Sivu: 7 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678 ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 230:sta
  1. #181
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Täytyy vain ihmetellä, minkälaisia myyntimiehiä mp-liikkeissä oli.
    Kun olen ostanut käytettynä muutaman pyörän sesongin ulkopuolella, niin en kehdannut edes tinkiä, kun mielestäni sain pyörät edullisesti. Esimerkiksi oman mopon sain 750€ edukkaammin kuin seuraavaksi edullisimman samanlaisen. Eipä ihme, että myyjän tarvitsi myydä pyöräänsä vain pari tuntia.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  2. #182
    Lainaa Triplex kirjoitti Katso viesti
    Autoa vaihtaessa oli tiedossa tarkkaan mitä halusin. Lähti sähköpostit kolmeen neljään liikkeeseen ja pyyntö suuntaa antavasta välirahasta. Yksi liike vastasi. Kävin seuraavana päivänä katsomassa, että auto vastaa luvattua ja sama vaihdokin kanssa ja autosta tehtiin kaupat samantien. Muut varmaan ajatteli jälleen, että tosiostaja vähintään soittaa jos ei tule paikalle - hyvä etteivät vastanneet renkaanpotkijalle... Niinpä niin vuonna 2014 varmaanhan ne asiakkaat hattu kourassa siellä liikkeissä ravaa päiväänsä kuluttamassa. Eikä koske pelkästään auto-, pyörä- tai hifikauppiaita vaan monia muitakin. Sen ymmärrän, että jos siellä kysellään parin tonnin rouskusta vaihtotarjouksia niin kauppiaan motivaatio kirjoitella on alhaisempi, mutta kun puhutaan parinkympin autosta niin siitäkään "ei jakseta" kirjoittaa mitään järkevää.

    Etenkin vanhan kaartin myyjille se sähköposti tuntuu olevan itse pirun keksintö mistä ei mitään hyvää voi seurata... puhelimella taas ei jaksa asioida kun saa odotella molemmille päille sopivaa aikaa eikä jää mustaa valkoiselle.
    Tätä olen ihmetellyt itsekin. Viimeksi kun olin mopoa ostamassa niin kiinnostavimman omistaja ei vastaa mitään. Pistin viestiä sähköpostilla ja soitin pari kertaa vastaajaan. Jätin viestin eikä koskaan kuulunut mitään. Kaveri möi pyöräänsä vielä syksylläkin ja seuraavana kesänä. Ostin toisen kun oli asiallinen kaveri myymässä joka vastasi.

    Liikkeessä näin vaimolle mahdollisesti mieleisen pyörän ja näytin vaimolle. Käytiin koeistumassa lähellä että yltääkö jalat mahaan ja voisiko siitä saada pyörän. Sen jälkeen pistin liikkeeseen sähköpostia johon vastattiin asiallisesti. Sen verran asiallisesti että että ajattelin että kannattaa soittaa. Puhelun jälkeen kerroin että palaan huomenna asiaan kunhan saadaan selvitettyä milloin päästään käymään eli mahdolisimman nopeasti. Kaupat syntyi ja saatiin kohtuudella vaihdokista, mutta enemmänkin olisi voinut saada. Tosin samanlaisia myytiin muutamia netissä eikä ne näyttäneet liikkuvan, olin seurannut jonkin aikaa jo. Jälkeen päin katsottuna ne eivät liikkuneet edelleenkään.

    Ajettiin liikeeseen, joka myi Jaugareja yms. ja me sovittiin sinne kuin pyöreä palikka neliskulmaiseen reikään. Silti saatiin asiallista palvelua ja tehtiin kaupat. Vaihdokki lähti liikkeestä parissa viikossa. Joku sai siitä hienon, vähän ajetun ja hienossa kunnossa olevan Black widown.

    Nyt kysein yhtä pyörää, mutta olin myöhässä taisi mennä. Sain kuitenkin asiallisen vastauksen ja omistaja kertoi pistävänsä jonoon jos ei mene. Olisin toisena. Pistin toisesta kyselyn, eikä ole kuulunut mitään. Se oli todella kipurajalla, mutta jos pyörä on sitä mitä luvattiin, olisi kaupat syntyneet. Vaihdossa olisi tullut puhdasta rahaa, ei lusikkahaarukkakaivuria eikä mönkijävenettä jatkoaisalla.

    No lauantaina mennään katosomaan toista trumppaa ja jos se on sitä mitä kerrottiin ja mitä uskon (kaveri vaikutti rehelliseltä) niin ajan trumpan kotiin.

    Haaveena oli viimeksikin speed triple mutta silloin en raskinut, päädyin tuohon Yamahan FZ 1 N:ään. Se varastettiin ja sain varsin hyvän korvauksen, joten en valita.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  3. #183
    Taitaa taas olla halvempaa ajaa A-kortti? Kysyntä lisääntyy varsinkin käytetyissä ja kun on tuossa muutamat vuodet ollut todella hiljaista menee tommoset yli 10 vuotiaat parhaiten kaupaksi.
  4. #184
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Tänä keväänä on pistänyt silmään aivan käsittämätön ylihinnoittelu. Yksityishenkilöiden pyynnit ovat usein korkeammalla kuin vastaavien vuosimallien hinnat nelisen vuotta sitten.

    Oikein hinnoitellut meneväkin sitten päivässä tai parissa.

    Kyllä se tuntuu itsestänikin vähän hölmöltä tarjota 2500€ moposta, jonka pyynti on 5000€. Mutta minkäs teet, jos et halua maksaa ylihintaa.
    Mä olen kiinnittänyt huomiota ihan samaan. Mulla on ollut seurannassa lähinnä ZX-10R:n alkupään vuosimallit, eli viitisentoista vuotta vanhat. Pyynnit on pikkusen kovempia kuin mitä maksoin 2014 ihan siistikuntoisesta kympistä, jotenkin sitä kuvittelisi että edes pikkuisen olisi putoamaan päin. Tänä keväänä tuntuu olevan aiempiakin kovempi into hinnoitella noi ihan miten sattuu, tonnista kahteen tuntuu olevan ylimääräistä monessakin. Näyttäisivät kyllä roikkuvan melko pitkään myynnissä, eli lienee muidenkin kuin vaan mun mielestä olevan kalliin puoleisia.

    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Keväällä ostokiima on korkeimmillaan ja se näkyy hinnoissa, jos ei ole pakkomyynnissä niin hölmöhän se olisi jättää hyödyntämättä jonkun unettomat yöt pyörän oston osalta
    Mä olen aina ihmetellyt tuota "ei pakkomyynnissä" käyttämistä myynti-ilmoituksissa. Poikkeuksetta nuo myyjät tuntuvat olevan ihan vaan kirjekavereita etsimässä, kun parhaimmillaan eivät edes pyyntihintaa osaa määritellä. Sitten jos semmoisesta tarjoaa omasta mielestä ihan järkihintaa, niin suututaan kun se onkin puolet siitä mikä on ollut haaveissa. Mä kyllä skippaan noi myyjät ihan suoriltaan. Sen tietää jo lähdössä että joku täysi pölvästi siellä kuitenkin on haaveilemassa lottovoitosta, eikä oikeasti mopoa myymässä.
    1835
  5. #185
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Tätä olen ihmetellyt itsekin. Viimeksi kun olin mopoa ostamassa niin kiinnostavimman omistaja ei vastaa mitään. Pistin viestiä sähköpostilla ja soitin pari kertaa vastaajaan. Jätin viestin eikä koskaan kuulunut mitään. Kaveri möi pyöräänsä vielä syksylläkin ja seuraavana kesänä.
    Jos vaimo on pakottanut laittamaan sen myyntin ?
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  6. #186
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Jos vaimo on pakottanut laittamaan sen myyntin ?
    Tuo on ainut syy minkä keksin näille "ei pakkomyynnissä" tapauksille. Miksi nähdä vaivaa ja tehdä myynti-ilmoitus ja vastailla kysymyksiin, jos ei oikeasti ole myymässä. Ellei sitten tosiaan puoliso / kumppani painosta myymään ja pyörä "ei satu" menemään mitenkään kaupaksi. Tosin sitten voi kysyä, että miksi olla suhteessa jossa toinen pakottaa tekemään jotain, mutta se keskustelu kuulunee muille palstoille.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  7. #187
    Totta kai kannattaa. Kaveri laittaa pyörän myyntiin ilman myyntitarkoitusta, hintapyyntö 15 tuhatta. Sen jälkeen voi myydä oman pyöränsä 9 tuhannella, joka oli alkuperäinen suunnitelmakin. "Turhilla" myynti-ilmoituksilla siis nostetaan jonkun nimenomaisen pyörämallin hintaa, eivätkä ne siis ole oikeasti turhia.
    Ja sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, kun turhakekin on oikeasti myymässä pyöräänsä, hän saa siitä enemmän.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  8. #188
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Tuo on ainut syy minkä keksin näille "ei pakkomyynnissä" tapauksille. Miksi nähdä vaivaa ja tehdä myynti-ilmoitus ja vastailla kysymyksiin, jos ei oikeasti ole myymässä. Ellei sitten tosiaan puoliso / kumppani painosta myymään ja pyörä "ei satu" menemään mitenkään kaupaksi.
    Eikös se silloin ole just pakkomyynnissä, jos muija on pakottanut pistämään mopon myyntiin. Sehän on sitten vähän, kuin kerjäisi verta nenästään, jos menee vielä kirjoittamaan ilmoitukseen, että "ei pakkomyynnissä", sillä nainen voi huonolla tuurilla osata käyttää internettiä ja menee vielä lukemaan ilmoituksen.

    Yksi oma mopo tuli juuri myytyä tovi sitten. Pistin kohtuullisen maltillisen hintapyynnön ja ensimmäinen tarjous, jonka perusteella tein kaupat tuli n. 30min ilmoituksen jättämisestä.

    Tingin toki hinnasta pari sataa siitä mitä olin ajatellut lopulliseksi myyntihinnaksi ja käytännössä vaan sen takia, että jos pääsee myynnistä noin helpolla ilman renkaanpotkijoita ym. niin pari sataa ei ole paha hinta ko. lystistä.

    Syksyllä sama mopo oli kokeeksi myynnissä ehkä n. kuukauden verran ilman ensimmäistäkään yhteydenottoa, joten myyntiajankohdalla on aika iso merkitys.
  9. #189
    Olen käsittänyt maininnan " ei pakkomyynnissä " tarkoittavan sitä, että myyjä ei halua kuunnella hulluja tarjouksia tyyliin puolet pyydetystä hinnasta.
  10. #190
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Tuo ilmaus itselle lähinnä tarkoittaa sitä, ettei myyjä ole halukas paljoa tinkimään. Britithän laittaa usein ilmoon ONO, jolla on vähän sama sisältö. Halvalla kun myy, niin tavara liikkuu lutusesti. Ei jankata turhia. Välillä liikuttavaa seurata kun joku tonnin pyörä on vuoden myynnissä satasen takia. Pyydät aina pari satkua vähemmän kuin muut, niin silleen ne liikkuu. Jostain syystä myyjillä tuntuu olevan taipumus tutkia, mikä on yleinen hintataso ja sitten pyytää samaa kuin muut. Sitten siellä on viisi samanikäistä samalla hinnalla, eikä yksikään liiku.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  11. #191
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Olen käsittänyt maininnan " ei pakkomyynnissä " tarkoittavan sitä, että myyjä ei halua kuunnella hulluja tarjouksia tyyliin puolet pyydetystä hinnasta.
    Kyllä sen huomaa yleensä jo hintapyynnistä ilman "ei pakkomyynnissä" lausekettakin että halutaanko sitä oikeasti myydä vai onko vain myynnissä.

    Itellä edelliset ostokokemukset keväältä parin vuoden takaa. Olin Jyväskylän seutuvilla menossa kattomaan tuota K1200gt:tä. Siinä oli sitte samalla seudulla yks toinenkin samanlainen ehdokas samanvuotinen ja samoilla kilsoilla mutta pyynti toista tonnia enempi. Soitin siitäkin ja kyllä oli vaikeaa. Pyörä oli jossain tallissa mihin ei nyt pääse ja yhtään ei hinnasta halunnu tinkiä ja lopuksi vielä sano että hän oikeestaan haluaa itekki sillä vielä ajella. Että semmosta
    No kävin sitten ostaan sen yksilön mitä alunperinki olin menossa katsomaan.
    Nyt näkyy mitä oon nettimotoa tarkkaillut niin olevan hintapyynnit reilusti enemmän ku 2 vuotta sitten jos kattoo samoja ikiä ja kilsoja mitä tuo mun oli kun sen ostin. Toki välillä siellä näkyy niitä "oikean hintaisiakin" mutta nepä ei viivykään sielä kauaa.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  12. #192
    Onhan se hiukan tökeröä kauppatapaa kuin hullujen tarjousten tekeminenkin, mutta jokaisella on tapansa.


    Ei kaikista ole kauppamiehiksi.
  13. #193
    Ainahan taloussuhdanteet vaikuttaa jonkin verran, samoin kuin se miten POP se tavara milloinkin sattuu olemaan.

    Tuon ulkopuolella tavaralle tahtoo kuitenkin löytyä se "oikea markkinahinta" kohtuullisessa ajassa.
    Aina on tilanteita, joissa pitää vaan saada tavara käsistä edes johonkin hintaan ja toisessa päässä
    siitä saa itse asiassa kohtuuttomankin hinnan hetimiten kun kaikki planeetat ovat konjuktiossa.

    Välillä tuntuu että se myyjän vaikeimmin hyväksyttävä/hahmotettava asia liittyy siihen, että
    pitäisi saada "liikkeen hinta"... jossa kuitenkin on jotain tinkivaraa, mutta ilman vastuita.
    "Ketjureaktio" ja siihen liittyvien välirahojen suuruuden merkitys on usein myös liian hapokas hahmottaa
    oikealla tavalla. Sitten ollaankin äkkiä hakemassa 70%n satsauksella 130%:n tuottoa takavalotakuilla.

    Noo... eihän yrittänyttä laiteta ja käteiskaupoissa se jolla on tuppo kädessä, edustaa kuitenkin aika
    usein järjen ääntä mikäli tarjous ei ole suorastaan vittuilua.
    Jos ei heti paikan päällä, niin yllättävän usein se puhelu tulee suht kohta perään sille "oikean tarjouksen"
    tehneelle käteisostajalle.

    Alko, apteekki ja keskusliikkeiden vähittäismyymälät......

    Niissä on suomalaisen kadunmiehen ja naisen "kaupankäyntikulttuuri" kehittynyt.

    Kysymys kuuluukin tuolta pohjalta: Mikä ihmeen kaupankäynti? .
    Juuei... eihän siitä mitään tule, jos pari kassillista ruokaa pitää aina ostaa sämpylä kerrallaan "huudattamalla".

    Paljon jää kuitenkin myytävää ja ostettavaa, jonka kanssa "tehdään kauppaa"..... hommaa joka
    on turhan monelle Finskille ihan täyttä munkkilatinaa jo perusteiltaankin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #194
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Täytyy vain ihmetellä, minkälaisia myyntimiehiä mp-liikkeissä oli. Uudesta pyörästä, myös ylivuotisesta, suoralla kaupalla tingattiin ovh:sta lisättynä toimituskuluilla maksimissaan 10%.

    Tein käteistarjouksen noin 200€:n päähän tarjotusta hinnasta. Kaksi myyjää jätti vastaamatta ja lupasi palata asiaan, kolmas sanoi että ei voi myydä tuolla hinnalla.
    Viisinumeroinen ovh ja uusi sesonkituote. Joko on katteet todella heikot tai sitten talvella on töissä vain kiinteätä kuukausipalkkaa nauttivat pikkupomot?
    Noo, joskus kun törmäsin vastaavaan niin myyjä sanoi suoraan että nämä jo liikkeessä olevat uudet/ylivuotiset menee joka tapauksessa tällä hinnalla. Ihan hyvä selitys, miksi silloin pitäisi antaa alennusta? Ja kun asiaa seurasin niin meni ne kaupaksi. Eri asia jos tilaat pyörän tehtaalta, mutta silloin saattaa mennä seuraavan kesän puolelle toimitus (tai jopa liike konkurssiin talven aikana).
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  15. #195
    Ducateja tulee seurattua satunnaisesti ja erityisesti 749/999 malleja. Kategorisesti +95% myytävistä on totaalisen epäkiinnostavia pyöriä, joissa on paljon kilsoja, yleensä rumat teippaukset, vähän tai ei ollenkaan ns. virallisia aftermarket osia ja epärealistinen pyyntö. Ok, kilsoja näissä 03-06 peleissä luonnollisesti alkaa olemaan, mutta hinnallahan tuotakin pitäisi pystyä kompensoimaan.

    e. sitten vielä kuvienkin taso aika heikkoa.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  16. #196
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Noo, joskus kun törmäsin vastaavaan niin myyjä sanoi suoraan että nämä jo liikkeessä olevat uudet/ylivuotiset menee joka tapauksessa tällä hinnalla. Ihan hyvä selitys, miksi silloin pitäisi antaa alennusta? Ja kun asiaa seurasin niin meni ne kaupaksi. Eri asia jos tilaat pyörän tehtaalta, mutta silloin saattaa mennä seuraavan kesän puolelle toimitus (tai jopa liike konkurssiin talven aikana).
    Niin, kyseessä olivat niin ylivuotinen yksilö kuin vielä maahantuomattomista yksilötkin.

    Hintaero niille oli noin 300 euroa, eikä kummassakaan tapauksessa myyjä ( eri liikkeet ) vastannut ollenkaan tekemääni 200 euroa alle olevaan käteistarjoukseen.

    Maahantuomattomista yksilöistä ja niiden kaupaksimenosta en tiedä, mutta ylivuotinen ehti täyttää kyseisessä liikkeessä vielä toisenkin vuosipäivän ennen päätymistään käyttäjälle. Sellaista kaupantekoa.

    Itseasiassa kyseisillä tinkauksilla ei ole mitään taloudellista väliä, mutta en vain yksinkertaisesti halua käydä kauppaa sellaisten kanssa, jotka eivät edes vaivaudu vastaamaan tarjoukseen.

    Kivasssa harrasteessa pitää myös kaupanteko olla kivaa.
  17. #197
    Olen ostanut ja verrannut, uusi ylivuotinen oli kokolailla samanhintainen kuin vähän käytetty vuoden vanha, jossa tietysti jotain varusteita jo mukana, mutta ei mitään kallista. Väliraha uuteen sen sijaan oli merkittävästi pienempi kuin niihin pariin vähän ajettuun ja kaupanteko vähemmän nihkeää.

    Hintapyynti ei mielestäni merkitse oikein mitään, katsotaan malli mitä halutaan ja väännetään siitä niin se kallein voi lopulta olla käteiskaupalla halvin. Ne halvimmat helposti on jotenkin liian muka tiukkaan hinnoiteltu, erinomaisia yksilöitä eikä kaupankäynti suju niiden kanssa yhtään.
  18. #198
    Lainaa Desmosedici kirjoitti Katso viesti
    Ducateja tulee seurattua satunnaisesti ja erityisesti 749/999 malleja. Kategorisesti +95% myytävistä on totaalisen epäkiinnostavia pyöriä, joissa on paljon kilsoja, yleensä rumat teippaukset, vähän tai ei ollenkaan ns. virallisia aftermarket osia ja epärealistinen pyyntö. Ok, kilsoja näissä 03-06 peleissä luonnollisesti alkaa olemaan, mutta hinnallahan tuotakin pitäisi pystyä kompensoimaan.

    e. sitten vielä kuvienkin taso aika heikkoa.
    Jep, ja tuo pätee muutamiin muihinkin pyörämalleihin.
  19. #199
    Jokin aika sitten lähetin viisi tarjouspyyntöä eräästä mp- mallista. Suomen hinnoissa puhutaan noin 30k pyörästä.

    Kaksi pyyntöä lähetin Saksaan, ja kolme Suomen kauppiaille.

    Saksasta molemmat kauppiaat vastasivat noin kolmen tunnin sisällä kaikkiin esittämiini kysymyksiin (viisi kysymystä) pilkuntarkasti. Mitään kysymystä ei sivutettu, tai mikään asia ei jäänyt epäselväksi. Molemmille asiakaspalvelusta heti alussa täysi kymppi.

    Suomikauppiaan vastausten tasosta en osaa sanoa, koska kukaan ei ole vieläkään vaivautunut vastaamaan mitään koko helvetin kyselyyn.

    On ihan turha kauppiaiden valittaa mitään kaupanteon vaikeudesta ja kovasta kilpailusta. Ei kauppiaita yksinkertaisesti kaupanteko kiinnosta ja totaalisen tasoton asiakaspalvelu näyttää olevan 100% sääntö.

    Saksa ei ole paska maa, vaikka Seppo Räty niin väittikin. Suomi on, ainakin jos yrität ostaa 30.000€ moottoripyörää.
    Viimeksi muokannut: vma; 25.04.2019 klo 15:35.
    .
  20. #200
    Ainahan se kauhia vääntökin välillä päätyy siihen "apteekin hintaan" .

    Homma vaan on siinä mielessä kohdallaan, että tavara on "hinnoiteltu oikein".
    Samalla tulee punnattua se, onko ostajalle tärkeämpää saada vaan tingattua,
    vai hakeeko hän hyvää tavaraa oikeaan hintaan.
    Yrittäähän kannattaa aina, mutta yrittäminen muuttuu ylpeydeksi ja tyhmyydeksi kiusallisen monella.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #201
    Hinta?

    Kun mie ostan rätkän, niin periaatteessa olen jo hyväksynyt sen nettimoton hintapyynnön, kun kiinnittelen peräkärriä autoon.
    Sitä ennen on kuvat katseltu ja myyjän kanssa juteltu,

    Sitten paikan päällä totuus paljastuu.
    Jos tuote on mitä netti ja myyjän puheet kertoi, niin kaupat tapahtuu.
    Toki siinä voidaan hinnasta neuvotella ja tähän mennessä aina on myyjä hintaa pudottanut.

    Käytetyn auton kaupassa kerran on jäänyt ekan vaihtoehdon kanssa kaupat tekemättä, kun auto ei ollutkaan sitä mitä oli luvattu, mutta onneksi se kakkosvaihtoehto olisin sitten taas ylläri toiseen suuntaan.
    Siis parempi mitä myyjä kertoi, ainakin miun mielestä, kun ostin sen.
  22. #202
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Ainahan se kauhia vääntökin välillä päätyy siihen "apteekin hintaan" .

    Homma vaan on siinä mielessä kohdallaan, että tavara on "hinnoiteltu oikein".
    Samalla tulee punnattua se, onko ostajalle tärkeämpää saada vaan tingattua,
    vai hakeeko hän hyvää tavaraa oikeaan hintaan.
    Yrittäähän kannattaa aina, mutta yrittäminen muuttuu ylpeydeksi ja tyhmyydeksi kiusallisen monella.
    Bone, asiaa ja kerrankin kiteytettynä!
    Jokakeväinen ostajien itkupotkuhuutolanka aktivoituu kun ei saa sitä tavaraa sillä hinnalla mihin on varaa...
    Joku on joskus sanonut: saiturille ilmainenkin on kallista
    MAD (mean absolute deviation)
  23. #203
    Lainaa Motoristo kirjoitti Katso viesti
    Jokakeväinen ostajien itkupotkuhuutolanka aktivoituu kun ei saa sitä tavaraa sillä hinnalla mihin on varaa...
    Tai hinnalla millä samoja pyöriä myytiin syksyllä ja keskitalvella...
    Kylätason kurapyöräilijä.
  24. #204
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Olen käsittänyt maininnan " ei pakkomyynnissä " tarkoittavan sitä, että myyjä ei halua kuunnella hulluja tarjouksia tyyliin puolet pyydetystä hinnasta.
    No sama mielikuva minullakin. Pakkomyynnissä taas tarkoittaa, että moposta on päästävä eroon hinnalla millä hyvänsä. Muutto ulkomaille, perse totaalisen auki ja kaksi huonoa suomea puhuvaa korstoa ovella valokuvan kanssa tai muu pakkotilanne.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  25. #205
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    No sama mielikuva minullakin. Pakkomyynnissä taas tarkoittaa, että moposta on päästävä eroon hinnalla millä hyvänsä. Muutto ulkomaille, perse totaalisen auki ja kaksi huonoa suomea puhuvaa korstoa ovella valokuvan kanssa tai muu pakkotilanne.
    Ensimmäinen ikinä ostamani pyörä, oli muuten vissiin pakkomyynnissä... Saksasta tuotu Kawa kuskattiin mulle kuorma-autolla kotipihaan, ja jahka raha vaihtoi omistajaa, myyjä sanoi "odotapa hetki" ja kävi antamassa hynät perässä seuranneen Volvon ikkunasta sisään joka siitä karautti välittömästi tiehensä niin että lambda-anturi hehkui.

    Kyllä siinä nuorta poikaa ihmetytti isojen poikien touhut ja prätkähommien vaarallisuus. Mutta olihan se halpa. 20-vuotiaasta customipyörästä vain vähän vajaa 2000e rahaa ja 300-400e veroa päälle. Ei ihme että jengi toi noita Saksasta siihen aikaan, kotimaan hintataso oli ihan järkyttävä heti euroon siirtymisen jälkeen, ja kenties sitä ennemmin.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  26. #206
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Tai hinnalla millä samoja pyöriä myytiin syksyllä ja keskitalvella...
    ...tai hinnalla, jolla myytiin neljä vuotta sitten keväällä.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  27. #207
    Lainaa Desmosedici kirjoitti Katso viesti
    Ducateja tulee seurattua satunnaisesti ja erityisesti 749/999 malleja. Kategorisesti +95% myytävistä on totaalisen epäkiinnostavia pyöriä, joissa on paljon kilsoja, yleensä rumat teippaukset, vähän tai ei ollenkaan ns. virallisia aftermarket osia ja epärealistinen pyyntö. Ok, kilsoja näissä 03-06 peleissä luonnollisesti alkaa olemaan, mutta hinnallahan tuotakin pitäisi pystyä kompensoimaan.

    e. sitten vielä kuvienkin taso aika heikkoa.
    eli eikun osto, teipit pois, mittarin ruuvaus ja hyvillä kuvilla vahattu pyörä myyntiin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  28. #208
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    eli eikun osto, teipit pois, mittarin ruuvaus ja hyvillä kuvilla vahattu pyörä myyntiin.
    Eihän tuota tehdä kuin Saksassa?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  29. #209
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    eli eikun osto, teipit pois, mittarin ruuvaus ja hyvillä kuvilla vahattu pyörä myyntiin.
    Noilla spekseillä oltaisiin lähempänä niitä nykypyyntejä ns. todellisen arvon osalta eli +-0, jos ns. listahinnan joutuisi laittamaan tiskiin.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  30.  
  31. #210
    Lainaa Desmosedici kirjoitti Katso viesti
    Ducateja tulee seurattua satunnaisesti ja erityisesti 749/999 malleja. Kategorisesti +95% myytävistä on totaalisen epäkiinnostavia pyöriä, joissa on paljon kilsoja, yleensä rumat teippaukset, vähän tai ei ollenkaan ns. virallisia aftermarket osia ja epärealistinen pyyntö. Ok, kilsoja näissä 03-06 peleissä luonnollisesti alkaa olemaan, mutta hinnallahan tuotakin pitäisi pystyä kompensoimaan.

    e. sitten vielä kuvienkin taso aika heikkoa.
    Suomessa todella harvinainen malli ja siten maksaa minkä maksaa, jos sellaisen sattuu löytämään. Melkeinpä suuntaisin Saksan suunnalle tuon kanssa, jos tarkat speksit.

    Jenkkien foorumia (.ms) selaamalla huomaa, että siellä on keräilijätyyppisiä rahamiehiä, jotka myyvät 1000 mailia ajettuja pyöriä silloin tällöin. Pyörät ovat halpoja uutena, niitä on paljon, rahamiehiä on paljon ja rahamiehillä on rahaa. Voi vaikka keräillä Ducatin erikoismalleja talliin ja ajaa silloin tällöin tai olla ajamatta. Myy joskus yhden ja ostaa toisen tilalle.

    Isoja Streetfightereitakaan ei ole pariin vuoteen ollut myynnissä kuin vissiin yksi tai kaksi. Hintaa en ole edes miettinyt, koska ei ole myynnissä. Luultavasti kuitenkin ihan liian kallis useimmille
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sivu: 7 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678 ViimeinenViimeinen