksi pitäisi maalailla katteita, puuhat ei siis lopu !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  22. #22
    Kotimainen ratakausi avattu !

    Sunnuntaina oli mahdollisuus ajaa Hangon kartingradalla. Siellä saa ajaa Minimotoilla ja MiniGP-luokan pyörillä, ei Minisupereilla, ne melurajat !

    Keli oli loistava ja pitoa riitti. Mutta se hämmästytti, että ajaminen lähti oudolla radalla jengoilleen ihan saman tien, viime keväänä kun oli suuria ongelmia saada ajorytmistä kiinni. Itse asiassa vauhti oli todella kohdallaan ilman yliyritystä, jäi tosi hyvä fiilis.

    Nyt saattaa tulla vähän ajotaukoa pikipinnalla, kun kelit palaavat "arkeen", joten käydään ajelemassa crossia, niin ajotuntuma säilyy.

    Janne Hanko.jpg
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  23. #23
    Eilen Alastarossa.

    Alastaron aloitus.jpg

    http://jaana.kuvat.fi/kuvat/Alastaro...5/IMG_6604.JPG

    Sääasema, kakstahtarin must varuste, näytti 4-5 astetta pitkin päivää, radan omat lämpömittarit ovat perinteisesti hieman optimistisempia.

    Kastetta ei ollut pakkasyön jäljiltä, mutta Mini-GP Honda luisti ankarasti mutkissa, pito ei ollut häävi. Siitä huolimatta RS 125 radalle ja ensimmäinen ratakokemus sillä.

    Jahka kohmeisen pyörän sai startattua ja koneen lämpimäksi, niin vuorossa oli heti se vaikein rasti, lähteminen paikaltaan. Jalat yltävät onneksi maahan, eli omin päin pystyy lähtemään, mutta kuskin pelko että pyörä riistäytyy käsistä yli kymppitonnin lähtökierroksilla oli olemassa. Onneksi Alastarossa pystyy lähtemään alamäkeen, niin homma helpottui hieman ja myöhemmin varikoltakin lähtö sujui ihan hyvin, mutta räväkät kisastartit vaativat vielä paljon harjoitusta.

    Ajaminen sujui ihan hyvin. Eka setti jäi lyhyeksi, lisäpainot ottivat jalkaan kiinni ja haittasivat ajamista, irti vaan ja takas radalle. Hommaa haittasivat repivämpi moottori ja rajummat jarrut, mutta pikkuhiljaa tuli tuntumaa lisää. Kun vauhti kasvoi, alkoi nakutusanturi vilkkua ja isompaa suutinta sai laittaa pariin otteeseen.

    Muutama setti riitti, pyörä jäi ehjäksi ja kuski totesi käsien ja jalkojen olevan aika väsyneet, kolme kiloa Mini-GP Hondaa painavampi pyörä on kuulemma rankempi viedä. Homma jatkuu vappuna Alastarossa, kolmen päivän setti edessä !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  24. #24
    No niin,

    Nyt on pohjustavat ajotreenit vedetty ja eka Moto3-lähtö on ns. ovella ensi viikonloppuna.

    Kolme varsinaista harkkakertaa alla. Alastarossa ruuvattiin vähän liikaakin, Botnialla säädettiin ja Kemoralla vaan ajettiin, rutiinit alkavat toivottavasti hahmottua.

    Ihan hyvä fiilis alla. Kuski jaksaa ajaa, kierrosajat ihan kelpoja ja pyöräkin laulaa, joten hyvää tulosta voi odottaa.

    Linkissä ammattimiehen fotoja Botnialta:

    https://www.facebook.com/juniorroadracing/photos_stream
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  25. #25
    Kisoista kotiin voiton kera !

    Botnian kisaviikonloppu alkoi jo torstaina vapailla harjoituksilla, samaa rataa myös perjantaina, ajaa sai ihan kylliksi.

    Lauantain keli oli aivan karmea, muutama aste lämmintä, runsasta sadetta ja teltat repivä tuuli.
    Aika-ajot ja kisat ajettiin märällä radalla, eka kerta sateella tänä vuonna kummallakaan kisapyörällä. MiniGP:llä ja piikillä aika-ajoista nelosruutuihin, pienemmässä luokassa kierrokset jäivät vähiin kaadon takia. Kuski ei ollut tuloksista iloissaan eikä suruissaan.
    Lauantain starteissa nelosena molemmissa maaliin, parempaan ei ollut saumoja, mutkiin meno sateella oli aika arkaa ja pettymys oli suuri kun sijoitukset eivät parantuneet kisoissa.

    Sunnuntaina oli vimma päästä parempiin sijoituksiin ja MiniGP:n warm up:issa reilut pohjat, vaikka jo kakkoskierroksella tuli viikonlopun toinen kaato ilmalennon kera, lanssireissun takia jäi Moto3 warm up ajamatta, mutta ajolupa tuli päivän kilpailuihin, äkkiä pyörä kasaan ja uusintakatsastukseen, pakollinen rutiini kaadon jälkeen.
    MiniGP kisa menikin käsikirjoituksen mukaan, heti riskillä pääryhmästä irti ja se onnistui, voitto tuli.
    Moto3-kisa menikin sitten aika sekavasti. Startti pieleen eikä kisassa yhtään ehjää kierrosta, paljon toistuvia ajovirheitä ja siksi kierrosajat aika huonoja, mutta onneksi ei ollut muillakaan paras terä päällä, niin maalin kolmosena ja pytty ekasta kisaviikonlopusta "isommasta" luokasta.

    Viikonlopusta jäi hyvä fiilis, ja se on pääasia. Isompi pyörä vaatii fysiikalta paljon enemmän kuin pienempi ja kuskin voimat olivat koetuksella neljäntenä ajopäivänä, parin kaadon mustelmat ja ruhjeet eivät asiaa tehneet yhtään helpommaksi.

    Nyt on kolme viikkoa taukoa ennen Kemoraa, voipi olla että käydään Motoparkissa treenaamassa kun olisi melupäivää tarjolla !

    Linkissä kuvia:
    https://www.facebook.com/FinnishSuperbike?fref=ts
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  26. #26
    Taas on ajeltu,

    Motoparkissa käytiin harkkaamassa, hyvin meni, mutta tuulenpuuska rikkoi teltan, onneksi uusi hoitui aika sukkelasti.

    Botnian kisaviikonloppu oli vähän liiankin vaiherikas.

    MiniGP:n aika-ajossa kuski ajeli toisen perässä sateella koko aika-ajon, eikä päässyt ohi, moinen hölmöys tuskin toistuu, nelosruutuun.
    Moto3 aika-ajoissa oli rata kostea aluksi, mutta kuivui aika nopeasti, pikatoimenpiteenä sileä etunen alle kesken aika-ajon. Takas radalle, mutta parannusta ei tullut, koska mäntä halkesi sisäänmenokierroksella, vitosruutuun.
    Pakopuolelta alhaalta ylös hiusmurtuma ja kynnen kokoinen pala helmasta irti. Lottoriviä ei kannattanut enää tehdä, koska ala- ja yläkerta eivät vaurioituneet, tavarat tulivat nopeasti putkesta ulos, oisko tuurikiintiö käytetty kerralla ?

    Lauantain MiniGP:n kisalähtö kuivalla meni aika hyvin 98 % kisamatkasta, lopussa yksi pääsi runttaamaan sisältä ohi, kaasua piti nostaa ja tuli toinenkin ohi, kolmantena maaliin.
    Moto3 lähtö oli kuin Botnian toisinto, kisalähdössä tuli taas viikonlopun huonoimmat kierrosajat, vähän on jännittämistä ja yliyritystä vissiin mukana, viidentenä ruutulipulle ilman taistelua sijoituksesta.

    Sunnuntain MiniGP:n kisalähtö oli tasaisempi kuin lauantain ja myös tapahtumarikas, kuva ja seuraava kuva kertovat olennaisen: https://www.facebook.com/juniorroadr...type=1&theater
    Pyörät tarttuivat toisiinsa ja joku vielä osui peräänkin, kuskilta filmi poikki puoleksi minuutiksi.
    Lanssin kautta varikolle ja isomman luokan kisa jäi ajamatta, ei ollut rajatapaus, onneksi särky meni parissa päivässä ohi.

    Katteet tilasin jo aiemmin ja kypäränkin hommasin, onneksi. Jos Alastarolla kävisi kurvailemassa ennen ulkomaankomennusta, Viron Pärnussa seuraavat kisastartit !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  27. #27
    Voittoisa Viron reissu takana.

    Keli oli vaihteleva kaikkina päivinä, joka toi hommaan oman haasteensa.

    MiniGP:n kisat olivat taas tiukkaa taistelua tuhannesosista, aika-ajon kolmosruutu tiesi eturivin paikkaa.

    Ekan kisalähdön alla alkoi tihkusade ja ihan täysiä ei voinut avata ulostuloissa, mutta kolmen nippu pääsi karkuun ja Janne yhtenä heistä. Porukka harveni kahteen kun yhdeltä lähti pyörä alta ja samassa Janne pääsi hieman karkuun ja välimatka säilyi maalin asti, voitto tuli parin sekunnin marginaalilla.

    Toinen lähtö ajettiin kuivalla ja kisa oli tiukka kärkinelikon osalta, johtopaikka vaihtui varmaan 20 kertaa kahdeksan kierroksen aikana. Tiukan nahistelun aikana yksi pyörä pääsi karkaamaan, kuten Janne pääsi aiemmin Botnialla, ja loppukolmikko maaliin muutaman tuhannesosan eroilla, maalissa kolmas.

    http://www.margomangli.com/p53036791...19e9#h4fdc27d2

    Moto3-luokassa aika-ajo onnistui hyvin, kakkosruutuun, tosin kilpailijoita tällä kertaa vain viisi kappaletta.

    Lauantain sprinttikisaan lähdettiin tiukalla taktiikalla.
    Oli varmaa että nelarit kuittaavat lähdön ja pääsevät reilusti karkuun, mutta tarkoitus oli ajaa heti omalla limiitillä että karkulaiset saadaan kiinni ja sehän onnistui jo tokalla kierroksella, mutta siihen se sitten jäikin. Pyörä ajautui pitkäksi tiukassa jarrussa ja nurmikolla kääntelyn aikana pyörä pääsi kupsahtamaan hetkeksi nurin ja kone hörppäsi bensaa kampikammioon ja tulppahan siinä meni, jäännöspisteille ajo oli pakko lopettaa kierroksen sätkimisen jälkeen.

    Sunnuntain pitkä kisa meni sitten vähän heikommin, vaikka warm up oli vielä ihan ok.
    Startti oli ihan OK, mutta sitten vauhti hiipui kierros kierrokselta, keula tuppasi karkaamaan alta.
    En laita uusia renkaita kisalähtöihin automaattisesti, ne ajetaan aina ns. loppuun. Toinen keulaputki rupesi hikoilemaan kisaviikonloppuna ja sunnuntaina se jo vuotikin, joten pari ilmeistä syytä voidaan sitten sulkea yksi kerrallaan pois tiistaina Alastarossa.

    http://www.margomangli.com/p31857664...ca79#h5005ca79

    Kotona oltiin sitten maanantaina huimat kolme varttia ja sitten Alastaroon Juniorvalmennukseen.
    Ekaksi kokeiltiin uutta eturengasta ja eipä homma parantunut, joten keulaa päätettiin kiristää että voidaan ajaa omaa kovaa ja se onnistui, niin Niklaksen neuvoista voidaan saada kaikki irti.
    Ajot alkoivat takkuisesti, mutta vikalla setillä oltiin jo lähellä puhkaista 1.30 joka on kauden tavoite Alastarolla.
    Nuoremmalta Ajolta tuli selkeää palautetta Jannen ajosta, eli ensi viikolla Junnuvalmennuksessa kokeillaan hieman muuttaa ajotapaa samalla radalla.

    Sitä ennen vähän ruuvaillaan, iskarihuolto ja kampuran vaihto vuorossa !

    Tulkaahan kisoihin katsomaan Alastaroon parin viikon päästä !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  28. #28
    Pyttyä ja ryttyä Alastarolta !

    Viikonloppu oli vähän turhankin monivivahteinen.

    Perjantaina harkat putkeen MiniGP:llä, piikki taasen heitti kuskin kyydistä, ajot jäi siihen iltapäivällä. Kuski kärsi päänsärystä ja meikäläinen ei vielä siinä vaiheessa edes tiennyt että kyse oli koneen kiinnileikkautumisesta.
    Ilta meni ihmetellessä miksei peli käynnisty, sekalaisia osia vaihdellen lopuksi pärähti käyntiin ja katteet kiinni ja huomista odotellen.

    Lauantai alkoi sateen merkeissä, mutta rata kuivui MiniGP:n aika-ajojen kuluessa, sateisilla ruutuun kuusi. Moto3:sen aika-ajot jäivät lyhyeksi, tehot kateissa, yksi ehjä kierros ja varikolla kone auki, silloin selvisi miksi tapahtui ihmeellinen ilmalento ennen kymppimutkaa. Uusi mäntä, varapytty, isompaa suutinta, virtaavampaa neulaa kiinni ja taas pärähti käyntiin, sitten vaan odottelemaan piakkoin alkavaa MiniGP starttia. Se meni putkeen, kolmoskiekalla kärkeen ja peitellen voittoon.

    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

    Kolmosten startti jäi sitten ajamatta, tulppa sippasi lämppärillä. Eiliset käynnistysyritykset uudella tulpalla ja risalla koneella kävivät vissiin kynttilän päälle, uudella tulpalla toimi taas mainiosti.

    Koko koneshow juontaa juurensa siitä, että koneessa on ollut alun perin kasausvika edellisen kampuranvaihdon jäljiltä, perusennakko on ollut pielessä koko kauden ja sen pohjalta haetut säätöpöytäkirjat ovat nyt roskiskamaa, pyörä haluaa enemmän bensaa koko rekisterille. Nyt pitää taas hakea sääaseman, detonaatiocounterin ja pakolämpömittarin avulla uudet säädöt kullekin kelille.

    Sunnuntaina aloitettiin MiniGP:n warm up:illa ja siihen se sitten jäikin. Ilmalento kakkoskurvissa pienen pusun saattelemana lopetti kisaviikonlopun toiseen lanssikäyntiin ja pyörän takapää sai pahasti kipeää, loppukausi ajetaan ilman ykköspyörää, takahaarukka ja -vanne pitää yrittää oikoa, runko mitata yms. yms.

    Nyt on kaikki pakattuna ja Pärnun kisaan lähtö huomenna, mieli on hyvä ja odotukset korkealla !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  29. #29
    No niin, Pärnun reissu takana liki viikko sitten !

    Mielestäni meidän tiimin paras kisaviikonloppu ikinä. Lauantaina MiniGP ei mennyt putkeen, vähän halutonta ajamista ja taktiikkavirheitä kisassa, neljäs sija ei sinänsä tyydytä.
    Moto3 lähtö taasen toi hymyn korville, taistellen kolmanneksi hyvin kulkevalla pyörällä oli iso juttu ja sai mielen korkealle.
    https://www.facebook.com/FinnishSupe...type=1&theater
    Sunnuntai oli vielä parempi päivä. Mini GP:n kohdalla oli opittu tuulen suunta ja ratkaisupaikka, ja se toi tulosta, maalin ykkösenä noin 10cm marginaalilla, mutta sehän riittää !
    https://www.facebook.com/FinnishSupe...type=1&theater

    Sunnuntain Moto3 lähtö oli kauden parasta ajoa. Puoli tuntia ennen lähtöä tehdyt kelikorjaukset kaasariin ja tuulikorjaukset välityksiin toivat kulkua lisää kisassa ja kahden kärki ei karannut horisonttiin. No kisa päättyi harmittomaan kupsahdukseen kolme kiekkaa ennen maalia varmalta kolmossijalta, mutta se ei harmitttanut meikäläistä, kuskia kuitenkin, mutta hyvä fiilis jäi koko viikonlopusta.

    Kesäpäivillä nähdään !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  30.  
  31. #30
    Jep,

    Kesäpäivillä tuli käytyä kiihdyttelemässä, piikki meni 13,2 / 164, varaosavarastosta ei löytynyt kyllin tiheää välitystä, kutonen jäi hyödyntämättä !

    Vika kisa oli Motoparkissa ja sieltä ei ole koskaan tulosta tullut, ei nytkään.
    MiniGP:llä tuplaneloset, voittajalle molemmissa lähdöissä tappio pari-kolme pyöränmittaa, mutta ohitusyritykset eivät vain onnistuneet !https://www.facebook.com/juniorroadr...type=1&theater

    Moto3 puolella ei myöskään aurinko paistanut. Torstain harkat lähti vähän unisesti liikkeelle, ajosta ei tullut oikein mitään, kunnes kuskia piti vähän herätellä oikeasti ajamaan, kyllä se sitten siitä lähtikin.
    Mutta perjantaina pyörä alkoi pätkimään ajossa eikä vikaa saatu paikalistettua saati korjattua koko viikonloppuna, vaikka sähköosista tuli vaihdettua ehkä 85 prosenttia, kisalähdöt jäivät ajamatta.
    Onneksi on ensi viikonloppuna Alastarolla ratapäivät, pääsee korjaamaan pyörää ja vaihtamaan loputkin sähköosat sekä ajamaan testilähdöt, pyörä pelaa kyllä varikolla muttei tositoimissa radalla, liekö tärinä pätkimisen syy, talviteloille ei viitsisi laitetta laittaa viallisena.
    http://corvus.kuvat.fi/gallery/Motop...inaali+191.JPG

    Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin ensi viikonlopun puolesta !
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen