Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 230:sta
  1. #121
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Osta uusi pyörä, esimerkiksi CBR1000RR 20,990.00. Laita siihen varusteita viidellä tonnilla, aja 1000 km ja sitten pyörä myyntiin.

    Ihme jos saat yli 13 000 euroa, eli pyörän hinta on pudonnut puoleen; sellaiset 13 euroa/ km. Hinnat eivät siis ole millään muotoa kohdallaan jos hinnanalennusta vertaa käytön aiheuttamaan laitteen kulumaan.

    Niin, no eiks se melkeinpä kaikessa mene niin, uuden kun ostat ja liikkeestä viet pois melkein puolet tippunut.
    Ei järkeä myöskään yleensä kilkkeiden asentamisessa, jos ajattelee mitä siitä saa myydessä.
    Itse ostan yleensä kaiken käytettynä tai 'käytettynä'. Taloudellisesti fiksua, eipä usein kyllä saa egoboostia, mutta ostankin kaiken käyttöön.
    Se kyllä ärsyttää, jos vakuutukset maksavat melkein yhtä paljon vuodessa parissa kuin itse lelu.. ;)
  2. #122
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Ainahan kauppiaan pitäisi meiliin vastata, mutta pari syytä miksi näin voi käydä:
    -jos meili on kirjoitettu viikonloppuna klo. 00.00-06.00 niin se on kännisen huutelua.
    -jos asiakkaan ehdoitus on päittäin vaihto tai 500-1.000,-€, ei pääse palkoille.
    -kauppias haluaa nähdä vaihdokin ennen tarjouksen tekeimistä että tietää mistä puhutaan.
    -paljon ajettu pyörä jota ei halua ollenkaan ottaa vaihdossa.
    -tälläkin palstalla kirjoitellan kauppiaista jotka tekevät "huonoja tarjouksia" ja sen jälkeen kehoitetaan kiertämään liike kaukaa, parempi siis olla tekemättä "huonoa tarjousta"?

    Tekee niin tai näin, niin lähes aina tekee väärin.

    Hmmm, olipas vastaus...
    -Jos ihminen on vuorotöissä, hän joutuu lähettämään viestit sellaiseen aikaan, että kauppias tulkitsee sen selvänä lähetetyksi? Eli perus jobbari ei siis kykene tekstistä arvioimaan onko kyseinen henkilö kännissä kuin käki?
    -Jos kauppias ei pääse tileille, niin hän jättää vastaamatta asiakkaalle ollenkaan? Erinomainen tapa palvella potentiaalista asiakasta.
    -Jos kauppias haluaa nähdä vaihdokin, olisi ylitsepääsemättömän suuria älynlahjoja vaativa toimenpide ilmoittaa haluavansa nähdä vaihdokin?
    -Kauppias ei halua paljon ajettua pyörää, joten luonnollisesti hän pitää mykkäkoulua, tottakai.
    -Huono tarjous "syy" onkin jo sellainen etten tuohon osaa sanoa. Mutta ignooraus onkin hieno tapa nostaa omaa arvostustaan "mp-yhteisössä"?

    Ei voi olla totta.

    P.s. Kello on 01:36, ei sen takia että olen vapaalla, vaan siksi että huutelen kännissä, kuten epäselvästä tekstistäni huomaakin. Väsyttää tosin..
  3. #123
    Autoa vaihtaessa oli tiedossa tarkkaan mitä halusin. Lähti sähköpostit kolmeen neljään liikkeeseen ja pyyntö suuntaa antavasta välirahasta. Yksi liike vastasi. Kävin seuraavana päivänä katsomassa, että auto vastaa luvattua ja sama vaihdokin kanssa ja autosta tehtiin kaupat samantien. Muut varmaan ajatteli jälleen, että tosiostaja vähintään soittaa jos ei tule paikalle - hyvä etteivät vastanneet renkaanpotkijalle... Niinpä niin vuonna 2014 varmaanhan ne asiakkaat hattu kourassa siellä liikkeissä ravaa päiväänsä kuluttamassa. Eikä koske pelkästään auto-, pyörä- tai hifikauppiaita vaan monia muitakin. Sen ymmärrän, että jos siellä kysellään parin tonnin rouskusta vaihtotarjouksia niin kauppiaan motivaatio kirjoitella on alhaisempi, mutta kun puhutaan parinkympin autosta niin siitäkään "ei jakseta" kirjoittaa mitään järkevää.

