Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 230:sta
  1. #61
    Moni pyörä on ns. kokeilumyynnissä. Ilmoitus on helppo, nopea ja halpa tehdä. Hinta vähän yläkanttiin niin ei tule liian halvalla myytyä. Kokeillaan josko joku olisi kiinnostunut. Usein tällaiset pelit on jo maksettuja, omistajalla vähäisesti aikaa ajaa mutta kuitenkin satunnaisajelua tulee, ja pyörälle tallissa tilaa... eli ei ole pakko myydä rahan tai tilan puutteen vuoksi, mutta voisi luopua jos hinta sopiva. Itsekin tähän joskus sortunut ja sorrun tulevaisuudessakin

    Ulkomailla on moni palsta maksullinen, joten niissä pyörät on oikeasti myynnissä ja ilmoitukset tehdään kunnolla (kuvat kunnossa, tekstiin panostetaan jne). En tiedä toimisiko Suomessa, varmaan menisi muille palstoille myytävät kohteet ja maksullinen myyntisivusto kuolisi hiljalleen pois. Tietysti maksullisessa ois myös enemmän palveluita, tunnistetut myyjät tms. turvajuttujakin.

    Mutta samanlaisen ketjun voisi aloittaa myös ostajista. Pari kertaa käynyt n. 6kk sisällä, että joku soittaa ja sanoo tulevansa katsomaan ja ehkä ostamaan (rahat valmiina), muttei sovittuna aikana tule paikalle ja radiohiljaisuus on lopullista.
  2. #62
    Tästä on ollut aiemmin puhetta. Paljonkohan pyörien keskihinta laskisi, jos nettimoto olisi maksullinen?
    Jos ilmoituksen hinta olisi vaikka 10-15€ / kk, niin ainakin "huvi-ilmoituksia" olisi vähemmän.
    Tämä on vaan spekulaatiota, koska sekunnin päästä netissä olisi ilmainen myyntipalsta, joka olisi suositumpi kuin nettimoto päivän päästä.
  3. #63
    Itse olen saanut myytyä kaikki pyörät (3 kpl) mitä talliin on jäänyt tai sitten antanut vaihdossa (5 kpl).
    Nyt tää viimesin myynti meni niin että olin ostanut pyörän viime heinäkuussa, mutta sitä kyseltiin jo syyskuussa, että onko myynnissä. Silloin vähän jo loukkaannuin, ettei tosiaankaan ole myynnissä. Mutta sitten talven aikana ajatus myymisestä kypsyi, ja sama henkilö ostikin sen sitten kun kysyin että nyt olisin myymässä.
    Ajattelin että nyt on rahat taskussa ja on aikaa katella rauhassa pyöriä. Mitä vielä... myin maanantaina niin torstaina olin jo ajamassa kotia kohti "uudella" pyörällä 475 km.n päästä räntäsateessa motarilla 120 lasissa ja hymy korvissa
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  4. #64
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    räntäsateessa motarilla 120 lasissa ja hymy korvissa
    On se vaan kumma juttu kun tuossa vaiheessa kurja keli ei harmita pätkän vertaa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  5. #65
    Näyttää siltä, ettei nyt käteistä rahaa ostajilla ole juurikaan... Tai sitten pyörä ei saa maksaa yhtään mitään..
    Itsellä yksi pyörä myynnissä, ei halvin pyynniltään, mutta halvimman neljänneksen joukossa kuitenkin ja kunnoltaan erinomainen...
    Soittoja ei ole montaakaan tullut, mutta vaihtoehdotuksia sähköpostilla on tullut jo pitkälle toistakymmentä ja suurin osa autoihin/mönkkäreihin, joita en tarvitse tarvitse.

    Itse olen tottunut soittamaan ja tekemään kauppaa rahalla, koska se on kuitenkin se helpoin tapa saada edullisin hinta tuotteesta.... Niin myös tästä
    Pitää ilmeisesti laitta pyörä tallin nurkkaan pressun alle odottelemaan, sitä päivää kun sitä tarvitsen... Kaiketi sellainen tulee joskus 20 vuoden sisällä
    Ei kiinnosta pätkääkään
  6. #66
    Monessa myynti-ilmossa on niin luokattoman huonot kuvat, että itse teksti saa olla melkoisen satusedän kirjoittama, jotta kiinnostus heräisi. Yhdistä huonoihin kuviin sitten vielä kolmen lauseen myyntiteksti, jossa on sen seitsemän kirjoitusvirhettä, niin ei ole ihme, jos puhelimet eivät soi.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  7. #67
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Näyttää siltä, ettei nyt käteistä rahaa ostajilla ole juurikaan... Tai sitten pyörä ei saa maksaa yhtään mitään..
    Itsellä yksi pyörä myynnissä, ei halvin pyynniltään, mutta halvimman neljänneksen joukossa kuitenkin ja kunnoltaan erinomainen...
    Soittoja ei ole montaakaan tullut, mutta vaihtoehdotuksia sähköpostilla on tullut jo pitkälle toistakymmentä ja suurin osa autoihin/mönkkäreihin, joita en tarvitse tarvitse.

    Itse olen tottunut soittamaan ja tekemään kauppaa rahalla, koska se on kuitenkin se helpoin tapa saada edullisin hinta tuotteesta.... Niin myös tästä
    Pitää ilmeisesti laitta pyörä tallin nurkkaan pressun alle odottelemaan, sitä päivää kun sitä tarvitsen... Kaiketi sellainen tulee joskus 20 vuoden sisällä
    Nää vaihtoehdotukset on kyllä niin hermoja riipiviä mutta huvittavia, mulla oli ~15000e vaunu myynnissä ja ilmoituksessa että "Ainoastaan suora kauppa eli ei vaihtoja" -just noilla sanoilla.

    Kauppa tuli kolmessa viikossa toivotusti mutta sitä ennen tuli sähköpostiin vaihtotarjous päikseen vanhaan vaunuun jossain saaressa, yksiöön Posiolla tai Ranualla, 88 -malliseen raiskatun näköiseen mutta siistiksi kehuttuun vähän konevikaiseen isoon jenkkiveneeseen, kahdeksaan lomaosakkeeseen, joissain pyydettiin väliä ja joissain olis maksettu vähän, yhteen busaan+rahaan ja sekä kolme käteistarjousta joista eika oli -15%, toinen -13% ja kolmas -9%. Puhelimitse tuli yksi tarjous että maksaa pyydetyn hinnan ja tulee vkl hakemaan (ei näkynyt eikä vastannut kun kyselin tarkempaa aikataulua), toinen ~35% alle, kolmas joka vaan tinki ja tinki.
    Tämä sähköposti -9% haki omansa pois kun laiton viestiä takaspäin.
    Yleensä mulla on toiminut posti paremmin, puhelimessa ei oikein jaksa edes keskustella niiden kanssa joiden ensimmäinen kysymys on että "paljonko pudotat" tai viidentoistatonnin lelusta että "myytkö kahdeksaan tonniin". En oikein osaa johdatella vittuilematta tuosta eteenpäin. Mutten kauppias ookkaan
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  8. #68
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Monessa myynti-ilmossa on niin luokattoman huonot kuvat, että itse teksti saa olla melkoisen satusedän kirjoittama, jotta kiinnostus heräisi. Yhdistä huonoihin kuviin sitten vielä kolmen lauseen myyntiteksti, jossa on sen seitsemän kirjoitusvirhettä, niin ei ole ihme, jos puhelimet eivät soi.
    Tässä osuit todella oikeaan kohtaan ! Etenkin, kun tuo kuvaaminen on tänä päivänä niin helppoa & vaivatonta. Hyviä kuvia saa, jos vain haluaa ja se mitä suuresti ihmettelen, on se kun pärräliikkeetkin syyllistyvät tähän ? Pyörä on joko pimeässä rasvamontun reunalla, tai aivan märkänä, jolloin ei sen maalipinnasta tai mistään saa mitään selvää! Laitetaan yksi, (1kpl), kuvanen, joka sekin on sumea tms. letkujen joukossa kuvattu. Hei haloo ?

    Tästä ja monesta muustakin "yksinkertaisesta ja helposta" -ja varmemmasta tavasta myydä se oma pärrä, löytyy mm seuraavasta 28.05 ilmestyvästä Motorrad-lehdestä, jossa mm "myyjän opas"
  9. #69

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Käy ne kaupaksi, kun pistää markkinahintaan myyntiin ja kertoo rehellisesti millainen tuote on kyseessä. Tänä vuonna en ole ollut tosin myymässä, sillä holdaaminen on osoittautunut tässä lajissa minun strategiaksi.
  10. #70
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Mikäli myytävää kampetta on tuunattu, hinta on luonnollisesti paaaaljon tuota 1500-1770 halvempi. Saattaapi olla että jää kokonaan myimättä hinnasta huolimatta, mikäli modauksissa on menty överiksi.
    Ei välttämättä. Mulle esim. omasta överiksi tuunatusta on tarjottu 3500e, jolla en sitä myynyt.

    Edit: Enkä myy.

    Edit2: Nopeasti katsoin Auto Scoutista noita Saksan hintoja 16v K100 pyörille, niin näyttää hyvät maksavan jo ennen veroja saman mitä suomessa, eli n. 3te. Eli ei kannattane hakea sieltä.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 08.05.2014 klo 00:18.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  11. #71
    Täytyy ihmetellä, kuinka ihmisillä on varaa/viitseliäisyyttä pitää kaikenlaista tavaraa nurkissa pyörimässä.
    Itse olen koittanut kaiken vähänkään rahan arvoisen saada kaupaksi (ja silti on nurkat väärällään pientä romua).
    Välillä olen antanut ilmaiseksikin Facebookin myyntipalstoilla.

    99% nykytavaroista ei kuitenkaan nosta arvoaan kaapissa/tallin perällä maatessaan - päinvastoin. Ja ajoneuvoista on lisäksi muitakin kuluja.
  12. #72
    Joskus jonkin käyttöarvo (tai se tunnearvo) itselle on niin paljon suurempi, mitä sen todellinen arvo myytäessä, että on vain fiksumpaa pitää se itsellä. Jos siis siihen on mahdollisuus. Eikä esim. pyörästä paljon kuluja ole, jos se ei ajossa ole. Muistaakseni 13e / vuosi maksaa mulla vakuutus jos en pidä ajokaudella pyörää vakuutuksessa. Muita kuluja ei ole.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  13. #73
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Tässä osuit todella oikeaan kohtaan ! Etenkin, kun tuo kuvaaminen on tänä päivänä niin helppoa & vaivatonta. Hyviä kuvia saa, jos vain haluaa ja se mitä suuresti ihmettelen, on se kun pärräliikkeetkin syyllistyvät tähän ? Pyörä on joko pimeässä rasvamontun reunalla, tai aivan märkänä, jolloin ei sen maalipinnasta tai mistään saa mitään selvää! Laitetaan yksi, (1kpl), kuvanen, joka sekin on sumea tms. letkujen joukossa kuvattu. Hei haloo ?

    Tästä ja monesta muustakin "yksinkertaisesta ja helposta" -ja varmemmasta tavasta myydä se oma pärrä, löytyy mm seuraavasta 28.05 ilmestyvästä Motorrad-lehdestä, jossa mm "myyjän opas"
    Aika usein ollaan helvetisti "myymässä" jotain, vaikka käytännössä
    on vaan laitettu "kaupan" .

    Ihan ok silloin kun se on tietoinen ja harkittu ratkaisu.....
    Aika usein se kuitenkaan ei ihan näin ole .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #74
    Oma mopo oli mediaanihintaan myynnissä, toki oli paljon hienompi kuin muut (oma mielipide ) ja hyvässä kunnossa. Ei mennyt kaupaksi kiima-aikaan, nostin hintaa 500 ja samantien oli kaksi ostajaa jonossa. Eli voi päätellä että kuola valui suupielistä mutta kun hinta yllättäen nousi niin tuli hätä kun odottivat että hinta laskee. Myin nopeammalle. Eihän tämä päde kaikkeen myyntiin mutta edellisessäkin (ei hd) oli ostajia jonossa, ehkä teen jotain oikein, arvonlasku kummassakin 4v/20tkm ajetussa on ollut luokkaa 5%.
    Nämä kyseiset kappaleet olivat laitettu hyvällä maulla erilaisiksi eivätkä räpellyksiä, mitään isoja rahoja ei tullut upotettua. Hintaluokat 13-25k€/5-9k€.
    Viimeksi muokannut: valuvika; 08.05.2014 klo 00:37.
    - slipping and sliding since 1982 -
  15. #75
    Meni eilen ex pyörä kaupaksi. Toista kuukautta roikkui nettimotossa ja useamman vaihtotarjouksen jälkeen meni eilen kaupaksi. Pyörä oli 690 sm ktm -07 ja sain sen mitä halusinkin. Hintaa kerkesin tiputtamaan n.500 omasta lähtöhinnastani, mikä tosin oli aika keskiverto nettimoton vastaaville. Vain kaksi soittoa tuli pyörästä ja se vasta eilen aamulla soittanut sitten hakikin iltapäivällä kamppeen uuteen kotiin suoralla kaupalla. Nyt on SE aika kun pyörät pitää myydä jos myydä meinaa.
    Buell xb12Ss
  16. #76
    Lainaa vaughan kirjoitti Katso viesti
    Meni eilen ex pyörä kaupaksi. Toista kuukautta roikkui nettimotossa ja useamman vaihtotarjouksen jälkeen meni eilen kaupaksi. Pyörä oli 690 sm ktm -07 ja sain sen mitä halusinkin. Hintaa kerkesin tiputtamaan n.500 omasta lähtöhinnastani, mikä tosin oli aika keskiverto nettimoton vastaaville. Vain kaksi soittoa tuli pyörästä ja se vasta eilen aamulla soittanut sitten hakikin iltapäivällä kamppeen uuteen kotiin suoralla kaupalla. Nyt on SE aika kun pyörät pitää myydä jos myydä meinaa.
    Juu näin on, vanhan myin ja viikkoa myöhemmin oli uusi alla. Myynti oli kivuton viikon ehti olla myynnissä, saman sain mitä viimekesänä maksoin, kilsoja tuli vajaat viis tonnia lisää.
    Ainakin isommissa matkalehmissä tuntuu kauppa käyvän, nettimoton mobiilisuosikkeihin laiton vajaa kuukausi sitten 26 pyörää joista on 12 myyty, loput joko kalliita, puutteelisia, jossain kaukana tai sitten lommoisia joista tiedon saa vasta kysymällä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  17. #77
    Mulla parisataa suosikkia nettimotossa. Jotkut olleet vuoden jo listalla.... Ei oikein pyörät liiiku.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  18. #78
    Tietyt merkit & mallit tosi alhasissa hinnoissa nyt ja roikkuvat tosi pitkään myynnissä (..hinnat senkun laskee). Viime keväänä pyynnit oli ainakin sen 1k-2k€ ylempänä, vaikka tämän keväisissä löytyy ihan 10tkm ajettujakin. Ei kyllä innosta myymään omaa, kun tietää että pitää ilmaiseksi antaa pois. No, onpahan hyvin aikaa säästää käsirahaa uuteen.

    PS. Sivusta seuranneena n.20v vanhat ja n.2k€ arvoiset hyvin huolletut pyörät vaihtaa nopeasti omistajaa.
  19. #79
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Tietyt merkit & mallit tosi alhasissa hinnoissa nyt ja roikkuvat tosi pitkään myynnissä (..hinnat senkun laskee). Viime keväänä pyynnit oli ainakin sen 1k-2k€ ylempänä, vaikka tämän keväisissä löytyy ihan 10tkm ajettujakin. Ei kyllä innosta myymään omaa, kun tietää että pitää ilmaiseksi antaa pois. No, onpahan hyvin aikaa säästää käsirahaa uuteen.

    PS. Sivusta seuranneena n.20v vanhat ja n.2k€ arvoiset hyvin huolletut pyörät vaihtaa nopeasti omistajaa.
    Viime kevään oli joo mutta jussin jälkeen putosivat soppelisti ja härskisti tinkaamalla sai soppelin kaupan. Itse en ole katsellut nyt kun ~ 5-9 vuotta vanhoja, huollettuja alle 25000 ajettuja yhdellä omistajalla olleita
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  20. #80
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Nää vaihtoehdotukset on kyllä niin hermoja riipiviä mutta huvittavia, mulla oli ~15000e vaunu myynnissä ja ilmoituksessa että "Ainoastaan suora kauppa eli ei vaihtoja" -just noilla sanoilla.
    Vaihdatko moottorikelkkaan? Entä vanhaan Corollaan jonka olen hinnoitellut tuplasti kalliimmaksi kuin muut vastaavat?

    Aika nihkeätä on myynti nykyään. Ei sillä, että edes tarvitsisi mitään myydä, mutta sivusta seurattunakin tekee kipeää kun pyörien hinta laskee euron kilometriä kohden. Kaupankäynnin nihkeys on omituista sikäli, että lainaraha on käytännössä ilmaista ja pyörät halpoja. Nyt jos koskaan kannattaisi ostaa, mutta suomalainen ostaa mieluummin silloin kun on raju nousukausi ja kaikki kallista.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #81
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Viime kevään oli joo mutta jussin jälkeen putosivat soppelisti ja härskisti tinkaamalla sai soppelin kaupan. Itse en ole katsellut nyt kun ~ 5-9 vuotta vanhoja, huollettuja alle 25000 ajettuja yhdellä omistajalla olleita
    Joo okei, viime keväänä tuli katseltua pyöriä ja kun uusi tuli alle niin en enää kesällä seuraillut hintatasoa. Nyt taas kevään yli katsellut "markkinoita" ja olis kyllä niin vähän ajettuja tarjolla edullisesti.

    Vielä kun hetken malttaa mielensä niin alkaa näitä uutuusmallejakin olemaan kaupan sopivaan hintaan, ellei talous lähde pahasti nousemaan.
  22. #82
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti

    PS. Sivusta seuranneena n.20v vanhat ja n.2k€ arvoiset hyvin huolletut pyörät vaihtaa nopeasti omistajaa.
    Koska: "edullinen" tapa aloittaa/kokeilla harrastusta että säilyykö alkuinnostus.
    Tai sitten, ostajakunta on niin persaukista että pitää lähteä alhaalta

    Itsehän juuri tein kaupat -88 super magnasta, hintaluokka 2500e hujakoilla.
    Ei ehkä se halvin, mutta itseä eniten miellyttävin.

    Koska mä oon se persaukinen motoristin alku joka testaa kepillä jäätä
  23. #83
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Joo okei, viime keväänä tuli katseltua pyöriä ja kun uusi tuli alle niin en enää kesällä seuraillut hintatasoa. Nyt taas kevään yli katsellut "markkinoita" ja olis kyllä niin vähän ajettuja tarjolla edullisesti.

    Vielä kun hetken malttaa mielensä niin alkaa näitä uutuusmallejakin olemaan kaupan sopivaan hintaan, ellei talous lähde pahasti nousemaan.
    Pyöriä tosiaan olisi kaupan edullisesti, oma vanha pitäisi saada ensin alta pois. Mitä esimerkiksi minä nyt olen myymässä on vielä takuulla joten melko riskitöntä pitäisi olla kaupanteko, eri juttu sitten kiinnostaako 600 kyykky miten laajaa asiakaskuntaa.
    Kyselyitä pari tullut, toinen autoon ja toinen johonkin 90 luvun pärrään tyyliin 2 tonnii väliin?????, tosin ei vielä ole ollut kaupan kuin muutaman päivän.

    Liikkeistä vetämässä tarjouskyselyjä, kaksi vastausta saanut joista toinen varsin hyvä tarjous, tosin ei juuri sellaiseen mihin mieluiten olisin vaihtamassa. Valitettavasti liikkeissä taitaa olla vielä niin paljon old school porukkaa ettei ymmärretä että kauppaa voi netissäkin hieroa. Ainakin siitä päätellen että osa liikkeistä ei vaivaudu koskaan vastaamaan asialliseen kyselyyn. Kummatkin Heinot Tampere ja Lahti ovat aina antaneet nopeat tarjoukset kyselyihin joita olen heille eri pyöristä tehnyt. Eihän se välttämättä tarkoita että kaupat toteutuisi mutta vielä huonommat mahikset on jos ei edes vastata, ei tulisi mieleenkään ajaa 200 kilometriä katsomaan jos ei ole mitään alustavaa sovittu. Itse asiassa nykyisenkin mopon ostin Vantaalta email-kyselyn perusteella.
    K8-1000
  24. #84
    Kauppa käy aina kun hinta/laatu/ostajan halut ovat tasapainossa. Nyt käytettyjen, siis yli kymmenen vuotta vanhojen prätkien, hinta on suurinpiirtein puolet siitä mitä ne olivat kaksi-kolmevuotta sitten.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  25. #85
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Vaihdatko moottorikelkkaan? Entä vanhaan Corollaan jonka olen hinnoitellut tuplasti kalliimmaksi kuin muut vastaavat?

    Aika nihkeätä on myynti nykyään. Ei sillä, että edes tarvitsisi mitään myydä, mutta sivusta seurattunakin tekee kipeää kun pyörien hinta laskee euron kilometriä kohden. Kaupankäynnin nihkeys on omituista sikäli, että lainaraha on käytännössä ilmaista ja pyörät halpoja. Nyt jos koskaan kannattaisi ostaa, mutta suomalainen ostaa mieluummin silloin kun on raju nousukausi ja kaikki kallista.
    Jep, toi nousukausikiima on kyllä ihmeellistä, naapuri tekee joka jumalan remonttinsakin kun on pulaa lautapojistakin, samoin vaihtaa autonsa ja prätkänsä. Mutta silloin on vahva usko tulevaan
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  26. #86
    Kaupoilla "eläminen", tai tuon mahdollistavalla logiikalla ostaminen on oma lajinsa josta
    moni "elämänsä kauppamies" ei voi tinkiä.

    Hyvä niin, eihän tiikerikään pääse juovistaan.

    Jos taas miettii muutaman tonnin käytettyä käyttötavarana/hankintana,
    alkaakin "oikea hinta" heilumaan suhteellisesti aika lailla.

    Tilannetta muuttaa/mutkistaa vielä se, pysyykö ostajalla työkalut kädessä vai ei.

    Vaihdata "kalliilla" jollain pajalla uudet ketjut, rattat, jarrupalat, renkaat,
    ölpät ja fillteri, ilmanputsari..... tarkista/säädätä venttiilit jne..............

    Siinä kohtaa kuitenkin tuijotetaan tiukasti vaan mopon hintalappua ja vittuillaan
    myyjälle että onhan taas joku mennyt hinnottelemaan sliparinsa ja kahvansa aika kovin .

    Jollain kohtaa käytetyn kanssa homma kääntyy väistämättä "yksilökysymykseksi" ja siihen,
    mitä rahalla saa...... kunhan liikutaan jossain järjen rajoissa eikä puhuta "keräilykappaleista",
    joiden hinta taas on oma taiteenlajinsa.

    Omasta en nyt puhu , sillä se "oli myynnissä" ja meni pienen alkutunnustelun jälkeen
    alunperin kaavailtuun hintaan liikuttavan tyytyväiselle ostajalle.
    Silloinhan asiat on puolin ja toisin kohdillaan.... kuten tavataan sanoa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  27. #87
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Valitettavasti liikkeissä taitaa olla vielä niin paljon old school porukkaa ettei ymmärretä että kauppaa voi netissäkin hieroa. Ainakin siitä päätellen että osa liikkeistä ei vaivaudu koskaan vastaamaan asialliseen kyselyyn. Kummatkin Heinot Tampere ja Lahti ovat aina antaneet nopeat tarjoukset kyselyihin joita olen heille eri pyöristä tehnyt. Eihän se välttämättä tarkoita että kaupat toteutuisi mutta vielä huonommat mahikset on jos ei edes vastata, ei tulisi mieleenkään ajaa 200 kilometriä katsomaan jos ei ole mitään alustavaa sovittu. Itse asiassa nykyisenkin mopon ostin Vantaalta email-kyselyn perusteella.
    Siis en kanssa ymmärrä miten on niin vaikeaa antaa sähköpostin kautta vastatarjous, tai edes vastata sähköpostiin. Eletään 2000-lukua, ja kun ilmoitus on jätetty nettiin niin minkä takia ei voida hoitaa alkutunnustelut sitä kautta. Kyllä täällä netissä ihan potentiaalisia asiakkaita liikkuu. Kyllä mulla ainakin herää erittäin vahvasti mielenkiinto jos liikkeen myyjä tulee netin kautta vastaan tarjouksella sekä on kiinnostunut millanen vaihtopeli mulla on alla.
  28. #88
    Mulle tuli netin kautta reilut 50 viestiä 2 kkn aikana, mutta yksikään ei viitsinyt tulla paikan päälle katsomaa mitä oikeasti oli tarjolla. Näitä netissä kysejöitä kiinnosti vain pyörän "viimeinen käteishinta".... kunto ei kiinnostanut ketään ainakaan viestien perusteella. Lopulta pyörää kävi katsomassa kaksi, joista ensimmäinen sanoi, että minun pyöräni oli paras viidestä samanlaisesta, mitä hän oli käynyt katsomassa, mutta hän saa rahaa vasta parin viikon sisällä. Toinen soitti ja varmisti muutaman asia ja sanoi tulevansa seuraavana päivänä 250km päästä katsomaan... näin kävi ja tämä ostaja koeajoi pyörän ja maksoi sen heti . Ja lähti viemään autoa kotiin... pyörän hän haki seuraavana päivänä, eli ajoa hänelle tuli yht 1000km.... yhä edelleen ihmettelen ihmisten pelkoa tarttua puhelimeen, jos jokin oikeasti kiinnostaa...
    Ei kiinnosta pätkääkään
  29. #89
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Siis en kanssa ymmärrä miten on niin vaikeaa antaa sähköpostin kautta vastatarjous, tai edes vastata sähköpostiin. Eletään 2000-lukua, ja kun ilmoitus on jätetty nettiin niin minkä takia ei voida hoitaa alkutunnustelut sitä kautta. Kyllä täällä netissä ihan potentiaalisia asiakkaita liikkuu. Kyllä mulla ainakin herää erittäin vahvasti mielenkiinto jos liikkeen myyjä tulee netin kautta vastaan tarjouksella sekä on kiinnostunut millanen vaihtopeli mulla on alla.
    Ainahan kauppiaan pitäisi meiliin vastata, mutta pari syytä miksi näin voi käydä:
    -jos meili on kirjoitettu viikonloppuna klo. 00.00-06.00 niin se on kännisen huutelua.
    -jos asiakkaan ehdoitus on päittäin vaihto tai 500-1.000,-€, ei pääse palkoille.
    -kauppias haluaa nähdä vaihdokin ennen tarjouksen tekeimistä että tietää mistä puhutaan.
    -paljon ajettu pyörä jota ei halua ollenkaan ottaa vaihdossa.
    -tälläkin palstalla kirjoitellan kauppiaista jotka tekevät "huonoja tarjouksia" ja sen jälkeen kehoitetaan kiertämään liike kaukaa, parempi siis olla tekemättä "huonoa tarjousta"?

    Tekee niin tai näin, niin lähes aina tekee väärin.
  30.  
  31. #90
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Mulle tuli netin kautta reilut 50 viestiä 2 kkn aikana, mutta yksikään ei viitsinyt tulla paikan päälle katsomaa mitä oikeasti oli tarjolla. Näitä netissä kysejöitä kiinnosti vain pyörän "viimeinen käteishinta".... kunto ei kiinnostanut ketään ainakaan viestien perusteella. Lopulta pyörää kävi katsomassa kaksi, joista ensimmäinen sanoi, että minun pyöräni oli paras viidestä samanlaisesta, mitä hän oli käynyt katsomassa, mutta hän saa rahaa vasta parin viikon sisällä. Toinen soitti ja varmisti muutaman asia ja sanoi tulevansa seuraavana päivänä 250km päästä katsomaan... näin kävi ja tämä ostaja koeajoi pyörän ja maksoi sen heti . Ja lähti viemään autoa kotiin... pyörän hän haki seuraavana päivänä, eli ajoa hänelle tuli yht 1000km.... yhä edelleen ihmettelen ihmisten pelkoa tarttua puhelimeen, jos jokin oikeasti kiinnostaa...

    Helkutin paljon helpompaa kysyä kirjallisesti, muistaa kaiken mitä piti kysyä, eikä ole sidottu mihinkään kellon aikaan. Myönnän että kynnys kysyä maililla on pienempi kuin soittaminen. Siinä vaiheessa ainakin kun on vaihdosta toiseen kyse eikä ole tarkkaa tietoa toisen ajatuksista välirahan suhteen. Jos ehdotus on pois "kartalta" ei tarvitse sen enempää udella, eli tämä varmaan syynä miksi niissä nettikyselijöissä enempi hylsyjä. Itse ainakin asetan tietyn rajan jonka sisällä ne osto/välirahat oltava miksi kyselisin kunnosta sen enempää jos kuitenkaan en ole pyydettyä valmis maksamaan.

    Olen paljonkin aikanaan soitellut yksityisille autoista, aikana jolloin myynti ilmoitukset oli lehdessä ja pieni tuhruinen kuva oli parasta mitä sai. Samanlaisia paskanpuhujia siellä oli. Milloin oli täysin ruosteeton auto, kun ajoi katsomaan 150km puhe olikin ollut ettei ole puhkiruostunut. Luojan kiitos tänä päivänä on edes jonkinmoisia kuvia nähtävillä ja tuhruimmat voi jätttää omaan arvoonsa jo heti kättelyssä. Kyllä minulle saa soittaa jos toinen sen kokee paremmaksi tavaksi, ei vastausten antaminen ole ongelma. Aina vaan ei syystä tai toisesta ehtisi vastaamaan, oma lukunsa tuntemattomasta numerosta soittelijat, niihin en vastaa oikein koskaan.
    K8-1000
Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen