Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Huoltokirja pyytää nesteiden vaihtoväliksi 2 vuotta, entä jos nesteet on juuri 2 vuotta sitten vaihdettu mutta niillä ajettu n. 100 km ja ovat vielä kirkkaat, onko silti vaihto tehtävä jo tänä vuonna?
    <p>Suzuki Intruder</p>
  2. #2
    Itse en vaihtaisi.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  3. #3
    Vaihtaisin/ vaihdattaisin seuraavan huollon yhteydessä, en erikseen. Kustannuksiltaan olemattomia huoltoja joten en ole pihistellut tuon suhteen.
    Kirjoitan kuitenkin mitään tietämättömänä, joten suotta pahastut!
  4. #4
    En millään muotoa irvaile kysyjälle - tuli vain jostakin mielleyhtymä tuohon Suomi24:n viestiketjuun, jossa taiteiltiin ihan näppärää sanailua liittyen autonrenkaiden ilmanvaihtoon. Lukekaahan jonkun matkaa mitä kaikkea läppää keksivätkään .

    http://keskustelu.suomi24.fi/node/3616101
  5. #5
    Selvä vastaus kuuluu: pitää vaihtaa vaikka et olis ajanut yhtään, jarruneste kerää kosteutta itseensä lämpötilojen vaihtelun yhteydessä. Ne jotka ei raskii vaihtaa, tappelee sitten joskus ruosteisten sylinterien ja mäntien kanssa, pahimillaan ottaa lipat kun jarru joku kaunis päivä jumittaa kun on ruostepaskavelliä välissä ja mäntä kiilaa kiinni. Halpa vakuutus pystyssä pysymiselle.
  6. #6
    En vaihtaisi.
    Olen reilun kymmenen vuoden aikana mittaillut autojen jarrunesteiden vesipitoisuuksia silleen satunnaisesti. Kun tietää auton huoltohistorian, niin mittaustulokset on melko hyvin suuntaa-antavia. Noin 4 vuotta olisi sopiva väli.
    Oma kalusto (ei rata-ajoa ja säilytys ympärivuotisessa ulkolämpötilassa) saa uudet jarrunesteet 3-4 vuoden välein. Jos pyörää ei muuten huolleta / korjata, niin en ala erikseen nesteitä vaihtamaan.
    Jäähdytysnesteet vaihdetaan sitten, kun väri ja koostumus on muuttunut. Ajalla ei ole väliä, olkoot vaikka kymmenen vuotta samoilla jäähdytysnesteillä.

    Edelleen minua ihmetyttää prätkien kohdalla tämä into vaihdella nesteitä koko ajan. Voisi kuvitella prätkämiehen autoon tehdään samat hommat yhtä usein...
    Onneksi prätkässä ei ole ilmastointia, niin täällä ei tarvitse pohtia ilmastointilaitteen kylmäaineen vaihtoa jokaisen hellejakson jälkeen
  7. #7
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    En vaihtaisi.
    Onneksi prätkässä ei ole ilmastointia, niin täällä ei tarvitse pohtia ilmastointilaitteen kylmäaineen vaihtoa jokaisen hellejakson jälkeen
    Meidän patongissa toi tulee automaagisesti, vuotaa ilmeisesti sen verran, että viime keväänä huollettu/täytetty on taas kovin hengetön...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  8. #8
    Jarrunesteet vahtaisin. Muita ehkä en, mutta riippuu myös pyörän säilytysolosuhteista. ABSillisissa pyörissä voi tehdä parin euron säästöllä parin tonnin remontin sillä kun jarrunesteet kinttaa ABS-moduliin. Bemareissa tuttu vika.
  9. #9
    Toi taannoinen vesipitoisuuden mittaus oli hyvä pointti! Olen miettinyt miksei huollossa mitata sitä ja sen perusteella vaihdeta nesteitä autossa ja prätkässä.

    Ilmastointilaitteessa ainakin käy niin, että kun ekan kerran ne nesteet vaihdetaan ja järjestelmä avataan siitä ei tule enää niin tiivis kuin tehtaalainen. Sen jälkeen saakin melkein joka kevät vaihdattaa kylmäaineet. Voisi kuvitella että toi koskee muitakin suljettuja järjestelmiä.
    CB K R
  10. #10
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Toi taannoinen vesipitoisuuden mittaus oli hyvä pointti! Olen miettinyt miksei huollossa mitata sitä ja sen perusteella vaihdeta nesteitä autossa ja prätkässä.
    Sen takia vaihdetaan kalenterin mukaan, kun kirjassa sanotaan ja lisätyö tuo rahaa osakkeenomistajille.
  11. #11
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    En vaihtaisi.
    Olen reilun kymmenen vuoden aikana mittaillut autojen jarrunesteiden vesipitoisuuksia silleen satunnaisesti. Kun tietää auton huoltohistorian, niin mittaustulokset on melko hyvin suuntaa-antavia. Noin 4 vuotta olisi sopiva väli.
    Oma kalusto (ei rata-ajoa ja säilytys ympärivuotisessa ulkolämpötilassa) saa uudet jarrunesteet 3-4 vuoden välein. Jos pyörää ei muuten huolleta / korjata, niin en ala erikseen nesteitä vaihtamaan.
    Jäähdytysnesteet vaihdetaan sitten, kun väri ja koostumus on muuttunut. Ajalla ei ole väliä, olkoot vaikka kymmenen vuotta samoilla jäähdytysnesteillä.

    Edelleen minua ihmetyttää prätkien kohdalla tämä into vaihdella nesteitä koko ajan. Voisi kuvitella prätkämiehen autoon tehdään samat hommat yhtä usein...
    Onneksi prätkässä ei ole ilmastointia, niin täällä ei tarvitse pohtia ilmastointilaitteen kylmäaineen vaihtoa jokaisen hellejakson jälkeen
    sitä minäkin, hätävarjelun liioittelua
    <p>Suzuki Intruder</p>
  12. #12
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Toi taannoinen vesipitoisuuden mittaus oli hyvä pointti! Olen miettinyt miksei huollossa mitata sitä ja sen perusteella vaihdeta nesteitä autossa ja prätkässä.
    Jarrunesteputeli maksaa vitosen ja vaihto oikeilla laitteilla vie ilmeisesti sen pariminuuttia. Miks pitäsi olla vaihtamatta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #13
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jarrunesteputeli maksaa vitosen ja vaihto oikeilla laitteilla vie ilmeisesti sen pariminuuttia. Miks pitäsi olla vaihtamatta.
    Niin, eihän se ole kiellettyä, mutta onko se tarpeellista?
  14. #14
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Arvioisin että enemmän kuin vähemmän.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  15. #15
    En miekää vaiha 5€ piraatticroseja joka postihakukeikan jälkeen, vaikka se vaihto maksaisi sen 5€.
    Mie taaplaisin niillä niin kauan, kun katsoisin sen olevan järkevää ja kokonaistaloudellista
  16. #16
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jarrunesteputeli maksaa vitosen ja vaihto oikeilla laitteilla vie ilmeisesti sen pariminuuttia. Miks pitäsi olla vaihtamatta.
    No siks ku just perustelin, ettei täysin kelvollisten nesteiden vaihto tee laitteesta parempaa ja aina järjestelmän avatessa saattaa jotain hajota, jäädä vuotamaan yms jne... avautuko?

    Mutta ainahan kannattaa noudattaa ohjekirjaa eikä kuunnella tälläsiä joutavia höpinöitä!
    CB K R
  17. #17
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niii… tai huomata jotain korjaamista vaativaa… Tää on sen luonteista. Sixty-Dolby sano hifimiäs!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18. #18
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Niii… tai huomata jotain korjaamista vaativaa… Tää on sen luonteista. Sixty-Dolby sano hifimiäs!
    Tosi HighEnd-mies tunnistaa eron virtapiuhoissa ja kuurokin erottaa kajarikaapeleiden eron...
  19. #19
    [QUOTE=Silverwing;6287526]Toi taannoinen vesipitoisuuden mittaus oli hyvä pointti! Olen miettinyt miksei huollossa mitata sitä ja sen perusteella vaihdeta nesteitä autossa ja prätkässä.

    Ai jaa, kyllä meillä autojen huollossa on mitattu jarrunesteitä myöden ja kerrottu missä mennään.
  20. #20
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Toi taannoinen vesipitoisuuden mittaus oli hyvä pointti! Olen miettinyt miksei huollossa mitata sitä ja sen perusteella vaihdeta nesteitä autossa ja prätkässä.

    Ilmastointilaitteessa ainakin käy niin, että kun ekan kerran ne nesteet vaihdetaan ja järjestelmä avataan siitä ei tule enää niin tiivis kuin tehtaalainen. Sen jälkeen saakin melkein joka kevät vaihdattaa kylmäaineet. Voisi kuvitella että toi koskee muitakin suljettuja järjestelmiä.
    Ensinnäkin 50% Autoilioista EI HALUA mitään ylimääräisiä kuluja autoilulleen,40% ei kiinnosta kun omistaa kyseisen laitteen korkeintaan 3Vuotta rahoitusyhtiön kautta ja loput 10% säästää ja vaihtaa ne itse! Ja toisex millä lailla luulet että se ilmastointi laite "avataan"?
  21. #21
    Lainaa Kawa-sika kirjoitti Katso viesti
    Ensinnäkin 50% Autoilioista EI HALUA mitään ylimääräisiä kuluja autoilulleen,40% ei kiinnosta kun omistaa kyseisen laitteen korkeintaan 3Vuotta rahoitusyhtiön kautta ja loput 10% säästää ja vaihtaa ne itse! Ja toisex millä lailla luulet että se ilmastointi laite "avataan"?
    Vaihtaa mitkä itse? En mä luule mitään, luuletko sä? Mä en ainakaan tunnista kuuluvani prosenttiluokkaan vaan promilleluokkaan
    CB K R
  22. #22
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Vaihtaa mitkä itse? Mä en ainakaan tunnista kuuluvani prosenttiluokkaan vaan promilleluokkaan
    No jos promilleiltas jotka näyttävät olevan jo prosentti luokkaa huomasit niin tässä keskustellaan jarru/kytkin nesteistä
  23. #23
    En tiedä teistä muista, mutta itse ainakin vaihtelen jarrunesteen erityisesti eteen melkein vuosittain, kun se parantaa jarrukahvan tuntumaa todella paljon. Jos kahva tuntuu kun puristaisi kumipalloa, on syytä vaihtaa nesteet ja huomata uskomaton ero jarrutuntumassa.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
  24. #24
    Lainaa Kawa-sika kirjoitti Katso viesti
    No jos promilleiltas jotka näyttävät olevan jo prosentti luokkaa huomasit niin tässä keskustellaan jarru/kytkin nesteistä
    Aaaaaivan.... huomasin kun ihmettelit ilmastointilaitteen avaamista. Vähän niinku että tajuak sä mitä mä ymmärrän? Kohta mopo keulii?

    Ja mitkähän mahtaa olla ne ainoat oikeat nesteet? Siinä seuraava ikuisuusvääntö...
    CB K R
  25.  
  26. #25
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Aaaaaivan.... huomasin kun ihmettelit ilmastointilaitteen avaamista. Vähän niinku että tajuak sä mitä mä ymmärrän? Kohta mopo keulii?

    Ja mitkähän mahtaa olla ne ainoat oikeat nesteet? Siinä seuraava ikuisuusvääntö...
    Delvac. Se kay ilmastointiin jarruihin ja jaahdytykseen. Moottoriin sita ei voi laittaa kun tulee alkurajahdys.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...