    Etenkin vanhan kaartin myyjille se sähköposti tuntuu olevan itse pirun keksintö mistä ei mitään hyvää voi seurata... puhelimella taas ei jaksa asioida kun saa odotella molemmille päille sopivaa aikaa eikä jää mustaa valkoiselle.
    Viimeksi muokannut: Triplex; 08.07.2014 klo 09:43.
    B-King
  4. #124
    Lainaa Triplex kirjoitti Katso viesti
    Autoa vaihtaessa oli tiedossa tarkkaan mitä halusin. Lähti sähköpostit kolmeen neljään liikkeeseen ja pyyntö suuntaa antavasta välirahasta. Yksi liike vastasi. Kävin seuraavana päivänä katsomassa, että auto vastaa luvattua ja sama vaihdokin kanssa ja autosta tehtiin kaupat samantien. Muut varmaan ajatteli jälleen, että tosiostaja vähintään soittaa jos ei tule paikalle - hyvä etteivät vastanneet renkaanpotkijalle... Niinpä niin vuonna 2014 varmaanhan ne asiakkaat hattu kourassa siellä liikkeissä ravaa päiväänsä kuluttamassa. Eikä koske pelkästään auto-, pyörä- tai hifikauppiaita vaan monia muitakin. Sen ymmärrän, että jos siellä kysellään parin tonnin rouskusta vaihtotarjouksia niin kauppiaan motivaatio kirjoitella on alhaisempi, mutta kun puhutaan parinkympin autosta niin siitäkään "ei jakseta" kirjoittaa mitään järkevää.

    Etenkin vanhan kaartin myyjille se sähköposti tuntuu olevan itse pirun keksintö mistä ei mitään hyvää voi seurata... puhelimella taas ei jaksa asioida kun saa odotella molemmille päille sopivaa aikaa eikä jää mustaa valkoiselle.
    Näinhän se tuppaa olla, toki jonkin aikaa riittää vielä niitäkin jotka haluaa löpistä ummet ja lammet puhelimessa. siinon helpompi vähän muistaa väärin puolin ja toisinkin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  5. #125
    Lainaa jaykay kirjoitti Katso viesti
    Itse ostan yleensä kaiken käytettynä tai 'käytettynä'. Taloudellisesti fiksua, eipä usein kyllä saa egoboostia, mutta ostankin kaiken käyttöön. Se kyllä ärsyttää, jos vakuutukset maksavat melkein yhtä paljon vuodessa parissa kuin itse lelu.. ;)
    Itse harrastan ranskalaisia autoja juuri tästä syystä. Hinta tippuu ihan törkeästi parin ekan vuoden aikana => allekirjoittanut kuittaa vaihtoautorivistöstä hyvää, runsaasti varusteltua, edullista käyttistä alleen Ja vakuutusten suhteen tämä vimosin Hondan lelu tuli optimoitua oikein kunnolla, vai miltä kuulostaa ympärivuotinen täyskaskolla alle 250e vuodessa, sentään maxi-luokassa aika sutjakka peli kuitenkin kyseessä

    Lainaa Triplex kirjoitti Katso viesti
    Kävin seuraavana päivänä katsomassa, että auto vastaa luvattua ja sama vaihdokin kanssa ja autosta tehtiin kaupat samantien. Muut varmaan ajatteli jälleen, että tosiostaja vähintään soittaa jos ei tule paikalle - hyvä etteivät vastanneet renkaanpotkijalle...
    Itsellä vimosin autokauppa meni myös just näin. Ja vaikka etäisyyttäkin oli liikkeeseen useampi sata km, niin homma sujui kuin se kuuluisa junan vessa, sähköposteihin nopeat vastaukset, hyvät kuvat niin liikkeen kuin omasta vaihdokistani, jne... Ja lopulta tämä liikkeen auto tuotiin mulle kotiin koeajettavaksi, nimet papruihin ja kuski lähti mun ex. autolla takaisin. Koko prosessi oli parissa pv valmis
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #126
    Jaa-a eipä mene pyörät kaupaksi. Ei yhtään kyselyä pyörän perään. Pari tekstiviestillä tehtyä tarjousta jotka oli niin surkeita, että liikkeetkin hyvittää paremmin. Mikään liike mitä olen kysynyt ei joko osta pyöriä suoraan tai on niin paljon jo omasta takaa, että ei kelpaa. Taitaa olla helpompaa vetää pyörä johonkin ojaan ja ottaa vakuutuksesta korvaus :rolleyes: Hinta ei kuitenkaan ole sieltä kalleimmasta päästä, mutta kyllä siellä näyttää muitakin pyöriä Nettimotossa olevan myynnissä jotka on ollut jo kuukausia myynnissä.
    Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
  7. #127
    Joo, pari pyörää olisi tuossa ylimääräisenä, mutta ei ole irronnut kuin muutama vaihtotarjous auton rohjakkeeseen. Laitoin seisomaan ja odottelemaan parempia aikoja. Jokainen on ollut mallinsa, ikänsä ja kilometriensä myötä NettiMoton edullisin, mutta ei tunnu olevan kiinnostusta, niin ei sitten. Varastointitilat vaan loppuu kesken. Mistähän löytyisi edullinen varasto 2-3 pyörälle PK-seudulta?
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  8. #128
    4t piikkiä olen jälkikasvulle ostelemassa, niissä tuntuu olevan kyllä nyt ostajan markkinat, ei liiku ja hinnat valuu pikkuhiljaa myös liikkeillä mielenkiintoisen alas.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  9. #129
    Kaverilla oli pikkubandiitti myytävänä nettimotossa.
    Hinnoittelun takia pyörän sijoitus oli siellä eka sivun alkupuolella.
    Ei yhtään kysymystä, tarjousta tai muutakaan yhteydenottoa kuukauden aikana! ! !
    Vissiin pikkubanduista on niin kova ylitarjonta tai sitten pyörä ei vaan kuulu kaikkein halutuimpiin.

    Miule olisi taas yksi Ducati myytävänä, mutta kun yksi pyörä on tänä vuonna jo ostettu, niin toisen ostamisen esteenä on hallintoalamaisen päättävä taho...Vaikka rahhaa ois, mutta ei ostolupaa.
  10. #130
    Onko näkynyt tämän vuoden uusien moottoripyörien rekisteröintitilastoa? Lienee aika karuja luvut..
  11. #131
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Onko näkynyt tämän vuoden uusien moottoripyörien rekisteröintitilastoa? Lienee aika karuja luvut..
    http://www.trafi.fi/filebank/a/14072...Heina_2014.pdf

    Siitä voi vertailla viime vuoden kuukausiin. Eli näyttäisihän se hieman huonommalta kuin viime vuoden vastaavat luvut. Trafin / Tilastokeskuksen sivuilta sitten halutessa löytyy tiedot myös kauas menneisyyteen.
    2018 Kawasaki Z 900

    ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
  12. #132
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kaverilla oli pikkubandiitti myytävänä nettimotossa.
    Hinnoittelun takia pyörän sijoitus oli siellä eka sivun alkupuolella.
    Ei yhtään kysymystä, tarjousta tai muutakaan yhteydenottoa kuukauden aikana! ! !
    Vissiin pikkubanduista on niin kova ylitarjonta tai sitten pyörä ei vaan kuulu kaikkein halutuimpiin.

    Miule olisi taas yksi Ducati myytävänä, mutta kun yksi pyörä on tänä vuonna jo ostettu, niin toisen ostamisen esteenä on hallintoalamaisen päättävä taho...Vaikka rahhaa ois, mutta ei ostolupaa.
    Nyt alkaa pyöräkaupassa olla pitkälti ostajan markkinat.

    Tänä aamuna oli nettimotossa myytävänä 14784 moottoripyörää, noin 5% Suomen moottoripyöräkannasta. Onko se paljon vai vähän sitä en osaa sanoa mutta monessa tapauksessa hintapyynnit ovat täysin epärealistiset markkinatilanteeseen ja myytävään kohteeseen nähden. Pyydetään tonnin pyörästä kolmea tonnia ja kuvitellaan että joku tarttuu syöttiin. Suomessa nousukausi loppui 2008 ja pyörien myyjät eivät tätä ole vielä huomanneet ja suma seisoo, epävarmana aikana ei hupivehkeisiin niin vain sijoitetakaan, ei ainakaan paljon joskus ei vähääkään.

    Toinen asia on kuinka paljon ajokortin saamisen edellytykset vaikuttavat uusien kuljettajien markkinoille tuloon, kaipa silläkin vaikutuksensa on. Vanhoilla kuljettajilla, ainakin useimmilla, on jo jonkilainen pyörä tai useampikin. Ja jos vaihtokauppaa ei onnistu tekemään niin ei monikaan, niin uskoisin, osta uutta pyörää jo vanhojen lisäksi suoralla kaupalla ja sitten jälkeenpäin yrittää päästä vanhasta eroon.
  13. #133
    Lainaa WKurki kirjoitti Katso viesti
    http://www.trafi.fi/filebank/a/14072...Heina_2014.pdf

    Siitä voi vertailla viime vuoden kuukausiin. Eli näyttäisihän se hieman huonommalta kuin viime vuoden vastaavat luvut. Trafin / Tilastokeskuksen sivuilta sitten halutessa löytyy tiedot myös kauas menneisyyteen.
    Onko tuossa tilastossa mukana myös käytettynä tuodut, ensikertaa suomeen kilvitetyt?
  14. #134
    Vaihdolla mopokauppojen kanssa vanhasta pyörästä tarjottiin ihan hyviä summia. Yllättävää vaan että ylivuotisten osalta kaupoilla ei välttämättä tarkkaa tietoa vuosimallista ..hmm?
    Vaihto yksityisillä markkinoilla oli haavekauppaa..
    Joten pankista uuden mopon rahat nii sitten oli jo vaihtoehtoja kun keväästä/vie syksystä myynnissä olleita pyöriä nettimoto pullollaan.
    Ja tingattuakin saa kivasti ;)
    ***
  15. #135
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Onko tuossa tilastossa mukana myös käytettynä tuodut, ensikertaa suomeen kilvitetyt?
    Kyllä, kaikki ensirekisteröinnit on mukana tuossa Trafin / Tilastokeskuksen julkaisussa. Eli kaikkien siinä olevien ajoneuvoluokkien ensimmäinen rekisteröinti Suomessa.
    2018 Kawasaki Z 900

    ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
  16. #136
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    4t piikkiä olen jälkikasvulle ostelemassa, niissä tuntuu olevan kyllä nyt ostajan markkinat, ei liiku ja hinnat valuu pikkuhiljaa myös liikkeillä mielenkiintoisen alas.
    Pakko nostaa vanhaa topccia, tosin heinäkuussa 2016 tuli ostettua 2012 mallinen cebari ja nyt just myytyä, kulutusosat hiukan paremmassa kunnossa kun ostettaessa (uusi takakumi nyt) ja kilsoja tuli tuohon parissa vuodessa 8500km. Osto- ja myyntihinnan ero oli 150e (eli miltei pari senttiä kilsalle) ja kiinnostavinta oli myyntiaika, tuolloin kun ostin oli pyörä ollut myynnissä 3,5kk ja nyt meni 18 päivässä, jos olisin hintaa suostunut pudottamaan satasella olisi mennyt kolmessa päivässä. Tai jos olisin suostunut kaikenkarvaisiin vaihtoihin. Eli hiukan voi näkyä valoa taivaanrannassa pyöräkauppojenkin osalta
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  17. #137
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Nettimotossa ei ole kuukauteen liikkunut suunnilleen yksikään tonnicebari yhtään mihinkään. Kauppa on täysin seis.
    Ostaessani viimeisimmän omani ostin sen pidettäväksi pidempään sillä se on hyvä yksilö, tuotu Saksasta vasta 2007. Myyminen tulisi olemaan todella nihkeää, jollei pyydä kuuttasataa niin kuin tein edellisen kanssa. Silloin kyllä puhelimet soi ja postilaatikko täyttyy. Myymisen ideahan on, että täytyy pyytää satasen vähemmän kuin muut. Ei niin, että katsoo mitä muut pyytää, ja pyytää sitten saman. Kaikki muut tekevät juuri niin.

    Tuo korttijuttu se on tonnisten kohdalla se merkitsevä tekijä, niillä kellä olisi rahaa ostaa edullinen tonninen ei ole enää korttia ajaa sillä. Markkina on ikään kuin takalukossa, ainoa segmentti kellä olisi korttia ajaa halvoilla isoilla pyörillä on samalla myös parastuloisin segmentti, eikä sen tarvitse tyytyä halpaan. Tulorakenteen kääntyminen päälaelleen on ollut tässä yksi suuri tekijä. Ennen rikkain ikäryhmä olivat 30-40 vuotiaat, nyt yli 60-vuotiaat. Ennen eläkeläiset olivat persaukisia pääsääntöisesti, nuorempien elätettävänä. Muun muassa tästä syystä laji pappaantuu ja markkina kuolee väistämättömästi. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  18. #138
    Mä en oikein ymmärrä tätä avausta. Mulla on ikää 53, ja ostovoimaa olisi ehkä myymääsi pyörään. Asia on vain niin ettei 11v tuontipyörä kiinnosta, käsittääkseni edes nuorempia harrastajia. Käyttöpyöränä minullav on 2v vanha Yamaha MT-10. Miksi ihmeessä ostaisin noin vanhan laitteen. Tässä iässä mielummin ajelee, kun kropailee. Jos mä ostan jonkun pyörän vielä, niin se on sellainen, jolla harrastuksen aloitinkin. Too bad, niitä on harvassa. Varsinkin hyviä museorekattuja.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  19. #139
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Nettimotossa ei ole kuukauteen liikkunut suunnilleen yksikään tonnicebari yhtään mihinkään. Kauppa on täysin seis.
    Ostaessani viimeisimmän omani ostin sen pidettäväksi pidempään sillä se on hyvä yksilö, tuotu Saksasta vasta 2007. Myyminen tulisi olemaan todella nihkeää, jollei pyydä kuuttasataa niin kuin tein edellisen kanssa. Silloin kyllä puhelimet soi ja postilaatikko täyttyy. Myymisen ideahan on, että täytyy pyytää satasen vähemmän kuin muut. Ei niin, että katsoo mitä muut pyytää, ja pyytää sitten saman. Kaikki muut tekevät juuri niin.

    Tuo korttijuttu se on tonnisten kohdalla se merkitsevä tekijä, niillä kellä olisi rahaa ostaa edullinen tonninen ei ole enää korttia ajaa sillä. Markkina on ikään kuin takalukossa, ainoa segmentti kellä olisi korttia ajaa halvoilla isoilla pyörillä on samalla myös parastuloisin segmentti, eikä sen tarvitse tyytyä halpaan. Tulorakenteen kääntyminen päälaelleen on ollut tässä yksi suuri tekijä. Ennen rikkain ikäryhmä olivat 30-40 vuotiaat, nyt yli 60-vuotiaat. Ennen eläkeläiset olivat persaukisia pääsääntöisesti, nuorempien elätettävänä. Muun muassa tästä syystä laji pappaantuu ja markkina kuolee väistämättömästi. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
    Itsellä 30v olisi korttia ajaa juuri tuollaista ja sattuisi myös hintahaarukkaan, mutta paljon enemmän kiinnostaisi ostaa joku kevyt ja pienempi pyörä 200-400cc noita ei taas vastaavasti käytettynä ole juuri lainkaan ainakaan edullisesti, siis ainakaan muita kuin jotain kymcoja ja daelimeja, ne sitten ei taas niin kiinnosta. Nyt on tuollainen vajaatehoinen kevari alla ja siihen ei tarvittaisi kovinkaan montaa hevosvoimaa lisää että olisi tehoihin aivan tyytyväinen.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  20. #140
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Mä en oikein ymmärrä tätä avausta. Mulla on ikää 53, ja ostovoimaa olisi ehkä myymääsi pyörään. Asia on vain niin ettei 11v tuontipyörä kiinnosta, käsittääkseni edes nuorempia harrastajia. Käyttöpyöränä minullav on 2v vanha Yamaha MT-10. Miksi ihmeessä ostaisin noin vanhan laitteen. Tässä iässä mielummin ajelee, kun kropailee. Jos mä ostan jonkun pyörän vielä, niin se on sellainen, jolla harrastuksen aloitinkin. Too bad, niitä on harvassa. Varsinkin hyviä museorekattuja.
    Näin se tuppaa mennä, jos pyörä ei ole modernin näköinen (sama malli vaikka faceliftattuna myynnissä), ikää yli 10v tai hiukan ite laiteltu niin antaahan ne liki pitää pois.
    Itellä sama eli kaudella ajetaan eikä ropata, käyttöpyörä kun on niin akun sippaammisen ja rankaiden vaihdon jaksan kauden aikana, jos jotain muuta vikaa on niin maku menee ja kiertoon vaan
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  21. #141
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Mä en oikein ymmärrä tätä avausta. Mulla on ikää 53, ja ostovoimaa olisi ehkä myymääsi pyörään. Asia on vain niin ettei 11v tuontipyörä kiinnosta, käsittääkseni edes nuorempia harrastajia. Käyttöpyöränä minullav on 2v vanha Yamaha MT-10. Miksi ihmeessä ostaisin noin vanhan laitteen. Tässä iässä mielummin ajelee, kun kropailee. Jos mä ostan jonkun pyörän vielä, niin se on sellainen, jolla harrastuksen aloitinkin. Too bad, niitä on harvassa. Varsinkin hyviä museorekattuja.
    Mä en siis ole myymässä yhtään mitään, jos minua tarkoitit. Päinvastoin juuri ostin
    Mutta ihan hyvin vedät. Joku raja noilla olkiukoillakin voisi kyllä olla, menee koomiseksi
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  22. #142
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Mä en oikein ymmärrä tätä avausta. Mulla on ikää 53, ja ostovoimaa olisi ehkä myymääsi pyörään. Asia on vain niin ettei 11v tuontipyörä kiinnosta, käsittääkseni edes nuorempia harrastajia. Käyttöpyöränä minullav on 2v vanha Yamaha MT-10.
    Tätähän hän yritti viestillään viestittää. Jos on saavuttanut esim. yli 50 v iän, niin on todennäköistä että on myös saavuttanut sen verran varallisuutta että raja kuinka kallin prätkän voi ostaa ei kulje 80- tai 90-luvun laitteissa vaan voi ostaa uuden tai uudenkarhean. Kun taas nuoremmille joilla tiukka budjetti niin Seepra 1000 ei käy muista syistä.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  23. #143
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Tätähän hän yritti viestillään viestittää. Jos on saavuttanut esim. yli 50 v iän, niin on todennäköistä että on myös saavuttanut sen verran varallisuutta että raja kuinka kallin prätkän voi ostaa ei kulje 80- tai 90-luvun laitteissa vaan voi ostaa uuden tai uudenkarhean. Kun taas nuoremmille joilla tiukka budjetti niin Seepra 1000 ei käy muista syistä.
    Itselläni tuollaisen vanhemman pyörän ostamisessa hirvittää eniten varaosien kalleus. Ajelen mielummin uudehkolla kevarilla kuin otan riskin ettei ole varaa ylläpitää tuollaista suurempaa vanhaa pyörää. Voihan se olla ettei ole mitään yllätyksiä, mutta pienemmällä budjetilla ei uskalla riskiä ottaa. Kun laitteet ovat vielä olleet markkinoilla ennen kouluikää ei niihin ole päässyt syntymään myöskään minkäänlaista nostalgia tuntemuksia.

    Ja toisaalta luulisin että kevyet ja pienet pyörät kiinnostavat monesta syystä nuorempaa sukupolvea aikas paljon.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  24. #144
    Kyllä ne kaupaksi menee, kunhan hinta on oikea, sijainti sopii ostajalle ja ilmoitus on hyvin tehty.
    Kolme tärkeintä kohtaa tuossa, järjestys tärkeimmästä vähemmän tärkeään.

    Itse ostin viime keväänä 500 gessu suzukin. Ajelin sillä alkukauden viileät kelit, myin reilu kuukauden ja tuhannen kilometrin jälkeen. 200 euroa sain enemmän mitä maksoin, myymisessä kesti muistaakseni neljä päivää. Pyörä meni puolen kilometrin pähän ostopaikasta

    Miksi meni noin nopeasti? Halpa pyörä, kolmanneksi halvin nettimotossa, hyvät kuvat ja hyvä ilmoitus. Jyväskylä on myös aika hyvä paikka myydä pyörää.

    Edellisen kerran myin 600 bandiitin 1,5v aikaisemmin. 150 euroa vähemmän sain, kun ostaessa. Sekin meni alle viikossa.

    Jos tuntuu siltä, että samat pyörät pyörii jatkuvasti nettimotossa, niin monesti syy on se, että et yksinkertaisesti edes kerkeä huomata niitä "helmiä".
    Itse selailen nettimotoa usein, monesti n.3 kertaa päivässä, useita eri kategorioita. Ei ne hyvät yksilöt ole siellä kun sen pari päivää maksimissaan.


    ^^Ei nuo kevyet ja pienet pyörät nuorisoa kiinnosta, ellei kyseessä ole joku enska tai supermoto, jolla stunttihommat onnistuu.
    Toinen mikä kiinnostaa nuoria, on mahdollisimman halvat, mutta tehokkaat ja hyvännäköset kyykyt.
    Toki monella nuorella on muitakin lähtökohtia moottoripyöräilyyn, mutta noita edellämainittuja ne tuppaa aika monesti olemaan.
  25. #145
    Joku vuosi sitten ostin 1999 mallisen Africa Twinin, kallein Nettimotossa mutta vähän ajettu ja hienossa kunnossa. Ajelin sillä kesän, tein ison huollon kun oli tarkoitus pitää pyörä, sylsyllä mieli muuttui ja hyvät kuvat ja selkeä tarina pyörästä ilman turhia nyasseja ja pyörä haettiin pois seuraavana päivänä ilman tinkimistä, sain saman mitä maksoin ja oli myytäessä NM kallein AT. Näistä hyväkuntoisista klassikoista, samoin kun 750 Tenere, ollaan valmiita maksamaan muutaman tonnin enemmän kun mettäraiskatusta 2-3 tonnin vastaavista, tusinapyörät on sitten asia erikseen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  26. #146
    Kohtahan se nähdään. Tunnusteluja uuden pyörän osalta tehty, kuten myös oman myynnin osalta. Oma toki kaipaa hieman laittoa, jos yleiseen myyntiin menee ja harkinnassa on myös kalliimpien osien myynti erikseen tai mahdollisesti laitteen pitäminen itsellä.

    Mikäs on palstan konsensus "viriosien" osalta. Vauhdittavat varmasti myyntiä, mutta epäilyksiä on, ettei hinta seuraa palikoiden nykyistä jälleenmyyntiarvoa. Toisaalta osien irroitus, myynti, lähettäminen, vanhojen osien uudeelleen asennus myöskin työläitä hommia ja erotus saattaa mennä korkoineen näihin ellei itse tallin hämärässä roplaa kaikkea.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  27. #147
    Lainaa Desmosedici kirjoitti Katso viesti
    Kohtahan se nähdään. Tunnusteluja uuden pyörän osalta tehty, kuten myös oman myynnin osalta. Oma toki kaipaa hieman laittoa, jos yleiseen myyntiin menee ja harkinnassa on myös kalliimpien osien myynti erikseen tai mahdollisesti laitteen pitäminen itsellä.

    Mikäs on palstan konsensus "viriosien" osalta. Vauhdittavat varmasti myyntiä, mutta epäilyksiä on, ettei hinta seuraa palikoiden nykyistä jälleenmyyntiarvoa. Toisaalta osien irroitus, myynti, lähettäminen, vanhojen osien uudeelleen asennus myöskin työläitä hommia ja erotus saattaa mennä korkoineen näihin ellei itse tallin hämärässä roplaa kaikkea.
    Eivät ne - viriosat - ainakaan hintaa nosta, ehkä päinvastoin. Oma ja muidenkin, keskusteluissa usein esiin noussut, mielipide vaikuttaa olevan että alkuperäiskuntoinen pyörä on usein halutuin. Rakenneltu pyörä voi miellyttää tekijäänsä mutta se ei välttämättä miellytä - ainakaan sellaisenaan - ketään muuta.

    Itse en osta kuin alkuperäiskuntoisia tai jos on muutettu niin sellaisia pyöriä joissa alkuperäisosat tulevat mukana. Esimerkkinä "tehoputkilla" varustettu pyörä, jos alkuperäisiä putkia ei tule kaupassa niin se jää tekemättä.
  28. #148
    Itse kyllä annan jonkinlaista arvoa lisä- ja viritysosille. Merkkivaimentimet esim ovat sikakalliita. Termignoni, Akrapovic ym ja niitä en raaskisi ostaa uutena omilla rahoilla. Samoin esim omassa Ducatissa oli päässälaskettuna 5000€ arvosta Ducati Performancen ja Ilmbergerin hiilikuitua, Rizoman osia, Termignonin hiilikuitupöntöt jne. Vakiokuntoisen käytössä vähän nuhraantuneen olisi saanut ehkä tonnin tai sinnepäin halvemmalla. Melkein kaikki orkkisosat tuli mukaan vaimentimia ja ecua myöten.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  29. #149
    Myy kalliimmat osat erikseen, jos vaan saa järkevällä vaivalla irti ja OEM osat tallessa tilalle. Tietty ensin voi kokeilla josko joku harrastaja on kiinnostunut kaikilla herkuilla olevasta, mutta harvoin tällainen tarjonta ja kysyntä kohtaa.

    Tuosta CBR 1000 F myynnistä, että on sille ehkä markkinansa 50+ tms omistajissa, joille tuo oli aikoinaan nuorempana kova peli. Mutta heillä ehkä on jo sellainen? Nykyisille uudemmille motoristeille kiinnostamaton matkalehmä, jonka tyylisiä uudempia ja teknisesti parempia ritsoja saa pienellä lisäpanostuksella, joten skippaavat ne heti yli. Lisäksi kun ikäluokka on tuo, niin DIY-ylläreiden ja isomman rempan määrä kasvaa. On siellä varmasti se OEM-kuntoinen helmikin mutta noinniinkuin pikaselauksella aika houkuttelematon markkina.
  30.  
  31. #150
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Itse kyllä annan jonkinlaista arvoa lisä- ja viritysosille. Merkkivaimentimet esim ovat sikakalliita. Termignoni, Akrapovic ym ja niitä en raaskisi ostaa uutena omilla rahoilla. Samoin esim omassa Ducatissa oli päässälaskettuna 5000€ arvosta Ducati Performancen ja Ilmbergerin hiilikuitua, Rizoman osia, Termignonin hiilikuitupöntöt jne. Vakiokuntoisen käytössä vähän nuhraantuneen olisi saanut ehkä tonnin tai sinnepäin halvemmalla. Melkein kaikki orkkisosat tuli mukaan vaimentimia ja ecua myöten.
    Näinhän se on. Moni arvostaa mutta ei halua niistä maksaa kovinkaan paljoa. Eli 10 tonnin pyörä jossa on 5 tonnin lisäkamat kelpaa vain 10 tonnilla tai pienellä tonnin-kahden lisähinnalla, jos on todellakin mieleiset osat kiinni. Ostajalle tuollainen täyteen ladattu pyörä on hyvä, siinä on aika paljon pyörää ja osia rahamäärään nähden, mutta myyjälle aika lohduton rasti. Siksi usein on helpompi myydä pois orkkiskuntoisena 10 tonnilla ja saada viriosista 3-4 tonnia.
Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen